تحصیل در ترکیه به دلیل نزدیکی کشور ترکیه به ایران متقاضی زیادی دارد. معمولا گرفتن پذیرش تحصیلی در دانشگاه های ترکیه به نسبت دیگر کشور ها سختی کمتری دارد. دغدغه بسیاری از متقاضیانی که به ما مراجعه می کنند در خصوص هزینه ها، گرفتن پذیرش از دانشگاه های ترکیه، داشتن یا نداشتن آزمون و هزینه های زندگی در کشور ترکیه می باشد.
به همین دلیل ما تصمیم گرفتیم که مهم ترین نکات کلیدی در خصوص ادامه تحصیل در ترکیه را در این صفحه به خوبی آماده کنیم تا بتوانید با مطالعه آن اطلاعات دقیقی بدست بیاورید. همچنین در چند ویدئو زیر توضیحات و نکات کلیدی برای شما آماده شده است.

بررسی شرایط تحصیل در ترکیه

درخواست مشاوره تحصیلی

همراهان عزیز، لطفا برای گرفتن مشاوره تلفنی تحصیلی، فرم درخواست زیر را تکمیل کرده و منتظر تماس ما در سریع ترین زمان ممکن باشید.

  • این فیلد برای اعتبار سنجی است و باید بدون تغییر باقی بماند .

تحصیل در ترکیه

تحصیل در ترکیه مخصوصا در رشته های پزشکی طی سالهای اخیر طرفداران زیادی پیدا کرده است. به همین جهت افرادی که تصمیم به ادامه تحصیل در خارج از کشور را دارند، تحصیل در ترکیه را به عنوان محتمل ترین گزینه انتخاب می کنند.

در کشور ترکیه در کلیه رشته ها امکان تحصیل در ترکیه و دریافت بورسیه از سازمان ها و موسسه های آموزش آمریکایی و اروپایی امکان پذیر است. دانشگاه های ترکیه بسیار معتبر هستند و معمولا با دانشگاه های معتبر جهانی مرتبط هستند.

مثلا دانشگاه حاجت تپه ترکیه به طور مستقیم با دانشگاه هاروارد آمریکا مرتبط است و سیستم آموزشی دانشگاه های ترکیه کاملا بر اساس استانداردهای سیستم آموزشی آمریکاست که دروس را به صورت ترمی – واحدی ارائه می کنند.

مزایای تحصیل در ترکیه

کشور ترکیه دارای فرهنگی بسیار غنی است که به عنوان یکی از امن ‌ترین کشورهای منطقه شناخته می شود، همچنین تحصیل در این کشور نیز مزایای بسیار زیادی را دارا می باشد.
متقاضیان با بررسی مزایای تحصیل در ترکیه می توانند به جزئیات شرایط این کشور اشراف بیشتری داشته باشند. سیستم آموزشی دانشگاه های ترکیه‌ سبکی مدرن دارد که به ترکیه اعتبار بین‌ المللی اعطا کرده است. همچنین در دانشگاه ‌های ترکیه به 2 زبان انگلیسی و ترکی تدریس می شود.

  • استانداردهای آموزشی برای تحصیل در ترکیه دارای اعتبار جهانی است که سطح آموزش‌ های ارائه شده دارای کیفیت بسیار مناسبی است. همچنین دانشجویان با وجود اساتید موفق و سیستم یکپارچه در آموزش، استاندارد های بالایی را در دانشگاه های این کشور تجربه می نمایند.
  • مدارک تحصیلی که در دانشگاه‌ های ترکیه به فارغ التحصیلی بین المللی ارائه می شود در بسیاری از کشور های دنیا و حتی در کشورهای اروپایی و آمریکا نیز دارای اعتبار است.
  • دانشگاه های ترکیه پردیس‌ های مدرن و مجهزی را برای دانشجویان فراهم ساخته است و برای دانشجویان فرصت دسترسی آسان‌ به اطلاعات و محیط آموزشی وسیع، راحت و مجهزی را در دانشگاه‌های دولتی و خصوصی در اختیار دانشجویان قرار داده است. این پردیس ها دارای آزمایشگاه‌ های مجهز، کتابخانه های جامع‌ است که دانشجویان با فعالیت در انجمن ‌های دانشجویی، فعالیت ‌های هنری و فعالیت‌ های دانشجویی دیگر، تحصیل در ترکیه خود را در مکانی مدرن به اتمام برسانند.
  • کشور ترکیه در مقایسه با کشورهای منطقه بسیار پیشرفته است که علاوه بر امنیت بالایی که دارد، دارای هزینه های بسیار مقرون به صرفه و اقتصادی تری نسبت به کشور های اروپایی و آمریکا دارد.
  • ترکیه مردمانی بسیار مهمان نواز دارد که روابط بسیار دوستانه ای نیز با افراد خارجی دارند که در مهمان نوازی بسیار شهرت دارند.
  • امکانات و کیفیت اقامتی و خوابگاه های دانشجویی بسیار خوبی برای دانشجویان فراهم آورده اند که خدمات ویژه مشاوره ای نیز به دانشجویان ارائه می شود تا دانشجویان بتوانند هرچه سریع تر با زندگی در کشور ترکیه سازگار شوند. همچنین هر دانشگاه دارای سالن های غذا خوری با کیفیتی است که وعده های غذایی با قیمت بسیار مناسب به دانشجویان ارائه می نماید.
  • سیستم حمل و نقل عمومی در کشور ترکیه بسیار پیشرفته است و دسترسی به آنها ساده و آسان می باشد. استفاده از امکانات حمل و نقل عمومی از جمله مترو، تراموا، اتوبوس، تاکسی شراکتی (کورسی) و سامانه اتوبوس‌های تندرو جابه‌جایی از مکانی به مکانی دیگر در ترکیه بسیار ساده می باشد. همچنین برای دانشجویان، کارت‌ های تخفیف برای تحصیل در ترکیه و حمل و نقل داخل شهری نیز وجود دارد که هزینه های رفت و آمد را بسیار ارزان تر می کند.
تحصیل در ترکیه

مدارک مورد نیاز تحصیل در ترکیه

متقاضیان تحصیل در ترکیه پس از دریافت نامه پذیرش تحصیلی از دانشگاه مورد نظر خود، باید با ارائه مدارک مورد نیاز سفارت کشور ترکیه، اقدام به درخواست ویزای تحصیلی نمایند. از این رو دانشجویان باید مدارک زیر را برای ارائه به سفارت ترکیه آماده نمایند:

  • ارائه پاسپورت معتبر
  • ارائه دو قطعه عکس 3×4
  • ارائه نامه پذیرش دانشگاه مورد نظر در ترکیه
  • ارائه بیمه نامه دانشجویی شخص متقاضی تحصیل در ترکیه
  • ارائه مدارکی مبنی بر تمکن مالی دانشجو برای مدت زمانی که در ترکیه مشغول به تحصیل است
  • پرداخت هزینه ویزای تحصیلی ترکیه
  • ارائه مدرکی که مبنی بر عدم سوء سابقه کیفری دانشجو است
  • ارائه مدارک پزشکی دانشجو مبنی بر سلامت وی

لازم به ذکر است که تمام مدارک باید به زبان رسمی ترکی ترجمه شوند. دانشجویان پس از دریافت ویزای تحصیلی و ورود به کشور ترکیه، ویزای اقامت دانشجویی خود را دریافت می کنند. همچنین دانشجویان در صورت تمام شدن مدت اعتبار اقامت خود باید ظرف مدت 60 روز قبل از پایان یافتن مدت اعتبار، جهت تمدید اقامت خود اقدام نمایند.

مدارک مورد نیاز تحصیل در ترکیه
مشاوره و تماس
021-72207

پادکست راهنمای تحصیل در ترکیه

اگر زمان کافی برای مطالعه این صفحه را ندارید حتما این پادکست کوتاه در خصوص راهنمای کلی اخذ ویزای تحصیلی کشور ترکیه را گوش کنید.

شرایط تحصیل در مدارس ترکیه

تحصیل در ترکیه در مدارس از 6 سالگی آغاز می شود. در کشور ترکیه تحصیل در مدارس خصوصی و دولتی انجام می شود که تحصیل در ترکیه در مدارس دولتی انجام می شود و در مدارس خصوصی با توجه به مقطع تحصیلی نیازمند پرداخت شهریه خواهید بود.
زبان تدریس در مدارس ترکیه معمولا ترکی است و زبان دوم انگلیسی که از سال چهارم دبستان آموزش آن آغاز می شود، اما در برخی از مدارس خصوصی ترکیه دو زبان را به صورت همزمان تدریس می کنند. مقطع ابتدایی در مدارس ترکیه 4 سال زمان می برد و مقطع راهنمایی و دبیرستان نیز 4 ساله می باشد.

دبیرستان های ترکیه آناتولی و دولتی است که در دبیرستان های دولتی آموزش به صورت استاندارد و در دبیرستان های آناتولی ترکیه تدریس به زبان های خارجی انجام می شود. پس از اتمام تحصیل در دبیرستان های ترکیه امتحانات جامعی برگزار می شود که دانش آموزان در صورت قبولی در امتحانات و کسب نمره قبولی می توانند به دانشگاه بروند.

لازم به ذکر است نمرات دانش آموزان در امتحانات جامع در رشته تحصیلی آنها در دانشگاه موثر است یعنی کسانی که در دروس ترکی استانبولی و ریاضی نمره بیشتری دریافت کنند، می توانند در رشته های روابط بین الملل و حقوق، آموزش، مدیریت بازرگانی، اقتصاد، روانشناسی در دانشگاه ها تحصیل کنند.

همچنین کسانی که در دروس علوم نمره بیشتری دریافت کنند می توانند برای تحصیل در رشته های کامپیوتر، پزشکی، مهندسی و… اقدامات لازم را انجام دهند.

زبان تحصیل در ترکیه

کسانی که در علوم انسانی نمره بالاتری دریافت نمایند احتمال قبولی آنها در رشته های تاریخ ، جغرافی و آموزش بالاتر است همچنین شایان ذکر است کسانی که در دروس زبان نمره بیشتری بگیرند، می توانند در رشته های زبان و زبان شناسی تحصیل کنند.

یکی از شرایط لازم جهت پذیرش در دانشگاه های کشور ترکیه برای تحصیل در ترکیه ارائه مدرک دبیرستان و اخذ نمره قبولی در آزمون ورودی دانشگاه هاست. آزمون ورودی هر دانشگاه به صورت جداگانه برگزار می شود و بدون شرایط سنی است و دواطلبان با هر سنی با ارائه مدرک دیپلم دبیرستان می توانند در این آزمون شرکت کنند.

شرایط تحصیل در ترکیه علاوه بر ارائه فرصت های آموزشی در مقیاس بین المللی و همچنین دانش و تجربه فراوان، بورس تحصیلی را نیز برای دانشجویان برجسته بین المللی از سراسر جهان برای تحصیل در دانشگاه های معتبر خود ارائه می دهد.

تحصیل در مقطع کارشناسی در ترکیه

شرایط تحصیل در مقطع کارشناسی زمانی برای متقاضیان میسر است که مدرک دیپلم 12 ساله را در دست داشته باشند تا بتوانند در آزمون های ورودی دانشگاه ها شرکت نمایند.

تحصیل در مقطع لیسانس در دانشگاه های کشور ترکیه معمولا 4 سال زمان می برد اما در برخی از رشته ها همانند تحصیل پزشکی در ترکیه 6 سال به طول می انجامد. امتحان ورودی دانشگاه ها به زبان ترکی آزمون یوس (YOS) و جهت کورس های انگلیسی آزمون SAT می باشد. تحصیل در دانشگاه های دولتی عموما به زبان ترکی می باشد.

هزینه تحصیل در ترکیه که به زبان ترکی تدریس می شود، مبلغی در حدود 300 دلار الی 800 دلار آمریکا برآورد شده است که اگر در دانشگاه های دولتی به زبان انگلیسی تدریس شود، هزینه تحصیل مبلغی در حدود 500 دلار الی 1500 دلار آمریکا خواهد بود.
در دانشگاه های خصوصی که به زبان انگلیسی در مقطع کارشناسی تدریس می شود، هزینه تحصیل در حدود 5000 دلار الی 20000 دلار آمریکا برای دانشجویان بین المللی برآورد شده است.

شرایط پذیرش در هر یک از رشته‌ها نیز ممکن است با یکدیگر متفاوت باشد. برای اخذ پذیرش در مقطع کارشناسی در دانشگاه های ترکیه به مدارکی نیاز است که شامل موارد زیر می شود:

  • فرم درخواست پذیرش
  • دیپلم دبیرستان (یا مدرکی که نشان دهنده فارغ ‌التحصیل از مدرسه باشد)
  • سوابق تحصیلی
  • نمره آزمون مورد نیازدانشگاه مورد نظر (زبان ترکی یا زبان انگلیسی)
  • پرداخت هزینه درخواست (۳۵-۱۰۰ دلار آمریکا)
  • شرکت در آزمون‌ های ورودی به دانشگاه‌ های ترکیه
شرایط سنی

تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد در ترکیه

در کشور ترکیه پذیرش دانشجو در مقطع کارشناسی ارشد از طریق آزمون همانند مقطع کارشناسی انجام نمی شود و هر دانشگاه به صورت مجزا امتحانات ورودی خود را جهت پذیرش دانشجویان برگزار می کند. دانشجویان برای ورود به دانشگاه های ترکیه در برخی از رشته ها به مدرک بین المللی GRE نیاز خواهند داشت. الزام داشتن این مدرک را دانشگاه مورد نظر تعیین خواهد کرد.

دانشگاه های ترکیه دوبار در سال رشته هایی که پذیرش دانشجو دارند همراه با ظرفیت پذیرش اعلام می نماید و دانشجویان باید در رشته مورد نظر خود ثبت نام کرده و در امتحانات مربوطه شرکت کنند. تحصیل در ترکیه در مقطع فوق لیسانس در دانشگاه های کشور ترکیه، دو سال زمان می برد.

دانشجویان در این  مقطع باید در نیمی از دوره تحصیلی خود 20 تا 30 واحد درسی را گذرانده و نیمه دیگر را صرف تحقیق روی پایان نامه و تحویل پایان نامه خود نمایند .

تحصیل در ترکیه در رشته های مختلف در مقطع کارشناسی ارشد امکان پذیر است. در این مقطع دانشجویان می توانند به زبان ترکی و انگلیسی به تحصیل بپردازند، اما تحصیل به زبان ترکی، برای دانشجویان هزینه بسیار کم تری دارد به طوری که در دانشگاه هایی که به زبان ترکی در مقطع کارشناسی ارشد تدریس می شود،
هزینه تحصیل در حدود 300 دلار الی 600 دلار آمریکا برآورد شده است و در دانشگاه هایی که در مقطع کاشناسی ارشد به زبان انگلیسی تدریس می شود، هزینه تحصیل در حدود 600 دلار الی 900 دلار آمریکا برای دانشجویان تخمین زده شده است. برای اخذ پذیرش در مقطع کارشناسی ارشد در دانشگاه های ترکیه به مدارکی نیاز است که شامل موارد زیر می شود:

  • فرم درخواست پذیرش
  • ارائه مدرک کارشناسی و ریز نمرات
  • انگیزه نامه
  • نامه معتبر از اساتید
  • ارائه سوابق تحصیلی
  • ارائه نمرات مورد تأیید در برخی از آزمون‌ها مثل GRE یا GMAT برای پذیرش در برخی از رشته ها
  • ارائه نمره قبولی در آزمون زبان تافل یا آزمونی که دانشگاه در بدو ورود، قبولی در آن را لازم می‌داند.
  • شرکت در امتحانات کتبی و یا مصاحبه دانشگاه

لازم به ذکر است که برای ثبت نام و تحصیل در ترکیه در برنامه ‌های تحصیلات تکمیلی کارشناسی ارشد در این کشور به‌ طور معمول در دو بازه زمانی می توان درخواست داد.

برای ترم پاییز تا پایان ماه مه (11 اردیبهشت تا 10 خرداد) مهلت درخواست وجود دارد و برای ترم بهارتا پایان دسامبر (10 آذر تا 10 دی) مهلت درخواست به دانشجویان می دهند.

تحصیل در مقطع دکتری در ترکیه

هرچه مقطع تحصیلی بالاتر می رود، انتظار می رود دانشجویان دانش و توانایی علمی بالاتری نیز داشته باشند. از این رو دانشگاه های ترکیه نیز همانند دیگر کشورها به افرادی پذیرش تحصیلی می دهند که دارای مقالات ISI باشند و سطح دانش زبان آنها معادل مدرک زبان انگلیسی در حد آیلتس 5/6 به بالا باشد. علاوه بر این دانشجویان برای پذیرش در دانشگاه های ترکیه به یک نامه تایید از یک استاد راهنما نیاز دارند.

طول دوره تحصیل در مقطع دکتری بسته به رشته مورد نظر دانشجویان عموما بین  4 تا 5 سال به طول می انجامد که در 2 سال اول به صورت حضوری در کلاس ها حاضر می شوند و 2 سال آخر را بیشتر به صورت عملی کارهای تحقیقاتی و عملی انجام می دهند و بر روی موضوع پایان نامه خود کار خواهند کرد.

ضمن این که دانشجویان در این مقطع با فعالیت های پژوهشی و آموزشی دانشگاه مشارکت دارند، حقوق نیز دریافت خواهند کرد. هزینه تحصیل در ترکیه در مقطع دکتری در حدود 4000 دلار الی 5000 دلار آمریکا در دانشگاه های این کشور تخمین زده شده است. برای اخذ پذیرش در مقطع دکتری در دانشگاه های ترکیه به مدارکی نیاز است که شامل موارد زیر می شود:

  • فرم درخواست پذیرش
  • مدرک کارشناسی ارشد و ریز نمرات
  • انگیزه نامه
  • ارائه  CV قدرتمند
  • نامه معتبر از اساتید و تأییدیه آنها
  • ارائه سوابق تحصیلی
  • ارائه نمرات مورد تأیید در برخی از آزمون‌ ها مثل GRE یا GMAT برای پذیرش در برخی از رشته‌ ها
  • نمره قبولی در آزمون های زبان مورد نیاز دانشگاه (عموماً مدرک زبان انگلیسی در حد آیلتس 5/6 به بالا)
  • شرکت در مصاحبه دانشگاه

لازم به ذکر است که برای ثبت نام و شرکت در دانشگاه های ترکیه در مقطع دکتری همانند مقطع کارشناسی ارشد در این کشور به‌ طورمعمول در دو بازه زمانی می توان درخواست داد.
برای ترم پاییز تا پایان ماه مه (11 اردیبهشت تا 10 خرداد) مهلت درخواست وجود دارد و برای ترم بهار تا پایان دسامبر (10 آذر تا 10دی) مهلت درخواست به دانشجویان می دهند.

تحصیل در رشته های پزشکی و دندانپزشکی ترکیه

رشته های پزشکی و دندانپزشکی در ترکیه یکی از محبوب ترین رشته های تحصیلی در این کشور است که هر ساله متقاضیان زیادی از سراسر دنیا به خصوص از ایران، اقدام به پذیرش در دانشگاه های برتر این کشور می نمایند. دوره پزشکی در دانشگاه های ترکیه 6 سال به طول می انجامد.
در 3 سال اول تحصیل دانشجویان علاوه بر شرکت در کلاس‌ ها باید تحقیقات آزمایشگاهی و بالینی را نیز انجام دهند. در سال چهارم و پنجم خود دانشجویان مشغول انجام آزمایشات و تشخیص بیماری‌ ها و پیدا کردن راهکاری برای درمان آنها می ‌شوند و در سال آخر نیز در بیمارستان‌ ها حضور دارند و با زیر نظر اساتید خود به درمان نیز می پردازند.
مدارک پزشکی که از دانشگاه های پزشکی ترکیه صادر می شود، در سطح بین المللی معتبر هستند و که مورد تایید وزارت بهداشت ایران نیز می باشند که این خود یکی از مهمترین مزایای تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در ترکیه برای دانشجویان ایرانی به حساب می آید.

تحصیل در مقطع پزشکی و دندانپزشکی در کشور ترکیه به زبان ترکی انجام می شود و تنها برخی از دانشگاه های ترکیه به زبان انگلیسی تدریس می کنند. هزینه تحصیل در کالج های پری مدیکال در کشور ترکیه در حدود 4000 دلار الی 5000 دلار آمریکا تخمین زده شده است.
برای ورود به دانشگاه های ترکیه در رشته های پزشکی، نیاز به نمره قابل قبول در آزمون های SAT و YOS می باشد. هزینه تحصیل در دانشگاه های دولتی ترکیه در رشته پزشکی، بین 3000 دلار تا 9000 دلار آمریکا برآورد شده است و در دانشگاه های خصوصی بین  10000 دلار تا 25000 دلار آمریکا تخمین زده شده است. تحصیل در ترکیه بدون شرکت در آزمون نیز امکان پذیر است اما مورد تایید وزارت بهداشت نمی باشد.

دانشگاه های مورد تایید وزارت بهداشت در ترکیه

  • دانشگاه کوک Koc University
  • دانشگاه حاجت تپه Hacettepe University
  • دانشگاه آنکارا Ankara University
  • دانشگاه استانبول Istanbul University
  • دانشگاه اژه Ege University
  • دانشگاه آتاتورک Ataturk University

برخی از آزمون ها جهت ورود و تحصیل در دانشگاه های ترکیه

متقاضیان برای ورود به دانشگاه های ترکیه، باید مدارکی را آماده کنند که دانشگاه مورد نظر آنها نیاز دارد. هر دانشگاه با توجه به رشته مورد نظر افراد و مقطع تحصیلی آنها، نیاز به نمره قبولی در آزمون های مختلفی دارد. برخی از آزمون هایی که عموما دانشگاه های ترکیه برای پذیرش دانشجویان به آن نیاز دارند به شرح زیر است:

آزمون SAT جهت ورود و تحصیل در دانشگاه‌ های ترکیه

SAT مخفف کلمه Scholastic Aptitude Test به معنی آزمون استعداد تحصیلی می باشد. SAT یک آزمون چند گزینه‌ ای است که هدف آن سنجش دانش‌آموزانی است که دوره دبیرستان را گذرانده‌ باشند و قصد ورود به برترین دانشگاه‌ های جهان را دارند.

بنابراین مسئولان پذیرش کالج‌ ها، نمرات آزمون SAT را در کنار معدل دبیرستان و فعالیت های فوق برنامه، مصاحبه ‌های پذیرش و مقالات شخصی افراد مورد بررسی قرار می دهند.

آزمون ورودی دانشگاه ترکیه

آزمون YOS برای دانشجویان بین ‌المللی

آزمون یوس YOS ، یک آزمون ملی ویژه دانشگاه های دولتی ترکیه می باشد که هر ساله توسط دانشگاه های دولتی کشور ترکیه برای دانشجویان بین المللی که قصد تحصیل در ترکیه در مقطع کارشناسی را دارند، برگزار می شود. افرادی می توانند در آزمون YOS شرکت نمایند که تحصیلات دبیرستان را به اتمام رسانده باشند و مدرک دیپلم در دست داشته باشند.

همچنین متقاضیان برای شرکت در این آزمون باید به زبان ترکی تسلط داشته باشند تا بتوانند به سوالات پاسخ دهند. آزمون YOS برای سنجش مهارت های پایه و زبان ترکی دانشجویان بین المللی طراحی شده است و در واقع معیاری برای پذیرش آنها در دانشگاه های دولتی ترکیه می باشد. مدرک آزمون YOS به مدت 2 سال اعتبار دارد.

افرادی که در این آزمون پذیرفته شوند، به راحتی می توانند در دانشگاه های برتر دولتی ترکیه پذیرش دریافت نمایند و از امکانات رفاهی و آموزشی این دانشگاه ها بهره ببرند.

آزمون TOMER برای یادگیری زبان ترکی

واژه TOMER مخفف عبارت Türkçe Öğretim Merkezi و به معنی مرکز آموزش زبان ترکی می باشد. این آزمون اهمیت زیادی برای دانشگاه های کشور ترکیه دارد به صورتی که یکی از پیش نیاز های ورود به دانشگاه های ترکی زبان ترکیه، شرکت در همین آزمون TOMER است. هدف از برگزاری آزمون TOMER ، سنجش سطح دانش زبان ترکی فرد متقاضی می باشد.

مهارت‌هایی که در آزمون TOMER بررسی می‌شوند شامل  6 بخش مختلف می شود. در آزمون TOMER، متقاضیان تحصیل در ترکیه در زمان 240 دقیقه فرصت دارند تا به 100 سوال پاسخ دهند. به طور کلی ساختار تومر همانند آزمون های آیلتس و تافل می باشد. بخش ‌های مختلف این آزمون عبارتند از:

  • Reading
  • Listening
  • Writing
  • Structure
  • Spoken Production
  • Spoken Interaction

آزمون GRE برای ورود دانشجویان به تحصیلات تکمیلی

حروف اختصار GRE، مخفف عبارت ” Graduate Records Examination” می باشد. آزمون بین‌المللی پذیرش برای مقاطع بالاتر از کارشناسی انجام می شود. آزمون GRE یک آزمون استاندارد است که توانایی علمی و تحصیلی افراد را برای ورود به تحصیلات تکمیلی در مراکز علمی معتبر دنیا ارزیابی می نماید.

برای تحصیل در ترکیه این آزمون به عنوان بخش مهمی از مراحل پذیرش در دانشگاه های برتر دنیا و همچنین در دانشگاه های ترکیه مورد استفاده قرار می گیرد. سازمان برگزار کننده آزمون های آموزشی ETS (Educational Testing Service) در سال 1936، آزمون GRE را برای پیشرفت در آموزش پایه گذاری کرد.

این سازمان، آزمون GRE را به عنوان هوشمندانه‌ ترین راه برای ورود به مقاطع تحصیلات تکمیلی و مدارس کسب و کار، معرفی نمود. زیرا که ملاک و ارزیابی دانشگاه ها برای انتخاب دانشجو آزمون GRE به حساب می آید.

به همین جهت، بر طبق آمار به دست آمده، نشان می دهد که این آزمون در بین آزمون هایی که به زبان انگلیسی برای سنجش دانش افراد برگزار می شود، از درجه سخت تری برخوردار بوده است.
چرا که در این آزمون دانش و مهارت‌ هایی همچون علم ریاضی، احتمالات، جبر و هندسه‌ متقاضیان مورد ارزیابی قرار می گیرد. از آنجایی که این آزمون به زبان انگلیسی برگزار می شود، باید جواب سوالات و تحلیل آنها نیز به زبان انگلیسی به صورتی متقاعد کننده باشد. همین امر است که ممکن است آزمون را برای متقاضیانی که زبان اصلی آنها انگلیسی نمی باشد، بسیار دچار چالش نماید.

برای هدف از آزمون GRE، ارزیابی مهارت هایی در زمینه استدلال کلامی، استدلال کمی، نوشتار تحلیلی و مهارت های تفکر انتقادی است که طی یک دوره طولانی یادگیری به دست آمده است. متقاضیان باید نمره لازم را از این آزمون کسب نمایند تا در پذیرش دانشگاه ها در کشور های مربوطه مورد ارزیابی قرار گیرند.
لازم به ذکر است که آزمون GRE برای رشته های پزشکی و حقوق مورد استفاده قرار نمی گیرد و برای این رشته ها آزمون های جداگانه ای در نظر گرفته شده است. اما سایر رشته ها به خصوص در زمینه فنی و مهندسی، متقاضیان برای ورود به دانشگاه های برتر در کشور ترکیه، نیاز به نمره قبولی در آزمون GRE دارند.

گرفتن بورسیه تحصیلی در ترکیه

دانشگاه ها برای تحصیل در ترکیه پذیرای دانشجویان بین المللی سراسر دنیا هستند. بورسیه تحصیلی کشور ترکیه غیر قابل برگشت است و تنها برای دانشجویان بین المللی در سطح تحصیلات عالیه و تکمیلی ارائه می شود.

کشور ترکیه هر سال به متقاضیان بین الملل تحصیل در مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا ظرفیت مجزایی را طی برنامه ترکیه بورسلاری اختصاص می دهد. که از مزایای آن علاوه بر معافیت از شهریه دانشگاه، بیمه درمانی و خوابگاه نیز  ارائه می شود.

بورسیه تحصیلی ترکیه

اخذ بورسیه تحصیل در ترکیه برای دانشجویانی مقدور می باشد که از رزومه علمی بسیار خوبی برخوردار باشند. عموما بورسیه تحصیلی در مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری به دانشجویان اعطا می شود که البته در مقطع کارشناسی ارشد با شرایط خیلی خاصی دریافت بورسیه تحصیلی امکان پذیر است. افراد واجد شرایط می توانند جهت اخذ بورسیه تحصیلی ترکیه اقدام نمایند که شرایط زیر را دارا باشند:

  • دانشجو باید دارای پروپوزال قوی از نظر محتوایی باشد
  • ریز نمرات و معدل بالا
  • مدرک تحصیلی معتبر از دانشگاه های معتبر
  • مدرک زبان آیلتس در حد نمره 7 و برای دانشگاه های دولتی ترکیه نیاز به نمره قابل قبول در آزمون yos می باشد
  • داشتن مقالات ISI به صورت ژورنالی و به چاپ رسیده باشد
  • نامه تأییدیه از استاد راهنمایی که دانشجو را به عنوان یک دانشجوی ممتاز قبول کرده، باشد

 در صورت داشتن این مدارک است که دانشگاه های مختلف در این کشور می توانند با بررسی شرایط متقاضی، بورسیه های مختلفی را به دانشجویان اعطا کنند. در هنگام مهاجرت به ترکیه از طریق تحصیل و اخذ بورسیه، برخی از بورسیه ها ممکن است که تمام هزینه های تحصیل در ترکیه را پوشش دهند و برخی از بورسیه ها نیز ممکن است بخشی از هزینه های تحصیلی را ساپورت نماید.

ویزای همراه ترکیه

شرایط سنی لازم برای ثبت نام بورسیه تحصیلی ترکیه

  • جهت پذیرش د ر مقطع لیسانس و پزشکی، شخص متقاضی باید کمتر از 21 سال سن داشته باشد.
  • جهت پذیرش در مقطع فوق لیسانس، لازم است شخص متقاضی کمتر از 30 سال سن داشته باشد.
  • جهت پذیرش در مقطع دکتری، لازم است شخص متقاضی کمتر از 35 سال سن داشته باشد.

حداقل نمره لازم جهت پذیرش ثبت نام بورسیه ترکیه

  • پذیرش در مقطع لیسانس حداقل معدل 14 از 20 یا 70 از 100 لازم است.
  • جهت پذیرش در مقطع فوق لیسانس حداقل معدل 15 از 20 یا 75 از 100 لازم است.
  • جهت پذیرش در مقطع دکتری حداقل معدل 15 از 20 یا 75 از 100 لازم است.

جهت پذیرش در رشته های پزشکی (پزشکی, دندانپزشکی و داروسازی ) حداقل معدل 18 از 20 یا 90 از 100 لازم است. متقاضیان محترم توجه داشته باشند که با سن مناسب و حداقل معدل درخواستی لزوما بورسیه به آن ها تعلق نمی گیرد صرفا شانس اخذ بورسیه بیشتر می شود.

هزینه های تحصیل در ترکیه

بررسی هزینه های تحصیلی برای دانشجویانی که قصد تحصیل در ترکیه را دارند بسیار حائز اهمیت است. زیرا معمولا دانشجویان نمی توانند به صورت تمام وقت کار کنند و درآمد کاملی داشته باشند.

هزینه تحصیل در ترکیه با توجه به نوع دانشگاه و مقطع و رشته تحصیلی که فرد در آن تحصیل می نماید، می تواند بسیار متفاوت باشد. عموما دانشگاه های دولتی ترکیه که به زبان ترکی در آن تدریس می شود، کم هزینه تر از دانشگاه های خصوصی می باشد.

هزینه تحصیل در مقطع کارشناسی در دانشگاه های دولتی کشور ترکیه که به زبان ترکی تدریس می شود، مبلغی در حدود 300 دلار الی 800 دلار آمریکا برآورد شده است که اگر در دانشگاه های دولتی به زبان انگلیسی تدریس شود، هزینه تحصیل مبلغی در حدود 500 دلار الی 1500 دلار آمریکا خواهد بود.

در دانشگاه های خصوصی که به زبان انگلیسی در مقطع کارشناسی تدریس می شود، هزینه تحصیل در حدود 5000 دلار الی 20000 دلار آمریکا برای دانشجویان بین المللی برآورد شده است.

در دانشگاه هایی که به زبان ترکی در مقطع کارشناسی ارشد تدریس می شود، هزینه تحصیل در حدود 300 دلار الی 600 دلار آمریکا برآورد شده است و در دانشگاه هایی که در مقطع کارشناسی ارشد به زبان انگلیسی تدریس می شود، هزینه تحصیل در حدود 600 دلار الی 900 دلار آمریکا برای دانشجویان تخمین زده شده است.

هزینه تحصیل در ترکیه در مقطع دکتری در حدود 4000 دلار الی 5000 دلار آمریکا در دانشگاه های این کشور تخمین زده شده است.

هزینه زندگی در ترکیه

یکی از مسائل مهمی که دانشجویان قبل از اقدام به تحصیل در ترکیه باید به آن توجه کنند هزینه های زندگی در این کشور است. هزینه های ماهیانه یک فرد در حدود 3000TL لیر ترکیه تخمین زده شده است. اما این هزینه ها می تواند با در نظر گرفتن امکاناتی که برای دانشجویان در نظر گرفته می شود به خصوص در دانشگاه های دولتی، می تواند بسیار کم تر شود.

برخی از دانشگاه های ترکیه دارای خوابگاه هستند که هزینه های آنها مقداری کم تر از خوابگاه های دیگر است و دانشجویان بین المللی نیز می توانند از این خوابگاه ها استفاده کنند.

همچنین برخی ازخوابگاه های دانشگاه های ترکیه برای دانشجویان خود کوپن های غذا تعبیه کرده اند که کیفیت خوبی نیز دارد. به طور کلی در جدول زیر می توانید لیست ریز قیمت های مواد غذایی، کالا، مسکن و برخی خدمات در ترکیه را به صورت کلی مشاهده کنید:

عنوانهزینه (لیر ترکیه)
غذا برای 2 نفر در رستوران متوسط120 TL
شیر (1 لیتر)         22.36 TL
یک قرص نان تازه (500 گرم)          2.55 TL
برنج (سفید) (1 کیلوگرم)   5.64 TL
تخم مرغ ( 12 عدد)          12.59 TL
مرغ (1 کیلوگرم)  9.66 TL
گوشت گاو (1 کیلوگرم)31.37 TL
سیب (1 کیلوگرم)2.66 TL
موز (1 کیلوگرم)   6.29 TL
پرتقال (1 کیلوگرم)3.28 TL
گوجه فرنگی (1 کیلوگرم)2.47 TL
سیب زمینی (1 کیلوگرم)1.48 TL
پیاز (1 کیلو گرم)  1.59 TL
آب (بطری 1/5 لیتری)2.30 TL
بلیط یک طرفه (حمل و نقل محلی)3.50 TL
تاکسی ۱ کیلومتر (تعرفه عادی)       6.44 TL
بنزین (1 لیتر)26.30 TL
شارژ ماهانه ی آپارتمان 85 متر مربعی490 TL
اجاره آپارتمان (1 اتاق خواب) در مرکز شهر    1536 TL
اجاره آپارتمان (1 اتاق خواب) خارج از مرکز    996 TL
اجاره آپارتمان (3 اتاق خواب) در مرکز شهر    2642 TL
اجاره آپارتمان (3 اتاق خواب) خارج از مرکز      1708 TL
قیمت هر متر مربع برای خرید آپارتمان در مرکز شهر583.45 TL
قیمت هر متر مربع برای خرید آپارتمان در خارج از مرکز336.39 TL

شرایط کار پس از تحصیل در ترکیه چگونه است؟

دانشجویانی که قصد ادامه تحصیل در ترکیه را دارند با توجه به هزینه های زندگی و تحصیل در ترکیه، جهت تامین بخشی از هزینه های خود در این کشور بهتر است، ضمن تحصیل در ترکیه به انجام کار نیز بپردازند. همچنین دانشجویان بین ‌المللی می ‌توانند به منظور کسب تجربه و افزایش مهارت خود، هنگام تحصیل، مشغول به کار شوند.

دانشجویان علاوه بر درآمد و کسب تجربه می توانند با فرهنگ مردم ترکیه نیز بیشتر آشنا شوند و همچنین بر زبان ترکی نیز تسلط بیشتری پیدا کنند.

کار حین تحصیل در ترکیه شرایط مختلفی دارد، دانشجویان مقطع کارشناسی،10 ساعت در هفته اجازه کار دارند و دانشجویان در مقطع فوق لیسانس در هفته، حدود 20 ساعت اجازه دارند به صورت پاره وقت در ترکیه کار کنند. در مقطع دکتری نیز دانشجویان می توانند با انجام پروژه های پژوهشی از دانشگاه ها حقوق دریافت نمایند.

طبیعتاً افرادی که مسلط به زبان ترکی باشند راحت تر می توانند کار پیدا نمایند. اگرچه به دانشجویان در مقطع کارشناسی مجوز کار نمی دهند و برای دانشجویان در مقطع کارشناسی ارشد و دکتری مجوز کار از سوی وزارت داخله و پلیس ترکیه صادر می شود.

اما دانشجویانی که بخواهند بدون مجوز کار در ترکیه کار کنند، می توانند در رستوران ها، کافه ها و فروشندگی در مغازه ها مشغول شوند. معمولا دانشجویانی که به زبان ترکی تسلط دارند و دارای تخصص خاصی هستند، در برخی شرکت های ترکیه می توانند مشغول به کار شوند.

بررسی ویزای همراه ترکیه

دانشجویانی که متاهل هستند و می خواهند خانواده خود را ضمن تحصیل در ترکیه در کنار خود داشته باشند، می توانند برای همسر و فرزندان زیر 18 سال خود درخواست ویزای همراه نمایند. اما لازم به ذکر است که اجازه اقامت برای همراهان به مدت محدودی امکان پذیر است و حداکثر به مدت 24 ماه اعتبار دارد.

اگرچه قابل تمدید نیز می باشد. به صورتی که دانشجو تا زمانی که درحال تحصیل باشد و ویزای تحصیلی داشته باشد، ویزای همراه برای خانواده‌ او نیز قابل تمدید می باشد.

دانشجویان متاهل برای دریافت ویزای همراه برای خانواده خود باید شرایط مالی کافی برای تامین هزینه های زندگی خانواده خود را داشته باشند و مدرکی که اثبات کند که فرد درآمد منظم و کافی جهت پرداخت هزینه ها در مدت اقامت در ترکیه را برای همراهان خود دارد. همچنین فرد متقاضی باید برای تمام اعضای خانواده خود بیمه درمانی معتبری را فراهم نماید.

معرفی 10 دانشگاه های برتر ترکیه

کشور ترکیه دارای دانشگاه هایی با رتبه بندی جهانی است که هر ساله متقاضیان زیادی برای تحصیل در این دانشگاه ها اقدام می نمایند تا از امکانات آموزشی بالای آنها بهره مند شوند. بیش از 200 دانشگاه در ترکیه وجود دارد که اکثر آنها توسط دولت ترکیه اداره می ‌شوند. برنامه های درسی و آموزشی این دانشگاه ها بر طبق توافقنامه بولونیا مطابقت دارد.


همچنین بسیاری از دانشگاه های ترکیه در برنامه اراسموس شرکت می نمایند که این برنامه از تبادلات بین ‌المللی دانشجویان پشتیبانی می‌ نماید. اکثر دانشگاه های برتر ترکیه در شهرهای آنکارا و استانبول وجود دارد که برخی از آنها شامل موارد زیر می شوند:

  1. دانشگاه کوچ (Koç University): این دانشگاه به عنوان اولین دانشگاه ترکیه در شهر استانبول است که در رتبه بندی جهانی در رتبه 465 دنیا قرار گرفته است.
    زبان تدریس در این دانشگاه انگلیسی می باشد و فقط تعداد محدودی از دروس به زبان ترکی تدریس می ‌شوند. در این دانشگاه رشته‌ هایی مانند حقوق، اقتصاد، مدیریت و پرستاری ارائه می‌ شوند. این دانشگاه دارای شرایط بورس دانشجویان است.
  2. دانشگاه بیلکنت (Bilkent University): دانشگاه بلیکنت یک دانشگاه خصوصی است که در شهر آنکارا و در رتبه‌ بندی موسسه Qs در رده 551 تا 560 دنیا قرار گرفته است. زبان تدریس در این دانشگاه انگلیسی است که دانشکده های هنرهای زیبا، دانشکده مدیریت، دانشکده اقتصاد، دانشکده موسیقی، مهندسی، ادبیات و علوم انسانی، علوم پایه و حقوق را شامل می شود.
  3. دانشگاه سابانچی  (Sabanci University): این دانشگاه در شهر استانبول و در رتبه‌ چهارم ترکیه و در رده 521 تا 530 دنیا قرار گرفته است. آموزش در این دانشگاه به زبان انگلیسی انجام می شود. این دانشگاه شامل دانشکده های هنر، علوم اجتماعی، علوم طبیعی، مهندسی، دانشکده مدیریت و همچنین مدرسه‌ زبان می ‌شود.
  4. دانشگاه فنی مهندسی خاورمیانه (Middle East Technical University): این دانشگاه در رتبه پنجم ترکیه و در جایگاه ۶٠١ تا ۶۵٠ جهان قرار گرفته است. آموزش در این دانشگاه به زبان انگلیسی انجام می شود. این دانشگاه دارای 5 دانشکده‌ معماری، علوم پایه، اقتصاد، علوم مدیریتی، فنی و مهندسی است.
  5. دانشگاه بغازیچی (Bogaziçi Üniversitesi): در رتبه سوم ترکیه و 651 تا 700 دنیا قرار دارد. این دانشگاه یکی از مراکز قدیمی آموزش عالی در ترکیه به حساب می آید. دانشکده‌ های ادبیات، علوم پایه، اقتصاد و فنی مهندسی در این دانشگاه هستند که رشته‌ های هنر، علوم مهندسی و علوم اجتماعی، مهم‌ ترین رشته‌ هایی می باشند که در این دانشگاه تدریس می‌ شوند.
  6. دانشگاه فنی استانبول (Istanbul Technical University): این دانشگاه در رتبه ‌بندی موسسه QS در جایگاه 751 تا 800 دنیا قرار دارد که جزء مراکز دولتی ترکیه محسوب می ‌شود و گزینه معقولی برای تحصیل در ترکیه می باشد.
  7. دانشگاه آنکارا (Ankara University): این دانشگاه قدمت زیادی دارد که در رده 801 تا 1000 دنیا قرار گرفته است.
  8. دانشگاه قاضی (Gazi University): این دانشگاه در رده ١٠٠١ در دانشگاه‌ های جهان قرار گرفته است. دانشگاه قاضی شامل 15 دانشکده، 9 مدرسه‌ عالی و 26 مدرسه‌ تحقیقات عالی می شود.
  9. دانشگاه حاجت تپه (Hacettepe University) : در شهر آنکارا، در رتبه بندی جهانی رتبه 1000-801 را به دست آورده است. این دانشگاه شامل 5 مرکز آموزشی می باشد که شامل دانشکده‌ های اقتصاد، بازرگانی، علوم آموزشی، مهندسی، هنرهای زیبا، ادبیات و علوم فضایی می شود. علوم پزشکی دانشگاه حاجت تپه از اعتبار بسیار خوبی برخوردار می باشد که مدرک آن جزء مدارک مورد تأیید وزارت بهداشت ایران است.
  10. دانشگاه استانبول (Istanbul University): این دانشگاه در رتبه 1000-801 دانشگاه‌های جهان قرار گرفته است. این دانشگاه یکی از مراکز آموزش عالی دولتی در ترکیه به حساب می آید. دانشگاه استانبول دارای 17 دانشکده و 5 دانشگاه پردیس می باشد.

اخذ اقامت ترکیه پس از دوره تحصیلی

متقاضیان تحصیل در ترکیه پس از پایان تحصیلات خود می توانند با داشتن شرایط خاصی در این کشور بمانند و اقامت خود را در این کشور کسب نمایند.
دانشجویان تحصیلات عالی اجازه کار در این کشور را به مدت 20 ساعت در هفته به صورت پاره وقت دارند که با وجود آن، دانشجویان می توانند با کارهای پاره وقت در این کشور به زبان ترکی تسلط پیدا کنند و تجربه کاری خود را زیاد نمایند.
از این رو فرصت مناسبی پیدا می کنند که بعد از پایان یافتن تحصیلات خود، شغل مناسبی پیدا کرده و قرارداد کاری مناسبی دریافت نمایند.
دانشجویان بین المللی پس از فارغ التحصیلی می توانند به مدت یک سال، برای یافتن کار و عقد قرارداد با یک کارفرمای ترک، اقامتشان را تمدید کنند. در این بین متقاضیان حتما باید مجوز کار نیز داشته باشند تا بتوانند به صورت قانونی در این کشور کار کنند.

اقامت تحصیلی ترکیه

افرادی که به زبان ترکی تسلط داشته باشند، شانس بیشتری در پیدا کردن شغل مورد نظر خود دارند. طبق قانون، کارفرمایان ترکی باید افراد مقیم برای تحصیل در ترکیه را استخدام کنند. در صورت فقدان نیروی کار می توانند برای مهاجرین دعوتنامه ی کاری ارسال کنند.
چنانچه متقاضیان بتوانند موفق به دریافت پیشنهاد شغلی از سوی کارفرمای ترک شوند، می توانند ویزای اقامت تحصیلی خود را به ویزای اقامت کاری ترکیه تبدیل نمایند.
در ابتدا یک ویزای کار موقت برای متقاضی صادر می شود و در صورت تمدید قرار داد به مدت 5 سال اقامت کاری آنها تمدید می شود. در صورتی که متقاضیان در این کشور به مدت 8 سال کار کنند، می توانند اقامت دائم کشور ترکیه را کسب نمایند.

سخن پایانی

تحصیل در ترکیه صفر تا صد با تمام جزئیات آن در این مقاله مورد بررسی قرار گرفت. در صورتی که قصد مهاجرت تحصیلی به کشور ترکیه را دارید، می توانید با توجه به شرایط خود اقدام به پذیرش از دانشگاه های این کشور نمایید.
از آنجایی که مهاجرت تحصیلی در سال های اخیر مورد توجه ایرانیان قرار گرفته است، لذا بر آن شدیم تا پیرامون مسائل مهم راجع به تحصیل در ترکیه صفر تا صد برای اتباع خارجی مطالب را مورد مطالعه و بررسی قرار دهیم تا راهنمای شما مخاطبان همیشگی ما باشد.

تحصیل در مقطع مدارس، کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری، شرایط دریافت بورسیه های تحصیلی، آزمون های ورودی مورد نیاز دانشگاه ها، هزینه های تحصیل در ترکیه، دانشگاه های برتر ترکیه، مزیت های تحصیل در ترکیه، مدارک مورد نیاز برای اخذ اقامت ترکیه و ویزای همراه و اخذ اقامت در کشور ترکیه از جمله مواردی است که در این مقاله مورد بررسی قرار گرفت.

سوالات متداول

آیا همه رشته ها در دانشگاه های ترکیه تدریس می شود؟

بله، همه رشته ها موجود می باشد. حتی یک تعدادی رشته وجود دارد که ما در ایران نداریم.

بدون کنکور هم ادامه تحصیل در دانشگاه های ترکیه امکان پذیر می باشد؟

بله امکان پذیر است. برای اطلاع از شرایط انجام آن حتما به ما زنگ بزنید.

مدت زمان دوره های کارشناسی برای رشته های مختلف دانشگاهی در کشور چقدر است؟

از لحاظ مدت زمان آموزش و تعداد واحدهایی که باید دانشجو بگذراند، با دانشگاه های ایران یکسان می باشد.

آیا تحصیل کارشناسی در دانشگاه های ترکیه می تواند پلی به سوی آمریکا، کانادا و غیره باشد؟

بله، تحصیل در دانشگاه های خوب و درجه یک ترکیه می تواند سکوی پرتاپی برای آمریکا و کانادا و … باشد.

4.9/5 - (18 امتیاز)
مقالات مشابه
کار در ترکیه کار در ترکیه

کار در ترکیه همواره مورد توجه بوده است و متقاضیان زیادی نیز از طریق کار قصد مهاجرت به ترکیه ...

مهاجرت کاری به ترکیه مهاجرت کاری به ترکیه

مهاجرت کاری به ترکیه یکی از سریع ترین راه هایی است که افراد بسیاری را برای مهاجرت جذب خود نم...

تحصیل در رشته پرستاری ترکیه تحصیل در رشته پرستاری ترکیه

تحصیل در رشته پرستاری ترکیه همواره با تغییرات و چالش های مداوم همراه است و یکی از سریع ترین ...

نظرات کاربران
اسماعیل دست افکن

برای تحصیل در ترکیه چه مدارکی لازم است و شرایط بورسیه گرفتن آن چه طریقی است

آتیه آفرینان

با سلام. با توجه به زبان تحصیل و برآورد نمراتتون در آزمون های پیش رو میتواند تعیین کننده مقدار بورسیه و هزینه تحصیلتون باشه.

مهلا

سلام، من 27 سالمه، کارشناسی مهندسی شیمی دارم و میخوام مجددا کارشناسی مهندسی کامپیوتر بخونم معدلم کارشناسیم 15.88، و معدل دیپلمم 19.47 هست میتونم در آزمون YOS یا SAT هم شرکت کنم (چون مدرس ریاضی هم بودم فکر نمیکنم رتبه و نمره کمی بگیرم، بخصوص که تو کنکور سراسری خودمون هم رتبه ام خوب شده بود و مشکلی با تست و ریاضی و هندسه ندارم) مدرک آیلتس آکادمیک رو تا حدود 7 ماه دیگه میگیرم (احتمالا 7-7.5) زبان ترکی اگر لازمه میتونم 8 ماهه یاد بگیرم سوال من اینه آیا با توجه به این شرایط میتونم کارشناسی بخونم؟ یا بخاطر سنم خیر. اگر نمیشه با این شرایط که اقامت توریستی (اجاره خونه) بگیرم، و بعدش برای تحصیل اقدام کنم چی؟ در این حالت میتونم؟

آتیه آفرینان

با سلام دوست عزیز شما می تونی برای تحصیل اقدام کنی و الزامی به یادگیری زبان ترکی هم نداری فقط بایستی هرچه سریع تر پروسه رو شروع کنی، حتما با موسسه 02172207 تماس بگیرید تا راهنمایی لازم در جهت پایین آوردن ریسک پروندتون رو دریافت کنید.

عثمان رایگان

سلام وعرض ادب من ۳۷سال سن دارم با سابقه ی ۱۶ کار عملی در زنبورستان آیا بنده می‌توانم برای دکتری علوم دامی گرایش زنبور عسل در کشور ترکیه اقدام کنم؟ با تشکر.

آتیه آفرینان

با سلام، جهت بررسی و مشاوره با شماره 02172207 تماس بگیرید.

صحرا

سلام و عرض خسته نباشید بنده 29 سالمه دیپلم تجربی با معدل بالا لیسانس برق مخابرات مدرک فنی حرفه ای و دوره های طراحی لباس و نازک دوزی و حدود چهارسال سابقه ی کار البته بدون بیمه در حوزه لباس زبان ترکی استانبولی و انگیلیسیم متوسطه ولی میتونم ایلتس بگیرم... . من رشته ی طراحی مد رو دوست دارم ادامه بدم ولی ترکیبش با تکنولوژی خیلی دوست داشتم برای بچلر اقدام کنم ولی سن مشکل دارم، بهترین گزینه برای من چی هست؟ و همچنین مهاجرت کاری و یا تحصیلی و امکان گرفتن فاند یا کشورهایی با هزینه کمتر ممنون میشم راهنمایی کنید

آتیه آفرینان

با سلام، شرایط سنی و رزومه تحصیلی شما بسیار مناسب می باشد، تحصیل در مقطع ارشد و یا دوره های زبان را به شما پیشنهاد میکنم که با توجه به پشتوانه ی مالی کشور مقصد را باید مشخص کرد.

صحرا

سلام و عرض خسته نباشید بنده 29 سالمه دیپلم تجربی با معدل بالا لیسانس برق مخابرات مدرک فنی حرفه ای و دوره های طراحی لباس و نازک دوزی و حدود چهارسال سابقه ی کار البته بدون بیمه در حوزه لباس زبان ترکی استانبولی و انگیلیسیم متوسطه ولی میتونم ایلتس بگیرم... . من رشته ی طراحی مد رو دوست دارم ادامه بدم ولی ترکیبش با تکنولوژی خیلی دوست داشتم برای بچلر اقدام کنم ولی سن مشکل دارم، بهترین گزینه برای من چی هست

آتیه آفرینان

با سلام، شرایط سنی و رزومه تحصیلی شما بسیار مناسب می باشد، تحصیل در مقطع ارشد و یا دوره های زبان را به شما پیشنهاد میکنم که با توجه به پشتوانه ی مالی کشور مقصد را باید مشخص کرد.

Z

سلام من کاردانی هوشبری دارم میتونم برای ادامه تحصیل و گرفتن مدرک کارشناسی به ترکیه برم؟یا نمیشه و باید از اول بخونم؟ و اینکه برای مدرک تافل چه نمره ای لازمه؟

آتیه آفرینان

سلام، رزومه ی شما بایستی بررسی شود جهت دریافت مشاوره با شماره ی 02172207 تماس بگیرید.

Mazloomi

سلام کدوم از دانشگاهای خصوصی‌ترکیه مورد تایید ایران هستن؟ و میشه بعد از اتمام دوره تحصیل دوباره ب ایران برگشت با اون مدرک کار کرد؟

آتیه آفرینان

با سلام مقاله های "دانشگاه های مورد تایید وزارت بهداشت " و "دانشگاه های مورد تایید وزارت علوم " کمک بسیاری به شما می کند.

Hadise

دانشگاهای خصوصی ترکیه مورد تایید ایران یا کشورای دیگ هستن؟

آتیه آفرینان

به طور کلی بله اما اگر دانشگاه و رشته ی خاصی مد نظرتون است در دو مقاله ی "دانشگاه های مورد تایید وزارت بهداشت ترکیه" و "دانشگاه های مورد تایید وزارت علوم ترکیه" میتوانید چک کنید.

Hadise

میشه‌ نیمه دوم سال برای تخصیلی تو ترکیه اقدام‌کنیم؟

آتیه آفرینان

با سلام ، بستگی به ددلاین دانشگاه ها دارد با شماره ی 02172207 تماس داشته باشید.

Hadise

و ایا بعد اتمام دوره تحصیل امکان برگشت ب ایران یا رفتم ب کشور دیگ هست؟ خدمت کار‌در ترکیه بعد تحصیل هم دارن؟

آتیه آفرینان

بله شما می توانید در این کشور تحصیل کنید و سپس برای مقاطع بالاتر ایران یا کشور های دیگر اقدام کنید.

Hadise

سلام من دیپلم تجربی هستم برای تحصیل در ترکیه امکان کار کردن حین تحصیل هست؟

آتیه آفرینان

با سلام ، بله به صورت پاره وقت امکان کارکردن برایتان وجود دارد.

زهرا

سلام وقتتون بخیر آیا میتونم در رشته مهندسی عمران در مقطع کارشناسی ارشد ترکیه اقدام کنم؟

آتیه آفرینان

با سلام ، درحال حاضر امکان اقدام وجود دارد اما بایستی شرایط شما بررسی شود با شماره ی 02172207 جهت دریافت مشاوره تماس بگیرید.

مهشید

سلام من 24 سالمه لیسانس پرستاری دارم , از نظر سنی شرایط تحصیل تو رشته دندان پزشکی در ترکیه رو دارم؟

آتیه آفرینان

سلام، بله شرایط لازم را دارید فقط بایستی سریعتر اقدام کنید.

احمدی

با سلام برای ورود به دانشگاه برای تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد در ترکیه باید آزمون ورودی بدیم؟

آتیه آفرینان

سلام وقت بخیر،بستگی به رشته و دانشگاه دارد. برای دریافت مشاوره با شماره ی 02172207تماس بگیرید.

مازیار

میتونیم در ترکیه در رشته پزشکی تحصیل کنیم؟

آتیه آفرینان

سلام،تحصیل در رشته ی پزشکی امکانپذیر است جهت بررسی شرایطتان لطفا با شماره ی 02172207 تماس بگیرید.

حسینی

سلام آزمونهای دانشگاههای ترکیه بصورت آنلاین برگزار میشه یا باید حضوری رفت ترکیه؟

آتیه آفرینان

با سلام، به خاطر شرایط کرونا هردو مورد ممکن هست بستگی به دانشگاه دارد.

سپیده

سلام وقتتون بخیر بنده دیپلم تجربی دارم و ۲۰ ساله هستم. میتونم برای تحصیل در مقطع کارشناسی ترکیه اقدام کنم؟

آتیه آفرینان

سلام وقت بخیر، بله ، خوشبختانه شرایط سنی شما مناسب هست.

Zhra

سلام من فوق دیپلم دارم و میخوام برم ترکیه برای ادامه تحصیل برای ورود به دانشگاه دولتی مثل اژه باید ازمون ورودی بدم؟؟

آتیه آفرینان

سلام وقت بخیر، برای ورود به اکثر رشته ها بله آزمون ورودی دارد.

مصطفی

سلام من معدل لیسانسم 13.10 هستش متاسفاننه....آذری زبان هستم و زبان ترکی رو مسللطم...میتونم واسه مقطع ارشد درخواست بدم؟؟ و همینطور میتونم بورسیه ای بگیرم ؟

آتیه آفرینان

سلام بله متاسفانه معدلتان پایین هست اما بدین معنی که نمی توانید اقدام کنید نمی باشد، رشته ی تحصیلی و شرایط سنی شما باید مورد بررسی قرارگیرد. در رابطه با بورسیه برای مقطع ارشد هم اکثرا به رزومه های قوی تعلق میگیرد اما هزینه ی تحصیل در ترکیه ، قبرس … خیلی بالا نیست.

نسیم

سلام برای تحصیل باید حتما زبان ترکی یا انگلیسی رو کامل بلد بود؟ کسی که اصلا زبان بلد نباشه چه ؟ ویزای همراه هم داده میشه؟؟خانواده من سه نفره هستش ، خودم همسر م و پسرم که 4 سالشه آیا امکان مهاجرت تحصیلی برای ما هستش؟؟

آتیه آفرینان

سلام وقت بخیر بله برای مهاجرت و تحصیل حتما آشنایی به یکی از زبان های ترکی و انگلیسی لازم می باشد. منتها راه هایی وجود دارد که نیاز به مدرک زبان نداشته باشد باید شرایط تحصیلی ، سنی شما مورد بررسی قرار گیرد. جهت مشاوره با شماره ی 02172207 تماس بگیرید.

seran

سلام دوست عزیز من 19 سالمه و پشت کنکوری ام میخوام برای بورسیه پرستاری ترکیه اقدام کنم معدلم دیپلمم 16 هستش یکم هم ترکی بلدم ولی مدرکc1 رو ندارم زبانمم خوبه ولی باز مدرکشو ندارم برای بورسیه باید حتما ازمون یوس بدم؟ و با توجه به اینکه معدلم بالا نیست بورس میشم؟ اگه توی ازمون 1 دانشگاه شرکت کنیم نمیتونیم توی چند تای دیگه شرکت کنیم؟ اینکه میگید یوس 1یا2 سال اعتبار دارد یعنی بعد این تایم پولی میشه؟ و برای شرکت در ازمون باید بریم ترکیه امتحان بدیم اگه نخوایم انلاین بدیم توی سفارت چه میدونم کنسول گری نمیشه؟

آتیه آفرینان

سلام برای پذیرش برای مقطع کارشناسی حتما بایستی در آزمون ورودی دانشگاه ها شرکت کنید اگر به زبان ترکی بخواهید تحصیل کنید شهریه ی دانشگاه حدودا 300-800 دلار می شود. که به نسبت دانشگاه ها و کشور های دیگر این مبلغ بسیار ناچیز است.حتما بایستی در کشور ترکیه حضور داشته باشید و منظور از اعتبار مدرک به منزله ی پرداخت شهریه بعد از 2 سال نمی باشد.

سعید

سلام وقتتون بخیر من ۲۹ سالم هست لیسانس عمران از پیام نور ارومیه با معدل ۱۴/۵ دیپلم ریاضی نه چندان جالب میخواستم ببینم با چنمره زبان و gre خوب امیدی برای پذیرش از دانشگاه‌های دولتی استانبول در گرایش‌های خوب هست یا خیر ممنونم از لطفتون

يوسف

سلام معدل كل ديپلم مهمه يا معدل كتبى نهايى

آتیه آفرینان

سلام وقت شما هم بخیر بله با توجه به شرایطتان شانس خوبی دارید فقط بایستی سریع تر اقدام کنید .

Amir Mohammad

سلام وقتتون بخیر. من سال دوازدهم انسانی هستم و امسال کنکور دارم . مسلط به زبان ترکی استانبولی . می خاستم ببینم من اگه تو کنکور یه رشته بیارم می تونم اونو تو ترکیه بخونم . واکر در کنکور رشته ی خوبی نیارم می تونم بدون توجه به کنکور تو ترکیه داخل رشته های علوم انسانی تحصیل کنم . و اگر به زبان ترکی بخام تحصیل کنم هزینه سالیانه من چقدر میشه . ممنون میشم راهنمایی کنید

آتیه آفرینان

سلام معدل مدرک تحصیلی مقطع دیپلم شما تاثیرگذار می باشد نه کنکور، شهریه ی سالیانه ی تحصیلی شما حدودا 300-800 دلار می باشد.

نیکو

سلام وقتتون بخیر. برای دریافت ویزای تحصیلی تزکیه چقدر باید تمکن مالی داشته باشیم؟

آتیه آفرینان

سلام نیازی به تمکن مالی نیست هزینه ی ماهانه ی زندگی شما 400-500 دلار می باشد .

علی

روز بخیر من ۴۳ سالمه. لیسانس مکانیک با معدل ۱۲.۲۶ و فوق لیسانس مدیریت اجرایی با معدل ۱۹.۳۳ دارم. ۱۷ سال هم سابقه کار دارم. به نظر شما آیا امکان پذیرش در دانشگاه بغازیچی یا دانشگاه فنی استانبول برای دکترای رشته مدیریت وجود داره؟ آیا این رشته ها پروژه محور هستند یا باید واحدهای درسی هم پاس بشه؟ ا هزینه تحصیل در این رشته ها چه مقدار هست؟

آتیه آفرینان

سلام به دلیل مرتبط نبودن رشته ی لیسانس و ارشد شما برای مقطع دکتری بهتر هست اقدام نکنید ، پیشنهاد ما برایتان ارشد مجدد بوده که اگر سابقه ی کاری خوبی نشان دهید کشور سوئد گزینه ی خوبی حساب می شود.

younes

سلام من لیسانس حسابداری دارم با ده سال سابقه کار مرتبط برای ارشد فایننس میخوام اقدام کنم برای ترکیه ایا از روش کار هم میتونم وارد بشم یا صرفا دانشگاه ممنون

آتیه آفرینان

سلام از طریق تحصیل وارد شوید و بعد مشغول به کار شوید

منوچهر

سلام من سی و دو سالمه و لیسانس پرستاری و ارشد روانشناسی بالینی با مدل بالای 16 دارم زبان انگلیسی مسلط هستم برای تحصیل دکترای روانشناسی بالینی در دانشگاه های مورد تایید وزارت علوم در ترکیه میخواستم اقدام کنم لطفا بفرمایید امکان تحصیل در این نوع دانشگاه ها وجود دارد یا خیر و شهریه سالانه این رشته با توجه به دانشگاه و زبان آموزشی چه مقدار میباشد ممنون

آتیه آفرینان

سلام به دلیل یکسان نبودن رشته ی کارشناسی و کارشناسی ارشد ،دکتری پیشنهاد نمی کنیم برای ارشد مجدد بهترهست اقدام کنید .

جعفری

سلام بنده کارشناسی روانشناسی با معدل 16 دانشگاه آزاد دارم زبان انگلیسیم به شدت ضعبف هست اما مسلط به زبان استانبولی هستم باید چه کاری انجام بدم برای ارشد دقیقا؟وسوال بعدی اینکه خوابگاه هم دارند؟

آتیه آفرینان

سلام شما به هر دو زبان انگلیسی و ترکی می توانید تحصیل کنید در رابطه با سطح زبانتان حتی امکان گذراندن کالج زبان هم برایتان وجود دارد اگر هم به زبان ترکی بخواهید تحصیل کنید بایستی در آزمون زبان شرکت کنید. امکان گرفتن خوابگاه وجود دارد.

فرناز

سلام من کارشناسیمو تو خرداد تموم میکنم میخوام برا ترکیه پذیرش بگیرم ولی نمره هام خوب نیس میسه زیست عمومی خوندم تو پیام نور

آتیه آفرینان

با سلام. سوال شما بسیار کلی می باشد بایستی بررسی شود شرایطتان اعم از معدل و دانشگاه … اما کشور ترکیه محدودیت زیادی در این رابطه ندارد حتی اگر تسلط کافی به زبان انگلیسی هم نداشته باشید می توان پذیرش کالج زبان برایتان گرفت.

المیرا

با سلام متولد فروردین 70 هستم مدرک کارشناسی مهندسی کامپیوتر از دانشگاه ازاد با معدل 18.5 دارم برای ایلتس هم میخوام اقدام کنم قصدم هم ادامه تحصیل در مقطع ارشد در رشته مهندسی کامپیوتر هست با این شرایط برای بورس گرفنن از دانشگاه سطح بالا ترکیه چقدر شانس دارم و اینکه برای این کار چه ازمون هایی را باید بدم و هزینه ام به لحاظ شهریه در رشته با پایان نامه و تدریس به زبان انگلیسب جقدر میشه؟ ممنون میشم راهنمایی کنید.

آتیه آفرینان

سلام وقت بخیر. شرایط سنی و روزمه ی تحصیلیتان بسیار مناسب می باشد بسته به دانشگاه شما بایستی مدرک GRE ارائه دهید ویا در آزمون شرکت کنید. هزینه ی تحصیلی به زبان انگلیسی برای دانشگاه های دولتی سالیانه 600-900 دلار می باشد و برای دانشگاه های خصوصی از 5000 دلار می باشد.

ف.نصری

سلام من فارغ التحصیل رشته تجربی ام میخوام ۱۴۰۰ کنکور بدم و علوم آزمایشگاه یا پیراپزشکی دیگه ای به جز مامایی و پرستاری برم...و وقتی کارشناسیمو تو ایران گرفتم برای ارشد برم ترکیه.ایا باید دوباره تو ترکیه کارشناسی رو بگذرونم؟و اینکه بعد از اتمام درسم اجازه کار در مکان های دولتی رو دارم؟تو ایران چی میتونم کار بکنم؟ خیلی ممنون از وبسایت خوبتون

آتیه آفرینان

با سلام خدمت شما دوست عزیز، موردی نداره برای مقطع ارشد هر رشته ای می توانید اقدام کنید نیازی به دوباره گذراندن لیسانس نیست. فقط برای یکسری دانشگاه ها باید در آزمون شرکت کنید و اجازه کار هم دارید.

مریم ع

سلام...ببخشید امکانش هست که رشته ای در ترکیه وجود نداشته باشه؟ من کارشناسی مهندسی علوم باغبانی دارم و قصد ادامه تحصیل در مقطع ارشد در رشته ی گیاهان دارویی و معطر دارم که این رشته در ایران جزو مهندسی باغبانی زیر رشته ی کشاورزی هست اما در مورد ترکیه نمیدونم زیر رشته ی کدوم رشته میتونه باشه چون من موفق به پیدا کردن این رشته تو ترکیه نشدم... شما اطلاعی دارین که جزو کدوم رشته اس؟

آتیه آفرینان

با سلام. برای ادامه تحصیل بهتر است در رشته خودتون و یا مرتبط با آن اقدام کنید. اما اگر هدف شما رشته ی غیر مرتبط باشد با شرکت در آزمون ها و کسب نمره قبولی شانس خود را، برای پذیرش در دانشگاه مورد نظر بالاتر خواهید برد.

shawn peter rual mendes

سلام من سال 12 هستم و میخوام ببینم که اگه نمره بالاتر از 1300 در SAT بیارم دانشگاه های دولتی مثلا فنی خاور میانه و یا اژه و .... رو میتونم با هزنه زندگی سالانه 20 میلیون بگذرونم

آتیه آفرینان

با سلام. برای قبولی در این دسته از دانشگاه های برتر ترکیه لازم است نمره ی شما 1500 به بالا باشد ، هزینه ی زندگی سالانه حدودا 6000 دلار می باشد.

alireza karami

سلام من الان داخل ایران دانشجو هستم و میخوام تو دانشگاهی کشوری مثل ترکیه به صورت دانشگاه دولت ی درس بخونم و من 23 سال سن دارم ایا سن من زیاده نمیتونم به خواسته ام برسم یا نه ؟؟؟

آتیه آفرینان

با سلام. بله میتونید برای مقطع ارشد اقدام کنید. و باید مدرک GRE ارائه دهید.

تحصیل در ترکیه

وب سایتتون عالی هستش ، پر از اطلاعات دقیق و کاربردی

آتیه آفرینان

با سلام. ممنون از نگاهتون

Sana

سلام من تازه دیپلمم رو گرفتم و میخوام بورسیه فول فاند ترکیه برای رشته ی پزشکی بشم . اول از همه من 18 سالمه ، معدلم کلم 18.72 ، و معدل سه سال راهنماییمم 19.97 هستش . و اینکه تقدیر و تشویقی هم از مدارس دارم و به عنوان دانش آموز برتر در جشن ستارگان اصفهان در دوره ی راهنمایی بودم . میخوام زبان ترکی یاد بگیرم و برای سال 2021 بورسیه بشم . اول از همه سوالم اینه که من شانش قبولی دارم ؟! بعدم دانشگاه هایی که برای من خوبه و مورد تایید وزارت بهداشت رو لطف کنید بگید ؟! وقتی بورسیه ی فول فاند بشی دیگه نیازی به آزمون دادن نیست ؟! تاریخ ثبت نام کی شروع میشه ؟! و اینکه واقعا هیچ هزینه ای از دانشجو پرداخت نمیشه تو سهمیه ی فول فاند ؟! و اگه اونجا تحصیل کرده باشی و دانشجوی ترکیه باشی و معدل و نمراته خوبی هم داشته باشی ، نمیتونی اونجا کار کنی و باید حتما به کشور خودت برگردی ؟! و اگه تو دانشگاه هایی که ایران تایید کرده درس بخونیم بعد میتونیم راحت تو ایران کار کنیم ؟! و اینکه کشوری که چنین بورسیه ای رو به طرف میده حتما در قبالش چیزی میخواد درسته ؟! ممنون میشم به سوالاتم پاسخ بدید

آتیه آفرینان

با سلام. دانشگاه های دولتی ترکیه اکثرا به زبان ترکی است که باید در آزمون yos شرکت کنید. و برای تحصیل به زبان انگلیسی بایستی در آزمون sat شرکت کنید. برای اطلاعات بیشتر با کارشناسان ما تماس بگیرید.

ثمین احمدوند

سلام من امسال دیپلم گرفتم میخوام سال بعد در یک رشته هنری مثل بازیگری در ترکیه در مقطع کارشناسی تحصیل کنم. و سرمایه هم ۱۰۰ میلیون تومان و حداکثر ۱۵۰ میلیون تومان هستش. آیا نیاز به آزمون داره این رشته در دانشگاه های دولتی؟؟ و اگر نیاز به آزمون داره با توجه به سرمایم تحصیل بدون آزمون در دانشگاه خصوصی در طول ۴ سال امکان پذیره؟

آتیه آفرینان

با سلام. شهریه دانشگاه برای یک سال زیر 1000 دلار می باشد که بسته به دانشگاه و زبان تحصیلی فرد دارد، اکثر دانشگاه ها آزمون ورودی دارند اما به خاطر شرایط کرونا می توان با سوابق تحصیلی هم اقدام کرد.

آتیه آفرینان

با سلام. هزینه یکسال زندگی شما 6000 دلار می باشد. هزینه دانشگاه بستگی به زبان تحصیلتون دارد به طبع به زبان ترکی هزینه ها پایین تر هست.

Civil. En

سلام خسته نباشید من دانشجوی کارشناسی عمران هستم و میخوام برای ارشد برم ترکیه... تو مقطع ارشد دانشگاه های دولتی حد اقل و حد اکثر چقدر شهریه شون هست؟ سالیانه

آتیه آفرینان

با سلام. دانشگاه های دولتی شهریه به زبان ترکی سالیانه حدود 300 الی 600 دلار. و به زبان انگلیسی سالیانه حدود 600 الی 900 دلار میباشد.

سئودارهبری

سلام دانشجوی ترم 5روانشناسی دانشگاه پیام نورتبریز هستم وترکم وبه ترکی استانبولی هم تسلط کامل دارم میخواستم ارشدم رو تو ترکیه ادامه بدم ایا شرایط بورسیه شدن رو دارم وباید چیکارکنم و از کی اقدام کنم واینکه شهریش چقدره؟؟؟

آتیه آفرینان

با سلام، بله شما شرایط لازم را دارید برای ارشد رشته ی خودتان اقدام می کنیم، اگر به زبان ترکی تحصیل کنید هزینه ی تحصیلتان بسیار پایین حدودا رایگان می باشد برای بورسیه رزومه تحصیلیتون بایستی توسط مشاوران ارشد مجموعه بررسی شود.

محمدرضا امینی پور

با معدل ۱۲ دیپلم تجربی میتونم وارد دانشگاه ترکیه بشم؟؟

آتیه آفرینان

با سلام. امکان اقدام وجود دارد ولیکن رشته و دانشگاه دلخواه شما حائز اهمیت است.

نوید رحمتی

سلام فقط یه سوال دارم آیا سن در پذیرش دانشگاههای دولتی در رشته پزشکی موثر است یا خیر ؟چون من ۴۰ سالمه

آتیه آفرینان

با سلام. برای شرکت در آزمون محدودیت سنی قائل نیستند ولیکن بین افرادی که نمره قبولی را کسب کرده اند متقاضیان با سن پایین تر را قبول می کنند، شما به کشور های دیگری همچون اوکراین هم می توانید فکر کنید.

امیر سعادت

سلام من تکنسین اتاق عمل هستم میخواستم بدونم میشه برای تحصیل پزشکی به ترکیه برم؟

آتیه آفرینان

با سلام. رزومتون و سنتون باید بررسی شه. برای ورود به رشته پزشکی باید با توجه به دانشگاه در آزمون yos یا sat شرکت نمایید.

M.F

سلام، من کارشناسی ادبیات انگلیسی از دانشگاه سراسری تبریز با معدل 17.59 و ارشد اموزش زبان انگلیسی از همون دانشگاه با معدل 17.65 و مدرک ایلتس دارم.میخوام ارشد مجدد تو رشته جامعه شناسی تو ترکیه بخونم،ایا امتحان آلس بدم امکان پذیرش وجود داره بخاطر مدرک تحصیلی غیر مرتبط؟

آتیه آفرینان

با سلام ، شرایط سنی و گپ تحصیلی، پیش نیاز دانشگاه بایستی حتما بررسی شود.

مهدی

سلام من لیسانس روانشناسی دارم با معدل ۱۷ از دانشگاه آزاد و بیست و شش سالمه خودمم ترکم و به ترکی استانبولی هم مسلطم و روی مدرک تافل کار میکنم میخواستم بدونم من شانسی برای دریافت بورسیه برا تحصیل در مقطع ارشد دارم یا نه؟

آتیه آفرینان

با سلام بله. در مقاله تحصیل رایگان در ترکیه کلیه مدارک، فرایند ارزیابی و مراحل نوشته شده است.

zahra.mh

سلام من یازدهم انسانی هستم میخواهم بعد از دیپلم برای بورسیه در کشور ترکیه رشته روانشناسی اقدام کنم. مدرک زبان ندارم ولی به زبان ترکی تسلط کامل دارم باز هم باید برای زبان ازمون بدم؟ و هزینه تحصیل در ترکیه و رشته روانشناسی چقدر هست؟

آتیه آفرینان

با سلام. برای مقطع کارشناسی ترکیه دانشگاه های دولتی اکثرا به زبان ترکی تدریس میکنند. و باید در آزمون ورودی دانشگاه شرکت کنید. هزینه ها متفاوته ولی شهریه دانشگاه های دولتی به زبان ترکی سالیانه حدود 300 الی 800 دلار است.

Hidden-M

سلام. من دیپلم کامپیوتر فنی دارم. میتونم بورسیه تحصیل در ترکیه بشم یا نه؟

آتیه آفرینان

با سلام. شرایط سنی و مدرک زبان باید بررسی شود. زبان تحصیل اکثر دانشگاه های دولتی ترکیه به زبان ترکی میباشد و باید در آزمون ورودی شرکت کنید. دانشگاه های خصوصی هم به زبان انگلیسی میباشد و سالیانه 5000 الی 20000 دلار شهریه دارند.

با سلام من پایه هشتم هستم (در مدرسه تیزهوشان). شرایط گرفتن ویزای تحصیلی چطور هستش؟ یا اگر در دوره متوسطه امکانش نیست اگر در پایه دهم رشته تجربی (مدرسه تیزهوشان) اقدام کنم چطور هستش؟ (از لحاظ هزینه و طریقه اقدام) و اینکه میشه یک مقاله هم برای دبیرستانی ها در سایت قرار دهید؟

آتیه آفرینان

با سلام. توصیه میشه در مقطع کارشناسی اقدام کنید. زبان تحصیل اکثر دانشگاه های دولتی ترکیه به زبان ترکی است و باید در آزمون ورودی دانشگاه شرکت کنید.

Eda

سلام خسته نباشید من امسال امتحان نهایی بدم دیپلم تجربی میگیرم ولی میتونم برم هنر دانشگاه Mimar Sinan Fine Art University بخونم؟ و اگر اره چطور باید اینکارو بکنم و این دانشگاه بورسیه داره یا نه؟

سارا جوادی

با سلام باید در آزمون ورودی دانشکده هنر قبول شوید. بورسیه هم بستگی به سوابق تحصیلی و پورتفولیو شما دارد

نگارزمانی

با سلام،بنده دارای مدرک کارشناسی ارشد زمین شناسی زیست محیطی هستم،۳۰ سالم هست،زبان ترکی استانبولی رو تا حدودی بلدم و فکر کنم‌ اگه چند ماه دیگه وقت بذارم بتونم مسلط بشم،اگر بخوام واس دکتری به کشور ترکیه مهاجرت کنم امکانش هست؟؟؟یعنی مدرک کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد اصفهان رو در ترکیه قبکل دارند؟؟؟میتونم بپرسم هزینه تحصیل در مقطع دکتری در ترکیه چقدر است،و با توجه به اینکه زمین شناسی جز علوم پایه است،آیا من میتونم در مقطع دکتر رشته آب و هواشناسی که جز علوم جغرافیا(انسانی) است شرکت کنم،در ایران این امکان وجود داره آیا در ترکیه هم امکانش هستممنون میشم بنده رو راهنمایی کنید

سارا جوادی

با سلام بله مدرک شما مورد قبول دانشگاه های ترکیه می باشد. برای اخذ پذیرش در مقطع دکتری باید پروپوزال شما درارتباط با رشته مدنظر شما باشد. و این تغییر رشته شانس شما را برای اخذ پذیرش کاهش می دهد. هزینه تحصیل بین 2 الی 4 هزار دلار است.

نگارزمانی

با سلام،بنده دارای مدرک کارشناسی ارشد زمین شناسی زیست محیطی هستم،۳۰ سالم هست،زبان ترکی استانبولی رو تا حدودی بلدم و فکر کنم‌ اگه چند ماه دیگه وقت بذارم بتونم مسلط بشم،اگر بخوام واس دکتری به کشور ترکیه مهاجرت کنم امکانش هست؟؟؟یعنی مدرک کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد اصفهان رو در ترکیه قبکل دارند؟؟؟میتونم بپرسم هزینه تحصیل در مقطع دکتری در ترکیه چقدر است،ممنون میشم بنده رو راهنمایی کنید

سارا جوادی

با سلام بله مدرک شما مورد تایید دانشگاه های ترکیه است. شهریه در این مقطع بین 2 الی 4 هزار دلار است.

مرتضی کریمی پور

باسلام.من دانشجوی ترم 3 پرستاری در ایران هستم و میخواستم بدونم که میتونم یعد گرفتن مدرک کاشناسیم برای کار به ترکیه مهاجرت کنم؟آیا مدرک من رو میپذیرند؟یا باید از اول توترکیه درس بخونم؟و میدونید حقوق پرستار در ترکیه حدوداچقدر است؟

سارا جوادی

با سلام ترکیه مدارک گروه پزشکی را قبول نیمکند و باید مجدد دوره بگذرانید .بهتر است برای کشورهایی مثل آلمان و سوئد و دانمارک اقدام نمایید.

علیرضا

سلام  من دانشچوی کاردانی دانشگاه ازاد هستم در رشته نقشه کشی معماری خواستم بدونم ایا من هم میتونم برای ادامه تحصیل در مقطع کارشناسی به ترکیه سفر کنم ولی مدرک زبان ندارم .دارای مدرک هنرستان 11 ساله هستم .

سارا جوادی

با سلام درصورتی که یک سال از تحصیل دوره کاردانی شما گذشته باشد می توانید اقدام کنیدو درصورتی که مدرک زبان ندارید باید در کالج های زبان شرکت کنید.

علیرضا

سلام  دانشچوی کاردانی دانشگاه ازاد هستم در رشته نقشه کشی معماری خواستم بدونم ایا من هم میتونم برای ادامه تحصیل در مقطع کارشناسی به ترکیه سفر کنم ولی مدرک زبان ندارم .دارای مدرک هنرستان 11 ساله هستم .

سارا جوادی

با سلام درصورتی که یک سال از تحصیل دوره کاردانی شما گذشته باشد می توانید اقدام کنیدو درصورتی که مدرک زبان ندارید باید در کالج های زبان شرکت کنید.

نوید

سلام اگر میشه یه سری اطلاعات برای ادامه تحصیل در رشته‌ی دامپزشکی و اخذ تخصص ارائه بدین و اینکه آیا میشه برای تخصص های دامپزشکی بورسیه گرفت ؟

سارا جوادی

با سلام بله دوست عزیز برای تخصص دامپزشکی هم میتوان اقدام کرد. فرصت های بورسیه ای خوبی هم وجود دارد. البته این نکته باید ذکر شود که رقابت بسیار شدید است زیرا فرصت های بورسیه بسیار مجدود است.

محمد رضا

سلام خسته نباشید. من کارشناسی رشته کامپیوتر از دانشگاه آزاد( بدون کنکور) معدل 17.5 ایلتس 7.5 دارم  میخاستم بدونم میتونم برای بورسیه و یا ادامه تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد تو دانشگاه های ترکیه اقدام کنم؟

سارا جوادی

با سلام بله در برخی دانشگاه ها مخصوصا دانشگاه های خصوصی کشور ترکیه برای بورسیه شانس دارید.

pari

سلام. ببخشید  میشه  پس از یک. سال  تحصیل  در ترکیه. به  دانشگاه  های ایران. انتقالی  گرفت؟ه

سارا جوادی

با سلام در رشته های پزشکی خیر ، دیگر وزارت بهداشت اجازه این کار را نمی دهد.

ايه

سلامآيا در صورت پذيرش در رشته دندانپزشكي در يكي از دانشكاه هاي غير تاييد تركيه و سپس  گرفتن انتقالي به يك دانشكاه مورد تاييد تركيه و گذراندن ٢/٣ زمان دوره در ان دانشكاه مدرك ما مورد تاييد إيران قرار خواهد گرفت ؟و حال شرايط انتقالي به چه صورت است؟

سارا جوادی

با سلام بله مدارک شما مورد تایید قرار خواهد گرفت. شرایط انتقالی به دانشگاه مبدا و مقصد بستگی دارد و اصلا پروسه روتین و مشخصی ندارد. هر دو دانشگاه باید با انتقال شما موافقت کنند و این دو دانشگاه حتما باید شرایط انتقالی ارائه بدهند.

نیوشا

سلام من تازه سال اخرم می خواستم بدون بهتر نیست سال اخر اونجا بخونم برای قبولی راحت تر  پزشکی

سارا جوادی

با سلام دوست عزیز با توجه به اینکه سال آخر هستید درس را تموم کنید و سپس برای ادامه تحصیل اقدام کنید.

فایزه

من اگه بتونم برا ارشد مامایی بورس بشم ایا میتونم همزمان با تحصیل کار مرتبط با رشته ام انجام بدم؟

سارا جوادی

با سلام خیر اجازه کار در زمینه رشته مامایی را در ترکیه ندارید.

فایزه

سلام من دانشجوی ترم 5 مامایی هستم میخام برای کارشناسی ارشد به ترکیه برم و بورس بشم.شرایطش چی هس؟برای بورس شدن مقاله باید داشته باشم؟از کی اقدام کنم برای پذیرش؟ و اینکه سطح ازمون داخلی که میگیرن خیلی بالا هس برا پذیرش

سارا جوادی

با سلام برای تحصیل در رشته مامایی در ترکیه باید در آزمون یوس شرکت کنید. خیر آزمون بسیار سختی نیست اما تسلط شما به زبان ترکی استامبولی نیاز است.شما یک سال قبل از فارغ التحصیلی به فکر اقدام و یادگیری زبان باشید.

نوشین حسینی

سلام. من  29 سالمه و کارشناسی ارشد شهرسازی دارم . دیپلمم تجربی بوده و الان می خواستم ببینم میشه برای داروسازی ترکیه اقدام کنم  برای دانشگاه های مورد تأیید وزارت بهداشت ، تا چه زمانی فرصت ثبت نام هست  و اینکه شهریه دانشگاه ها به چه صورتی است  و هزینه  موسسه برای گرفتن پذیرش رو هم بفرمایید .ممنون میشم راهنمایی بفرمایید .

سارا جوادی

با سلام برای تحصیل در این رشته باید در آزمون یوس دانشگاه ها شرکت نمایید . مدت اقدام برای امسال به پایان رسیده و شما میتوانید در پاییز امسال برای ورودی سپتامبر سال آینده اقدام نمایید.در صورتی که قصد دارید شرایطتون برای این کشور بررسی شود فرم ارزیابی گروه آتیه آفرینان را پر کرده تا همکاران پس از بررسی شرایط شما با شما تماس بگیرند.

amir

سلام وقتتون بخیر من دانش آموز پایه دوازدهم بودم و خرداد دیپلم گرفتم با معدل کل 11.5 و زبان تا حدود زیادی بلدم و کلاس میرم ولی هنوز مدرک ندارم میخواستم دانشگاه حسابداری بخونم در ترکیه میخواستم بدونم دولتی پذیرش میشم یا خصوصی باید بخونم و هزینش چقدره و چکار هایی باید بکنم ؟

سارا جوادی

با سلام دوست عزیز برای ورود به دانشگاه های ترکیه باید در ازمون یوس یا ست شرکت نمایید. در این صورت می توانید در دانشگاه های دولتی با شهریه الی هزار دلار در سال شرکت کنید. در دانشگاه های خصوصی این شهریه حداقل 2 برابر میشود . برای شروع با شماره 02172207 تماس بگیرید.

احسان

با سلاممن برای مقطع دکتری میخواستم اقدام کنم برای کشور ترکیه، دو ماه دیگه از مقطع ارشد در ایران دانشگاه سراسری دفاع میکنم، من نیت اصلیم ارشد مجدد خوندن هست ولی از اونجایی که معافیت تحصیلی دیگه برای من صادر نمیشه، مجبورم مقطع دکتری رو ادامه بدم، و میخواستم اگه امسال پذیرش از جای خوبی نتونستم بگیرم ، برای گزینه اخرم دکتری کشور  ترکیه بیام ، و از اونجا برای ارشد مجدد اقدام کنم برای یک کشور دیگه مثل آلمان یا ایتالیا یا یک پوزیشن دکتری بهتر کشور دیگه برم و اگه شرایط خوب بود همونجا بمونم. سوال من این هست که این مدتی که از دانشگاه فاند دریافت میکنم مشکلی پیش میاد، بعد انصراف؟ چون در اینترنت خوندم کسایی که سال اول یه جا پذیرش گرفتن و برای سال بعد جای بهتر رفتن و فک میکنم اگه به مشکلی برمیخوردن اینکا رو نمیکردن. لطفا راهتمایی کنید.

سارا جوادی

با سلام دوست عزیز مشکلی بابت انصراف از دانشگاه های ترکیه برای شما به وجود نمیاد . حتی اگر فول فاند باشید.

بنده خدا

سلام آیا امکان انتقال دانشجو از دانشگاه کشور مجارستان در رشته داروسازی به زبان انگلیسی به دانشگاههای ترکیه در همین رشته به زبان انگلیسی وجود دارد‌.اگر امکان انتقال وجود دارد چه شرایطی دارد.ممنون از راهنمایی شما

سارا جوادی

با سلام به منظور انتقالی از دانشگاه های مجارستان به ترکیه ، باید با دانشگاه مبدا و مقصد هماهنگ نمایید . برخی از دانشگاه های اروپا با دانشگاه های ترکیه انتقال دانشجو را انجام می دهند.

شادي

سلام براي كسايي كه بيماري ام اس دارن راهي هست كه بشه از ايران دارو برد؟ با توجه به اين كه هزينه دارو حتي با بيمه هم زياد ميشه 

سارا جوادی

با سلام دوست عزیز توصیه میکنم با سفارت ترکیه در ایران هماهنگی های لازم را انجام دهید.

Shadi

سلام در زمينه تحصيل در تركيه براي كسايي كه بيماري ام اس دارن ميدونيد چه طوري ميشه دارو از ايران فرستاد ؟ يا راهي كه بشه دارو رو از همونجا تهيه كرد ولي هزينش زياد نشه 

سارا جوادی

با سلام پیشنهاد میکنم از سفارت ترکیه در ایران درباره اجازه حمل داروها استعلام بگیرید.

عرفان

سلام،من دانش اموز رشته تجربی هستم و قراره که امسال کنکور بدم،اما از رشته های تجربی در دانشگاه خوشم نمیاد و اهمیتی هم به این کنکوری که پیش روم هست نمیدم و میخوام رشته حقوق رو در دانشگاه بخونم،اما به سرم زده که این رشته حقوق رو در ترکیه شروع کنم به خوندن،الان دقیقا من چه کاری باید انجام بدم؟؟؟ی اطلاعات مفید و مختصری اگر به بنده بفرماین، ممنون میشم.

سارا جوادی

با سلام دوست عزیز برای تحصیل در دانشگاه های ترکیه در مقطع کارشناسی باید در آزمون ورودی دانشگاه ها به نام yos شرکت کنید . به منظور ادامه پروسه با همکارانم در بخش مشاوره تماس بگیرید تا راهنماییتون کنند.

امیرحسین

سلام خسته نباشید من کلاس یازدهم هستم میخواستم برای تحصیل به ترکیه برم من باید هر دو آزمونyos و satرا بدم تا در پزشی قبول شم یا فقط یوس و اگر قبول شدم خدمت سربازی چی میشه باید خدمت برم با برگردم به خدمت برم

سارا جوادی

با سلا اگر قصد تحصیل به زبان انگلیسی را دارید باید در آزمون sat شرکت کنید . آزمون yos نیز برای ادامه تحصیل به زبان ترکی استانبولی می باشد.شما می توانید تنها در یک آزمون شرکت کنید یا با شرکت در هر دو آزمون شانس خودتان را برای قبولی افزایش دهید.درصورت قبولی نیز با گذاشتن وثیقه می توانید از کشور خارج شوید.

نفیسه

سلام و‌وقت بخیر.من میخوام برای رشته روانشناسی یا آی تی وارد دانشگاه دولتی ترکیه بشم.دیپلم و پیش دانشگاهی تجربی دارم ، زبان ترکیه ای رو هم بلدم کاملا.چطوری میتونم از دانشگاه دولتی در یکی از این رشته ها پذیرش بگیرم امسال؟در ضمن متولد 1996/2/6 یا 74/11/17 هستم.ممنون میشم راهنمایبم کنید

سارا جوادی

با سلام دوست عزیز همون طور که در مقاله تحصیل در ترکیه اشاره شد ، برای ورود به مقطع کارشناسی در تکیه باید در ازمون ورودی دانشگاه های این کشور ، آزمون ست و آزمون یوس شرکت کنید. برای شرکت در این آزمون ها باید سطح مناسبی از زبان ترکی یا انگلیسی داشته باشید.

سحر

سلام. من دانشجوی کارشناسی روانشناسی هستم. تو دانشگاه غیرانتفاعی درس میخونم. میخواستم بدونم شرایطش رو دارم که برای ارشد تو ترکیه درس بخونم؟ اصلا پیشنهاد میشه؟

سارا جوادی

با سلام بله دوست عزیز ، خوشبختانه شرایط مهاجرت به ترکیه را با ویزای تحصیلی دارید. کشور ترکیه به افرادی که قصد تحصیل در نزدیک ترین کشور به ایران را با هزینه پایین در دانشگاه های معتبر دارند ، توصیه میشود اگرچه شما شانس اقدام برای کشورهای اروپایی را نیز دارید

Atie

سلاممن دانشجوی کارشناسی دانشگاه پیام نور هستم.. و ارشدم رو میخوام ترکیه بخونممیخواستم بدونم با توجه به اینکه من با کنکور قبول شدم و فراگیر یا بدون کنکور نبودم،مدرک کارشناسیم برای دانشگاه های ترکیه مورد قبول هست یا نه؟ ممنون

سارا جوادی

با سلام سرکار خانم عطیه ، خوشبختانه مدرک شما مورد قبول است و مشکلی وجود ندارد.

وحیده رسولیان

سلام خسته نباشید.متقاضی تحصیل در ترکیه هستم. لطفا بطور کامل مسیر اخذ ویزا برای تحصیل در ترکیه رو واسم توضیح بدین. از کجا شروع کنم و به کجا مراجعه کنم؟ میتونین بعد از تحصیل در ترکیه، اقدام به کاریابی کنید؟ ممنون از سایت خوبتون

سارا جوادی

با سلام سرکار خانم رسولیان ، به منظور اینکه شما را برای تحصیل در کشور ترکیه راهنمایی کنیم ، به اطلاعات بیشتری مثل رشته تحصیلی و مقطع تحصیلی شما نیازمندیم. پیشنهاد میکنم مقاله "تحصیل در ترکیه 1398 (Study in Turkey 2019)" را مطالعه نمایید و درصورت داشتن هر گونه سوال با شماره 02172207 تماس بگیرید.

Mehdi

باسلام من دانش اموز سال یازدم تجربی هستم ومدرسه (تیزهوشان ) میخواستم ببینم من میتونم واسه رشته پرستاری توی دانشگاه های ترکیه بورس بشم یانه.  باتشگر

سارا جوادی

با سلام، جناب آقای مهدی ، گزینش دانشجو در مقاطع بالای لیسانس در دانشگاه های ترکیه از طریق کنکور سراسری انجام نمی پذیرید، بلکه دانشگاه ها به صورت جداگانه مدارک و امتیازهای لازم را از داوطلبان درخواست کرده و با برگزاری امتحانات داخلی اقدام به پذیرش دانشجو در این مقاطع می نمایند. شما نیز برای ورود به رشته پرستاری باید در آزمون یوس شرکت کنید. هزینه تحصیل در ترکیه در دانشگاه های دولتی بین 1500 الی 3000 لیر است که در مقطع کارشناسی امکان دریافت بورسیه بسیار کم است.

Mehdi

باسلام من دانش اموز سال یازدم تجربی هستم ومدرسه (تیزهوشان ) میخواستم ببینم من میتونم واسه رشته پرستاری توی دانشگاه های ترکیه بورس بشم.  باتشگر

سارا جوادی

با سلام، جناب آقای مهدی ، گزینش دانشجو در مقاطع بالای لیسانس در دانشگاه های ترکیه از طریق کنکور سراسری انجام نمی پذیرید، بلکه دانشگاه ها به صورت جداگانه مدارک و امتیازهای لازم را از داوطلبان درخواست کرده و با برگزاری امتحانات داخلی اقدام به پذیرش دانشجو در این مقاطع می نمایند. شما نیز برای ورود به رشته پرستاری باید در آزمون یوس شرکت کنید. هزینه تحصیل در ترکیه در دانشگاه های دولتی بین 1500 الی 3000 لیر است که در مقطع کارشناسی امکان دریافت بورسیه بسیار کم است.

مژگان رشیدی

سلام .من مدرک کارشناسی طراحی لباس دارم.مسلط به زبان ترکی استانبولی هستم.پیشنهاد شما ادامه ی تحصیل در ترکیه است و یا کار؟

سارا جوادی

با سلام سرکار خانم سعیدی برای اخذ ویزای کار ترکیه شما نیاز به یک قرارداد کار و یا پیشنهاد کاری خواهید داشت.لذا هنگامی که مدارک و اسناد شما و کارفرمای شما باید به تایید اداره MLSS برسند، پروسه زمانی بررسی پرونده شما ظرف مدت ۹۰ روز به طول خواهد انجامید.اگر درخواست شما مورد تأیید قرار گرفت، باید به صورت حضوری به کشور ترکیه مراجعه نماید و ویزای کار و اجازه دریافت گذرنامه خود را مهر و تأیید نماید.اگر شما از داخل ترکیه درخواست ویزای کار ترکیه را صادر می نمایید، شما می توانید برای بررسی پرونده خود به دفاتر در آنکارا مراجعه نمایید تا ویزای شما و اجازه اقامت شما مورد بررسی قرار گیرد. اما برای ویزای تحصیلی شرایط راحت تره .در دانشگاه های ترکیه پذیرش دانشجو در مقاطع کارشناسی ارشد و دکترا از طریق آزمون سراسری نمی باشد و هر دانشگاه به صورت جداگانه اقدام به برگزاری امتحانات ورودی می کند. دانشگاه ها در سال دوبار رشته هایی که در آنها پذیرش دانشجو دارند به همراه ظرفیت پذیرش اعلام می کنند و دانشجویان می بایست در رشته مورد نظر خود ثبت نام کنند و در امتحانات مربوطه شرکت کنند. امتحان ورودی به زبان ترکی آزمون یوس (YOS) و برای کورس های انگلیسی آزمون SAT است.

ثمین

سلام من کارشناس پرستاری هستم و ۳۰ سالمه. میخواستم ببینم میتونم برای پزشکی دانشگاه های دولتی ترکیه اقدام کنم؟ هزینه تحصیل سالانه چقدره؟

سارا جوادی

باسلام سرکار خانم ثمین ، برای ورود به رشته پزشکی در دانشگاه های ترکیه باید در آزمون یوس شرکت کنید. هزینه تحصیل در این رشته سالیانه بین 1500 الی 3000 لیر هست.درصورتی که به اطلاعات بیشتری نیاز دارید می توانید با شماره 02172207 تماس بگیرید.

مهدیه

سلام  من کارشناسی  حسابداری میخونم و ترم دو هستم میخواستم ببینم میشه برا تحصیل در ترکیه ، بورسیه شد وکجا باید درخواست بدم؟

سارا جوادی

با سلام برای ورود به مقطع کارشناسی در ترکیه باید در ازمون های ورودی دانشگاهای این کشور به اسم آزمون SAT و آزمون YOS شرکت کنید. تحصیل در دانشگاه های دولتی ترکیه بین 1000 الی 3000 لیر در سال است و امکان دریافت بورسیه برای مقطع کارشناسی وجود ندارد.اما شما میتوانید برای کشورهایی که تحصیلات رایگان ارائه می دهند مثل آلمان و ایتالیا اقدام کنید. پیشنهاد میکنم برای اطلاعات تکمیلی با شماره 02172207 تماس بگیرید تا مشاوران گروه آتیه آفرینان بیشتر راهنمایی کنند.

مهدیه

سلام  من کارشناسی  حسابداری میخونم و ترم دو هستم میخواستم ببینم میشه برا تحصیل در ترکیه بورسیه شد و هزینه اش چجوریه 

سارا جوادی

با سلام برای ورود به مقطع کارشناسی در ترکیه باید در ازمون های ورودی دانشگاهای این کشور به اسم آزمون SAT و آزمون YOS شرکت کنید. تحصیل در دانشگاه های دولتی ترکیه بین 1000 الی 3000 لیر در سال است و امکان دریافت بورسیه برای مقطع کارشناسی وجود ندارد.اما شما میتوانید برای کشورهایی که تحصیلات رایگان ارائه می دهند مثل آلمان و ایتالیا اقدام کنید. پیشنهاد میکنم برای اطلاعات تکمیلی با شماره 02172207 تماس بگیرید تا مشاوران گروه آتیه آفرینان بیشتر راهنمایی کنند.

هاکان

سلام با مدرک دیپلم برق فنی حرفه ای میشه برای تحصیل در رشته کامپیوتر ترکیه بورسیه شد؟ شرایطش چطوری هست لطفاً راهنمایی کنید

شیوا ساریخانی

با سلام برای اخذ بورسیه نیاز هست تا رزومتون بیشتر بررسی شود.برای اخذ بورسیه برای مقطع کارشناسی می توانید برای کشورهای اروپایی از جمله ایتالیا نیز اقدام نمایید.اما این نکته را در نظر داشته باشید که در کشورهای اروپایی تحصیل قبل از ورود به دانشگاه 12 ساله است و با توجه به اینکه شما دیپلم فنی دارید باید یک سال کالج بگذرانید که این کالج ها در بسیاری از کشورهای اروپایی برگزار می شود.برای اطلاعات بیشتر با مشاورین موسسه تماس بگیرید. شماره تماس:02122226777 موفق باشید

مشاهده نظرات بیشتر
Call Now Button