کار در اتریش برای ایرانیان همواره مورد توجه بوده است و متقاضیان زیادی نیز از طریق کار قصد مهاجرت به این کشور را دارند. در این مقاله می خواهیم شرایط کار در اتریش را بررسی کنیم و به مدارک اخذ ویزای کار اتریش اشاره کنیم.

تا انتهای این مقاله همراه ما باشید، در صورت هرگونه سوال با کارشناسان مجموعه آتیه آفرینان ایرانیان تماس بگیرید، تا از مشاوره رایگان بهره مند شوید.

بررسی شرایط کار در اتریش

درخواست مشاوره مهاجرت

همراهان عزیز، لطفا برای ارزیابی اولیه و گرفتن مشاوره مهاجرتی، فرم درخواست زیر را تکمیل کرده و منتظر تماس ما در سریع ترین زمان ممکن باشید.

  • این فیلد برای اعتبار سنجی است و باید بدون تغییر باقی بماند .

کار در اتریش

کار در اتریش می تواند اولین دغدغه پس از اقدام برای مهاجرت به اتریش باشد. کشور زیبای اتریش در اروپای مرکزی واقع شده است که با کشورهای بسیاری از جمله اسلواکی، مجارستان، جمهوری چک، آلمان، لیختن اشتاین، سوئیس، ایتالیا و اسلوونی مرز مشترک دارد.

موقعیت جغرافیایی این کشور باعث شده است تا دسترسی به سایر کشورهای اروپایی سریع و آسان شود و این یکی از دلایل محبوبیت این کشور در بین مهاجرین است.
کشور اتریش جزو کشورهای ثروتمند جهان به حساب می آید. شرایط زندگی از استاندارد بالایی برخوردار است و به دلیل امنیت بالا، شرایط تحصیل در اتریش به صورت رایگان، موقعیت های شغلی مناسب، نرخ بیکاری پایین و بسیاری از امکانات دیگر، نظر مهاجران زیادی را به خود جلب کرده است.

پادکست کار در اتریش

با روش های متفاوتی می توانید برای کار در اتریش اقدام نمایید. قبل از شروع مطالعه این صفحه حتما پادکست زیر را گوش کنید.

انواع ویزای کار در اتریش

ایرانیانی که قصد مهاجرت به اتریش از طریق اخذ ویزای کاری دارند، به 2 روش می توانند اقدام کنند:

  • اخذ ویزای جست و جوی کار در اتریش

به منظور اخذ مجوز کار، ابتدا نیاز به کسب امتیاز لازم از این کشور است. نیروهایی که دارای تخصص هستند بر اساس بر اساس سن، تحصیلات، سابقه کاری و سطح زبان خود امتیاز کسب می کنند و در صورتی که بتواند در سیستم امتیاز بندی موفق به کسب امتیاز 70 شوند، ویزای 6 ماهه جست و جوی کار دریافت می کنند.

چنانچه متقاضی در کشور اتریش بتواند شغل متناسب با رشته خود پیدا کند اقامت اتریش برای او صادر می گردد.

  • داشتن JOB OFFER یا پیشنهاد کاری

در این روش داشتن پیشنهاد کاری از یک کارفرمای اتریشی الزامی است. چنانچه متقاضی بتواند از سازمان یا شرکتی دعوتنامه دریافت کند، کارفرما باید با انتشار آگهی از نیروی کار داخلی اتریشی و حتی کشور های حوزه شنگن نیز اطمینان حاصل کند.
در صورتی که از فردی پیدا نشود که این شغل را بتواند انجام دهد، از نیروی کار خارجی استفاده می شود. در این روش متقاضیان می توانند از سایت ها و موسسات کاریابی در کشور اتریش کمک بگیرند تا مشاغل مورد نیاز این کشور را پیدا کنند.

مدارک لازم برای کار در اتریش

مدارک مورد نیاز ویزای کار در اتریش

برای اخذ مجوز کار و دریافت ویزای کار اتریش مدارکی مورد نیاز این کشور است که بهتر است مدارک به ترتیب درخواست سفارت باشد و نقص در پرونده می تواند منجر به رد شدن پرونده شود. مدارک مورد نیاز ویزای کار اتریش به شرح زیر است:

  • پاسپورت معتبر
  • مدارک شناسایی متقاضی
  • مدارک تحصیلی
  • رزومه کاری مرتبط با شغل مورد نظر و ارائه مدارکی که بتواند آن را ثابت کند (مانند سابقه بیمه)
  • گواهی عدم سو پیشینه
  • مدارک مهارت های زبان مورد نیاز کشور اتریش (انگلیسی یا آلمانی)
  • 2 قطعه عکس جدید پاسپورتی
  • پرینت حساب بانکی مورد تایید سفارت

تمام مدارک علاوه بر نسخه اصلی باید یک نسخه به صورت ترجمه رسمی نیز برای سفارت ارسال می شود.

نرخ بیکاری در اتریش

بررسی نرخ بیکاری در روند مهاجرت کاری به کشور اتریش بسیار حائز اهمیت است. زیرا نرخ بیکاری مناسب و پایین می تواند رونق اقتصادی، توسعه صنایع، پویایی تجارت ها، کسب و کارهای بزرگ و کوچک را نشان دهد هرچه این نرخ پایین تر باشد رشد اقتصادی بالاتر است.

نرخ بیکاری در کشور اتریش زیر 9 درصد بوده است که نشان می دهد فرصت ها شغلی بسیاری در اتریش می توان یافت. اقتصاد و بازارهای کاری کشور اتریش دارای شرایط مطلوب و با ثباتی است. نرخ بیکاری یکی از موارد مهم برای شناخت بازار کار یک کشور به حساب می آید.

مشاغل مورد نیاز 2023 اتریش

مشاغل مورد نیاز 2024 اتریش

دولت اتریش هر سال، لیستی از مشاغل مورد نیاز را منتشر می کند که شامل مشاغلی است که نیاز به مهارت و تجربه و همچنین تحصیلات آکادمیک دارد. از آنجا که از دو طریق می توان برای کار در اتریش اقدام کرد، برای بعضی مشاغل باید امتیاز لازم را کسب کرد و برای بعضی دیگر پیشنهاد کاری دریافت نمود.

لیست مشاغل مورد نیاز هر کشوری می تواند در این زمینه اطلاعات کافی را به متقاضی کار بدهد و فرد متقاضی بتواند مهارت و تخصص خود را بررسی و ارتقا دهد. برخی از مشاغلی که کشور اتریش در سال 2024 با کمبود نیرو با آن مواجه است شامل موارد زیر می شود:

  • مهندسین در رشته های مکانیک، برق، عمران، تجهیزات کشاورزی، کامپیوتر، ارتباطات
  • فارغ التحصیلان رشته های خاص مانند مهندسی مواد، مهندسی فرایند، حفاظت محیط زیست، مهندسی شیمی، …
  • جوشکاری
  • آهنگری
  • بینایی سنجی
  • پرستاری
  • مدیریت تجارت
  • مدیریت بازرگانی یا کسب و کار
  • پزشک
  • حسابدران و مشاورین مالی

میزان حقوق کار در اتریش چقدر است؟

حقوق و دستمزد در کشور اتریش در هر شهر متفاوت است اما به طور کلی به عوامل مختلفی بستگی دارد که هر کدام از آنها می تواند بر روی حقوق ماهیانه هر فرد تاثیر بسزایی داشته باشد. میزان تحصیلات، جنسیت، سابقه کاری و نیز محل کار از عواملی هستند که مستقیما روی میزان حقوق دریافتی می تواند موثر باشد.

افرادی که سابقه کاری بالاتر دارند حقوق دریافتی آنها نیز به میزان سابقه آنها افزایش می یابد. متوسط درآمد در کشور اتریش در سال 2024، در حدود 3,820 یورو تعریف شده است.

کار در اتریش و نحوه کاریابی در اتریش

برای اخذ ویزای کار کشور اتریش، دانستن راه های جستجوی کار و نحوه کاریابی از اهمیت زیادی برخوردار است. تسلط به زبان آلمانی یکی از مسائل مهم در دریافت امتیاز و یا اخذ پیشنهاد کاری در شغل مورد نظر است. داشتن رزومه قوی می تواند شانس افراد را برای دریافت شغل بیشتر کند.

بهترین و سریع ترین حالت برای کاریابی در اتریش برای ایرانیان استفاده از وب سایت های کاریابی معتبر است. زیرا لیست گسترده ای از شغل ها و شرکت ها را در اختیار افراد می گذارند.
ایرانیانی که دارای شرایط لازم برای کار در اتریش باشند شانس بیشتری برای هماهنگ شدن با لیست مشاغل مورد نیاز داشته باشند. در واقع وب سایت های کاریابی و موسسات کاریابی پل ارتباطی میان فرد متقاضی کار و کارفرمای اتریشی است و راه رسیدن به یک پیشنهاد کاری را آسان می کند.

ویزای همراه اتریش

ویزای همراه از مهم ترین مسائلی است که اغلب ایرانیان متأهل نگران آن هستند که می توانند همسر و فرزندانشان را همراه با خود به کشور اتریش بیاورند یا نه؟ کشور اتریش با اخذ ویزای کار به افراد این اجازه را می دهد که برای همسر و فرزندان زیر 18 سال خود، درخواست ویزای همراه دهند..

اما اگر شخص برای ویزای جستجوی کار اتریش درخواست داده باشد، در دوره 6 ماهه ای که با این ویزا در اتریش به جستجوی کار می پردازد، امکان درخواست ویزای همراه ندارد.
تنها زمانی می تواند خانواده خود را به همراه داشته باشد که قرارداد کاری دریافت کرده باشد. متقاضی برای درخواست ویزای همراه خود باید مدارکی را ارائه دهد که شامل تمکن مالی جهت تامین هزینه های زندگی همراهان در اتریش و سند ازدواج می شود.

نحوه اخذ تابعیت در اتریش

معمولا ایرانیانی که به دنبال ویزای کار در اتریش می آیند قصدشان اخذ اقامت دائم و پاسپورت این کشور است. افرادی که بتوانند از طریق ویزای کاری مجوز دریافت کنند در ابتدا اقامت موقت به آنها اعطا می شود.

متقاضیان پس از 5 سال زندگی پیوسته در کشور اتریش در صورتی که قرارداد خود را تمدید کنند، می توانند اقامت دائم این کشور را دریافت کنند و پس از 10 سال زندگی در اتریش در صورت داشتن شرایط لازم، می توانند تابعیت اتریش را نیز کسب نمایند.

سخن پایانی

ویزای کار اتریش و شرایط اخذ آن، در این مقاله مورد بررسی قرار گفت. از آنجا که اقامت اتریش به سبب استانداردهای بالای زندگی در این کشور، ایرانیان بسیاری را مجذوب خود کرده است.

به همین جهت بر آن شدیم پیرامون مسائل مهم راجع به ویزای کار اتریش و کار در اتریش مطالبی را مورد مطالعه و بررسی قرار دهیم تا راهنمای شما مخاطبان همیشگی ما باشد. نرخ بیکاری، مشاغل مورد نیاز 2024 اتریش، میزان دستمزد و نکات مربوط به شرایط کاری اتریش و اخذ ویزای کار اتریش از جمله مواردی است که در این مقاله مورد بحث قرار گرفت.

5/5 - (2 امتیاز)
مقالات مشابه
تحصیل در اتریش تحصیل در اتریش

تحصیل در اتریش و اخذ ویزای تحصیلی اتریش جز پر طرفدارترین برنامه های مهاجرت به ات...

تحصیل پزشکی در اتریش تحصیل پزشکی در اتریش

راه های مختلفی جهت مهاجرت به اتریش وجود دارد اما یکی از بهترین راه های مهاجرت به اتریش، مها...

شرایط زندگی دانشجویان در کشور اتریش شرایط زندگی دانشجویان در کشور اتریش

اغلب افرادی که قصد مهاجرت به اتریش را دارند ، باید توجه کنند که زندگی دانشجویی در اتریش برخ...

نظرات کاربران
فرهاد نقشبندی

سلام و عرض ادب خدمت شما من اسناد زبان آلمانی دارم و در اتریش هم چند سال قبل زندگی کرده ام و میخواهم دوبار ه بر گردم برای کار اسناد کار هم دارم آیا شما کمکی کرده میتوانید یک لطف کنید جواب بدهید

آتیه آفرینان

با سلام. برای راهنمایی تخصصی بهتر است بر روی لینک دریافت رزرو وقت مشاوره کلیلک کنید.

عیسی

برای کار در اتریش چه مدرک زبانی باید داشته باشیم؟

آتیه آفرینان

باسلام، هردو مدرک زبان، انگلیسی و آلمانی قابل قبول هستند.

مشاهده نظرات بیشتر
Call Now Button