افرادی که قصد ادامه تحصیل در خارج از کشور را دارند ، کشور مالزی را برای تحصیل خود انتخاب می کنند زیرا در چند دهه اخیر پیشرفت های زیادی در این کشور رخ داده است و بسیاری از افراد به دنبال تحصیل در مالزی هستند. برای تحصیل در کشور مالزی در کمتر از ۲ ماه می توان ویزای تحصیلی مالزی را دریافت کرد. متقاضیان می توانند برای بورسیه تحصیلی در مالزی اقدام کنند. بورسیه تحصیلی در کشور مالزی از این جهت است که دولت مالزی بتواند برای جذب سرمایه انسانی انگیزه ایجاد کند و این سرمایه های با استعداد را در کشور خود حفظ کند. بیشترین میزان اخذ بورسیه تحصیلی در مالزی متعلق به دانشجویان دکترا خواهد بود و آن دسته از دانشجویانی که مقطع کارشناسی ارشد را با ساختار تحقیقاتی شروع کرده اند شانس دریافت بورسیه تحصیلی در کشور مالزی را دارند البته به تعداد محدودی این نوع پذیرش صورت می گیرد و مهاجرت به مالزی انجام می شود. کشور مالزی از دانشجویان بین المللی که سابقه تحصیلی و دانشگاهی عالی و قصد ادامه تحصیل در دانشگاه های مالزی را دارند ، استقبال می نماید. بورسیه تحصیلی مالزی شامل مقطع کارشناسی ارشد و دکترا می باشد. بورسیه تحصیلی در مالزی انواع مختلفی دارد که قصد داریم در این مقاله به آنها بپردازیم. بورسیه های تحصیلی در مالزی در رشته های علوم و مهندسی ، اقتصاد و دارایی اسلامی ، کشاورزی و شیلات ، بیوتکنولوژی ، فناوری اطلاعات و ارتباطات ، زیر ساخت و خدمات ، ایمنی زیستی و امنیت غذایی ، سلامت و مطالعات محیطی را پوشش می دهند.  انواع بورسیه های تحصیلی در مالزی عبارتند از :

  • بورسیه تحصیلی کشور مالزیبا کشورهای مشترک المنافع (CSFP) : این بورسیه اکثرا برای مقاطع کارشناسی ارشد و دکترا می باشد .
  • بورسیه تحصیلی کشور مالزی با کشور های انجمن ملل جنوب شرقی آسیا (ASEAN): شهروندان کشورهای انجمن ملل جنوب شرقی آسیا با سوابق تحصیلی عالی و برجسته، از این بورسیه استقبال می کنند و بیشتر مطالعات آنها در دانشگاه های عمومی مالزی انتخاب شده و به خوبی تثبیت می شود. این بورسیه تحصیلی تنها در مطالعات کارشناسی ارشد ارائه شده است.

و تابعیت در مالزی روش های متفاوتی وجود دارد شرکت آتیه آفرینان به شما توصیه می کند برای کسب اطلاعات بیشتر مقاله ” اقامت در مالزی ” را مطالعه فرمایید.

  • بورسیه های تحصیلی برنامه همکاری فنی مالزی (MTCP) :این بورسیه تحصیل پزشکی و دندان پزشکی در مالزیدر مقطع دکترا ، برای آن دسته از دانشجویانی می باشد که به دنبال تحصیلات آکادمیک پیشرفته در مالزی می باشند و بر اساس دولت به دولت است که در آن انتظار می رود دانشجویان به طور قابل توجهی به کشور خودشان هنگام برگشت از مالزی کمک نمایند. مدت زمان این بورسیه برای مقطع دکترا 36 ماه و برای مقطع کارشناسی ارشد تقریبا 12 تا 24 ماه می باشد .
  • بورسیه های تحصیلی شرکتی : شرکت های چند ملیتی از قبیل Shell و PETRONAS و ارائه دهندگان خدمات Tenaga Nasional وTelekom  Malaysia  سالانه بورسیه های تحصیلی ارائه می دهند و این شرکت ها برنامه های بورسیه تحصیلی خود را به عنوان تبلیغات برجسته در روزنامه ها تبلبغ می کنند.

یکی از روش های مهاجرت به مالزی از طریق تحصیل می باشد شما می توانید در مقالات دیگر به طور مفصل درباره راه های دیگر ” مهاجرت به مالزی ” اطلاعات کسب کنید .

 بورسیه های تحصیلی در مالزی

بورسیه های تحصیلی در مالزی

  • بورسیه های تحصیلی کالج و دانشگاه های مالزی : اکثر کالج ها و دانشگاه ها خصوصی مالزی بورسیه های تحصیلی ارائه می دهند که این کار را یا خودشان انجام می دهند یا از طریق طرح های مشترک مانند بورسیه ی تحصیلی NST-MAPCU (انجمن کاج ها و دانشگاه های خصوصی نیو استرایت تایمز مالزی) و جوایز صندوق بورسیه تحصیلی آموزشی ایستار انجام می دهند.

در مقاله ای تحت عنوان ” تحصیل در مالزی ” به طور مفصل درباره شرایط تحصیل در مالزی توضیح دادیم .

  • طرح بورسیه های تحصیلی در کشور مالزی: این طرح ها به طور وسیع به عنوان تبلیغات تمام صفحه در روزنامه نیو استرایت تایمز یا ایستار معمولا قبل از نتایج SPM منتشر می شوند. در کنار جستجوی این چنین تبلیغات ها در روزنامه ها، بازدید کالج های شخصی برای دریافت اطلاعات در مورد برنامه های بورسیه تحصیلی آن ها نیز حائز اهمیت است. لازم به ذکر است که دانشگاه های عمومی مالزی نیز بورسیه های تحصیلی ارائه می دهند که توسط سازمان های خصوصی پشتیبانی می شوند.
  • بورسیه های تحصیلی بنیاد خیریه بنیاد کوک ، بورسیه تحصیلی مقطع کارشناسی خود را معمولا در اوایل سال تبلیغات می کند.

گروه آتیه آفرینان ایرانیان – مجری و ارائه دهنده بهترین خدمات و مشاوره های تحصیل و اقامت در اروپا

به این نوشته رای بدهید
مقالات مشابه
بورسیه تحصیلی مالزی بورسیه تحصیلی مالزی

بسیاری از دانشجویان تمایل دارند که تحصیلات خود را در دانشگاه های با کیفیت کشور های خارجی اد...

بورسیه تحصیلی در چک بورسیه تحصیلی در چک

هزینه ی زندگی در کشور چک بسیار بالا می باشد . بنابراین دریافت بورسیه تحصیلی در چک برای داوطل...

بورسیه تحصیلی کانادا بورسیه تحصیلی کانادا

دانشگاه های کانادا برای دانشجویان خود بورسیه های تحصیلی متفاوتی ارائه می کنند. ارائه بو...

نظرات کاربران
Call Now Button