کشور کانادا در آمریکای شمالی واقع شده است که با توجه به وسعت بالای این کشور هر سال مهاجران زیادی را می پذیرد . مهاجرت تحصیلی از بهترین روش های مهاجرت به کانادا محسوب می­ شود.
تحصیل در رشته فیزیوتراپی کانادا به صورتی است که دانشجویان جهت تشخیص و روش های درمان بیماری ها و مشکلات عضلانی و اسکلتی بدن فراهم می گردد. رشته فیزیوتراپی به صورت دو مرحله ای تئوری و عملی در بیمارستان های کانادا ارائه می گردد.

با توجه به پیشرفت تکنولوژی تکنیک های درمانی در رشته فیزیوتراپی در حال تغییر است و لازم است متخصصین در این زمینه همواره اطلاعات و دانش خود را به روز رسانی کنند.
رشته فیزیوتراپی در کشور کانادا از جمله مشاغل پردرآمد در این کشور است که دانشجویان زیادی بعد از به پایان رساندن تحصیلات در کشور کانادا به سادگی می­ توانند شغل مورد نظر خود را بیابند و به انجام کار در کانادا مشغول شوند.

تحصیل در رشته فیزیوتراپی کانادا

متقاضیانی که قصد ادامه  تحصیل در رشته فیزیوتراپی در کانادا را داشته باشند ، علاوه بر برخوردار شدن از شرایط عمومی همانند عدم سوء سابقه کیفری ؛ ارائه مدرک زبان با حداقل سطح B ؛ برخوردار بودن از مدرک پیش دانشگاهی و دیپلم ؛ باید در دوره های فیزیولوژی انسان و روانشناسی را نیز سپری کنند .

چون معمولا تدریس در بیشتر دانشگاه های کانادا به زبان انگلیسی ارائه می­ شود ، ارائه مدرک زبان از ضرورت های تحصیل در کانادا است . البته تدریس در بعضی از دانشگاه های کشور کانادا همانند مونترال به زبان فرانسوی می باشد که ارائه مدرک زبان فرانسوی ضروری است.

تحصیل در رشته فیزیوتراپی کانادا در مقطع کارشناسی 4 سال و در مقطع کارشناسی ارشد 2 سال زمان می برد . از مهم ترین مباحث آموزشی در مقطع کارشناسی ارشد فیزیوتراپی ورزش و علوم حرکتی، علوم پایه، تصمیم گیری های بالینی و تحقیقات توانبخشی است . دانشجویان در این دوره علاوه بر گذراندن دوره های تئوری لازم است 1080 ساعت آموزش های بالینی را سپری کنند . هزینه تحصیل در کشور کانادا در مقطع کارشناسی ارشد 11370$ (دلار) در سال می باشد.

متقاضیان بین المللی بعد از اتمام تحصیل در رشته فیزیوتراپی کانادا امکان تبدیل کردن اقامت تحصیلی خود به اقامت کاری کانادا داشته و به این روش می­ توانند به انجام کار در این کشور مشغول شوند . این افراد بعد از چند سال انجام کار در کانادا می­ توانند اقامت و پاسپورت کانادا را دریافت نمایند .

تحصیل رشته فیزیوتراپی در کانادا

هزینه تحصیل فیزیوتراپی در کانادا چقدر است؟

بهترین دوره های فیزیوتراپی در کانادا برای کارشناسی ارشد:

دانشگاهمقطع و رشتهشهریه سالانه
دانشگاه مک مسترکارشناسی ارشد فیزیوتراپی25920 دلار
دانشگاه کوئینزکارشناسی ارشد فیزیوتراپی30600 دلار
دانشگاه دالاهوکارشناسی ارشد فیزیوتراپی31947 دلار
دانشگاه مونترالکارشناسی ارشد فیزیوتراپی32486 دلار

بازار کار رشته فیزیوتراپی در کانادا

 رشته فیزیوتراپی یکی از رشته های لازم و پرکاربرد در کشور کانادا  می باشد ، فرصت های کاری مناسبی جهت متخصصین این حوزه در کانادا می باشد . کار فیزیوتراپی در کشور کانادا همانند مشاغل دیگر نیازمند دریافت مجوز کاری کانادا است .

دانشجویانی که تحصیلات را در خارج از کشور کانادا تکمیل کردند ، لازم است مدرک تحصیلی را معادل سازی کنند و شپس با دریافت مدارک زیر برای دریافت مجوز کار این کشور اقدام کنند :

  • ارائه مدرک کارشناسی ارشد به عنوان حداقل تحصیلات
  • تکمیل آزمون های مهارت فیزیوتراپی برای معادل سازی مدارک تحصیلی در کانادا
  • ثبت نام در کالج فیزیوتراپیست های کشور کانادا
  • پرداخت مبلغ 780 دلار به حساب اداره مربوطه در کشور کانادا
  • ارائه مدارک شناسایی شخص متقاضی تحصیل فیزیوتراپی در کانادا
  • ارائه دو قطعه عکس از فرد متقاضی تحصیل در کانادا
  • ارائه پاسپورت معتبر شخص متقاضی تحصیل در کانادا
  • ارائه دانشنامه و ریزنمرات شخص متقاضی تحصیل فیزیوتراپی در کانادا
  • ارائه مدرک زبان فرد متقاضی تحصیل فیزیوتراپی در کشور کانادا

فیزیوتراپیست های بین المللی ابتدا به اداره اتحادیه فیزیوتراپیست های کانادایی مراجعه کنند . این اداره بعد از ارزیابی مدارک آزمون هایی را از متقاضیان دریافت می کنند . سپس افراد متقاضی در دوره های آموزشی مهارتی فیزیوتراپی کانادا شرکت کرده و برای انجام کار در کشور کانادا آماده خواهند شد .

دوره های آموزشی PCE به شکل خودگردان در کشور کانادا برگزار می­ شود و متقاضیانی که قصد تجدید مهارت های خود در این زمینه را داشته باشند ، می­ توانند در این دوره ها حاضر شوند .

درآمد یک فیزیوتراپیست در کانادا چقدر است؟

متوسط ​​حقوق فیزیوتراپیست در کانادا 87191 دلار در سال یا 44.71 دلار در ساعت است. موقعیت های سطح ورودی از 75717 دلار در سال شروع می شود، در حالی که اکثر کارگران با تجربه تا 118544 دلار در سال درآمد دارند.

بسیاری از فیزیوتراپ ها در کانادا کلینیک های خصوصی خود را دارند و ممکن است مراقبت های خانگی را ارائه دهند. فیزیوتراپیست های تمام وقت که در بخش دولتی کار می کنند معمولاً 36 ساعت در هفته کار می کنند. ممکن است کار در عصر و آخر هفته مورد نیاز باشد. کسانی که در مطب خصوصی هستند معمولاً 36 تا 50 ساعت در هفته کار می کنند.

5/5 - (1 امتیاز)
مقالات مشابه
ویزای همراه کشور کانادا ویزای همراه کشور کانادا

سیاست های مهاجرتی سخاوتمندانه کشور کانادا این امکان را برای متقاضیان فراهم آورده است تا هم...

سایت های کاریابی در کانادا سایت های کاریابی در کانادا

سایت‌ های کاریابی در کانادا یکی از متداول‌ترین راه‌هایی که جویندگان کار در کانادا استفاد...

کار در کانادا کار در کانادا

کار در کانادا با توجه به وسعت خاک کشور کانادا و جمعیت کمی که دارد تقاضای قابل توجهی دارد. ال...

نظرات کاربران
Call Now Button