کار در مجارستان از جمله کم هزینه ترین ویزاها برای اقدام به مهاجرت است که افراد بسیاری را جذب خود نموده است. این کشور به دلیل مناظر زیبا، استانداردهای بالا و هزینه های پایین زندگی در مقایسه با دیگر کشورهای اروپایی، به عنوان یک مکان محبوب برای افراد در سراسر جهان تبدیل شده است. افراد با کار کردن در این کشور هم حقوق دریافت می کنند و همچنین با پرداخت بیمه و مالیات به هدف اقامت دائم خود نزدیک تر می شوند.
در این مقاله می خواهیم شرایط کار در مجارستان را بررسی کنیم و به مدارک ویزای کاری مجارستان از طریق کار اشاره کنیم. همچنین به سوالاتی درباره قوانین زندگی در مجارستان از طریق کار، اقتصاد و مشاغل مورد نیاز کشور مجارستان و مراحل درخواست برای اخذ ویزای کاری مجارستان توضیحاتی کافی و دقیق به شما عزیزان ارائه می دهیم.

اگر قصد زندگی در مجارستان را دارید، اقامت مجارستان از طریق کار می تواند راهی مطمئن برای مهاجرت باشد. این کشور توسعه یافته به روش های مختلفی اجازه کار و کاریابی  به افراد می دهد. همچنین قوانین مهاجرتی پیچیدگی های مخصوص به خود دارد.

اگر فرصت خواندن این مقاله کار در مجارستان را ندارید حتما به این پادکست گوش کنید:

بررسی شرایط کار در مجارستان

درخواست مشاوره مهاجرت

همراهان عزیز، لطفا برای ارزیابی اولیه و گرفتن مشاوره مهاجرتی، فرم درخواست زیر را تکمیل کرده و منتظر تماس ما در سریع ترین زمان ممکن باشید.

  • این فیلد برای اعتبار سنجی است و باید بدون تغییر باقی بماند .

کار در مجارستان

زبان رسمی این کشور زبان مجاری است اما امکان تحصیل در مجارستان به زبان انگلیسی نیز در دانشگاه ها و کالج های مجارستان برای متقاضیان بین المللی فراهم است.

واحد پول آن فورینت (Hungarian forint) است. از شهرهای مهم کشور مجارستان می توان به شهرهای گیور، دبرسن، میشکولتس، پچ، سگد اشاره نمود. این کشور دارای مسحتی در حدود 93 هزار کیلومتر مربع است و از لحاظ مساحت جزو کشورهای متوسط قاره اروپاست که جمعیتی در حدود 10 میلیون نفر در آن زندگی می کنند.

کشور مجارستان دارای یک اقتصاد ترکیبی با درآمد و شاخص توسعه انسانی بالا و نیروی کار ماهر و متخصص است. کشور مجارستان دارای رتبه شانزدهم در بین کشورهای جهان از لحاظ  نابرابری پایین درآمدی و همچنین رتبه پانزدهم جهان بر اساس شاخص پیچیدگی اقتصادی است.

کشور مجارستان همچنین دارای رتبه ۵۷ ام در بین اقتصادهای بزرگ در جهان و رتبه ۳۶ ام در بین کشورهای صادراتی جهان می باشد. از محصولات صادراتی کشور مجارستان می توان به مواردی چون غلات، زغال سنگ، مواد غذائی، سوخت و الکتریسیته، ماشین آلات و غیره اشاره کرد.

کشور مجارستان یکی از کشورهای مهم برای جذب سرمایه گذاری مستقیم خارجی در بخش اروپای مرکزی و شرقی است. اقتصاد کشور مجارستان رو به پیشرفت است و از این رو نیاز به نیروی متخصص و کارآمد در این کشور به چشم می خورد.

کار در مجارستان

ویزای کاری مجارستان

یکی از راه های اصلی برای رفتن به کشور مجارستان، اخذ ویزای کاری مجارستان است. این کشور نیز همانند اکثر کشورهای اروپایی، شرایطی را جهت اخذ این نوع ویزا برای متقاضیان در نظر گرفته است. متقاضیان خارجی می‏توانند برای کسب اقامت کشور مجارستان، از طریق یک کارفرمای معتبر در مرکز یا شرکتی در کشور مجارستان برای اخذ مجوز کار در مجارستان اقدام داشته باشند.

در فرایند اخذ ویزای کاری مجارستان، در ابتدا کارفرمایی معتبر در این کشور بایستی پیشنهاد شغلی (job offer) برای استخدام متقاضی خارجی را صادر کند. امکان ارسال درخواست برای استخدام کاری از طریق سایتهای کاریابی کشور مجارستان وجود دارد، که متقاضی خارجی رزومه کامل خود را برای کارفرمای معتبر فرستاده و در خواست خود را ارائه می دهد.

از آنجایی که کارفرما باید مجوزهای لازم جهت استخدام یک نیرو از خارج از کشور را داشته باشد. صدور دعوت نامه کاری را فرآیندی سخنت می کند. همچنین کارفرما باید یک آگهی استخدام در خود مجارستان به مدت 15 روز منتشرکند تا ببینند فردی از داخل می تواند در آن شغل جای گیرد یا خیر.

نوع دیگری از ویزای کاری مجارستان که در این کشور تعریف شده است، یک ویزای توریستی 30 روزه می باشد و به اتباع برخی از کشورهای مشترک المنافع اعطا می گردد. با این ویزا متقاضی می تواند در مدت اقامت خود در مجارستان به دنبال کار بگردد و برای کار در مجارستان اقدام کنند.

ویزای کاری مجارستان

برای موفقیت در فرآیند جذب نیروی کار خارجی کارفرما باید شرایط زیر را داشته باشد:

  • با دولت مجارستان تفاهم نامه کاری منعقد نموده باشد
  • تعهد داده باشد که نیروی کار مورد نیاز خود را از میان اتباع مجاری یا اتباع اتهادیه اروپا را استخدام نماید
  • موسسه و یا شرکت تحت فرمان کارفرما باید برای کشور مجارستان سودآور باشد و همگام با اقتصاد این کشور عمل نماید

متقاضی خارجی پس از اخذ مجوز کار در مجارستان از سفارت یا کنسولگری کشور مجارستان در محل اقامت خود، یک ویزای بلند مدت نوع D به نام Tartózkodási engedély به معنای مجوز اقامت را دریافت می کند که یک اقامت طولانی مدت (بیش از ۹۰ روز) را شامل می شود.

مدارک لازم اخذ ویزای کاری مجارستان

متقاضیان به منظور اخذ ویزای کار مجارستان باید مدارک لازم را ارائه دهند تا مورد بررسی و تایید این کشور دربیاید. لازم به ذکر است که در صورت نقص و نادرست بودن مدارک، ویزای کار صادر نخواهد شد. مهم ترین مدارکی که برای کار در مجارستان لازم است به شرح زیر است:

  • پاسپورت معتبر و دو عکس پرسنلی از متقاضی
  • مدارک شناسایی (کارت ملی و شناسنامه و بیمه مسافرتی با حداقل پوشش ۳۰.۰۰۰ یورو در کشور مجارستان و اتحادیه اروپا)
  • دعوت نامه کارفرمای مجارستانی
  • قرارداد رسمی کاری بین متقاضی خارجی و کارفرمای معتبر در کشور مجارستان (یا سایر توافق نامه های استخدامی در چارچوب قانون کشور مجارستان که توسط متخصصان تهیه شده باشد)
  • فرم تکمیل شده درخواست ویزای کار
  • مدارک تحصیلی
  • مدارک شغلی و حرفه ای کاری
  • نامه تمکن مالی به منظور پوشش هزینه زندگی در مجارستان
  • هزینه صدور ویزا
  • مدارکی دال بر اثبات محل اقامت در کشور مجارستان

مدت زمان اعتبار ویزای کار معمولا بر اساس مدت قرارداد کاری فرد صادر خواهد شد که کمتر از یکسال نمی باشد. همچنین لازم به ذکر است که با داشتن ویزای کاری می توان برای اعضای خانواده خود نیز درخواست اقامت بلند مدت ارائه کرد.

مدارک لازم اخذ ویزای کاری مجارستان

شرایط اجازه کار مجارستان

به منظور یافتن اجازه کار در مجارستان و اخذ ویزای کار این کشور بهتر آن است که متقاضی با زبان مجاری که زبان رسمی این کشور است آشنا بوده تا شرایط بهتری برای یافتن کارفرما فراهم شود. امکان اجازه کار در حین تحصیل در مجارستان برای دانشجویان خارجی که اقامت تحصیلی در کشور مجارستان دارند، به صورت پاره وقت، نیمه وقت و یا 20 ساعت در هفته وجود دارد.

ساعات کاری در این کشور برابر است با 40 ساعت در هفته و کارمندان می‌توانند 21 روز در سال از مرخصی استفاده کنند. کار ضمن تحصیل هم منبع مناسبی برای تامین هزینه های تحصیل است. برای همین دانشجویانی که موفق به اخذ بورسیه نشده اند می توانند از امکان کار دانشجویی به عنوان کمک هزینه تحصیلی استفاده کنند.

البته ساعات کاری این نوع مشاغل برای دانشجویان هر مقطع متفاوت است. بر اساس قانون دانشجویان پایه های بالاتر مانند دکتری و کارشناسی ارشد این امکان را دارند که ساعات بیشتری را به کار اختصاص دهند. میزان شانس یافتن شغل در مجارستان برای دانشجویان نیز وابسته به نرخ بیکاری است.

کار در مجارستان، مزایای مطلوبی را برای افراد خواهد داشت. مثلا متقاضیانی که به دنبال درآمد مناسب هستند می توانند با یافتن کار در مشاغل مورد نیاز این کشور، اقدام به کار در آن نمایند.

از طرف دیگر متقاضیان اقامت کاری در این کشور هم می توانند با کار در این کشور، زمینه مهاجرت و اقامت دائم خود را ایجاد نمایند. در زیر به مزایای کار در کشور مجارستان اشاره شده است:

انواع روش های کار در مجارستان

انواع روش های کار در مجارستان 

دو نوع ویزای کاری در مجارستان تعریف شده که به متقاضیان کار در این کشور داده می شود. در زیر این دو نوع ویزا به اختصار توصیف شده اند:

ویزای کاری نوع D

متقاضیان اخذ ویزای کاری کشور مجارستان با اخذ این نوع ویزا می توانند به مدت یک ماه به جست و جوی کار در این کشور بپردازند. اگر متقاضی در این مدت موفق به یافتن کار در مجارستان شود، می تواند با اخذ ویزای کار به شغل مورد نظر خود بپردازد.

متقاضی با اخذ این نوع ویزا می تواند فقط یک بار وارد این کشور شود. البته این نوع ویزا فقط به شهروندان اتحادیه اروپا و اتباع کشورهایی که با مجارستان منافع مشترک دارند تعلق می گیرد.

ویزای کاری تحصیلی

این نوع ویزا مخصوص به دانشجویان بین المللی است. از این رو متقاضیان کار و اشتغال در مجارستان می توانند از طریق اخذ ویزای تحصیلی مجارستان و پس از اتمام دوره تحصیلی خود با تبدیل ویزای دانشجویی به ویزای کاری در این کشور اجازه کار دریافت کنند.

فارغ تحصیلان می توانند از این طریق به مدت ۹ ماه، جست و جوی کار مناسب بپردازند. متقاضی باید ۱۵ روز قبل از تمام شدن ویزای تحصیلی خود برای اخذ این ویزای کاری مجارستان اقدام نماید و درخواست خود را به کنسولگری ارائه دهد. هزینه اخذ این ویزا 10 هزار فارینت است.

هزینه ویزای کاری مجارستان

متقاضیان به منظور کار در مجارستان باید مبالغی را برای اخذ این ویزا هزینه نمایند که از جمله مهم ترین آن ها مواردی هستند که در زیر برشمرده شده اند:

  • هزینه اخذ مجوز کار و مجوز اقامت مجارستان: در حدود ۹۰۰ یورو
  • هزینه اخذ کارت امنیت اجتماعی مجارستان: در حدود ۱۰۰ یورو
  • هزینه سفارت مجارستان برای اخذ ویزای کار: در حدود ۶۰ یورو
  • هزینه افتتاح حساب بانکی در مجارستان: در حدود ۱۰۰ یورو
هزینه ویزای کاری مجارستان

مزایا معایب اقامت کاری مجارستان

سطح درآمد در کشور مجارستان با توجه به سطح هزینه های زندگی در این کشور از یک تعادل نسبتا خوب و رضایت بخشی برخوردار است. اما میزان مالیات بر ارزش افزوده بالا است. این میزان برای کشور مجارستان بالاترین عدد در اروپا یعنی حدود 27٪ است.

حتی غذا هم شامل مالیات است که با انجام کارهای اداری طولانی، می توان در اکثر موارد آن را کاهش داد. از آنجایی که برای پیدا کردن کار در مجارستان بهتر است زبان این کشور را دانست، باید در نظر گرفت که  یادگرفتن زبان مجارستانی، بعد از چینی و عربی یکی از سخت ترین زبان ها برای یادگیری است.

همچنین از مزایای مهاجرت به مجارستان می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • هزینه‌ زندگی پایین
  • سطح رفاه و امنیت نسبتاً بالا
  • تحصیلات رایگان برای فرد و فرزندان وی در یکی از بهترین کشورهای اروپا
  • امکانات رایگان و با کیفیت پزشکی درصورت داشتن بیمه دولتی
  • امکان کار، زندگی و تحصیل در تمام کشورهای اتحادیه اروپا بدون هیچگونه محدودیتی
  • راه اندازی تجارت امن در این کشور و تعامل تجاری با تمام کشورهای جهان
  • امکان افتتاح انواع حساب‌های بین‌ المللی
  • امکان استفاده از تسهیلات بانکی در مجارستان و اروپا
  • قوانین تجاری و گمرکی آزاد حوزه شنگن و اتحادیه اروپا
  • امکان بهره برداری آسان از بازار اروپا و جهان

کار در مجارستان و نرخ بیکاری در مجارستان

مجارستان یکی از اقتصادهای در حال توسعه است و بخشی از بازار اتحادیه اروپا را در بر می گیرد. با تغییرات سیاسی که در 20 سال گذشته در مجارستان رخ داده این کشور در حال تبدیل شدن به یکی از بهترین کشورها برای سرمایه‌گذاری در اروپای مرکزی بوده و به همین دلیل از بیشتر نقاط جهان در حال جذب سرمایه‌ گذار خارجی است.

افرادی که به دنبال اقامت از طریق کار در مجارستان هستند باید این نکته را مد نظر داشته باشند که نرخ بیکاری از فاکتورهای بسیار مهمی است که قبل از مهاجرت باید آن را مورد بررسی قرار دهند. نرخ بیکاری در کشور مجارستان حدود 3.7% است که این موضوع گواه شرایط مساعد کاری در این کشور است. این آمار همچنین نشان دهنده موفقیت این کشور در جذب سرمایه و کارآفرینی می باشد.

مهاجرت اقامت کاری مجارستان | نرخ بیکاری

مشاغل مورد نیاز مجارستان

افرادی که قصد مهاجرت از طریق کار در مجارستان را دارند، در ابتدا با توجه به نرخ بیکاری و سپس بررسی مفصل لیست مشاغل و مهارت های مورد نیاز این کشور، می توانند اقدام به درخواست اخذ ویزا کنند. هر سال در مجارستان لیستی از مشاغل مورد نیاز منتشر می شود که بر اساس آن متقاضیان مهاجرت به این کشور از طریق کار می توانند با رجوع به آن و آگاهی از این مشاغل فرصت یافتن شغل مورد نظرشان را افزایش دهند.

داشتن یک رزومه قوی و مدارک تحصیلی آکادمیک می تواند به کمک بزرگی به متقاضیان کند تا از آن طریق کارفرمایان را به خود جذب کنند. همچنین افراد می توانند با آگاهی از لیست مشاغل مورد نیاز مدارک و مهارت های خود را با آن تطبیق دهند تا دریابند آیا شغل مناسب و درخور توانایی آنها در لیست وجود دارد یا خیر. آخرین لیستی که کشور مجارستان در سال 2021 منتشر کرده است به شرح زیر است:

  • متخصصان ICT
  • متخصصان علوم طبیعی
  • مهندسین
  • متخصصین سلامت
  • امور اقتصادی
  • مدیران مالی و حسابداری
  • پزشکان
  • پرستاران
  • کارکنان پرسنل
  • متخصصان فناوری اطلاعات
  • ناظران
  • فروشندگان ماشین
  • کارکنان رستوران و هتل
  • رادیولوژی
  • نمایندگان فروش

کار در مجارستان و میزان حقوق در مجارستان

به طور کلی متقاضیانی که موفق به دریافت و اخد ویزای کار مجارستانی می شوند، می توانند در این کشور مشغول به کار شوند و از مزایای کاری و حقوق دریافتی این کشور بهره مند شوند.

دو عامل اساسی که برای داشتن یک شغل باید به آن توجه کرد این است که در کشور مجارستان، نرخ بیکاری پایین و سطح درآمد بالا در مقایسه با دیگر کشورهای اروپایی، موجب شده است تا متقاضیان بسیاری برای کار به این کشور درخواست ویزا دهند، زیرا که این عوامل در انتخاب شغل مورد نظر افراد و کشوری که می خواهند برای کار به آن مهاجرت کنند، می تواند بسیار تاثیرگذار باشد.

کشور مجارستان از لحاظ میانگین درآمد در رتبه ۱۷ در بین کشورهای جهان قرار دارد. پایین بودن هزینه زندگی هم مهم ترین عامل در کار و اشتغال در این کشور شرق اروپا است.

فردی که با ویزای کاری مجارستان مشغول به کار می شود، به طور متوسط در حدود 1.280.000 فورینت مجاری(HUF) درآمد دارد. کمترین حقوق دریافتی در کشور مجارستان 173.000 فورینت و بیشترین آن 5.660.000 فورینت است.

حقوق و درآمد برخی از شغل ها در کشور مجارستان به شرح زیر است :

  • مدیر پروژه 1.500.000 HUF تقریباً 4600 یورو
  • مدیر خرید 1.200.000 HUF تقریباً 3700 یورو
  • مهندس تضمین کیفیت 1.000.000 HUF تقریباً 3100 یورو
  • مدیر حسابداری 966.667 HUF تقریباً 2983 یورو
  • مهندس معماری و عمران 940.000 HUF تقریباً 2900 یورو
  • مدیر ارشد توسعه دهنده 900.000 HUF تقریباً 2777 یورو
  • مدیر آی تی  895.000 HUF تقریباً 2761 یورو
  • مدیر توسعه بازار 860.000 HUF تقریباً 2653 یورو
  • ارزیابی ساخت و ساز 840.000 HUF تقریباً 2592 یورو
  • حسابرس داخلی 820.000 HUFتقریباً 2530 یورو
  • حسابدار 816.667 HUF تقریباً 2520 یورو
  • مشاور مدیریت 800.000 HUF تقریباً 2470 یورو

کار در مجارستان و نحوه کاریابی در مجارستان

امروزه مهاجرت به این کشور از طریق کار در مجارستان به سبب نرخ بیکاری پایین و همچنین اقتصاد مقاوم و سطح تولید بالا در قسمت های مختلف، متقاضیان زیادی را به خود جذب کرده است. متقاضیان زیادی مشاغل مورد نیاز خود را عموما از طریق موسسات کاریابی بین المللی و یا از طریق ثبت نام در سایت های کاریابی جستجو می کنند.

از آن جهت که افراد نیاز به یک قرارداد کاری و دعوت نامه معتبر دارند با مراجعه به آنها می توانند شانس خود را برای دریافت پیشنهاد کاری ارزیابی کنند. علاوه بر این مجارستان در مشاغل مورد نیازش در زمینه گردشگری، فناوری اطلاعات و مهندسی، نیروی متخصص خارجی جذب می نماید. لذا متقاضیان از راه آشنایی با نحوه ی کاریابی در این کشور می توانند موفق به اخذ ویزای کاری مجارستان شده و سپس به اقامت و تابعیت این کشور دست یابند.

تعداد کثیری از فرصت های شغلی مورد نیاز برای مهاجران در شهر بوداپست، پایتخت این کشور یافت می شود. البته باید گفت که در دیگر شهرهای بزرگ مجارستان هم بازار کار مطلوبی برای مهاجران وجود دارد. رجوع به وب سایت ها و مؤسسات کاریابی این کشور از راه های اصلی دیگر جهت کاریابی و پیدا کردن کارفرمای مجارستانی است.

کار در مجارستان و نحوه کاریابی در مجارستان

مؤسسات کاریابی در مجارستان

همانطور که پیش تر به آن اشاره شد، از شرایط اصلی کار در مجارستان، گرفتن یک دعوتنامه شغلی از یک کارفرمای مجارستانی است. از این رو متقاضیان کار ابتدا باید از این راه اقدام کنند تا بتوانند برای خود یک کارفرما پیدا کنند. به همین منظور می توان با بسیاری از موسسات کاریابی معتبر مکاتبه نموده و یک موقعیت شغلی متناسب با شرایط خود را یافت.

این موسسات علاوه بر نقش ارتباطی و مشاوره ای بین کارفرما و متقاضی، خدمات دیگری همچون مشاوره جهت تدوین رزومه کاری و نحوه مصاحبه با کارفرما را ارائه می دهند. در صورتی که انجام این روند برای شما مشکل است و نمی توانید انجام دهید نگران نباشید.

کارشناسان و مشاوران موسسه آتیه آفرینان ایرانیان با اگاهی کامل از شرایط و قوانین کشور مجارستان راهنمایی ها و اقدامات لازم برای کار در مجارستان را برای شما انجام خواهند داد.

 برخی از موسسات معتبر کاریابی به شرح زیر است:          

  • موسسه کاریابی  Hays    
  • موسسه  کاریابی  Adecco           
  • موسسه  کاریابی  Reed    
  • موسسه  کاریابی  Randstad        
  • موسسه  کاریابی Grafton

بعضی از سایت های کاریابی کشور مجارستان عبارتند از:

  • topjob.hu
  • profession.hu
  • monster.hu
  • workania.hu
  • jobmonitor.hu
  • jobsinbudapest.eu
  • monster.hu
  • Hungary.xpatjobs.com
  • Workabroad.ph
  • Glassdoor.com

کار در مجارستان و بررسی ویزای همراه

یکی از مزایای دریافت ویزای کاری مجارستان، امکان اخذ ویزای همراه برای متقاضی است. چرا که اغلب افرادی که همراهان وابسته دارند، نگران ملحق شدن خانواده خود در زمان اقامتشان در این کشور هستند. افراد می توانند همسر و فرزندان زیر 18 سال خود را از طریق ویزای کاری خود به این کشور بیاورند.

برای این منظور فرد متقاضی ابتدا باید شرایطی را فراهم کند تا بتواند خانواده ی خود را به همراه داشته باشد. این شرایط شامل موارد زیر است:

  • ارائه و اثبات پیشنهاد شغلی فرد که نشان دهد توانایی حمایت خانواده را دارد
  • در صورت نداشتن شغل و حقوق کافی ارائه تمکن مالی و مبلغی که در حساب بانکی فرد باشد

به طور کلی چنانچه فردی یک دعوتنامه شغلی معتبر از کارفرمایی در مجارستان دریافت کرده باشد، می تواند به همراه همسر و فرزندان زیر 18 سال خود به این کشور مهاجرت نماید. همچنین همراهان متقاضی از تمامی امکانات یک شهروند عادی برخوردار خواهند شد و فرزندان وی نیز می توانند در مدارس دولتی مجارستان به رایگان تحصیل نموده و از خدمات شهروندی بهره مند شوند.

اخذ تابعیت با ویزای کاری در مجارستان

اغلب افرادی که برای کار در مجارستان می کنند، مجارستان را مقصدی برای اقامت دائم خود در نظر می گیرند. به همین منظور با مهاجرت از طریق کار و در نهایت دریافت پاسپورت این کشور می توان آینده مناسبی برای خود رقم زد.

اما این که شرایط اخذ شهروندی کشور مقصد چگونه خواهد بود از اهمیت خاصی برخوردار است. برای اخذ تابعیت مجارستان باید شرایطی را داشت تا بتوان پاسپورت مجارستان را دریافت کرد. این شرایط عبارتند از:

  • 8 سال زندگی متناوب در این کشور
  • عدم سوء پیشینه و نداشتن جرم سابقه غیر قابل مجاز

شایان ذکر است که اگر فردی از طریق سایر روش های مهاجرتی در سنین پایین به کشور مجارستان مهاجرت کرده و یا با یک تبعه مجارستان ازدواج نماید، این مدت به ترتیب به 5 سال و 3 سال کاهش خواهد یافت. زمانی که فردی موفق به دریافت تابعیت یک کشور شود می تواند جهت اخذ پاسپورت آن کشور نیز اقدام کند.

جالب است بدانید که پاسپورت مجارستان در سال 2022 در رتبه پنجم معتبرترین پاسپورت های جهان قرار گرفت. افراد با داشتن پاسپورت مجارستانی می توانند بدون نیاز به ویزا به 123 کشور دنیا سفر کنند.

مزایای دریافت تابعیت و پاسپورت مجارستان

مزایای دریافت تابعیت و پاسپورت مجارستان

علاوه بر امتیاز سفر به بیشتر کشورهای دنیا، متقاضی کار در مجارستان می تواند از مزایای بی شمار اقامت و زندگی در این کشور که شامل موارد زیر است، برخوردار گردد:

  • امکان کار و تحصیل در کشورهای اتحادیه اروپا
  • پایین بودن هزینه های زندگی و بالا بودن اعتبار مدارک صادره کاری و تحصیلی این کشور
  • دارا بودن حق شهروندی ضمنی اتحادیه اروپا
  • دارا بودن تابعیت دوگانه (ایرانی- مجاری)
  • استفاده از سیستم های بهداشتی و درمانی خوب
  • امکان تحصیل رایگان فرزندان
  • بالا بودن سطح رفاه و امنیت اجتماعی
  • امکان استفاده از تسهیلات بانکی

سخن پایانی

ویزای کار مجارستان و شرایط اخذ آن، در این مقاله مورد بررسی قرار گفت. از آنجا که اقامت مجارستان  به سبب استانداردهای بالای زندگی در این کشور، افراد بسیاری را مجذوب خود کرده است به همین جهت بر آن شدیم پیرامون مسائل مهم راجع به ویزای کار مجارستان و کار در مجارستان مطالبی را مورد مطالعه و بررسی قرار دادیم تا راهنمای شما مخاطبان همیشگی ما باشد.

سوالات متداول

شرایط اخذ تابعیت در مجارستان چیست؟

8 سال زندگی متناوب در این کشور و عدم سوء پیشینه و نداشتن جرم سابقه غیر قابل مجاز

هزینه اخذ مجوز کار در مجارستان چقدر است؟

هزینه اخذ مجوز کار و مجوز اقامت مجارستان: در حدود ۹۰۰ یورو

4.7/5 - (4 امتیاز)
مقالات مشابه
تحصیل دندان پزشکی در مجارستان تحصیل دندان پزشکی در مجارستان

همان طور که می دانید به جرات می توان گفت که رشته دندانپزشکی یکی از پرطرفدارترین رشته های گر...

تحصیل در مجارستان تحصیل در مجارستان

تحصیل در مجارستان در کلیه رشته های پزشکی و فنی مهندسی و انسانی برای متقاضیان جهت تحصیل در خ...

تحصیل در رشته فیزیوتراپی مجارستان تحصیل در رشته فیزیوتراپی مجارستان

تحصیل در رشته فیزیوتراپی مجارستان به زبان انگلیسی امکان پذیر است؛ رشته فیزیوتراپی یکی از ...

نظرات کاربران
کاظم گیوه چین

با درود. من تکنسین ماشین آلات صنعتی و سنگبری ومعدنی با 25سال سابقه با داشتن مدرک تحصیلی زیر دیپلم. امکان دریافت ویزای کار در مجارستان هست؟

مونا میرباقری

با سلام. لطفا با شماره 02172207 تماس بگیرید تا کارشناسان راهنماییتان کنند.

سهراب آرام

سلام ، وقت بخیر ، من 46 سال سن دارم و لیسانس گرافیک هستم، متاهل و دارای یک فرزند دختر 18 ساله هستم، حدود 20 سال سابقه کار در حوزه گرافیک و چاپ دارم، آیا در کشور مجارستان برای رشته من امکان دریافت ویزای کار وجود دارد؟ خانم بنده هم مهندس معماری هستن.

آتیه آفرینان

با سلام. کشور مجارستان جز کشورهایی هست که برای شرایط سنی محدودیت خاصی نداره. و ویزای همراه شاملتون میشه. برای راهنمایی تخصصی تر وارد لینک رزرو وقت مشاوره شوید.

علی دلیر

سلام بنده متولد 1340 ودیپلم وشغل صنعتی لوازم برقی وگازسوز وپکیج وتست انژکتور خودروایابا این سن وبا پیشه کاری که دارم میتونم ویزای کاری بگیرم درمجارستان

آتیه آفرینان

با سلام. بهترین راه کار برای شما با توجه به شرایط سنی و مدرک تحصیلیتون مشاوره با کارشناسان ارشد ماست.

رضا محمدی

با سلام و خسته نباشید من متولد 1365 و دارای مدرک مهندسی بهره برداری نیروگاه و دانشجوی ارشد سیستم های انرژی هستم. 10 سال در شرکت های حفاری نفت و گاز مشغول به کار هستم . تخصص من مکانیک و تعمیر و نگهداری در حفاری هستم. آیا شما آفر ی برای من دارید برای خارج از کشور برای کار ؟ممنونم رضا محمدی

آتیه آفرینان

باسلام، جناب محمدی به طور کلی شرایط شما مناسب می باشد اما برای اخذ جاب آفر موارد جزئی تر نیز بایستی بررسی شود، جهت رزرو وقت مشاوره با شماره ی 02172207 تماس بگیرید.

مشاهده نظرات بیشتر
Call Now Button