کار در سوئد برای ایرانیان همواره مورد توجه بوده است و متقاضیان زیادی نیز از طریق کار قصد مهاجرت به سوئد را دارند. در این مقاله می خواهیم شرایط کار در سوئد را بررسی کنیم و به مدارک اخذ ویزای کار سوئد اشاره کنیم.

در صورتی که قصد دارید برای کار در سوئد اقدام کنید، احتمالا سوالاتی از این قبیل برای شما ایجاد می شود. شرایط کار و بازار کار سوئد چگونه است؟

بررسی شرایط کار در سوئد

درخواست مشاوره مهاجرت

همراهان عزیز، لطفا برای ارزیابی اولیه و گرفتن مشاوره مهاجرتی، فرم درخواست زیر را تکمیل کرده و منتظر تماس ما در سریع ترین زمان ممکن باشید.

  • این فیلد برای اعتبار سنجی است و باید بدون تغییر باقی بماند .

کار در سوئد

کشور سوئد در شمال اروپا واقع شده است و با کشورهای فنلاند، خلیج بوتنی، دانمارک همسایه است. کشور سوئد از نظر شاخص درآمد یکی از ثروتمند ترین کشورهای جهان به حساب می آید. یافتن کار در سوئد برای ایرانیان به خصوص به زبان انگلیسی می تواند کمی سخت باشد. پایتخت سوئد شهر استکهلم است.
زبان رسمی این کشور سوئدی و واحد پول این کشور کرون سوئد نام دارد. سوئد با وسعتی در حدود 450000 کیلومتر مربع، در حدود 10 میلیون نفر جمعیت دارد.

کشور سوئد به دلیل سطح رفاه اجتماعی بالایی که دارد ایرانیان زیادی هر ساله قصد مهاجرت به سوئد را دارند. اما از طرف دیگر شرایط سرد آب و هوایی نیز در بعضی از نقاط این کشور به دلیل نزدیکی به قطب، شرایط خاصی را برای زندگی به وجود می آورد و با توجه به اینکه کشور ایران آب و هوای معتدلی دارد، شرایط جوی سوئد می تواند برای ایرانیان عزیز سخت باشد.
کشور سوئد از نظر اقتصادی در سطح مطلوبی است و حضور شرکت ها و برندهای مهم تجاری در این کشور سبب شده است که زمینه های کاری مناسب بسیاری ایجاد شود.

کار در سوئد

ویزای کار در سوئد برای ایرانیان

جهت اخذ ویزای کار در سوئد نیاز به یک پیشنهاد کاری (JOB OFFER) از یک کارفرمای سوئدی است. داشتن یک رزومه قوی که شامل مدارک تحصیلی، سابقه کار حرفه ای و سطح دانش زبان می شود، می تواند روند دریافت پیشنهاد کاری را سریع تر کند و هرچه شخص توانایی های بیشتری داشته باشد شانس بیشتری برای گرفتن کار دارد.
چنانچه متقاضی بتواند از سازمان یا شرکتی دعوتنامه دریافت کند، کارفرما باید با انتشار آگهی از نیروی کار داخلی سوئدی اطمینان حاصل کند. در صورت عدم نیروی ماهر سوئدی، کارفرما می تواند پیشنهاد کاری را به فرد ایرانی بدهد.

مدارک مورد نیاز کار در سوئد برای ایرانیان

برای اخذ مجوز کار و دریافت ویزای کار در سوئد مدارکی مورد نیاز این کشور است که بهتر است مدارک به ترتیب درخواست سفارت باشد و نقص در پرونده می تواند منجر به رد شدن پرونده شود. مدارک مورد نیاز ویزای کار سوئد به شرح زیر است:

  • پاسپورت معتبر
  •  دعوت نامه کاری از طرف کارفرما در سوئد
  • مدارک شناسایی
  • آخرین مدرک تحصیلی
  • رزومه کاری مرتبط با شغل مورد نظر و ارائه مدارکی که بتواند آن را ثابت کند (مانند سابقه بیمه)
  • گواهی عدم سو پیشینه
  • مدارک مهارت های زبان مورد نیاز کشور سوئد
  • پرداخت هزینه های صدور ویزای کار
  • چند قطعه عکس جدید پاسپورتی

تمام مدارک علاوه بر نسخه اصلی باید یک نسخه به صورت ترجمه رسمی نیز برای سفارت ارسال می شود.

نرخ بیکاری در سوئد

اقتصاد و بازارهای کاری کشور سوئد دارای شرایط مطلوبی است و نرخ بیکاری در کشور سوئد معدل 8.6% برآورد شده است. نرخ بیکاری یکی از موارد مهم برای شناخت بازار کار یک کشور به حساب می آید.
بسیاری از مشاغل نیاز به تسلط به زبان سوئدی دارند اما در شرکت های بزرگ بین المللی می توان به زبان انگلیسی استخدام شد که اکثرا در شهر استکهلم تجمع دارند.

عدم هماهنگی تخصص از موضوعات کلیدی در بازار کار در سوئد است زیرا در بین مشاغل و تخصص ها هماهنگی وجود ندارد و کشور سوئد با کمبود نیروی کار متخصص در برخی از رشته ها مواجه است.

کار در سوئد و مشاغل موردنیاز

اداره کار کشور سوئد در ابتدای هر سال لیستی از مشاغل موردنیاز را منتشر می کند که شامل 2 قسمت می شود، یکی برای مشاغلی که نیاز به تحصیلات دانشگاهی دارند و دیگری مشاغل مورد نیازی که نیاز به تحصیلات دانشگاهی و آکادمیک ندارد و تجربه کاری در آن می تواند مفید باشد.
بیشترین کمبود نیروی متخصص در حوضه کامپیوتر و آی تی است که برای اولین بار برای ایرانیان نیز امکان دریافت دعوتنامه کار در سوئد در این زمینه فرآهم آمده است. برخی از مشاغلی که کشور سوئد با کمبود نیرو با آن مواجه است شامل موارد زیر می شود:

  • برنامه نویس نرم افزار
  • همه شاخه های آی تی
  • طراح سایت
  • پرستار
  • ماما
  • خدمات روان پزشکی
  • معلم
  • تکنسین اتاق عمل
  • رادیولوژیست
  • مهندس فنی و برق
  • مهندسی سازه و عمران
  • مهندسی ساختمان و تأسیسات
  • مددکار اجتماعی
  • مهندسی مخابرات
  • مکانیک
  • راننده
  • تکنسین اتوماسیون

میزان حقوق کار در سوئد برای ایرانیان

به طور کلی متوسط حقوق کار در سوئد بالا است زیرا هزینه های زندگی و میزان مالیات بر درآمد نیز در این کشور به نسبت سایر کشورهای اروپایی پیشرفته نسبتاً بالاست.
درآمد و میزان حقوق هر فرد به عوامل مختلفی بستگی دارد که سطح درآمد را می تواند بسیار بالا ببرد. تجربه کاری، میزان سطح تحصیلات و یا عامل ملیت و جنسیت می تواند تاثیر زیادی بر روی درآمد داشته باشند.

متوسط درآمد در کشور سوئد، در حدود SEK47485 (کرون سوئد) است. به طور معمول 30 درصد از درآمد صرف اجاره مسکن می شود.

میزان حقوق کار در سوئد

کار در سوئد و نحوه کاریابی در سوئد

بهترین و سریع ترین حالت برای کاریابی در سوئد برای ایرانیان استفاده از وب سایت های کاریابی معتبر است. زیرا لیست گسترده ای از شغل ها و شرکت ها را در اختیار افراد می گذارند. ایرانیانی که دارای شرایط لازم برای کار در سوئد باشند شانس بیشتری برای هماهنگ شدن با لیست مشاغل مورد نیاز داشته باشند.
در واقع وب سایت های کاریابی و موسسات کاریابی پل ارتباطی میان فرد متقاضی کار و کارفرمای سوئدی است و راه رسیدن به یک پیشنهاد کاری را آسان می کند.

کار در سوئد برای ایرانیان

ویزای همراه از مهم ترین مسائلی است که اغلب ایرانیان متاهل نگران آن هستند که می توانند همسر و فرزندانشان را همراه با خود به کشور سوئد بیاورند یا نه؟ کشور سوئد با اخذ ویزای کار در سوئد به افراد این اجازه را می دهد که برای همسر و فرزندان زیر 18 سال خود، درخواست ویزای همراه دهند.
از مزایای دیگری که ویزای همراه دارد این است که اگر قرارداد شخص اصلی بالای 6 ماه و بلند مدت باشد، همسر او نیز اجازه کار تمام وقت را دارد. اما متقاضی برای درخواست ویزای همراه خود باید مدارکی را ارائه دهد که شامل تمکن مالی جهت تامین هزینه های زندگی همراهان در سوئد و سند ازدواج می شود.

کار در سوئد و بررسی ویزای همراه کشور سوئد

وضعیت اقامت و اخذ تابعیت در سوئد

معمولا ایرانیانی که به دنبال ویزای کار در سوئد می آیند قصدشان اخذ اقامت دائم و پاسپورت این کشور است. افراد که بتوانند از طریق ویزای کاری مجوز دریافت کنند در ابتدا اقامت موقت به آنها اعطا می شود.

در صورتی که موفق شوند قرارداد کاری خود را تمدید کنند، مجوز کارشان نیز تمدید می شود و پس از گذشت 5 سال کار و زندگی در این کشور و همچنین پرداخت مالیات و بیمه به این کشور، می توانند برای اخذ اقامت دائم و پاسپورت کشور سوئد درخواست دهند.

سخن پایانی

ویزای کار سوئد و شرایط اخذ آن، در این مقاله مورد بررسی قرار گفت. از آنجا که اقامت سوئد به سبب استانداردهای بالای زندگی در این کشور، ایرانیان بسیاری را مجذوب خود کرده است به همین جهت بر آن شدیم پیرامون مسائل مهم راجع به ویزای کار سوئد و کار در  سوئد مطالبی را مورد مطالعه و بررسی قرار دهیم تا راهنمای شما مخاطبان همیشگی ما باشد.

جهت کسب اطلاعات بیشتر در زمینه مهاجرت به سوئد از طریق ویزای کار می توانید با مشاوران مجرب ما تماس حاصل نموده و مشاوره رایگان تلفنی دریافت نمایید.
همچنین می توانید در قسمت انتهای مقاله، در قسمت دیدگاه (ثبت پرسش) نظرات و پرسش های خود را بیان نموده و پاسخ خود را در کوتاه ترین زمان ممکن دریافت کنید.

سوالات متداول

برای اخذ ویزای کاری سوئد نیاز به چیست؟

جهت اخذ ویزای کاری سوئد برای ایرانیان نیاز به یک پیشنهاد کاری (JOB OFFER) از یک کارفرمای سوئدی است. داشتن یک رزومه قوی که شامل مدارک تحصیلی، سابقه کار حرفه ای و سطح دانش زبان می شود، می تواند روند دریافت پیشنهاد کاری را سریع تر کند و…

بهترین و سریع ترین راه برای کاریابی در سوئد چیست؟

بهترین و سریع ترین حالت برای کاریابی در سوئد برای ایرانیان استفاده از وب سایت های کاریابی معتبر است. زیرا لیست گسترده ای از شغل ها و شرکت ها را در اختیار افراد می گذارند.

آیا کشور سوئد ویزای همراه دارد؟

بله، کشور سوئد با اخذ ویزای کار به افراد این اجازه را می دهد که برای همسر و فرزندان زیر 18 سال خود، درخواست ویزای همراه دهند.

اداره کار سوئد چه مشاغلی را در لیست مشاغل موردنیاز قرار می دهد؟

اداره کار کشور سوئد در ابتدای هر سال لیستی از مشاغل موردنیاز را منتشر می کند که شامل 2 قسمت می شود، یکی برای مشاغلی که نیاز به تحصیلات دانشگاهی دارند و دیگری مشاغل مورد نیازی که نیاز به تحصیلات دانشگاهی و آکادمیک ندارد و تجربه کاری در آن می تواند مفید باشد.

5/5 - (7 امتیاز)
مقالات مشابه
تحصیل در سوئد تحصیل در سوئد

تحصیل در سوئد به دلیل در دسترس بودن امکانات رفاهی پیشرفته، رویای بسیاری از دانشجویان است. د...

مهاجرت به سوئد مهاجرت به سوئد

مهاجرت به سوئد دقیقا چه مزایا و معایبی دارد؟ برای مهاجرت به کشور سوئد چه شرایطی باید داشته ...

شرایط کار پرستاران و پزشکان در سوئد شرایط کار پرستاران و پزشکان در سوئد

شرایط کار پرستاران و پزشکان در سوئد و نحوه اخذ مجوز کار در سوئد برای پرستاران و پزشکان در ای...

نظرات کاربران
ابوالفضل کرباسی

28سالمه مدرک دیپلم نساجی دارم چند سال سابقه راننده و کار در کارخانه های مختلف دارم برای ویزا سوئد مشغول به کار بشم امکانش هست ؟

مونا میرباقری

با سلام. برای کشور سوئد پروسه تحصیلی اقدام داریم. ولی با شماره 02172207 تماس بگیرید برای راه های دیگه راهنماییتان کنند.

علی

با سلام من یک جوان ۱۹ ساله با کارت معافیت از خدمت هستم‌و مدرک زیر دیپلم میخواستم بدونم آیا برای بنده به مدت دوسال در کشور سوئد کار هست که بیام یا نه؟؟؟؟

آتیه آفرینان

با سلام. برای پروسه مهاجرت با هر روشی نیاز به حداقل مدرک دیپلم دارید.

نجمه بانیان

من اولین بارهست پیام میزارم میزنه تکراری جالبه

آتیه آفرینان

با سلام. عزیزم 2 بار این پیام رو فرستادین شاید به این دلیل براتون پیغام اومده.

نجمه بانیان

سلام من دررستوران وتالارپذیرایی وبوفه دانشگاه کارکردم مدرک کامپیوتر وماساژوفوریتهای پزشکی و شیرینی پزی دارم،کارشناسی حقوی وآموزش زبان انگلیسی دارم ۴۳ ساله هستم بااین شرایط میتونم درسوئد کارمناسب پیداکنم،ممنون میشم راهنمایی کنید.

آتیه آفرینان

با سلام. برای ویزای کاری کشور سوئد اکثر رشته های درمانی را میپذیرد. ولی میتوانید با ویزای تحصیلی وارد این کشور شوید.

علی خدابنده

سلام،کارشناس علوم آزمایشگاهی هستم با ۲۱ سال سابقه و ۴۵ ساله،آیا با این شرایط در سوئد امکان اشتغال هست؟

آتیه آفرینان

با سلام دوست عزیز رشته ی شما در لیست مشاغل مورد نیاز کشور سوئد اعلام نشده، با شماره 02172207 جهت بررسی و پیشنهاد متناسبترین گزینه با شرایطتان تماس بگیرید.

نرگس

سلام و عرض ادب بنده دبیر هنرستان با 16سال سابقه كار و استخدام رسمی اموزش پرورش مدرك كارشناسي کامپیوتر-نرم افزار و ارشد کامپیوتر-نرم افزار مدارك زبان آیلتس 5.5 آکادمیک دارم یک پسر دانشجو 19 ساله دارم شوهرم 49 سالشه و 29 سال سابقه كار در زمینه کامپیوتر مدرك كارشناسي کامپیوتر-نرم افزار ايا شانسي براي ويزاي كار داریم. ممنون

آتیه آفرینان

با سلام دوست عزیز رزرومه شما و همسرتان مطلوب هست اما لازمه به صورت جزئی مورد بررسی قرار گیرد ضمن اینکه فرزند شما به سن قانونی رسیده و بایستی به صورت مجزا (مهاجرت تحصیلی) اقدام کنند.

پیمان

برای کار در سوئد باید چند سال داشته باشیم و برای رشته های مهندسی میشه برای کار در سوئد اقدام کرد؟

آتیه آفرینان

سلام، چندان شرایط سنی محدودی کشور سوئد ندارد. برای اخذ ویزای کارسوئد نیاز به جاب آفر دارید.

فرید

سلام مهاجرت کاری به سوئد برای یک فرد نجار با 15 سال تجربه کار امکان داره؟

آتیه آفرینان

با سلام اگر ایشون دعوتنامه ی کاری داشته باشند بله .

امامی

سلام کار در سوئد برای کسی که 10 سال سابقه اداری داره ولی مدرکش دیپلمه امکانش هست یا باید حتما مدرک دانشگاهی داشت؟

آتیه آفرینان

با سلام ، برای ویزای کار بهتر است حداقل فرد مدرک لیسانس ارائه دهد،مهاجرت تحصیلی برای شرایطی که فرمودید مناسب تر هست.

مشاهده نظرات بیشتر
Call Now Button