اقامت پس از تحصیل در ایسلند (Iceland)

اقامت پس از تحصیل در ایسلند:

با توجه به اینکه کشور ایسلند در اتحادیه اروپا واقع شده است از قوانین مهاجرتی مشابهی مانند سایر کشورهای اروپایی برخوردار می باشد.کسانی که قصد ادامه تحصیل در کشور ایسلند را دارند می توانند برای اخذ اقامت پس از تحصیل در ایسلند اقدام نمایند.همانطور که می دانید کشور ایسلند از نظر توسعه اقتصادی در سطح جهانی مطرح می باشد و افراد زیادی را در جهت اقامت پس از تحصیل در کشور ایسلند به خود جذب کرده است.اشخاص متقاضی می توانند با توجه به تخصص و رشته تحصیلی خود پس از تحصیل در ایسلند بپردازند. هر ساله بسیاری از دانشگاه های بزرگ و پیشرفته در کشور ایسلند شرکت در دوره های پیشرفته دانشگاه شان را که به زبان انگلیسی می باشد به دانشجویان بین المللی پیشنهاد می کنند . لازم به ذکر است که تمام  تجهیزات آموزشی را هم برای دانشجویان بین المملی فراهم می نمایند . لازم به ذکر است توجه داشته باشید که تحصیل در مقطع کارشناسی به زبان ایسلندی می باشد و لی تحصیل در مقاطع بالاتر مثل ارشد و دکتری زبان تحصیل به زبان انگلیسی می باش .با توجه به اینکه هزینه های زندگی و تحصیل در کشور ایسلند نسبت به سایر کشورهای اروپایی کمتر و مناسب تر می باشد افراد زیادی برای تحصیل به ایسلند مهاجرت می کنند که در واقع از این طریق بتوانند در ایسلند و سپس اتحادیه اروپا بعد از پایان تحصیلات خود اقامت بگیرند.در حال حاضر اقامت پس از تحصیل در ایسلند ذهن بسیاری از متقاضیان مهاجرت تحصیلی به ایسلند و اقامت پس از تحصیل در ایسلند را به خود معطوف کرده است . مهاجرت به ایسلند از طریق تحصیل در سرزمین آتش و یخ شرایط و مدارک خاصی دارد که مواردی از جمله اقامت پس از تحصیل در ایسلند ، هزینه های تحصیلی در ایسلند ، و اخذ ویزای تحصیلی ایسلند ، مدارک مورد نیاز اخذ پذیرش تحصیلی جهت اقامت پس از تحصیل در ایسلند و غیره را به صورت کامل قوانین مهاجرتی آگاهی داشته باشید و پس از آن برای مهاجرت به ایسلند و اقامت پس از تحصیل در ایسلند اقدام نمایید .

در نظر داشته باشید که اگر شما یک شهروند کشوری هستید که عضو اتحادیه اروپا نیست و مایل به اخذ اقامت تحصیل در ایسلند هستید و مدت تحصیل شما بیش از سه ماه است ، قبل از وارد شدن به ایسلند باید اجازه اقامت داشته باشید و تنها دوره های تحصیلی زیر ۳ ماه است که با داشتن ویزا های توریستی نیز امکان تحصیل در این کشور امکان دارد .

اخذ اقامت پس از تحصیل در ایسلند باید از اداره مهاجرت ایسلند درخواست داده شود و این مستلزم آن است که دانشجو در یک کالج و یا دانشگاه معتبر و یا حرفه تحصیل کند . در نتیجه باید گفت که دانشجویان متقاضی دوره های مطالعاتی در کشور ایسلند امکان اخذ اقامت پس از تحصیل در ایسلند را در صورتی دارند که پس از این دوره کوتاه وارد دانشگاه شوند و به صورت رسمی یکی از مقاطع را پست سر بگذارند .

مدت زمان پروسه اخذ اقامت پس از تحصیل در ایسلند به صورت تخمینی ، ۹۰ روز از تاریخ دریافت مدارک است . اگر مدارک ضميمه این درخواست ناکافي باشند ، زمان پردازش طول خواهد کشيد . در این زمینه سفارت مایل به توصیه و راهنمایی به کسانی است که تمایل به تحصیل در ایسلند دارند تا سریعا اقدامات انجام شود و مدارک را در اسرع وقت ارائه دهند.

اینکه شخصی دانش آموز و یا دانشجو از داخل اتحادیه اروپا باشد می توانند در ایسلند بدون نیاز به ویزا تحصیلی ، تحصیل کنند ، حتی اگر طول این دوره بیشتر از ۳ ماه باشد ، در نظر داشته باشید که دانشجویان و دانش آموزانی که تبعه ی کشور های اتحادیه اروپا هستند به راحتی می توانند به اقامت پس از تحصیل در ایسلند بیاندیشند .

اما دانشجویان تبعه ی کشور های خارج از اتحادیه اروپا پس از اخذ ویزای تحصیلی در ایسلند و فراغت از تحصیل برای اخذ اقامت پس از تحصیل در ایسلند نیازی به سفر به کشور خود نخواهند داشت . این نوع ویزا برای دانشجویان پس از تحصیلشان تمدید خواهد شد . همه دانشجویان باید برای یک شماره شناسنامه ایسلندی که (kennitala) نام دارد ، هنگام ورود به کشور درخواست کنند .

دانشجویان می توانند برای گرفتن مجوز کار در حالی که مشغول تحصیل در ایسلند هستند به اداره مهاجرت این کشور مراجعه کنند و پس از آن تا ۲۰ ساعت در هفته به کار دانشجویی بپردازند ، اگر چه اکثر دوره های تحصیلات تکمیلی نسبتا طولانی هستند ولکن دانشگاه ها ممکن است پیشنهاد کنند که در طول تحصیل آنها کار نکنید و یا کار دانشجویی به آن ها داخل دانشگاه ارائه نشود ، ولکن باید بدانید این یک پیشنهاد است و دانشگاه ها بیشتر به فکر سطح علمی دانشجویان خواهند بود .

حدود ۱۰ درصد کارکنانی که در حال حاضر در ایسلند کار می کنند از دانشجویانی هستند که پس از تحصیل موفق به اخذ اقامت پس از تحصیل در ایسلند شدند ، این دانشجویان بیشتر در رشته هایی چون گردشگری، تولید نرم افزار و صنایع ماهیگیری و انرژی مشغول به کار شدند . تمام ساکنان غیر ایسلندی ، واجد شرایط مالیاتی هستند . لازم به ذکر است که دانشجویان متقاضی اقامت پس از تحصیل در ایسلند حداقل مبلغی که در یک رسید تک دریافتی باید ۶۰۰۰ ISK به عنوان مالیات اولیه پرداخت نماییند .

در مورد اقامت پس از تحصیل در ایسلند باید عنوان نماییم که چنانچه در دانشگاههای ایسلند تحصیلات خود را گذرانده باشید می توانید به اقامت پس از تحصیل در ایسلند نیز بیاندیشید ، اگر قصد اخذ اقامت در این کشور را دارید پس از اتمام تحصیلات خود می توانید به صورت تمام وقت در ایسلند مشغول به کار شوید و پس از سپری شدن مدتی از اشتغال به کار و با پرداخت به موقع مالیات ها ، به اقامت پس از تحصیل در ایسلند نیز دست یابید که در این صورت از تمام امکانات یک شهروند ایسلندی نیز برخوردار خواهید شد .

فارغ التحصیلان در ایسلند می توانند به راحتی در کشور ایسلند کار پیدا کنند و پس از مدتی و پرداخت مالیات اقامت ایسلند را دریافت کنند . اقامت پس از تحصیل در ایسلند به روش های مختلفی صورت می گیرد . اقامت پس از تحصیل در ایسلند ممکن  است از طریق اشتغال یا تحصیل مجدد در مقاطع بالاتر صورت گیرد . افراد بسیار زیادی در سراسر جهان وجود دارند که برای مهاجرت به ایسلند  از طریق تحصیل در ایسلند اقدام می نمایند .  این اشخاص می توانند  پس از دریافت اقامت تحصیلی و اخذ پذیرش تحصیلی در کشور ایسلند یرای اخذ تابعیت یا شهروندی کشور اسلند اقدام کنند. البته باید توجه داشته باشید که این روش یکی از طروق های مهاجرت  به ایسلند  در کنار روش های دیگر مهاجرت به ایسلند مانند ویزای کار در  ایسلند ، ویزای سرمایه گذاری در ایسلند  می باشد . البته نباید اخذ تابعیت از طریق ازدواج با تبعه ایسلندی را از این قاعده مستثنی کرد .
دانشگاه های زیادی در ایسلند وجود دارند  که ۴ دانشگاه این کشور دولتی و سه دانشگاه دیگر خصوصی می باشند . بزرگترین دانشگاه های این کشور دانشگاه ایسلند و دانشگاه Reykgavik می باشد که هر دو  این دانشگاه ها در پایتخت ایسلند قرار دارند . البته باید توجه داشته باشید که فقط ۵ درصد از جمعیت دانشجویان ایسلند را دانشجویان بین المللی تشکیل می دهند . این در صورتی است که دانشگاه ایسلند همواره برای جذب دانشجویان بین المللی برنامه های آموزشی بسیاری دارد .

اقامت پس از تحصیل در ایسلندراههای اخذ اقامت پس از تحصیل در ایسلند:

اقامت پس از تحصیل در ایسلند

اقامت پس از تحصیل در ایسلند

اقامت پس از تحصیل در ایسلنداخذ اقامت پس از تحصیل در ایسلند از طریق ویزای کار

یکی از راه هایی که شخص دانشجو پس از اتمام تحصیلاتش می تواند اقامت کشور ایسلند را دریافت کند اخذ ویزای کار می باشد . طبق قوانین مهاجرتی کشور ایسلند فرد متقاضی کار در کشور ایسلند می بایست به همرا اسناد و مدارک لازم برای ویزای کار به اداره مهاجرت ایسلند مراجعه کند و در خواست اقامت کاری در کشور ایسلند را بخواهد . از این رو فرد متقاضی کار در کشور ایسلند برای دریافت اقامت کاری می بایست  یک پیشنهاد کار از سمت یک کارفرمای ایسلندی  را داشته باشد که طبق قوانین اتحادیه اروپا می بایست پروسه اطلاعیه اگهی را به مدت سه ماه به سه ماه در کشور و سپس اتحادیه اروپا را بگذراند و در صورت نبود شخصی می تواند در آن کار به اشتغال بپردازد . و اگر فرد  پیشنهاد کار از سمت کار فرمای ایسلندی نداشته باشد می تواند از طریق یک کار افرینی خصوصی که توسط خود فرد متقاضی صورت می گیرد برای اخذ ویزای کاری کشور ایسلند اقدام کند .
یکی از راه های دیگر کاریابی پس از پایان تحصیلات در کشور ایسلند موسسات و آزانس های کاریابی هستند . دانشجویان پس از فارغ التحصیلی می توانند برای دریافت اقامت پس از تحصیل در ایسلند به موسسات وآژانس های کاریابی مراجعه کرده و از این طریق کار مطابق با رشته و تخصص خود پیدا کنند وپس از کار و پرداخت مالیات موفق به دریافت citizen ship ایسلند شوند .

اقامت پس از تحصیل در ایسلند اخذ اقامت پس از تحصیل در ایسلند از طریق ازدواج با  تبعه ایسلندی

یکی دیگر از راه هایی که  دانشجویان در حال تحصیل در ایسلند بتوانند بعد از تحصیل به اقامت  کشور ایسلند را دریافت کنند ازدواج با یک شخص ایسلندی می باشد . که معمولا  دانشجویانی که پس از تحصیل  با یک فرد ایسلندی  ازدواج می کنند می توانند بعد از طی یک پروسه ۳تا ۵ ساله به اقامت و در نهایت به تابعیت کشور ایسلند دست پیدا کنند .

اقامت پس از تحصیل در ایسلنداخذ اقامت پس از تحصیل در ایسلند از طریق سرمایه گذاری یا ثبت شرکت

یکی دیگر از راه ای که دانشجویان در حال تحصیل در کشور ایسلند می توانند از طریق آن به اقامت ایسلند برسند سرمایه گذاری و یا ثبت شرکت در ایسلند می باشد .دانشجویان می توانند پس از پایان تحصیلات طرح اقتصادی یا بیزینس پلن خود را به اداره مهاجرت ایسلند تقدیم نمایند و پس از تایید طرح اقتصادیشان  نسبت به ثبت شرکت در ایسلند اقدام نمایند . با توجه به اینکه دولت ایسلند از سرمایه گذاران خارجی حمایت می کندثبت شرکت گزینه مناسبی برای اخذ اقامت کشور ایسلند پس از تحصیل می باشد .

گروه آتیه آفرینان – مجری و ارایه دهنده بهترین خدمات و مشاوره های تحصیل و اقامت در اروپا.

به این نوشته رای بدهید
مقالات مشابه
اقامت پس از تحصیل در نروژ اقامت پس از تحصیل در نروژ

کشور نروژ ، یک کشور بسیار کوچک واقع در شمال اروپا و دارای یک اقتصاد بسیار توسعه یافته می باش...

اقامت پس از تحصیل در رومانی اقامت پس از تحصیل در رومانی

اقامت پس از تحصیل در رومانی کشور رومانی جز کشورهای اروپای شرقی می باشد که هفتمین کشور از نظ...

اقامت پس از تحصیل در لهستان اقامت پس از تحصیل در لهستان

کشور لهستان، از جمله کشورهای اروپایی می باشد که از سیستم آموزشی با کیفیتی برخوردار است و دا...

نظرات کاربران
سارا احسانی

سلام.ببخشید تا چه مدت بعد از تحصیل دانشجو اجازه داره در کشور ایسلند بمونه و دنبال کار بگرده؟و سوال دومم این هست که ایا بعد از تحصیل،کاری که پیدا میکنه حتما باید مرتبط باشه یا لزوما نیازی نیست که مرتبط باشه؟

آتیه آفرینان

با سلام. بعد از 1 سال. و نیاز نیست مرتبط باشه

مشاهده نظرات بیشتر
Call Now Button