تحصیل در دانشگاه های کشور سوئد مورد توجه بسیاری از متقاضیان قرار گرفته است زیرا سیستم آموزشی این کشور بسیار پیشرفته و دانشگاه های آن بسیار معتبر می باشند.
تحصیل در سوئد تا سال 2011 میلادی برای همه فارغ از ملیت رایگان بود اما از آن تاریخ به بعد فقط دانشجویان ساکن کشورهای عضو اتحادیه اروپا و کشور سوئیس می توانند به صورت رایگان در دانشگاه های سوئد مشغول به تحصیل شوند اما سایر دانشجویان از جمله ایرانی ها باید حتما شهریه تحصیل در دانشگاه های سوئد را بپردازند.

اما با این حال تحصیل در سوئد همچنان متقاضیان زیادی دارد زیرا دولت کشور سوئد، دانشگاه ها و برخی از سازمان ها، کمک هزینه هایی را برای تحصیل در کشور سوئد در نظر گرفته اند.
یکی از دغدغه های مهم افرادی که متاهل و دارای فرزند هستند و قصد دارند برای ادامه تحصیل به کشور سوئد مهاجرت کنند، شرایط اخذ ویزای همراه کشور سوئد می باشد زیرا آنها می خواهند بدانند که آیا در صورت اقامت تحصیلی می توانند اعضای خانواده خود را همراه خود ببرند یا نه.

توصیه موسسه آتیه آفرینان ایرانیان برای اقامت و تابعیت در سوئد، مشاوره از مشاوران آتیه آفرینان ایرانیان و مطالعه مقاله ” اقامت در سوئد ” است.

ویزای همراه کشور سوئد
ویزای همراه کشور سوئد

شرایط اخذ ویزای همراه جهت تحصیل در کشور سوئد

فردی که از طرف یکی از دانشگاه ها و مراکز تحصیلی در کشور سوئد پذیرفته شده باشد و ویزای تحصیلی کشور سوئد را دریافت  کرده باشد می تواند همسر و فرزندان زیر 18 سال را همراه خودش به کشور سوئد ببرد.
اعضای خانواده این فرد می توانند ویزای همراه جهت تحصیل در کشور سوئد را دریافت کنند و برای مدتی که عضو خانواده شان مقیم کشور سوئد می باشد، اجازه اقامت را دریافت کنند.
در صورتی که این مجوز بیش از 6 ماه اعتبار داشته باشد، همسر فردی که در کشور سوئد تحصیل می کند، می تواند در این کشور مشغول به کار شود.
همچنین همسر و فرزندان فردی که 4 سال در مقطع دکترا در کشور سوئد تحصیل می کند می توانند اقامت دائم کشور سوئد را اخذ کنند.

لازم به ذکر است که گاهی اوقات فردی که در کشور سوئد تحصیل می کند پس از پایان دوره تحصیل خود قصد دارد همچنان ادامه تحصیل دهد و باید مجوز اقامت خود را تمدید کند، در این صورت اگر اعضای خانواده وی نیز در کنار او در کشور سوئد زندگی کنند آنها نیز باید مجوز اقامت خود را تمدید کنند. تمدید مجوز می تواند به صورت آنلاین انجام شود.

در مقاله ” مهاجرت به سوئد ” به طور مفصل درباره شرایط مهاجرت به سوئد اطلاعات کسب کنید.

شرایط اخذ ویزای همراه جهت تحصیل در کشور سوئد
شرایط اخذ ویزای همراه جهت تحصیل در کشور سوئد

مدارک لازم برای اخذ ویزای همراه در کشور سوئد

مدارک لازم برای اخذ ویزای همراه در کشور سوئد به شرح زیر می باشد:

  • کپی صفحات پاسپورت فرد متقاضی جهت اخذ ویزای همراه در کشور سوئد
  • اسناد و مدارک مانند بیانیه بانک، برای اثبات این که دارای توانایی کافی می باشد (به انگلیسی)
  • ارائه یک کپی از گواهی ازدواج یا معادل (برای زوج های متاهل)
  • اسناد و مدارک که نشان می دهد، فرد در کشور خود در یک منزل با هم زندگی کرده اند مانند یک گواهی رجیستری جمعیت، قرارداد اجاره مشترک یا اثبات خرید خانه مشترک.
  • یک نامه کوتاه از شخص در سوئد که در آن تایید می کند که فرد در سوئد زندگی می کند، اگر فرد در یک زمان برای یک مجوز درخواست نمی کند.

برای دریافت ویزا در کشور سوئد اگر فرزندان زیر 18 سال باشند و بخواهند با فرد به کشور سوئد مهاجرت می کنند، باید کپی پاسپورت، گواهی تولد کودک و اظهارات بانکی که ثابت می کند، ترتیبات برای حمایت از کودک وجود دارد را ارائه داده شود.

3.7/5 - (3 امتیاز)
مقالات مشابه
ویزای همراه چیست؟ ویزای همراه چیست؟

اگر شما یک دانش آموز یا دانشجوی بین المللی هستید یا یک فرد پذیرفته شده برای کار و یا حتی بیم...

ویزای همراه کشور ایتالیا ویزای همراه کشور ایتالیا

سالانه افراد زیادی جهت تحصیل، این کشور را برای ادامه تحصیل خود انتخاب می کنند لذا دولت کشور...

مدارک لازم برای دریافت ویزای همراه سریلانکا مدارک لازم برای دریافت ویزای همراه سریلانکا

کشور سریلانکا از جمله کشورهای جنوب شرق آسیا می باشد که در نزدیکی کشور هند و در اقیانوس هند و...

نظرات کاربران
amin akbari

با عرض سلام و خسته نباشید. آیا ویزای همراه فقط به افراد متاهل تعلق میگیرد؟ در سایت اداره مهاجرت سوئد قید شده که افرادی که غیر رسمی با هم زندگی میکنند هم با ارائه اجاره نامه یا قبض مشترک می توانند اقدام کنند. ممنون میشم پاسخ بدید.

آتیه آفرینان

ویزای همراه به همسر یا شریک قانونی فرد+ فرزند زیر 18 سال داده می شود.

مشاهده نظرات بیشتر
Call Now Button