کار در ایتالیا برای ایرانیان همواره مورد توجه بوده است و متقاضیان زیادی نیز از طریق کار قصد مهاجرت به این کشور را دارند. در این مقاله می خواهیم شرایط کار در ایتالیا را بررسی کنیم و به مدارک اخذ ویزای کار ایتالیا اشاره کنیم.
در صورتی که قصد دارید برای کار در ایتالیا اقدام کنید، احتمالا سوالاتی از این قبیل برای شما ایجاد می شود. شرایط کار و بازار کار ایتالیا چگونه است؟ نحوه یافتن کار و روش های کاریابی در ایتالیا چیست؟ میانگین درآمد ایتالیای ها چه مقدار است؟

همچنین برای پاسخ بهتر به سوالات خود در رابطه با مهاجرت به ایتالیا می توانید با کارشناسان موسسه مهاجرتی آتیه آفرینان ایرانیان تماس حاصل فرمایید و از مشاوره رایگان تلفنی بهره مند شوید. و همچنین برای آشنایی بیشتر با موسسه و پرونده های موفق ما می توانید از پیج اینستاگرام آتیه آفرینان دیدن کنید.

بررسی شرایط کار در ایتالیا

درخواست مشاوره مهاجرت

همراهان عزیز، لطفا برای ارزیابی اولیه و گرفتن مشاوره مهاجرتی، فرم درخواست زیر را تکمیل کرده و منتظر تماس ما در سریع ترین زمان ممکن باشید.

  • این فیلد برای اعتبار سنجی است و باید بدون تغییر باقی بماند .

کار در ایتالیا

کشور ایتالیا به دلیل جاذبه های گردشگری و زیبایی های چشمگیرش مورد توجه بسیاری از دانشجویان بین المللی قرار گرفته است. پایتخت ایتالیا، شهر تاریخی رم و زبان رسمی حاکم در آن ایتالیایی است.

کشور ایتالیا توانسته است با جمعیت حدود 60 میلیون نفر رتبه پنجم پرجمعیت ترین کشور در بین کشور های اروپا را کسب کند. صنایع فلز کاری ماشین آلات و مواد شیمیایی و همچنین کشتی سازی و پتروشیمی وسایل الکترونیکی از مهمترین صنایع کشور ایتالیا به شمار می آید.
با توجه به این که ایتالیا هشتمین اقتصاد بزرگ جهان به شمار می آید، اما به دلیل بحران مالی با مشکلات زیادی رو به رو شده است و شرایط کاری مناسبی نیز ندارد.

کار در ایتالیا برای ایرانیان | ویزای کار در ایتالیا

ویزای کار در ایتالیا برای ایرانیان

ایرانیانی که قصد مهاجرت به ایتالیا از طریق اخذ ویزای کاری دارند، نیاز به یک پیشنهاد کاری (JOB OFFER) از یک کارفرمای ایتالیایی یا شرکت تجاری دارند.
اگرچه در سال های اخیر ایتالیا با رکود اقتصادی مواجه شده است و شرایط پیدا کردن دعوتنامه کاری بسیار سخت است، اما چنانچه متقاضی بتواند از سازمان یا شرکتی دعوتنامه دریافت کند، کارفرما باید با انتشار آگهی از نیروی کار داخلی ایتالیایی و حتی کشور های حوزه شنگن نیز اطمینان حاصل کند.

در صورتی که از فردی پیدا نشود که این شغل را بتواند انجام دهد، از نیروی کار خارجی استفاده می شود. در این روش متقاضیان می توانند از سایت ها و موسسات کاریابی در کشور ایتالیا کمک بگیرند تا مشاغل مورد نیاز این کشور را پیدا کنند. دانش و تسلط به زیان ایتالیایی، یکی از مهم ترین شرایط برای پیدا کردن کار در ایتالیا است.

مدارک مورد نیاز ویزای کار ایتالیا

برای اخذ مجوز کار و دریافت ویزای کار ایتالیا مدارکی مورد نیاز این کشور است که بهتر است مدارک به ترتیب درخواست سفارت باشد و نقص در پرونده می تواند منجر به رد شدن پرونده شود. مدارک مورد نیاز ویزای کار ایتالیا به شرح زیر است:

  • پاسپورت معتبر
  • مدارک شناسایی متقاضی
  • مدارک تحصیلی
  • رزومه کاری مرتبط با شغل مورد نظر و ارائه مدارکی که بتواند آن را ثابت کند (مانند سابقه بیمه)
  • گواهی عدم سو پیشینه
  • مدارک مهارت های زبان ایتالیایی
  • 2 قطعه عکس جدید پاسپورتی
  • پرینت حساب بانکی مورد تایید سفارت
  • اثبات محل سکونت

تمام مدارک علاوه بر نسخه اصلی باید یک نسخه به صورت ترجمه رسمی نیز برای سفارت ارسال می شود.

مدارک موردنیاز ویزای کار در ایتالیا

نرخ بیکاری در ایتالیا

بررسی نرخ بیکاری در روند مهاجرت کاری به کشور ایتالیا بسیار حائز اهمیت است. زیرا نرخ بیکاری مناسب و پایین می تواند رونق اقتصادی، توسعه صنایع، پویایی تجارت ها، کسب و کارهای بزرگ و کوچک را نشان دهد هرچه این نرخ پایین تر باشد رشد اقتصادی بالاتر است.

نرخ بیکاری در کشور ایتالیا زیر 11 درصد بوده است که نشان می دهد رقابت برای پیدا کردن کار در ایتالیا شدید است. اقتصاد و بازارهای کاری کشور ایتالیا دارای شرایط مطلوب و با ثباتی نیست. نرخ بیکاری یکی از موارد مهم برای شناخت بازار کار یک کشور به حساب می آید و باید به آن توجه کرد.

مشاغل مورد نیاز ایتالیا در سال 2023

دولت ایتالیا هر سال، لیستی از مشاغل مورد نیاز را منتشر می کند که شامل مشاغلی است که نیاز به مهارت و تجربه و همچنین تحصیلات آکادمیک دارد.
لیست مشاغل مورد نیاز هر کشوری می تواند در این زمینه اطلاعات کافی را به متقاضی کار بدهد و فرد متقاضی بتواند مهارت و تخصص خود را بررسی و ارتقا دهد. برخی از مشاغلی که کشور ایتالیا در سال 2023 با کمبود نیرو با آن مواجه است شامل موارد زیر می شود:

  • مشاغلی در زمینه کامپیوتر و الکترونیک
  • آموزش و پرورش
  • مهندس مکانیک و تکنولوژی
  • سونوگرافی بالینی
  • مدیر فروش
  • فروشنده خدمات اجرایی
  • معمار برجسته
  • مدیر عملیات
  • مددکار
  • مهندس IT و شبکه
  • انیمیشن ساز
  • پرستاران کودکان و افراد سالمند
  • متخصصین صنعت مد و نساجی

کار در ایتالیا و میزان حقوق در ایتالیا

حقوق و دستمزد در کشور ایتالیا در هر شهر متفاوت است اما به طور کلی به عوامل مختلفی بستگی دارد که هر کدام از آنها می تواند بر روی حقوق ماهیانه هر فرد تاثیر بسزایی داشته باشد. میزان تحصیلات، جنسیت، سابقه کاری و نیز محل کار از عواملی هستند که مستقیما روی میزان حقوق دریافتی می تواند موثر باشد.

افرادی که سابقه کاری بالاتر دارند حقوق دریافتی آنها نیز به میزان سابقه آنها افزایش می یابد. متوسط درآمد ماهیانه در کشور ایتالیا در سال 2022، در حدود 3,650 یورو تعریف شده است.

میزان حقوق کار در ایتالیا برای ایرانیان

نحوه کاریابی در ایتالیا

برای اخذ ویزای کار کشور ایتالیا، دانستن راه های جستجوی کار و نحوه کاریابی از اهمیت زیادی برخوردار است. تسلط به زبان ایتالیایی یکی از مسائل مهم در اخذ پیشنهاد کاری در شغل مورد نظر است. داشتن رزومه قوی می تواند شانس افراد را برای دریافت شغل بیشتر کند. بهترین و سریع ترین حالت برای کاریابی در ایتالیا برای ایرانیان استفاده از وب سایت های کاریابی معتبر است. زیرا لیست گسترده ای از شغل ها و شرکت ها را در اختیار افراد می گذارند.

ایرانیانی که دارای شرایط لازم برای کار در ایتالیا باشند شانس بیشتری برای هماهنگ شدن با لیست مشاغل مورد نیاز داشته باشند. در واقع وب سایت های کاریابی و موسسات کاریابی پل ارتباطی میان فرد متقاضی کار و کارفرمای ایتالیای است و راه رسیدن به یک پیشنهاد کاری را آسان می کند.

کار در ایتالیا و بررسی ویزای همراه

ویزای همراه از مهم ترین مسائلی است که اغلب ایرانیان متاهل نگران آن هستند که می توانند همسر و فرزندانشان را همراه با خود به کشور ایتالیا بیاورند یا نه؟ کشور ایتالیا با اخذ ویزای کار به افراد این اجازه را می دهد که برای همسر و فرزندان زیر 18 سال خود، درخواست ویزای همراه دهند. تنها زمانی می تواند خانواده خود را به همراه داشته باشد که قرارداد کاری دریافت کرده باشد.

متقاضی برای درخواست ویزای همراه خود باید مدارکی را ارائه دهد که شامل تمکن مالی جهت تامین هزینه های زندگی همراهان در ایتالیا و سند ازدواج می شود. همراهان شخص اصلی نیز می توانند پس از دریافت ویزای همراه از مزایای آموزشی و درمانی کشور ایتالیا بهرمند شوند.

وضعیت اقامت و اخذ تابعیت در ایتالیا

معمولا ایرانیانی که به دنبال ویزای کار در ایتالیا می آیند قصدشان اخذ اقامت دائم و پاسپورت این کشور است. افرادی که بتوانند از طریق ویزای کاری مجوز دریافت کنند در ابتدا اقامت موقت 1 ساله به آنها اعطا می شود.

متقاضیان پس از 5 سال زندگی پیوسته در کشور ایتالیا در صورتی که قرارداد خود را تمدید کنند و مالیات و بیمه پرداخت کرده باشند، می توانند اقامت دائم این کشور را دریافت کنند و پس از 6 سال زندگی در ایتالیا در صورت داشتن شرایط لازم، می توانند تابعیت ایتالیا را نیز کسب نمایند.

اخذ اقامت و تابعیت کار در ایتالیا برای ایرانیان

سخن پایانی

ویزای کار ایتالیا و شرایط اخذ آن، در این مقاله مورد بررسی قرار گفت. از آنجا که اقامت ایتالیا به سبب استانداردهای بالای زندگی در این کشور، ایرانیان بسیاری را مجذوب خود کرده است.
به همین جهت بر آن شدیم پیرامون مسائل مهم راجع به ویزای کار ایتالیا و کار در ایتالیا مطالبی را مورد مطالعه و بررسی قرار دهیم تا راهنمای شما مخاطبان همیشگی ما باشد. نرخ بیکاری، مشاغل مورد نیاز 2023 ایتالیا، میزان دستمزد و نکات مربوط به شرایط کاری  ایتالیا و اخذ ویزای کار  ایتالیا از جمله مواردی است که در این مقاله مورد بحث قرار گرفت.

سوالات متداول

مهمترین معیار کاریابی در ایتالیا چیست؟

تسلط به زبان ایتالیایی یکی از مسائل مهم در اخذ پیشنهاد کاری در شغل مورد نظر است. داشتن رزومه قوی می تواند شانس افراد را برای دریافت شغل بیشتر کند.

متوسط حقوق در کشور ایتالیا چقدر است؟

متوسط درآمد ماهیانه در کشور ایتالیا در سال 2023، در حدود 3,650 یورو تعریف شده است.

مشاغل مورد نیاز کشور ایتالیا چیست؟

مشاغلی در زمینه کامپیوتر و الکترونیک، آموزش و پرورش، مهندس مکانیک و تکنولوژی، سونوگرافی بالینی، مدیر فروش، فروشنده خدمات اجرایی، معمار برجسته و…

چه عواملی در ایتالیا روی میزان حقوق تاثیرگذار است؟

میزان تحصیلات، جنسیت، سابقه کاری و نیز محل کار از عواملی هستند که مستقیما روی میزان حقوق دریافتی می تواند موثر باشد.

5/5 - (4 امتیاز)
مقالات مشابه
بورسیه تحصیلی ایتالیا بورسیه تحصیلی ایتالیا

بورسیه تحصیلی ایتالیا یکی از روش های جذاب مهاجرت به این کشور است. گاهی اوقات ممکن است متقاض...

تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در ایتالیا تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در ایتالیا

ایتالیا به داشتن برخی از بهترین دانشکده‌های پزشکی در اروپا افتخار می‌کند. رشته‌های پزشکی...

تحصیل در ایتالیا تحصیل در ایتالیا

تحصیل در ایتالیا یکی از پرطرفدارترین روشهای مهاجرت تحصیلی به کشورهای اروپایی برای ایرا...

نظرات کاربران
علی

سلام من لیسانس مکانیک دارم. شرایط کار در ایتالیا در زمینه رشته ام چگونه است؟

آتیه آفرینان

با سلام، برای مشاوره و بررسی شرایطتان با شماره ی 02172207 تماس بگیرید.

مشاهده نظرات بیشتر
Call Now Button