کار در یونان برای ایرانیان و شرایط اخذ ویزای کار یونان در این مطلب مورد بررسی قرار می گیرد. اگر تصمیم دارید، برای مهاجرت به یونان از طریق کار اقدام کنید، احتمالا با سوالاتی از این قبیل روبرو می شوید. شرایط کار در یونان برای ایرانیان چیست؟ آیا برای کار در یونان به پیشنهاد شغلی کارفرما نیاز است؟ با اخذ ویزای کار یونان می توان برای اعضای خانواده نیز ویزای همراه دریافت کرد؟ متوسط حقوق در یونان برای مشاغل مختلف چقدر است؟

بررسی شرایط کار در یونان

درخواست مشاوره مهاجرت

همراهان عزیز، لطفا برای ارزیابی اولیه و گرفتن مشاوره مهاجرتی، فرم درخواست زیر را تکمیل کرده و منتظر تماس ما در سریع ترین زمان ممکن باشید.

  • این فیلد برای اعتبار سنجی است و باید بدون تغییر باقی بماند .

کار در یونان

یونان کشوری با آب و هوای معتدل، خط ساحلی گسترده، جزایر زیبا و بی شمار و میراث تاریخی و باستانی غنی است. یونان جنوبی ترین کشور در جزیره بالکان است. موقعیت جغرافیایی تاثیر بسزایی در توسعه کشور داشته است. یونان دارای بیش از 2000 جزیره است، که 170 جزیره آن قابل سکونت می باشد.

پایتخت یونان شهر آتن است. در حال حاضر پایتخت و نواحی اطراف آن محل زندگی حدود یک سوم از جمعیت یونان است. یونان از شرق با دریای اژه، از جنوب با دریای مدیترانه و از غرب با دریای ایون مرز مشترک دارد. این کشور فقط از سمت شمال و شمال شرقی مرز زمینی دارد.

اقتصاد یونان پس از جنگ جهانی دوم با رشد سریعی روبرو شد. اما همچنان در میان کشورهای اتحادیه اروپا جز کم توسعه ترین کشورها محسوب می شود. منابع طبیعی این کشور محدود است. روند صنعتی شدن آن کند بوده و با بدهی هایی دست و پنجه نرم می کند. حمل و نقل و گردشگری از اصلی ترین منابع درآمد یونان محسوب می شوند.

مشاوره و تماس
021-72207
کار در یونان برای ایرانیان | شرایط عمومی ویزای کار در یونان

شرایط کار در یونان

شرط اصلی کار در یونان برای ایرانیان همانند بسیاری از کشورهای دیگر دریافت پیشنهاد شغلی از کارفرما است. در صورتی که در مشاغلی کمبود نیرو وجود داشته باشد، دولت یونان اجازه می دهد، افراد خارجی برای استخدام در این مشاغل اقدام کنند. لازم به ذکر است، این روش مهاجرت به یونان روش بسیار سختی می باشد.
از آن جایی که نرخ بیکاری در یونان بالا است، کارفرمایان تمایلی به حمایت نیروی کار خارج از اتحادیه اروپا ندارند و احتمال دریافت پیشنهاد شغلی برای ایرانیان بسیار پایین می آید. در صورتی که موفق به دریافت پیشنهاد شغلی از یونان شوید، باید برای اخذ ویزای یونان و اجازه اقامت در این کشور اقدام کنید.

همانطور که گفتیم برای کار در یونان نیاز به اخذ ویزای یونان است. پس از دریافت ویزا باید برای اجازه اقامت و کار در یونان اقدام کرد. مجوزهای کار در یونان برای کارفرما، موقعیت شغلی و منطقه خاصی صادر می شود و به طور معمول برای یک سال اعتبار دارد. کار در یونان برای ایرانیان که می خواهند، بیش از 90 روز در یونان اقامت داشته و کار کنند، نیاز به اخذ ویزای نوع D دارد. این ویزا را باید در سفارت یا کنسولگری یونان در ایران دریافت کنید.
ویزای ملی تنها در زمانی صادر می شود، که کارفرما در یونان به متقاضی پیشنهاد کار داده باشد و یا متقاضی در حال انتقال از شرکتی در محل اقامت خود به شعبه یونان باشد. کارفرمای یونانی باید به اداره نیروی انسانی یونان اثبات کند، نیروی کار واجد شرایط از میان شهروندان یونان و اتحادیه اروپا پیدا نشده است. برخی از افراد خارج از اتحادیه اروپا با ویزای توریستی وارد خاک یونان شده تا به دنبال کار بگردند. این افراد در صورت پیدا کردن شغل مناسب و تاییدیه از کارفرما باید به کشور خود بازگردند و در محل اقامت خود برای اخذ ویزای کار یونان اقدام کنند.

نحوه اخذ مجوز کار در یونان

پس از اخذ ویزای کار و ورود به خاک یونان باید ظرف مدت 30 روز درخواست اجازه اقامت و کار دهید. این درخواست باید شخصا در دفتر محلی شهرداری و در برخی مناطق در کلانتری انجام شود. انواع مختلفی از اجازه اقامت بسته به شرایط متقاضی (خود اشتغالی، مشاور، کارمند و مجری) وجود دارد.
اعتبار اجازه اقامت از 1 سال تا 5 سال می باشد. سعی کنید، در اسرع وقت پس از ورود به یونان برای درخواست اقدام کنید، زیرا روند کار طولانی است.
اگر ویزا قبل از ارائه درخواست اجازه کار و اقامت منقضی شود، شما باید به محل اقامت خود بازگشته و تمامی مراحل این برنامه را از اول طی کنید. افرادی که بدون اجازه کار در یونان مشغول به کار شده و یا ویزای آن ها منقضی شده است، مشمول جریمه و حبس خواهند شد. شما باید قبل از اقدام برای اجازه اقامت، یک شماره مالیات از اداره مالیات محلی و همچنین یک شماره تامین اجتماعی از موسسه تامین اجتماعی دریافت کنید.

نحوه اخذ مجوز کار در یونان برای ایرانیان

مدارک مورد نیاز کار در یونان

برای اخذ ویزای کار و اجازه کار در یونان مدارکی مورد نیاز است. بهتر است برای اطمینان با سفارت یا کنسولگری یونان تماس بگیرید و لیست مدارک مورد نیاز را بررسی کنید. لازم به ذکر است، مطالب ذکر شده در این مقاله توسط متخصصان موسسه مهاجرتی آتیه آفرینان ایرانیان تهیه شده و در اختیار شما قرار گرفته است.

مدارک موردنیاز کار در یونان برای ایرانیان

مدارک زیر برای دریافت اجازه اقامت پس از ورود به یونان مورد نیاز است.

  • ویزای یونان
  • پاسپورت معتبر به همراه کپی
  • گواهی بیمه درمانی
  • گواهی بهداشت از بیمارستان دولتی (اثبات می کند، شخص متقاضی بیماری واگیردار جدی ندارد.)
  • اثبات آدرس محل اقامت (سند مالکیت یا قرارداد اجاره)
  • اثبات تمکن مالی (وجود شغل یا منبع درآمد)
  • اثبات پرداخت هزینه مورد نظر به اداره مالیات

بررسی بازار کار در یونان

تولید ناخالص داخلی یونان در 3 ماهه آخر سال 2022 حدود 2.7 در صد نسبت به سه ماهه قبل افزایش داشته است. اما نسبت به سه ماهه مشابه در سال قبل 7.9 در صد کاهش داشته است. نرخ بیکاری در اواخ سال 2022 نسبت به سال قبل کمی بهبود پیدا کرده است. اما به طور کلی یونان به نسبت دیگر کشورهای اروپایی نرخ بیکاری بیشتری داشته و همین باعث ایجاد معضلی بزرگ شده است.
حدود 65% از افراد خارجی که در یونان اقامت دارند، به فعالیت اقتصادی مشغول هستند. یونان به دلیل موقعیت جغرافیایی در سال های اخیر بیشترتحت تاثیر بحران پناهندگان قرار داشته است.

در حدود 85% از مشاغل در یونان مشاغل کوچک بوده و بیش از 5 کارمند ندارند. نرخ بیکاری در میان اتباع خارجی بیشتر از شهروندان یونان بوده، اما افراد خارجی که در این کشور مشغول به کار هستند، نرخ بالاتری از درآمد را دریافت می کنند.
در یونان کمبود نیروی کار بیشتر در مشاغلی مانند اپراتور مرکز تماس (تسلط به زبان های خارجی)، مونتاژ کنندگان ماشین آلات مکانیکی و اپراتورهای کارخانجات تولید کاغذ به چشم می خورد.

بررسی بازار کار در یونان

متوسط حقوق مشاغل مختلف در یونان

دامنه حقوق کارمندان در یونان به طور متوسط از 940 یورو تا 3278 یورو می باشد. این حقوق با احتساب پاداش ها بوده و در هر موقعیت شغلی متفاوت است. در جداول زیر می توانید لیست مشاغل با بهترین درآمد و موقعیت و همچنین لیست مشاغل با درآمد پایین را مشاهده کنید.

بهترین موقعیت شغلیمتوسط حقوق ماهانه
مدیر ارشد7480 یورو
مدیر عامل5422 یورو
مدیر ارشد فناوری اطلاعات5135 یورو
مدیر مالی4830 یورو
کنترل کننده ترافیک هوایی4598 یورو
معمار4556 یورو
خلبان4336 یورو
مدیر فروش4282 یورو
مدیر ارشد مرکز تماس4109 یورو
مشاغل با حقوق پایینمتوسط حقوق ماهانه
معلم مهد کودک890 یورو
صنعت نساجی953 یورو
مراقبت های اجتماعی1022 یورو
معلم1027 یورو
صندوق دار1051 یورو
مراقبت های پزشکی1051 یورو
مربی شنا و نجات غریق1094 یورو
صندوق دار بانک1097 یورو
خیاط1105 یورو

سخن پایانی

کار در یونان برای ایرانیان و نحوه اخذ ویزای کار یونان در این مطلب مورد بررسی قرار گرفت. برای کار در یونان لازم است، از کارفرمایی در یونان پیشنهاد کاری دریافت کرده و با استفاده از قرارداد کاری برای اخذ ویزا اقدام کنید. در این مطلب مدارک لازم برای کار در یونان و متوسط حقوق مشاغل مختلف به طور کامل توضیح داده شد. کار در یونان برای ایرانیان شرایط مطلوبی را رقم می زند و می توان با مشاوره از وکیل مهاجرت به یونان برای این منظور اقدام کرد.
برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد کار در یونان برای ایرانیان و هر گونه سوال در این رابطه می توانید با کارشناسان ما در موسسه مهاجرتی آتیه آفرینان ایرانیان تماس گرفته و از مشاوره رایگان تلفنی استفاده کنید. همچنین می توانید سوالات خود را در بخش دیدگاه، که پایین همین مطلب قرار دارد، عنوان کرده تا کارشناسان ما در سریع ترین زمان ممکن پاسخ شما را ارائه دهند.

سوالات متداول

متوسط حقوق کار در یونان چقدر است؟

دامنه حقوق کارمندان در یونان به طور متوسط از 940 یورو تا 3278 یورو می باشد. این حقوق با احتساب پاداش ها بوده و در هر موقعیت شغلی متفاوت است.

نحوه اخذ مجوز کار در یونان برای ایرانیان چگونه است؟

پس از اخذ ویزای کار و ورود به خاک یونان باید ظرف مدت 30 روز درخواست اجازه اقامت و کار دهید. این درخواست باید شخصا در دفتر محلی شهرداری و در برخی مناطق در کلانتری انجام شود و…

ویزای نوع D یونان چیست؟

کار در یونان برای ایرانیان که می خواهند، بیش از 90 روز در یونان اقامت داشته و کار کنند، نیاز به اخذ ویزای نوع D دارد. این ویزا را باید در سفارت یا کنسولگری یونان در ایران دریافت کنید.

کمبود نیروی کار در یونان بیشتر در چه مشاغلی است؟

در یونان کمبود نیروی کار بیشتر در مشاغلی مانند اپراتور مرکز تماس (تسلط به زبان های خارجی)، مونتاژ کنندگان ماشین آلات مکانیکی و اپراتورهای کارخانجات تولید کاغذ به چشم می خورد.

4.5/5 - (4 امتیاز)
مقالات مشابه
مهاجرت به یونان مهاجرت به یونان

مهاجرت به یونان و روش های اقامت در یونان در این مطلب مورد بررسی قرار می گیرد. مهاجرت به یونا...

تحصیل در رشته پرستاری یونان تحصیل در رشته پرستاری یونان

معمولا اکثر دانشجویان ایرانی برای تحصیل پرستاری متقاضی تحصیل در رشته پرستاری یونان می باش...

خرید ملک در یونان خرید ملک در یونان

خرید ملک در یونان یکی از روش هایی است که متقاضیان مهاجرت به این کشور، می توانند با شرایط ویژ...

نظرات کاربران
رامین رجبی

من رامین استم مدت سه ماه میشود در یونان آتن استم در کمپ زندگی میکنم و میخواهم کار کنم سه برگه دارم کارت سرخ اجازه نامه کار هم دارم میخواهم کار کنم با تشکر

مونا میرباقری

با سلام. لطفا با شماره 02172207 تماس بگیرید تا کارشناسان راهنماییتان کنند.

بهرنگ

کار در یونان برای ایرانیان آسون پیدا میشه؟

آتیه آفرینان

باسلام،کشور یونان گزینه ی خوبی برای کار می باشد اما رزومه ی تحصیلی و کاری شما در پیدا کردن کار نقش دارد. جهت دریافت مشاوره با شماره ی 02172207 تماس بگیرید.

مشاهده نظرات بیشتر
Call Now Button