تحصیل در اتریش و اخذ ویزای تحصیلی اتریش جز پر طرفدارترین برنامه های مهاجرت به اتریش می باشد. اتریش در قلب اروپا میان رشته کوه های آلپ واقع شده است و تحصیل در دانشگاه های اتریش تقریبا رایگان است. اتریش به علت فرهنگ غنی اروپایی بهترین مکان برای ادامه تحصیل می باشد. اقامت و تابعیت اتریش و داشتن پاسپورت اتریشی از ارزش بالایی برخوردار است.

بررسی شرایط تحصیل در اتریش

درخواست مشاوره تحصیلی

همراهان عزیز، لطفا برای گرفتن مشاوره تلفنی تحصیلی، فرم درخواست زیر را تکمیل کرده و منتظر تماس ما در سریع ترین زمان ممکن باشید.

  • این فیلد برای اعتبار سنجی است و باید بدون تغییر باقی بماند .

تحصیل در اتریش

می توان گفت یکی از روش های رفتن به اتریش، تحصیل در اتریش می باشد. همچنین از موارد تحصیل در اتریش که بسیار مورد توجه قرار گرفته است و میتوان گفت از مزیت های تحصیل در اتریش می باشد، تحصیل نیمه رایگان در اتریش می باشد.

سیستم آموزشی اتریش ترکیبی از یک سنت طولانی در آموزش عالی با جدیدترین تکنولوژی های پژوهشی است. تحصیل در اتریش رایگان بوده و شما بابت تحصیل در مدارس اتریش هزینه ای نمی پردازید.
تحصیل در اتریش در مقاطع لیسانس و فوق لیسانس تقریبا رایگان بوده و البته نیاز به قبولی در دانشگاه های سراسری ایران و کنکور دارد. اخیراً دانشگاه های اتریش مدرک دانشگاه آزاد را قبول ندارند.

تحصیل در اتریش

پادکست تحصیل در اتریش

با روش های متفاوتی می توانید برای تحصیل در اتریش اقدام نمایید. قبل از شروع مطالعه این صفحه حتما پادکست زیر را گوش کنید.

اقامت تحصیلی در اتریش

اقامت تحصیلی به اتریش معمولا زمانی که فرد در یک دانشگاه یا مدرسه اتریشی ثبت نام کرده باشد ویزای تحصیلی اتریش برای این افراد صادر می شود. گرفتن پذیرش در دانشگاه ها متفاوت است که به دوره و مطالعاتی که می خواهید انجام دهید بستگی دارد. یعنی باید ثابت کنید که می توانید موقعیت مشابه در در یک دانشگاه در کشور خود را دریافت کنید.

هزینه های زندگی و تحصیل در اتریش با انجام کارهای پاره وقت پرداخت می شود در واقع اگر می خواهید در حین تحصیل برای کار در اتریش اقدام کنید نیاز به اخذ اجازه کار را دارید. اگر ویزای تحصیلی به اتریش برای شما صادر گردد می توانید مجوز اقامت همسر یا فرزندان خود را دریافت نمایید.

تحصیل یکی از راه های دریافت اقامت کشور اتریش است اما تحصیل به تنهایی سبب اخذ اقامت دائم یا پاسپورت و تابعیت کشور اتریش نخواهد شد. شخص متقاضی پس از اتمام تحصیل خود در این کشور تا 1 سال می تواند در این کشور بماند و کار مرتبط با رشته تحصیلی خود را بیابد و اقامت تحصیلی خود را به اقامت کاری تبدیل نماید.
لازم به ذکر است تحصیل در مقطع دکترا معمولا در کشور اتریش به صورت شغل به شمار می رود و شخص دانشجو حقوق دریافت خواهد کرد و این موضوع جزو اقامت شخص نیز به شمار می رود.
تحصیل در کشور اتریش به صورت رایگان خواهد بود و دانشگاه های کشور اتریش همانند دانشگاه ملی وین جزو بهترین دانشگاه های دنیا می باشند. دوره های تحصیلی به زبان انگلیسی و آلمانی ارائه می گردد و شرایط بسیار ایده آلی خواهد داشت.

ویزای تحصیلی اتریش

برای اخذ ویزای تحصیلی اتریش ابتدا باید پذیرش تحصیلی در یکی از دانشگاه های اتریش را داشته باشید. در صورت ارائه مدارک کامل برای شما یک ویزای 3 ماهه صادر می‌ شود که پس از ورود به اتریش می‌ توانید کارت اقامت 1 ساله خود را از اداره مربوطه دریافت نمایید.

مدارک لازم برای ویزای تحصیلی اتریش

  1. نامه مدرک تامین مالی یعنی حساب بانکی یا ضمانت نامه از فرد اتریشی
  2. گذرنامه معتبر و کپی تمام صفحات گذرنامه
  3. مدارک ترجمه شده رسمی شامل شناسنامه، گواهی عدم سوء پیشینه و قباله ازدواج دانشجو به زبان آلمانی.
  4. مدارکی دال بر محل اقامت در اتریش یعنی اجاره نامه محل اقامت یا خوابگاه دانشجویی
  5. نامه پذیرش دانشگاه اتریش
  6. فرم درخواست اقامت همراه با عکس پاسپورتی
  7. عکس رنگی پاسپورتی
  8. بیمه مسافرتی

هزینه تحصیل در اتریش

هزینه تحصیل در دانشگاه های دولتی اتریش نیمه رایگان است. دانشجویان برای هر ترم تحصیلی در دانشگاه های دولتی باید مبلغ 700 تا 750 یورو و هزینه بیمه دانشجویی مبلغ 56 یورو را پرداخت نمایند. هزینه تحصیل در دانشگاه های خصوصی در اتریش از 1000 یورو تا 40000 یورو در سال می باشد:

هزینه تحصیل در اتریش

دانشجویانی ممکن است معاف از پرداخت شهریه جهت تحصیل در اتریش باشند مانند دانشجویان عادی که شهروند کشورهای توسعه نیافته هستند و فقط باید به پرداخت حق عضویت اتحادیه دانشجویی که به مبلغ 18/70 یورو می باشد. این کشورها شامل بنگلادش، افغانستان، یمن، کامبوج، مالدیو، میانمار، کشورهای آفریقایی، نپال و هائیتی می باشد.

  1. هزینه تحصیل در اتریش برای دانشجویان اتحادیه اروپا: دانشجویان اتحادیه اروپا که برای یک دوره کامل در دانشگاه‌ های دولتی کشور اتریش ثبت ‌نام می ‌کنند یا در برنامه ‌های تبادل دانشجو شرکت می‌کنند، ملزم به پرداخت شهریه نیستند.
    آنها فقط مبلغ 18 یورو را در هر ترم تحصیلی می ‌پردازند.البته دانشگاه وین برای مقطع تحصیلات تکمیلی (کارشناسی ارشد و دکتری) برخی رشته ‌ها (مثل حقوق و روابط بین ‌الملل) برای تمام دانشجویان خارجی، صرف نظر از ملیت، هزینه ثبت‌ نام دارد. دانشگاه ‌های علوم کاربردی کشور اتریش نیز به طور مستقل تصمیم می‌گیرند که هزینه دریافت کنند یا خیر.
  2. هزینه تحصیل در اتریش برای دانشجویان خارج از اتحادیه اروپا: دانشجویان خارج از اتحادیه اروپا، ملزم به پرداخت 760 یورو در هر ترم هستند و اگر آنها بخواهند در دوره‌ های تحصیل بیش از یک دانشگاه شرکت کنند، فقط یک بار هزینه تحصیل را پرداخت می ‌کنند.
  3. هزینه تحصیل در دانشگاه های خصوصی اتریش: دانشگاه‌ های خصوصی اتریش هزینه ثبت‌ نام متفاوتی دارند که از 1000 یورو در سال شروع می‌ شود و تا 40000 یورو هم می ‌تواند باشد.

هزینه زندگی در اتریش

هزینه زندگی در اتریش به شرح زیر است:

  • خوابگاه به ازای هر نفر 300 تا 500 یورو متوسط 350 یورو در اتریش
  • آپارتمان 30 متری ماهیانه 300 تا 500 یورو جهت اقامت در اتریش
  • بیمه دانشجویی ماهیانه 56 یورو (بیمه دانشجویی اجباری است) جهت تحصیل در اتریش
  • کارت سالیانه مترو (که هزینه های آن ماهیانه پرداخت می شود) ماهیانه 30 یورو (برای دانشجویان زیر 26 سال: کارت 6 ماهه 75 یورو)
  • هزینه های خوراک و موارد مصرفی منزل 200 تا 300 یورو (بدون لوازم لوکس) در اتریش
  • هزینه هر ترم کلاس زبان 461 الی 1200 یورو (هر ترم تقریبا 3 ماه می باشد، در مجموع 3 ترم است) + 18 یورو شهریه موقت دانشگاه + 30 یورو هزینه تعیین سطح در اتریش
  • شهریه دانشگاه پلی تکنیک وین اتریش هر ترم 750 یورو (هر ترم 6 ماه) –شهریه دانشگاه ملی وین 700 تا 750 یورو هست. ترم های دانشگاه های اتریش پس از دوره های زبان آغاز می شود.
  • هزینه کتاب در اتریش بسیار بالاست اما برای دانشجویان بیشتر منابع به صورت رایگان در اینترنت موجود است و یا اینکه دانشجویان می توانند از کتاب های کتابخانه دانشگاه به صورت رایگان استفاده کنند.
  • هزینه پوشاک که در بسیاری از موارد از ایران بسیار ارزان تر است: به میزان مصرف شما بستگی دارد.

مزایای تحصیل در اتریش

مزایای تحصیل در اتریش شامل موارد زیر است:

  • عدم بلوکه شدن مبلغ پشتوانه مالی در بانک برای اخذ ویزای تحصیلی اتریش
  • کشور اتریشبا دارا بودن دانشگاه های ممتاز اروپا و جهان با رتبه زیر 200
  • شهریه پایین (760 یورو در هر ترم) در دانشگاه های اتریش
  • هزینه مناسب زندگی (800 تا 1000 یورو برای هر نفر) در اتریش

تحصیل در مدارس اتریش

تحصیل در مدارس اتریش به صورت رایگان است در واقع شما بابت تحصیل در مدارس اتریش هزینه ای نمی پردازید و اما اگر مدارس خصوصی تحصیل کنید بایستی هزینه ای حدود 12 الی 25 هزار یورو بپردازید.
دقت بفرمایید تحصیل در مدارس اتریش از استاندارد بسیار بالای برخوردار است و برای اخذ ویزای تحصیلی در مقطع دبستان تا دبیرستان در اتریش تا سن 17 سال تمام حتما باید یک حامی  در اتریش داشته باشید.

تحصیل در اتریش با مقطع دیپلم

افراد زیادی کشور اتریش را به علت نظام آموزشی ایده آل، هزینه های کم و سطح علمی انتخاب می کنند. دانشگاه های اتریش از پایه دیپلم پذیرای دانشجو نمی باشند و باید وارد دانشگاه های ایران شوند و بعد با گرفتن انتقالی به دانشگاه های اتریش بروند.

بنابراین تحصیل در اتریش با مقطع دیپلم امکان پذیر نیست و هرگز با مدرک دیپلم نمی توانید وارد مراکز آموزشی اتریش بشوید. با ارائه مدرک آموزشی و قبولی در دانشگاه های ایران به راحتی می توانید وارد کالج ها و دانشگاه های اتریش بشوید.

کالج های اتریش 2 ساله هستند و زبان تدریس آنها آلمانی می باشد. رشته ای که دانشجو در ایران پذیرش می شود باید متناسب با رشته ای باشد که می خواهد در اتریش تحصیل کند.

رشته های دانشگاه های اتریش

برای ادامه تحصیل در رشته هایی که مربوط به دانشگاه های هنر اتریش است از جمله گرافیک، موسیقی، معماری و رشته هایی چون اقتصاد، تربیت بدنی، مدیریت آموزشی، روانشناسی، پزشکی، داروسازی و حسابداری نیازمند شرکت در آزمون ورودی و یا مصاحبه های حضوری است و ورود به این دانشگاه ها و ادامه تحصیل مستلزم دانستن زبان و تلاش بسیار است.

شرایط اخذ پذیرش از دانشگاه های اتریش

یکی از شرایط ثبت نام یک شهروند خارجی به عنوان یک دانشجوی عادی در برنامه های تحصیل در اتریش، باید یک دیپلم A یا دیپلم دبیرستانی داشته باشد که می تواند معادل آزمون Matura گواهی تحصیلی اتریشی باشد.

هرگونه شرایط مرتبط با تحصیل (مثلا آزمون ورودی) باید در کشوری که دیپلم A یا دیپلم دبیرستانی در آن صادر شده است، تکمیل گردد، در صورتی که دوره مورد نظر در اتریش در کشور اصلی ارائه نشده باشد، پس این مدرک باید مرتبط با رشته تحصیلی مشابهی اثبات شود علاوه بر این، فرد متقاضی باید دانش کافی برای زبان آلمانی داشته باشد که در صورت لزوم، یک آزمون گرفته می شود.

یکی از شرایط پذیرش دانشگاه های کشور اتریش در هر مقطعی، داشتن مدرک دانشگاهی ایران در همان مقطع می باشد. از آن جا که دروس در دانشگاه های اتریش به 2 زبان انگلیسی و آلمانی ارائه می شوند، برای پذیرش در دانشگاه های این کشور تسلط به زبان آلمانی و یا انگلیسی بر اساس زبان تحصیل در دانشگاه انتخابی ضروری می باشد.
حداقل نمره آیلتس قابل قبول برای تحصیل در دانشگاه های اتریش 6/5 است و حداقل مدرک زبان آلمانی معتبر برای تحصیل به زبان آلمانی در این کشور سطح B2/2 می باشد.

شرایط پذیرش تحصیل در اتریش

شرایط پذیرش تحصیل در اتریش عبارتند از:

  1. دارا بودن مدرک دیپلم دبیرستان و پیش دانشگاهی.
  2. دارا بودن قبولی کنکور سراسری (دانشگاه‌های دولتی) ایران و گواهی اشتغال به تحصیل دانشجو در یکی از دانشگاه‌ های سراسری ایران جهت تحصیل در مقاطع مختلف در اتریش.
  3. دارا بودن مدرک لیسانس برای پذیرش در مقطع کارشناسی ارشد و مدرک فوق لیسانس برای پذیرش در مقطع دکترا در اتریش
  4. کپی صفحه اول پاسپورت جهت تحصیل در اتریش
  5. ترجمه رسمی به زبان آلمانی مدرک دیپلم و ریز نمرات آن برای اخذ ویزای تحصیلی در اتریش
  6. ترجمه رسمی به زبان آلمانی مدرک پیش دانشگاهی و ریز نمرات آن برای اخذ ویزای تحصیلی در اتریش
  7. ترجمه رسمی به زبان آلمانی مدرک فوق دیپلم و ریز نمرات آن جهت تحصیل کارشناسی در اتریش
  8. ترجمه رسمی گواهی اشتغال به تحصیل دانشجو برایپذیرش تحصیل در اتریش
  9. دو قطعه عکس رنگی پاسپورتی برای تحصیل در اتریش
مقاطع تحصیلی در اتریش

مقاطع تحصیلی در اتریش

در این بخش می خواهیم درباره مقاطع تحصیلی در اتریش توضیح دهیم.

1. تحصیل در مقطع کارشناسی در اتریش

شما برای تحصیل کارشناسی در اتریش باید قبولی دانشگاه های دولتی (روزانه یا شبانه) داشته باشید. متقاضیان می توانند دوره های زبان را در ایران نیز بگذرانند.
طول این دوره بین یک تا دو ترم می باشد که به خود دانشجو بستگی دارد. تدریس در مقطع کارشناسی در دانشگاه های اتریش به زبان آلمانی می باشد.

2. تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد در اتریش

داوطلبانی که مدرک کارشناسی را از سراسری کسب کرده اند می توانند جهت تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد در اتریش اقدام کنند اما باید بدانید شرایط پذیرش و ورود به مقطع کارشناسی ارشد در اتریش به دانشگاه های اتریش بستگی دارد.
زیرا سطح علمی تحصیل در اتریش نسبت سطح علمی ایران 1 سال جلوتر است و ممکن است بعضی از واحدهای کارشناسی پذیرفته شود و داوطلب یک سال پایین تر بنشیند و بعد بصورت پیوسته وارد مقطع کارشناسی ارشد شوند.

شهریه دوره های تحصیل کارشناسی ارشد در اتریش سالی 1400 تا 1500یورو می باشد که می بایست در ابتدای هر سال تحصیلی به دانشگاه پرداخت گردد. دانشجویان کارشناسی ارشد اجازه 20 ساعت کار در هفته را دارا می باشند.
اکثر رشته ها در مقطع کارشناسی ارشد در اتریش ارائه میگردد.

در اکثر رشته ها پذیرش مستقیم و به صورت قطعی صادر می شود اما رشته های علوم پزشکی و پیراپزشکی، داروسازی، روانشناسی، و تعدادی دیگر از رشته ها دارای آزمون ورودی است که لازم است فرد بعد از دریافت ویزا به اتریش رفته و در آزمون و مصاحبه ورودی شرکت نماید. داوطلبانی که این مرحله را با موفقیت به پایان ببرند میتوانند تحصیل خود را آغاز نمایند.

3. تحصیل در مقطع دکترا در اتریش

دوره دکتری به زبان آلمانی و انگلیسی ارائه میگردد، در دوره دکتری دانشجویان امکان درخواست بورسیه تحصیلی را دارند که در اخذ بورسیه تحصیلی از دانشگاه های اتریش مسیر هایی وجود دارد که بدون پرداخت شهریه وارد دانشگاه های معتبری مانند دانشگاه وین شوند.
به طور کلی اگر به دنبال اخذ بورسیه از دانشگاه های اتریش باشیم باید بدانیم در این مسیر نیاز است در مدارک قبلی معدلی بالا و نمراتی بسیار خوب داشته و همچنین مقاله یا مقالاتی نیز در سطح بین الملل ارائه داده باشیم.

تحصیل پزشکی در اتریش

یکی از راه های مهاجرت، تحصیل پزشکی در اتریش می باشد. دانشگاه های مورد تایید وزرات بهداشت ایران که در اتریش می باشد:

دانشگاه های مورد تایید وزارت بهداشت اتریش


یکی از بهترین دانشگاه های پزشکی در اتریش دانشگاه علوم پزشکی وین است. دانشجویان باید مدرک تسلط زبان را برای تحصیل پزشکی در اتریش نشان دهند. 
تحصیل در اتریش بدون مدرک زبان امکان پذیر نیست و در صورت ضعف داشتن باید به یادگیری زبان بپردازند. برای تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در اتریش باید مدرک قبولی در کنکور سراسری در ایران را داشته باشید و قبل از تحصیل پزشکی در اتریش باید در آزمون ورودی قبول شود و همچنین معدل برای تحصیل پزشکی در اتریش باید بالای 15 باشد. شهریه متقاضیان حدود 700 یورو در هر ترم است.

رشته تحصیل تخصص پزشکان در اتریش شامل قلب، اعصاب، ارتوپد، خون شناسی و … می باشد. پزشکان سالانه مبلغی را باید برای ثبت نام به دانشگاه واریز نمایند و در صورت یافتن استاد راهنما در مقطع PHD و همکاری با آنها می توانند حقوق 2 تا 5 هزار یورو دریافت نمایند.
تحصیل پزشکان در اتریش به زبان آلمانی است و دروس تخصصی آنها به زبان آلمانی است به همین علت داشتن تسلط به زبان آلمانی برای ادامه تحصیل پزشکان در اتریش الزامی می باشد.

بورسیه تحصیلی در کشور اتریش

بورسیه تحصیلی در کشور اتریش

اخذ بورسیه تحصیلی در اتریش به علت رایگان بودن نظام تحصیلی این کشور در مقطع لیسانس و فوق لیسانس معمولا امکان پذیر نمی باشد ولی با این حال حتی در مقطع لیسانس نیز بورسیه های مختلفی برای دانشجویان با نمره ها و شرایط عالی در نظر گرفته شده است.
سازمان OEAD بورسیه های مختلف را برای دانشجویان در مقطع لیسانس و فوق لیسانس و دکترا در اتریش در نظر گرفته است که این کمک هزینه ها و بورسیه ها معمولاً شامل کل دوران تحصیل نیست.

لازم به ذکر است که برخی بورسیه های تحصیلی مخصوص اتباع برخی کشورهای خاص می باشد که متقاضی آن دسته از بورسیه ها، برای درخواست بورسیه و فاند باید به این نکته توجه داشته باشند که کشور وی، جزو کشورهای مورد تائید برای درخواست بورسیه باشد.

خود دانشگاه های کشور اتریش نیز بورسیه هایی در مقاطع بالاتر (عموماً دکترا) ارائه می دهند که برای دریافت این بورسیه ها بهتر است شخص از طریق استاد راهنمای خود اقدام کند.

تحصیل رایگان در اتریش

تحصیل رایگان در اتریش

اتریش یکی از امن ترین کشورهای اروپا به حساب می آید و همچنین از لحاظ شهریه کشوری بسیار ارزان است. شهریه تحصیل در اتریش برای متقاضیان تحصیل رایگان در اتریش متغیر است. درباره تحصیل رایگان در اروپا برای دانشجویان بین المللی غیر اتحادیه اروپا علاوه بر پرداخت 18 یورو در هر ترم مبلغی بین 700 تا 800 یورو در هز ترم بابت شهریه تحصیلی باید بپردازند.

دانشجویان از طریق کمک هزینه و بورسیه تحصیلی در اتریش رایگان می توانند تحصیل کنند. هدف از بورسیه تحصیلی اتریش تامین هزینه های شهریه دانشجویان متقاضیان و تحصیل رایگان در اتریش می باشد البته دانشجو باید دلایل متقاعد کننده مانند نیاز مالی یا نمرات عالی دانشگاهی ارائه دهد تا از این بورسیه بهره مند شود.

4.8/5 - (5 امتیاز)
مقالات مشابه
کار در اتریش کار در اتریش

کار در اتریش برای ایرانیان همواره مورد توجه بوده است و متقاضیان زیادی نیز از طریق کار قصد م...

تحصیل پزشکی در اتریش تحصیل پزشکی در اتریش

راه های مختلفی جهت مهاجرت به اتریش وجود دارد اما یکی از بهترین راه های مهاجرت به اتریش، مها...

شرایط زندگی دانشجویان در کشور اتریش شرایط زندگی دانشجویان در کشور اتریش

اغلب افرادی که قصد مهاجرت به اتریش را دارند ، باید توجه کنند که زندگی دانشجویی در اتریش برخ...

نظرات کاربران
علی فیضی

سلام من اتباع افغانستانی هستم ۲۱ سالمه و دانشجویی پزشکی دانشگاه دولتی بدون کنکور که ۴۰ واحد دوروس را گذراندم با معدل ۱۵ و نمرات بالای ۱۵ و اینکه مدرک زبان آلمانی در حد ب۲ و به زبان انگلیسی مسلطم و آیا امکان اخذ پذیرش مسقیم بدون کالج و آزمون ورودی از دانشگاه های آلمان دارم یت نه به نظرتون آلمان راحته یا اتریش

آتیه آفرینان

با سلام. لطفا با شماره 02172207 در تماس باشید.

عطا

سلام وقت بخیر من لیسانس معماری دارم از دانشگاه غیر انتفاعی تهران و مدرک زبان المانی c1 آیا میتونم برای ادامه تحصیل به دانشگاه های دولتی اتریش اقدام کنم ؟

آتیه آفرینان

با سلام. بله میتونید اقدام کنید. برای اطلاعات بیشتر با شماره 02172210 تماس بگیرید تا مشاوران ما به صورت تخصصی رزومتون رو بررسی نمایند.

جهانمهر

با سلام. 45 ساله هستم. مدرک مهندسی مکانیک (سراسری) با معدل 14 و سابقه کار مرتبط. همچنین آیلتس 6 اکادمیک. آیا با توجه به گپ تحصیلی که وجود دارد میتوانم برای دوره ارشد در کشور اتریش اقدام کنم؟ کمترین میزان شهریه رشته های مهندسی در دانشگاههای اتریش چقدر است ؟ با تشکر و احترام.

آتیه آفرینان

با سلام. به دلیل شرایط سنی بهتر هست کشور دیگه ای رو برای تحصیل انتخاب کنید. برای اطلاعات بیشتر با شماره 02172207 تماس بگیرید و از مشاوره رایگان بهره مند شوید.

مهلا

سلام و وقت بخیر من ۲۸ سالمه، زبان انگلیسی مدرک ندارم ولی در سطح خوبی هستم و زبان المانی هم بلد نیستم (در حال شروع یادگیری ام) معدل دیپلمم ۱۹.۴۷، معدل پیش دانشگاهیم ۱۶ و رتبه کنکور سراسریم (سال ۹۲) ۱۸۰۰ بوده. تو یکی از دانشگاه سراسری های تهران مهندسی شیمی خوندم با معدل ۱۵.۹۸. تو این تایم گپ تحصیلی برای من بیمه رد نشده ولی برنامه نویسی یادگرفتم. میخواستم بپرسم آیا میتونم برای کارشناسی مجدد تو رشته مهندسی کامپیوتر پذیرش بگیرم؟

آتیه آفرینان

با سلام برای کارشناسی مجدد در کشور اتریش خیر امکانش نیست اما به این معنی نیست که اصلا نمی توانید برای اطلاع از روش و کشورهای پیشنهادی با شماره 02172207 تماس بگیرید.

کیان

سلام و خسته نباشید من ۱۸ سال سن دارم و در رشته ریاضی و معدل سه سال بالای ۱۷ هستش مدرک c1 زبان المانی و در حال گذروندن دوره های آیلتس هستم آیا میتونم با قبولی در کنکور سراسری وارد دانشگاه های دولتی اتریش بشم و اینکه با مدرک دیپلم دبیرستان بهتر اقدام کرد یا با ورود به دانشگاه پس از گذروندن فوق دیپلم اقدام بشود بهتره ممنونم

آتیه آفرینان

با سلام شما بایستی با مدرک دیپلم برای مقطع کارشناسی اقدام کنید ضمن اینکه امکان تحصیل در دانشگاه های دولتی اتریش به صورت رایگان برایتان فراهم است.

ali

با سلام و خسته نباشید از اطلاعات خوبتان ایا اجازه کار دانشجویی در زمان تحصیل هست؟

آتیه آفرینان

سلام بله دوست عزیز به صورت پاره وقت شما می توانید مشغول شوید.

آبندی

با سلام بنده 36 سالمه و سال 90 کارشناسی ارشد رشته مدیریت صنعتی از دانشگاه اصفهان را اخذ کردم. و 10 سال سابقه کار در حوزه IT دارم ایا امکان تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد در رشته مدیریت IT امکان پذیره با توجه به اینکه به نظرم در دانشگاه های این کشور رشته مدیریت صنعتی وجود نداره؟

آتیه آفرینان

با سلام رزرومه تحصیلی شما باید به صورت دقیق تر، با در نظر گرفتن سن، رشته، گپ تحصیلی و مقطع مورد نظر (ارشد مجدد یا دکتری)بررسی شود، جهت دریافت مشاوره حتما با شماره 02172207 تماس بگیرید.

محمد

سلام من ۱۸ سالمه. معدل دیپلمم متاسفانه پایینه(۱۵). دیپلم تجربی. خواستم بدونم اگر مدرک GRE و تافل رو به ترتیب با نمرات +300 و +100 بگیرم، میتونم برای کالج های بیزینس مثل کالج اینسبروک، IBS و دانشگاه مدول وین، اپلای کنم؟ و با این مدارک شانس گرفتن بورسیه رو دارم حتی اگر معدل دیپلمم پایین باشه؟ خواهش میکنم جواب بدید. ممنون

آتیه آفرینان

با سلام دانشگاه های مورد نظرتان رنک بسیار بالایی دارند و معدل تاثیر فراوانی در اخذ پذیرشتان دارد منتهی ابتدا بایستی رشته را انتخاب کنید تا استعلام زبان تدریس و معدل لازم برای اپلای مشخص شود، در رابطه با بورسیه هم نگران نباشید تحصیل در دانشگاه های دولتی اتریش رایگان می باشد. شانس خوبی برای مهاجرت تحصیلی دارید اما حتما با موسسه جهت مشاوره تخصصی و استعلام موارد گفته شده تماس بگیرید. شماره تماس: 02172207

پریا

سلام خسته نباشید من معماری خوندم و کارشناسی ارشد طراحی شهری خوندم غیرانتفاعی الان برای ارشد بخوام برای اتریش اقدام کنم امکانش هست

آتیه آفرینان

با سلام رزومه تحصیلی، شرایط سنی و نوع دانشگاه شما باید بررسی شود، با شماره 02172207 تماس بگیرید.

الناز

سلان وقت بخیر برای تحصیل در داروسازی اتریش آیا جز قبولی آزمون ورودی دانشگاه های اتریش آیا باید قبولی دانشگاه سراسری ایران در رشته داروسازی و یا رشته مشابه را هم داشت یا همان آزمون ورودی دانشگاه اتریش کفایت می کند ؟

آتیه آفرینان

با سلام بله هردو لازم است.

Mlk

سلام وقت بخیر بنده دانشجوی روانشناسی دانشگاه آزاد هستم و قصد دارم ارشد رو اتریش اقدام کنم آیا در حال دانشگاه های اتریش مدرک دانشگاه آزاد رو تایید میکنن؟

آتیه آفرینان

با سلام برای مهاجرت به این کشور باید مدرک تحصیلیتون از دانشگاه سراسری باشه.

دلا

با سلام من دیپلم هنر با معدل ۱۸/۶۶ دارم متولد ۷۸ هستم و الان دانشجوی طراحی صحنه سوره هستم و برای دوره زبان المانی در مجارستان اقدام کردم و درخواست کاردانی از دانشگاه کردم و امسال زبان المانی در مجارستان می خونم بعد از ازمون گوته می تونم با کاردانی اقدام کنم برای کارشناسی در اتریش

نازی

سلام .ببخشید با مدرک فوق دیپلم کامپیوتر میتونم واسه کارشناسی کامپیوتر اپلای کنم،شانسی دارم؟

آتیه آفرینان

با سلام بهتر است با مدرک دیپلم اقدام کنید.

زهرا

سلام من لیسانس مامایی از دانشگاه سراسری دارم. ۲۶سالمه و میخام برای ارشد دانشگاه اتریش اقدام کنم. اتریش ارشد مامایی داره؟ و اینکه از لحظه ی اقدام، چقدر تایم می‌بره تا شروع تحصیل؟ برای ارشد باید مدرک زبان داشت؟

آتیه آفرینان

باسلام، در صورت ارائه ی مدرک زبان امکان اقدام برایتان وجود دارد، جهت بررسی رزومه و مشاوره با شماره 02172207 تماس بگیرید.

بهار

با سلام بنده فارغ التحصيل رشته حقوق بين الملل از دانشگاه ازاد واحد تهران مركز هستم آيا براي ادامه تحصيل در مقطع دكتري واجد شرايط در كشور انريش ميباشم؟

میلاد

با مدرک فوق دیپلم کامپیوتر میشه برای ادامه تحصیل به اتریش رفت.و چقدر پول لازمه؟

آتیه آفرینان

با سلام، امکان اقدام وجود دارد اما با توجه به فارغ التحصیلی شما از دانشگاه آزاد، بهتر است برای کشور آلمان که شباهت بسیاری با اتریش دارد، اقدام کنید. جهت رزرو مشاوره تخصصی و بررسی رزومه ی تحصیلی با شماره 02172207 تماس بگیرید.

یاسمن

سلام وقتتون بخیر بنده ۶ سال از دوره فوق لیسانسم گذشته میخواستم بدونم میتونم برای تحصیل در مقطع دکتری اتریش اقدام کنم؟

آتیه آفرینان

با سلام، بله امکان پذیرش در مقطع دکتری کشور اتریش برایتان وجود دارد.

محمدی

سلام وقتتون بخیر آیا میشه بلافاصله پس از تحصیل در اتریش مشغول به کار شد و اقامت کاری اتریش را دریافت کرد؟

آتیه آفرینان

با سلام ، بله امکانپذیر می باشد.

بهادر

تحصیل در اتریش به زبان انگلیسی هست یا آلمانی؟

آتیه آفرینان

با سلام. به هر دو زبان ممکنه بستگی به رشته و دانشگاه داره

مصطفی

سلام وقتتون بخیر من فوق لیسانس عمران دارم با معدل ۱۷/۲۰ آیا امکان دریافت بورسیه تحصیلی در مقطع دکتری برای من وجود دارد؟

آتیه آفرینان

با سلام. در صورت داشتن رزومه تحقیقاتی و قوی بله. رزومه شما باید توسط تیم آتیه آفرینان بررسی شود.

امین

با سلام برای گرفتن ویزای تحصیلی اتریش به بیمه نامه نیاز هست، ایا بیمه مسافرت اروپا یکساله با سقف سی هزار یورو کافی هست؟ یا باید حتما بیمه اتریشی تهیه کنیم؟ ممنون

آتیه آفرینان

سلام کافی هست.

نازنین

سلام من ۲۷ ساله هستم و لیسانس مهندسی معماری دارم از دانشگاه ازاد بندرعباس برای تحصیل در اتریش در دانشگاه خصوصی برای ارشد میتونم mba بخونم ؟

آتیه آفرینان

سلام وقت بخیر پذیرش از دانشگاه های خصوصی می توان برایتان گرفت اما این دانشگاه ها شهریه دارند و برای پذیرش از دانشگاه های دولتی بایستی از دانشگاه سراسری یا فارغ التحصیل شده باشید و یا اشتغال به تحصیل نشان دهید.

hadis

سلام وقتتون بخیر ببخشید یه سوال اینکه دانشگاه وین اتریش برای ورود به رشته مدیریت بازرگانی ازمون ورودی دارد یا خیر؟؟؟ممنون

آتیه آفرینان

سلام بله آزمون ورودی دارد

رضا

سلام وقت به خیر میخواستم بدانم که اگر بخواهم برای مقطع کارشناسی ارشد در کشور اتریش ادامه تحصیل بدهم ، باید حتما رشته مقطع کارشناسی ام با رشته ای که در مقطع کارشناسی ارشد در کشور اتریش میخواهم بخوانم باید یکی باشد یا اگر مرتبط هم باشد اشکالی ندارد؟!! ممنونم

آتیه آفرینان

سلام بایستی یا همان رشته یا مرتبط باشد.

سروش عرب

با عرض سلام و خسته نباشید. بنده در حال تحصیل در رشته ی حقوق در دانشگاه پیام نور هستم و یک ترم مونده که مدرک کارشناسیم رو دریافت کنم. می خواستم بدونم با توجه به اینکه دارای قبولی از دانشگاه سراسری هستم آیا می تونم که بعد از دریافت مدرک کارشناسیم برای تحصیل در رشته ی روانشناسی در مقطع ارشد در دانشگاه های اتریش اقدام کنم؟ و یا اینکه اگر امکان تغییر رشته نیست آیا میشه در مقطع کارشناسی در رشته ی روانشناسی دوباره پذیرش بگیرم و تحصیل کنم؟ ضمن اینگه بنده دارم مدرک زبان آلمانیم رو هم از ایران میگیرم. با تشکر از صبر و حوصله شما

آتیه آفرینان

سلام امکان تغییر رشته در اتریش وجود نداره بایستی از مقطع کارشناسی شروع کنید .

نادیا

سلام من میخواستم بدونم برای. دانشگاه. در اتریش رشته حقوق باید کنکور بدم و اینکه من میتونم با این رشته در. اتریش ادامه تحصیل بدم

آتیه آفرینان

سلام بله بایستی آزمون دهید.

Mary

درود .. من دانشجوی کارشناسی زبان و ادبیات انگلیسی از دانشگاه تهرانم ... اساس ۸.۵ دارم و با معدل دیپلمم هم ۱۹.۵ بود .. برای کلاسای زبان آلمانی هم اقدام کردم .. آیا با این شرایط امکان گرفتن انتقالی به دانشگاه های آلمان یا اتریش رو دارم؟

آتیه آفرینان

سلام امکان انتقالی گرفتن وجود ندارد اما برای ارشد پذیرش می توان گرفت برایتان بهترمدرک a2زبان آلمانی هم ارائه دهید

شیما

سلام. برای ادامه تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد آموزش زبان انگلیسی، باز هم نیاز به مدرک زبان آلمانی هست؟

آتیه آفرینان

سلام. برای پروسه ویزا بهتر است مدرک a2 آلمانی را ارائه دهید.

مرضیه جهانگیری

با سلام.من مجرد و 35 سال هستم.فارغ التحصیلی کارشناسی پیوسته حسابداری در اسفند 92 از دانشگاه آزاد واحد تهران مرکز میباشم.با توجه به کپ تحصیلی حدودا 7 ساله هر چندکه مشغول به کار حسابداری بوده و هستم که از این مدت 5 سال آن به دلیل داشتن سابقه بیمه ای قابل اثبات میباشد آیا بنده شانس دریافت ویزای تحصیلی در مقطع ارشد در آلمان یا اتریش را دارم؟؟؟

آتیه آفرینان

با سلام . دوست عزیز با سابقه ی کاری گپ تحصیلی شما قابل اثبات هست بهتر است هر چه سریعتر اقدام کنید برای کشور آلمان و یا دیگر کشور های اروپایی چرا که سفارت این کشور به شدت شلوغ می باشد. کشور اتریش با توجه به محدودیت هایش در رابطه با سراسری بودن دانشگاه پیشنهاد نمی شود.

آرش خان

باسلام و احترام بنده دارای 24 سال سن و دارای مدرک کارشناسی مهندسی مکانیک با معدل 14.97 از دانشگه آزاد تهران و همچنین مشغول به تحصیل در دانشگاه صنعتی شاهرود بصورت روزانه(قبول شده در کنکور) ترم 2 طراحی کاربردی هستم آشنایی در حد A2 یا B1 با زبان آلمانی و سابقه کمی کار در برخی مراکز البته بدون بیمه و آشنایی مناسبی با نرم افزار های مناسب را دارم سوالم این است که میتوانم در مقطع ارشد در دانشگاه های رایگان اتریش اقدام کنم و شانسم چقدر است؟ همچنین هزینه هایم چقدر میشود؟پیشاپیش از پاسخگوییتان کمال سپاس گزاری را دارم

آتیه آفرینان

با سلام ، با توجه به گفته هایتان شما از 2 طریق می توانید اقدام کنید : 1_ برای مقطع ارشد این کشور با توجه به اشتغال به تحصیل از دانشگاه سراسری، می توانید اقدام کنید. 2_ بعد از اتمام مقطع ارشد برای دکترای مهندسی مکانیک اقدام کنید.

غزاله فرهنگ

سلام خسته نباشید من ۱۸ سالمه و میخوام در رشته بیوتکنولوژی تحصیل کنم حتما باید این رشته را در دانشگاه تهران قبول شوم؟

آتیه آفرینان

سلام. بله شرط پذیرش در دانشگاه های اتریش باید اشتغال به تحصیل در مقطع سراسری و یا از دانشگاه های سراسری فارغ التحصیل شد باشید.

شراره

سلام ممنون از مطالب مفیدتون. من دانشجوی ارشد دوره ی روزانه ی مهندسی جنگل هستم. با توجه به مطالبی که اینجا خوندم در صورت پذیرش در مقطع دکتری در دانشگاه وین و تمام شدن دوره ی تحصیل در صورت برگشت به ایران آیا باید هزینه ای پرداخت کنم؟ آیا مثل ایران تعهد خدمت داریم ؟

آتیه آفرینان

سلام ممنون از نگاهتون. خیر این کشور با توجه به تحصیل رایگان چنین شرایطی را ندارد بدون هزینه می توانید به ایران برگردید.

مریم

باسلام من دانشجوی ترم 6 مهندسی معماری از دانشگاه آزاد هستم میتونم از دانشگاه های دولتی اتریش پذیرش بگیرم؟شرط پذیرش چیه؟

سارا جوادی

با سلام شرط پذیرش از دانشگاه های اتریش اشتغال به تحصیل در دانشگاه های سراسری است.

نرگس

سلام، همانطور که در سایت شما خوندم  میتونیم از طریق تحصیل در دبیرستان هم اقدام کنیم ایا شما این مورد را ساپورت میکنید. یه دختر 17 ساله دارم که قصد داریم قبل از دیپلم برای ادامه تحصیل به اتریش بیاید

سارا جوادی

با سلام بله گروه آتیه آفرینان برای تمامی کشورهایی که درمقطع دبیرستان دانشجو می پذیرند ، اقدام دارد.

KASRA

با توجه به تفاسیر با کار دانشجویی بالا 90 درصد هزینه ها در مقطع دکتری میشه تامین کردهزینه های تحصیل سالی 11 هزار یورو= 0تحصیل+زندگی

سارا جوادی

با سلام رقم اعلام شده توسط سفارت 12 هزار یورو در سال است.

مرتضی

سلام، میخواستم بپرسم که اگه پذیرش دانشگاه های اتریش رو بگیریم شرایط کاری برای دانشجو چجوریه آیا میتونه کار کنه و اگه میتونه چند ساعت در هفته اجازه کار داره . ممنون میشم پاسخ بدید.

سارا جوادی

با سلام بله دانشجو تا 20 ساعت در هفته اجازه کار دارد .

زهرا

با سلام. دانشجوی سال دوم کارشناسی ادبیات و زبان انگلیسی (دانشگاه سراسری)هستم. قصد دارم بعد اتمام لیسانس برای ارشد در اتریش اقدام کنم. ایلتس 7.5 دارم و در حال حاضر کلاس المانی هم ثبت نام کردم. تحت چه شرایطی میتونم بورسیه از اتریش بگیرم؟ و تحت چه شرایطی بورسیه ای بهم تعلق میگیره که کمک ماهیانه هم داشته باشه؟ ممنون میشم راهنمایی کنید

سارا جوادی

با سلام درحال حاضر مقطع ارشد در اتریش حدودا رایگان است و شما فقط هزینه های زندگی را دارید . امکان دریافت کمک هزینه در این مقطع بسیار ضعیف است. اگر به دنبال کمک هزینه بیشتری هستید ایتالیا بیشتر توصیه می شود.

mm

سلام خسته نباشید من 33 سالم هست و فوق دیپلم از دانشگاه علمی کاربردی دارم صرف نظر از هزینه مالی می تونم برای اتریش اقدام کنم ؟

سارا جوادی

با سلام شما برای تحصیل در اتریش نیاز به قبولی در مقطع کارشناسی در دانشگاه سراسری دارید.

امیر

سلام . وقت بخیر .. مقعط کارشناسی مدیریت بازرگانی من خرداد ۹۹ در موسسه غر انتفائی تموم میشه . برای ارشد ثبت نام کردم . ایا قبولی در دانشگاه دولتی برای ارشد من در انریش تاًیر داره ؟ یا اینکه در مورد ادامه تحصیل به مشکل بر میخورم و سال پایینتر میام ؟

سارا جوادی

با سلام شما باید درصورتی که قصد تحصیل در اتریش را دارید در دانشگاه سراسری روزانه یا شبانه اشتغال به تحصیل داشته باشید.

معین

با سلام من 19سالمه و در کاشان در دانشگاه پیام نور رشته حسابداری میخونم.وضعیت مالیم خوب نیست و برای مهاجرت به اروپا حتی از راه پناهندگی فکر هم کردم.ولی دوست دارم ب صورت قانونی اقدام کنم ولی بخاطر شرایط مالیم میخوام کشور هایی مثل المان رو انتخاب کنم که هم تحصیل رایگانه و هم از طرف دولت حمایت بشم.ولی مشکل من برای المان همون 10000یورو هست که به عنوان پشتوانه مالی باید در حسابم باشه.حتی پولداراشم حاضر نیستن 140 میلیون بدن.من هر طور شده باید به خارج از ایران برم خواهش میکنم کمکم کنید دیگه خسته شدم.

سارا جوادی

با سلام دوست عزیز راهی به جز داشتن 10 هزار یورو برای هزینه های زندگی در آلمان وجود ندارد. در مقطع کارشناسی بورسیه ای برای هزینه های زندگی وجود ندارد و شما باید حتما این هزینه رو تامین کنید.

لیلا

با سلاممن یه پسر دارم که وارد 18 سال شده و کلاس سوم دبیرستان رشته ریاضی فیزیک میخونه .آیا میتونه قبل از دیپلم  برای اتریش اقدام کنه که اونجا دیپلم بگیره؟ یا حتما باید در ایران دیپلم بگیره.ممنون

سارا جوادی

با سلام ایشون باید دیپلم را در ایران گرفته و سپس در کنکرو سراسری ایران پذیرفته شوند تا بتوانند در اتریش ادامه تحصیل دهند. البته در کشورهایی مثل مجارستان شرایط به این صورت نیست.

حمید سالاری

سلاممن کارشناسی ارشد ام بی ای دارم و 52 ساله هستمهمسرم کارشناسی حسابداری و 41 سالهپسرم کلاس دهم ریاضیقصد مهاجرت تحصیلی داریملطفا راهنمایی بفرماییدبا سپاسحمید سالاری

سارا جوادی

با سلام با توجه به شرایط سنی که فرمودید خانواده شما باید از طریق تمکن مالی اتریش اقدام نمایند و اقدام از طریق تحصیلی بسیار ریسک بالایی دارد.

حمید سالاری

سلاممن کارشناسی ارشد ام بی ای دارمهمسرم کترشناسی حسابداریپسرم کلاس دهم ریاضیقصد مهاجرت تحصیلی داریملطفا راهنمایی بفرماییدبا سپاسحمید سالاری

سارا جوادی

با سلام با توجه به شرایط سنی که فرمودید خانواده شما باید از طریق تمکن مالی اتریش اقدام نمایند و اقدام از طریق تحصیلی بسیار ریسک بالایی دارد.

سام

سلام وقت بخیر ایا برای مدرک دکترای اموزش زبان انگلیسی با معدل لیسانس۱۲.۹۷و ارشد ۱۸ و ایلتس۷ میتوانم اقدام کنم و رایگان درس بخونم

سارا جوادی

با سلام برای تحصیل در مقطع دکتری در اتریش باید در مقطع ارشد از یک دانشگاه سراسری فارغ التحصیل شده باشید .

مسعود

سلام خسته نباشید. من دیپلم هنرستان فنی حرفه ایی رو گرفتم و الان مشغول به تحصیل در دانشگاه فنی مهندسی باهنر شیراز (دولتی) در مقطع کارشناسی هستم میخواستم بدونم ایا من شرایط پذیرش کارشناسی رو دارم یا نه با توجه به این که به علت هنرستانی بودنم پیش دانشگاهی رو نگذروندم

سارا جوادی

با سلام درصورتی که حدود دوسال واحد درسی در دانشگاه سراسری گذرانده اید شانس اقدام دارید.

المیرا

با سلام و خسته نباشید من دانشجوی ترم ۴ داروسازی در ایران هستم میخواستم بدونم آیا میتونم انتقالی بگیرم و برم و ادامه رشتمو تویه اتریش بخونم؟

سارا جوادی

با سلام دانشگاه های اروپا از ایران دانشجوی انتقالی نمیگیرند. برای تحصیل در رشته داروسازی در اتریش باید در آزمون ورودی دانشگاه های این کشور شرکت کنید.

عليرضا

با سلاممن هم اکنون دانشجوی ترم هفتم مهندسی شیمی از دانشگاه شهید باهنر کرمانم،میخوام فوق لیسانسم رو امید به خدا در دانشگاه صنعتی شریف بخونم و سپس در مقطع دکترا در دانشگاه فنی وین ادامه تحصیل بدم-میخواستم شرایط اپلای گرفتن و بورس تحصیلی شدن در دانشگاه فنی وین اتریش رو بدونم، و اینکه بعد از فارغ التحصیلی میتونم ویزای دائم بگیرم؟خیلی ممنون

سارا جوادی

با سلام برای تحصیل در مقطع دکتری در این کشور ، علاوه بر مدرک زبان انگلیسی نیاز به سوابق پژوهشی دارید . بعد از فارغ التحصیلی ابتدا برای ویزای تحصیلی اقدام میکنید سپس پس از 4 الی 5 سال پرداخت مالیات می تواندی درخواست اقامت دائم دهیدو.

bety

باسلام و خسته نباشی ، لیسانس مترجمی زبان انگلیسی از دانشگاه علمی کاربردی و 40 سان سن دارم ، آیا می توانم برای دوره کارشناسی ارشد در دانشگاه های اتریش اقدام کنم ؟ با تشکر 

سارا جوادی

با سلام برای اخذ پذیرش در مقطع کارشناسی ارشد در اتریش ، نیاز به اشتغال به تحصیل در یک دانشگاه سراسری دارید. در صورتی که این شرط را برآورده کنید می توانید اقدام کنید.

حميد

سلام ميتونم پسرم را بفرستم وين برا تحصيل ٨ سالشه

سارا جوادی

با سلام امکان اقدام برای تحصیل در مدارس اتریش وجود ندارد. درصورتی که فقط اتریش مد نظر شماست میتوانیدخودتان اقدام نمایید و فرزندتان همراه شما تشریف بیاورند. در غیر این صورت برای کشورهای کانادا استرالیا انگلستان برای تحصل فرزندتان در مدرسه می توان اقدام کرد.

حميد

سلام ميتونم پسرم را بفرستم وين برا تحصيل ٨ سابشه 

سارا جوادی

با سلام امکان اقدام برای تحصیل در مدارس اتریش وجود ندارد. درصورتی که فقط اتریش مد نظر شماست میتوانیدخودتان اقدام نمایید و فرزندتان همراه شما تشریف بیاورند. در غیر این صورت برای کشورهای کانادا استرالیا انگلستان برای تحصل فرزندتان در مدرسه می توان اقدام کرد.

مهدی

سلام من دیپلم ۱۱ ساله کامپیتر دارم و ۳۳ سال سن دارم. میتونم برای ادامه تحصیل در اتریش اقدام کنم؟ و باید فقط قبولی در دانشگاه دولتی داشته باشم یا دانشگاه آزاد یا علمی کاربردی هم مورد قبوله؟

سارا جوادی

با سلام برای ورود به دانشگاه های اتریش نیاز به قبولی در دانشگاه سراسری روزانه یا شبانه دارید.بهتر است برای سایر کشورها مثل قبرس مجارستان و .. اقدام نمایید.

azar

سلام منظور از قبولی در کنکور چیه؟مثلا من میخوام تو اتریش پزشکی بخونم باید تو رشته تجربی تو کنکور مجاز باشم با حتما تو ایران پژشکی قبول بشم بعد انتقالی بگیرم برا اتریش؟یا یه رشته زیر شاخع پزشکی تو ایران قبول بشم کافیه؟

سارا جوادی

با سلام برای اتریش شما باید در رشته پزشکی در دانشگاه دولتی ایران قبول شوید.زیر شاخه ها و مجاز شدن کافی نیست.

پارسا اباسلط

سلام من دیپلم ریاضی فیزیک دارم و در کنکور هنر شرکت کردم ولی از هیچکدوم اون نتیجه ی قابل قبولی که میشه برای قبولی دانشگاه خوب انتظارش رو داشت رو نگرفتم ولی مدرک های فنی حرفه ای از جمله icdl1 icdl2 طراحی وبسایت به صورت حرفه ای فوتوشاپ و روتوش به صورت حرفه ای و جوشکاری رو دارم دوره های تآتر رو کامل به پایان رسوندم و پروژه هایی هم انجام دادم که بسیار نتایج قابل قبولی داشتن و ماه هاست که در کافی شاپ کار میکنم و دوره های کافه منی رو دو بار به طور کامل گذروندم و توی این کار هم خیلی حرفه ای هستم دوره های زبان آلمانی هم به تازگی شروع کرده و دارم آ یک رو میخونم من میخام در دانشگاه های اتریش به تحصیل در رابطه ی فیلمسازی و کارگردانی رو بگذرونم و خیلی هم در این رابطه جدی هستم یک دانشگاه هم هست به اسم دانشگاه موسیقی و هنر های نمایشی وین که مثل این که بهترین دانشگاه هنر های نمایشی وین اتریش هست اگه میشه بهم کمک کنین چون هیچ طرز فکری ندارم که چطور میتونم برای تحصیل برم اتریش

سارا جوادی

با سلام دوست عزیز ، به منظور تحصیل در اتریش مشا باید در دانشگاه سراسری ایران اشتغال به تحصیل در همان رشته داشته باشید. در صورتی که قصد دارید شرایطتون برای این کشور بررسی شود فرم ارزیابی گروه آتیه آفرینان را پر کرده تا همکاران پس از بررسی شرایط شما با شما تماس بگیرند

پیمان

سلاماحتراما آیا با مدرک مهندسی برق مخابرات از دانشگاه دولتی، سن 48سال، سابقه کار 24سال و مدرک آیلتس، دریافت ویزای تحصیلی یا کاری اتریش ممکن است؟

سارا جوادی

با سلام جناب پیمان ، خوشبختانه دانشگاه های اتریش و همین طور ویزای کاری اتریش شرط سنی ندارند.

اسما

سلام من کارناسی نقاشی و هنرهای تجسمی از دانشگاه سراسری هستم.میخواستم بدونم برای ارشد هنر در اتریش کدام دانشگاهها پذیرش دارند و اینکه ایا ازمون عملی باید بدیم برای ورود؟ شروع کار باید چکار کنم؟

سارا جوادی

با سلام سرکار خانم اسما در دانشگاه هنرهای کاربردی وین اتریش رشته های هنری ارائه می شوند. برای کسب اطلاعات بیشتر درباره این دانشگاه می توانید این مقاله را مطالعه کنید. در ارتباط با نحوه پذیرش در این دانشگاه ، برای ورود به تمامی رشته های عملی در این دانشگاه آزمون عملی وجود دارد. برای اقدام نیز ،اولین قدم آماده سازی مدارک مورد درخواست دانشگاه است.

مسعود

سلام کارشناسی مدیریت صنعتی دارم از سراسری و معدلم ۱۷.۳۰ است و ۲۳ سال سنم. برای کارشناسی ارشد برای اتریش میخام پذیرش کنم میتونم بورسیه بگیرم بعد از کلاس های زبان آلمانیشون در اتریش و شرایطشو میخام بدونم؟ تحصیل در اتریش شامل من می شود؟

سارا جوادی

با سلام جناب آقای مسعود ، بله می توانید برای پذریش در دانشگاه های اتریش اقدام کنید . البته این نکته را باید در نظر داشته باشید که برای تحصیل در مقطع کارشناسی ارسد در رشته هایی که به زبان آلمانی ارائه می شوند حداقل به مدرک A2 زبان آلمانی نیاز دارید. درصورتی که به اطلاعات بیشتری نیاز دارید می توانید با شماره 02172207 تماس بگیرید تا کارشناسان بیشتر راهنماییتون کنند.

سلیمانی

سلام خسته نباشید. سپاسگذاریم از مطالب مفیدتون... برای تحصیل در اتریش با مدرک دیپلم میتونیم اقدام کنیم؟ مدرک زبان هم ندارم. لطفا کامل در زمینه تحصیل در اتریش راهنماایم کنید

سارا جوادی

با سلام جناب آقای سلیمانی ،برای دریافت پذیرش از دانشگاه های اتریش در مقطع کارشناسی باید دانشجوی دانشگاه سراسری ایران در رشته مدنظر باشید .پیشنهاد میکنم برای اطلاعات تکمیلی در زمینه "تحصیل در اتریش" همه روزه از ساعت 10 الی 6 با شماره 02172207 تماس بگیرید و یا از طریق فرم های ارزیابی آنلاین اقدام کنید.

مشاهده نظرات بیشتر
Call Now Button