مهاجرت به آلمان به دلیل کیفیت بالای زندگی و شرایط کاری در کشور آلمان همواره جز پر تقاضاترین گزینه ها برای ایرانیان متقاضی مهاجرت بوده است. همین موضوع سبب شده است که کشور آلمان برای بالا نگه داشتن کیفیت زندگی در این کشور سخت گیری های زیادی را در خصوص گرفتن مهاجرت در نظر بگیرد.

مهاجرت به آلمان با وجود تمام این سخت گیری ها اگر به خوبی برنامه ریزی شود به راحتی آب خوردن برای شما میسر خواهد شد. در این صفحه به مهم ترین نکات که به اخذ اقامت آلمان بتواند کمک کند برای شما گردآوری شده است، علاوه بر این شما می توانید به صورت 100درصد رایگان از مشاوره تخصصی ما استفاده کنید، پس حتما تا انتها این نکات را بخوانید.

بررسی شرایط مهاجرت به آلمان

درخواست مشاوره مهاجرت

همراهان عزیز، لطفا برای ارزیابی اولیه و گرفتن مشاوره مهاجرتی، فرم درخواست زیر را تکمیل کرده و منتظر تماس ما در سریع ترین زمان ممکن باشید.

  • این فیلد برای اعتبار سنجی است و باید بدون تغییر باقی بماند .

مهاجرت به آلمان

از مهم ترین مزایای مهاجرت به آلمان می توان به کیفیت بالای شرایط زندگی اشاره کرد که در این قسمت با جزئیات کامل تر به مهم ترین این مزایا اشاره کرده ایم:

  • با زندگی در این کشور از استانداردهای بالای زندگی در زمینه های مختلف لذت می برید.
  • آب و هوای آن مناسب و معتدل است.
  • از نظر بیمه درمانی به راحتی می توانید تحت پوشش بیمه های مناسب قرار بگیرید.
  • اکثر اوقات آمزش ها رایگان است.
  • از امنیت شغلی خوبی برخوردار خواهید بود.
  • این کشور از نظر تکنولوژی در سطح بالایی قرار دارد.
  • رفاه اجتماعی در آلمان در سطح بالایی قرار دارد.
  • می توانید به راحتی به کشورهای ناحیه شینگن سفر کنید.
مشاوره و تماس
021-72207

مدارک لازم مهاجرت به آلمان

مهم ترین قسمت این فرآیند آماده کردن مدارک مورد نیاز طبق استاندارد سازمان مهاجرت این کشور می باشد. بسته به این که با چه روشی بخواهید برای مهاجرت به آلمان اقدام کنید مدارک لازم قدری متفاوت خواد بود. مدارک زیر معمولا لازم است.

  • مدارکی که نشان دهنده هویت شماست باید ارائه شود. این مدارک می تواند شامل پاسپورت معتبر، شناسنامه، کارت پایان خدمت، کارت ملی و… باشد.
  • اگر می خواهید ویزای تحصیلی بگیرید باید نامه پذیرش از دانشگاه و یا موسسات مربوطه داشته باشید.
  • هم چنین برای دریافت ویزای تحصیلی ارائه سوابق تحصیلی تان هم مهم است. این سوابق شامل ریز نمرات، گواهینامه ها و… خواهد بود.
  • نیاز به ارائه مدارکی دارید که نشان دهد تمکن مالی کافی دارید.
  • اگر می خواهید ویزای کاری بگیرید باید سوابق کاری تان را ارائه دهید.
  • داشتن مدرک زبان آلمانی لازم است. با توجه به این که از چه روشی می خواهید برای مهاجرت به آلمان اقدام کنید، سطح مدرک مورد نیاز، متفاوت خواهد بود.
  • برای ویزای کاری به نامه جاب آفر هم نیاز دارید.
  • هزینه های دولتی را باید بپردازید و رسید آن را هم ارائه دهید.
مهاجرت به آلمان

شرایط مهاجرت به آلمان

بسته به این که از چه روشی می خواهید به آلمان مهاجرت کنید شرایط متفوتی برایتان وجود خواهد داشت. شرایط عمومی مهاجرت به آلمان صرف نظر از نوع روش مد نظر از قرار زیر است:

  • باید پاسپورت و مدارک معتبر داشته باشید.
  • داشتن ویزا لازم است.
  • تست های مختلف پزشکی را باید انجام دهید.
  • نیاز به ارائه مدارک سوء پیشینه دارید.

آلمان کشوری در قاره اروپا می باشد. این کشور بیش از 83 میلیون نفر جمعیت دارد و پر جمعیت ترین کشور در اروپا محسوب می شود. پایتخت آلمان شهر برلین است. برلین بزرگ ترین و پر جمعیت ترین شهر آلمان است. این شهر مرکز فناوری اطلاعات، مهندسی پزشکی، داروسازی و بیوتکنولوژی می باشد.
از شهرهای مهم دیگر آلمان می توان به هامبورگ، مونیخ و فرانکفورت اشاره کرد. بیشتر مهاجرانی که آلمان را برای مهاجرت انتخاب کرده اند، در شهر هامبورگ زندگی می کنند.

حدود 30 در صد از مردم این شهر را مهاجران تشکیل می دهند. افرادی که به دنبال تجارت در آلمان هستند، بیشتر شهر فرانکفورت را انتخاب می کنند. این شهر مرکز اقتصاد و صنعت آلمان به حساب می آید.

آلمان با کشورهای لهستان، اتریش، دانمارک، هلند، فرانسه، بلژیک، سوئیس و جمهوری چک همسایه است. در اتحادیه اروپا آلمان تعیین کننده قانون می باشد. این کشور در سال 2002 واحد پول یورو را به عنوان واحد پول مشترک در اتحادیه اروپا انتخاب کرد. کشور آلمان از لحاظ قدرت اقتصادی در شرایط بسیار عالی قرار دارد و جز 4 تولید کننده بزرگ دنیا محسوب می شود.

در این کشور نیروی کار متخصص در زمینه های مختلف وجود دارد و نرخ بیکاری پایین می باشد. همچنین سرمایه گذاری در بخش های مختلف اقتصادی از اهمیت ویژه ای برخوردار است. از میان 500 شرکت مطرح و بزرگ دنیا 37 شرکت در آلمان فعالیت دارند.

تمام این عوامل باعث شده است، آلمان یکی از کشورهای مورد توجه مهاجران باشد. افراد زیادی برای کار درآلمان، تحصیل در دانشگاه های سطح بالای آلمان و یا ثبت شرکت برای مهاجرت به آلمان برنامه ریزی می کنند.

راه های مهاجرت به آلمان

روش های مختلفی برای مهاجرت به آلمان وجود دارد. مهاجرت تحصیلی از جمله روش های پر طرفدار برای همه کشورها از جمله آلمان است. مهاجرت برای کار هم همیشه طرفداران خودش را دارد.

  • می توانید به آلمان مهاجرت کرده ودر این کشور به کار مشغول شوید.
  • سرمایه گذاری و یکی از راه های آن یعنی کارآفرینی یکی از روش های مهاجرت است
  • ازدواج همیشه از راه های مهاجرت به کشورهای مختلف از جمله آلمان است.
  • تولد هم خودش یکی از راه های مهاجرتی محسوب می شود.
  • یک راه سخت هم برای مهاجرت وجود دارد که پناهندگی است.
  • تحصیل از جمله راه هایی است که برای مهاجرت به آلمان وجود دارد.

مهاجرت به آلمان برای تحصیل

هزینه تحصیل در آلمان نسبت به بسیاری کشورهای دیگر به صرفه است. دانشگاه های این کشور اکثرا دولتی هستند و می توانید در آنها تحصیل رایگان داشته باشید.

تنها هزینه ای که برای این دانشگاه ها می پردازید هزینه ثبت نام است که آن هم میزان کمی است.

دانشجویان بین المللی تمایل به رشته های مختلفی از جمله حقوق، مهندسی، علوم پایه و… دارند. از جمله دانشگاه های پر طرفدار درمیان این دانشجویان هم می توان به دانشگاه مونیخ، دانشگاه هایدلبرگ و بسیاری موارد دیگر اشاره کرد.

آلمان از نظر آموزشی رتبه بسیار بالایی دارد و طبیعی است که استانداردهای آن هم در این زمینه سخت گیرانه است. داشتن رزومه قوی به شما کمک می کند بتوانید روی صندلی دانشگاه بنشینید.

معمولا تدریس در این دانشگاه ها به زبان آلمانی است و بنابراین ضروری است که به این زبان مسلط شوید. البته برخی رشته ها به زبان انگلیسی هم تدریس می شود.

دقت کنید که به صورت کلی و صرف نظر از نوع زبان مورد نیاز برای تحصیل، ممکن است برای دریافت ویزای تحصیلی از شما مدرک زبان آلمانی هم بخواهند. حتی اگر از نظر دانشگاه به زبان آلمانی احتیاج نداشته باشید، برای گذراندن زندگی در این کشور باید زبان آن را تا حد خوبی بدانید.

در این کشور معمولا دانشجویان پس از فارغ التحصیلی به راحتی می توانند سراغ شغل مد نظرشان بروند. می توان گفت در آلمان بین دانشگاه و بازار کار رابطه دوستانه ای برقرار است.

شما می توانید در حین تحصیل هم حدود 20 ساعت در هفته کار کرده و درآمد خوبی داشته باشید. کارهای دانشجویی هم باعث درآمد می شود و هم مهارت های شما را بالا می برد.

شرایط موردنیاز آوسبیلدونگ آلمان

اگر غیر اروپایی هستید، باید گواهی قبولی امتحان کلاس دوازدهم را داشته باشید. بنابراین حداقل مدرک تحصیلی مورد نیاز برای متقاضیان از کشورهای غیر اروپایی، دیپلم 12 ساله است است. برخی از شرکت‌ها و مؤسسات آموزشی، علاوه بر مدرک تحصیلی دوازدهم، معیارهای دیگری از جمله شرایط سنی تا زیر 30 سال را نیز دارند.

آوسبیلدونگ آلمان که به عنوان آموزش حرفه‌ای یا کارآموزی نیز شناخته می‌شود، یک مسیر آموزشی و حرفه‌ای رایج در آلمان است. این آموزش‌های مرتبط با حرفه است که شما را به سمت شغل خاصی سوق می‌دهد. آلمان بیش از 300 شغل حرفه‌ای دارد. هر برنامه‌ای نیازمندی‌های متفاوتی دارد، اما می‌توان دوره‌هایی را با تقریباً هر زمینه آموزشی پیدا کرد.

طول دوره در دوره آوسبیلدونگ آلمان متفاوت است و به موارد بسیاری مرتبط است. مثلا برخی برنامه‌ها 1 ساله هستند (مانند کمک پرستاری) ولی بعضی دیگر ممکن است 2.5 الی 3 سال یا حتی بیشتر (Duales Studium) طول بکشد.

مهاجرت تحصیلی به آلمان

مهاجرت به آلمان برای کار

ثبات بالای اقتصادی وامنیت بالای شغلی در آلمان باعث شده است تا افراد زیادی به فکر کار کردن در این کشور بیافتند. پایین بودن نرخ بیکاری هم از جمله مزایای کار در آلمان است.

نکته ای که باید بدانید این است که افزایش تقاضا برای ویزای کار آلمان باعث می شود رقابت شدیدی در این زمینه وجود داشته باشد. شما در صورتی می توانید از این طریق به آلمان بروید که یک متخصص واقعی باشید بنابراین حتما روی افزایش مهارت هایتان تمرکز کنید.

برای ورود به آلمان از طریق کار راه های مختلفی وجود دارد. ویزای جستجوی کار، ویزای خود اشتغالی و ویزای کار از جمله این روش ها هستند.

منظور از ویزای جستجوی کار این است که شما برای مدت 6 ماه می توانید در آلمان حضور داشته و کار پیدا کنید. در صورتی که شغل مد نظرتان پیدا شود ویزای شما تمدید خواهد شد.

جاب آفر از دیگر راه های مهاجرت به آلمان به صورت کاری است. برای استفاده از این روش باید پیشنهاد شغلی از طرف یک کارفرمای آلمانی داشته باشید و سپس ویزای 2 ساله بگیرید. در صورتی که حقوق مناسبی داشته باشید و قرارداد کاری تان هم بیش از یک سال ثبت شود، می توانید کارت آبی گرفته و از مزایای آن بهره مند شوید. کارت آبی در حقیقت بهترین نوع ویزای کاری است. اعتبار آن 4 ساله است و می توانید آن را تمدید هم بکنید.

در نظر داشته باشید برای این که بتوانید درخواست اقامت دائم آلمان را بدهید باید حداقل 5 سال سابقه کاری داشته باشید. اگر به فکر تابعیت آلمان هستید هم باید حداقل 8 سال در این کشور زندگی کنید.

مهاجرت به آلمان از طریق سرمایه گذاری

آلمان از جمله کشورهای مناسب برای سرمایه گذاری است. می دانید که آلمان پایتخت اقتصادی اروپا نامیده می شود؟ این کشور روابط تجاری گسترده ای دارد، از نظر اقتصادی کاملا امن است و بنابراین بهترین موقعیت برای سرمایه گذاری است. نکته بعدی که خوب است بدانید این است که دولت از سرمایه گذاران مختلف کاملا حمایت می کند.

کارآفرینی، استارتاپ و ثبت شرکت از جمله راه های سرمایه گذاری در آلمان محسوب می شود که یکی از راه های آسان برای مهاجرت به آلمان می باشد. سرمایه گذاران معمولا اقامت 3 ساله می گیرند. افرادی که نقش تابعه دارند می توانند برای مدت 5 سال اقامت این کشور را از آن خود کنند.

پس از گذشت این زمان، اقامت شان به اقامت دائم تبدیل می شود. وقتی 8 سال از اقامت فرد در آلمان بگذرد به او حق شهروندی داده می شود.

کارآفرینی از راه های مهاجرت به آلمان

کارآفرینان همیشه مورد توجه کشورهای مختلف هستند. آلمان هم از کارآفرینان استقبال می کند. این افراد می توانند به رشد و پیشرفت هر جامعه ای کمک کنند.

افرادی که می خواهند تجارتی جدید را در آلمان ایجاد کرده و از این طریق برای تعدادی از افراد دیگر هم ایجاد شغل کنند، می توانند از طریق ویزی کارآفرینی و مهاجرت به آلمان اقدام نمایند.

برای این کار باید ابتدا میزان سرمایه حداقلی تعیین شده را در اختیار داشته باشید تا بتوانید اقدام نمایید. داشتن بیزینس پلن هم بسیار مهم است. ویزایی که با این روش دریافت می کنید برای مدت 3 سال اعتبار دارد. وقتی چند سال بگذرد و هم چنان در کارتان موفق باشید می توانید به فکر اقامت دائم و تابعیت بیافتید.

سودآور بودن بیزینس پلن تان، داشتن سابقه کار موثر و موفق و داشتن تخصص های مربوطه به شما در گرفتن ویزای کارآفرینی کمک خواهد کرد.

مهاجرت از طریق سرمایه گذاری

تولد و مهاجرت به آلمان

در این کشور از قانون خون برای اعطای اقامت به نوزادان متولد شده استفاده می شود. منظور از قاعده خون این است که فرزندانی می توانند تابعیت آلمان را بگیرند که یکی از والدین آنها آلمانی باشد.

در صورتی که والدین یک کودک مشخص نباشد، به کودک تابعیت آلمان داده خواهد شد. همچنین اگر کودک هیچ تابعیت دیگری نداشته باشد باز هم شرایط مهاجرت به آلمان را دارد.

حالت دیگری که به کودک تابعیت داده می شود این است که والدین او برای مدت حداقل 8 سال در آلمان زندگی کرده باشند. در این صورت کودک باید تا قبل از 21 سالگی باید برای دریافت تابعیت آلمان اقدام کند و البته لازم است که شرایط لازم را هم داشته باشد. داشتن یکی از شرط های زیر کافی است:

  • اگر کودک حداقل 8 سال از زندگی خود را در آلمان گذرانده باشد، واجد شرایط است.
  • تحصیل به مدت 6 سال در مدارس آلمانی هم کافی است.
  • در صورتی که فرد از یکی از دانشگاه های آلمان فارغ التحصیل شده باشد، می تواند تابعیت بگیرد.
  • گذراندن دوره های فنی و حرفه ای هم می تواند باعث شود تا فرد تابعیت بگیرد.

ازدواج از راه های مهاجرت به آلمان

اگر بخواهید با شخصی آلمانی یا شخصی که اقامت دائم این کشور را دارد ازرواج کنید می توانید از این طریق خودتان هم وارد آلمان شوید. برای این کار باید ویزای ازدواج آلمان را دریافت کنید.

دقت کنید که ازدواج شما باید کاملا قانونی باشد و هر دو فرد بیش از 18 سال سن داشته باشید. داشتن دانش زبان آلمانی هم در اینجا مهم است.

نکته مهم دیگر این است که شرایط مالی تان باید به گونه ای باشد که از پس هزینه های زندگی تان بربیایید. در زمینه ویزای ازدواج سخت گیری های خاصی وجود دارد و دلیل آن هم برای جلوگیری از سوء استفاده برخی افراد است. ازدواج شما باید کاملا واقعی و به دور از هر هدف دیگری باشد.

پس از این که ازدواج صورت بگیرد همسر غیر مقیم می تواند اقامت بگیرد. وقتی 2 سال از ازدواج تان بگذرد و 3 سال هم از زمان اقامت شما سپری شود می توانید به تابعیت آلمان فکر کنید.

پناهندگی از راه های مهاجرت به آلمان

درست است که پناهندگی همیشه جزء راه های مهاجرت به آلمان شمرده می شود اما باید بگوییم که این راه، راه نامناسبی است. پناهندگان با روش های غیر قانونی وارد کشورهای دیگر شده و می بایست در کمپ ها ودر شرایط خاصی برای مدتی مشخص زندگی کنند.

پناهنده به شخصی گفته می شود که به دلایل مختلفی مجبور است از کشور خودش دور شود. این دلایل می تواند سیاسی، اعتقادی، اجتماعی و.. باشد. این افراد نمی توانند به کشور خودشان بازگردند.

هر فرد در صورتی که تمایل به پناهنده شدن دارد ابتدا باید دلایل مشخصی ارائه کند که نشان دهد برای پناهندگی دلایلش کافی است. کافی و معتبر نبودن دلایل باعث دیپورت فرد خواهد شد.

افرادی که مورد تایید قرار بگیرند باید ابتدا در کمپ بمانند. هر ساله تعداد زیادی از این افراد هم به کشورهایشان بازگردانده می شوند.

لازم است بدانید که پناهندگی یک روش غیر قانونی محسوب می شود. خوب است اطلاعاتی در مورد آلمان از جنبه های مختلف داشته باشید. در ادامه این اطلاعات را در اختیارتان قرار می دهیم.

مهاجرت به آلمان از طریق پناهندگی

هزینه های زندگی در آلمان 2023

وقتی به مهاجرت به آلمان فکر می کنید بسیار مهم است که بدانید هزینه های زندگی تان در کشور مقصد چگونه خواهد بود؟ آیا از عهده پرداخت آن برمی آیید؟

کشورهای اروپایی از نظر هزینه های زندگی ارزان محسوب نمی شوند اما آلمان در این میان یکی از ارزان ترین گزینه ها است. شما در این کشور با داشتن حقوقی متوسط می توایند به راحتی از عهده مخارج خودتان برآیید.

هزینه زندگی در آلمان به نسبت دیگر کشورهای اروپایی معقول است. در سال 2022 هر شخص برای زندگی در آلمان حدود 861 یورو در ماه یا 10332 یورو در سال نیاز دارد. قیمت مواد غذایی، لباس و سرگرمی در آلمان مطابق با میانگین اتحادیه اروپا است. بیشترین هزینه در آلمان مربوط به اجاره خانه می باشد.

اگر قصد مهاجرت به آلمان را دارید، باید بدانید به طور کلی جنوب آلمان  گران ترین منطقه برای زندگی است. دو شهر مونیخ و اشتوتگارت جز گران ترین شهرها برای زندگی هستند. برلین به نسبت پایتخت های دیگر کشورهای اروپا چندان گران نیست.

شهرهای اطراف برلین در شرق آلمان به نسبت دیگر شهرها در جنوب این کشور ارزان هستند. در جدول زیر می توانید هزینه زندگی در آلمان شامل مواد غذایی، سرگرمی، اجاره و خرید خانه را مشاهده کنید.

غذا در رستوران ارزان قیمت10 یورو
غذا برای 2 نفر در رستوران متوسط50 یورو
کاپوچینو2.78 یورو
آب (بطری 0.33 لیتری)2.04 یورو
یک لیتر شیر0.87 یورو
قرص نان سفید1.33 یورو
1 کیلو گرم برنج سفید1.95 یورو
12 عدد تخم مرغ2.25 یورو
1 کیلو گرم پنیر محلی8.19 یورو
1 کیلو گرم فیله مرغ7.08 یورو
1 کیلو گرم گوشت گاو10.37 یورو
1 کیلو گرم سیب2.37 یورو
1 کیلو گرم موز1.67 یورو
1 کیلو گرم پرتقال1.94 یورو
1 کیلو گرم سیب زمینی1.30 یورو
1 کیلو گرم پیاز1.30 یورو
1 کیلو گرم گوجه فرنگی2.50 یورو
بلیط یک طرفه مترو2.75 یورو
شروع قیمت تاکسی3.50 یورو
هر 1 کیلومتر با تاکسی2 یورو
بنزین1.40 یورو
اجاره آپارتمان 1 خوابه در مرکز شهر728.11 یورو
اجاره آپارتمان 1 خوابه در حومه شهر546.30 یورو
قیمت 1 متر مربع خانه در مرکز شهر5086.88 یورو
قیمت 1 متر مربع خانه در حومه شهر3566.09 یورو

اخذ اقامت آلمان چه مزایایی دارد؟

با مهاجرت به آلمان و اخذ اقامت این کشور می توان برای تمدید اقامت و تبدیل آن به اقامت دائم اقدام کرد. در روش مهاجرت به آلمان از طریق ازدواج شخص متقاضی پس از 3 سال زندگی می تواند پاسپورت آلمان را دریافت کند. اما در روش های دیگر پس از 5 سال اقامت در آلمان می توان برای دریافت اقامت دائم این کشور اقدام کرد.

در صورتی که شخص متقاضی شرایط لازم را داشته باشد، می تواند پس از 3 سال برای دریافت پاسپورت آلمان اقدام کند. برای اخذ تابعیت آلمان باید به زبان آلمانی تسلط پیدا کرده و اطلاعات کافی در مورد فرهنگ و جامعه آلمان داشت.

آلمان جز کشورهایی محسوب می شود، که امکان اخذ تابعیت مضاعف را برای افراد مقیم ایجاد کرده است. البته امکان دریافت تابعیت مضاعف آلمان به قوانین کشور دیگر و اجازه آن برای تابعیت مضاعف بستگی دارد.

آیا آلمان برای مهاجرت مناسب است؟

افراد بسیاری به مهاجرت به کشورهای اروپایی فکر می کنند. آلمان یکی از کشورهایی است که برای مهاجرت مورد توجه بسیاری از افراد است. این روند صعوی ابتدا درقرن بیستم و در میان ساکنان اروپای شرقی و بعد از آن در خاورمیانه شروع شد.

اما چرا آلمان تا این حد مورد توجه است؟ این کشور را قطب صنعتی و اقتصادی همه اروپا می دانند. آلمان یک قدرت جهانی است که همواره در حال رشد و توسعه می باشد و امنیت بالایی هم دارد. بسیاری از افراد معتقدند به نسبت خدماتی که در آلمان در اختیارشان قرار داده می شود هزینه های زندگی در این کشور بالا نیست.

البته باید بدانید که در سال های گذشته مهاجرت به این کشور سخت تر از قبل شده است و دلیل اصلی آن مشکلاتی است که امور مربوط به مهاجران، برای این کشور به همراه داشته است.

در کشور ما هم مهاجرت به آلمان طرفداران زیادی دارد مخصوصا افراد زیادی برای تحصیل به این کشور می روند.

آلمان از نظر جمعیت شناختی

بر اساس آماری که کمیسیون اروپا ارائه داده است آلمان جزء مهاجرپذیرترین کشورهای دنیا محسوب می شود. تعداد قابل توجهی از ایرانیان جزء مهاجران این کشور محسوب می شوند که این تعداد در سال 2019 برابر با 122 هزار نفر بوده است.

همچنین آمار کل مهاجران در همان سال، بیشتر از 11 میلیون نفر اعلام شده است.

آلمان از منظر اقتصادی

فساد در آلمان در پایین ترین حد قرار دارد و این خودش سلامت جامعه و اقتصاد را نشان می دهد. اقتصاد این کشور آزاد و بر اساس سوسیالیسم اداره می شود.

آلمان در رتبه سوم صادرات جهان و چهارم تولید ناخالص داخلی قرار گرفته است. این کشور از جمله بزرگ ترین اقتصادهای اروپا است و نرخ بیکاری در آن هم پایین است. همه این موارد کافی است تا مهاجرت به آلمان زیاد باشد.

اتومبیل سازی از جمله صنایع مهم آلمان است که اعتبار بالایی هم دارد. علاوه بر آن آلمان در بسیاری از زمینه ها صادرات پیشرفته وبالایی دارد. مواد شیمیایی،  وسایل الکترونیکی، فلزات پایه، لاستیک، پلاستیک و… از این جمله است.

برخی از معتبرترین شرکت های جهانی که حتما نامشان را تا به حال شنیده اید، در آلمان قرار دارد. مثلا مرسدس بنز و فولکس واگن از آن جمله هستند.

در میان نوابغ و مشاهیر جهان هم تعداد زیادی از آنها آلمانی بوده اند. آلبرت انیشتین یکی از آن چهره ها است.

توریسم در این کشور از جمله مهم ترین صنایع پردرآمد محسوب می شود و به صورت کلی آلمان از نظر رونق گردشگری در رتبه هفتم جهان قرار دارد.

سطح بالای آموزش در کشور آلمان

در این کشور هر استان و ایالت، خودش در مورد قوانین آموزشی تصمیم می گیرد. معمولا تحصیلات اجباری در این کشور 9 سال است. وقتی تحصیلات ابتدایی تمام می شود دانش آموزان می توانند گروه نظری یا فنی و حرفه ای را برای ادامه تحصیل انتخاب نمایند.

دانش آموزانی که در شاخه فنی و حرفه ای تحصیل می کنند پس از پایان دوره مربوطه، دوره کارآموزی گذرانده و مدرکی تقریبا معادل با مدارک آکادمیک دریافت می کنند.

اکثر دانشگاه ها در این کشور دولتی هستند و  دانشجویان شهریه ای برای آنها پرداخت نمی کنند. برای دانشجویان بین المللی هم شهریه ها پایین است.

وضعیت آموزش در آلمان، استانداردهای بالایی دارد و دانشگاه های بزرگی همچون هایدلبرگ را در این کشور داریم. مهاجرت تحصیلی به آلمان از جمله مهم ترین و پرطرفدارترین روش های مهاجرت به این کشور است که به وضعیت فوق العاده آموزش در آن اشاره دارد.

رفاه و درمان

آلمان جزء اولین کشورهایی است که برای مردمش پوشش خدمات بیمه درمانی را رواج داده است. این کار در دهه 1880 در این کشور شروع شد.

همه شهروندان این کشور به صورت قانونی بیمه می شوند. این بیمه ها می تواند دولتی یا خصوصی باشد که اکثریت جمعیت آن از بیمه های دولتی استفاده می کنند.

آلمان از نظر سهم امید به زندگی در رتبه 25 جهان قرار دارد و این میزان برابر با 81 سال است. نیروهای کار که از طریق مهاجرت به آلمان وارد می شوند توسط کارفرما بیمه شده و از خدمات مختلف آن بهره مند می شوند. کارفرما نیمی از هزینه بیمه را پرداخت کرده و بقیه توسط خود شخص پرداخت خواهد شد.

برای دانشجویان هم بیمه دانشجویی وجود دارد که می توانند از آن بهره مند شوند.

آلمان از نظر سیاسی و اجتماعی

این کشور به صورت فدرال و دموکراتیک اداره می شود و 16 ایالت دارد. مجلس فدرال، بوندستاگ و نیز مجلس بوندسرات، تصمیم گیری های مختلف را انجام می دهند. بالاترین مقام حکومتی رئیس جمهور است که توسط مجلس بوندستاگ و ایالت ها تعیین می شود.

دومین مقام مهم در آلمان رئیس مجلس بوندستاگ است. صدر اعظم که سومین مقام به حساب می آید در حقیقت قدرتمندترین انها است. صدر اعظم تاریخی برای فعالیتش ندارد و تا هنگامی که مجلس به او رای اعتماد می دهد می تواند به فعالیت خود ادامه دهد.

دادگاه فدرال هم در راس قوه قضائیه قرار داشته و به دو مجلس سنا که هر کدام وظایف متعددی دارند، تقسیم می شود.

آلمان از جمله مهم ترین کشورهای توسعه یافته محسوب می شود که از نظر رعایت شاخص های انسانی در مقام چهارم جهان قرار می گیرد.

این کشور از نظر امنیت، وضعیت بیمه های درمانی، حمایت از محیط زیست و توسعه آموزش در رتبه بالایی قرار دارد و به همین دلیل مورد توجه افراد بسیاری می باشد.

وضعیت آب و هوا در آلمان

آب و هوا در اکثر قسمت های آلمان معتدل می باشد. قسمت های مختلف این کشور تحت تاثیر اقلیم اقیانوسی یا قاره ای قرار دارد. به صورت کلی می توان گفت شرایط اقلیمی این کشور معتدل است. شما به راحتی می توانید با آب و هوای آلمان سازگار شوید.

دوران کرونا و تاثیر آن در مهاجرت به آلمان

کرونا گرچه این روزها در حال رخت بربستن است و همگی از این بابت خوشحالیم اما نمی توان منکر شد که تاثیر زیادی بر همه جنبه های زندگی بشر گذاشت.

این تاثیر را در مهاجرت های مختلف هم شاهد بودیم. ابتدای روزهای شیوع این بیماری، همه مرزها بسته شد و سفرهای مختلف ممنوع اعلام گشت. با بهتر شدن شرایط و البته ایجاد قوانینی مرتبط، سفرهای خارجی دوباره از سر گرفته شد.

اکنون مشکلی از این بابت وجود دارد و سفرها و به تبع آن دریافت ویزا و… به راحتی انجام می شود.

پیشنهاد می کنیم قبل از این که راه مد نظرتان برای مهاجرت به آلمان را پیدا یا قطعی کنید با کارشناسان آتیه آفرینان مشورت نمایید. بسته به شرایط شما ممکن است راه های متفاوتی برایتان مفید باشد که خودتان اطلاعات کاملی در مورد آنها ندارید.

اخذ اقامت آلمان

سخن پایانی

مهاجرت به آلمان و روش های اقامت در آلمان در این مطلب مورد بررسی قرار گرفت. شرایط لازم برای مهاجرت به آلمان از طرق مختلف بررسی شد. شما می توانید با تحصیل در دانشگاه های مطرح آلمان، کار به صورت تخصصی در شرکت های بزرگ این کشور و یا ثبت شرکت و فعالیت تجاری اقامت آلمان را به دست آورید.

سوالات متداول

انواع مجوز کار در آلمان کدامند؟

مجوز کار عمومی، مجوز نیروی کار ماهر، کارت آبی اتحادیه اروپا

هزینه زندگی در آلمان چقدر است؟

در سال 2023 هر شخص برای زندگی در آلمان حدود 861 یورو در ماه یا 10332 یورو در سال نیاز دارد. قیمت مواد غذایی، لباس و سرگرمی در آلمان مطابق با میانگین اتحادیه اروپا است. بیشترین هزینه در آلمان مربوط به اجاره خانه می باشد.

ویزای دانشجویی آلمان چقدر اعتبار دارد؟

ویزای تحصیلی آلمان 3 تا 6 ماه اعتبار دارد.

شرایط اخذ اقامت دائم بعد از تحصیل در آلمان چیست؟

برای اخذ اقامت دائم باید بعد از تحصیل در آلمان باید مشغول به کار شد. شخص متقاضی 18 ماه فرصت دارد، شغل متناسب با تحصیلات خود را در آلمان پیدا کند. در غیر این صورت مجبور به ترک خاک آلمان است.

4.6/5 - (16 امتیاز)
مقالات مشابه
نحوه اخذ پذیرش از دانشگاه های آلمان نحوه اخذ پذیرش از دانشگاه های آلمان

کشور آلمان، دارای قوی ترین اقتصاد در میان کشورهای اتحادیه اروپا است و تحصیل در آلمان راهی م...

دانشگاه صنعتی شمنیتس آلمان دانشگاه صنعتی شمنیتس آلمان

دانشگاه صنعتی شمنتیتس آلمان در سال 1836 با نام کالج مرسنتال شروع به کار نمود و در سال 1986 دانشگ...

راحت‌ ترین دانشگاه‌ ها پذیرش آلمان راحت‌ ترین دانشگاه‌ ها پذیرش آلمان

اغلب دانشجویان بین المللی برای دنبال کردن رویاهای خود، تحصیل در خارج از کشور را انتخاب کرد...

نظرات کاربران
ماریا

سلام وقت بخیر- من کارشناسی ارشد عمران محیط زیست دارم از دانشگاه دولتی معدل ۱۶/۹۶ و‌ آیلتس آکادمیک 7.5- ۳۲سال سن-ولی مقاله isi ندارم. میخواستم ارشد مجدد یه رشته کمی متفاوت اقدام کنم اما معدل لیسانسم ۱۴/۰۵ کم هست به نسبت ارشد. به نظرتون‌چقد شانس دارم؟ آیا باید مدرک زبان آلمانی ارائه بدم؟

آتیه آفرینان

با سلام. در حال حاضر میتونید ارشد مجدد رشته خودتون رو بخونید بعد برای دکتری رشته دیگه اقدام کنید.

حسن علی

با سلام بنده مدرک کارشناسی مهندسی صنایع غذایی دارم با حدود ۱۶ سال سابقه کار راه انداز یک شرکت نوشیدنی تترا پک هستم از صفر تا صد و الان هم در همون شرکت به عنوان مدیر تولید و مسول تعمیرات تخصصی دستگاه ها هستم متولد سال ۶۳ هستم و دو تا دختر ۱۴ و ۹ ساله دارم خانم بنده هم متولد ۶۲ دارای مدرک کار شناسی پرستاری هست با سابقه حدود ۱۵ سال که حدود هفت سال به عنوان سوپر وایزر بیمارستان بودند و الان هم حدود یک سال هد نرس اتاق عمل هستند به عنوان کارمند رسمی میخواستم بدونم شرایط کاری هم برای من و هم خانمم در آلمان چطور هست با توجه به تخصصی که من دارم کار برام پیدا میشه البته این نکته رو هم بگم که دستگاههای تولیدی شرکتی که من اونجا هستم ساخت چین هست و واقعا تخصص زیادی میخواد برای کار باهاشون ممنون

آتیه آفرینان

با سلام. شما و همسرتون واجد شرایط جاب آفر و جاب سیکری هستید. ولی اینکه کدوم یک واجد شرایط ویزای اصلی و ویزای همراه هستید رو باید کارشناس ارشد ما راهنماییتان کند.

mahsa

درود . ببخشید میخواستم بدونم برای رشته مدیریت خدمات بهداشتی درمانی در المان شغل هست؟ بنده 7 سال سابقه در قسمت کنترل کیفی دارم. اگه میشه توضیحات کافی رو بدین ممنون میشم.

آتیه آفرینان

با سلام. با اگه رشته کارشناسیتون صنایع غذایی بوده. و رشتتون در حال حاضر با شغلتون مرتبط هست کامل کننده گپ تحصیلیتون میشه.

مریم

سلام وقتتون بخیر من 32 سال سن دارم و مدرکم لیسانس حسابداری نمراتم بالای 18 هست برای اخذ ویزای کار باید چجوری اقدام کنم

آتیه آفرینان

با سلام با سابقه کار و تسلط نسبی به زبان آلمانی امکان اخذ ویزای کار آلمان برایتان وجود دارد برای کسب اطلاعات بیشتر به صفحه های "کار در آلمان برای ایرانیان" و "مهاجرت و اقامت کاری آلمان" مراجعه کنید.

نوید

سلام من ۱۸ سالم هست و تمامی نمراتم از هفتم تا دوازدهم که الان امتحانات نوبت اول دوازدهم را تمام کردم بالای ۱۹ میباشد و در حد advanced زبان انگلیسی بلدم و قراره که آیلتس بگیرم بعد چند ماه آیا چقدر شانس دارم ویزای تحصیلی اخذ کنم رشته هم ریاضی و فیزیک هست و به هوش مصنوعی علاقه زیادی دارم

آتیه آفرینان

سلام شرایط مناسبی برای اقدام دارید امکان اخذ پذیرش در این رشته برایتان وجود دارد بهتر هست زبان آلمانی را هر چه سریعتر شروع کنید .

مهلا

سلام با مدرک دیپلم و۳۳ سال سن بهترین گزینه برای مهاجرت رو می‌فرمایید؟

آتیه آفرینان

سلام ، کشورهای قبرس و ترکیه مناسب ترین گزینه های شما هستند.

Hamid

سلام خواستم بپرسم در خصوص ویزای چه اقدامی انجام میدین آیا در خصوص جستجو کار هم کمک مکنین یا فقط پروسه ویزا رو انجام میدین ؟

سارا جوادی

با سلام گروه آتیه آفرینان تمامی مراحل از وقت سفارت تا جستجوی کار را انجام می دهد.

عارف باقری

سلام خسته نباشید من میخواستم که برای ویزای تحصیلی  رایگان در المان اقدام بکنم ممنون میشم کمکم بکنید    باتشکر

سارا جوادی

با سلام برای اقدام با شماره 02172207 تماس بگیرید تا همکاران جلسه ای را برای شروع کار ترتیب دهند.

نوید مهمدی

میخواستم بدونم چطور پناهندگی آلمان میتونم بگیرم ممنون

سارا جوادی

با سلام جناب آقای مهمدی ، گروه آتیه آفرینان در زمینه پروسه های غیر قانونی مانند پناهندگی اقدام ندارد و تمامی پروسه های تحت نظر این موسسه قانونی می باشد. در صورتی که متقاضی ویزاهای تحصیلی، کاری ، سرمایه گذاری، ثبت شرکت و تمکن مالی هستید می توانید همه روزه از ساعت 10 الی 18 با شماره 02172207 تماس بگیرید.

مشاهده نظرات بیشتر
Call Now Button