تحصیل در آلمان شرایط فوق العاده ویژه ای در سال 2024 پیدا کرده است که همین موضوع سبب شده است دانشجویان عطش زیادی برای اخذ پذیرش تحصیلی در آلمان در مقاطع مختلف داشته باشند. همانطور که می دانید کشورهایی که شرایط زندگی، تحصیلی و کاری خوی برای مهاجرین دارند همیشه در مقابل آن شرایط سخت تری نسبت به بقیه کشورها داشته اند.

اما این سختی نباید خللی در تصمیم گیری شما ایجاد کند. ما به شما این اطمینان را می دهیم که به راحتی آب خوردن تمامی بسترهای لازم برای اخذ پذیرش برای تحصیل در آلمان را توسط بهترین کارشناسان فراهم کنیم. پس حتما با دقت ادامه این صفحه را مطالعه کنید و فراموش نکنید که در اولین فرصت برای گرفتن مشاوره رایگان با ما تماس بگیرید.

شرایط تحصیل در آلمان

درخواست مشاوره تحصیلی

همراهان عزیز، لطفا برای گرفتن مشاوره تلفنی تحصیلی، فرم درخواست زیر را تکمیل کرده و منتظر تماس ما در سریع ترین زمان ممکن باشید.

  • این فیلد برای اعتبار سنجی است و باید بدون تغییر باقی بماند .

تحصیل در آلمان

متقاضیان مهاجرت به آلمان برای تحصیل پس از دریافت نامه پذیرش تحصیلی از دانشگاه مورد نظر خود، باید با ارائه مدارک مورد نیاز سفارت کشور آلمان، اقدام به درخواست ویزای تحصیلی نمایند.

متقاضیان باید در ارائه مدارک مورد نیاز سفارت توجه و دقت لازم داشته باشند زیرا ممکن است در صورت نقص در مدارک، درخواست متقاضی رد شود. بررسی درخواست ویزای تحصیلی ممکن است حداقل 2 سال زمان ببرد. دانشجویان باید مدارک زیر را برای ارائه به سفارت آلمان آماده نمایند:

  • ارائه مدرکی که مبنی بر عدم سوءسابقه کیفری دانشجو است.
  • ارائه مدارک پزشکی دانشجو مبنی بر سلامت وی

لازم به ذکر است که تمام مدارک باید به زبان آلمانی ترجمه شوند. در این بین ممکن است سفارت برای بررسی بیشتر پرونده متقاضی، نیاز به درخواست ارائه مدارک بیشتری نمایند. دانشجویان پس از دریافت ویزای تحصیلی و ورود به کشور آلمان، مجوز کار دانشجویی خود را نیز دریافت می کنند.

تحصیل در آلمان

برای تحصیل در آلمان از کجا شروع کنیم؟

به طور مشترک بین مدارس آلمانی، علاوه بر دروس پایه مانند ریاضیات، فیزیک، شیمی، زیست شناسی/ زبان آلمانی و در بخش هایی علوم اجتماعی، ادبیات، تاریخ و جغرافیا و انفورماتیک، این امکان برای دانش آموزان وجود دارد که در زمینه مهارت های فنی و عملی نیز آموزش های لازم را ببینند.

آموزش و تدریس در مدارس دولتی آلمان به زبان آلمانی انجام می شود و مهاجرانی که فرزندانشان را در این مدارس ثبت نام می نمایند، فرزندانشان فرصت این را دارند تا در کنار دیگر دانش آموزان زبان آلمانی یاد بگیرند.

البته در این مدارس تدریس زبان آلمانی به صورت جداگانه وجود دارد اما بسته به ایالت و شهر می باشد.
برای تحصیل در آلمان، مدارس خصوصی و بین المللی بسیاری نیز وجود دارد که تنها به زبان آلمانی تدریس می شود و شامل پرداخت شهریه می شود. شهریه مدارس خصوصی در آلمان به صورت میانگین در حدود 6000 یورو الی 15000 یورو در سال تخمین زده شده است.

آموزش رسمی از 6 سالگی برای کودکان آغاز می شود که به مدت 4 سال در دوره ابتدایی به طول می انجامد. پس از دوره 4 ساله ابتدایی، مقطع دبیرستان به صورت 4 انتخاب در پیش روی دانش آموزان قرار می گیرد که شاملHauptschule، Realschule​، Gymnasium و Gesamtschule می شود که هر کدام نوع خاصی از دبیرستان است.
مقطع دبیرستان به مدت 9 الی 10 سال به طول می انجامد و پس از گذراندن هر یک از انواع دبیرستان، دانش آموزان می توانند مدرک دیپلم خود را دریافت نمایند.

مشاوره و تماس
021-72207

پادکست راهنمای تحصیل در آلمان

در این پادکست که توسط کارشناس ارشد مجموعه آماده شده است، حتما این پادکست را گوش کنید و از جدیدترین اطلاعات شرایط تحصیل در کشور آلمان مطلع شوید.

دوره تحصیل در آلمان چقد طول می کشد؟

مدت زمانی که برای تحصیل در آلمان صرف می شود به مقطع تحصیلی شما بستگی دارد، در اینجا طول دوره تحصیلی در هر مقطع تحصیلی را در آلمان به شما توضیح می دهیم:

  • دوره کارشناسی که شامل 6 الی 8 ترم است حدودا 3 تا 4 سال به طول می انجامد.
  • دوره کارشناسی ارشد 3 الی 4 ترم بوده که حدود 2 سال به طول می انجامد.
  • دوره دکتری هم بین 4 تا 6 سال به طول می انجامد.
شرایط تحصیل در آلمان

نکته:اگر این سوال در ذهن شما شکل گرفته که شروع ترم تحصیلی در آلمان چه زمانی است باید بگوییم که؛ شروع ترم تحصیلی در آلمان سپتامبر تا مارچ هر سال بوده که معادل یک ترم تحصیلی می باشد و آپریل تا آگوست ترم دیگر آن خواهد بود.

11 مزایای تحصیل در آلمان

کشور آلمان تحصیل در مراکز آموزشی و دانشگاه های آلمان دارای مزایای بسیاری است که این کشور را به مکان جذابی برای تحصیل کرده است.
بررسی مزایای تحصیلی کشور آلمان، به متقاضیان تحصیل در آلمان کمک می کند تا در انتخاب خود، تصمیم گیری بهتری داشته باشند. می توان از مزیت های تحصیل در آلمان به نکات زیر اشاره کرد:

  1. ارائه یکی از بهترین سیستم های آموزشی در دنیا متعلق به کشور آلمان است که با ارائه آموزش و تحقیقات عالی و دانشگاه هایی در رتبه بندی جهانی، رشته های متنوعی را ارائه می دهند.
  2. تحصیلات به صورت رایگان در کشور آلمان وجود دارد به طوری که 35 درصد دانشجویان، آلمان را به خاطر رایگان بودن شهریه دانشگاه‌هایش انتخاب می نمایند.
  3. مراکز آموزشی بسیار زیادی در آلمان وجود دارد به طوری که بیش از 370 مرکز آموزش عالی در 165 نقطه این کشور وجود دارد.
  4. امکان تحصیل به 2 زبان آلمانی و انگلیسی در مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری (در برخی رشته های محبوب مانند کامپیوتر امکان تحصیل به زبان انگلیسی وجود دارد.)
  5. در زمان دانشجویی امکان کار ضمن تحصیل به صورت 20 ساعت کار پاره وقت در هفته وجود دارد.
  6. مدارک دانشگاهی آلمان دارای اعتبار جهانی هستند.
  7. پس از فارغ التحصیلی فرصت های شغلی بسیار خوبی برای دانشجویان فراهم است.
  8. نرخ بیکاری در کشور آلمان بسیار پایین است و پس از فارغ التحصیلی دانشجویان می توانند به راحتی در پی شغل مورد نظر خود باشند.
  9. آلمان کشوری با امنیت بسیار بالا است چه از نظر اجتماعی و چه از نظر سیاسی و اقتصادی شرایط بسیار امن و ایده آلی برای مردم فراهم آمده است.
  10. سطح رفاه اجتماعی نیز بسیار بالا است و عموم مردم در یک طبقه اجتماعی زندگی می کنند.
  11. امکان دریافت اقامت دائم پس از فارغ التحصیلی با شرایط خاص برای متقاضیان محیا می باشد.
مزایای تحصیل در آلمان

مدارک مورد نیاز تحصیل در آلمان

متقاضیان تحصیل در آلمان پس از دریافت نامه پذیرش تحصیلی از دانشگاه مورد نظر خود، باید با ارائه مدارک مورد نیاز سفارت کشور آلمان، اقدام به درخواست ویزای تحصیلی نمایند.

متقاضیان باید در ارائه مدارک مورد نیاز سفارت توجه و دقت لازم داشته باشند زیرا ممکن است در صورت نقص در مدارک، درخواست متقاضی رد شود. بررسی درخواست ویزای تحصیلی ممکن است حداقل 1 سال زمان ببرد. دانشجویان باید مدارک زیر را برای ارائه به سفارت آلمان آماده نمایند:

  • ارائه پاسپورت معتبر
  • ارائه دو قطعه عکس 4×3
  • ارائه نامه پذیرش دانشگاه مورد نظر در آلمان
  • فرم درخواست ویزا که به امضای شخص متقاضی رسیده باشد.
  • انگیزه نامه تحصیلی (دلایل و انگیزه خود برای تحصیل در آلمان)
  • مدرک فارغ التحصیلی مقطع قبلی
  • مدارک مورد نیاز از سطح دانش زبان
  • ارائه مدارکی مبنی بر تمکن مالی دانشجو برای مدت زمانی که در آلمان مشغول به تحصیل است.
  • پرداخت هزینه ویزای تحصیلی آلمان
  • ارائه مدرکی که مبنی بر عدم سوء سابقه کیفری دانشجو است.
  • رزومه تحصیلی
  • ارائه مدارک پزشکی دانشجو مبنی بر سلامت وی

لازم به ذکر است که تمام مدارک باید به زبان آلمانی ترجمه شوند. در این بین ممکن است سفارت برای بررسی بیشتر پرونده متقاضی، نیاز به درخواست ارائه مدارک بیشتری نمایند.
دانشجویان پس از دریافت ویزای تحصیلی و ورود به کشور آلمان، مجوز کار دانشجویی خود را نیز دریافت می کنند.

فارغ التحصیلانی که بتوانند با یک کارفرمای آلمانی در شغلی متناسب با رشته تحصیلی خود قرارداد کاری دریافت نمایند، به راحتی می توانند ویزای کاری خود را دریافت نمایند.
همچنین برای تبدیل ویزای تحصیلی به ویزای کاری آلمان، کارفرما باید تأییدیه استخدام را از وزارت کار این کشور دریافت نماید. در این میان نحوه کاریابی و بررسی موسسات کاریابی می تواند کمک بزرگی برای متقاضیان کار در آلمان باشد.

هزینه های تحصیل در آلمان 2023 چقدر است؟

با توجه به این که هزینه تحصیل در آلمان در دانشگاه های دولتی که به زبان آلمانی تدریس می شود، از هزینه کمی برخوردار است (تقریبا رایگان)، افراد زیادی قصد مهاجرت به این کشور می کنند.
و هزینه زندگی در آلمان برای دانشجویان بسیار پر اهمیت می باشد. زیرا برای گذران زندگی دانشجویان باید از ریز هزینه های این کشور اطلاع داشته باشند.

تحصیل در مدارس دولتی آلمان رایگان است و در مدارس خصوصی و بین المللی آلمان شامل شهریه می شود. به طور میانگین، هزینه هر سال تحصیلی در مدارس خصوصی آلمان در حدود 6000 یورو تا 15000 یورو می باشد.
نظام آموزشی دانشگاه های کشور آلمان نیز رایگان است و شامل شهریه نمی شود اما برای ثبت نام و سایر مسائل جانبی هر ترم حدود 500 یورو باید به دانشگاه پرداخت شود.

متوسط هزینه تحصیل در دانشگاه های خصوصی آلمان در مقطع کارشناسی ارشد سالیانه در حدود 6000 یورو الی 20000 یورو بسته به رشته و دانشگاه تخمین زده شده است.
میانگین هزینه تحصیل در دانشگاه های دولتی آلمان بین 140 یورو الی 800 یورو در سال است که با توجه به دانشگاه و رشته انتخابی دانشجویان می تواند متفاوت باشد.

دانشجویان اجازه کار ضمن تحصیل در آلمان نیز دارند به طوری که میزان حقوق دریافتی در زمان دانشجویی، حداقل 12 یورو برای هر ساعت کار، می توانند دریافت کنند که کمک بزرگی برای دانشجویان است تا بخشی از هزینه های زندگی خود را در حین تحصیل تامین کنند.

هزینه های تحصیل در آلمان

تحصیل در مقطع کارشناسی در آلمان

تحصیل در دانشگاه های آلمان در مقطع لیسانس در رشته های متعددی میسر خواهد بود. همچنین تحصیل در مقطع لیسانس در دانشگاه های آلمان می تواند فرصت بی نظیری را برای متقاضیان تحصیل در خارج از کشور را رقم بزند.

متقاضیان می توانند با ورود به دانشگاه های آلمان، آینده بسیار روشنی را برای خود میسر سازند زیرا امکانات و سطح تدریس و آموزش در این کشور بسیار بالا می باشد.

همچنین نظام آموزشی قوی در این کشور، فارغ التحصیلان را برای ورود به بازار کار نیز آماده خواهد کرد. تحصیل در مقطع کارشناسی در دانشگاه های آلمان معمولا بین 3 الی 4 سال زمان می برد که در بین 6 تا 8 ترم را شامل می شود.

مدارک مورد نیاز تحصیل کارشناسی در آلمان

متقاضیان تحصیل در مقطع کارشناسی حتما باید مدرک دیپلم خود را در دست داشته باشند و متقاضیان خارجی نیز که دیپلم دبیرستانی خود را از کشور آلمان دریافت نکرده باشند، باید در یک آزمون (Feststellungsprüfung) که سطح دانش علمی آن‌ها را می سنجد، شرکت نمایند تا نمره قابل قبول دانشگاه مورد نظر خود را دریافت کنند.

همچنین این افراد می توانند در کالج های مقدماتی یک دوره 1 ساله Studienkolleg را گذرانده باشند تا بتوانند به مقطع کارشناسی دانشگاه های آلمان راه یابند. در واقع دوره کالج برای متقاضیان خارجی، به نوعی معادل سازی مدرک دیپلم شخص می باشد که به زبان آلمانی تدریس می شود.

دانشجویان برای ورود به دانشگاه های دولتی آلمان، نیاز به مدرک زبان آلمانی در سطح B1 و B2 را دارند. در صورتی که دانشجویان نتوانند نمره قبولی لازم در زبان آلمانی را کسب نمایند، امکان ورود به دانشگاه های دولتی آلمانی میسر نخواهد شد.

برای اخذ پذیرش در مقطع کارشناسی در دانشگاه های آلمان به مدارکی نیاز است که شامل موارد زیر می شود:

  • ارائه مدرک دیپلم 12 ساله معادل دیپلم کشور آلمان
  • تکمیل فرم ثبت درخواست پذیرش دانشگاه مورد نظر
  • داشتن حداقل 18 سال سن
  • ارائه مدرک زبان آلمانی حداقل در سطح B1 (نمره قابل قبول به دانشگاه و رشته مورد نظر نیز بستگی دارد.)

رشته های ارائه شده در آلمان

رشته های متنوعی در دوره کارشناسی در دانشگاه های آلمان ارائه می شود که رشته های:

  • علوم مهندسی مکانیک
  • علوم کامپیوتر
  • زیست شناسی
  • اقتصاد
  • علوم زیست محیطی
  • مدیریت بازرگانی
  • روانشناسی
  • مهندسی صنایع
  • مهندسی عمران از محبوب ترین رشته هایی است که در مقطع کارشناسی، افراد زیادی تمایل به شرکت در آن را دارند.

تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد در آلمان

در کشور آلمان دانشگاه های بسیاری وجود دارند که رشته های مختلف و متنوعی را به دانشجویان بین المللی ارائه می کنند. عموما طول دوره کارشناسی ارشد در دانشگاه های آلمان با توجه به رشته و نوع دوره بین 18 ماه تا 2 سال به طول می انجامد.

تحصیل در آلمان به صورت آموزش عملی و کاربردی خواهد بود که در پایان دوره، دانشجویان موظف‌اند تا پایان نامه خود را آماده و تحویل دهند که مهم ترین بخش تحصیلات تکمیلی کارشناسی ارشد و در واقع اعتبار دوره به حساب می آید.
تعداد زیادی از رشته ها در مقطع کارشناسی ارشد علاوه بر زبان آلمانی، به زبان انگلیسی نیز ارائه می شود که هزینه های تحصیلی بسیار پایینی را در بر می گیرد.

از این رو متقاضیان بسیاری تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد را در کشور آلمان انتخاب نمایند زیرا هم زمان کوتاهی می برد و هم شهریه پرداختی حتی برای دانشجویان بین المللی نیز بسیار پایین است.

رتبه های کیفیتی دانشگاه های کشور آلمان

همچنین دانشگاه های کشور آلمان دارای رتبه بندی های عالی در سطح جهان هستند که اعتبار بسیار بالایی نیز دارند. برای تحصیل در آلمان در مقطع کارشناسی ارشد رشته های متنوع فراوانی وجود دارد که برای اخذ پذیرش در هر یک از آن‌ها داشتن مدارک تحصیلی کامل با ریز نمرات عالی، می تواند شانس افراد را در هر یک از دانشگاه ها بالا ببرد.

تاریخ اپلای هر دانشگاه در آلمان با یکدیگر متفاوت است، رشته های پایه در اکثر ترم ها اپلای دارد اما رشته های دیگر در ترم زمستان هستند.

اغلب دانشگاه ها در کشور آلمان جهت بررسی درخواست متقاضیان برای اخذ پذیرش، هزینه ای 75€ در یونی اسیست برای انتخاب اول و در ازای هر انتخاب دیگر 30€ برای هر ترم دریافت می نمایند.
و در صورتی که مورد قبول نیز واقع نشود، این مبلغ قابل برگشت نخواهد بود. برای اخذ پذیرش در مقطع کارشناسی ارشد در آلمان مدارکی مورد نیاز است که شامل موارد زیر می شود:

  • فرم درخواست پذیرش
  • ارائه مدرک کارشناسی و ریز نمرات
  • انگیزه نامه و بیان هدف از تحصیل
  • نامه معتبر و توصیه نامه از اساتید که شانس افراد را برای پذیرش بسیار بالا می برد
  • ارائه سوابق تحصیلی مناسب
  • ارائه نمره قبولی در آزمون زبانی که دانشگاه در بدو ورود، قبولی در آن را لازم می‌ داند. نمره آیلتس 6.5 یا معادل تافل (برای رشته‌های آلمانی مدرک B2 آلمانی)
  • شرکت در امتحانات کتبی و یا مصاحبه دانشگاه
بهترین دانشگاه های آلمان

تحصیل در مقطع دکتری در آلمان

تحصیل در مقطع دکتری در دانشگاه های آلمان، امکاناتی به دانشجویان ارائه می شود تا در محیطی حرفه ای و پیشرفته با اساتید زبده به تحصیل در آلمان بپردازند.
هرچه مقطع تحصیلی بالاتر می رود، انتظار می رود دانشجویان دانش و توانایی علمی در سطح بالاتری نیز کسب کرده باشند.

از این رو دانشگاه های آلمان نیز همانند دیگر کشورها به افرادی پذیرش تحصیلی می دهند که دارای مقالات ISI معتبر که به چاپ رسیده باشند و سطح دانش زبان آن‌ها معادل مدرک زبان انگلیسی در حد آیلتس 5/6 به بالا باشد. علاوه بر این دانشجویان برای پذیرش در دانشگاه های آلمان به یک نامه تائید از یک استاد راهنما نیاز دارند.

طول دوره تحصیل دکتری در آلمان چقدر است؟

طول دوره تحصیل در مقطع دکتری بسته به رشته مورد نظر دانشجویان عموما بین 3 تا 5 سال به طول می انجامد، مقطع دکتری بیشتر به صورت تحقیقاتی و عملی بر روی پروژه ها انجام می شود، لذا دانشجویان در این مقطع بیشتر بر روی موضوع پایان نامه خود که از قبل انتخاب کرده اند کار و تحقیقات و در صوت نیاز آزمایش های لازم را انجام می دهند.

به همین منظور دانشجویان برای پذیرش در مقطع دکتری باید سوپروایزر یا استاد راهنمایی داشته باشند و او را تائید کند تا پس از پذیرش دانشجو در این مقطع در روند تحقیقات در پایان نامه دانشجو نظارت داشته باشند.
ضمن این که دانشجویان در این مقطع با فعالیت های پژوهشی و آموزشی دانشگاه مشارکت دارند، حقوق نیز دریافت خواهند کرد.

بورسیه های تحصیلی مقطع دکتری آلمان

بورسیه ‌های مختلف تحصیلی نیز به دانشجویان مقطع دکتری در آلمان ارائه می ‌شود و افرادی که واجد شرایط لازم باشند، می‌ توانند به راحتی با دریافت این کمک هزینه‌ ها به تحصیل و تحقیق در مقطع دکتری در کشور آلمان بپردازند و تمام هزینه های زندگی و تحصیل در آلمان را از این طریق تامین کنند.

پذیرش در مقطع دکتری بسیار رقابتی است و اساتید بر اساس رزومه دانشجویان، آن‌ها را انتخاب می نمایند برای اخذ پذیرش در مقطع دکتری در دانشگاه های آلمان به مدارکی نیاز است که شامل موارد زیر می شود:

  • فرم درخواست پذیرش
  • ارائه مدرک کارشناسی ارشد و ریز نمرات به صورت ترجمه شده
  • انگیزه نامه
  • ارائه CV قدرتمند
  • نامه معتبر و توصیه نامه از اساتید و تأییدیه آن‌ها
  • ارائه سوابق و رزومه علمی قوی
  • داشتن مقالات علمی مندرج در نشریات معتبر همچون ISI
  • قبولی در آزمون دولتی Erste Staatsprüfung
  • ارائه پروپوزال تحقیقاتی متقاضی
  • ارائه نمرات مورد تائید در برخی از آزمون‌ ها مثل GRE یا GMAT برای پذیرش در برخی از رشته‌ ها
  • نمره قبولی در آزمون های زبان مورد نیاز دانشگاه (عموماً مدرک زبان انگلیسی در حد آیلتس 5/6 به بالا یا مدرک زبان آلمانی)
  • شرکت در مصاحبه دانشگاه (برای ارزیابی توانایی بهتر دانشجو)

تحصیل در رشته های پزشکی و دندانپزشکی در آلمان

امروزه تحصیل پزشکی در آلمان یکی از دوره های آموزشی با استانداردهای بسیار بالا به حساب می آید و به دلیل رایگان بودن آموزش مورد استقبال دانشجویان بین المللی از سرتاسر دنیا قرار گرفته است.

دانشگاه های دولتی که شهریه ندارند، آموزش دروس پزشکی را به زبان آلمانی به دانشجویان ارائه می دهند. از این رو یکی از مدارک اصلی برای پذیرش در دانشگاه های پزشکی، نمره قابل قبول در آزمون های زبان آلمانی است که سطح C1 برای ورود به رشته پزشکی قابل قبول است.

علاوه بر مدرک زبان آلمانی، دانشجویان برای ورود به رشته های پزشکی در دانشگاه های دولتی آلمان باید معدل مناسبی نیز داشته باشند.

تحصیل پزشکی در آلمان

مدت زمان تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در آلمان چقدر است؟

رشته پزشکی در آلمان ابتدا به مدت 2 سال اصول و پایه های علوم طبیعی و پزشکی به دانشجویان آموزش داده می شود که پس از این دوره اولین آزمون پزشکی از دانشجویان گرفته می شود. مرحله بعد به مدت 3 سال است که شامل مباحث اصلی پزشکی می شود.

پس از این 5 سال، مرحله اصلی تحصیلات پزشکی شروع می شود و دانشجو وارد تجربه علمی و تخصصی می شود که به مدت 1 سال تجربه عملی در حوزه پزشکی و بالینی با اصول عملی جراحی، پزشکی داخلی و دروس گزینشی صورت می پذیرد که بیشتر عملی و تجربی هستند.
پس از گذراندن این مراحل، دانشجویان برای اخذ مدرک تحصیلی خود باید در آزمون نهایی ایالتی آلمان (Staatsexamen) شرکت نمایند.

برخی از دانشگاه های پزشکی برتر آلمان که دارای رتبه بندی جهانی نیز می باشند به شرح زیر است:

  • دانشگاه بنجامین فرانکلین برلین
  • دانشگاه پزشکی بوخوم
  • دانشگاه پزشکی بن
  • دانشگاه پزشکی کلن
  • دانشگاه یوهان ولفگانگ فرانکفورت
  • دانشگاه فردریش الکساندر نورنبرگ
  • دانشگاه آلبرت لودویگ فرایبورگ
  • دانشگاه پزشکی هانوفر

برخی از دانشگاه های پزشکی معتبر در آلمان که مورد قبول وزارت بهداشت و علوم ایران هستند شامل موارد زیر می‌شوند:

  • دانشگاه هایدلبرگ
  • دانشگاه هومبولت زو برلین
  • دانشگاه لودویگ ماکسیملیانس مونیخ
  • دانشگاه گوته فرانکفورت
  • دانشگاه ابرهارد کریل تایتینگن
  • هوخشوله پزشکی هانوفر
  • دانشگاه بنe

تحصیل در آلمان با اخذ بورسیه تحصیلی

بورسیه تحصیل در آلمان تحت شرایط خاصی امکان پذیر می باشد. از آنجایی که تحصیل در آلمان عموما رایگان است، لذا افراد کمتری برای دریافت بورسیه اقدام می نمایند اما افرادی که دارای رزومه بسیار قوی و نمرات عالی هستند، می توانند برای هزینه های زندگی خود نیز فاند و کمک هزینه دریافت نمایند.

اگرچه این بورسیه ها به 2 صورت در دسترس متقاضیان قرار می گیرد، یکی به طور کامل هزینه های تحصیل و زندگی دانشجو را تامین می نماید و دیگری قسمتی از هزینه های او را تامین می نماید.

لازم به ذکر است بورسیه های تحصیلی بیشتر در مقطع دکتری برای دانشجویان ممتاز فراهم می باشد و در مقاطع دیگر، به سختی بورسیه به دانشجویان اعطا می شود.

بورسیه تحصیلی آلمان

به طور کلی اخذ بورسیه تحصیلی در آلمان برای دانشجویانی مقدور می باشد که از رزومه علمی بسیار خوبی برخوردار باشند. جهت اخذ بورسیه تحصیلی آلمان شرایط زیر لازم است:

  • دانشجو باید دارای پروپوزال قوی از نظر محتوایی باشد.
  • ریز نمرات و معدل بالا آن‌ها بسیار بالا باشد.
  • مدرک تحصیلی قبلی آن‌ها از دانشگاه های معتبر دریافت شده باشد.
  • داشتن مقالات ISI به صورت ژورنالی و به چاپ رسیده باشد.
  • نامه تأییدیه از استاد راهنمایی که دانشجو را به عنوان یک دانشجوی ممتاز قبول کرده باشد.

در صورت داشتن این مدارک است که دانشگاه های مختلف در این کشور می توانند با بررسی شرایط متقاضی، بورسیه های مختلفی را به دانشجویان اعطا نمایند. بورسیه های تحصیلی در انواع مختلفی در آلمان وجود دارد.

  • بورسیه تحصیلی (DAAD) خدمات بورس تحصیل در آلمان (Deutscher Akademischer Austausch Dienst) که در سطوح مختلف برای دانشجویان بین‌ المللی در مقطع دکتری و کارشناسی ارشد در آلمان، کمک هزینه تحصیلی ارائه می ‌دهد. این بورسیه تحصیلی به صورت دولتی و در واقع از بزرگترین سازمان مالی در جهان ارائه می شود و در واقع کمک هزینه ای است که برای کشورهای در حال توسعه در نظر گرفته شده است.
  • بورسیه تحصیلی اِراسموس (Erasmus) که توسط کمیسیون اروپا برای تحصیل در اتحادیه اروپا به دانشجویان خارجی واجد شرایط اختصاص داده شده است که به صورت دولتی می باشد.

بورسیه های زیادی در دانشگاه های آلمان وجود دارد که دانشجویان برتر می توانند با بررسی وب سایت های دانشگاه و شرایط دریافت بورسیه، از آن‌ها بهره‌مند شوند.

مدارک لازم برای دریافت بورسیه تحصیل در آلمان

  • ارائه رزومه متقاضی
  • پر کردن فرم درخواست بورسیه
  • مدارک تحصیلی مقاطع گذشته
  • مدرک زبان آیلتس و یا مدرک زبان آلمانی مورد نیاز هر مقطع
  • پاسپورت معتبر
  • ریز نمرات
  • تأییدیه سوپروایزر در مقطع دکترا
  • انگیزه نامه
  • توصیه نامه از استاد
  • تأییدیه سوپروایزر در مقطع دکترا
  • مقالات بین المللی

هزینه های زندگی در آلمان

یکی از مسائل مهمی که افراد قبل از اقدام به تحصیل در آلمان باید به آن توجه کنند هزینه های زندگی در این کشور است. سطح زندگی در آلمان بالا است و میانگین هزینه های زندگی در این کشور، به عواملی همچون استان، شهر، محل زندگی و تعداد افراد خانواده بستگی دارد.
در کشور آلمان متوسط حقوق ماهیانه یک فرد به طور خالص و پس از کسر مالیات، 1500€ شروع و هزینه ماهیانه طبق اعلام سازمان بامف آلمان 931€ در ماه تخمین زده شده است.

اما این هزینه ها می تواند با در نظر گرفتن امکاناتی که برای دانشجویان در نظر گرفته می شود، بسیار کم تر شود. برخی از دانشگاه های آلمان دارای خوابگاه هستند که هزینه های آن‌ها مقداری کمتر از خوابگاه های دیگر است و دانشجویان بین المللی نیز می توانند از این خوابگاه ها استفاده کنند.

همچنین دانشگاه ها برای رفت و آمد و استفاده دانشجویان از حمل و نقل عمومی به آن‌ها کارت هایی اعطا می نماید که می تواند هزینه های دانشجویان را در این زمینه نیز کاهش دهد.

از این رو می توان هزینه های زندگی در این کشور را به این صورت کم تر کرد. اگرچه هزینه های خرید کتاب و سایر ملزومات دانشجویان را نیز باید به هزینه های آن‌ها اضافه نمود.
به طور میانگین هزینه ماهیانه یک دانشجو برای زندگی در کشور آلمان در حدود 1000 یورو است که بیشترین هزینه برای اجاره صرف می شود.

اجاره خانه دانشجویی در آلمان چیزی در حدود 200 یورو می تواند هزینه بردار شود. به‌ طور کلی هزینه های زندگی دانشجویی در آلمان نیز بسته به عوامل مختلفی از جمله شهر محل تحصیل در آلمان، سبک زندگی دانشجو و غیره متفاوت خواهد بود.
در جدول زیر می توانید لیست ریز قیمت های مواد غذایی، کالا، مسکن و برخی خدمات در آلمان را طبق آخرین آمار سال 2022 مشاهده نمایید:

عنوانهزینه (یورو)
غذا برای 2 نفر در رستوران متوسط50.00 €
شیر (1 لیتر)0.88 €
یک قرص نان تازه (500 گرم)1.32 €
برنج سفید (1 کیلوگرم)1.93 €
تخم مرغ (عدد 12)2.28 €
مرغ (1 کیلوگرم)6.89 €
گوشت گاو (1 کیلوگرم)10.46 €
سیب (1 کیلوگرم)2.36 €
موز (1 کیلوگرم)1.65 €
پرتقال (1 کیلوگرم)1.95 €
گوجه فرنگی (1 کیلوگرم)1.35 €
سیب زمینی (1 کیلوگرم)1.31 €
پیاز (1 کیلو گرم)1.29 €
آب (بطری 1/5 لیتری)0.41 €
بلیط یک طرفه (حمل و نقل محلی)2.80 €
تاکسی 1 کیلومتر (تعرفه عادی)2.00 €
بنزین (1 لیتر)1.41 €
شارژ ماهانه‌ی آپارتمان 85 متر مربعی224.76 €
اجاره آپارتمان (1 اتاق خواب) در مرکز شهر734.56 €
اجاره آپارتمان (1 اتاق خواب) خارج از مرکز552.07 €
اجاره آپارتمان (3 اتاق خواب) در مرکز شهر1,392.04 €
اجاره آپارتمان (3 اتاق خواب) خارج از مرکز1,037.18 €
قیمت هر متر مربع برای خرید آپارتمان در مرکز شهر5,196.83 €
قیمت هر متر مربع برای خرید آپارتمان در خارج از مرکز3,606.37 €

موقعیت کار پس از تحصیل در آلمان

دانشجویانی که قصد ادامه تحصیل در آلمان را دارند با توجه به هزینه های زندگی و تحصیل در آلمان، جهت تامین بخشی از هزینه های خود در این کشور بهتر است، ضمن تحصیل در آلمان به انجام کار نیز بپردازند.

همچنین دانشجویان بین ‌المللی می ‌توانند به منظور کسب تجربه و افزایش مهارت خود، هنگام تحصیل، مشغول به کار شوند.
دانشجویان علاوه بر کسب درآمد و تجربه می توانند با فرهنگ مردم آلمان نیز بیشتر آشنا شوند و همچنین بر زبان آلمانی نیز تسلط بیشتری پیدا کنند.

کار حین تحصیل در آلمان شرایط مختلفی دارد، به طور کلی دانشجویان در حین تحصیل می توانند 120 روز کار تمام وقت و یا 240 روز کار پاره وقت در این کشور داشته باشند.
میزان حقوق دریافتی در زمان دانشجویی نیز ساعتی از 8 تا 12 یورو می توانند دریافت کنند که کمک بزرگی برای دانشجویان است تا بخشی از هزینه های زندگی خود را در حین تحصیل تامین کنند.

در مقطع دکتری نیز دانشجویان می توانند با انجام پروژه های پژوهشی از دانشگاه ها حقوق دریافت نمایند. طبیعتاً افرادی که مسلط به زبان آلمانی باشند راحت تر می توانند کار پیدا نمایند.
دانشجویانی بین المللی پس از پایان دوره تحصیل در آلمان می توانند به مدت 18 ماه در این کشور بمانند تا بتوانند به دنبال کار مورد نظر خود باشند بدون اینکه لازم باشد به کشور خود بازگردند و درخواست ویزای کار نمایند.

در واقع فارغ التحصیلان می توانند پس از پایان تحصیلات خود درخواست ویزای کار را در کشور آلمان انجام دهند. دانشجویانی که بتوانند در ترم آخر خود به دنبال کار تمام وقت باشند و کارفرمای مورد نظر خود را پیدا کنند تا قراردادی با آن منعقد نمایند، شانس بیشتری برای تبدیل ویزای تحصیلی خود به ویزای کاری دارند.

کار بعد از تحصیل در آلمان

شرایط اخذ ویزای همراه تحصیلی آلمان

دانشجویانی که متاهل هستند و می خواهند خانواده خود را ضمن تحصیل در آلمان در کنار خود داشته باشند، این موضوع بسیار برایشان پر اهمیت است.

دانشجویان پس از دریافت ویزای تحصیلی خود می توانند برای همسر و فرزندان زیر 18 سال خود درخواست ویزای همراه نمایند و این موضوع از دلایل محبوبیت آلمان برای دانشجویان متاهل به شمار می آید.

لازم به ذکر است علاوه بر دانشجویان متاهل، ویزای همراه برای افراد زیر 18 سالی که در مدارس آلمان مشغول به تحصیل می باشند، نیز دارای اهمیت فراوانی است. زیرا زیر سن قانونی هستند نیاز به داشتن قیم و سرپرست هستند.
از این رو یکی از والدین با دریافت ویزای گاردین می تواند با فرزندش در کشور آلمان اقامت داشته باشد.
نکته : فرزند بین 16 تا 18 سال در صورتی میتوانند ویزای همراه دریافت کنند که زیر 18 باشند و مدرک C1 آلمانی ارائه دهند

دانشجویان متاهل برای دریافت ویزای همراه برای خانواده خود باید شرایط مالی کافی برای تامین هزینه های زندگی خانواده خود را داشته باشند و مدرکی که اثبات کند که فرد درآمد منظم و کافی جهت پرداخت هزینه ها در مدت اقامت در آلمان را برای همراهان خود دارد.

از دیگر شرایط لازم برای دریافت ویزای همراه تحصیلی داشتن مکان زندگی مناسب برای تمام اعضای خانواده است. همسر شخص متقاضی باید بالای 18 سال سن داشته باشد تا متقاضی بتواند برای همسرش درخواست ویزای همراه نماید.

یکی از شرایط دیگر ویزای همراه این است که، ویزای دانشجویی فرد متقاضی بیش از 1 سال اعتبار داشته باشد. در صورتی که دانشجو بتواند برای خانواده خود ویزای همراه دریافت نماید، خانواده او می توانند از امکانات این کشور همانند فرد دانشجو بهره‌مند شوند و فرزندان زیر 18 سال نیز می توانند در مدارس دولتی که به زبان آلمانی تدریس می شود به صورت رایگان به تحصیل در آلمان بپردازند.

معرفی دانشگاه های برتر آلمان طبق آمار 2023

کشور آلمان دانشگاه هایی با رتبه بندی جهانی را دارا می باشد که هر ساله متقاضیان زیادی برای تحصیل در این دانشگاه ها اقدام به پذیرش می نمایند تا از امکانات آموزشی بالای آن‌ها بهره ببرند.
یکی از دلایل محبوبیت کشور آلمان جهت تحصیل، دارا بودن نظام آموزشی بسیار پیشرفته است که باعث شده است که بسیاری از دانشگاه ها و کالج های آن در سطح بالایی در رنکینگ جهانی قرار بگیرند.

همچنین رایگان بودن نظام آموزشی در دانشگاه های دولتی آلمان از دلایل دیگر محبوبیت دانشگاه های این کشور به حساب می آید که به یکی از اولیت های تحصیلی برای دانشجویان بین المللی تبدیل شده است.

شرایط بسیار مناسب تحصیلی، استانداردهای بالای آموزشی و اجتماعی، خدمات متنوع و جامع دولتی، امکان کار و اخذ اقامت آلمان و هزینه بسیار پایین تحصیل و زندگی در آلمان، همگی از مواردی هستند که دانشگاه‌ های آلمان را به مقصدی امن و مطلوب برای ادامه تحصیل تبدیل نموده است. برخی از بهترین دانشگاه های آلمان که دارای رتبه بندی جهانی نیز هستند به شرح زیر می باشد:

  • دانشگاه لودویگ ماکسیمیلیان مونیخ (LMU Munich ) (Ludwig-Maximilians – Universität München)
  • دانشگاه فنی مونیخ (Technical University of Munich )
  • دانشگاه هایدلبرگ (Heidelberg University )(ruprecht-karls-universität Heidelberg)
  • دانشگاه هومبولت برلین (Humboldt University of Berlin )
  • دانشگاه چاریته برلین (Charite – Universitatsmedizin Berlin )
  • دانشگاه فناوری مونیخ (Technische Universität München )
  • موسسه فناوری کارلسروهه (KIT ) KIT, Karlsruher Institut für Technologie
  • دانشگاه آزاد برلین (Freie Universitaet Berlin )
  • دانشگاه آخن RWTH (Rheinisch-Westfälische Technische Hochschule Aachen)
  • موسسه فناوری برلین Technische Universitat Berlin) TU Berlin)
  • دانشگاه ابرهارد کارلز توبینگن (Eberhard karls Universität Tübingen )
  • دانشگاه آلبرت لودویگ فرایبورگ (Albert-Ludwigs-Universität Freiburg )
  • دانشگاه Universität Freiburg
  • دانشگاه Georg-August-Universität Göttingen
  • دانشگاه Universität Hamburg
  • دانشگاه Rheinische Friedrich-Wilhelms-Universität Bonn
  • دانشگاه Universität Frankfurt am Main
  • دانشگاه Universität Stuttgart
  • دانشگاه Technische Universität Darmstadt
  • دانشگاه Technische Universität Dresden
  • دانشگاه Universität Erlangen-Nürnberg
  • دانشگاه Westfälische Wilhelms-Universität Münster
  • دانشگاه Universität Köln

بهترین دانشگاه های حقوق آلمان نیز شامل دانشگاه آزاد برلین، دانشگاه هامبورگ، دانشگاه کلن، دانشگاه مونستر، دانشگاه هومبولت برلین، دانشگاه فرانکفورت، دانشگاه نورنبرگ و دانشگاه فرایبورگ می شود.

بهترین دانشگاه های مهندسی آلمان نیز شامل دانشگاه فنی مونیخ، دانشگاه فنی برلین، دانشگاه فنی آخن، دانشگاه استوتگارت، دانشگاه فنی دورتموند، دانشگاه هانوفر، دانشگاه نورنبرگ (فردریش الکساندر) و دانشگاه فنی درسدن می شود.

اخذ اقامت پس از تحصیل

شرایط گرفتن اقامت پس از تحصیل در آلمان

یکی از مسائل مهمی که دانشجویان پس از تحصیلات خود به آن اهمیت ویژه ای می دهند، اخذ اقامت و بهره مندی از امکانات رفاهی و شهروندی کشور آلمان است.

از این رو کشور آلمان فرصت بسیار ایده آلی برای فارغ التحصیلات وضع نموده است تا بتوانند با داشتن شرایط لازم به اقامت و سپس تابعیت این کشور دست پیدا نمایند. از این رو دانشجویان می توانند پس از پایان تحصیلات خود در آلمان اقدام به دریافت ویزای کاری پس از تحصیل نمایند. زیرا تحصیل در آلمان به تنهایی، نمی تواند منجر به اقامت دائم این کشور شود.

برای این منظور، متقاضی پس از فارغ التحصیلی باید ویزای دانشجویی خود را به ویزای کاری تبدیل نماید. کشور آلمان به فارغ التحصیلان ویزای کاری به مدت 6 ماه (که تا 6 ماه بعد قابل تمدید است) اعطا می نماید تا متقاضی بتواند در مدت اقامت خود در جستجوی شغل مرتبط با رشته تحصیلی خود باشد.

عموما دانشجویان در ترم آخر تحصیلشان اقدام به پیدا کردن شغل تمام وقت و کارفرمای آلمانی می نمایند و چون تجربه کار دانشجویی را از قبل در این کشور داشته اند، معمولا می توانند به راحتی شغل مورد نظر خود را پیدا نمایند.

از این رو متقاضیان اگر بتوانند قرارداد کاری با یک کارفرمای آلمانی متناسب با رشته تحصیلی خود در کشور آلمان منعقد نمایند می توانند اقامت کاری خود را دریافت نمایند و با تمدید قرارداد، ویزای کاری را نیز تمدید نمایند.
در این صورت متقاضی اگر بتواند به مدت 5 سال در این کشور به کار بپردازد و مالیات پرداخت نماید، می تواند برای اقامت دائم کشور آلمان درخواست نماید.

همچنین پس از گذشت 3 سال از اقامت دائم می توانند برای دریافت تابعیت و پاسپورت کشور آلمان اقدامات لازم را انجام دهند. در صورت اخذ تابعیت کشور آلمان، متقاضیان می توانند از تمام امکانات رفاهی و اجتماعی کشور آلمان به عنوان یک شهروند آلمانی بهره مند شوند.

4.9/5 - (31 امتیاز)
مقالات مشابه
نحوه اخذ پذیرش از دانشگاه های آلمان نحوه اخذ پذیرش از دانشگاه های آلمان

کشور آلمان، دارای قوی ترین اقتصاد در میان کشورهای اتحادیه اروپا است و تحصیل در آلمان راهی م...

دانشگاه صنعتی شمنیتس آلمان دانشگاه صنعتی شمنیتس آلمان

دانشگاه صنعتی شمنتیتس آلمان در سال 1836 با نام کالج مرسنتال شروع به کار نمود و در سال 1986 دانشگ...

راحت‌ ترین دانشگاه‌ ها پذیرش آلمان راحت‌ ترین دانشگاه‌ ها پذیرش آلمان

اغلب دانشجویان بین المللی برای دنبال کردن رویاهای خود، تحصیل در خارج از کشور را انتخاب کرد...

نظرات کاربران
امیرحسین

سلام مرسی از سایت خوبتون آتیه آفرینان واقعا عالیه

آتیه آفرینان

با سلام. ممنون از نگاهتون دوست عزیز

مژده ریاضی

سلام ممنون از توضیحات و سایت خوبتون من شنبه برای مشاوره میام موسسه اتیه افرینان ایشالله برای ترم بعد منم مثل دوستام برای تحصیل برم آلمان

آتیه آفرینان

با سلام. ممنون از نگاهتون. مفتخریم که درخدمتتون باشیم، ایشاله به هدفتون هر چه سریعتر برسید.

Yalda

سلام خسته نباشید بنده مدرک فوق دیپلم کامپیوتر از هنرستان دارم شرایط مالی و مدرک زبان و سنم هم اوکیه میخاستم بدونم ایا میتونم برای تحصیل در آلمان بکنم با توجه به این که هنرستان درس خوندم؟اصلا مدرک هنرستان قبول دارن؟

آتیه آفرینان

با سلام. بله دیپلم 12 ساله مورد قبول هست. لطفا برای بررسی بیشتر با توجه به شرایط و رزومتون با شماره 72207 نماس بگیرید.

علی

با سلام و احترام بنده ارشد روانشناسی مثبت گرا هستم در حال تحصیل در قم و سال دیگه مدرک ارشدم رو میگیرم معدلم بالای 18هست و31ساله ام اگر زبان آلمانی رو مسلط بشم میتونم راحت برای شروع به کار در زمینه روانشناسی برم آلمان ؟ این در حالی هستش که مدرک کارشناسی روانشناسی رو ندارم

آتیه آفرینان

با سلام اگر مدرک دانشگاهی شما مورد تاییدشان باشد و مدرک زبان آلمانی در سطح پیشرفتهC1 ارائه دهید، مشکلی بابت کار نیست.

الهه

سلام من 17 ساله هستم و قراره که امسال دوازدهم تجربی بخونم میخواستم بدونم که برای تحصیل دندانپزشکی در آلمان با مدرک دیپلم هم باید انگلیسی بلد باشم و هم آلمانی؟ و یکی هم که باید تا چه سطحی هر زبان رو بلد باشم؟

آتیه آفرینان

باسلام، ابتدا کالج را در این کشور میگذرانید اما بهتر است در سطح B2 به زبان آلمانی تسلط داشته باشید.

ستایش

یه سوال دارم!! اگه خوانوادمم بخوان باهام بیان باید چیکار کنیم؟

آتیه آفرینان

با سلام، واضح توضیح ندادید منظورتان از خانواده پدر و مادر هست یا همسر و فرزند! لطفا جهت مشاوره با شماره ی 02172207 تماس بگیرید.

ستایش

با سلام من یه دختر هیفده ساله هستم امسال وارد دوازدهم میشم و رشتم تجربیه تا الان معدل زیر نوزده و پنجاه نداشتم و زبان اینگلیسی رو هم بلدم اما مدرک نگرفتم و المانی رو هم تازه شروع کردم برای سال بعد که هیجده سالم میشه برای تحصیل در المان دادن کنکور ضروریه؟؟ ینی واجبه کنکور بدم وگرنه نمیشه؟ یا میتونم وارد کالج المان بشم و بعد از اون برای کارشناسی ازمون بدم؟ میشه راهنماییم کنین؟🥲

آتیه آفرینان

با سلام، خیر دوست عزیز شرکت در کنکور الزامی نیست اما اگر قبولی دانشگاه سراسری داشته باشید، در میزان پرداخت شهریه دانشگاه تاثیرگذار است.

کیان

سلام وقتتون بخیر بنده دیپلم حسابداری دارم میخواستم بدونم می تونم از طریق کار برای اقامت در آلمان اقدام کنم؟

آتیه آفرینان

با سلام، دوست عزیز در پروسه ی مهاجرت از طریق کار ملاک های دیگری همچون سابقه ی کار، مدرک زبان و... تاثیرگذار می باشد. جهت بررسی رزومه با شماره ی 02172207 تماس بگیرید.

آرین

سلام من متولد 81 هستم رشته ریاضی امکان ادامه تحصیل در رشته دندان پزشکی دارم و مدارک لازم چیست؟

آتیه آفرینان

با سلام، امکان اقدام برایتان وجود دارد برای اطلاع از مدارک به مقاله ی "تحصیل دندانپزشکی درآلمان" مراجعه کنید.

سحر

با سلام بنده فارق التحصیل رشته معماری از دانشگاه تهران هستم با معدل ۱۸ میخواستم بدونم میتونم برای مقطع دکتری آلمان اقدام کنم و بورسیه تحصیلی دریافت کنم؟

آتیه آفرینان

با سلام، اگر شرایط سنی شما مناسب باشد امکان اخذ پذیرش دکتری ممکن است ضمن اینکه تحصیل در کشور آلمان رایگان می باشد.

نیوشا

سلام وقتتون بخیر برای کار در آلمان نیاز به چه مدرک زبانی هست؟

آتیه آفرینان

با سلام ، ارائه ی مدرک زبان آلمانی در سطح B1_B2 لازم می باشد.

سپهر

سلام وقتتون بخیر بنده ۳۲ ساله هستم و فوق لیسانس معماری دارم. میخواستم بدونم میتونم برای تحصیل در مقطع دکتری آلمان اقدام کنم؟

آتیه آفرینان

با سلام، شرایط سنی شما کاملا مناسب می باشد جهت بررسی رزومه ی تحصیلیتان با شماره ی 02172207 تماس بگیرید.

پیمان

با سلام و عرض ادب بنده به دلایلی، بسیار دیر اقدام به تحصیل نمودم؛ اکنون با 33 سال سن دانشجوی سال دو مهندسی عمران در یکی از دانشگاه های غیر انتفاعی هستم و نمراتم بالای 16 است و همچنین فعلاً دانش آموز سطح A2 زبان آلمانی هستم. به نظر شما، با توجه به شرایط سنی بنده (با اتمام دانشگاه و دوره زبان و وقت مصاحبه سفارت)، در سن 36-35 سالگی امکان پذیرش و تحصیل در مقطع فوق لیسانس در دانشگاه های آلمان وجود دارد؟ در صورت وجود این امکان، شانس من نسبت به افراد 26-25 ساله چقدر است؟ درصورت نبود این امکان، آیا مدارک دانشگاه غیر انتفاعی برای ویزای جست و جوی کار مورد تأیید است؟ پیشاپیش از پاسخ شما نهایت تشکر و سپاس را دارم.

آتیه آفرینان

سلام وقت بخیر با توجه به تعطیل بودن سفارت در تایم کرونا خیلی مشکل ساز نخواهد شد اما یه مقدار ریسک دارد و بهتر هست هرچه سریعتر اقدام کنید.

علیرضا

سلام خسته نباشید من متولد سال ۱۳۸۰ هستم و رشته من تجربی هست معدل دیپلم من ۱۷.۵۰هست و برای تحصیل در رشته دندانپزشکی چند سوال داشتم ۱-شرایط تحصیل در کالج رو دارم و زبان مورد نیاز در چه سطحی هست؟ ۲-معدل نهایی کالج باید چند باشه تا بتونم وارد دانشگاه شم؟ ۳-بجز ازمون پایانی کالج برای تحصیل رشته دندانپزشکی نیاز به ازمون دیگه ای هست؟ خیلی ممنونم از لطفتون

آتیه آفرینان

با سلام . شما ابتدا کالج را میگذرونید در آخر آزمون شرکت می کنید میانگین نمره ی آزمون و معدل دیپلمتون تاثیر گذار می باشد .

مشاهده نظرات بیشتر
Call Now Button