مهاجرت به سوئد دقیقا چه مزایا و معایبی دارد؟ برای مهاجرت به کشور سوئد چه شرایطی باید داشته باشیم و از کجا شروع کنیم؟ پاسخ این سوالات را نمیدانید، نگران نباشید کافیست این مقاله را تا انتها بخوانید تا از بروز ترین قوانین ، شرایط و مدارک مورد نیاز مهاجرت آشنا شده و با چشمان باز برای این کار اقدام کنید.

برای مهاجرت به سوئد می توانید از راه های مختلفی اقدام کنید که در ادامه در مورد آنها صحبت می کنیم.مهاجرت کاری، مهاجرت تحصیلی، مهاجرت سرمایه گذاری و…از این جمله هستند.

مهاجرت به سوئد

بررسی شرایط مهاجرت به سوئد

درخواست مشاوره مهاجرت

همراهان عزیز، لطفا برای ارزیابی اولیه و گرفتن مشاوره مهاجرتی، فرم درخواست زیر را تکمیل کرده و منتظر تماس ما در سریع ترین زمان ممکن باشید.

  • این فیلد برای اعتبار سنجی است و باید بدون تغییر باقی بماند .

مهاجرت به سوئد

مهاجرت به سوئد به جرات یکی از هیجان انگیز ترین مقاصد برای مهاجرت می باشد. افرادی که به سوئد سفر کرده اند می دانند مهاجرت به سوئد چه میزان ارزشمند و خواستنی است. کامل ترین و بهترین راهنمای مهاجرت به سوئد را برای شما آماده کرده ایم حتما تا انتها بخوانید و از این بهشت اروپایی لذت ببرید.

سوئد از جمله کشورهای پیشرفته دنیا است. حقوق بالای اجتماعی و رفاهی از جمله دلایل مهمی است که مهاجران به سوئد توجه می کنند. جالب است بدانید خدمات اجتماعی زیادی در سوئد برای شهروندان کاملا رایگان است. بخش دیگری از خدمات هم با کمک هزینه های مختلف به مردم ارائه می شود.

واحد پول این کشور کرون است. وضعیت آب و هوایی در سوئد سرد است و به صورت کلی تنها می توان در 30 درصد از نقاط مختلف این کشور زندگی کرد.

راهنمای پادکست مهاجرت به سوئد

اگر زمان کافی برای مطالعه این صفحه را ندارید حتما این پادکست کوتاه در خصوص راهنمای کلی مهاجرت به سوئد کشور ترکیه را گوش کنید.

مدارک لازم برای مهاجرت به سوئد

برای مهاجرت به سوئد می توانید از روش های مختلفی اقدام کنید و طبیعی است که هر کدام از این روش ها، مدارک متفاوتی احتیاج دارد. مدارک مشترک از قرار زیر است.

  • نیاز است که فرم رایگان درخواست روادید را ارائه دهید.
  • 2 قطعه عکس پرسنلی لازم است.
  • گذرنامه تان را باید ارائه دهید در حالی که حداقل 3 ماه اعتبار دارد.
  • می بایست اجازه اقامت داشته باشید.
  • اصل و کپی شناسنامه را باید ارائه دهید. ( ترجمه به زبان های سوئدی و انگلیسی لازم است)

بهترین روش برای مهاجرت به سوئد

راه های زیادی برای مهاجرت به این کشور وجود دارد. بسته به این که چه شرایط و نیز چه اهدافی دارید هر کدام از این راه ها می تواند برای شما مناسب باشد.

سرمایه گذاری یکی از بهترین راه ها است که البته باید شرایطش را داشته باشید. ویزای تحصیلی هم برای افرادی که قصد تحصیل دارند، مناسب است. شما یک متخصص هستید؟ در این صورت برای ویزای کار اقدام کنید.

پیشنهاد می کنیم با کارشناسان ما مشورت کرده و بسته به شرایط خودتان بهترین راه را انتخاب نمایید.

مشاوره و تماس
021-72207

مزایا و معایب مهاجرت به سوئد

  • مهاجران سوئد همواره سطح رضایت خوبی از مهاجرت شان دارند. این کشور بسیار تمیز و شیک است.
  • در این کشور بین مذاهب مختلف تفاوتی گذاشته نمی شود و افراد همه به خوبی در کنار یک دیگر زندگی می کنند.
  • سرعت بالای اینترنت در سوئد باعث می شود افراد به راحتی کسب و کارهای اینترنتی را پیگیری نمایند.
  • موارد بهداشتی و درمانی به صورت رایگان در اختیار مردم قرار می گیرد.
  • این کشور از نظر رفاه زندگی، بهداشت و رعایت حقوق شهروندی یکی از بهترین کشورها است.
  • حدود 6 ماه از سال، خورشید طلوع نمی کند.
  • هزینه های مربوط به اجاره خانه در سوئد بالا است.
  • سرمای بیش از حد سوئد را هم باید در نظر بگیرید.
  • مالیات در این کشور رقم بالایی است و البته این هزینه ای است که برای زندگی در یک کشور فوق پیشرفته می پردازید.

نحوه اخذ اقامت سوئد

برای این که شهروند سوئد باشید باید کد ملی این کشور را دریافت نمایید. شهروند بودن برایتان مزایای زیای دارد. مثلا می توانید حساب بانکی افتتاح کرده و به فعالیت های مختلفی بپردازید.

اگر هنگام ورود، شرایط اقامت دائم را داشته باشید، مدت زمان اقامت تان از همان روزهای اولیه محسوب می شود. اگر درخواست اقامت تان رد شود باز هم می توانید درخواست بدهید.

وقتی که حداقل برای مدت 5 سال در سوئد زندگی کرده و اقامت موقت داشته باشید، می توانید برای اقامت دائم اقدام نمایید.

مهاجرت به سوئد و اخذ تابعیت

امکان دریافت پاسپورت سوئد

افراد زیادی خواهان دریافت پاسپورت سوئد هستند. برای این کار ابتدا شما باید شهروندی این کشور را داشته باشید.

زمانی که برای تحصیل یا گردشگری در سوئد هستید، جزء زمان اقامت دائم تان محسوب نمی شود. اگر اقامت دائم دارید پس از گذشت 3 سال می توانید برای پاسپورت سوئد درخواست بدهید. همچنین برای این که بتوانید برای اقامت درخواست بدهید باید حداقل 4 سال از زندگی تان در این کشور گذشته باشد.

بهترین روش های مهاجرت به سوئد

برای مهاجرت به این کشور رویایی می توانید از راه های مختلفی اقدام نمایید.

  • می توانید برای کار و فعالیت به سوئد بروید.
  • مهاجرت توریستی یکی از راه هایی است که پیش روی شما است.
  • متولدین سوئد در این زمینه شرایط خودشان را برای اقامت دارند.
  • می توایند به عنوان همراه به سوئد بروید.
  • ازدواج راهی برای گرفتن اقامت این کشور است.
  • بسیاری از افراد برای تحصیل به سوئد مهاجرت می کنند.
  • افراد با شرایط خاص هم شرایط خودشان را دارند.
  • برای دریافت اقامت سوئد می توانید در این کشور سرمایه گذاری کنید.

مهاجرت کاری به سوئد

افراد زیادی به دنبال شغل و فعالیت های شغلی، قصد مهاجرت به کار در سوئد را می کنند. شما می توانید این کار را انجام دهید به شرط این که متخصصی واقعی باشید. تخصص شما بررسی شده و نتیجه مشخص خواهد شد. قبل از مهاجرت از طریق اینترنت و راه های مختلف آن، با کارفرمایان و نیازهای آنها آشنا می شوید.

در سوئد آژانسی برای پشتیبانی از افراد جویای کار وجود دارد که به آن آژانس اشتغال عمومی سوئد گفته می شود. این آژانس ها به شما اطلاعات لازم را داده و سپس مشاوره و پشتیبانی هم ارائه می دهند.

سایت های زیادی هم برای کاریابی در این کشور وجود دارد که می توانید برای آن ها رزومه بفرستید. پس از انتخاب شغل مورد علاقه باید رزومه و نامه شخصی برای کارفرما بفرستید. از میان تمامی متقاضیان آنهایی که شرایط بهتری داشته باشند، برای مصاحبه دعوت می شوند.

با کارفرما حرف زده اید و تا حدودی توافق اولیه دارید؟ اکنون باید به صورت موقت به سوئد رفته و امور را پیگیری نمایید.

افرادی که می خواهند در دانشگاه های این کشور تحقیق کنند، می توانند ویزای کار بگیرند. اولین ویزایی که می توانید بگیرید برای مدت 3 ماه اعتبار داشته و قابل تمدید هم هست.

مشاغل پر طرفدار در سوئد

در میان انواع مشاغل مختلف، برخی از آنها بیشتر در سوئد مورد نیاز است:

  • معلم ابتدایی
  • مشاغل مربوط به ساختمان
  • پرستار
  • معلم دبیرستان
  • تعمیرکار ماشین آلات و… از این جمله هستند.

شرایط اخذ ویزای کاری سوئد چیست؟

قطعا برای این که بتوانید در کشوری کار کنید باید ابتدا ویزای مناسب آن کشور را دریافت نمایید. ابتدا باید یک پیشنهاد شغلی داشته باشید. این پیشنهاد به منزله حمایتی است که منجر به مجوز ورود به سوئد می شود.

پس از این که 4 سال در سوئد به کار پرداخته و البته مالیات منظم بپردازید باید درخواست اقامت بدهید. مزیت مهم این است که این کشور کاملا علیه تبعیض است و در آن با همه انسان ها به یک شکل رفتار می شود.

  • برای دریافت ویزای کار آماده شوید
  • ابتدا باید پیشنهاد شغلی رسمی داشته باشید.
  • میزان حقوق تان باید در پیشنهاد شغلی مشخص باشد.
  • گذرنامه شما باید معتبر باشد.
مهاجرت به سوئد از طریق سرمایه گذاری

سرمایه گذاری در سوئد

سوئد از نظر سیاسی و اقتصادی یکی از بهترین کشورها است. فرصت های شغلی بسیاری در این کشور وجود دارد که با توجه به اقتصاد قوی آن، جز این هم انتظار نمی رود.

برای سرمایه گذاری در این کشور حداقل باید مبلغ 10000 دلار داشته باشید. به ثبت رساندن شرکت یکی از راه هایی است که برای سرمایه گذاری در سوئد دارید. باید ابتدا بیزینس پلن را به دولت تحویل دهید و در صورت موافقت شرکت را به ثبت برسانید.

برای این که بتوانید اقامت موقت را به اقامت دائم تبدیل کنید باید شرکت فعال باشد و مالیات آن را هم بپردازید. در نهایت شما می توانید از این طریق برای پاسپورت هم درخواست بدهید.

مهاجرت به سوئد از طریق تحصیل

مهاجرت تحصیلی به کشور سوئد

شما می توانید برای تحصیل در سوئد اقدام کنید و در مقاطع مختلف لیسانس، فوق لیسانس و دکتری درس بخوانید.

قرار داشتن دانشگاه های این سوئد در رنکینگ بالا و کیفیت بالای اموزش، همیشه مورد توجه افراد زیادی بوده است. پس از این که درستان تمام شد می توانید برای مدت 6 ماه در سوئد بمانید و به دنبال کار بگردید. اگر بتوانید کار پیدا کنید امکان آن را دارید که اقامت کاری گرفته و در این کشور به کار و زندگی بپردازید.

** دوره لیسانس در این کشور 3 ساله است و تحصیل به زبان انگلیسی و سوئدی انجام می شود. داشتن آیلتس 6.5 ضروری است.

** کارشناسی ارشد در این کشور دوره ای 1 یا 2 ساله است. بسته به این که چه رشته تحصیلی ای را انتخاب می کنید باید مدرک زبان هم داشته باشید.

**مقطع دکتری در این کشور بین 3 تا 5 سال طول می کشد. در این مدت شما اجازه دارید امور مختلف مربوط به پژوهش و امور علمی را به انجام برسانید. در مقطع دکتری هم شما می توانید هم به زبان انگلیسی و هم به زبان سوئدی تحصیل کنید. بسته به این که رشته تان چیست، زبان مد نظر مشخص می شود.

دانشجویان بین المللی می توانند از بورسیه های تحصیلی مختلف بهره مند شوند. برخی از بورسیه ها به شکلی است که به شما امکان می دهد به صورت رایگان در این کشور تحصیل کنید.

سفر با شرایط خاص به این کشور

افراد برای درمان های خاص می توانند به سوئد مراجعه نمایند. برای این کار می توانید مدارک لازم را جمع اوری نموده و برای وقت سفارت اقدام نمایید. برایتان ویزای اضطراری صادر شده و می توانید به سوئد بروید. این روند در کمتر از 10 روز و حتی کمتر از یک هفته انجام خواهد شد.

سفر توریستی به سوئد چه مدارکی لازم دارد؟

شما می توانید ویزای توریستی بگیرید. برای این کار اول باید فرم انلاین مربوطه را تکمیل کرده و ارسال نمایید. دقت کنید که لازم است یک نسخه از این فرم را نزد خود نگه دارید.

  • پاسپورت و مدارک هویتی تان را باید ارائه دهید.
  • پاسپورت شما باید 2 برگ سفید و استفاده نشده داشته باشد.
  • 2 عکس تمام رخ، هم اندازه عکس پاسپورت احتیاج دارید.
  • رسید بانکی مربوط به پرداختی ها نیاز است.
  • باید ثابت کنید که گردش مالی تان در حد خوبی قرار دارد.

شما می بایست بلیط رفت و برگشت تان را گرفته و همچنین محل اقامت را مشخص نمایید .

ویزای همراه برای سفر به سوئد

کسانی که برای کار، تحصیل یا سرمایه گذاری به سوئد رفته اند می توانند برای خویشاوندان شان درخواست ویزای همراه بدهند. البته همه چیز به آن راحتی که به نظر می رسد نخواهد بود. مهمترین چیز داشتن گردش مالی خیلی خوب است. هدف مشخص شدن این موضوع است که آیا برای سال اول زندگی از پس مخارج تان برمی آیید؟

افراد پس از مدت 4 ماه سرمایه گذاری در سوئد می توانند برای ویزای همراه اقدام نمایند. فرزندان از همان ابتدا می توانند تحصیل کنند و همسر می تواند پس از یک سال برای داشتن شغل اقدام نماید.

نحوه زندگی شما هنگامی که به تنهایی در سوئد بوده اید، نقش مهمی در پذیرش یا عدم پذیرش ویزای همراه خواهد داشت.

افراد خانواده می توانند برای ویزای همراه دانشجویی هم اقدام کنند. برای این موضوع، شرایط زیر را در نظر بگیرید.

  • داشتن گذرنامه معتبر الزامی است.
  • در واقع قصدتان زندگی با فردی در سوئد است که برای تحصیل به این کشور رفته است.
  • مراحل لازم را باید پیش ببرید و از فرد مربوطه هم حمایت کنید.
  • شخصی که در سوئد مشغول تحصیل است باید برای تحصیل در کالج یا دانشگاه، اقامت داشته باشد.
مهاجرت به سوئد از طریق ازدواج

مهاجرت به سوئد از طریق ازدواج

یکی از راه های مهاجرت به سوئد ازدواج با یکی از شهروندان این کشور است. ابتدا وضعیت هر دو شخص از نظر سابقه جرم و.. بررسی می شود. نکته مهم دیگر این است که ازدواج در سوئد برای 18 سال به بالا امکان پذیر است. همچین تفاوت سنی نمی تواند بیش از 30 سال باشد.

پس از ازدواج به فرد غیر سوئدی اقامت 2 ساله داده می شود. در طول این دو سال فرد مورد نظر و همسرش تحت نظر هستند تا مشخص شود که وضعیت ازدواج شان چگونه است. تسلط به زبان سوئدی شانس شما را برای اقامت دائم بیشتر می کند.

اگر ازدواج صوری باشد تبعات قانونی خود را داشته و فرد برای همیشه از سوئد اخراج می شود. باید بگوییم که همه کشورها در زمینه مهاجرت از طریق ازدواج سخت گیری های خودشان را دارند. در سوئد این سخت گیری ها بیشتر از بسیاری کشورهای دیگر است. وضعیت اختلافات احتمالی شما و نتیجه آنها مرتبا بررسی می شود.

تولد و اقامت در سوئد

سوئد در این زمینه از قانون خون پیروی می کند. اطلاعاتی که در این مورد می خوانید مربوط به سال 2018 است.

اگر مادر سوئدی باشد و پس از ماه ژوئیه سال 1979، شهروند سوئد شده باشد فرزند تابعیت سوئد می گیرد. در صورتی که پدر سوئدی است فرقی ندارد که فرزند در کدام کشور به دنیا آمده، اگر پدر در سوئد زندگی کند فرزند هم تابعیت سوئدی دارد.

در صورتی که فرزند در کشوری به جز سوئد متولد شود و پدر و مادر او سوئدی باشند، تابعیت سوئد می گیرد. البته در این جا مهم است که ازدواج والدین پیش از 18 سالگی فرزند به ثبت رسیده باشد. در سوئد افراد می توانند بدون ازدواج رسمی هم بچه دار شوند.

برای پدر و مادری که تابعیت ندارند از قانون خاک پیروی می شود و البته یک سری سخت گیری های معمول که بسته به شرایط هر شخص می تواند متفاوت باشد.

سوئد به افراد امکان تابعیت دو گانه می دهد. منظور این است که وقتی به تابعیت سوئد درمی آیید می توانید تابعیت قبلی خود را هم حفظ نمایید. در واقع شما شهروند بیش از یک کشور هستید و می توانید در هر دو کشور به کار و فعالیت بپردازید. برای این شخص، در هر دوی این کشورها امکان استفاده از امکانات مختلف اجتماعی مثل حقوق بازنشستگی وجود دارد.

افراد بسیاری می خواهند با تولد فرزند از مزایای زندگی در سوئد بهره مند شده و اقامت آن را بگیرند. در این زمینه باید بدانید که کار ساده ای پیش روی شما نیست.

پناهندگی راه نامناسبی برای مهاجرت

لازم است بگوییم که این روش خطرات و دردسرهای زیادی دارد و هم چنین برای پناهنده تبعات روحی زیادی خواهد داشت. ما در آتیه آفرینان به هیچ عنوان این روش را به شما پیشنهاد نمی دهیم.

ابتدا سوئد بررسی می کند که چرا تقاضای پناهندگی دارید؟ به صورت کلی پناهنده فردی است که به دلایل مختلف سیاسی، مذهبی و.. در کشور خودش در خطر است. باید بدانید که چیزی حدود 76 درصد از درخواست های پناهندگی رد می شود و افرادی هم که موفق به طی این مسیر می شوند مسیر سخت و پر چالشی را پیش رو دارند.

اگر سابقه جرم در کشور خودتان را داشته باشید به شکلی که حضورتان در سوئد برای این کشور خطرناک تشخیص داده شود، با درخواست شما موافقت نخواهد شد. هم چنین اگر قبلا درخواست پناهندگی داده و رد شده باشید، دفعه بعد هم درخواست تان رد می شود. علاوه بر این اگر قبلا درخواست داده و سپس پشیمان شده باشید، بازهم دفعه بعدی درخواست شما تایید نخواهد شد.

قیمت مسکن در سوئد چقدر است؟

سوئد از کشورهای مرفه و مهاجرپذیر است. برای همه مهاجران، مسئله مسکن مسئله مهمی است. مسکن در این کشور ارزان نیست و باید توانایی پرداخت هزینه آن را داشته باشید. بسته به ویژگی خانه مد نظر و نیز مکان آن، قیمت ها متفاوت خواهد بود.

هزینه های زندگی در سوئد

به طور کلی سوئد کشور گران قیمتی محسوب می شود. یکی از اصلی ترین هزینه های زندگی در سوئد مربوط به هزینه اجاره یا خرید خانه می باشد. هزینه اجاره خانه در شهرهای بزرگی مثل استکهلم و گوتنبرگ بسیار بالا می باشد.
با وجود بالا بودن هزینه اما درخواست زیاد بوده و خانه به راحتی پیدا نمی شود. در مناطق کوچک به ویژه در شمال سوئد شرایط بهتر بوده و خانه راحت تر پیدا می شود.

در جدول زیر می توانید میانگین قیمت مواد غذایی، حمل و نقل و خانه در سوئد را مشاهده کنید. بدون شک برای زندگی در پایتخت سوئد باید هزینه بیشتری پرداخت کنید.

غذا در رستوران ارزان قیمت100 کرون
غذا برای دو نفر در رستوران متوسط700 کرون
کاپوچینو37.63 کرون
1 لیتر شیر معمولی11.43 کرون
قرص نان سفید (500 گرمی)22.43 کرون
یک کیلو گرم برنج سفید25.52 کرون
12 عدد تخم مرغ29.06 کرون
یک کیلو گرم پنیر محلی84.76 کرون
یک کیلو گرم فیله مرغ87.05 کرون
یک کیلو گرم گوشت گاو163.30 کرون
یک کیلو گرم سیب26.93 کرون
یک کیلو گرم موز22.22 کرون
یک کیلو گرم پرتقال25.56 کرون
یک کیلو گرم گوجه فرنگی30.70 کرون
یک کیلو گرم سیب زمینی11.55 کرون
یک کیلو گرم پیاز12.60 کرون
بلیط یک طرفه مترو30 کرون
شروع قیمت تاکسی50 کرون
هر یک کیلومتر با تاکسی17.23 کرون
یک لیتر بنزین15.36 کرون
اجاره آپارتمان یک خوابه در مرکز شهر7562.61 کرون
اجاره آپارتمان یک خوابه در حومه شهر5609.38 کرون
خرید یک متر مربع خانه در مرکز شهر49663.87 کرون
خرید یک متر مربع خانه در حومه شهر32235.46 کرون

آمار مهاجرت به سوئد

سال 2001 بود که مهاجرت به سوئد شروع شد. تعداد مهاجران این کشور همواره در حال افزایش است. بخش های مرکزی سوئد آب و هوای بهتری دارد و به همین دلیل بیشتر مورد توجه مهاجران است.

بهترین شهر های سوئد برای زندگی

تقریبا تمامی شهرهای سوئد متقاضیان خودش را برای مهاجرت دارد.

  • مالمو: این شهر مدرن جزء شهرهای بزرگ سوئد است. وقتی در مالمو قدم بزنید شیفته طراحی و معماری پیشرفته آن خواهید شد. مالمو از نظر صنعت جایگاه قوی ای دارد، به شکلی که مشاغل کوچک همواره با مشاغل بزرگ تر و حرفه ای تر جایگزین می شوند.
  • اوپسالا: اوپلا از جمله شهرهای بزرگ سوئد است. معمولا شرایط اوپسالا را برای دانشجویان و به صورت کلی برای مهاجرت، ماسب نمی داند.
  • گوتنبرگ: این شهر برای دانشجویان فوق العاده است. گوتنبرگ از نظر تحصیلی، بهترین شهر از شهرهای سوئد محسوب می شود.
  • استکهلم: این شهر در واقع بزرگ ترین شهر سوئد و پایتخت آن است. استکهلم در تلاقی خلیج نمک و دریاچه مالار قرار گرفته است. همچین استکهلم رو به روی خلیج فنلاند است. موقعیت جغرافیایی این شهر باعث شده دارای جاذبه های گردشگری زیادی باشد. این پایتخت زیبا برای کسب و کارهای زیادی، بهترین مکان در سوئد است. البته باید بدانید که استکهلم گران ترین شهر سوئد است.
  • لوند: لوند در قسمت جنوبی سوئد است. وضعیت دانشگاه ها در این شهر بسیار خوب است به شکلی که 90000 دانشجو در دانشگاه مرکزی ان تحصیل می کنند. لوند از طریق خطوط ریلی قطار به دیگر شهرهای مهم سوئد متصل است و همین موضوع باعث شده طرفداران زیادی داشته باشد.

مزایای زندگی در سوئد

سوئد یکی از بهترین کشورها برای مهاجرت است.

  • اقتصاد با ثبات و قوی حامی همه جامعه است

سوئد یکی از غول های اقتصادی جهان است. وجود شرکت های بزرگی هم چون اچ اند ام و اوریفلیم در سوئد نشان از اقتصاد بزرگ و رو به رشد این کشور دارد.

  • می توانید از مزایای مهم علمی و تحصیلی بهره مند شوید

در سوئد می توانید در بهترین داشنگاه ها تحصیل کرده و مدارک علمی معتبری را دریافت نمایید. همچنین امکان تحصیل در بهترین مدارس و کالج ها برای فرزندان تان هم فراهم است.

  • از استانداردهای بالای زندگی لذت ببرید

کشوری که اقتصادی قوی دارد می تواند رفاه بالایی را برای شهروندانش فراهم کند. کیفیت بالای زندگی هم برای شهروندان اصلی و هم برای مهاجران، در سوئد در بهترین حد خود قرار دارد.

  • به مشاغل مختلف دسترسی دارید

اگر به دنبال کسب و کار هستید در این کشور می توانید به راحتی در مشاغل مختلف مشغول شوید. تخصص بالا در یک رشته خاص باعث می شود به خوبی بتوانید درامد کسب کنید.

  • از طبیعت زیبا لذت ببرید

هوای پاک و جاذبه های طبیعی از مواردی است که بسیار مورد توجه مهاجران است. وجود پدیده های طبیعی خاص هم در سوئد چشم نواز است.

  • از امنیت بالا برخوردار هستید

قطعا امنیت یکی از مهم ترین فاکتورها برای هر جامعه ای است. کشور قدرتمندی همچون سوئد می تواند به خوبی امنیت شهروندانش را تامین کند. از طرفی سوئد یک کشور صلح طلب است.

سوالات متداول

انواع روش های مهاجرت به سوئد چیست؟

مهاجرت به سوئد از طریق کار، تحصیل، سرمایه گذاری، ازدواج، تولد، پناهندگی و…

شرایط اخذ پاسپورت سوئد چیست؟

برای اخذ پاسپورت سوئد سابقه کیفری شخص متقاضی و میزان تسلط به زبان بررسی می شود. برای اخذ پاسپورت باید از تاریخ اخذ اقامت دائم بالای 3 سال بگذرد و در صورت تایید شرایط پاسپورت برای شخص صادر می شود.

برای درخواست پناهندگی در سوئد باید چه اقدامی انجام داد؟

برای درخواست پناهندگی در سوئد باید اطلاعات کامل خود (پاسپورت و مدارک شناسایی) را ارائه دهید و دلیل مهاجرت به سوئد از طریق پناهندگی را کاملا شرح دهید.
در صورتی که مدارک شناسایی نداشته باشید، باید از طریق مدارکی مثل سند ازدواج، اسناد ثبت نام خانوادگی یا اسناد نظامی هویت خود را اثبات کنید.

شرایط مهم اقامت دائم در سوئد چیست؟

در تمامی روش های مهاجرت به سوئد لازم است، شخص متقاضی حداقل 5 سال در سوئد زندگی کرده باشد. در این صورت می تواند بعد از پایان اعتبار اقامت موقت برای اخذ اقامت دائم سوئد اقدام کند. یکی از شرایط اصلی برای اخذ اقامت دائم پرداخت مالیات در این 5 سال می باشد.

4.9/5 - (7 امتیاز)
مقالات مشابه
تحصیل در سوئد تحصیل در سوئد

تحصیل در سوئد به دلیل در دسترس بودن امکانات رفاهی پیشرفته، رویای بسیاری از دانشجویان است. د...

کار در سوئد کار در سوئد

کار در سوئد برای ایرانیان همواره مورد توجه بوده است و متقاضیان زیادی نیز از طریق کار قصد مه...

شرایط کار پرستاران و پزشکان در سوئد شرایط کار پرستاران و پزشکان در سوئد

شرایط کار پرستاران و پزشکان در سوئد و نحوه اخذ مجوز کار در سوئد برای پرستاران و پزشکان در ای...

نظرات کاربران
مژده

تحصیل در سوئد رایگانه؟

آتیه آفرینان

سلام، خیر هزینه دارد اگر به دنبال تحصیل رایگان هستید کشورهای ایتالیا و آلمان گزینه ی مناسب تری هستند.

مشاهده نظرات بیشتر
Call Now Button