نحوه اخذ پذیرش از دانشگاه های برزیل

امروزه افراد زیادی به دنبال گرفتن پذیرش تحصیلی از اقصی نقاط جهان می باشند و پذیرش تحصیلی و اخذ ویزای تحصیلی تبدیل به یکی از پرطرفدارترین ویزاها شده است . کشور برزیل یکی از کشورهای آمریکای جنوبی می باشد که مهاجرت به این قاره را ممکن ساخته و اخذ اقامت این کشور از طریق امکان پذیر است . مهاجرت به برزیل از طریق تحصیل ، یکی از ارزان ترین و سریع ترین روش مهاجرت است . کسانی که متقاضی اخذ ویزای تحصیلی برزیل هستند ، خواهان ادامه تحصیل در برترین دانشگاه های تایید شده جهان با هزینه های مناسب هم از نظر تحصیل و هم از نظر هزینه زندگی هستند که دانشگاه های برزیل دارای چنین شرایطی هستند . در ادامه قصد داریم به موضوع نحوه اخذ پذیرش از دانشگاه های برزیل بپردازیم .

برای اقامت و تابعیت در برزیل روش های متفاوتی وجود دارد شرکت آتیه آفرینان به شما توصیه می کند برای کسب اطلاعات بیشتر مقاله ” اقامت در برزیل ” را مطالعه فرمایید .

همان طور که می دانید زبان رسمی کشور برزیل ، پرتغالی است و دانستن زبان پرتغالی جهت ادامه تحصیل در برزیل در مقاطع بالاتر از کارشناسی الزامی نمی باشد . داشتن مدارک مربوط به فارغ التحصیلی از دانشگاه های معتبر جهان نیز می تواند کمک شایانی به متقاضیان ادامه تحصیل در کشور برزیل کند . مدارک صادره از دانشگاه های سراسری ایران از اعتبار بالایی نزد دانشگاه های برزیل برخوردار هستند . همچنین مدارک دانشگاه آزاد نیز دارای اعتبار نزد دانشگاه های برزیل می باشند ولی متاسفانه مدارک دانشگاه های علمی کاربردی ، پیام نور و غیر انتفاعی از اعتباری جهت ادامه تحصیل در کشور برزیل برخوردار نمی باشند . البته متقاضیان دارای مدارک دانشگاهی علمی کاربردی ، پیام نور و غیر انتفاعی در صورت تمایل به ادامه تحصیل در برزیل می توانند در دانشگاه های خصوصی برزیل اقدام کنند .

نحوه اخذ پذیرش از دانشگاه های برزیل شرایط پذیرش از دانشگاه های برزیل

مدارک تحصیلی صادر شده از دانشگاه ‌های برزیل به جز رشته ‌های پزشکی و دندانپزشکی ، در سه درجه‌ کارشناسی (Bacharelado) ، کارشناسی ارشد (Mesterado) و دکترا (Douctorado) ارائه می‌شوند . برای پذیرش در تمامی این مقاطع تحصیل پزشکی و دندان پزشکی در برزیل داشتن نمره‌ آیلتس یا تافل ضروری می باشد . برای برخی از مقاطع تحصیلی در رشته‌ های گوناگون ، تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در برزیل و تحصیل در رشته های پیراپزشکی ، شرایط سنی به منظور پذیرش متقاضی وجود دارد . به عنوان مثال ، متقاضیان رشته‌ های پزشکی نباید بیش از ۲۱ سال سن داشته باشند .

دوره‌ های دانشگاهی برزیل معمولا به زبان پرتغالی برگزار می‌ شوند و متقاضی باید به این زبان تسلط کامل داشته باشد . پس از حضور در خاک کشور برزیل به عنوان دانشجو ، این امکان وجود دارد که شخص در کلاس ‌های ویژه‌ این زبان شرکت کند و پس از پایان دوره و امتحان نهایی آن ، گواهی CELPE-BRAS را دریافت نماید که برای حضور در کلاس ‌های دانشگاهی ضروری می باشد . لازم به ذکر است که بی ‌درنگ پس از ورود به برزیل ، شخص باید خود را به یکی از شعبات محلی پلیس فدرال معرفی و حضور خود را در این کشور ثبت کند در غیر این صورت پس از گذشت ۳۰ روز اولیه از حضور شخص در خاک این کشور ، مالیات قابل توجهی به آن مدت ثبت نشده تعلق می‌ گیرد .

نحوه اخذ پذیرش از دانشگاه های برزیل

نحوه اخذ پذیرش از دانشگاه های برزیل

در هر یک از مقاطع تحصیلی باید پیش‌ نیازهای لازم برای گذراندن دروس رعایت گردد به عنوان مثال شرایط پذیرش از دانشگاه‌ های برزیل در رشته ‌های پزشکی ، گذراندن دوره پیش پزشکی می باشد تا برای حضور در کلاس‌ های اصلی دانشگاه آماده شوند . در پایان این دوره یک امتحان نهایی برگزار می ‌گردد که در صورت قبول شدن ، فرد بلافاصله در کلاس های دانشگاه حضور پیدا می‌ کند .

یکی از روش های مهاجرت به برزیل از طریق تحصیل می باشد شما می توانید در مقالات دیگر به طور مفصل درباره راه های دیگر ” مهاجرت به برزیل ” اطلاعات کسب کنید .

از مهم ترین شرایط پذیرش از دانشگاه‌ های برزیل ، آزمون ورودی آن ‌هاست که در هر دانشگاه جداگانه برگزار می ‌شود .دانشگاه‌ های خصوصی برزیل نیز دارای آزمون ورودی هستند اما سختگیری دانشگاه ‌ها در این زمینه بسیار کمتر از انواع فدرال و ایالتی می باشد و حتی به دلیل برنامه‌ های طولانی مدت دولت برزیل برای جذب متقاضیان از سراسر دنیا ، بسیاری از دانشگاه ‌ها در حال اجرای برنامه ‌های لغو کنکورهای ورودی می باشند تا در پیوستن افراد به این دانشگاه‌ها آسان گیری بیشتری اعمال شود .

نحوه اخذ پذیرش از دانشگاه های برزیل مدارک مورد نیاز جهت اخذ پذیرش از دانشگاه های برزیل

نخستین مرحله‌ از شرایط پذیرش از دانشگاه‌ های برزیل برای یک فرد متقاضی ، گرفتن پذیرش از سوی دانشگاه می باشد که این مرحله با ارسال مدارک لازم به دپارتمان‌های آموزشی مرتبط با ثبت ‌نام در هر دانشگاه امکان ‌پذیر است . مدارک مورد نیاز جهت اخذ پذیرش از دانشگاه های برزیل عبارتند از :

  • ارائه کپی و ترجمه‌ تمام مدارک شناسایی جهت اخذ پذیرش از دانشگاه های برزیل
  • ارائه پاسپورت معتبر حداقل به مدت یک سال پیش رو جهت اخذ پذیرش از دانشگاه های برزیل
  • ارائه کپی و ترجمه‌ مدرک تایید شده تحصیلی مقطع یا مقاطع پیشین همراه با ریز نمرات جهت اخذ پذیرش از دانشگاه های برزیل
  • ارائه گواهی رسمی عدم سوء پیشینه جهت اخذ پذیرش از دانشگاه های برزیل

در مقاله ” تحصیل در برزیل ” به طور مفصل درباره شرایط تحصیل در برزیل اطلاعات کسب کنید .

گروه آتیه آفرینان ایرانیان – مجری و ارائه دهنده بهترین خدمات و مشاوره های تحصیل و اقامت در اروپا

به این نوشته رای بدهید
مقالات مشابه
نحوه اخذ پذیرش از دانشگاه های آلمان نحوه اخذ پذیرش از دانشگاه های آلمان

کشور آلمان، دارای قوی ترین اقتصاد در میان کشورهای اتحادیه اروپا است و تحصیل در آلمان راهی م...

مهاجرت به چین مهاجرت به چین

مهاجرت به چین و روش های اقامت در چین در این مطلب مورد بررسی قرار می گیرد. مهاجرت به چین از طر...

تحصیل رایگان در نروژ تحصیل رایگان در نروژ

تحصیل رایگان در نروژ برای تمامی دانشجویان بین المللی یک مزیت مهم محسوب می شود. اگر قصد پذیر...

نظرات کاربران
Call Now Button