کار در پرتغال همواره مورد توجه بوده است و متقاضیان زیادی نیز از طریق کار قصد مهاجرت به این کشور را دارند. در این مقاله می خواهیم شرایط کار در پرتغال را بررسی کنیم و به مدارک اخذ ویزای کار پرتغال اشاره کنیم.

از آنجا که اقامت پرتغال به سبب استانداردهای بالای زندگی در این کشور، ایرانیان بسیاری را مجذوب خود کرده است به همین جهت بر آن شدیم پیرامون مسائل مهم راجع به ویزای کار پرتغال و کار در پرتغال مطالبی را مورد مطالعه و بررسی قرار دهیم تا راهنمای شما مخاطبان همیشگی ما باشد.
نرخ بیکاری، مشاغل مورد نیاز 2024 پرتغال، میزان دستمزد و نکات مربوط به شرایط کاری پرتغال و اخذ ویزای کار  پرتغال از جمله مواردی است که در این مقاله مورد بحث قرار گرفت.

بررسی شرایط کار در پرتغال

درخواست مشاوره مهاجرت

همراهان عزیز، لطفا برای ارزیابی اولیه و گرفتن مشاوره مهاجرتی، فرم درخواست زیر را تکمیل کرده و منتظر تماس ما در سریع ترین زمان ممکن باشید.

  • این فیلد برای اعتبار سنجی است و باید بدون تغییر باقی بماند .

کار در پرتغال

پایتخت این کشور شهر زیبای لیسبون است که مرکز سیاسی پرتغال محسوب می شود. سطح رفاه و کیفیت زندگی در این کشور از استاندارد بالایی برخوردار است. همچنین کشور پرتغال یکی از امن ترین کشورهای دنیا به شمار می رود. در طی سال های اخیر اقتصاد کشور پرتغال در جهت رشد و توسعه قرار گرفته است و صنایع بسیار زیادی رونق گرفته است. زبان رسمی این کشور پرتغالی است.

واحد پول ملی پرتغال یورو است و این کشور یکی از کشورهای عضو اصلی منطقه یورو به حساب می آید. کشور پرتغال برای جذب مهاجران در تلاش است تا با ایجاد امکانات و شرایط متنوع زندگی، کار و تحصیل بستری مناسب برایشان رقم بزند. یکی از منابع اصلی درآمدزایی این کشور را می توان صنعت توریسم نام برد. شهرهای بزرگ پرتغال همچون لیسبون و پورتو، گزینه های بسیار خوبی برای سرمایه گذاری در این  کشور هستند.

کار در پرتغال

ویزای کار در پرتغال

ایرانیانی که قصد مهاجرت به پرتغال از طریق اخذ ویزای کاری دارند، نیاز به یک پیشنهاد کاری (JOB OFFER) از یک کارفرمای پرتغالی یا شرکت تجاری دارند. در این روش داشتن پیشنهاد کاری برای افرادی که مهارت و تخصص علمی دارند، از یک کارفرمای پرتغالی الزامی است.
چنانچه متقاضی بتواند از سازمان یا شرکتی دعوتنامه دریافت کند، کارفرما باید با انتشار آگهی از نیروی کار داخلی پرتغال و حتی کشور های حوزه شنگن نیز اطمینان حاصل کند.

در صورتی که فردی پیدا نشود که این شغل را بتواند انجام دهد، از نیروی کار خارجی استفاده می شود. در این روش متقاضیان می توانند از سایت ها و موسسات کاریابی در کشور پرتغال کمک بگیرند تا مشاغل مورد نیاز این کشور را پیدا کنند تا برای مصاحبه آماده شوند و با رزومه قوی بتوانند یک موقعیت مناسب برای خود پیدا کنند.

ویزای کار در پرتغال

مدارک مورد نیاز ویزای کار در پرتغال

برای اخذ مجوز کار و دریافت ویزای کار پرتغال مدارکی مورد نیاز این کشور است که بهتر است مدارک به ترتیب درخواست سفارت باشد و نقص در پرونده می تواند منجر به رد شدن پرونده شود. مدارک مورد نیاز ویزای کار پرتغال به شرح زیر است:

  • پاسپورت معتبر
  • مدارک شناسایی متقاضی
  • دعوتنامه کاری از سوی کارفرمای پرتغالی
  • مدارک تحصیلی
  • رزومه کاری مرتبط با شغل مورد نظر و ارائه مدارکی که بتواند آن را ثابت کند (مانند سابقه بیمه)
  • گواهی عدم سو پیشینه
  • مدارک مهارت های زبان مورد نیاز کشور پرتغال (انگلیسی یا پرتغالی)
  • 2 قطعه عکس جدید پاسپورتی
  • پرینت حساب بانکی 6 ماه اخیر و تمکن مالی

تمام مدارک علاوه بر نسخه اصلی باید یک نسخه به صورت ترجمه رسمی نیز برای سفارت ارسال می شود.

مشاوره و تماس
021-72207

نرخ بیکاری در پرتغال

بررسی نرخ بیکاری در روند مهاجرت کاری به کشور پرتغال بسیار حائز اهمیت است. زیرا نرخ بیکاری مناسب و پایین می تواند رونق اقتصادی، توسعه صنایع، پویایی تجارت ها، کسب و کارهای بزرگ و کوچک را نشان دهد هرچه این نرخ پایین تر باشد رشد اقتصادی بالاتر است. نرخ بیکاری در کشور پرتغال حدود 7 درصد بوده است.
این رقم در نرخ بیکاری نسبت به بعضی از کشورهای اروپایی نرخ مطلوبی نیست. نرخ بیکاری یکی از موارد مهم برای شناخت بازار کار یک کشور به حساب می آید.

مشاغل موردنیاز پرتغال در سال

دولت پرتغال هر سال، لیستی از مشاغل مورد نیاز را منتشر می کند که شامل مشاغلی است که نیاز به مهارت و تجربه و همچنین تحصیلات آکادمیک دارد. لیست مشاغل مورد نیاز هر کشوری می تواند در این زمینه اطلاعات کافی را به متقاضی کار بدهد و فرد متقاضی بتواند مهارت و تخصص خود را بررسی و ارتقا دهد.
برخی از مشاغلی که کشور پرتغال با کمبود نیرو با آن مواجه است شامل موارد زیر می شود:

  • فناوری اطلاعات
  • متخصص IT
  • متخصصین سلامت و امور بهداشت (خدمات درمانی)
  • بیوتکنولوژی (فناوری زیست محیط)
  • داروسازی و داروشناسی
  • محصولات شیمیایی
  • مشاغل مربوط به گردشگری

میزان حقوق کار در پرتغال

حقوق و دستمزد در کشور پرتغال در هر شهر متفاوت است اما به طور کلی به عوامل مختلفی بستگی دارد که هر کدام از آنها می تواند بر روی حقوق ماهیانه هر فرد تاثیر بسزایی داشته باشد. میزان تحصیلات، جنسیت، سابقه کاری و نیز محل کار از عواملی هستند که مستقیما روی میزان حقوق دریافتی می تواند موثر باشد.

افرادی که سابقه کاری بالاتر دارند حقوق دریافتی آنها نیز به میزان سابقه آنها افزایش می یابد. متوسط درآمد در کشور پرتغال در سال 2021، در حدود 36000 یورو در سال، برای مشاغل مختلف تعریف شده است.

میزان حقوق کار در پرتغال

نحوه کاریابی در پرتغال

برای اخذ ویزای کار کشور پرتغال، دانستن راه های جستجوی کار و نحوه کاریابی از اهمیت زیادی برخوردار است. تسلط به زبان انگلیسی و به خصوص زبان پرتغالی یکی از مسائل مهم در اخذ پیشنهاد کاری در شغل مورد نظر است.
داشتن رزومه قوی می تواند شانس افراد را برای دریافت شغل بیشتر کند. بهترین و سریع ترین حالت برای کاریابی در پرتغال برای ایرانیان استفاده از وب سایت های کاریابی معتبر است. زیرا لیست گسترده ای از شغل ها و شرکت ها را در اختیار افراد می گذارند.

ایرانیانی که دارای شرایط لازم برای کار در پرتغال باشند شانس بیشتری برای هماهنگ شدن با لیست مشاغل مورد نیاز داشته باشند. در واقع وب سایت های کاریابی و موسسات کاریابی پل ارتباطی میان فرد متقاضی کار و کارفرمای پرتغالی است و راه رسیدن به یک پیشنهاد کاری را آسان می کند. در این روش وکلای مجرب موسسه مهاجرتی آتیه آفرینان ایرانیان به خوبی می توانند به افراد کمک کنند تا شغل مورد نظر خود را پیدا کنند.

بررسی ویزای همراه پرتغال

ویزای همراه از مهم ترین مسائلی است که اغلب ایرانیان متاهل نگران آن هستند که می توانند همسر و فرزندانشان را همراه با خود به کشور پرتغال بیاورند یا نه؟
کشور پرتغال با اخذ ویزای کار به افراد این اجازه را می دهد که برای همسر و فرزندان زیر 18 سال خود، درخواست ویزای همراه دهند. متقاضی برای درخواست ویزای همراه خود باید مدارکی را ارائه دهد که شامل تمکن مالی جهت تامین هزینه های زندگی همراهان در پرتغال و سند ازدواج می شود.

وضعیت اقامت و اخذ تابعیت در پرتغال

به طور معمول ایرانیانی که به دنبال ویزای کار در پرتغال می آیند قصدشان اخذ اقامت دائم و پاسپورت این کشور است. افرادی که بتوانند از طریق ویزای کاری مجوز دریافت کنند در ابتدا اقامت موقت به آنها اعطا می شود.

متقاضیان پس از 5 سال زندگی پیوسته در کشور پرتغال در صورتی که قرارداد کاری خود را تمدید کنند و بیمه و مالیات پرداخت نمایند، می توانند اقامت دائم این کشور را دریافت کنند و پس از آن برای تابعیت پرتغال درخواست دهند. برای اخذ تابعیت، دانستن زبان رسمی این کشور از الزامات است.

وضعیت اقامت و تابعیت پرتغال

سخن پایانی

کارشناسان ما در موسسه مهاجرتی آتیه آفرینان ایرانیان بر اساس شرایط شما، روش های مناسب برای اخذ تابعیت و اقامت کاری در کشور پرتغال  را ارائه خواهند داد. جهت کسب اطلاعات بیشتر در زمینه مهاجرت به کشور پرتغال از طریق ویزای کار می توانید با مشاوران مجرب ما تماس حاصل نموده و مشاوره رایگان تلفنی دریافت نمایید.
همچنین می توانید در قسمت انتهای مقاله، در قسمت دیدگاه (ثبت پرسش) نظرات و پرسش های خود را بیان نموده و پاسخ خود را در کوتاه ترین زمان ممکن دریافت کنید.

5/5 - (2 امتیاز)
مقالات مشابه
مهاجرت و اقامت سرمایه گذاری در پرتغال مهاجرت و اقامت سرمایه گذاری در پرتغال

مهاجرت و اقامت سرمایه گذاری پرتغال از راه های سریع و مطمئن است که افراد بسیاری را برای مهاج...

خرید ملک در پرتغال خرید ملک در پرتغال

یکی از بهترین راه ها برای سرمایه گذاری در پرتغال، خرید ملک در پرتغال است. ثبات اقتصادی این ک...

مهاجرت به پرتغال مهاجرت به پرتغال

کشور پرتغال عضو اتحادیه اروپا و شنگن است، و جاذبه های تاریخی و گردشگری بسیار زیبا دارد.خدما...

نظرات کاربران
حمید

باعرض سلام و ارادت و تشکر، خدمت عزیزانی که لطف کردن و این اطلاع رسانی را برای مهاجرین به کشور پرتغال تهیه کردن،امیدوارم شرایطی بوجود بیاد تا از طریق شرکت شما بتونم خانواده ام را به کشور پرتغال بفرستم در آخر مجددا از شما و گروه مجرب شما تشکر میکنم.

آتیه آفرینان

با سلام چراکه نه دوست عزیز جهت مشاوره و بررسی اولیه با شماره 02172207تماس بگیرید همکاران راهنماییتون می کنند. سپاس از لطف شما

اشرفی

خیلی خوب بود

آتیه آفرینان

سپاسگذاریم.

مشاهده نظرات بیشتر
Call Now Button