کار در نروژ و شرایط اخذ ویزای کار نروژ در این مطلب مورد بررسی قرار می گیرد. برای کار در نروژ به مدارک تحصیلی و تخصص در شغل مورد نظر نیاز است. در صورتی که واجد شرایط کار در نروژ باشید، می توانید با مشورت از وکیل مهاجرت به نروژ برای کار در این کشور اقدام کنید. نروژ کشوری پیشرفته با اقتصاد بسیار قوی بوده و شرایط مطلوبی در کار و زندگی شما ایجاد می کند.

کار در نروژ

بررسی شرایط کار در نروژ

درخواست مشاوره مهاجرت

همراهان عزیز، لطفا برای ارزیابی اولیه و گرفتن مشاوره مهاجرتی، فرم درخواست زیر را تکمیل کرده و منتظر تماس ما در سریع ترین زمان ممکن باشید.

  • این فیلد برای اعتبار سنجی است و باید بدون تغییر باقی بماند .

کار در نروژ

پادشاهی نروژ کشوری مستقل در شبه جزیره اسکاندیناوی در شمال اروپا است. دانمارک، نروژ و سوئد با هم منطقه اسکاندیناوی را تشکیل می دهند. نروژ یک سلطنت مشروطه است و قدرت بین پارلمان، کابینه و دیوان عالی تقسیم می شود. نروژ مرز مشترک طویلی با سوئد دارد.
این کشور همچنین از شمال شرقی با فنلاند و روسیه همسایه است و یک خط ساحلی گسترده رو به اقیانوس اطلس و دریای بارنتس دارد. مناطق ساحلی عموما در زمستان معتدل است و در تمامی مناطق تابستان ها گرم است.

از نظر بانک جهانی و صندوق بین المللی پول نروژ چهارمین درآمد سرانه را در جهان دارد. صنعت نفت و گاز از اهمیت حیاتی در اقتصاد کشور برخوردار است. خارج از خاورمیانه نروژ بزرگ ترین تولید کننده نفت و گاز در جهان است. به طور کلی اقتصاد نروژ شرایط پایداری داشته و برای نیروی کار خارجی گزینه مناسبی است. در ادامه در رابطه با کار در نروژ برای ایرانیان و شرایط بازار کار نروژ اطلاعاتی به شما ارائه می دهیم.

مشاوره و تماس
021-72207

شرایط کار در نروژ

کار در نروژ همانند بسیاری از کشورها نیاز به اخذ ویزای کار نروژ دارد. شرط اصلی برای دریافت ویزای نروژ پیشنهاد شغلی از طرف کارفرما در نروژ بوده و شخص متقاضی باید دارای مدرک دانشگاهی یا آموزش حرفه ای باشد.
به این نوع ویزا در اصطلاح ویزای جاب آفر نروژ (Job offer) می گویند. در نروژ امکان دریافت ویزای جستجوی کار وجود ندارد و تنها افرادی که تحصیلات خود را در نروژ به پایان رسانده اند، می توانند در مدت زمان مشخصی برای دریافت این ویزا اقدام کنند.

پس از دریافت پیشنهاد کار باید درخواست ویزای کار را به صورت آنلاین در وبسایت اداره مهاجرت به نروژ تکمیل کنید. در صورتی که شرایط زیر را دارا باشید، می توانید برای اخذ ویزای کار نروژ و اجازه کار در نروژ اقدام کنید.

  • شما دارای یکی از مدارک زیر هستید:
  • تحصیلات عالی را به پایان رسانده اید.
  • مدارک ویژه ای دارید، که شما را واجد شرایط شغل مورد نظر می کند. حتی اگر تحصیلات مناسب نداشته باشید.
  • از طرف کارفرمایی در نروژ پیشنهاد کار دریافت کرده اید.
  • کار پیشنهاد شده تمام وقت است.
  • طبق توافق و قرارداد حقوق ذکر شده کمتر از حقوق یک شهروند نروژی نیست.
  • سن شما بالای 18 سال است.
  • سابقه کیفری ندارید.

مدارک مورد نیاز کار در نروژ

همانطور که گفتیم کار در نروژ نیاز به ویزای کار دارد. پس از آن که پیشنهاد شغلی از کارفرما دریافت کردید، باید برای اخذ ویزای کار نروژ مدارکی را جمع آوری کنید و در روز تعیین شده به سفارت نروژ ارائه دهید. مدارک ویزای کار نروژ به شرح زیر است:

  • پاسپورت معتبر؛ به همراه کپی از تمامی صفحات پاسپورت
  • فرم درخواست ویزای کار نروژ؛ پس از تکمیل فرم در وبسایت مربوطه فرمی به صورت PDF در اختیار شما قرار می گیرد، که باید آن را تکمیل کرده و ضمیمه مدارک کنید.
  • دو قطعه عکس در ابعاد گذرنامه
  • اثبات اقامت در نروژ؛ به عنوان مثال ارائه اجاره نامه کتبی. در صورتی که هنوز محلی برای اقامت پیدا نکرده اید، توضیحات لازم در رابطه با چگونگی اقامت در نروژ به صورت کتبی ارائه دهید.
  • فرم پیشنهاد استخدام که کارفرمای مربوطه باید آن را پر کند.
  • اثبات این که حقوق شما با شرایط ذکر شده در مورد حقوق برابر است. این مورد با ارائه قراردادی که حقوق در آن ذکر شده است، ثابت می شود.
  • مدارک تحصیلی
  • سابقه کار؛ با ارائه اسنادی از کارفرمایان قبلی که نوع کار، حقوق و شرایط شما در آن ها ذکر شده است.
  • ارائه رزومه
  • اگر در جایی به غیر از کشور خود زندگی می کنید، لازم است اثبات کنید، اقامت شما کاملا قانونی است و در 6 ماه گذشته اجازه اقامت داشته اید.

باید در زمان ارائه مدارک نسخه اصلی و کپی آن ها را همراه داشته باشید. اسناد باید به زبان انگلیسی یا نروژی توسط مترجم رسمی ترجمه شود. بسته به شرایط شما ممکن است، سفارت مدارک بیشتری از شما بخواهد. از زمانی که درخواست ویزای کار در نروژ را تحویل می دهید، پردازش درخواست تا 8 هفته طول می کشد.

مدارک موردنیاز کار در نروژ

بازار کار نروژ

برای افرادی که تمایل دارند، خارج از کشور کار کنند، کار در نروژ می تواند گزینه بسیار مناسبی باشد. این کشور دارای اقتصادی پایدار است و در اوایل سال 2021 نرخ بیکاری آن به 3.8% رسیده است. عمده ترین صنایع در نروژ عبارتند از:

  • کشاورزی
  • ماهیگیری
  • فرآوری مواد غذایی
  • معدن
  • نفت و گاز
  • حمل دریایی

به طور معمول افراد خارجی که برای کار به نروژ مهاجرت می کنند، در بخش های زیر مشغول به کار می شوند:

بازار کار نروژ
بازار کار نروژ

متوسط حقوق مشاغل مختلف در نروژ

نروژ یکی از ثروتمند ترین کشورهای جهان است، که به طور مداوم نیروی کار واجد شرایط از کشورهای دیگر جذب می کند. پایتخت نروژ، اسلو کیفیت زندگی بالایی را ارائه می دهد و کشور ایده آلی برای متخصصانی است، که به دنبال رشد شغلی هستند. حداقل حقوق در نروژ در سال 2022 برای یک ساعت کار حدود 167 کرون (19.50 دلار) است.
متوسط حقوق در نروژ حدود 31 هزار کرون (3600 دلار) می باشد، که یکی از بالاترین میانگین های حقوق در اروپا محسوب می شود. در جدول زیر می توانید متوسط حقوق در مشاغل مختلف را مشاهده کنید.

شغل مورد نظرمتوسط حقوق ماهانه بر حسب کرونمتوسط حقوق ماهانه بر حسب دلار آمریکا
تحلیل گر فناوری اطلاعات60 هزار کرون7298.34 دلار
مدیر پروژه60 هزار کرون7298.34 دلار
مهندس عمران60 هزار کرون7298.34 دلار
معمار57 هزار کرون6933.42 دلار
مهندس مکانیک57 هزار کرون6933.42 دلار
پرستار46 هزار کرون5595.39 دلار
پزشک عمومی70 هزار کرون8514.73 دلار
دندانپزشک64 هزار کرون7784.90 دلار
داروساز59 هزار کرون7176.70 دلار
حسابدار50 هزار کرون6081.95 دلار
وکیل65 هزار کرون7906.53 دلار
طراح45 هزار کرون5473.76 دلار
روزنامه نگار50 هزار کرون6081.95 دلار

اخذ اقامت دائم نروژ

اجازه کار در نروژ برای 2 سال اعتبار دارد. در صورتی که بخواهید به کار در نروژ ادامه دهید، می توانید برای 2 سال دیگر نیز آن را تمدید کنید. پس از 3 سال اقامت مداوم در نروژ می توانید برای اخذ اقامت دائم نروژ اقدام کنید.
برای تمدید اجازه کار نروژ باید یک درخواست آنلاین در وبسایت اداره مهاجرت انجام دهید. ملاقات با پلیس نروژ با شما هماهنگ شده و باید مدارک لازم را ارائه دهید. همچنین لازم است هزینه درخواست را پرداخت کنید.

بررسی ویزای همراه در نروژ

با دریافت ویزای نروژ شما می توانید، اعضای خانواده را همراه خود به نروژ ببرید. برای اعضای خانواده باید ویزای خانوادگی نروژ را دریافت کنید. افراد خانواده که می توان برای آن ها ویزا دریافت کرد، عبارتند از:

  • همسر؛ سن هر دوی شما باید بالای 24 سال باشد، یا در انتظار فرزند باشید و یا حداقل 2 سال از زندگی مشترک شما گذشته باشد.
  • فرزندان زیر 18 سال
  • فرزندان بالای 18 سال اگر یکی از 3 شرط زیر را داشته باشند.
  • فرزند شما بین 18 تا 21 سال است و ازدواج نکرده است. قبلا اجازه اقامت در نروژ را داشته است.
  • اگر فرزندتان را از نظر مالی حمایت می کنید و با شما زندگی می کند، اجازه کار و تحصیل در نروژ را ندارد.
  • فرزند شما مشکلاتی از نظر سلامتی دارد.

برای این که بتوانید اعضای خانواده را همراه خود به نروژ ببرید، باید سالانه حداقل 238410 کرون نروژ (29000 دلار آمریکا) درآمد داشته باشید.

بررسی ویزای همراه در نروژ

سخن پایانی

جهت کسب اطلاعات بیشتر در مورد کار در نروژ برای ایرانیان و هر گونه سوال در این رابطه می توانید با کارشناسان ما در موسسه مهاجرتی آتیه آفرینان ایرانیان تماس بگیرید و مشاوره رایگان تلفنی داشته باشید. همچنین می توانید سوالات خود را در بخش دیدگاه، که پایین همین مطلب قرار دارد، عنوان کنید. کارشناسان ما در سریع ترین زمان ممکن پاسخ شما را ارسال می کنند.

سوالات متداول

عمده ترین صنایع در نروژ کدامند؟

کشاورزی، ماهیگیری، فرآوری مواد غذایی، معدن، نفت و گاز، حمل دریایی

در نروژ امکان دریافت ویزای جستجوی کار وجود دارد؟

خیر، در نروژ امکان دریافت ویزای جستجوی کار وجود ندارد و تنها افرادی که تحصیلات خود را در نروژ به پایان رسانده اند، می توانند در مدت زمان مشخصی برای دریافت این ویزا اقدام کنند.

شرط اصلی برای درلافت ویزای کار نروژ چیست؟

شرط اصلی برای دریافت ویزای نروژ پیشنهاد شغلی از طرف کارفرما در نروژ بوده و شخص متقاضی باید دارای مدرک دانشگاهی یا آموزش حرفه ای باشد.

متوسط حقوق در نروژ چقدر است؟

متوسط حقوق در نروژ حدود 31 هزار کرون (3600 دلار) می باشد، که یکی از بالاترین میانگین های حقوق در اروپا محسوب می شود.

3/5 - (2 امتیاز)
مقالات مشابه
مهاجرت به نروژ مهاجرت به نروژ

مهاجرت به نروژ همواره متقاضیان خاص خودش را داشته است. طبیعتاً این افراد جویای آگاهی از روش ...

تحصیل رایگان در نروژ تحصیل رایگان در نروژ

تحصیل رایگان در نروژ برای تمامی دانشجویان بین المللی یک مزیت مهم محسوب می شود. اگر قصد پذیر...

جاذبه های توریستی کشور نروژ جاذبه های توریستی کشور نروژ

کشور نروژ همیشه از نظر زیبایی مورد توجه گردشگران بوده است . این کشور هر چیزی که یک گردشگر ان...

نظرات کاربران
Call Now Button