تحصیل در سوئد به دلیل در دسترس بودن امکانات رفاهی پیشرفته، رویای بسیاری از دانشجویان است. دانشگاه های سوئد دارای رتبه جهانی بالا می باشد.
موسسه مهاجرتی آتیه آفرینان به عنوان کامل ترین مرجع، با وجود مشاورین و متخصصین در زمینه تحصیل در سوئد به شما کمک می کند تا بهترین انتخاب را داشته باشید. پس این مقاله رو از دست ندین و تا انتها با ما باشید، در صورت هرگونه سوال و ابهام حتما تماس بگیرید تا از مشاوره رایگان بهره مند شوید.

شرایط تحصیل در سوئد

درخواست مشاوره تحصیلی

همراهان عزیز، لطفا برای گرفتن مشاوره تلفنی تحصیلی، فرم درخواست زیر را تکمیل کرده و منتظر تماس ما در سریع ترین زمان ممکن باشید.

  • این فیلد برای اعتبار سنجی است و باید بدون تغییر باقی بماند .

شما می توانید در حین تحصیل یا بعد از تحصیل در کشور سوئد مشغول به کار شوید. موسسات آموزش عالی سوئد به دو نوع دانشگاه و کالج دانشگاهی تقسیم می گردد البته هیچ تفاوتی بین کالج های دانشگاهی سوئد و دانشگاه های سوئد وجود ندارد.

بسیاری از کالج های دانشگاهی سوئد همان دانشگاه خطاب میگردد. اکنون کشور سوئد دارای 38 دانشگاه و کالج دانشگاهی می باشد که دانشجویان بعد از پایان تحصیل در سوئد با 4 سال کار کردن در سوئد می توانند درخواست اقامت دائم داشته باشند که معمولا در سال پنجم تایید می شود

سیستم آموزشی و تحصیل در سوئد به این صورت است که شما را به کارهای خلاقانه و ایده پردازی تشویق می کند و در واقع می توان گفت مهمترین وظیفه سیستم آموزشی سوئد کشف استعداد برای داشتن یک آینده بهتر می باشد. همانطور که می دانید کشور سوئد بزرگترین کشور در ثبت اختراع می باشد چرا که سالانه هزاران اختراع جهانی در سوئد ثبت می شود.

انواع دوره های تحصیل در سوئد

پادکست راهنمای تحصیل در سوئد

در این پادکست که توسط کارشناس ارشد مجموعه آماده شده است، حتما این پادکست را گوش کنید و از جدیدترین اطلاعات شرایط تحصیل در کشور سوئد مطلع شوید.

چرا تحصیل در سوئد

حتما شما هم به این کلمات فکر کرده اید تحصیل در سوئد، شرایط تحصیل در سوئد چیست و آیا سوئد کشور مناسبی برای ادامه تحصیل می باشد.
در ابتدا باید ببینیم که ما واقعا هدفمان از ادامه تحصیل در خارج از کشور چیست و با توجه به خواسته های ما تحصیل در سوئد جوابگوی این نیازها خواهد بود یا خیر. در حال حاضر سالانه هزاران دانشجو جهت ادامه تحصیل به سوئد می روند.

کشور سوئد یک کشور اروپایی با سطح کیفیت بالای آموزشی می باشد و دانشگاه های سوئد دارای رتبه جهانی بالا می باشند و همچنین مورد تایید وزارت علوم تحقیقات و فناوری می باشند.
اجازه کار در سوئد برای گرفتن اقامت دائم بعد از تحصیل امکان پذیر است و افراد می توانند از خدمات درمانی یکسان با دیگر شهروندان سوئدی به صورت رایگان  بهره مند شوند.

تحصیل به زبان انگلیسی در کشور سوئد امکان پذیر است و برای تحصیل در سوئد در مقطع دکترا می توانید بورسیه کامل تحصیلی شوید. البته دریافت بورسیه در سال های اخیر با دشواری های زیادی روبرو شده است و متقاضیان برای تحصیل در مقاطع پایین تر از دکتری شانس اخذ پذیرش و ویزای بالاتری دارند.

دانشگاه های انگلیسی زبان در سوئد

دانشگاه های انگلیسی زبان سوئد به شرح زیر می باشند:

  • دانشکده هنر، صنایع دستی و طراحی دانشگاه Konstfac سوئد
  • موسسه سلطنتی فناوری KTH سوئد
  • دانشگاه Södertörn در استکهلم سوئد
  • دانشکده اقتصاد استکهلم سوئد
  • دانشگاه استکهلم سوئد
  • دانشگاه گوتنبرگ سوئد
  • موسسه فناوری بلکینگ سوئد
  • دانشگاه صنعتی چالمرز سوئد
  • دانشگاه دالارنا سوئد
  • دانشگاه گوتلند سوئد
  • دانشگاه هالمستاد سوئد
  • دانشگاه کارلستاد سوئد
  • دانشگاه کریستیناستاد سوئد
  • دانشگاه لینچوپینگ سوئد
  • دانشگاه لینا سوئد
  • دانشگاه لولئو سوئد
  • دانشگاه لوند سوئد
  • دانشگاه ملباسن سوئد
  • دانشگاه مالمو سوئد
  • دانشگاه اوربرو سوئد
  • دانشگاه علوم کشاورزی سوئد
  • دانشگاه گاول سوئد
  • دانشگاه اوپسالا سوئد

تحصیل در مدارس سوئد

دانش آموزان در کشور سوئد از سن 7 سالگی و از ابتدای ماه آگوست تا ماه ژوئن و از اواخر ماه دسامبر تا ابتدای ژانویه مشغول به تحصیل می شوند. تحصیل در سوئد برای همه افراد بین 7 تا 16 سال اجباری می باشد. بیشتر مدارس سوئد زیر نظر شهرداری ها می باشند که شامل مدارس دولتی و خصوصی هستند. بسیاری از افراد برای ادامه تحصیل از طریق بورسیه تحصیلی به این کشور سفر می کنند.

تحصیل در مدارس سوئد برای دوره آمادگی از 6 سالگی وارد می شوند. آموزش رسمی و اجباری سوئد از 7 سالگی آغاز می شود و 9 سال طول می کشد. در طول این تحصیلات اجباری دانش آموزان بدون امتحان وارد کلاس های بالاتر می شوند و زبان تدریس به زبان سوئدی و انگلیسی می باشد. از 16 سالگی دانش آموزان وارد دبیرستان می شوند و در طول 3 سال دروس عملی و نظری را می گذرانند.

دروس عمومی تحصیل در سوئد در مدارس شامل زبان‌ های سوئدی و انگلیسی، مدنیت، ریاضیات، علوم‌ طبیعی، تربیت‌ بدنی، هنر و بهداشت‌ است. بعد از این دوره سه ساله تنها آزمون این دوره است که برای هر درس جداگانه برگزار می شود.

والدین مهاجر می توانند فرزندان خود را علاوه بر سیستم مدارس دولتی سوئد آنها را در مدارس خصوصی یا حتی بین المللی در کشور سوئد بفرستند. سال تحصیلی در سوئد از ابتدای ماه اوت شروع می شود و تا آغاز ماه ژوئن ادامه می یابد.
مدارس در سوئد به سه مرحله مدرسه ابتدایی کلاس 1 تا 3 ، مدرسه راهنمایی کلاس 4 تا 6 و مدرسه دبیرستان کلاس 7 تا 9 تقسیم می گردد.

تحصیل در سوئد در مقطع کارشناسی

طول دوره تحصیل کارشناسی در سوئد 3 سال می باشد. زبان تدریس سوئد در مقطع کارشناسی سوئدی می باشد و دانشجویان باید تسلط به این زبان را داشته باشند و همچنین برای تحصیل در سوئد در مقطع کارشناسی نیاز به مدرک زبان آیلتس 6 می باشد که بسته به نوع رشته و دانشگاه ممکن است مدرک زبان بالاتری مورد نیاز باشد.
شروع ترم ها در این مقطع در سوئد در ماه های ژانویه و سپتامبر می باشد.اجازه کار دانشجویی در سوئد محدودیتی نداشته و در صورت تایید دانشگاه اجازه کار خواهید داشت. در آمد هر ساعت کار به طور میانگین 11 تا 19 یورو می باشد.

حدود 100 برنامه کارشناسی بین المللی به زبان انگلیسی در سوئد تدریس می گردد. مدرک کارشناسی در سوئد شامل مطالعات ترکیبی تئوری و عملی می باشد. برنامه های تحصیلی کارشناسی در سوئد معمولا نیاز به سه سال تحصیل تمام وقت دارد که در مجموع از ۱۸۰ واحد درسی تشکیل شده است.

به طور معمول، دانشجویان برای ورود به یک رشته سه ساله در سوئد اقدام می کنند،  پس از پذیرفته شدن، اطلاعاتی در مورد دوره ای که برنامه را تشکیل می دهند دریافت می کنند. در اغلب موارد، دانشجو مدرک خود را با نوشتن پایان نامه کارشناسی در ترم 6 به پایان می رساند.

تحصیل در سوئد در مقطع کارشناسی ارشد

طول دوره تحصیل کارشناسی ارشد در سوئد 2 سال می باشد. دروسی که در دانشگاه های سوئد در این مقطع تدریس می شود به زبان سوئدی و انگلیسی می باشد و همچنین نیاز به گرفتن مدرک زبان آیلتس 6.5 می باشد. شروع ترم ها در این مقطع در سوئد در ماه های ژانویه و سپتامبر می باشد.
دانشجویان متقاضی تحصیل در سوئد در مقطع کارشناسی ارشد اجازه کار دانشجویی در سوئد محدودیتی نداشته و در صورت تایید دانشگاه اجازه کار خواهید داشت. هزینه تحصیل در سوئد در مقطع کارشناسی ارشد سالیانه 10 تا 15 هزار یورو می باشد.

افراد تحصیل کرده اصلی ترین سرمایه کشور سوئد می باشند به همین علت نظام آموزشی سوئد بسیار با کیفیت بوده و دانشگاه های آن نیز امکانات بالایی را دارند بدین ترتیب هنوز هم رقابت گسترده ای برای اخذ ویزای تحصیلی سوئد وجود دارد به طوری که 64 درصد از دانشجویان مقطع دکترای سوئد را دانشجویان خارجی تشکیل می دهند.

تحصیل در سوئد در مقطع دکترا

طول دوره تحصیل دکترا در سوئد 4 تا 5 سال می باشد. دروسی که در دانشگاه های سوئد در مقطع دکترا تدریس می شود به زبان سوئدی و انگلیسی می باشد و همچنین نیاز به گرفتن مدرک زبان آیلتس 7 می باشد و باید معدل فرد در رده A باشد و در رزومه تحصیلی خود باید مقالات ISI داشته باشد. شروع ترم تحصیلی در مقطع دکترا در سوئد توسط استاد راهنما مشخص می شود.

دانشجویان تحصیل در سوئد در مقطع دکترا می توانند در صورت تایید دانشگاه و استاد بدون محدودیت مشغول به کار باشند دانشجویان علاوه برکار میتوانند بورسیه تحصیلی دریافت نمایند که این دریافت بورسیه به نظر استاد راهنما و معدل مقطع کارشناسی ارشد و سطح زبان بستگی دارد.

با توجه به این نکته که برای افرادی که در مقطع دکترا در سوئد مشغول به تحصیل می باشند، حقوق ماهیانه در حدود 2 هزار یورو را در نظر گرفته اند، به همین علت دانشجویان ایرانی رقابت بسیار سختی را در راستای اخذ بورسیه دکترا در کشور سوئد در پیش رو دارند.

متقاضیان برای کسب بورسیه تحصیلی مقطع دکترا در سوئد پارامترهایی از جمله سوابق تحصیلی، مدرک زبان، مدارک بین المللی و استاد مشاور را باید در نظر بگیرند. به طور کلی اخذ پذیرش در مقطع دکتری در سوئد بسیار دشوار می باشد.

تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در سوئد

برای رشته های گروه پزشکی در کشور سوئد علاوه بر یادگیری زبان سوئدی، زبان انگلیسی نیز مورد نیاز می باشد، از این رو دارا بودن مدرک زبان انگلیسی برای دانشجویان خارجی الزامی می باشد البته برای آن دسته از متقاضیان تحصیل گروه پزشکی در کشور سوئد که دارای مدرک زبان نمی باشند امکان برگزاری کلاس های زبان انگلیسی مهیا می باشد.

هزینه تحصیل در کشور سوئد در گروه پزشکی در حدود بین 25 تا 30 هزار یورو در سال می باشد. تحصیل گروه پزشکی در سوئد در اغلب دانشگاه های کشور سوئد به یک شکل برنامه ریزی شده و تنظیم شده است. تحصیل پزشکی در سوئد حدودا ۵ سال طول می کشد که ۱۸ ماه آن به صورت کار آموزی و اجباری می باشد.

تحصیل دندانپزشکی در کشور سوئد با توجه به کیفیت بالای آموزشی تحصیل در سوئد ، مورد توجه بسیاری از متقاضیان تحصیل دندانپزشکی در اروپا واقع شده است از همین رو هر ساله متقاضیان زیادی برای تحصیل دندانپزشکی در سوئد اقدام کرده و به این کشور سفر می کنند.

زبان تحصیل دندانپزشکی در سوئد به زبان انگلیسی خواهند بود و مستلزم به داشتن مدرک زبان آیلتس 7 برای متقاضیان خارجی می باشد.
تحصیل دندانپزشکی در سوئد ، حدود 5 سال به صورت تمام که شامل 12 ترم می باشد طول می کشد که شامل دوره های جراحی دندان، دوره های بالینی دندان و علوم پزشکی عمومی می باشد. بنابراین افراد علاوه بر زبان انگلیسی باید با زبان سوئدی نیز آشنایی داشته باشند.

دانشگاه های معتبر جهت تحصیل در سوئد

کشور سوئد دارای دانشگاه های معتبری می باشد، دانشگاه های معتبر جهت تحصیل در سوئد به شرح زیر است:

  • دانشگاه اوپسالا: از قدیمی ترین دانشگاه های سوئد می باشد که در سال 1477 تاسیس شده است که از برترین مراکز علمی – آموزشی می باشد. همچنین دارای دپارتمان های زبان های ایرانی برای گذراندن دوره های تحصیلی مخصوصا در مقطع دکترا می باشد.
  • دانشگاه لوند: از قدیمی ترین و معتبرترین دانشگاه های شمال اروپا می باشد و دارای رتبه 78 در جهان می باشد. دانشگاه لوند با 600 دانشگاه در بیش از 70 کشور دیگر در تحقیقات و برنامه های تبادل دانشجو همکاری می کند.
  • دانشگاه استکهلم: این دانشگاه در پایتخت سوئد می باشد که دارای رتبه 195 در جهان می باشد که بیشتر برنامه ها به زبان انگلیسی تدریس می شود. این دانشگاه بهترین دانشگاه جهان در علوم انسانی و هنر می باشد.
  • دانشگاه تکنولوژی کی تی اچ رویال: بزرگترین و قدیمی ترین دانشگاه پلی تکنیک در سوئد می باشد که دارای رتبه 98 جهان می باشد که تحقیقات پژوهشی و مهندسی و فناوری سوئد در این دانشگاه انجام می گیرد.
  • دانشگاه گوتنبرگ: این دانشگاه دارای رتبه 247 در جهان می باشد و از معتبرترین دانشگاه های سوئد می باشد.

برترین دانشگاه های سوئد با رنکینگ جهانی در جدول زیر آمده شده است:

دانشگاهرنکینگ جهانی
Lund University92
KTH Royal Institute of Technology98
Uppsala University116
Chalmers University of Technology125
Stockholm University191
University of Gothenburg256
Linköping University324
Umea University340

 دانشگاه های مورد تایید وزارت علوم در سوئد

گروه الف (ممتاز)

  • Chalmers University of Technology / Chalmers tekniska hogskola
  • Karolinska Institute/  Karolinska institutet 
  • KTH Royal Institute of Technology / Kungliga Tekniska Högskolan
  • Linkoping University / Linköpings universitet
  • Lund University / Lunds universitet
  • Stockholm University / Stokholm Universitet
  • Swedish University of Agricultural Sciences / Sveriges Lantbruksuniversitet – SLU
  • Umea University / Umeå universitet
  • University of Gothenburg
  • Uppsala University / Uppsala Universitet

گروه ب (خوب)

  • Linnaeus University
  • Lulea University of Technology / Lulea Tekniska Universitet
  • Orebro University
  • Stockholm School of Economics / Handelshögskolan i Stockholm
  •  University College of Arts,Crafts and design / Konstfack صرفا در رشته های هنر و طراحی
  • University College of Boras (Hogskolan i Boras) صرفاً در رشته های مدیریت اطلاعات وکتابداری
  • University of Karlstad / Karlstads universitet
  • Högskolan I Jönköping (Jönköping University College

گروه ج (متوسط)

  • Blekinge Institute of Technology / Blekinge Tekniska Högskola 
  • Dalarna University College / Högskolan Dalarna   
  • Halmstad University / Högskolan i Halmstad
  • Jönköping University / Högskolan i Jönköping
  • Kristianstad University  / Hogkskolan  Kristiansad 
  • Malardalen University / Mälardalens Högskola
  • Mid Sweden University / Mittuniversitetet
  • Södertörn University College / Södertörns högskola
  • University College of Gävle / Högskolan i Gävle
  • University College of Malmö / Malmö Högskola
  • University of Skövde / Högskolan i Skövde
  • University West / Högskolan Vast

 دانشگاه های مورد تایید وزارت بهداشت در سوئد

برای رشته های علوم پزشکی

  • Karolinska Institute
  • University of Gothenburg
  • Malmo University
  • Lund University
  • Uppsala University
  • Linkoping University
  • Umea University
  • Orebro University
  • Stockholm University
  • Sweden University Agricultural Science

تحصیل به زبان انگلیسی در سوئد

شرايط جهانی و روند جهانی شدن و توسعه فراگير و ناگزير ناشی از آن و پيامدهايی نظير گسترش فراگير اينترنت به عنوان جامع ترين رسانه موجود و گسترش روز افزون رسانه های انگليسی زبان و كاربردهاي فراوان اين زبان در دنياي امروز وضعيتی را پديد آورده كه در همه جنبه های زندگی از هنر و سرگمی گرفته تا علم و صنعت و تجارت تسلط نسبی به زبان انگليسی و توانايی استفاده از كامپيوتر در حد متوسط را اجتناب ناپذير نموده است.

براي دانشجويانی كه با صرف هزينه و وقت قصد دارند آينده خود را بر مبناي تحصيل در يك دانشگاه خارجی بسازند اولويت نخست بايد يافتن يك دانشگاه و محيط انگليسی زبان باشد.
تحصیل به زبان انگلیسی در سوئد به این شکل است که همين زبان انگليسی به تنهايي می تواند آينده شغلی فرد را تضمين كند و نيز هميشه به آخرين مباحث روز دست می يابند و هميشه بروز می مانند. علاقه مندان تحصیل در سوئد می توانند با ارائه مدارک معتبر و مورد تایید دانشگاه های این کشور شرایط مهاجرت تحصیلی به سوئد را فراهم نمایند.

تحصیل در سوئد بدون مدرک زبان

کشور سوئد یکی از کشورهای اسکاندیناوی می باشد و دانشجویان زیادی هرساله برای ادامه تحصیل کشور سوئد را انتخاب می کنند. یکی از شرایط تحصیل در سوئد داشتن مدرک زبان انگلیسی می باشد و متقاضیان زیادی در این رابطه با مشکل روبرو خواهند شد. افرادی که سطح زبان بالایی ندارند می توانند از شرایط ویژه ای استفاده نمایند که مسیر تحصیل در مقاطع کارشناسی و ارشد سوئد را برایشان هموار می نماید.

این دسته از علاقه مندان وارد کشور سوئد می شوند باید دوره های زبان انگلیسی 6 ماهه را بگذرانند که این دوره در دانشگاه های سوئد برگزار می گردد و هزینه تحصیل 10 هزار یورو می باشد که این هزینه شامل هزینه اسکان و دو وعده غذا نیز می باشد.
افرادی که مدرک لیسانس رشته زبان انگلیسی را دارند بعضا با توجه به رزومه و بک گراند تحصیلی برای ورود نیاز به مدرک زبان ندارند اما دانشجویانی که دارای مدرک دیپلم و پیش دانشگاهی هستند باید مدرک آیلتس 5/5 را همراه داشته باشند.  ضمنا افرادی که موفق دریافت آیلتس 5 میشوند می توانند در دوره های زبان یک ساله شرکت نمایند که هزینه این دوره ها 20 هزار یورو می باشد که این هزینه شامل اسکان و وعده های غذایی گرم نیز می باشد.
شما می توانید برای اطلاعات بیشتر درباره تحصیل در سوئد بدون مدرک زبان سطح بالا از طریق تحصیل در سوئد با موسسه آتیه آفرینان ایرانیان تماس حاصل فرمایید.

 بورسیه تحصیلی مقطع دکترا در سوئد

با توجه به این نکته که کشور سوئد برای افرادی که در مقطع دکترا در این کشور مشغول به تحصیل می باشند، حقوق ماهیانه در حدود 2 هزار یورو را در نظر گرفته است، لذا دانشجویان ایرانی رقابت بسیار سختی را در راستای اخذ بورسیه دکترا جهت تحصیل در سوئد در پیش دارند.

متقاضیان برای کسب بورسیه تحصیلی مقطع دکترا در سوئد پارامترهایی را باید در نظر داشته باشند:

پارامترهای بورسیه تحصیلی دکترا

سوابق تحصیلی: مفهوم سوابق تحصیلی، ارائه مدارک قبلی تحصیلی هر فرد که شامل مدارک کارشناسی و کارشناسی ارشد از دانشگاه های معتبر است و به همراه ریز نمرات که باید ترجمه شده باشد.
البته لازم به ذکر است در صورت داشتن معدل مناسب، شانس بیشتری برای کسب بورسیه فراهم می باشد و این فاکتور در مواقعی حائز اهمیت است که در شرایط رقابت با یک فرد ایرانی دیگر قرار گرفته باشد .

مدرک زبان: اخذ مدرک دال بر تسلط کافی بر زبان انگلیسی که معمولا حداقل آیلتس 6/5 را طلب می کنند.

مدارک بین المللی: داشتن سوابق و یا مدارک بین المللی مانند مقالات IsI و تالیف کتاب کمک شایانی به بالا بردن شانس افراد برای کسب بورسیه می کند.

استاد مشاور: استاد مشاور، یکی از مهم ترین فاکتورهای کسب بورسیه در کشور سوئد می باشد که دانشجو باید نظر یک استاد مشاور را به خود جلب کند که تز دکترای فرد متقاضی را پشتیبانی کند .

شرایط بورسیه تحصیلی در سوئد

زندگی در طریق بورسیه تحصیلی سوئد امکان اقامت تحصیلی ارزان را فراهم می کند. موسسه بورسیه سوئدی (SI) یک سازمان دولتی که فرصت دریافت بورسیه به دانشجویانی که دنبال تحصیل در سوئد هستند را ارائه می دهد.
معیارها و شرایط بورسیه تحصیلی در سوئد متفاوت است. این موسسه سوئدی از افراد متخصص برای بورسیه تحصیلی استفاده می کند.

بورسیه تحصلی برای تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد تمام وقت در نطر گرفته شده است.  بورسیه تحصیلی پزشکی سوئد در بعضی از دانشگاه های خاص انجام می گردد. بورسیه تحصیل رایگان در اروپا به افراد بارزومه بالا تعلق می گیرد. در برخی از منطقه های سوئد استفاده از بورسیه مدارس شبانه روزی سوئد برای دانش آموزان پیشرو در علم  وجود دارد.

انواع بورسیه تحصیلی سوئد شامل موارد زیر است:

  1. Guest scholarship program
  2. Visby
  3. Swedish-Turkish program
  4. بورس تحصیلی کشورهای بلوک شرق اروپا
  5. بورس تحصیلی دانشجویان پاکستانی
  6. بورس تحصیلی بین قاره ای سوئدی _ آمریکایی

مزایای تحصیل در سوئد

مزایای تحصیل در سوئد به شرح زیر است :

  •  امکان کار نیمه وقت همزمان با تحصیل در سوئد: یکی از مهمترین مزایای تحصیل در سوئد اجازه کار همزمان با تحصیل میباشد که دانشجویان بدون محدودیت همزمان با تحصیل می توانند کار کنند.
  •  امنیت بالای اجتماعی سوئد: سوئد دارای امنیت بالایی می باشد و جز امن ترین و با ثباترین کشورهای دنیا محسوب می گردد.
  • اقامت پس از تحصیل در سوئد: متقاضیان تحصیل در سوئد بعد از اتمام تحصیل خود میتوانند درخواست اقامت کاری نمایند و بعد از 3 تا 5 سال کارکردن میتوانند اقامت در سوئد به صورت دائم را دریافت نمایند.
  • تحصیل رایگان در سوئد: فرزندانی که بعنوان همراه وارد سوئد میشند می توانند از مزایای تحصیل رایگان همانند یک شهروند سوئدی برخوردار گردند.
  •  امکان ادامه تحصیل در سوئد برای همسر بصورت کاملا رایگان: امکان ادامه تحصیل همسر بصورت رایگان بعد از یک ترم تحصیلی در سوئد برای تمامی دانشجویان وجود دارد.
  • بورسیه تحصیلی سوئد: دولت سوئد سالانه میلیون ها دلار هزینه بابت بورسیه و کمک هزینه های تحصیلی در اختیار دانشگاه ها قرا ر میدهد که دانشگاه ها این را به متقاضیان ادامه تحصیل در سوئد ارائه میکنند.

هزینه تحصیل در سوئد

در سال های قبل تحصیل در سوئد رایگان می بود از سال 2011 تحصیل در سوئد در مقاطع مختلف همراه با گرفتن شهریه است. میانگین هزینه های تحصیل در سوئد بین 10 تا 12 هزار یورو در سال می باشد.

کشور سوئد تنها کشوری است که بیشترین مالیات را در بین کشورهای اروپایی داراست. میانگین هزینه زندگی دانشجویی در سوئد بین 800 تا 1000 یورو در ماه است، این هزینه ها شامل هزینه های مسکن، غذا، رفت و آمد، بیمه و سایر هزینه هایی که دانشجو ملزم به پرداخت آن در طول دوره تحصیل در سوئد است.

دانشجویانی که شهروند اتحادیه اروپا یا EEA هستند هزینه ای بابت هزینه تحصیل در سوئد پرداخت نمی کنند و دانشگاه ها هزینه درخواست که 100 یورو است پرداخت می نمایند. دانشجویانی که جز کشورهای غیر اروپایی هستند باید شهریه تحصیل در سوئد را پرداخت نمایند . شهریه رشته های مختلف به شرح زیر است:

  • دوره های انسان شناسی، حقوق و علوم اجتماعی در سوئد حدود 9,700 یورو در سال
  • دوره های علوم طبیعی در سوئد حدود 15,000 یورو در سال
  • در نهایت میانگین شهریه دانشگاه های سوئد بین 8300 تا 15000 یورو می باشد.

محدودیت سنی تحصیل در سوئد

بسیاری از کشورهای اروپایی برای تحصیل محدودیت سنی دارند یعنی اگر سن افراد از یک حدی رو به افزایش باشد به سختی می تواند پذیرش تحصیلی بگیرند. محدودیت سنی تحصیل در سوئد وجود ندارد یعنی تحصیل در سوئد بدون محدودیت سنی وجود دارد.
اما شرایط سنی در احتمال اخذ ویزا بی تاثیر نیست. لطفا در این زمینه راهنمایی های لازم را از مشاورین ارشد گروه آتیه آفرینان دریافت نمایید.

تحصیل رایگان در سوئد

تحصیل در سوئد، نروژ، فنلاند به صورت رایگان بوده است ولی از سال 2011 تحصیل در سوئد در مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد با اخذ شهریه همراه شده است به همین دلیل تعداد متقاضیان تحصیل در سوئد کاهش پیدا کرده.
برخی دانشگاه های سوئد اقدام به جذب دانشجویان با رزومه تحصیلی خوب در مقطع کارشناسی ارشد همراه اسکالرشیپ از 25 تا 100 درصد نموده اند.

دانشجویان بعد از یک ترم دانشجو بودن در سوئد در صورت ممتاز بودن شامل اسکالرشیپ خواهند شد. همراه دانشجو چه همسر و چه فرزند اجازه ورود به این کشور را دارند و تمامی خدمات به فرزند در سوئد رایگان می باشد.
تحصیل رایگان در سوئد در مقطع دکترا رایگان می باشد و همچنین به عنوان یک شغل محسوب می بشود و شما بعد از اتمام تحصیل دکترا در سوئد می توانید اقامت دائم کشور سوئد را دریافت کنید.

 دریافت پاسپورت سوئد

تحصیل در کشور سوئد سبب دریافت پاسپورت این کشور نخواهد شد بلکه لازم است بعد از اتمام تحصیلات فرد متقاضی بعد از یافتن شغل مورد نظر خود در این کشور و تبدیل ویزای تحصیلی خود به ویزای کاری سوئد اقامت کاری این کشور را دریافت کند بعد از آن درخواست اقامت دائم و سپس تابعیت و پاسپورت سوئد را دهند.

یا می تواند از روش های دیگر دریافت پاسپورت کشور سوئد اقدام کرده و سپس برای دریافت اقامت دائم و پاسپورت سوئد اقدام کند. به طور کلی افراد پس از تحصیل می توانند وارد بازار کار سوئد شده و پس از گذشت 4 سال و پرداخت مالیات به دولت درخواست اقامت دائم در این کشور را نمایند معمولا در افراد در سال پنجم موفق به اخذ اقامت دائم و در سال هفتم موفق به اخذ شهروندی سوئد می شوند.

شرایط اقامت تحصیلی در سوئد

شرایط اقامت تحصیلی در سوئد به این صورت است که کشور سوئد جزو کشورهایی است که همواره مورد توجه متقاضیان ایرانی در میان کشورهای اروپا بوده است، چرا که عده زیادی از ایرانیان در سالهای بین 2000 تا 2010 نائل به اخذ اقامت تحصیلی، کاری و حتی سرمایه گذاری در کشور سوئد گردیده اند. در سال 2011 قوانین مهاجرتی سوئد مانند چند کشور اروپایی دیگر نظیر هلند و دانمارک شامل تغییرات بسزایی شده است.

مهم ترین این تغییرات بازنگری در قوانین نظام آموزشی و مخارج تحصیلات در کشور سوئد می باشد. از این سال به بعد تحصیل در دانشگاه های کشور سوئد، مستلزم پرداخت هزینه گردید و دانشجویان برخلاف سال های گذشته که قادر بودند در بهترین دانشگاه های سوئد به صورت کاملاٌ رایگان تحصیلات خود را ادامه دهند از این زمان به بعد ملزم به پرداخت هزینه هایی که تقریبا معادل 10 تا 15 هزار یورو در سال میباشد، گردیده اند ولی کماکان تحصیلات در کشور سوئد مورد استقبال دانشجویان خارجی و به خصوص دانشجویان ایرانی علاقه مند به اخذ اقامت سوئد قرار دارد.

چرا که این کشور از جمله کشورهای پیش رو در صنایعی نظیر مهندسی کامپیوتر، پزشکی و بسیاری دیگر از رشته ها می باشد و این حقیقت کشور سوئد را به بازاری بی نظیر جهت یافتن فرصت های شغلی پس از دوره تحصیل بدل کرده است.

کار حین تحصیل در سوئد

دانشجویان بین المللی تحصیل در سوئد مجاز هستند در حین تحصیل مشغول به کار شوند و دولت سوئد هیچ محدودیتی تعیین نکرده است و اکثر دانشگاه ها دارای یک سرویس مشاغل برای دانشجویان تحصیل در سوئد جهت یک شغل نیمه وقت می باشند.

اقامت پس از تحصیل در سوئد

یکی از بهترین راه های زندگی در سوئد، تحصیل در سوئد می باشد. این روزها افراد زیادی هستند که قصد ادامه تحصیل در کشور سوئد را دارند. اما دغدغه فکریشان این است که آیا امکان کار پس از تحصیل در کشور سوئد وجود دراد یا خیر. از آنجا که ویزای تحصیلی منجر به اقامت در سوئد نمی شود کار پس از تحصیل در سوئد بسیار حائز اهمیت است.

دانشجو پس از اتمام تحصیلات خود در سوئد تنها 6 ماه مهلت دارد که به جستجوی کار در این کشور بپردازند و ویزای خود را به ویزای کاری تبدیل کند و پس از 4 سال کار و پرداخت مالیات اقامت دائم کشور سوئد را کسب نماید. لازم به ذکر است دانستن زبان سوئدی برای پیدا کردن کار در کشور سوئد نقش مهمی را دارد.

ویزای دانشجویی سوئد

با دریافت ویزای دانشجویی سوئد شما می توانید ویزای همراه برای همسر و فرزندان خود نیز دریافت کنید و امکان تحصیل رایگان در سوئد برای همسر نیز وجود دارد. برای تحصیل در سوئد نیاز به دریافت ویزای دانشجویی می باشد و همچنین باید مجوز اقامت را از سفارت سوئد در کشور خودتان بگیرید.

باید برای دریافت مجوز دانشجویی سوئد:

  • پذیرش از یکی از دانشگاه های سوئد را داشته باشید.
  • بیمه درمانی جامع داشته باشید.
  • حداقل مبلغ 102.168 کرون برای 12  ماه برای تامین مخارجتان و مدرک تمکن مالی داشته باشید. ضمنا مبلغ تمکن مالی برای همسر و تعداد فرزندان متفاوت می باشد، برای محاسبه دقیق تر این مورد می توانید از کارشناسان ارشد گروه آتیه آفرینان ایرانیان کمک بگیرید.
  • باید سالانه مجوز اقامت خود را تمدید کنید.

سخن پایانی

اکنون کشور سوئد دارای 53 دانشگاه و کالج دانشگاهی می باشد. افرادی که قصد ادامه تحصیل در سوئد را دارند می توانند از فرصت های متنوعی برای تحصیل خود در سوئد بهره مند شوند. در صورتی که تمایل دارید برای دانشگاه های برتر کشور سوئد اقدام نمایید، موسسه آتیه آفرینان ایرانیان شما را در این زمینه همراهی می نماید. برای کسب اطلاعات تکمیلی تر و دریافت مشاوره اولیه رایگان می توانید با موسسه تماس حاصل نمایید.

کارشناسان ما در موسسه مهاجرتی آتیه آفرینان ایرانیان بر اساس شرایط شما، روش ها و گزینه های مناسب برای اخذ بورسیه تحصیلی سوئد، تابعیت و اقامت تحصیلی در سوئد را ارایه خواهند داد.
جهت کسب اطلاعات بیشتر یا داشتن هرگونه سوال در زمینه تحصیل در سوئد می توانید با ما در ارتباط باشید. صفر تا صد تحصیل در سوئد به تمامی نکاتی که برای تحصیل در سوئد باید بدانید اشاره می کند. تحصیل در سوئد را با آتیه آفرینان ایرانیان تجربه کنید.

سوالات متداول

آیا امکان کار حین تحصیل در سوئد وجود دارد؟

بله، دولت سوئد به دانشجویان مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد و دکترا اجازه کار دانشجویی بدون محدودیت می دهد، مدت زمان کار دانشجویی نباید شرایط تحصیل دانشجو را مختل نماید.

برای فراگیری زبان سوئدی در کشور سوئد چه اقدامی باید کرد؟

افرادی که به کشور سوئد سفر می کنند فرصت فراگیری زبان سوئدی در کشور سوئد به مدت 6 ماه را دارا می باشند، هزینه این دوره ها برای افرادی که علاقه مند به تحصیل به زبان سوئدی هستند رایگان می باشد، در مورد شرایط و شانس ویزای این دوره ها می توانید با کارشناسان مجرب ما تماس حاصل فرمایید. 

هزینه تحصیل در دانشگاه های سوئد چقدر است؟

هزینه تحصیل در دانشگاه های کشور سوئد حدود 80 هزار تا 160هزار کرون در هر سال می باشد.

4.4/5 - (7 امتیاز)
مقالات مشابه
کار در سوئد کار در سوئد

کار در سوئد برای ایرانیان همواره مورد توجه بوده است و متقاضیان زیادی نیز از طریق کار قصد مه...

مهاجرت به سوئد مهاجرت به سوئد

مهاجرت به سوئد دقیقا چه مزایا و معایبی دارد؟ برای مهاجرت به کشور سوئد چه شرایطی باید داشته ...

شرایط کار پرستاران و پزشکان در سوئد شرایط کار پرستاران و پزشکان در سوئد

شرایط کار پرستاران و پزشکان در سوئد و نحوه اخذ مجوز کار در سوئد برای پرستاران و پزشکان در ای...

نظرات کاربران
کاظم شیدمند

سلام پسری دارم شش سال ونیم آیا میشه ویزای تحصیلی براش گرفت درکشور سوئد وپدر ومادر بعنوان همراه با هاش برن سوئد

آتیه آفرینان

با سلام دوست عزیز اخذ ویزا تحصیلی برای مقطع ابتدایی و ویزای همراه برای والدین کمی پر ریسک می باشد پیشنهاد می کنم یکی از والدین اقدام کنند، با شماره 02172207 جهت بررسی دقیق و مشاوره تماس بگیرید.

Mujtaba Hakimi

سلام وقت شما بخیر ! مجتبی حکیمی هستم از افغانستان من پذیرش یکی از دانشگاه های کشور سوئد را بدست آوردم نیاز به بلاک اکونت دارم میشه راجع به بلاک اکونت معلومات دهید که چیجوری بلاک اکونت ساخته میشه تا پول مورد نیاز را بلاک کنم

آتیه آفرینان

دوست عزیز موسسه صفر تا صد پروسه را انجام می دهد.

Yashva

سلام خسته نباشید من برای پسرم که ۱۷ سالشه از یک دبیرستان در کشور سوئد پذیرش گرفتم. پسرم آیلتس ۶ دارن. و بنده تمکن مالی 400 میلیون و گردش حساب ۹۰۰ ملیون دارم.و خواهر بنده که توی سوئد هست گاردین پسرم شده و به عنوان ساپرتر دوم پسرم هستند و همه چیز رو به عهده گرفته خواهرم هم شرایط خوبی دارن اونجا . و اون مدت تحصیل پسرم پیش خواهرم میمونن بنظر شما شانسمون خوبه که اقدام کنیم؟ نظر شما چیه؟ ممنون بابت پیج خوبتون و اطلاعات کاملتون

مجید

سلام من 17سالم هست کلاس دهم هستم رشته کامپیوتر میخواستم ببینم میتونم تنهایی برای مهاجرت اقدام کنم معدل هم 18به بالا هست میشه یه کمک کنید

آتیه آفرینان

با سلام ممنون از نگاهتون، دوست عزیز شانس بسیار خوبی دارید برای مشاوره تخصصی و صحبت های نهایی با شماره 02172207 در تماس باشید.

مهدیه

سلام. من درحال حاضر دانشجوی مترجمی زبان انگلیسی هستم در مقطع کارشناسی در ایران. میخواستم بدونم با توجه به چیزی که توی این مقاله گفته بودید پس من برای تحصیل در مقطع ارشد در سوئد نیازی به مدرک زبان مثل ایتلس و تافل ندارم درسته؟ و اینکه خواستم بدونم من میتونم برای ارشد رشته ای مثل IT رو اونجا بخونم یا فقط رشته ی خودم رو میتونم ادامه بدم؟ معدل دیپلم هم 19.05

آتیه آفرینان

با سلام بله درسته البته به قوانین تایم یا سالی که اقدام می کنید هم کاملا بستگی دارد. در جواب سوال دوم، شما باید در رشته ی خودتان و یا گرایشی از آن مشغول به تحصیل شوید مگر اینکه از ابتدا شروع به تحصیل کنید.

نیل

سلام وقتتون بخیر من یه دانشچوی سال اول پرستاری هستم میخواستم بپرسم برای گرفتن فول فاند از دانشگاه های سوئد یا از موسسه سوئد چقدر شانس دارم متولد2002 معدل نهایی 19.17 پرستاری دانشگاه ایران هم میخونم .

آتیه آفرینان

با سلام تحصیل در کشور سوئد هزینه بردار است، با توجه به رشته ی دلخواهتون(پرستاری) دوره های آوسبیلدونگ آلمان را پیشنهاد می کنیم که علاوه بر تحصیل رایگان، حقوق هم دریافت می کنید.

Mahsa

باسلام و خسته نباشید. بنده کارشناسی و کارشناسی ارشد برق الکترونیک دارم و دوباره کنکور ارشد دادم و ریاضیات زیستی تهران قبول شدم. باتوجه به معدل عالی و مدرک زبان و مقاله ای که مدنظر است. طبق این شرایطی که خدمت شما عرض کردم آیا می توان بورسیه تحصیلی گرفت. ضمنا بنده متاهل هستم و هر دو دانشجوی ریاضی هستیم. ممنون میشم راهنمایی بفرمائید.باتشکر

آتیه آفرینان

با سلام بله برای مقطع دکتری برق امکان اقدام وجود دارد حتی برای ارشد مجدد و دوره های زبان می توانید اقدام کنید. از مزایای کشور سوئد اخذ ویزای همراه برای همسرتان به صورت همزمان می باشد اما در ارتباط با اخذ بورسیه رزومه تحصیلی شما باید به صورت جزئی تر بررسی شود. در قسمت مشاوره رایگان اطلاعاتتان را وارد کنید تا با شما تماس بگیریم.

پریا

کسی که سابقه کاری خوبی درایران داره میتونه به سوئدمهاجرت کند ،لیسانس نرم افزار دارم ودارای 4سال سابقه کاری و 34سالمه

آتیه آفرینان

دوست عزیز در صورت ارائه ی جاب آفر (دعوتنامه کاری از سوی کارفرما) امکان پذیر می باشد، با توجه به شرایطتان کورس های زبان انگلیسی را به شما پیشنهاد می کنم.

زهرا

سلام آیا امکان دریافت بورسیه تحصیلی در مقطع کارشناسی ارشد سوئد وجود دارد؟

آتیه آفرینان

با سلام، اخذ بورسیه کشور سوئد به خصوص در مقطع کارشناسی ارشد کاملا بستگی به رزومه ی تحصیلی شما دارد. جهت دریافت مشاوره و بررسی شرایطتان با شماره ی 02172207 تماس بگیرید.

Nima

با سلام میخواستم بدونم صرفا با دیپلم ۱۲ ساله و بدون شرکت در کنکور میتونم برای ادامه تحصیل در مقطع کارشناسی اقدام بکنم؟و اینکه آیا حتما باید سوئدی بلد باشم (برای رشته های علوم انسانی)

آتیه آفرینان

با سلام ، الزامی به شرکت در کنکور نیست معدل کل دیپلمتان تاثیرگذار می باشد، زبان تحصیل شما بستگی به دانشگاه و رشته دارد جهت رزرو وقت مشاوره و بررسی شرایطتان با شماره ی 02172207 تماس بگیرید.

احمدی

با سلام ممنون از سایت خوبتون.

آتیه آفرینان

با سلام،ممنون از نگاه شما.

احمدی

با سلام آیا امکان کار همراه با تحصیل در سوئد وجود دارد؟

شبنم

با سلام برای مهاجرت در دوره دبیرستان به سوئد چه شرایطی مورد نیاز هست؟ پسر من در حال حاضر کلاس دهم تجربی است و علاقمند به تحصیل در رشته دامپزشکی در سوئد هست. چکاد باید انجام بدهد ای

آتیه آفرینان

با سلام ، بله دوست عزیز امکان کار همزمان با تحصیل در کشور سوئد وجود دارد.

جلالی

سلام هزینه یکنفر برای تحصیل در سوئد بصورت میانگین چقدره؟

آتیه آفرینان

با سلام، با توجه به اینکه پروسه مهاجرتی شما هنوز مشخص نیست ، مبلغ دقیقی را نمی توان گفت. هزینه ی زندگی شما ماهانه 800یورو و شهریه دانشگاه بسته به رشته و دانشگاه مد نظر از 8000یورو شروع می شود.

ابراهیم

با سلام برای تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد در سوئد به چه مدرک زبانی نیاز هست؟

آتیه آفرینان

باسلام، آیلتس 6.5 لازم می باشد.

Nilofar

سلام ببخشید من پایه هفتم هستم . میخواستم بدونم سوئد برای ویزای تحصیلی دبیرستان چه سنی را میپذیره و معدل دانش آموز باید در چه سطحی باشه ؟؟ ممنون میشم پاسخ بدین .

آتیه آفرینان

سلام تا قبل از 18 سالگی فرد می تواند اقدام کند .

Mehdi

سلام و عرض ادب. ببخشید من لیسانس حقوق با معدل 14/5 از دانشگاه پیام نور دارم آیا من می توانم در مقطع کارشناسی ارشد در رشته حقوق در سوئد تحصیل کنم؟ و زبان تدریس دانشگاه های سوئد در رشته حقوق در مقطع کارشناسی ارشد چیست؟

آتیه آفرینان

سلام وقت بخیر امکان پذیرش به زبان انگلیسی برایتان وجود دارد فقط بایستی شرایط سنی شما هم مورد بررسی قرار گیرد .

Shahab

سلام و وقت بخیر خدمت شما مشاور محترم من 26 سال سن دارم و قصد تحصیل در رشته موسیقی در سوئد دارم سوال اینکه از نظر تمکن مالی امکانش هست از طریق یک حساب به اسم دیگری در سوئد انجام بشه؟ و اینکه ممکنه بدون مدرک زبان وارد شد و همونجا یاد گرفت یا خیر؟ در خصوص هزینه ها مانند مسکن و موارد دیگه شخصی رو در سوئد دارم ممنون میشم راهنمایی بفرمایید.

آتیه آفرینان

سلام وقت بخیر بستگی دارد که فرد چه نسبتی با شما دارد اقوام درجه یک بله امکانش هست بدون مدرک زبان هم امکان گذراند دوره های زبان برایتان وجود دارد .

پریسا

سلام وقتتون به خیر من خودم سوئد به دنیا اومدم در واقع شهروند سوئدی محسوب می شم (دو ملیتی هستم ) و نیازی هم به ویزا ندارم سطح نمره های پیش دانشگاهیم عالیه و شروع به نوشتن مقاله و ساخت مستند به زبان انگلیسی برای جلب توجه پذیرش گران و بهتر کردن سوابق تحصیلم کردم . زبان سوئدی بلد نیستم اما زبان انگلیسیم عالیه تنها سوالی که داشتم اینه مدرک زبان من به چه صورت هست؟ آیا به اخذ مدرک زبان سوئدی یا انگلیسی نیاز هست؟ 

سارا جوادی

با سلام قطعا اگر در صورت به زبان سوئدی در مدرسه درس نخواندید ، به زبان انگلیسی تحصیل کرذید .بنابراین میتوانید بدون ارائه مدرک زبان انگلیسی در رشته هایی که به این زبان ارائه می شوند شرکت کنید.

محمد

 ببخشید این درسته که میگن برای اینکه دکتری را از سوئد گرفت باید حتما کارشناسی ارشد را هم از سوئد گرفت ایا این درسته ؟و اینکه وقتی بخوام تمکن مالی به سفارت ارایه بدیم باید به ارز دولتی باشه یا به ارز ازاد؟خیلی ممنون

سارا جوادی

با سلام خیر اما افرادی که مدرک ارشد را از ایران گرفتند باید رزومه بسیار قوی تری ارائه دهند. سفارت فعلا به نرخ دولتی حساب میکند

محمد

ببخشید این درسته که میگن برای اینکه دکتری را از سوئد گرفت باید حتما کارشناسی ارشد را هم از سوئد گرفت ایا این درسته ؟و اینکه وقتی بخوام تمکن مالی به سفارت ارایه بدیم باید به ارز دولتی باشه یا به ارز ازاد؟خیلی ممنون

عليرضا

سلامده هزار تا كرون قديمي دارم. ميتونيد كمكم كنيد تبديلش كنم؟

سارا جوادی

با سلاام موسسه آتیه آفرینان در زمینه تبدیل ارز فعالتی ندارد.

مینا محمدی

سلام . من 41 ساله و کارشناس تغذیه هستم. آیا امکان ادامه تحصیل در سوئد برای من هست؟

سارا جوادی

با سلام بله دانشگاه های سوئد شرط سنی ندارند. البته به شرطی که بتوانید گپ تحصیلی را با سوابق کاری پر کنید.

رضا

سلام وقت بخیر36 سالمه و اگه بخوام برای تحصیل در سوئد اقدام کنم محدودیت سنی داره؟ و اینکه اگر بعد از فراغت از تحصیل سنم به 40 برسه بازهم میتونم کار پیدا کنم ؟

سارا جوادی

باسلام درصورتی که بعد از فارغ التحصیلی مشغول به کار بوده اید می توانید اقدام کنید و محدودیتی وجود ندارد. در ارتباط با پیدا کردن کار هم بستگی به توانایی ها و مهارت های شما در زمینه کاریتون داره. افرادی با سن بالاتر از شما هم موفق به کاریابی شده اند

وحید

محتوای جالبی بود. سپاس از شما....لطف میکنید هزینه هایی که موسسه میگیره هم اعلام کنید؟

سارا جوادی

با سلام. سپاس از همراهی شما. هزینه های دفتر طبق کشور و مقطع متفاوت است و بعد از بررسی پرونده توسط مشاورین دفتر اعلام خواهد شد. تمامی هزینه های دفتر از هزینه اعلام شده توسط وزارت علوم پایین تر می باشد.پیشنهاد میکنم برای اطلاعات تکمیلی همه روزه از ساعت 10 الی 6 با شماره 72207 تماس حاصل فرمایید.

مشاهده نظرات بیشتر
Call Now Button