مهاجرت به آمریکا با توجه به تقاضای بالایی که دارد یکی از سخت ترین گزینه ها برای مهاجرت می باشد. از طرفی مهاجرت به آمریکا با توجه به شرایط فعلی برای ایرانیان سخت تر می باشد. پیشنهاد ما این است که با توجه به سن و شرایطی که دارید از راهی که مناسب ترین روش برای اخذ اقامت این کشور است اقدام کنید.

ما در این آموزش به شما در خصوص تمامی روشهایی که می توانید از این طریق اقدام کنید توضیحات کامل را داده ایم. بهتر است تا انتها بخوانید اگر باز هم سوالی در این خصوص داشتید می توانید از امکان مشاوره رایگان حضوری موسسه استفاده کنید.

مهاجرت به آمریکا

بررسی شرایط مهاجرت به آمریکا

درخواست مشاوره مهاجرت

همراهان عزیز، لطفا برای ارزیابی اولیه و گرفتن مشاوره مهاجرتی، فرم درخواست زیر را تکمیل کرده و منتظر تماس ما در سریع ترین زمان ممکن باشید.

  • این فیلد برای اعتبار سنجی است و باید بدون تغییر باقی بماند .

مهاجرت به آمریکا

شاید برایتان سوال باشد چرا افراد زیادی به دنبال مهاجرت به آمریکا هستند؟ دلایل زیر برخی از مهم ترین دلایلی است که آمریکا را به مقصدی مطلوب برای زندگی و کار تبدیل کرده است.

  • وقتی می گوییم آمریکا یعنی از یک ابرقدرت جهانی صحبت می کنیم.
  • زبان رسمی این کشور انگلیسی است که بسیاری از ما ایرانیان تا حد خوبی به این زبان مسلط هستیم.
  • فرصت های زیادی برای سرمایه گذاری و کار در این کشور دارید.
  • زیرساخت های قوی باعث می شود شرایط لازم برای تمامی کسب و کارها و نیروهای کاری فراهم باشد.
  • اقتصاد با ثبات و پرقدرت آمریکا را نمی توان نادیده گرفت.
  • از تکنولوژی های روز دنیا بهره مند هستید.

مدارک لازم مهاجرت به آمریکا

مهاجرت به آمریکا بسته به این که از طریق چه ویزایی اقدام می کنید مدارک متفاوتی مورد نیاز است. مدارک زیر معمولا برای همه روش ها مورد نیاز است:

  • 2 عدد عکس رنگی با پس زمینه سفید احتیاج دارید.
  • می بایست گواهی معاینه پزشکی ارائه دهید.
  • پاسپورت تان باید حداقل برای مدت 1 سال اعتبار داشته باشد.
  • فرم DS-260 را باید پر کنید.
  • در صورتی که متاهل هستید باید گواهی ازدواج تان را ارائه دهید.
  • مدارک لازم برای اثبات تمکن مالی نیاز است (برای روش هایی که به تمکن مالی مربوط است).
  • گواهی عدم سوء سابقه را باید ارائه دهید.

روش های مهاجرت به آمریکا

سالانه درصد قابل توجهی از افراد تمایل به مهاجرت به آمریکا را دارند. اگرچه در سال های پیش به دلیل سیاست های رئیس جمهور ایالات متحده آمریکا، ورود به خاک آمریکا برای ایرانیان ممنوع بوده است، اما در حال حاضر این امکان در حال بررسی و تایید ورود ایرانیان پیش می رود.
متقاضیان می توانند با توجه به شرایط خود از یکی از روش های زیر اقدام به درخواست اقامت آمریکا برای خود کنند. انواع روش های اقامت در آمریکا به شرح زیر است:

روش های مهاجرت به آمریکا

آمریکا برای تحصیل

افرادی که به فکر مهاجرت به آمریکا از طریق تحصیل در آمریکا هستند، می توانند آمریکا را به عنوان یکی از بهترین کشورها در نظر داشته باشند. موضوع مهم در اینجا این است که بتوانید ثابت کنید پس از پایان تحصیل، به کشورتان بازمی گردید.

برای این که بتوانید مصاحبه ای خوب و حرفه ای داشته باشید باید تخصص آن را داشته باشید. دو آزمون مهم در این روش وجود دارد که بسته به این که چه دانشگاه و ایالتی مدنظرتان است باید در یکی از آنها نمره قبولی بیاورید.

این دو آزمون SAT و ACT است. در این آزمون ها باید به سوالاتی در زمینه نگارش، روانشناسی، ریاضیات و… پاسخ بدهید.

همچنین شما می توانید از بورسیه های مختلف هم برای این مورد استفاده نمایید.

بورسیه تحصیلی Hubert Humphery

مدت این بورسیه کوتاه و یک ساله است. همین مدت کوتاه باعث می شود افراد زیادی به آن تمایل نداشته باشند. معمولا متخصصین و محققین بین المللی از این بورسیه استفاده می کنند.

بورسیه تحصیلی Full Bright

این بورسیه مورد توجه افراد بسیاری است. متقاضیان مقطع کارشناسی برای رشته های مختلف می توانند جهت دریافت آن اقدام کنند. رشته های هنری، مهندسی، هوافضا و… از آن جمله هستند.

بورسیه تحصیلی در دوره کارشناسی

دوره کارشناسی در آمریکا مدت 4 سال به طول می انجامد. مبلغی که به عنوان هزینه کمک تحصیلی در نظر گرفته شده است، مشخص نیست اما در حدود 2 هزار دلار خواهد بود.

این رقم می تواند بسته به دانشگاه، وضعیت ایالت و… متفاوت باشد.

بورسیه تحصیلی در دوره کارشناسی ارشد

این دوره حدود دو سال طول می کشد و برای برخی رشته ها ممکن است حدود یک و نیم سال باشد. کمک هزینه تحصیلی چیزی حدود 3 هزار دلار است.

بورسیه تحصیلی در دوره دکترا

دریافت این بورسیه نسبت به دیگر موارد سخت تر است. داشتن سطح بالای علمی در اینجا حائز اهمیت است. مقالات ISI و نیز ریز نمرات مقاطع تحصیلی قبلی را باید به منظور اثبات سطح علمی ارائه دهید.

به صورت کلی افرادی که از روش تحصیلی وارد آمریکا می شوند پس از پایان تحصیل برای مدت مشخصی وقت دارند تا شغل خودشان را پیدا کرده و اقامت کاری بگیرند.

آمریکا برای کار

یکی از روش های پر استفاده برای مهاجرت به آمریکا ابر قدرت، کار در آمریکا است. سوال مهم این است که آیا تنها می خواهید کار کنید یا این که به گرین کارت آمریکا می اندیشید؟ می دانید که ویزاهای مختلفی می توانید بگیرید و البته همه آنها منجر به دریافت گرین کارت نمی شود؟ پیشنهاد می کنیم ابتدا حتما با کارشناسان ما در آتیه آفرینان مشورت نمایید.

به صورت کلی متقاضی باید چیزی حدود 5 تا 7 سال در آمریکا اقامت داشته باشد. پس از گذشت 10 سال او می تواند برای گرین کارت درخواست بدهد.

انواع ویزای کار برای آمریکا

 EB3

با این ویزا می توانید گرین کارت بگیرید. برای اقدام از طریق EB3 نیازی ندارید که مدرک زبان ارائه دهید. همچنین نیازی به داشتن پول زیاد یا تحصیلات بالا ندارید. متقاضیان این ویزا با هدف انجام کارهایی مثل باغبانی، نظافت منازل و… وارد آمریکا می شوند.

H1

H1 برای مهارت ها و تخصص های حرفه ای ارائه می شود و مدت آن یک ساله است.

H1B

این ویزا مدت 3 ساله دارد. برای گرفتن آن باید نمره مناسبی در آزمون های تخصصی بگیرید و حداقل  مدرک لیسانس هم داشته باشید. H1B یکی از انواع H1 است.

H2

برخی رشته ها و عناوین کاری وجود دارد که خود آمریکایی ها در آن تخصص بالایی ندارند. این ویزا برای خارجی هایی صادر می شود که در موارد گفته شده تخصص دارند مثلا تخصص هایی برای پرورش دام و موارد مشابه.

H2B

این ویزا مدت بیشتری از H2 دارد. مدت این ویزا می تواند متغیر باشد. مدت گفته شده بر اساس شرایط کار و نیز مدتی که فرد در آمریکا حضور دارد، متفاوت خواهد بود.

O1

این ویزا برای افراد متخصص و هنرمند صادر می شود. این افراد ممکن است دارای تخصصی خاص باشند یا این که در رشته ها و سطوح مختلف، دارای مقام هایی باشند.

مهاجرت به آمریکا از طریق سرمایه گذاری

سرمایه گذاری راهی برای مهاجرت به آمریکا

سرمایه گذاری یکی از راه هایی است که برای مهاجرت به آمریکا دارید. در این زمینه هم راه ها و ویزاهای متفاوتی وجود دارد که می توانید دریافت کنید.

ویزای EB5

این برنامه در سال 1990 پایه ریزی شده است. هدف ارتقاء وضعیت اقتصاد و نیز ایجاد فرصت های بی شمار سرمایه گذاری است.

افراد برای استفاده از این ویزا باید هزینه لازم برای ایجاد یک شرکت تجاری را داشته و تعدادی نیرو از کشور آمریکا را برای کار جذب نمایند. این تعداد برابر با 10 نفر است. استخدام باید به صورت تمام وقت باشد.

بسته به این که در چه مکانی می خواهید سرمایه گذاری کنید، حداقل مبلغ لازم متفاوت خواهد بود. هر چه منطقه مد نظر توسعه یافته تر باشد به میزان سرمایه بیشتری احتیاج خواهید داشت.

می توانید بعدا این ویزا را به گرین کارت تبدیل نمایید.

ویزای E2

به این ویزا مهاجرت به آمریکا با سرمایه گذاری پایین گفته می شود. در این جا متقاضی می تواند کسب و کار تازه ای راه بیندازد یا این که یک بیزینس موجود و فعال را بخرد. منظور از فعال بودن این است که نظارت مشخصی بر روی آن وجود داشته و حداقل چند کارمند هم در انجا مشغول به کار باشند.

برای دریافت این اقامت نسبت به بسیاری روش ها نیاز به پرداخت پول زیادی ندارید.

ویزای E1

برای داشتن این ویزا کافی است ثابت نمایید که با شرکتی در آمریکا مبادلات اقتصادی دارید. نیازی نیست که در این کشور سرمایه گذاری نمایید. مبادلات گفته شده باید حداقل ارزش مشخص شده را داشته باشد تا هنگامی که فرد به مبادلات اقتصادی مشغول است می تواند برای مهاجرت به آمریکا اقدام کنند.

ویزای L1

افرادی که صاحب یک شرکت هستند و می خواهند شعبه ای در آمریکا داشته باشند می توانند از این روش اقدام کنند. برای این کار باید از تاسیس شرکت مد نظر حداقل یک سال گذشته باشد.

لاتاری راه دیگری برای ورود به آمریکا

برای مهاجرت به آمریکا می توانید از طریق لاتاری اقدام کنید. به صورت کلی 55000 نفر از کشورهای مختلف که تعداد مهاجرت شان به آمریکا کم است، از این طریق وارد آمریکا می شوند.

پس از این که در لاتاری برنده شوید می توانید ویزای مربوطه را دریافت نموده و با گرین کارت به آمریکا بروید. هدف از این روش که از طریق قرعه کشی پیش می رود داشتن تنوع جمعیتی در آمریکا است.

مهاجرت به آمریکا از طریق ازدواج

ازدواج و مهاجرت به آمریکا

ازدواج در آمریکا می تواند باعث مهاجرت به آمریکا شود. به این ویزا ویزای نامزدی یا همان فیانسه هم گفته می شود.

اگر شما شهروند آمریکا هستید می توانید حداکثر در مدت یک سال و نیم، همسرتان را به آمریکا بیاورید. پس از ورود به آمریکا باید مراحل ازدواج را پیگیری نمایید. برای این کار حدود 3 ماه زمان دارید.

پس از انجام مراحل ازدواج یک اقامت 3 ماهه به فرد غیر آمریکایی ( همسر) داده می شود و پس از آن می تواند برای گرین کارت اقدام نماید.

دقت کنید که اگر در زمان گفته شده ازدواج رسمی نشود، فرد باید از خاک آمریکا خارج گردد. اگر به صورت قانونی و در زمان مشخص از آمریکا خارج نشود پس از آن احتمال دارد با هیچ روش دیگری هم به او اقامت داده نشود.

بسیاری از افراد فکر می کنند ویزای نامزدی آسان و ساده است در حالی که پیچیدگی های خودش را دارد.

مدارک و شرایط برای ویزای نامزدی

  • فرم i-129f را باید پر کرده و به مرکز ویزاهای بین المللی ارسال نمایید.
  • پس از دریافت Case Number باید آن را به کنسولگری ارسال نمایید.
  • باید مدارکی را ارائه دهید که نشان دهنده ارتباط شما و نامزدتان در 2 سال گذشته باشد.
  • در صورتی که تجربه طلاق یا فوت همسر را داشته اید مدارک مربوطه باید ارائه شود.
  • اطلاعات مربوط به حمایت مالی را باید از طریق تکمیل فرم I-134 اعلام کنید.
  • پاسپورت تان باید حداقل برای مدت 6 ماه اعتبار داشته باشد.
  • نیاز به ارائه مدارک مربوط به سلامت پزشکی است.
  • گواهی عدم سوء پیشینه را باید تحویل دهید.
  • تمامی هزینه های مربوط به مراحل مختلف را باید پرداخت کرده و رسید آن را تحویل دهید.
  • 15 روز قبل از زمانی که سفارت برای مصاحبه به شما اعلام می کند باید مدارک تان را ارسال نمایید.

تولد و تابعیت آمریکا

آمریکا در مورد تولد، از قانون خاک پیروی می کند. در صورتی که فرزندی در آمریکا به دنیا بیاید فرقی ندارد که پدر و مادرش از نظر تابعیت چگونه هستند.

فرزند در هر حالت تبعه آمریکا محسوب می شود. این نوع تابعیت منفعتی برای وضعیت اقامت پدر و مادر ندارد. احتمال دارد پس از چیزی حدود 15 سال بتوانید قدم هایی برای پاسپورت و تابعیت بردارید.

راه ورود هنرمندان و نخبگان به آمریکا

هنرمندان و افرادی که در زمینه های خاصی فوق موفق هستند می توانند از طریق ویزاهای O و P به آمریکا وارد شوند. این ویزاها هر کدام تعدادی زیر مجموعه دارد.

ویزای o1

افرادی با استعدادهای بالا در زمینه هایی خاص می توانند از این ویزا بهره مند شوند. کسانی که در هنر، آموزش، تجارت و یا مسابقات دو و میدانی حرفی برای گفتن داشته باشند می توانند از طریق این ویزا اقدام کنند.

همچنین افرادی که دارای شهرت بین المللی در زمینه فیلم برداری یا هر زمینه مربوط به تلویزیون باشند می توانند به این ویزا فکر کنند.

ویزای o2

افرادی که ویزای o1 می گیرند معمولا تعدادی همراه دارند. همراه شخصی است که به هنرمند یا ورزشکار کمک می کند امور را پیش ببرد. این افراد می توانند از ویزای o2 استفاده نمایند. این ویزا در حقیقت همیشه همراه ویزای o1 است.

شاید برایتان سوال پیش بیاید که چرا فردی از شهروندان خود آمریکا این کار را انجام ندهد؟ مربی یک ورزشکار یا دستیار یک هنرمند را نمی توان به سادگی با فرد دیگری جایگزین کرد!

ویزای o3

این ویزا برای خانواده افرادی صادر می شود که از 2 نوع ویزای قبلی بهره مند هستند.

ویزای p1

این ویزا برای هنرمندان و ورزشکارانی شناخته می شود که شهرت جهانی داشته و به منظور شرکت در تورنومترهای خاص به آمریکا می روند.

ویزای p2

افراد که برای انجام تبادلات خاص به آمریکا می روند می توانند از این ویزا استفاده نمایند. این تبادلات باید میان سازمانی در آمریکا و سازمان دیگری در کشوری دیگر برقرار باشد.

ویزای p3

هنرمندانی که در زمینه فرهنگ و موسیقی کشورشان فعالیت می کنند و معمولا دوره های آموزشی کوتاه مدت می گذارند، می توانند از این ویزا استفاده نمایند.

افرادی که از این ویزاها استفاده می کنند تا وقتی که فعالیت شان به شکل سابق برقرار است می توانند ویزایشان را تمدید نمایند.

مهاجرت به آمریکا از طریق پناهندگی

پناهندگی راه نامناسبی برای مهاجران

ابتدا باید بگوییم که ما در این زمینه هیچ گونه خدماتی ارائه نمی دهیم و ضمنا این روش مهاجرت به آمریکا را به شما توصیه نمی کنیم.

پناهنده شخصی است که به هر دلیلی در کشور خودش در خطر است و بنابراین به کشور دیگری پناه می برد تا امنیتش حفظ شود. پناهندگان در همه جای دنیا شرایط روحی و اقامتی سختی را (هر چند موقت) باید پشت سر بگذارند.

دلایل پناهنده شدن افراد می تواند مذهبی، سیاسی، فرهنگی، مسائل نژادی و هر مورد دیگری باشد که باعث تهید امنیت فرد شده است.

متاسفانه بسیاری از پناهندگان با خطرات مختلف روحی، جسمی و مالی مواجه هستند.

ترکیه واسطی برای مهاجرت به آمریکا

در چند سال گذشته ترامپ با عدم حسن نیت نسبت به ایرانیان، به هم وطنان مان اجازه رود به آمریکا را نمی داد. بسیاری از ایرانیان با گرفتن پاسپورت کشوری واسط مثل ترکیه، برای مهاجرت به آمریکا اقدام می کردند. آن زمان گرفتن پاسپورت ترکیه، مد نظر بسیاری از کسانی بود که می خواستند به آمریکا بروند. مثلا خرید ملک یکی از راه های مورد توجه برای گرفتن پاسپورت ترکیه است.

اکنون که شرایط ورود به آمریکا، برای هم وطنان مان راحت تر شده نیازی به دریافت پاسپورت کشور واسط ندارید.

آمریکا برای افراد زیر 18 سال

افراد زیر 18 سال می توانند از طریق ویزای تحصیلی و برای تحصیل در مقطع مربوطه به آمریکا بروند. همچین اگر حداقل یکی از پدر و مادر اقامت آمریکا را دارا باشد، شما می توانید از طریق ویزای خویشاوندی با او همراه شوید.

کدام روش را انتخاب کنم؟

روش های زیادی برای مهاجرت به آمریکا وجود دارد. این که کدام روش برای شما مناسب است کاملا بستگی به شرایط خودتان دارد؟ هدف تان از مهاجرت به آمریکا چیست؟ چقدر می توانید هزینه کنید؟ چقدر برای انجام این کار عجله دارید؟ پاسخ این سوال ها و بسیاری سوال های دیگر مشخص می کند که راه مناسب برای شما چیست. توصیه می کنیم در این مورد با کارشناسان ما در ویزاگردی مشورت نمایید.

به صورت کلی می توان گفت مهاجرت تحصیلی و کاری و همچنین مهاجرت از طریق سرمایه گذاری روش های پر طرفداری در میان مهاجران است.

به چه مدرک زبانی احتیاج دارم؟

بسته به این که برای چه نوع ویزایی می خواهید اقدام کنید سطح زبان مورد نیاز متفاوت خواهد بود. مثلا سطح زبانی که برای سرمایه گذاری در آمریکا مورد نیاز است با سطحی که برای ویزای کاری لازم است متفاوت خواهد بود.

پیشنهاد می کنیم به عنوان اولین قدم برای ارتقای سطح زبان انگلیسی تان اقدام نموده و این موضوع را حل کنید.

هزینه های مهاجرت به آمریکا

قطعا یکی از مهم ترین مسائلی که باید به آن توجه کنید هزینه های مهاجرت به آمریکا یا هر کشور دیگری است.

هر نوع ویزایی که بخواهید بگیرید هزینه های مربوط به خودش را دارد. هزینه های مربوط به تکمیل فرم ها، هزینه تشکیل پرونده، هزینه صدور ویزا و موارد دیگر در بسیاری از روش های دریافت ویزا وجود دارد و البته مبالغ مربوط به آنها در روش های مختلف، می تواند متفاوت باشد.

ضمنا هر کدام از انواع ویزاها هزینه های دیگری هم دارد مثلا برای کارآفرینی در آمریکا باید به میزان حداقل مبلغ مشخص شده، سرمایه گذاری نموده و ایجاد اشتغال نمایید.

مهم است که از پس هزینه های دریافت ویزا و پس از آن زندگی در آمریکا برآیید. بسته به این که در چه ایالتی از آمریکا زندگی می کنید هزینه ها برایتان متفاوت خواهد بود. به صورت کلی هزینه های زندگی در آمریکا نسبت به انگلستان بیشتر است.هر چه شهری که در آن زندگی می کنید پیشرفته تر باشد، قطعا باید هزینه های بیشتری هم بپردازید.

عنوانهزینه (دلار آمریکا)
غذا برای ۲ نفر در رستوران متوسط 60.00 $          
شیر (۱ لیتر)      3.23 $
یک قرص نان تازه (۵۰۰ گرم)       2.48 $
برنج (سفید) (۱ کیلوگرم)   1.80 $
تخم مرغ ( عدد۱۲)           2.31 $
مرغ (۱ کیلوگرم)  4.13 $            
گوشت گاو (۱ کیلوگرم)5.69 $
سیب (۱ کیلوگرم) 2.05 $
موز (۱ کیلوگرم) 0.71 $
پرتقال (۱ کیلوگرم) 1.81 $            
گوجه فرنگی (۱ کیلوگرم)1.93 $
سیب زمینی (۱ کیلوگرم)1.17 $
پیاز (۱ کیلو گرم)1.18 $
آب (بطری ۱٫۵ لیتری)1.81 $
بلیط یک طرفه (حمل و نقل محلی)2.25 $
تاکسی ۱ کیلومتر (تعرفه عادی)        2.65 $            
بنزین (۱ لیتر)2.56 $
شارژ ماهانه ی آپارتمان ۸۵ متر مربعی        164.43 $
اجاره آپارتمان (۱ اتاق خواب) در مرکز شهر 1,342.69 $
اجاره آپارتمان (۱ اتاق خواب) خارج از مرکز1,081.85 $
اجاره آپارتمان (۳ اتاق خواب) در مرکز شهر  2,156.26 $     
اجاره آپارتمان (۳ اتاق خواب) خارج از مرکز              1,731.20 $
قیمت هر متر مربع برای خرید آپارتمان در مرکز شهر 332.79 $        
قیمت هر متر مربع برای خرید آپارتمان در خارج از مرکز 198.36 $        

کمی بیشتر در مورد آمریکا

آمریکا در حقیقت یک جمهوری فدرال است. این منطقه از 50 ایالت مختلف و نیز 5 سرزمین خودمختار تشکیل شده است.

این کشور را چهارمین کشور دنیا از نظر مساحت و وسعت می دانیم. مساحت آن بیش از 8.9 میلیون کیلومتر مربع است و چیزی بیش از 325 میلیون نفر جمعیت دارد. آمریکا از نظر جمعیتی در رتبه سوم دنیا قرار می گیرد. نیویورک شلوغ ترین شهر آمریکا و واشنگتن دی سی پایتخت آن است.

آمریکا از جمله کشورهایی است که تنوع زیستی بالایی دارد. حیات وحش گوناگون و نیز آب و هوای متنوع باعث شده است آمریکا در زمره 17 کشوری قرار بگیرد که از نظر تنوع زیستی خاص هستند. مرز آمریکا از شمال با کانادا و از جنوب با مکزیک است.

یکی از دلایل مهمی که آمریکا را برای حمل و نقل و تجارت های مختلف، یاری می کند وجود رودخانه میسیسیپی است. می دانید که این رودخانه چهارمین رودخانه بزرگ دنیا محسوب می شود؟

تولید ناخاص داخلی قوی تاثیر زیادی در قدرت اقتصاد آمریکا دارد و از دلایل مهم اشتیاق افراد مختلف برای مهاجرت به این کشور است. آمریکا به واسطه قدرت بالا، کشوری اثرگذار در زمینه های سیاسی و دیپلماتیک است.

اقتصاد آمریکا و نقش مهاجران در آن

مهاجران برای اکثر کشورها باعث منفعت مالی و رشد اقتصادی هستند. درست است که سیاستگذاران آمریکایی گاهی حرف از مضر بودن حضور مهاجران برای مسائل مختلف از جمله امور فرهنگی می زنند اما منفعت حضور مهاجر برای آمریکا خیلی بیشتر از مضرات آن است.

مهاجران باعث شده اند تنوع شغلی بیشتر شده و از طرفی هم نیروهای بومی در مشاغل رده بالاتر استخدام شده و وضعیت بهتری داشته باشند.

نکته مهم دیگر مسن بودن جمعیت آمریکا است که مهاجران این مشکل را حل کرده و جامعه را از نیروی کار جوان و قدرتمند پر کرده اند. حضور مهاجران وضعیت اقتصادی را بهتر کرده و دولت می تواند بهتر از پس مخارج بازنشستگان برآید.

اخذ اقامت آمریکا

اخذ تابعیت آمریکا

با توجه به روش هایی که پیش تر مورد بررسی قرار گرفت، متقاضیان مهاجرت به آمریکا بر اساس شرایط فعلی خود، بسیار مهم است که کدام روش را انتخاب می کنند تا بتوانند از طریق آن تابعیت و یا اقامت دائم کشور آمریکا را دریافت کنند. با یک بررسی اجمالی می توان دریافت که از تمام این روش ها، از چند طریق می توان به تابعیت کشور آمریکا دست پیدا کرد.
در روش های مهاجرت به آمریکا، از طریق تولد، ازدواج، کار، سرمایه گذاری و تحصیل، تمدید اقامت تا 5 سال می تواند منجر به اقامت دائم شود. برای اخذ اقامت دائم شخص متقاضی باید حداقل 5 الی 7 سال در کشور آمریکا اقامت داشته باشد و پس از 10 سال هم می تواند درخواست گرین کارت دهد.

مهاجرت به آمریکا در روش تحصیلی نیز در صورتی که فرد پس از پایان تحصیلات با یک کارفرمای آمریکای قرارداد کاری ببندد، می تواند با پرداخت مالیات تا 5 سال و تمدید اقامت تا آن زمان، اقامت دائم آمریکا را بدست آورد. همچنین در ششمین سال نیز واجد شرایط اخذ پاسپورت آمریکا شود. برای اخذ تابعیت، دانستن زبان رسمی این کشور از الزامات است.

سخن پایانی

مهاجرت به آمریکا و روش های مختلف اقامت در آمریکا در این مقاله مورد بررسی قرار گرفت. در صورتی که قصد مهاجرت به آمریکا را دارید، می توانید از طرق مختلف برای اخذ اقامت اقدام کنید.
اقامت در آمریکا از طریق تحصیل، کار، سرمایه گذاری، ازدواج و غیره می باشد. اخذ اقامت این کشور از طریق پناهندگی به هیچ وجه توصیه نمی شود. اما روش های دیگر به خصوص مهاجرت از طریق تحصیل و کار شرایط مناسبی داشته و در صورت دارا بودن شرایط، پروسه مراحل آن آسان تر می باشد.

سوالات متداول

شرایط اخذ اقامت دائم کشور آمریکا چیست؟

برای اخذ اقامت دائم شخص متقاضی باید حداقل 5 الی 7 سال در کشور آمریکا اقامت داشته باشد و پس از 10 سال هم می تواند درخواست گرین کارت دهد.

انواع روش های مهاجرت به آمریکا چیست؟

مهاجرت به آمریکا از طریق تحصیل، کار، سرمایه گذاری، لاتاری، ازدواج و…

متوسط حقوق در آمریکا چقدر است؟

در کشور آمریکا متوسط حقوق ماهیانه یک فرد به طور خالص و پس از کسر مالیات، باید 3،500 دلار آمریکا است.

انواع ویزاهای کاری آمریکا چیست؟

انواع ویزاهای کاری آمریکا عبارتند از: H1-B برای نیروی کار ماهر و متخصص، ویزای H2-B برای کارهای موقت، ویزای EB3 برای نیروی کار غیرماهر ویزاهایی دیگر.

4.8/5 - (10 امتیاز)
مقالات مشابه
تحصیل در آمریکا تحصیل در آمریکا

یکی از راه های ورود به کشور آمریکا تحصیل در آمریکا می باشد. تحصیل در آمریکا و دریافت پذ...

کار در آمریکا کار در آمریکا

کار در آمریکا برای ایرانیان و شرایط اخذ ویزای کار آمریکا در این مطلب مورد بررسی قرار می گیر...

تحصیل پزشکی در آمریکا تحصیل پزشکی در آمریکا

تحصیل در رشته پزشکی در آمریکا راه طولانی و پر زحمتی می باشد اما آینده روشن و درخشانی خواهد د...

نظرات کاربران
فهیم حفیظی

من از افغانستان فرار کردم اکه شوه مهاجرت قبول کنید

رکسانا میرکاظمی

سلام وقت به خیر. بنده برای پر کردن فرم های اخذ گرین کارت امریکا نیاز به گرفتن عدم سوء پیشینه از کشور هندوستان که پنج سال در ان زندگی کردم دارم. ایا شرکت شما این خدمات را هم اراپه میکند. ایا میتوانید راهنمایی کنید چگونه میتوانم این مدرک را تهیه کنم؟

آتیه آفرینان

با سلام. شما چون در کشور هندوستان زندگی کردین و ما خدمات اداری برای آن کشور نداریم. شما باید سوپیشینه تون رو خودتون دریافت کنید. ولی برای کارهای گرین کارت در خدمتتون هستیم.

میمنت رادی

سلام وقت بخیر من فوق لیسانس روانشناسی گرایش رولنسنجی وعضو انجمن ApA آمریکا هستم ودر تهران زندگی میکنم ومدا ک دیگرم لیسانس مامایی ومربیگری یوگا و مدرک بین المللی مراقب پوست در سن ۵۷ سالگی هستم دارای همسر با شغل آزاد و۲ فرزند ۲۵ ساله فوق لیسانس حقوق جزا ودختر ۱۵ سابه که کلاس دهم هستم ومایلم به آمریکا مهاجرت کنم در ضمن پسرم هم میخواد از طریق تحصیل بیاد لطفا راهنمایی فرمایید

آتیه آفرینان

با سلام. شرایط سنی فرزندانتون خوبه اما باید رزومه دقیقتون توسط کارشناسان بررسی بشه.

نازنین رضایی

باسلام پدر من مهندس بازنشسته شرکت نفت هست و در تخصص خود یکه تاز اما تمکن مالی ندارند امکان ویزای بازنشستگی دارند یا ادامه کار در آمریکا؟

آتیه آفرینان

سلام. نه متاسفانه. برای روش های تمکن مالی یا بازنشستگی حتما باید گردش حساب مناسبی داشته باشید.

محمد امین

سلام من 18 سالمه و قصد مهاجرت به آمریکا رو دارم ولی هنوز دقیق نمیدونم باید از چه طریقی اقدام کنم... مهارت هایی هم در حوزه انیمیشن و همچنین طراحی خودرو دارم. ترجیحا نمیخوام از روش تحصیلی مهاجرت کنم چون نمیخوام درس بخونم و میخوام در سریعترین زمان ممکن اقامت دایم آمریکا رو به دست بیارم.مثلا نمیشه از روش کار اگه شرکتی برام دعوتنامه بفرسته برم و بعد به اقامت دایم تبدیلش کنم؟

آتیه آفرینان

با سلام. کشور آمریکا خیلی سخت ویزا میده مخصوصا با روشهای غیر تحصیلی. مطمئن ترین روش برای سن شما تحصیلی هست.

کامبیز

سلام وقت بخیر بنده فارغ تحصیل پزشکی عمومی می خواهم برای تخصص پزشکی آمریکا اپلای کنم و کمی از ریجکتی برای ویزا و اخذ اقامت دایم بعد از تحصیل نگرانم شرایط بنده به این صورت است بنده معافیت زمان صلح به علت جانبازی پدرم دارم و پدرم سرهنگ نیروی انتظامی هستند و خدمت در نیروی انتظامی انجام داند و علاوه بر این خود بنده به علت اینکه شنیده بودم که کارت بسیج فعال در ثبت نام دانشگاه تاثیر دارد بدون گذارندن هیچ دوره و انجام هیچ گونه فعالیت در بسیج کارت بسیج فعال از دبیرستان گرفتم و این آخرین سابقه عضویت بسیج بنده بود که مربوط به ۷سال پیش و بعد از اون دیگه تمدید نکردم آیا با وجود این شرایط اگر برای آمریکا اپلای کنم مشکل ریجکتی ویرا نخواهم داشت ؟ لطفاً رود جواب بدید با تشکر

آتیه آفرینان

با سلام. مشکل ریجکتی وجود داره.

کامران قربانی

سلام با توجه به شرایط فعلی بهترین و سریع ترین راه مهاجرت به آمریکا از چه طریقی هست و هزینه ها به چه صورت هستش؟ من سابقه سفر زیادی دارم هم به اروپا هم کشورهای آسیایی

آتیه آفرینان

با سلام از طریق تحصیل باید اقدام کنید. برای بررسی رزومه و شرایطتتون به صورت کامل با شماره 72207 تماس بگیرید.

Balal

..........

سارا جوادی

با سلام جناب آقای احمد درصورتی که به اطلاعات بیشتری درباره مهاجرت به امریکا نیاز دارید ، می توانید همه روزه از ساعت 10 الی 6 با شماره 02172207 تماس بگیرید و یا فرم های آنلاین وب سایت رو پر کنید.

مشاهده نظرات بیشتر
Call Now Button