کالج بوستون آمریکا (Boston College)

بوستون (Boston)پایتخت و بزرگترین شهر ایالت ماساچوست آمریکاست. این شهر با جمعیتی بیش از ۶۶۷٬۱۳۷ نفر، بیست‌ و سومین شهر بزرگ آمریکاست. بوستون یکی از قدیمی‌ترین شهرهای آمریکاست که در سال ۱۶۳۰ توسط مهاجران پیوریتَن (Puritan) تأسیس شده‌است. بوستون مرکز حوادث انقلاب آمریکا بود. اولین مترو و اولین مدرسه ی عمومی آمریکا در بوستن ساخته شد. در حال حاضر، بوستن بعضی از بهترین دانشگاه‌های دنیا را دارد، از جمله دانشگاه هاروارد (Harvard University)، مؤسسه ی فناوری ماساچوست (MIT)، تافتس (Tufts)، دانشگاه بوستون (Boston University) و دانشگاه نورث ایسترن (Northeastern University). بوستن یکی از بزرگترین و شناخته‌شده‌ترین مراکز پزشکی و تحقیقاتی است که دارای چندی از معروفترین بیمارستان‌های دنیا می‌باشد به‌خاطر تاریخ بسیار غنی بوستن، گردش‌گران زیادی به این شهر مسافرت می‌کنند.

بوستن چند تا از موفقترین فرنچایزهای ورزشی آمریکا را داراست، مانند بوستن سِلتیکس (Boston Celtics)، بوستن رد ساکس (Boston Red Sox) و بوستن برویینز. (Boston Bruins) «کمبریج» از محله‌های مهم و اشرافی‌نشین شهر بوستون است. همچنین به این شهرها college townگفته می‌شود. خیابان بویلستون از خیابان‌های اصلی شهر بوستون است. ناحیه ی واترتاون بخشی از کلان‌شهر بوستون محسوب می‌شود. متروی ام‌بی‌تی‌ای در سال ۱۸۹۷ تأسیس شده و هم‌اکنون دارای ۵ خط و ۱۲۰ ایستگاه می‌باشد. این مترو از قدیمی‌ترین متروهای جهان است. تیم بوستون سلتیکز، نیوانگلند رولوشن، بوستون بریکرز، و تیم فوتبال آمریکایی نیوانگلند پتریوتس از این شهرند. مسابقات دو ماراتون بوستون شهرت جهانی دارد. کتابخانه عمومی کالج بوستون آمریکا دومین کتابخانه ی بزرگ آمریکاست.

کالج بوستون آمریکا – مراکز دانشگاهی کالج بوستون آمریکا

مراکز دانشگاهی کالج بوستون آمریکا به این صورت است که پردیس اصلی یا یکی از پردیس‌های این مراکز دانشگاهی در شهر بوستون قرار گرفته‌اند:

  • دانشگاه هاروارد
  • انستیتوی تکنولوژی ماساچوست (ام آی تی)
  • دانشگاه بوستون
  • دانشگاه تافتز
  • دانشگاه نورث ایسترن
  • بوستون کالج
  • دانشگاه برندایس
کالج بوستون آمریکا

کالج بوستون آمریکا

کالج بوستون آمریکا یکی از دانشگاههای خصوصی در شهر چست نات هیل ایالت ماساچوست آمریکا است که در سال 1863 میلادی تاسیس شده است و در ابتدا به عنوان کالج هنرهای لیبرال و مدرسه مقدماتی بود که کالج با گذشت زمان گسترش یافت و رشته های مختلفی در مقاطع مختلف به آن اضافه شد. امروزه کالج بوستون آمریکا بیش از 14000 دانشجو در مقاطع مختلف دارد که دوره کارشناسی ارشد کالج بوستون آمریکا در حال حاضر 5000 دانشجو دارد که رتبه 31 دانشگاه های آمریکا را توسط یو اس نیوز بدست آورده است. همچنین موسسه کارنگی این دانشگاه را در رده بالای سطح تحقیقاتی قرار داده است.

بودجه تحقیقاتی این دانشگاه در سال 2012 حدود 1.8 میلیارد دلار بوده و نشان دهنده فعالیت های بالای تحقیقاتی کالج بوستون آمریکا است. کالج بوستون مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد و دکترا را در 9 مدرسه و کالج ارائه می دهد از جمله: کالج هنر و علوم، دانشکده تحقیقاتی تکمیلی، دانشکده مدیریت کارول، مدرسه پرستاری کانل، دانشکده مددکاری و امور اجتماعی، دانشکده حقوق، دانشکده الهیات و مطالعات راهبردی می باشد. بوستون دارای تیم ها و رشته های مختلف ورزشی است که تیم هاکی روی یخ مردان آن با کسب 5 قهرمانی جایگاه خاصی در بین رشته ها دارد.

گروه آتیه آفرینان – مجری و ارایه دهنده بهترین خدمات و مشاوره های تحصیل و اقامت در اروپا

به این نوشته رای بدهید
مقالات مشابه
تحصیل در آمریکا تحصیل در آمریکا

یکی از راه های ورود به کشور آمریکا تحصیل در آمریکا می باشد. تحصیل در آمریکا و دریافت پذ...

کار در آمریکا کار در آمریکا

کار در آمریکا برای ایرانیان و شرایط اخذ ویزای کار آمریکا در این مطلب مورد بررسی قرار می گیر...

تحصیل پزشکی در آمریکا تحصیل پزشکی در آمریکا

تحصیل در رشته پزشکی در آمریکا راه طولانی و پر زحمتی می باشد اما آینده روشن و درخشانی خواهد د...

نظرات کاربران
Call Now Button