تحصیل در کانادا و شرایط اخذ پذیرش از دانشگاه های کانادا با تمام جزئیات سال 2024 پیش روی شماست. برای افرادی که قصد دارند به ادامه تحصیل در کانادا بپردازند، مطالعه و بررسی دقیق شرایط و امکانات کشور کانادا می تواند شرایط را آسان تر نماید.

بروزترین اطلاعات و راهنمایی ها توسط بهترین وکلای مهاجرتی کانادا و کارشناسان ما گردآوری شده تا بتواند در روند تصمیم گیری شما برای مهاجرت تحصیلی به کانادا کمک بسزایی داشته باشد.

در این ویدئو جدیدترین شرایط و قوانین 2024 و صفر تا صد تحصیل در کانادا را برای شما توضیح داده ایم که توصیه می کنیم “حتمــــا” آن را مشاهده کنید.

بررسی شرایط تحصیل در کانادا

درخواست مشاوره تحصیلی

همراهان عزیز، لطفا برای گرفتن مشاوره تلفنی تحصیلی، فرم درخواست زیر را تکمیل کرده و منتظر تماس ما در سریع ترین زمان ممکن باشید.

  • این فیلد برای اعتبار سنجی است و باید بدون تغییر باقی بماند .

3 دلیل مهم برای تحصیل در کانادا

حتما برای شما هم این سوال پیش آمده است که چرا تقاضا برای تحصیل در کانادا برای ایرانیان به این میزان زیاد است؟ اگر کمی تحقیق کرده باشید، قطعا به این نتیجه رسیده اید که انتخاب کشور کانادا به عنوان مقصدی برای تحصیل در واقع پکیجی کامل برای انتخاب مسیر زندگی برای آینده یک فرد است.

1- شرایط اخذ ویزای تحصیلی آسان

شرایط اخذ ویزای تحصیلی کانادا به نسبت برخی کشورها که شرایط زندگی همسانی با کانادا دارند بسیار آسان تر است. با نگاهی به پرونده های موفق مهاجرتی موسسه آتیه آفرینان، تعداد پذیرش شدگان در کوتاهترین زمان خودنمایی می‌کند.

2- کیفیت دانشگاه ها و شرایط متنوع اخذ بورسیه تحصیلی

کیفیت دانشگاه های کانادا از استانداردهای جهانی بسیار عالی برخوردار هستند، شرایط گرفتن بورسیه و کار در حین تحصیل در این کشور تقریبا آسان می باشد.

3- اخذ اقامت کانادا پس از پایان تحصیل

مهمترین آن گرفتن اقامت پس از پایان دوره تحصیلی خواهد بود. در حال حاضر یکی از بهترین گزینه ها برای گرفتن اقامت این کشور، اقدام از طریق تحصیل می باشد.

شما با ادامه تحصیل در کانادا در واقع با یک تیر چند نشان می زنید. پس برای رسیدن به دنیایی با این همه مزیت ریسک نکنید و حتما از طریق موسسات معتبر صفر تا 100 پذیرش تحصیلی و اخذ ویزای کانادا را اقدام کنید.

پادکست تحصیل در کانادا

از شما دعوت می کنیم برای اطلاعات تکمیلی حتما این پادکست را که توسط کارشناس ارشد موسسه آماده شده است، گوش دهید.

مدارک مورد نیاز تحصیل در کانادا

متقاضیان تحصیل در کانادا پس از دریافت نامه پذیرش تحصیلی از دانشگاه مورد نظر خود، باید با ارائه مدارک مورد نیاز سفارت کشور کانادا، اقدام به درخواست ویزای تحصیلی نمایند.
از این رو دانشجویان باید مدارک زیر را برای ارائه به سفارت کانادا آماده نمایند:

  • داشتن پاسپورت معتبر
  • دو قطعه عکس 4*3
  • نامه پذیرش دانشگاه مورد نظر در کانادا
  • انگیزه نامه تحصیلی (دلایل و انگیزه خود برای تحصیل در کانادا)
  • مدرک فارغ‌التحصیلی مقطع قبلی
  • مدارک مورد نیاز از سطح دانش زبان
  • ارائه مدارکی مبنی بر تمکن مالی دانشجو برای مدت زمانی که در کانادا مشغول به تحصیل است.
  • پرداخت هزینه ویزای تحصیلی کانادا
  • ارائه مدرکی که مبنی بر عدم سوء سابقه کیفری دانشجو است.
  • رزومه تحصیلی

لازم به ذکر است که تمام مدارک باید به زبان رسمی انگلیسی ترجمه شوند. دانشجویان پس از دریافت ویزای تحصیلی و ورود به کشور کانادا ، مجوز کار دانشجویی خود را نیز دریافت می کنند.

مشاوره و تماس
021-72207

شرایط تحصیل در کانادا

💰 تمکن مالی کافی به اندازه هزینه یک ساله زندگی و تحصیل در کانادا

👨‍💻 مدرک زبان معتبر، دقت کنید که حداقل آیلتس 6.5 را داشته باشید

👨‍🎓 شرط معدل، داشتن حداقل معدل 15 ضروری می باشد.

🧧 مدرک تحصیلی آخرین مقطع تحصیلی شما در ایران

👴🏻 گپ تحصیلی نداشته باشید، نداشتن گپ تحصیلی و سن مناسب به شما کمک زیادی می کند.

مهم ترین دلایل ریجکتی ویزای تحصیلی کانادا چیست؟

متاسفانه اگر به خوبی فرآیند درخواست ویزای تحصیلی را انجام ندهید با خبر بد ریجکتی مواجه می شوید. طی سالهای اخیر چند مورد از مهم ترین مواردی بوده اند که با استناد به آن آفیسر با درخواست شما موافقت نمی کند. پس این موارد را به خوبی رعایت کنید، تعدادی از این گزینه ها عبارتند از:

  1. کامل نبودن مدارک شما، پس دقیقا طبق چک لیست مدارک را کامل رائه کنید.
  2. جعلی بودن مدارک که به شدت به ضرر شما تمام خواهد شد.
  3. نداشتن تمکن مالی کافی، ثابت کنید به اندازه هزینه های سفر و تحصیل منابع مالی دارید.
  4. قانع نشدن آفیسر از اینکه پایان تحصیل به ایران بر می گردید، باید آفیسر از بازگشت شما مطمئن باشد.
  5. نداشتن عضو خانوادگی درجه یک در ایران برای وابستگی عاطفی به عنوان علت برگشت به کشور
  6. حتما هدف سفر خود را به طور کامل در پرونده شرح دهید و هیچ مقایرتی بین هدف سفرتان و مدارکی که ارائه می کنید نباشد.

مزایای تحصیل در کانادا

تحصیل در مراکز آموزشی کانادا دارای مزایای بسیاری است و بررسی آن‌ها، به متقاضیان تحصیل در کانادا کمک می نماید تا در انتخاب خود، تصمیم گیری بهتری داشته باشند.

  • کیفیت آموزش در کشور کانادا به سبب داشتن استاندارد های آموزشی عالی، در سراسر جهان شناخته شده است. از این رو با ورود به دانشگاه های برتر کشور کانادا از وجود بهترین اساتید و مدرسین در بهترین مراکز علمی بهره‌مند شد.
  • کشور کانادا به 2 زبان انگلیسی و فرانسه در مراکز آموزشی اقدام به تدریس می نماید، دانشجویان می توانند از این فرصت برای ارتقا مهارت های زبانی خود نیز بهره ببرند.
  • از مزیت های دیگر تحصیل در کانادا، امکان کار ضمن تحصیل می باشد و دانشجویان مجوز کاری لازم پس از اخذ ویزای تحصیلی را دریافت می نمایند.
  • مزیت بسیار خوب دیگر فرصت دریافت ویزای کار پس از تحصیل در کشور کانادا می باشد که با این ویزا یک دانشجو اجازه دارد حداکثر به مدت 3 سال در کانادا اقامت داشته و کار کند و بهترین فرصت برای کسب درآمد، تجربه کار کانادایی و اقدام برای درخواست اقامت اقدام می باشد.
  • امکان همراهی خانواده دانشجو از مزایای دیگر تحصیل در کانادا است. به ویژه این که همسر فرد متقاضی نیز پس از دریافت ویزای همراه، اجازه کار تمام وقت را دارد و تا زمانی که شخص دانشجو ویزای تحصیلی یا ویزای کار پس از تحصیل را نیز داشته باشد، اجازه اقامت برای خانواده وی امکان پذیر خواهد بود.
  • تحصیلات برای فرزندان زیر 18 سال همراه دانشجویان به صورت رایگان در این کشور است.

نحوه اعتراض به ریجکتی ویزای تحصیلی کانادا

اگر با جواب منفی در پرونده تحصیل در کانادا مواجه شده اید نا امید نشوید، کشور کانادا برای افرادی که به ریجکتی پرونده خود اعتراض دارند روشی قرار داده است. در ابتدا باید از علت ریجکتی خود مطلع شوید، برای این کار باید درخواست نوت آفیسر داده و منتظر باشید تا جزئیات پرونده برای شما ارسال شود.

با اطلاع از علت دقیق ریجکتی می توانید مشکل را رفع و بلافاصله برای درخواست مجدد خود اقدام کنید. فقط حتما در این مرحله از وکیل مهاجرتی معتبر کمک بگیرید.

در نظر داشته باشید که در درخواست های مجدد نیاز به انجام انگشت نگاری نیست و به صورت آنلاین درخواست خود را ارسال و منتظر پاسخ مجدد می مانید.

هزینه های تحصیل در کانادا چقدر است؟

بررسی هزینه های تحصیلی برای دانشجویانی که قصد مهاجرت به کانادا و تحصیل در کانادا را دارند بسیار حائز اهمیت است. زیرا معمولا دانشجویان نمی توانند به صورت تمام وقت کار کنند و درآمد کاملی داشته باشند.
هزینه تحصیل با توجه به نوع دانشگاه و مقطع و رشته تحصیلی که فرد در آن تحصیل می نماید، می تواند بسیار متفاوت باشد.

مقطع تحصیلیمتوسط هزینه سالانه تحصیل در این مقطع (آپدیت 2024)
مدارس دولتی12 الی 15 هزار دلار
مدارس خصوصی20 الی 40 هزار دلار
مدارس شبانه روزی35 الی 60 هزار دلار
کالج دولتی14 الی 18 هزار دلار
دانشگاه: کارشناسی22 الی 35 هزار دلار
دانشگاه: کارشناسی ارشد15 الی 30 هزار دلار
دانشگاه: دکتری13 الی 26 هزار دلار

هزینه تحصیل در مقطع مدارس دولتی

هزینه های تحصیل در کانادا در مدارس دولتی برای شهروندان این کشور تقریباً رایگان است. هزینه تحصیل در مقطع مدارس برای متقاصیانی که قصد داشته باشند در مدارس دولتی کانادا تحصیل نمایند، به صورت میانگین در حدود 20000 تا 25000 دلار کانادا به طور سالیانه تخمین زده شده است.

هزینه های تحصیل در مدارس خصوصی در کانادا به مراتب بالاتر می باشد. دانش آموزانی که در کنار خانواده های کانادایی زندگی می کنند، علاوه بر شهریه مدرسه هزینه ای در حدود 1600 تا 2000 دلار نیز باید به صورت ماهیانه پرداخت نمایند.

هزینه تحصیل در مقطع کارشناسی

هزینه تحصیل کارشناسی در کانادا نیز، با توجه به دانشگاه و رشته متقاضیان متغییر خواهد بود. میانگین هزینه تحصیل در مقطع کارشناسی، بین 18000 تا 20000 دلار کانادا در سال برآورد شده است.

میانگین هزینه های تحصیل در کانادا برای دوره کارشناسی ارشد نیز در حدود 18000 الی 25000 هزار دلار کانادا در هر سال با توجه به دانشگاه و رشته‌ مورد نظر متغیر خواهد بود.

هزینه تحصیل در مقطع دکتری

هزینه تحصیل دکتری کانادا نیز در رشته های مختلف کمی متغییر است. اما در این مقطع اکثر دانشجویان دارای شغل هستند، بدین معنا که از این طریق بخشی از هزینه های خود را می توانند تامین نمایند.

همچنین در مقطع دکتری بورسیه های تحصیلی زیادی به دانشجویان اعطا می شود که در برخی از بورسیه ها تمام هزینه های زندگی و تحصیلی و در برخی دیگر هزینه های تحصیلی را به دانشجویان می دهند.

با این وجود میانگین هزینه های تحصیلی در مقطع دکتری در حدود 25000 دلار کانادا به صورت سالیانه تخمین زده شده است.

چه زمانی برای تحصیل در کانادا اقدام کنیم؟

بهترین زمان برای درخواست پذیرش و اخذ ویزای تحصیلی کانادا 6 الی 12 ماه قبل از ترم تحصیلی مورد نظر می باشد. به عنوان مثال اگر تصمیم دارید، تابستان 1403 برای ترم شهریور به کانادا سفر کنید باید همین حالا برای این هدف اقدام کنید.

تحصیل در مقطع مدارس کانادا

کشور کانادا دارای مدارس دولتی و بین المللی فراوانی است که سطح کیفی آموزش در آن‌ها بسیار بالا می باشد. به همین جهت با توجه به شرایط کنونی کانادا، مدارس برای متقاضیانی که تمایل دارند فرزندشان در این کشور تحصیل نماید، جزء بهترین و محبوب ترین مدارس شناخته شده است.

لازم به ذکر است که سیستم آموزشی کانادا به صورت ملی و یکپارچه اداره نمی شود، هر ایالت در کانادا به صورت جداگانه در رابطه با مسائل آموزشی و اجرای آن‌ها تصمیم می گیرد که مدیریت و اجرای آن بر عهده مقامات دولتی هر ایالت است.
اما از نظر آموزش و پرورش تفاوت کمی میان مدارس کانادا وجود دارد. تحصیل در کانادا برای افراد 6 الی 18 سال بسیار مناسب است که هم به صورت دولتی و هم خصوصی امکان پذیر است.
مدارس خصوصی برای افراد خارجی مناسب است که بخواهند فرزندشان را بدون حضور خود برای تحصیل به این کشور بفرستند که هزینه بردار نیز هست.

اما مدارس دولتی برای دانش آموزانی که والدینشان اقامت کانادا را داشته باشند، تحصیل رایگان در کانادا خواهد بود. تحصیل در مقطع ابتدایی در کانادا، 8 سال به طول می انجامد و از سن 6 تا 13 سالگی آغاز می شود.
اما در استان کبک مقطع ابتدایی 6 سال به طول می انجامد. مقطع متوسطه و دبیرستان نیز از سن 13 تا 18 سالگی می باشد. عموماً زبان اصلی  آموزش در مدارس متوسطه کانادایی به استثنای کبک که به زبان فرانسوی تدریس می شود، انگلیسی می باشد.

در بسیاری از مدارس زبان انگلیسی زبان اول و همچنین زبان فرانسوی به عنوان زبان دوم مورد آموزش قرار می گیرد. همچنین دوره های زبان های دیگر مانند اسپانیایی، آلمانی و غیره نیز در دسترس دانشجویان به عنوان زبان دوم قرار می گیرد.
دوره ها و برنامه های درسی تا حدودی بین مدارس تفاوت دارد، اما تمام مدارس متوسطه عمومی با استانداردهای دولتی همراه است.

در مدارس خصوصی در مقطع متوسطه برای دانش آموزان خارجی بین 20000 تا 40000 دلار کانادا در یک دوره 10 ماهه می تواند هزینه در برداشته باشد. برخی از مدارس متوسطه نیز در کانادا امکاناتی همچون خوابگاه در اختیار دانش آموزان خود قرار می دهند و برخی دیگر نیز امکاناتی نظیر زندگی با خانواده های کانادایی فراهم می نمایند.

تحصیل در دوره های کالج در کانادا

در کانادا علاوه بر مدارس، موسساتی نیز برای تحصیل در کانادا وجود دارد که مربوط به دوران پس از مقطع متوسطه می شود و کامل کننده مقطع متوسطه می باشد که شامل کالج ها و موسسات فنی حرفه ای می شوند. دانش آموزان برای ادامه تحصیلات خود دو مسیر را می توانند پیش بگیرند یا به کالج بروند یا دانشگاه را انتخاب نمایند.

تعداد رشته ها و گرایش های مختلف تحصیلی در دانشگاه بیشتر از کالج است و همچنین در کالج طول دوره ها نیز کوتاه تر از دانشگاه است که به همان میزان نیز انتظار می رود که هزینه های تحصیل در کانادا بسیار کم تر از دانشگاه باشد. با توجه به تفاوتی هایی که این دو دارند، باعث شده است که اعتبار مدارک دانشگاهی بیشتر از کالج باشد.

برای ورود به کالج های کانادا داشتن معدل بسیار خوب یا ریز نمرات عالی چندان اهمیت زیادی ندارد. در صورتی که برای ورود به دانشگاه و تحصیل در یک رشته مناسب معدل خوب و عالی، می تواند شانس افراد را در قبول شدن بالا ببرد.
اما شرط لازم برای رفتن به کالج، مهارت و دانش زبان است.
هزینه های تحصیل در کانادا نیز با توجه به طول دوره هایی که برگزار می شود متفاوت است. همچنین به نوع کالج نیز بستگی دارد که عمومی باشد یا خصوصی، زیرا کالج های خصوصی عموما گران تر از کالج های دولتی می باشند.

تحصیل مقطع کارشناسی در کانادا

تحصیل در کانادا در مقطع لیسانس در رشته های متعددی میسر است. تحصیل کارشناسی در کانادا می تواند فرصت بی نظیری را برای متقاضیان تحصیل در خارج از کشور رقم بزند.
با ورود به دانشگاه های کانادا متقاضیان می توانند آینده بسیار روشنی را برای خود میسر سازند زیرا امکانات و سطح تدریس و آموزش در این کشور بسیار بالا است.

همچنین نظام آموزشی قوی در این کشور، فارغ‌ التحصیلان را برای ورود به بازار کار نیز آماده می کند. تحصیل در مقطع کارشناسی در دانشگاه های کانادا معمولا 3 سال زمان می برد که در سال آخر به صورت تکمیلی ارائه می شود.
رشته های محبوبی که در دانشگاه های کانادا عموما برای دانشجویان بین المللی جذابیت بیشتری دارد، شامل رشته هایی همچون علوم کامپیوتر، مهندسی، روانشناسی، زبان، ریاضیات و… می شود.

شرایط سنی پذیرش در مقطع کارشناسی کانادا

به طور کلی شرایط سنی پذیرش در مقطع کارشناسی کانادا برای افراد عموما زیر 23 سال است و باید دوره 12 ساله تحصیلات مدرسه را به پایان رسانیده باشد تا مدرک دیپلم را دریافت کرده باشد. نکته قابل توجه این است که در مقطع لیسانس امکان دریافت بورسیه نسبت به مقاطع بالاتر کمتر است.

همچنین دانشجویان برای انتخاب دانشگاه در کانادا، گزینه های بسیار زیادی را پیش رو دارند که اکثر دانشگاه های کانادا دارای رتبه بندی های برتر در سطح جهانی است.
هر دانشگاه برای پذیرش دانشجو شرایط و قوانین مخصوص به خود را دارد و دانشجویان می توانند با توجه به رشته و دانشگاه مورد نظر خود اقدام به پذیرش نمایند. برای اخذ پذیرش در مقطع کارشناسی در دانشگاه های کانادا به مدارکی  نیاز است که شامل موارد زیر می شود:

  • ارائه مدرک دیپلم 12 ساله هم ارزش با دیپلم کشور کانادا
  • ریز نمرات 3 سال آخر تحصیل
  • تکمیل فرم ثبت درخواست پذیرش دانشگاه مورد نظر
  • ارائه نمره زبان IELTS که برای هر دانشگاه و کالج متفاوت است اما به صورت عمومی نمره ای در سطح IELTS 6.5 مورد نیاز است.

تحصیل مقطع کارشناسی ارشد در کانادا

دانشگاه های بسیاری در کانادا وجود دارند که رشته های مختلف و متنوعی را به دانشجویان بین المللی ارائه می دهند. عموما طول دوره کارشناسی ارشد در دانشگاه های کانادا با توجه به رشته و نوع دوره بین 18 ماه تا 2 سال تعیین می گردد.
تحصیل در کانادا به صورت آموزش عملی و کاربردی خواهد بود که در پایان دوره، دانشجویان موظفند تا پایان نامه خود را ارائه دهند که مهم ترین بخش تحصیلات تکمیلی کارشناسی ارشد و در واقع اعتبار دوره به حساب می آید.

برای تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد کانادا رشته های متنوع فراوانی وجود دارد. لذا رشته های محبوبی که در دانشگاه های کانادا در مقطع کارشناسی ارشد عموما برای دانشجویان بین المللی جذابیت بیشتری دارد، شامل رشته هایی همچون علوم زیست محیطی، روانشناسی، علوم کامپیوتر و  MBA می شود.

مدارک پذیرش مقطع کارشناسی ارشد کانادا

از آنجایی که کانادا 2 زبان رسمی دارد، دانشجویان می توانند به زبان انگلیسی یا فرانسوی و یا هر دو در دانشگاه های کانادا تحصیل کنند. کسب نمرات بالا در مقطع کارشناسی می تواند شانس دانشجویان را برای پذیرش در دانشگاه های کانادا افزایش دهد.

همچنین متقاضیانی که بیش از 25 سال سن داشته باشند و بیش از 2 سال از فارغ‌ التحصیلی آن‌ها گذشته باشد، برای پذیرش در مقطع کارشناسی ارشد، باید سابقه کاری نیز در رابطه با رشته خود ارائه دهند.
همچنین هر دانشگاه در کانادا ممکن است مقررات و قوانین مخصوص به خود برای اخذ پذیرش تحصیلی داشته باشد. اما عموما برای اخذ پذیرش در مقطع کارشناسی ارشد در دانشگاه های کانادا به مدارکی نیاز است که شامل موارد زیر می شود:

  • فرم درخواست پذیرش
  • ارائه مدرک کارشناسی و ریز نمرات
  • انگیزه نامه و بیان هدف از تحصیل در کانادا
  • نامه معتبر و توصیه نامه از اساتید
  • ارائه سوابق تحصیلی
  • ارائه نمرات مورد تأیید در برخی از آزمون‌ها مثل GRE یا GMAT برای پذیرش در برخی از رشته ها
  • ارائه نمره قبولی در آزمون زبانی که دانشگاه در بدو ورود، قبولی در آن را لازم می‌ داند. این مدارک یا باید در زبان انگلیسی و یا به زبان فرانسوی باشد
  • شرکت در امتحانات کتبی و یا مصاحبه دانشگاه

همچنین این مدارک باید بر اساس نیاز دانشگاه، به زبان انگلیسی یا فرانسوی ترجمه شود و اصل آن نیز برای دانشگاه ارسال شود. شروع دوره های تحصیل در کانادا معمولا در ماه سپتامبر است اما در برخی از دانشگاه ها در ماه آوریل شروع می شود.

تحصیل مقطع دکتری در کانادا

تحصیل در مقطع دکتری در دانشگاه های کانادا، امکاناتی را به دانشجویان می دهد تا در محیطی حرفه ای و پیشرفته با اساتید زبده کار کنند. هرچه مقطع تحصیلی بالاتر می رود، انتظار می رود دانشجویان دانش و توانایی علمی بالاتری نیز داشته باشند.

از این رو دانشگاه های کانادا نیز همانند دیگر کشورها به افرادی پذیرش تحصیلی می دهند که دارای مقالات ISI معتبر که به چاپ رسیده، و سطح دانش زبان مناسبی داشته باشند.
علاوه بر این دانشجویان برای پذیرش در دانشگاه های کانادا به یک نامه تایید از یک استاد راهنما نیاز دارند. طول دوره تحصیل در کانادا بسته به رشته مورد نظر دانشجویان عموما بین 3 تا 4 سال به طول می انجامد که در 3 سال اول به صورت حضوری در کلاس ها حاضر می شوند و سال آخر را بیشتر به صورت عملی کارهای تحقیقاتی و عملی انجام می دهند و بر روی موضوع پایان نامه خود، کار و تحقیقات انجام می دهند.

به همین منظور دانشجویان مقطع دکتری باید سوپروایزر یا استاد راهنمایی داشته باشند تا در روند تحقیقات خود در پایان نامه دانشجود نظارت داشته باشند.
ضمن این که دانشجویان در این مقطع با فعالیت های پژوهشی و آموزشی دانشگاه مشارکت دارند، حقوق نیز دریافت خواهند کرد. پذیرش در مقطع دکتری بسیار رقابتی است و اساتید براساس رزومه دانشجویان، آن‌ها را انتخاب می نمایند.
همچنین دانشجویان در مقطع دکتری این امکان را دارند که از بورسیه های تحصیلی استفاده نمایند.

دانشجویانی که موفق شوند بورسیه کامل در این مقطع دریافت کنند، می توانند تمام هزینه های زندگی و تحصیل در کانادا را از این طریق تامین کنند. برای اخذ پذیرش در مقطع دکتری در دانشگاه های کانادا به مدارکی نیاز است که شامل موارد زیر می شود:

  • فرم درخواست پذیرش
  • مدرک کارشناسی ارشد و ریز نمرات
  • انگیزه نامه
  • ارائه  CV قدرتمند
  • نامه معتبر از اساتید و تأییدیه آن‌ها
  • ارائه سوابق تحصیلی
  • ارائه  پروپوزال تحقیقاتی متقاضی
  • ارائه نمرات مورد تأیید در برخی از آزمون‌ ها مثل GRE یا GMAT برای پذیرش در برخی از رشته‌ ها
  • نمره قبولی در آزمون های زبان مورد نیاز دانشگاه (عموماً مدرک زبان انگلیسی در حد آیلتس 5/6 به بالا)
  • شرکت در مصاحبه دانشگاه ( برای ارزیابی توانایی بهتر دانشجو)

تحصیل در رشته های پزشکی و دندانپزشکی

متقاضیان تحصیل پزشکی در کانادا، ابتدا باید در یک دوره کارشناسی 3 ساله علوم پایه پذیرش تحصیلی داشته باشند و آن را به اتمام برسانند.
در این دوره متناسب با عنوان آن، انواع دروس پایه علوم زیستی مانند سلولی و مولکولی، میکروبیولوژی، بیوشیمی و زیست شناسی جانوری و غیره مورد مطالعه قرار می گیرد.
دانشجویان پس از به پایان رساندن دوره کارشناسی در صورت داشتن نمرات مناسب، در یک آزمون ورودی شرکت می نمایند.

آزمون پزشکی کانادا Medical College Admission یا به اختصار آزمون MCAT می باشد. آزمون MCAT یک آزمون استاندارد است که توسط انجمن کالج های پزشکی آمریکا در کشورهای آمریکا، کانادا و استرالیا برگزار می شود.
اگر دانشجویان در این آزمون قبول شوند و نمره قابل قبولی دریافت کنند، می توانند دروس اختصاصی پزشکی را آغاز نمایند که 4 سال زمان می برد.

دانشجویان در رشته پزشکی کانادا در آخرین سال تحصیل در کانادا، باید دوره های رزیدنتی CARMS را در بیمارستان های این کشور شروع نماید که مدت زمان دوره عملی رزیدنتی کانادا در حدود 2 سال است.
شرایط سنی دانشجویان برای تحصیل پزشکی در کانادا نیز باید با در دست داشتن مدرک دیپلم دبیرستان، بین 18 تا 20 سال سن داشته باشند. متقاضیانی که بیشتر از 20 سال سن داشته باشند شانس کمتری در اخذ پذیرش در رشته پزشکی دارند.

لازم به ذکر است که در برخی از دانشکده‌ های پزشکی در کانادا مانند دانشکده پزشکی کبک نیاز به تحصیل در رشته علوم زیستی را ندارند و دانشجویان می توانند در دوره 2 ساله دیپلما یا سِژِپ (CEGEP) شرکت نمایند.
این دوره به نوعی کالج در نظام آموزشی کبک محسوب می شود. بدین صورت ممکن است برخی از دانشگاه ها در ایالات مختلف برنامه ها و قوانین متفاوتی داشته باشند. به طور کلی، پذیرش در دانشکده های پزشکی و دندانپزشکی در کانادا مدارکی لازم دارد که شامل موارد زیر می شوند:

  • مدرک لیسانس علوم پایه یا دیگر دوره‌های مورد نیاز
  • معدل مناسب (Grade Point Average) 15 معادل با نمره 3 (14.5 با ریسک) میباشد.
  • نتیجه آزمون MCAT یا آزمون DAT برای دندانپزشکی (آزمون MCAT در دانشکده‌های فرانسوی زبان برگزار نمی ‌شود.)
  • ارائه مقاله آکادمیک برای شرح شخصیتی و انگیزه‌ای
  • مصاحبه ( برای ارزیابی توانایی بهتر دانشجو)

هزینه های تحصیل در رشته پزشکی کانادا چقدر است؟

هزینه های تحصیل رشته پزشکی در کانادا نیز بر اساس نوع دانشگاه و شهر مورد نظر متفاوت خواهد بود اما به طور کلی هزینه های دانشگاه های پزشکی کانادا به صورت سالیانه حداقل 27 هزار دلار و تا سقف 60 هزار دلار ادامه دارد.

برخی از برترین دانشگاه های پزشکی کانادا برای تحصیل در کانادا که دارای رتبه بندی های برتر جهانی هستند به شرح زیر می باشد:

  • دانشگاه تورنتو Toronto با رتبه جهانی 13
  • دانشگاه مک گیل McGill با رتبه جهانی 27
  • دانشگاه بریتیش کلمبیا British Columbia با رتبه جهانی 28
  • دانشگاه مک مستر McMaster با رتبه جهانی 52
  • دانشگاه مونترال Montreal با رتبه جهانی 75
  • دانشگاه آلبرتا Alberta با رتبه جهانی 90
  • دانشگاه کلگری Calgary با رتبه جهانی 102
  • دانشگاه اتاوا Ottawa با رتبه جهانی 170

آزمون های تحصیل در دانشگاه های کانادا

هر دانشگاه با توجه به رشته مورد نظر افراد و مقطع تحصیلی آن‌ها، نیاز به نمره قبولی در آزمون های مختلفی دارد. برخی از رایج ترین آزمون هایی که عموما دانشگاه های کانادا برای پذیرش دانشجویان به آن نیاز دارند شامل MCAT GMAT ،GRE ، IELTS ،TOEFL ، SAT و LSAT می شود.

آزمون های ورودی دانشگاه های کانادا

آزمون های IELTS و TOEFL

این دو آزمون برای ارزیابی و سنجش مهارت زبان انگلیسی متقاضیانی که قصد تحصیل در کانادا و سایر کشورهای انگلیسی زبان را دارند، انجام می شود.

آزمون های IELTS و TOEFL جنبه ‌های مختلف زبان انگلیسی دانشجویان از جمله مهارت خواندن و نوشتن و همچنین مهارت شنیداری و صحبت کردن را ارزیابی می نماید.

نمره قابل قبول در آزمون های IELTS و TOEFL، به شرایط دانشگاه هایی که در کانادا وجود دارد، بستگی دارد و هر کدام با توجه به رشته و مقطع تحصیلی افراد، به حداقل نمره تعیین شده، نیاز خواهند داشت.

آزمون GRE

حروف اختصار GRE، مخفف عبارت  “Graduate Records Examination” می باشد. آزمون بین‌المللی پذیرش برای مقاطع بالاتر از کارشناسی انجام می شود. آزمون  GRE، یک آزمون استاندارد است که توانایی علمی و تحصیلی افراد را برای ورود به تحصیلات تکمیلی در مراکز علمی معتبر دنیا ارزیابی می نماید.

این آزمون به عنوان بخش مهمی از مراحل پذیرش در دانشگاه های کانادا مورد استفاده قرار می گیرد. به همین جهت، بر طبق آمار به دست آمده، نشان می دهد که این آزمون در بین آزمون هایی که به زبان انگلیسی برای سنجش دانش افراد برگزار می شود، از درجه سخت تری برخوردار بوده است.

چرا که در این آزمون دانش و مهارت‌ هایی همچون علم ریاضی، احتمالات، جبر و هندسه‌ متقاضیان مورد ارزیابی قرار می گیرد. از آنجایی که این آزمون به زبان انگلیسی برگزار می شود، باید جواب سوالات و تحلیل آن‌ها نیز به زبان انگلیسی به صورتی متقاعد کننده باشد. همین امر است که ممکن است آزمون را برای متقاضیانی که زبان اصلی آن‌ها انگلیسی نمی باشد، بسیار دچار چالش نماید.

هدف ار آزمون GRE

برای تحصیل در کانادا و به دنبال آن هدف از آزمون GRE، ارزیابی مهارت هایی در زمینه استدلال کلامی، استدلال کمی، نوشتار تحلیلی و مهارت های تفکر انتقادی است که طی یک دوره طولانی یادگیری به دست آمده است. متقاضیان باید نمره لازم را از این آزمون کسب نمایند تا در پذیرش دانشگاه ها در کشور های مربوطه مورد ارزیابی قرار گیرند.

لازم به ذکر است که آزمون GRE برای رشته های پزشکی و حقوق مورد استفاده قرار نمی گیرد و برای این رشته ها آزمون های جداگانه ای در نظر گرفته شده است. اما سایر رشته ها به خصوص در زمینه فنی و مهندسی، متقاضیان برای ورود به دانشگاه های کانادا، نیاز به نمره قبولی در آزمون GRE دارند.

آزمون SAT

SAT مخفف کلمه Scholastic Aptitude Test به معنی آزمون استعداد تحصیلی می باشد. SAT یک آزمون چند گزینه‌ ای است که هدف آن سنجش دانشجویانی است که دوره دبیرستان را گذرانده‌ باشند و قصد ورود به برترین دانشگاه‌ های جهان را دارند.

بنابراین مسئولان پذیرش کالج‌ ها، نمرات آزمون SAT را در کنار معدل دبیرستان و فعالیت های فوق برنامه، مصاحبه ‌های پذیرش و مقالات شخصی افراد مورد بررسی قرار می دهند.

این آزمون به 3 بخش خواندن و نوشتن، ریاضی و مقاله نویسی تقسیم می ‌شود. کسب نمره مناسب در آزمون SAT برای پذیرش در دانشگاه‎ های معتبر و تحصیل در کانادا از اهمیت زیادی برخوردار است.

آزمون GMAT

آزمون GMAT مخفف عبارت “graduate management admission test” به معنای آزمون پذیرش در رشته مدیریت مقطع تحصیلات تکمیلی است. این آزمون معیار خوبی برای سنجش توانایی داوطلبان است.
افرادی که قصد تحصیل در رشته های مدیریت، اقتصاد، تجارت، بازرگانی و دوره های MBA در دانشگاه های اروپا و آمریکا را دارند، برای پذیرش در این رشته ها بهتر است، مدرک GMAT را ارائه دهند.

در این آزمون مهارت ‌های نوشتاری، محاسباتی، کلامی و همچنین خواندن متقاضیان مورد سنجش قرار می ‌گیرد. در این آزمون مهارت های افراد برای تحصیل در چنین رشته هایی ارزیابی می شود.
پذیرش در رشته های مدیریت و بازرگانی به صورت رقابتی است و کسب نمرات بالا در آزمون GMAT باعث می شود، شانس افراد برای تحصیل در این رشته ها بالا برود.

آزمون MCAT

آزمون MCAT یک آزمون چند گزینه ای استاندارد برای پذیرش در کالج های پزشکی و ورود به دانشکده های پزشکی در کشورهایی مانند آمریکا و کانادا و برخی کشور های دیگر به شمار می آید.
همچنین آزمون MCAT به دانشگاه‌های پزشکی کمک می نماید تا بتوانند توانایی متقاضیان را از جنبه ‌های مختلف بسنجند و عملکرد آن‌ها را در دانشکده پزشکی پیش‌بینی نمایند.

زمان این آزمون طولانی بوده و حدود 7 ساعت و نیم طول می کشد. در برنامه های تحصیلات تکمیلی رشته های پزشکی، نمرات آزمون MCAT از سایر آزمون های استاندارد دیگر اعتبار بیشتری نزد دانشگاه های کانادا دارد. در واقع این آزمون به طور خاص برای برنامه‌ های تحصیلی رشته پزشکی طراحی شده است.

به طور کلی آزمون MCAT به چهار بخش تقسیم می شود که شامل مبانی شیمیایی و فیزیکی سیستم‌های بیولوژیکی، تحلیل انتقادی و مهارت‌های استدلال، مبانی بیولوژیکی و بیوشیمیایی سیستم‌های زنده و مبانی روان‌شناختی، اجتماعی و زیست‌شناختی رفتار می شود.

آزمون LSAT

متقاضیان تحصیل در کانادا در رشته حقوق، حتما باید در آزمون LSAT شرکت نمایند. این آزمون مهارت های خواندن و استدلال کلامی متقاضیان را مورد سنجش و ارزیابی قرار می دهد.
آزمون LSAT به عنوان معیار اصلی اکثر دانشگاه های کانادا برای پذیرش دانشجو در رشته حقوق است.

گرفتن بورسیه تحصیلی کانادا چه شراطی دارد؟

تحصیل در کانادا به همراه بورسیه تحصیلی، فرصتی را برای دانشجویان فراهم کرده تا متقاضیان بتوانند از امکانات با استاندارد های بسیار بالا در دانشگاه های معتبر این کشور استفاده نمایند. بورسیه های تحصیلی در کانادا در دو نوع به دانشجویان ارائه می شود. برخی از آن‌ها دولتی و برخی نیز دانشگاه های هستند.

همچنین برخی از بورسیه ها به صورت FUND ارائه می شوند که تمام هزینه های تحصیلی و زندگی دانشجو را تامین می نماید و برخی از بورسیه ها از نوع scholarship هستند که برخی از هزینه های دانشجویان را تامین می نمایند.

به طور کلی اخذ بورسیه تحصیل در کانادا برای دانشجویانی مقدور می باشد که از رزومه علمی بسیار خوبی برخوردار باشند.
عموما بورسیه تحصیلی کانادا مانند سایر کشورهای دیگر در مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری به دانشجویان اعطا می شود که البته در مقطع کارشناسی ارشد با شرایط خیلی خاصی دریافت بورسیه تحصیلی امکان پذیر است. افراد واجد شرایط می توانند جهت اخذ بورسیه تحصیلی کانادا اقدام نمایند که شرایط زیر را دارا باشند:

  • دانشجو باید دارای پروپوزال قوی از نظر محتوایی باشد.
  • ریز نمرات و معدل بالا
  • مدرک تحصیلی معتبر از دانشگاه های معتبر
  • مدرک زبان آیلتس
  • داشتن مقالات ISI به صورت ژورنالی و به چاپ رسیده باشد.
  • نامه تأییدیه از استاد راهنمایی که دانشجو را به عنوان یک دانشجوی ممتاز قبول کرده، باشد.

 در صورت داشتن این مدارک است که دانشگاه های مختلف در این کشور می توانند با بررسی شرایط متقاضی، بورسیه های مختلفی را به دانشجویان اعطا نمایند.
تحصیلی به کانادا و اخذ بورسیه، برخی از بورسیه ها ممکن است که تمام هزینه های تحصیل دانشجو در کانادا را پوشش دهند و برخی از بورسیه ها نیز ممکن است بخشی از هزینه های تحصیل در کانادا را ساپورت نماید.

شرایط تحصیل در کانادا زیر 18 سال

امروزه با توجه به امکانات آموزشی و سطح بالای آموزش در کشور کانادا خیلی از والدین تمایل دارند که در سن کمتر از 18 سال برای فرزندان خود جهت تحصیل در کانادا اقدام نمایند. به همین دلیل جدید ترین شرایط تحصیل زیر 18 سال در کانادا را آماده کرده ایم و برای شما در این قسمت منتشر کرده ایم.
تحصیل در مارس کانادا چه شرایط سنی دارد؟
عموما سن قانونی برای دانش آموزان از سنین 6 تا 7 سالگی برای ورود به مدارس کانادا (با توجه به قوانین ایالت مورد نظر) آماده می شوند ، که در ابتدا برای دوره آمادگی (که در برخی  ایالت های کانادا اختیاری است) و پس از آن سال اول ابتدایی را شروع خواهند کرد. مقاطع تحصیلی در کانادا به دو بخش ابتدایی و متوسطه تقسیم می گردد.
مقاطع تحصیلی ابتدایی عموما از 6 تا 7 سالگی آغاز و تا سن 13 یا 14 سالگی (کلاس هشتم) تمام می شود و فرد وارد مقطع متوسطه می گردد. مقطع متوسطه از سن 14 یا 15 سالگی آغاز (از سال نهم) و تا سن 17 یا 18 سالگی (سال دوازدهم) پایان می یابد.

چند نوع مدرسه در کانادا داریم؟

به طور کلی می توانیم مدارس کانادا را به دو دسته دولتی و خصوصی تقسیم بندی نماییم. در ایالات مختلف کانادا عموما مدارس 12 ساله هستند. البته استثناء هم در این زمینه وجود دارد و ممکن است فرد بتواند در برخی ایالات (برای مثال استان کبک) با 11 سال تحصیل دیپلم متوسطه خود را دریافت کند.

برای ادامه تحصیل در کانادا اگر شخص تصمیم داشته باشد که بعد از فارغ التحصیلی از مدارس وارد دانشگاه شود نیاز است تا 2 سال دیگر (CEGEP) دوره پیش دانشگاهی رو گذرانده و پس از اتمام آن، دیپلم آمادگی دانشگاه یا دیپلم فنی و حرفه ای دریافت کنند.

تحصیل در مدارس دولتی کانادا

قوانین مدارس دولتی برای تحصیل در کانادا با توجه به ایالتی که مدرسه در آن واقع شده است مشخص می گردد. عموما همانند مدارس دولتی که در ایران وجود دارد هر شخص با توجه به محل سکونت خود می تواند در منطقه مشخص شده برای ثبت نام فرزندان خود در مدارس دولتی اقدام نماید. با توجه به این قانون امکان ثبت نام دانش آموزاد در مدارس خارج از منطقه سکونت بسیاد دشوار خواهد بود.
برای افرادی که سیستم تحصیلی سالهای گذشته آنها خارج از کانادا بوده، عموما آزمون های تعیین سطح زبان و همچنین آزمون ورودی (برای مشخص شدن سطح علمی دانش آموز) برگزار می گردد.
هزینه تحصیل در مدارس دولتی کانادا برای افرادی که دارای اقامت دائم و یا پاسپورت کانادا هستند تقریبا رایگان است، اما برای بقیه افراد همراه با شهریه می باشد. برای این دسته از متقاضیان عموما شهریه مدارس روزانه دولتی از سالانه 14000 دلار کانادا به بالا می باشد.

تحصیل در مدارس خصوص در کانادا

تحصیل در مدارس خصوص کانادا تفاوت زیادی با تحصیل در مدارس دولتی این کشور دارد. عموما در مدارس خصوصی دانش آموز بر اساس فعالیت مورد علاقه خود مدارس را انتخاب می نماید.
برای مثال افرادی که علاقمند به فعالیت های ورزشی هستند می تواند وارد مدارسی شوند که تمرکز آنها بر فعالیت ورزشی است و یا افرادی که به کارهای هنری علاقه دارن می توانند وارد مدارسی شوند که کارهای هنری تمرکز اصلی آنهاست.
شرایط اخذ پذیرش برای مدارس خصوصی در کانادا خصوصا در شهرهای بزرگ و اصلی این کشور راحت نیست و ممکن است با توجه به شرایط و رزومه دانش آموز تایید نگردد. پس حتما توصیه می شود برای اخذ پذیرش و تحصیل در کانادا با یک متخصص در زمینه مهاجرت مشورت نمایید.
عموما شهریه مدارس خصوصی در مقاطع ابتدایی از سالانه 12 هزار دلار کانادا (مدارس روزانه) شروع شده و تا 80 هزار دلار کانادا در سال (عموما مدارس شبانه روزی) می رسد.
به طور کلی افرادی که قصد تحصیل در مدارس خصوصی شبانه روزی را دارند باید شهریه یک سال را از 35 هزار دلار کانادا تا 80 هزار دلار کانادا در نظر بگیرند.

شرایط همراهی والدین با دانش آموزان در کانادا چگونه است؟

عموما یکی از والدین می توانند از طریق ویزای توریستی کانادا (ویزای مولتیپل 5 ساله) همراه دانش آموز وارد خاک کانادا شود. در نظر داشته باشید که با ویزای مولتی پل 5 ساله شما امکان کار و یا تحصیل (دوره های بیشتر از 6 ماه) در کانادا را نخواهید داشت.
همچنین توصیه میشود که به صورت همزمان برای اخذ ویزای خود همراه با فرزند اقدام نفرمایید، زیرا اقدام همزمان باعث به وجود آمدن ریسک ویزای برای هردو خواهد شد.

هزینه زندگی در کانادا

یکی از مسائل مهمی که دانشجویان قبل از اقدام به تحصیل در کانادا باید به آن توجه کنند هزینه های زندگی در این کشور است. هزینه های ماهیانه یک فرد به طور معمول در حدود 1000$ دلار کانادا بدون اجاره مسکن است.

اما این هزینه ها می تواند با در نظر گرفتن امکاناتی که برای دانشجویان در نظر گرفته می شود، می تواند بسیار کم تر شود. برخی از دانشگاه های کانادا دارای خوابگاه هستند که هزینه های آن‌ها مقداری کم تر از خوابگاه های دیگر است و دانشجویان بین المللی نیز می توانند از این خوابگاه ها استفاده کنند.

همچنین دانشگاه ها برای رفت و آمد و استفاده دانشجویان از حمل و نقل عمومی به آن‌ها کارت هایی اعطا می نماید که می تواند هزینه های دانشجویان را در این زمینه نیز کاهش دهد.

از این رو می توان هزینه های زندگی در این کشور را به این صورت کم تر کرد. اگرچه هزینه های خرید کتاب و سایر ملزومات دانشجویان را نیز باید به هزینه های آن‌ها اضافه نمود.
به طور کلی در جدول زیر می توانید لیست ریز قیمت های مواد غذایی، کالا، مسکن و برخی خدمات در کانادا را به صورت کلی مشاهده کنید:

عنوانهزینه (دلار کانادا)
غذا برای 2 نفر در رستوران متوسط75.00 C$
شیر (1 لیتر)     9.36 C$  
یک قرص نان تازه (500 گرم)     2.67 C$  
برنج (سفید) (1 کیلوگرم)      1.68 C$
تخم مرغ (12 عدد)     3.55 C$  
مرغ (1 کیلوگرم)6.06 C$  
گوشت گاو (1 کیلوگرم)6.82 C$  
سیب (1 کیلوگرم)1.91 C$
موز (1 کیلوگرم) 0.78 C$  
پرتقال (1 کیلوگرم)1.85 C$  
گوجه فرنگی (1 کیلوگرم)1.98 C$  
سیب زمینی (1 کیلوگرم)1.27 C$
پیاز (1 کیلو گرم)1.20 C$  
آب (بطری 1/5 لیتری)2.15 C$  
بلیط یک طرفه (حمل و نقل محلی)3.25 C$
تاکسی ۱ کیلومتر (تعرفه عادی)     3.22 C$  
بنزین (1 لیتر)4.45 C$
شارژ ماهانه ی آپارتمان 85 متر مربعی   164.81 C$
اجاره آپارتمان (1 اتاق خواب) در مرکز شهر    1,333.48 C$  
اجاره آپارتمان (1 اتاق خواب) خارج از مرکز   1,125.15 C$  
اجاره آپارتمان (3 اتاق خواب) در مرکز شهر    2,170.69 C$  
اجاره آپارتمان (3 اتاق خواب) خارج از مرکز     1,832.04 C$  
قیمت هر متر مربع برای خرید آپارتمان در مرکز شهر540.99 C$      
قیمت هر متر مربع برای خرید آپارتمان در خارج از مرکز395.86 C$      

پیدا کردن کار پس از تحصیل در کانادا

دانشجویانی که قصد ادامه تحصیل در کانادا را دارند با توجه به هزینه های زندگی و تحصیل در کانادا، جهت تامین بخشی از هزینه های خود در این کشور بهتر است، ضمن تحصیل در کانادا به انجام کار نیز بپردازند.
همچنین دانشجویان بین ‌المللی می ‌توانند به منظور کسب تجربه و افزایش مهارت خود، هنگام تحصیل، مشغول به کار شوند.

دانشجویان علاوه بر درآمد و کسب تجربه می توانند با فرهنگ مردم و شرایط کار در کانادا نیز بیشتر آشنا شوند. کار حین تحصیل در کانادا شرایط مختلفی دارد، دانشجویان در طول مدت تحصیل در کارشناسی و کارشناسی ارشد در کانادا اجازه دارند در هفته 10 تا 20 ساعت کار دانشجویی داشته باشند.
که به ازای هر ساعت کار 17 تا 20 دلار حقوق دریافت می کنند. دانشجویان در مقطع فوق لیسانس در هفته، حدود 20 ساعت اجازه دارند به صورت پاره وقت در کانادا کار کنند.

در مقطع دکتری نیز دانشجویان می توانند با انجام پروژه های پژوهشی از دانشگاه ها حقوق دریافت نمایند. دانشجویان پس از آنکه ویزای تحصیلی خود را دریافت کردند، مجوز کار پاره وقت نیز برای آن‌ها صادر می شود.
همچنین دانشجویان پس از پایان تحصیلات خود می توانند، از طریق ویزای دانشجویی خود را پس از تحصیلات به ویزای کاری تبدیل نمایند.
ویزای کار پس از تحصیل از جمله اقدامات دولت کانادا برای جذب دانشجویان خارجی و حفظ آن‌ها به عنوان نیروی کار متخصص می باشد. دانشجویان فارغ‌ التحصیل بدون داشتن پیشنهاد کاری از کارفرمایان کانادایی، می توانند برای این نوع ویزا درخواست دهند و پس از دریافت این ویزا، برای هر کارفرمایی در کانادا می توانند کار کنند.

متقاضی می تواند پس از دریافت ویزای کار پس از تحصیل به صورت تمام وقت در کانادا کار کند. مدت اعتبار ویزای کار کانادا پس از تحصیل حداکثر 3 سال است و حداقل به اندازه طول دوره ای که متقاضی در کانادا درس خوانده، می باشد. ویزای کار نمی تواند از ویزای تحصیل طولانی تر باشد.

بررسی ویزای همراه کانادا

دانشجویانی که متاهل هستند و می خواهند خانواده خود را ضمن تحصیل در کشور کانادا در کنار خود داشته باشند، این موضوع بسیار برایشان پر اهمیت است.
دانشجویان پس از دریافت ویزای تحصیلی خود می توانند برای همسر و فرزندان زیر 18 سال خود درخواست ویزای همراه نمایند و این موضوع از دلایل محبوبیت کانادا برای دانشجویان متاهل به شمار می آید.

یکی از مزایای ویزای همراه دانشجویی این است که به همسر فرد دانشجو، اجازه کار تمام وقت می دهند. در صورتی که متقاضی پس از پایان تحصیل، مجوز کار پس از تحصیل در کانادا را اخذ نماید، مجوز کار همسر او نیز به همان میزان تمدید خواهد شد.

دانشجویان متاهل برای دریافت ویزای همراه برای خانواده خود باید شرایط مالی کافی برای تامین هزینه های زندگی خانواده خود را داشته باشند و مدرکی که اثبات کند که فرد درآمد منظم و کافی جهت پرداخت هزینه ها در مدت اقامت در کانادا را برای همراهان خود دارد. همچنین فرد متقاضی باید برای تمام اعضای خانواده خود بیمه درمانی معتبری را فراهم نماید.

معرفی دانشگاه های برتر کانادا

کانادا دارای دانشگاه هایی با رتبه بندی جهانی می باشد که هر ساله متقاضیان زیادی برای تحصیل در این دانشگاه ها اقدام به پذیرش می نمایند تا از امکانات آموزشی بالای آن‌ها بهره مند شوند.

یکی از دلایل محبوبیت تحصیل در کانادا، دارا بودن نظام آموزشی بسیار پیشرفته است که باعث شده است که بسیاری از دانشگاه ها و کالج های آن در سطح بالایی در رنکینگ جهانی باشند. برخی از بهترین دانشگاه های کانادا که دارای رتبه بندی جهانی نیز هستند به شرح زیر می باشد:

معرفی دانشگاه های برتر کانادا

دانشگاه تورنتو (University of Toronto)

رتبه نخست بهترین دانشگاه های کانادا، به دانشگاه تورنتو تعلق می گیرد که در عرصه علمی، به عنوان یکی از دانشگاه ‌ها شناخته شده است. در رتبه بندی جهانی نیز توانسته رتبه 25 را کسب نماید.
برای اخذ بورسیه تحصیل در کانادا در این مرکز علمی رقابت شدیدی وجود دارد پس اولویت با دانشجویانی است که از سابقه علمی درخشانی برخوردار هستند.

دانشگاه تورنتو در مجموع دارای 18 دانشکده و مرکز آموزشی و همچنین 44 کتابخانه است که سیستم کتابخانه ‌ای این دانشگاه سومین سیستم گسترده کتابخانه‌ ای در شمال آمریکا به حساب می آید.
همچنین این دانشگاه، امکانات رفاهی بسیاری مانن خوابگاه های بسیار عالی برای دانشجویان خود به‌ خصوص دانشجویان تازه وارد فراهم می نماید.

دانشگاه بریتیش کلمبیا University of British Columbia (UBC)

این دانشگاه یکی از مهم‌ ترین دانشگاه های کانادا است که امکانات علمی و تحقیقاتی این مرکز علمی در سطح جهان بی‌ نظیر می باشد و میزبان بیش از 66.5 هزار دانشجو است.

این دانشگاه در رتبه بندی جهانی در سایت QS رتبه 51 را کسب نموده است. دانشگاه بریتیش‌ کلمبیا بورسیه‌ های تحصیلی متعددی تا سقف 80000 دلار برای دانشجویان تازه وارد در نظر گرفته است.
مجموعه خوابگاهی این دانشگاه، از 12 عمارت تشکیل شده است. همچنین این دانشگاه امکان استفاده از خوابگاه برای افراد متاهل را نیز در نظر گرفته است.

دانشگاه مک گیل (McGill University)

دانشگاه مک گیل، یکی از مشهورترین دانشگاه‌های کانادا و جهان به شمار می آید. دانشگاه مک گیل در سیستم رتبه ‌بندی QS رتبه‌ 35 جهانی را کسب کرده است.

این دانشگاه، یکی از 3 دانشگاه انگلیسی زبان ایالت کبک می باشد که دارای 11 دانشکده، 11 مدرسه، 80 گروه آموزشی، بیش از 300 ساختمان آموزشی است که میزبان 40000 دانشجو است. نابع مالی و کمک هزینه‌های تحصیلی در این دانشگاه تنوع بسیاری دارند. دانشگاه مک گیل در مونترال واقع شده است.

دانشگاه مونترال (University of Montreal)

این دانشگاه جزو بهترین دانشگاه های بین المللی فرانسوی زبان است که در اکثر رشته‌ های تحصیلی با زبان فرانسوی تدریس می شود. این دانشگاه، سالانه میزبان حدود 67000 دانشجو در مقاطع تحصیلی مختلف در رشته‌های کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری است. این دانشگاه بر اساس رنکینگ جهانی QS رتبه 118 جهانی قرار دارد.

دانشگاه آلبرتا (University of Alberta)

دانشگاه آلبرتا یکی از پنج دانشگاه برتر کشور کانادا به حساب می آید که رتبه 119 جهانی را کسب کرده است. این دانشگاه دو مرکز علمی دارد که در شهرهای کلگری و ادمونتون واقع شده‌اند. تعداد بیش از 40 هزار دانشجو در این مرکز علمی مشغول به تحصیل در کانادا هستند. بودجه عملیاتی و بورسیه‌ های زیادی به دانشجویان تعلق می گیرد. دانشگاه آلبرتا مجموعا دارای 2 کالج، 18 دانشکده و 83 ساختمان آموزشی است.

از دیگر کالج ها و دانشگاه های برتر کشور کانادا که دارای رتبه بندی های برتر در سطح جهانی هستند:

  • دانشگاه مک مستر
  • دانشگاه واترلو
  • دانشگاه وسترن انتاریو
  • دانشگاه اتاوا
  • دانشگاه کویینز
  • دانشگاه کلگری
  • دانشگاه دالهاوزی
  • دانشگاه لاوال
  • دانشگاه کاپیلانو
  • کالج اوکاناگان
  • کالج کانستوگا
  • کالج کمبرین

آیا پس از تحصیل می توانیم اقامت کانادا را بگیریم؟

یکی از مسائل مهمی که دانشجویان پس از تحصیلات خود به آن اهمیت ویژه ای می دهند، اخذ اقامت و بهره مندی از امکانات رفاهی و شهروندی کشور کانادا است. از این رو کشور کانادا فرصت بسیار ایده آلی برای فارغ‌ التحصیلان وضع نموده است تا بتوانند با داشتن شرایط لازم به اقامت و سپس تابعیت این کشور دست پیدا نمایند.

از این رو دانشجویان می توانند پس از پایان تحصیلات خود در کانادا اقدام به دریافت ویزای پس از تحصیل نمایند. این ویزا تا حداکثر سه سال است به طوری که در برخی از کشورها ویزای پس از تحصیل به صورت 1 ساله غیر قابل تمدید می باشد.

همچنین این ویزا نیاز به عقد قرارداد با یک کارفرمای کانادایی ندارد زیرا به مدت 3 سال اعتبار دارد. اگرچه مدت زمان آن به مدت زمان تحصیل در کانادا نیز بستگی دارد و دانشجویانی که به صورت کوتاه مدت اقدام به تحصیل در کشور کانادا نموده اند معمولا برای مدت زمان بین 8 ماه تا 3 سال می توانند اجازه اقامت دریافت نمایند.

همچنین مواردی مانند سابقه تحصیل، کار و مهارت های زبان انگلیسی و فرانسه می تواند در اخذ اقامت دائم کانادا بسیار تأثیر گذار باشد. درصورتی که دانشجو دارای همسر باشد، سابقه کار و مهارت های زبان همسر نیز می تواند امتیازاتی را در پرونده اقامتی آن‌ها در پی داشته باشد.
به همین منظور متقاضیان می توانند برای اخذ اقامت دائم کانادا در سیستم برنامه اکسپرس انتری ثبت نام کنند زیرا با داشتن تحصیلات دانشگاهی از کانادا و سوابق کاری در کانادا و همچنین اقامت در این کشور در حین تحصیل و کار، می توانند امتیازات لازم را کسب نمایند و به راحتی اقامت دائم این کشور را اخذ نمایند. با این حال متقاضیان برای اخذ تابعیت کشور کانادا به شرایطی نیاز دارند که به شرح زیر می باشد:

  • متقاضی باید 3 سال از 5 سال را در کشور کانادا حضور داشته باشد. لازم به ذکر است سال‌های پیش از اخذ اقامت دائم کانادا به اندازه یک دوم محاسبه می شود
  • متقاضی باید دانش زبان انگلیسی یا فرانسوی داشته باشد و در آزمون شهروندی شرکت نماید.
  • متقاضی باید در 5 سال گذشته به مدت 3 سال مالیات پرداخت کرده باشد.

سخن پایانی

تحصیل در کانادا به گروه خاصی اختصاص ندارد و در صورتی که افراد متقاضی صلاحیت های عمومی این کشور را دارا باشند، می توانند این کشور را مقصد مهاجرتی خود قرار دهند.
کارشناسان ما در مؤسسه مهاجرتی آتیه آفرینان ایرانیان بر اساس شرایط شما، روش ها و گزینه های مناسب با سابقه علمی شما برای اخذ پذیرش و بورسیه های تحصیلی از دانشگاه های کانادا را ارائه خواهند داد.

جهت کسب اطلاعات بیشتر در زمینه تحصیل در کانادا برای اتباع خارجی می توانید با مشاوران مجرب ما در امر حقوق بین الملل تماس حاصل نموده و مشاوره رایگان تلفنی دریافت نمایید. همچنین می توانید در قسمت انتهای مقاله، در قسمت دیدگاه (ثبت پرسش) نظرات و پرسش های خود را بیان نموده و پاسخ خود را در کوتاه ترین زمان ممکن دریافت کنید.

سوالات متداول

مدارک اخذ ویزای تحصیلی کانادا باید به چه زبانی باشد؟

تمام مدارک باید به زبان رسمی انگلیسی ترجمه شوند.

آیا همراه دانشجو در کشور کانادا اجازه کار دارد؟

بله، یکی از مزایای ویزای همراه دانشجویی این است که به همسر فرد دانشجو، اجازه کار تمام وقت می دهند.

4.8/5 - (196 امتیاز)
مقالات مشابه
کار در کانادا کار در کانادا

کار در کانادا با توجه به وسعت خاک کشور کانادا و جمعیت کمی که دارد تقاضای قابل توجهی دارد. ال...

لیست مشاغل مورد نیاز در ایالت کبک کانادا لیست مشاغل مورد نیاز در ایالت کبک کانادا

مهاجرت به ایالت کبک کانادا ،یکی از روش های مهاجرت به کانادا می باشد که طرفداران زیادی دارد ....

تحصیل در رشته فیزیوتراپی کانادا تحصیل در رشته فیزیوتراپی کانادا

کشور کانادا در آمریکای شمالی واقع شده است که با توجه به وسعت بالای این کشور هر سال مهاجران ز...

نظرات کاربران
Zaki

Thank you

دیارا

سلام وقت بخیر من ایلتس ۸ دارم و معدل کل دیپلمم و هر سه سالم بالای ۱۹ هست اما تو نهایی دوازدهم دو تا نمره خیلی کم تو فیزیک و دینی دارم که به خاطر مشکلی نتونستم بخونم اما چون نمرات مستمر و ترم یک ۲۰ بود نمرات سالانه زیاد بد نیست ،من با وجود این دو تا نمره خیلی کم نمیتونم دانشگاه بریتیش کلمبیا اکسپت شم برای زیست شناسی؟gpa 3.5 میخوان اما این فقط برای معدل هست یا تک تک نمرات؟

آتیه آفرینان

با سلام. خیر مشکلی نیست. برای وقت مشاوره وارد لینک رزرو وقت مشاوره شوید.

مونا ترشیزی

سلام خسته نباشید، میخواستم بپرسم اگر بحواهیم برای مقطع لیسانس اسکالرشیپ بگیریم، برای شروع چه کار باید کنیم ؟

آتیه آفرینان

با سلام. به دلیل رقابت بسیار بالا یا باید نخبه باشید یا در المپیاد شرکت کرده باشید. وگرنه کشورهای پیشرفته به راحتی اسکالرشیپ نمیدن.

آرش ریحانی

سلام و خسته نباشید ما برای ویزای تحصیلی اقدام کردیم متاسفانه در مرحله ویزا ریجکت شدیم و دلیل ردی رو هم قانع نشدن آفیسر برای برگشت به ایران نوشتن برای دادگاه اعتراض کردیم به نظرتون جواب کی میاد و اینکه میشه امیدواربود که جوابمون مثبت بیاد؟ اگه دادگاه رد کنه بازم میتونیم برای دادگاه اقدام کنیم؟ ممنون میشم جواب بدین

آتیه آفرینان

با سلام. خیر راهی دیگه ای نیست.

مرتضی

سلام ممنون از سایت خوبتون من بین انتخاب ادامه تحصیل در کانادا و اروپا مرددم امکانش هست بگین در صورتی که تمام شرایطی که تو این صفحه گفته شده رو داشته باشم شانسم برای موفقیت برای اخذ پذیرش تحصیلی کانادا چقدره؟

آتیه آفرینان

با سلام. کاملا بستگی به خودتون داره که کدوم رو انتخاب کنید. ولی اگه شرایط لازم رو دارید کانادا رو انتخاب کنید شانس بیشتری برای اخذ پذیرش دارید.

مهرشاد

سلام میشه لطفا بگید برای ادامه تحصیل در کانادا در مقطع لیسانس اقدام بشه راحتره یا فوق لیسانس؟

آتیه آفرینان

با سلام. بستگی به سن، گپ تحصیلی و سوابق کاریتون داره. ولی در حالت کلی هرچقدر مقطع تحصیلی بالاتر میره سختگیری اساتید در دانشگاه ها بیشتر میشه.

مژده

سلام خسته نباشید برای تحصیل در ترم پاییز سال بعد در کانادا باید از کی اقدام کنم؟

آتیه آفرینان

با سلام. باتوجه به رشته و ددلاین دانشگاه مدنظرتون متفاوت هست.

paria.doaei

سلام خوبید من ناشنوا هستم کانادا دانشگاه نقاشی هست 🙏🤲🏻

آتیه آفرینان

با سلام. میتونید وارد دانشگاه های کانادا بشید.

رقیه شریفی

با دریافت پذیرش از یکی از کالج های کانادا موفق شدم با وجود ریسک ریجکتی با کمک تیم آتیه آفرینان ویزای تحصیلی کانادا رو بگیرم.

آتیه آفرینان

با سلام خانم شریفی عزیز. شما لایق بهترین ها هستید. خوشحالیم که تونستیم کمکتون کنیم تا به هدفتون برسید.

صابر

دوست من از طریق آتیه آفرینان اقدام کرد من استباه کردم همزمان باهاش اقدام نکردم الان یکسال کانادا داره درس میخونه، گیلان هستم این هفته حتما برای مساوره و اقدام میام دفترتون

آتیه آفرینان

در خدمت هستیم، تشریف بیارین دوست عزیز

مریم

سلام ممنون از توضیحات عالی که دادین میشه بگید تحصیل در چه مقطع تحصیلی در کانادا برای ایرانیان بهتره الان؟

آتیه آفرینان

با سلام تحصیل در همه ی مقاطع ممکن هست و هیچ محدودیتی ندارد، فقط لازمه که شرایط شما اعم از سن، تحصیلات، سطح زبان، رشته و... بررسی شود.

مهرنوش

سلام خسته نباشید من برای ترم زمستون بخوام برای ادامه تحصیل در کشور کانادا اقدام کنم باید از چه زمانی قرارداد ببندم؟

آتیه آفرینان

با سلام هر زمانی که آمادگی داشته باشید، قطعا هرچه زودتر از جهت آماده سازی مدارک برایتان بهتر خواهد بود.

نیما

سلام روز بخیر برای دو تا برادر همزمان میشه پذیرش تحصیلی کانادا گرفت؟ برای رشته کارشناسی من و داداشم چون دو قلو هستیم میخوایم با هم اقدام کنیم

آتیه آفرینان

با سلام لازمه رزومه تحصیلی هر دو اعم از معدل، نمرات دروس تخصصی بررسی شود اگر تفاوت زیاد نباشد، می توانید هردو اقدام کنید.

رضا پور کریمی

سلام خسته نباشید ممنون از توضیحات کاملتون سایت خیلی خوبی دارید واقعا، یه سوال داشتم خانم من برای تحصیل در کشور کانادا میخوان اقدام کنن، اگر ایشون کارشون درست بشه به عنوان همراه می تونم باهاشون برم؟ من تخصصم و کارم در زمینه آی تی هست. تشکر

آتیه آفرینان

با سلام بله رضا عزیز امکان اخذ ویزا همراه برای شما فراهم است.

روژان

سلام ممنون از سایت خوبتون، من یه سوالی دارم اینه که من از زمانی که مدارکمو تکمیل کنم تا زمانی که پذیرش تحصیل در کانادا رو بگیرم و ویزای تحصیلی کانادام بیاد با فرض اینکه مدارکم کامل چقد طول می کشه؟

آتیه آفرینان

با سلام. کاملا بستگی به دانشگاه، رشته و ددلاین ها داره. برای اطلاعات بیشتر با موسسه تماس بگیرید.

مارال

سلام راجع به تحصیل در کانادا اطلاعات زیادی ندارم و قصد دارم برای ادامه تحصیل به کانادا برم ایا شما مشاور و راهنمایی ب صورت حضوری یا تلفنی انجام میدین؟ ممنون

آتیه آفرینان

با سلام شما می تونین بر روی رزرو وقت مشاوره کلیک کنین یا با شماره 02172207 تماس بگیرید.

میترا

سلام من برای مقطع کارشناسی ارشد رشته عمران میخوام برای ادامه تحصیل در کانادا اقدام کنم، سوالم اینه که شرایط برای رشته عمران در کانادا برای دختر مجرد مناسب هست؟ برای پذیرش مشکلی ندارم؟ معدل خوبی دارم در ایران

آتیه آفرینان

با سلام دوست عزیز کانادا بسیار مهاجر پذیر است و برای تحصیل امکان اقدام وجود دارد، رزومه تحصیلی و شرایط شما بایستی مورد بررسی قرارگیرد با شماره 02172207 جهت دریافت وقت مشاوره تماس بگیرید.

صدرا

باسلام ایا با مدرک تافل هوم ادیشن امکاندریافت ویزا تحصیلی وجود داره در کانادا یا امریکا.و اینکه پذیرش مشروط بدون مدرک زبان چی میشه لطف کنید توضیح بدیدوبرای رشته مدیریت کسب وکار mba

حسین

سلام من 16 سالمه و میخوام در کانادا در رشته کامپیوتر و برنامه نویسی ادامه تحصیل بدم هزینه دانشگاه و محل اقامت رو بهم میگین

آتیه آفرینان

باسلام، چون هنوز پذیرش دانشگاه شما مشخص نیست اطلاع دقیقی از هزینه نمی توان گفت، اما به طور کلی شهریه دانشگاه 15000_20000دلار و هزینه ماهیانه زندگی 1000_1200دلار می باشد.

نیوشا

سلام وقتتون بخیر ممنون از مطالب مفید و سایت خوبتون

آتیه آفرینان

سلام،سپاس از نگاهتون.

سپهر

سلام وقتتون بخیر آیا میشه برای تحصیل در مقطع لیسانس کانادا بورسیه دریافت کرد؟

آتیه آفرینان

سلام وقت بخیر، بستگی به رزومه ی شما دارد لطفا با شماره ی 02172207 تماس بگیرید.

مهسا

آیا تحصیل در کانادا هزینه داره و اگر بله میشه در مقطع دکتری برای تحصیل در کانادا فول فاند دریافت کرد؟

آتیه آفرینان

با سلام تحصیل در کانادا به خودی خود هزینه دارد (حدودا15-25هزار یورو)اما اگر رزومه ی شما قوی و تحقیقاتی باشد امکان دریافت فاند وجود دارد. جهت بررسی رزومه با شماره ی02172207 تماس بگیرید.

سزاوار

سلام رقم 50 هزار دلاری ( برای شهریه فقط ) کانادا برای تحصیل در دانشگاه های این کشور مناسب هست ؟ تو ایالت انتاریو .

آتیه آفرینان

سلام بله شهریه یکسال دانشگاه حدودا بین 15000 الی 20000 دلار می باشد

کیارش داودی

سلام من فارغ التحصیل کارشناسی رشته بیوتکنولوژی از دانشگاه تهران معدل17.5 و آیلس 7 و دو مقاله ISI هم دارم شرایط بورسیه برای من چطور است؟

آتیه آفرینان

سلام وقت بخیر شما شانس بسیار بالایی با توجه به تحقیقاتی بودن رزومه ی تحصیلیتون دارید، پیشنهاد می شود با رزرو وقت مشاوره تخصصی اطلاعات خودتان را تکمیل و پروسه ی کاریتان را شروع کنید.

متین اقبالی

درود بر شما متین اقبالی 23 ساله فارغ التحصیل رشته مهندسی مکانیک گرایش طراحی جامدات در مقطع کارشناسی با نمره 15.2 از دانشگاه صنعتی خواجه نصیر الدین طوسی تهران هستم . نمره مدرک آیلتس آکادمیک من 8 هست . 1 سال تجربه کار با دستگاه های cnc رو دارم و تجربه کار در تعیرگاه های خودرو رو نیز دارم . برنامه نویسی و نصب و راه اندازی وب سرویس ها رو هم بلدم . همچنین مدرک نجات غریق درجه 2 رو دارم . یک دوست نزدیک در کانادا در استان انتاریو هم دارم که اقامت دائم خودش رو گرفته . حدود یک میلیارد تومان هم سرمایه دارم . میخواستم بدونم بهترین گزینه برای ادامه تحصیل در مقطع ارشد چی هست و آیا شانس دریافت کمک هزینه تحصیلی رو دارم؟ اگر دارم چند درصد از اون پوشش داده میشه؟  به علاوه آیا با توجه مهارت های ذکر شده شانس کار کردن در زمینه های مذکور رو هم زمان با تحصیل دارم؟ و آیا اصلا مجاز به کار کردن هستم؟ آیا پس از اتمام دوره ارشد میتونم ویزای تحصیلی رو تبدیل به اقامت دائم بکنم؟ و اگر میتونم شرایطتش چی هست و مدت زمان دریافتش چقدر طول میکشه؟ با تشکر

آتیه آفرینان

با سلام جناب اقبالی. شرایط شما کاملا مناسب برای تحصیل در مقطع ارشد این کشور می باشد پیشنهاد می کنم از این طریق اقدام کنید. در رابطه با بورسیه این کشور، تعداد محدود از افراد بورس می شوند و بستگی به رزومه دارد که به صورت تخصصی تر باید بررسی شود. اجازه کار همزمان با تحصیل به صورت پاره وقت دارید، در رابطه با گرفتن اقامت سابقه ی کاری شما و تحصیلیتون ، سطح زبان و… در نظر گرفته می شود.

هلیا محمدی

سلام..برادر من پذیرش دانشگاه یورک تورنتو گرفته...بیومتریک و پرداخت شهریه و همهههه کاراش درسته قرار بود تیر99ویزاش بیاد که خورد به کرونا....هنوزم ویزاش صادر نشده...باید چکار کنه مشکل چیه

آتیه آفرینان

با سلام. شرایطتون رو باید مشاوران ما بررسی کنند. جهت مشاوره رایگان با شماره 72207 تماس بگیرید.

Milad.t

سلام. 34 سال سن دارم. معلم تربیت بدنی و دارای مدرک ارشد تربیت بدنی با گرایش حرکات اصلاحی هستم. با سرمایه 200 میلیونی آیا میشه به مهاجرت فکر کرد؟

آتیه آفرینان

با سلام. برای تحصیلی بخواین اقدام کنید سرمایتون رو باید افزایش دهید. کاری هم برای پروسه اسکیل ورکر در یک سری از ایالت ها اعلام نیاز هست.

محمد

سلام من 18 سالمه و دیبلم برق با معدل 17 را دارم و در مقطع زبان c2 هستم و ایا میتونم بقیه دوره زبانم را در کانادا ادامه بدم و از روش ویزای تحصیلی اقدام کنم! لطفا در مورد مدارک ورزشی و مزیت های ان توضیح بدید من مدرک دان 3 کونگ فو را دارم و مقام های اول کشوری .و همچنین مدارک فنی حرفه ای از اموزشگاه های خصوصی لطفا توضیح دهید که سالانه در کنار تحصیل چه مقدار میتوانم از طریق کار درامد داشته باشم! و ایا میتوانم از طریق ورزشم و مدارکم تو ورزش درامدی داشته باشم یا نه!

آتیه آفرینان

با سلام. در مورد مدارک ورزشیتون برای پورسه مهاجرت تاثیری ندارد. 20 ساعت در هفته امکان کار حین تحصیل وجود دارد. حداقل حقوق ساعتی 12/5 دلار است. با توجه به شرایط سفارت میتوانید در مقطع کارشناسی برق اقدام نمایید.

علی

سلام ببخشید من رتبه 2 رقمی کنکور تجربی 95 هستم؛ پزشکی شیراز درس میخونم و فوق العاده پشتکارم توی رشته درسیم زیاد هست و خواهرم در حال مهاجرت به کانادا هست (فوق دکترای دانشگاه برلین آلمان رشته مهندسی پزشکی دارن برای کار میرن کانادا) خواستم بدونم من میتونم برای ادامه تحصیل «تخصص» واسه کانادا اقدام کنم؟ یا اینکه امکانش خیلی ضعیفه که بتونم برم؟ممنون

آتیه آفرینان

با سلام. بعد از فارغ التحصیلی شما میتوانید با روش اکسپرس سنتری وارد کانادا شوید. بعد از ورود به کانادا با گذراندن دوره های مربوط به معادل سازی مدارک که 1 یا 2 سال طول میکشه برای آزمون های مقطع تخصص پزشکی کانادا اقدام و تحصیل کنید.

سینا جباری

سلام وقتتون بخیر بنده 36 سالم هست و دارای مدرک کارشناسی مکانیک هستم و 7 سال سابقه کار دارم و متاهل هستم و 1 بچه 1سال و نیمه دارم و خانمم هم 32 سالشه و دارای مدرک میکروبیولوژی هست و 9 سال سابقه کار دارد ومیخواستم بدونم ما میتوانیم برای مهاجرت به کانادا اقدام کنیم با این شرایط و شانسی داریم ؟ و اینکه از چه روشی اقدام کنیم بهتر هست؟ ممنون

آتیه آفرینان

با سلام. با توجه به شرایطتون ویزای تحصیلی برای کانادا گزینه بهتری هست.

Mohana

سلام من ۲۲ سالمه و دیپلم با معدل ۱۴ دارم و میخوام در این کشور در رشته زبان انگلیسی تحصیل کنم و واسم مهمه که بعد از تحصیل تابعیت کشوری که در آن تحصیل کردم را بگیرم آیا امکان کار هنگام تحصیل و پرداخت مالیات هم وجود دارد که بتوان بعد اتمام تحصیل بلافاصله تابعیت را دریافت کنم؟ کل سرمایم هم ۳۰۰ میلیون تومان است. اگر این کشور مناسب نیست میشه کشوری که مناسب با اطلاعات من هست رو بگید.

آتیه آفرینان

با سلام. بله کار دانشجویی در کشور کانادا مجاز است و در ایام تحصیل میتوانید 20 ساعت در هفته و در ایام غیر درسی به صورت تمام وقت کار دانشجویی مجاز است.

KASRA

پس با این تفاسیر من حساب کردم او رشته خودم هزینه تحصیل و زندگی سالی 42 هزار دلار استرالیا شد ( البته با بورسیه سالی 25 هزار دلار استرالیا)تحصیل در کانادا هم سالی 35 هزار دلار کانادا ( البته در مقطع دکترا بورسیه های خوبی برای افرادی کا رزومه خوبی داشته باشند تعلق میگرد ) سفارت استرالیا هم از من فقط تمکن مالی ، گردش مالی و....= فقط ص19873 دلار استرالیا تخمین زد و گفت باید این مقدار تو حسابت باشه ولی خب البته گفت این را که هزینه های تحصیل به عهده خودت هستش و هر سال شما باید این عدد 19873 باید توی حساب باشه تا من ویزا را تمدید کنم البته من هزینه های تحصیل و زتدگی را هر سال میدم ولی خب احتیاجی نیست خیلی فقط میخواستم جهت اطلاع بدونم یعنی سفارت از من فقط هزینه های زندگی را میخواد ؟ ایا کشور های دیگه هم همینطور هستند؟و میخواستم بدونم بدون بورسیه برای افراد اگر کسی کل سرمایه ای که ایران داره 450 میلیون تومان مناسبه؟این 450 میلیون تومان برای کل سنوات تحصیل ایا کافیه برای مقطع دکترا رشته های مهندسی ؟البته این سرمایه تا 500 میلیون هم افزایش پیدا میکنه ....این پارا متر هایی که گفتم برای تحصیل در کانادا و استرالیا بودخیلی متشکرم

سارا جوادی

با سلام ممنون از توضیحات شما . بله همه کشورهایی که ویزا نیاز دارند ارائه تمکن مالی الزامی است و شهریه و هزنیه های زندگی نیز باید پوشش داده شود . البته برای دکتری هر دو کشور بورسیه های خوبی می دهند که شما شانس دریافت این بورسیه ها را دارید

KASRA

ببخشید این درسته که دانشجویان مقطع دکتری در کانادا حق کار تمام وقت دارند؟و شانس بورسیه شدن در این مقطع بسیار بالاتر و راحت تر مقاطع فوق لیسانس و پایینتر هستشچون فوق لیسانس باید رزومه خیلی قوی ارایه داد

سارا جوادی

با سلام بله در محیط دانشگاه اجازه کار فول تایم دارید. قطعا برای دریافت بورسیه در مقطع دکتری به شرط داشتن رزومه قوی شانس بالاتری دارید .

KASRA

من بعید میدونم هزینه تحصیل در مقطغ دکتری در کانادا سالی 35 هزار دلار سالی باشهچرا چون  رشته های مهندسی سال 19 هزار کانادا هزینه تحصیل و هزینه زندگی هم سالی حداکثر17 هزار دلار کانادا =36000 دلار کانادا که میشه 27 هزار دلار امریکا در سالببخشید ایا  با تحصیل در شهر کوچک تر ( غیر از ونکوور و تورنتو ) ایا امکان تامین هزینه ها با کار دانشجویی هست؟دوره دکتری فرضا اگر 4 سال طول بکشه میشه =کل هزینه( تحصیل+ زندگی+بلیط رفت و برگشت)=144 هزار کانادا ؟.....ایا این امکان هست با گذاشتن سند خانه به ارزش 1 میلیارد تومان+دادن هینه های تحصیل و زندگی به مدت 1 سال به افیسر تفهیم کنم از پس هزینه ها تا مدتی که در کانادا هستم برخواهم امد؟با سپاس

سارا جوادی

با سلام شما اگر از کانادا بورسیه دریافت کنید یا قرارداد کار را از ایران داشته باشید از ارائه تمکن مالی معاف هستید .در غیر این صورت به تمکن مالی حداقل 12.700 دلاری احتیاج خواهید داشت.

کسری اسماعیلی

35 هزار دلار امریکا؟ اما من با چند تا وکیل مهاجرت صحبت کردم گفتن 28 هزار تا 30 هزار دلار کانادا

سارا جوادی

با سلام دوست عزیز ، میزان هزینه دقیق به سبک زندگی شما بستگی دارد. هزینه ی که خدمتتون گفته شده هزینه زندگی و تحصیل در شهرهای اصلی دانشجویی است . با صرفه جویی و کاهش هزینه ها میتوانید این مبلغ رابه 28 هزار تا هم برسانید. لینک دانشگاه ها https://www.ece.ubc.ca/admissions/graduate/cost https://www.mcgill.ca/ece/graduate/fees

کسری اسماعیلی

سلام در کانادا هزینه زندگی و تحصیل در مقطع دکترا چقدره رشته مهندسی برق

سارا جوادی

با سلام بدون بورسیه حدود 35 هزار دلار سالیانه

سیاوش

باسلام من دکترا دامپزشکی دارم آیا درکانادا یا کشورهای اروپایی تخخص تغذیه ومتابولیسم انسانی بخونم ممنون میشم راهنمایی کنید.

سارا جوادی

با سلام تخصص تغذیه و متابولیسم انسانی برای گروه پزشکی عمومی می باشد.

محمد ممتازبخش

بورسيه تحصيلي رشته پزشكي در كانادا

سارا جوادی

با سلام دوست عزیز ، به منظور اقدام برای بورسیه های تحصیلی باید شرایط شما ازجمله سن ، مدرک زبان و .. را بررسی کنیم. در صورتی که قصد دارید شرایطتون برای بورسیه های تحصیلی بررسی شود فرم ارزیابی گروه آتیه آفرینان را پر کرده تا همکاران پس از بررسی شرایط شما با شما تماس بگیرند.

وحید فرساد

سلام و عرض ادب برای تیم اقامت و مهاجرت اتیه افرینان ایرانیان. اول تشکر فراوان میکنم از سایت بسیار کاربردی و تکمیلی که در زمینه اقامت و مهاجرت و اعزام دانشجو به خارج از کشور دارید که واقعا هر چی اطلاعات مورد نیازم بود و سرچ کردم سایت شما رو دیدم و دیگر از گوگل دنبال سوالاتم نیستم.سوالی که از مشاور تیم اتیه افرینان داشتم در زمینه تحصیل در کانادا هست. من دیپلم تجربی هستم و تیزهوشان دیپلممو گرفتم. مدرک زبان هم ایلتس دارم. برای تحصیل در کانادا چه رشته ها و چه موقعیت هایی رو پیشنهاد میکنید؟

سارا جوادی

با سلام دوست عزیز باعث افتخار ماست که تونستیم پاسخگوی سوالات شما باشیم. در کشور کانادا اکثر رشته ها پذیرش راحتی دارند اما رشته های گروه پزشکی به شدت سخت و رقابتی هستند. پیشنهاد میکنیم در صورت تمایل به ادامع تحصیل در رشته های گروه پزشکی ابتدا در رشته های علوم پایه پذیرش بگیرید و سپس در آزمون پزشکی این کشور شزکت کنید.

پدرام

سلام ،من 17 سالمه و توی دبیرستان تیزهوشان ناحیه دو شیراز درس میخونم که بهترین مدرسه ی استان فارس محسوب میشه .معدل پایه ی یازدهم من )که الان پیش دانشگاهی هستم( شد 19.84 که نفر 4 مدرسه شده بودم .چند وقته که به مهاجرت به کانادا فکر میکنم اونم از طریق تمکن مالی .خواستم بدونم که بهتره الان اقدام کنم یا صبر کنم و بعد از کنکورم کاری کنم.من توی آزمون های تستی مثل کنکور از آزمون های تشریحی خیلی ضعیف تر عمل میکنم واسه همین هم فکر کردم شاید با کنکور به چیزی که میخوام نرسم.اگه ممکنه منو راهنمایی کنید .ممنون

سارا جوادی

با سلام دوست عزیز در صورتی که سرمایه 400 هزار دلاری داشته باشید میتونید برای سرمایه گذاری کانادا اقدام کنید. البته با توجه به سن شما بهترین راه مهاجرت برای شما ویزای تحصیلی هست و نیازی به قبولی در کنکور هم ندارید.

شاهین

سلام- من تازه شروع به مطالعه درباره خروج از کشور کردم برای تحصیلچطور بدونم که روانشناسی کانادا بیشتر چه مسائلی را پیگیری می کند؟چطور اساتید و زمینه کاری آنها را پیدا کنم؟

سارا جوادی

با سلام به منظور مطالعه درباره رشته روانشاسی و مکاتبه با اساتید باید وب سایت هر دانشگاه را مطالعه کرده و با ایمیل معرفی شده در دپارتمان روانشناسی مکاتبه نمایید.

مشاهده نظرات بیشتر
Call Now Button