کشور بلغارستان به دلیل امکانات مناسب و سطح بالای زندگی مورد توجه بسیاری از متقاضیان قرار گرفته است . این کشور با داشتن فرهنگ اروپایی می تواند مقصد بسیار مناسبی برای زندگی و تحصیل باشد . کشور بلغارستان یکی از تازه ترین اعضای اتحادیه اروپا محسوب می شود که می تواند تمام مزایای ویزای شینگن را برای فرد فراهم کند ، بنابراین گزینه مناسبی برای تحصیل در اروپا محسوب می شود . مهاجرت به بلغارستان مورد توجه بسیاری از افراد قرار گرفته است و از ویژگی های مهاجرت به کشور بلغارستان و اقامت در بلغارستان ، معافیت از اقامت فیزیکی دائم در این کشور می باشد . فرد متقاضی مهاجرت به بلغارستان می تواند در هر کشور عضو اتحادیه اروپا کار ، تحصیل و یا زندگی کند .

بررسی شرایط مهاجرت به بلغارستان

درخواست مشاوره مهاجرت

همراهان عزیز، لطفا برای ارزیابی اولیه و گرفتن مشاوره مهاجرتی، فرم درخواست زیر را تکمیل کرده و منتظر تماس ما در سریع ترین زمان ممکن باشید.

  • این فیلد برای اعتبار سنجی است و باید بدون تغییر باقی بماند .

روش های مهاجرت به بلغارستان

اگر فردی تصمیم به مهاجرت به بلغارستان دارد بهتر است ابتدا روش های مهاجرت به بلغارستان را بررسی کرده و برای اطلاع دقیق از جزئیات با کارشناسان موسسه آتیه آفرینان ایرانیان تماس بگیرد . از جمله روش های مهاجرت به کشور بلغارستان می توان به موارد زیر اشاره کرد :

  • مهاجرت به بلغارستان از طریق تحصیل

دانشگاه های بلغارستان تمام علوم مهندسی ، پزشکی ، شیمی و غیره را به دانشجویان ارائه می دهند و دانشگاه های این کشور علاوه بر ارائه مدرک به زبان تحصیل یک مدرک به زبان بلغاری نیز ارائه می دهند . دانشجویان میتوانند پس از پایان تحصیلات خود ویزای تحصیلی را به ویزای کار تبدیل کرده و پس از مدتی به اقامت برسند . مدرک دانشگاه های این کشور در تمام دنیا معتبر بوده و دانشجویان می توانند در هر کشوری به کار مشغول شوند . در تمامی مقطع کارشناسی ، فوق کارشناسی و دکترا امکان اخذ بورسیه وجود دارد که به شرایط و رزومه فرد متقاضی بستگی دارد . لازم به ذکر است که دانشجویان در کنار تحصیل می توانند ساعاتی را در هفته به کار مشغول شوند و به تامین هزینه های خود کمک کند . تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در بلغارستان یکی از راه های مهاجرت تحصیلی در سنین پایین به این کشور است .

اخذ اقامت کشور به معنی اقامت کوتاه مدت ، بلند مدت و دائمی است و اخذ اقامت از طریق ازدواج کاملا قانونی محسوب می شود و فرد از حقوق قانونی آن کشور بهره مند می شود . از طریق ازدواج با یکی از تبعه کشور بلغارستان می توان به اقامت رسید که در ابتدا اقامت موقت برای فرد صادر می شود و دریافت اقامت دائم به رعایت شرایط خاص بستگی دارد . در این روش اثبات توانایی مالی برای تامین زندگی مشترک الزامی می باشد و باید محل زندگی نیز مناسب برای دو نفر باشد . در ابتدا باید تمام مدارک و رزومه کامل از زندگی و مرحله مصاحبه در سفارت را پشت سر بگذارد تا بتواند اقامت 2 ساله اولیه این کشور را دریافت کند و سپس می تواند از مزایای زندگی در این کشور و اخذ اقامت دائم با گذراندن شرایط خاص بهره مند شود .

مهاجرت به بلغارستان
  • مهاجرت به بلغارستان از طریق سرمایه گذاری

در کشور بلغارستان می توان به 3 طریق سرمایه گذاری را انجام داد : خرید اوراق قرضه ، خرید ملک مسکونی ، خرید ملک تجاری . لازم به ذکر است که تمام کشورهای اروپایی از طریق خرید ملک مسکونی به فرد اقامت نمی دهند و این به آن معنی نیست که نمی توان در آن کشور ملکی را خریداری کرد . فرد مجاز به خرید ملک در کشورهای اروپایی می باشد ولی دریافت اقامت در ازای آن بستگی به شرایط کشور موردنظر دارد . روش دیگر خرید ملک تجاری است که می تواند از طریق ثبت شرکت نیز انجام شود که بستگی به قوانین کشور بلغارستان دارد و گردش مالی شرکت و سود دهی باید مناسب با قوانین باشد و در صورت تداوم داشتن شرایط پس از 5 سال می توان به اقامت دائم رسید . در روش قابل برگشت فرد مبلغ مشخصی را نزد دولت سپرده می کند و پس از 5 سال بدون سود پول را دریافت کرده و اقامت دائم به او داده می شود. در حالت غیر قابل برگشت نیز در ازای پرداخت مبلغی پول بدون برگشت می تواند اقامت دریافت کند . لازم به ذکر است که اخذ اقامت از طریق سرمایه گذاری روشی پیچیده می باشد که به بررسی دقیق نیاز دارد .

  • مهاجرت به بلغارستان از طریق کار

جهت مهاجرت به بلغارستان از طریق کار باید به زبان این کشور مسلط بوده و دانش نسبی به زبان انگلیسی داشته باشد و تسلط به زبان در برقراری با جامعه و مردم نقش بسیار مهمی در کار یابی و اخذ ویزا ایفا می کند . اخذ ویزای کار یک روند رقابتی به شمار می آید و داشتن مدرک تحصیلی و مهارت در یک حرفه خاص می تواند بسیار موثر باشد . پس از بررسی شرایط و تایید شدن مدارک ویزای موقت کار برای فرد صادر می شود که پس از گذشت حدودا 5 سال کار و پرداخت مالیات در این کشور می توان تقاضای اقامت دائم کرد  .

  • مهاجرت به بلغارستان از طریق پناهندگی

پروسه مهاجرت به بلغارستان از طریق پناهندگی سخت و پیچیده ای است و افرادی که در کشور خود احساس امنیت ندارند و مورد تهدید می باشند می توانند به سایر کشورها درخواست پناهندگی کنند که این روش بسیار نا امن است و به همین دلیل اصلا توصیه نمی شود . در این روش فرد باید اعلام کند که وارد خاک این کشور شده و سپس از طریق دولت کشور بلغارستان به وضعیت وی رسیدگی شود . فرد در ماه های اول پناهندگی اجازه کار نخواهد داشت و در صورتی که فرد پناهنده فرزند داشته باشد امکان تحصیل برای او در موسسات آموزشی فراهم می شود .

5/5 - (1 امتیاز)
مقالات مشابه
سرمایه گذاری در ترکیه سرمایه گذاری در ترکیه

سرمایه گذاری ترکیه در این مطلب به طور کامل بررسی می شود. همچنین سعی می کنیم اطلاعات کاملی در...

مهاجرت به گرجستان مهاجرت به گرجستان

مهاجرت به گرجستان دارای روش هایی است که هر کدام شرایط خاص خود را دارند و آگاهی کامل از آنها ...

مهاجرت از طریق ویزای کار مهاجرت از طریق ویزای کار

مهاجرت از طریق ویزای کار و شرایط کار در کشورهای مختلف در این مطلب مورد بررسی قرار می گیرد...

نظرات کاربران
Call Now Button