گرفتن بورسیه تحصیلی در ارمنستان

به طور عمده، نظارت بر بورسیه دانشجویان کشور ارمنستان توسط وزارت آموزش و علوم انجام می شود. تقریباً ۲۶ مؤسسه در کشور ارمنستان  با شعب متعدد، بورسیه های تحصیلی را به دانشجویان ارائه می کنند.

دانشگاه های ارمنستان رشته های گوناگون و فراوانی را ارائه می کنند. بنابراین دانشجویانی که بورسیه تحصیلی نیز دریافت می کنند فرصت مناسبی برای انجام پژوهش های خود پیدا خواهند کرد. مؤسسات بورسیه ارمنستان بیشتر به رشته های مختلف زیر مجموعه علوم، اقتصاد و فرهنگ بورسیه می دهند، اما دانشگاه های کشور ارمنستان در بیشتر سطوح به دانشجویان بورسیه تحصیلی ارائه می کنند.

کمک هزینه های تحصیلی و همچنین بورسیه های ارائه شده به دانشجویان از منابع غیر دولتی کشور ارمنستان از جمله شهریه های دریافتی دانشگاه های ار منستان می باشد که به عنوان بورسیه به دانشجویان بین المللی این کشور ارائه می شود. .پس همه دانشگاه های ارمنستان در اعطای بورسیه تحصیلی به دانشجویان خود، مختار هستند. در کشور ارمنستان هر سال تحصیلی شامل دو ترم می باشد. تحصیلات تکمیلی در کشور ارمنستان به سه صورت، تمام وقت، نیمه وقت و آنلاین صورت می گیرد. تحصیل تمام وقت در ارمنستان تقریباً ۲۰ تا ۲۲ ساعت در هفته زمان لازم دارد.

در مقاله ای تحت عنوان ” تحصیل در ارمنستان 2019 ” به طور مفصل درباره شرایط صفر تا صد تحصیل در ارمنستان 2019 توضیح دادیم .

گرفتن بورسیه تحصیلی در ارمنستانبورسیه های تحصیلی کشور ارمنستان

مهم ترین بورسیه های تحصیلی کشور ارمنستان عبارتند از :

  • بورسیه دولتی جمهوری ارمنستان

این نوع بورسیه طبق توافق نامه امضاء شده کشور ارمنستان است که متعهد شده به دانشجویان بین الملل خود بورسیه تحصیلی اعطا کند. این نوع بورس تمام هزینه دانشجویانی که شرایط دریافت آن را دارند را پوشش خواهد داد.

  • بورس تحصیلی مبتنی بر معافیت از شهریه

این نوع بورسیه مربوط به شهریه دانشگاه است و مرجع آن وزارت داخلی کشور ارمنستان می باشد. در این نوع بورسیه دانشجو شهریه دانشگاه را پرداخت نمی کند. اما هزینه های زندگی اش را خود باید تامین کند.

  • شهریه رایگان برای 70 کشور دنیا

در این نوع بورسیه دانشجویان 70 کشور دنیا که توسط دولت ارمنستان مشخص شده اند شهریه دانشگاه های کشور ارمنستان را پرداخت نمی کنند و به صورت رایگان به تحصیل می پردازند . دانشجویان ایرانی هم می توانند این نوع بورسیه را دریافت کنند .

دانشجویان بین المللی که می خواهند هر کدام از ، بورسیه های تحصیلی کشور ارمنستان را دریافت کنند باید براساس مرجع اعطا کننده ی بورس درخواست خود را به آن مرکز ارائه دهند .

بورسیه تحصیلی در ارمنستان

بورسیه تحصیلی در ارمنستان

در مقاله ” مهاجرت به ارمنستان ” به طور مفصل درباره شرایط مهاجرت به ارمنستان اطلاعات کسب کنید .

گرفتن بورسیه تحصیلی در ارمنستان – مدارک مورد نیاز برای دریافت بورسیه تحصیلی کشور ارمنستان

مدارک مورد نیاز برای دریافت بورسیه تحصیلی کشور ارمنستان عبارتند از :

  1. سوابق تحصیلی متقاضی
  2. مدرک زبان متقاضی
  3. سوابق علمی متقاضی
  4. ریزنمرات متتقاضی
  5. اهداف تحقیقاتی متقاضی
  6. دلایل توجیه کننده متقاضی برای دریافت بورسیه

یکی از مسائل حائز اهمیت این است که دانشجویانی که دارای اهداف تحقیقاتی و پژوهشی در زمینه های هنر، آموزش و مطالعات ارمنی هستند برای دریافت بورسیه تحصیلی ارمنستان دارای اولویت می باشند.

برای اقامت و تابعیت در ارمنستان روش های متفاوتی وجود دارد شرکت آتیه آفرینان به شما توصیه می کند برای کسب اطلاعات بیشتر مقاله ” اقامت در ارمنستان” را مطالعه فرمایید .

گروه آتیه آفرینان – مجری و ارایه دهنده بهترین خدمات و مشاوره های تحصیل و اقامت در اروپا

به این نوشته رای بدهید
مقالات مشابه
بورسیه تحصیلی مالزی بورسیه تحصیلی مالزی

بسیاری از دانشجویان تمایل دارند که تحصیلات خود را در دانشگاه های با کیفیت کشور های خارجی اد...

بورسیه تحصیلی در چک بورسیه تحصیلی در چک

هزینه ی زندگی در کشور چک بسیار بالا می باشد . بنابراین دریافت بورسیه تحصیلی در چک برای داوطل...

بورسیه تحصیلی کانادا بورسیه تحصیلی کانادا

دانشگاه های کانادا برای دانشجویان خود بورسیه های تحصیلی متفاوتی ارائه می کنند. ارائه بو...

نظرات کاربران
Call Now Button