کار در فنلاند همواره مورد توجه بوده است و متقاضیان زیادی نیز از طریق کار قصد مهاجرت به این کشور را دارند. در این مقاله می خواهیم شرایط کار در فنلاند را بررسی کنیم و به مدارک اخذ ویزای کار فنلاند اشاره کنیم.

از آنجا که اقامت فنلاند به سبب استانداردهای بالای زندگی در این کشور، ایرانیان بسیاری را مجذوب خود کرده است به همین جهت بر آن شدیم پیرامون مسائل مهم راجع به ویزای کار فنلاند و کار در فنلاند مطالبی را مورد مطالعه و بررسی قرار دهیم تا راهنمای شما مخاطبان همیشگی ما باشد.
نرخ بیکاری، مشاغل مورد نیاز 2024 فنلاند، میزان دستمزد و نکات مربوط به شرایط کاری فنلاند و اخذ ویزای کار فنلاند از جمله مواردی است که در این مقاله مورد بحث قرار گرفته است.

کار در فنلاند

بررسی شرایط کار در فنلاند

درخواست مشاوره مهاجرت

همراهان عزیز، لطفا برای ارزیابی اولیه و گرفتن مشاوره مهاجرتی، فرم درخواست زیر را تکمیل کرده و منتظر تماس ما در سریع ترین زمان ممکن باشید.

  • این فیلد برای اعتبار سنجی است و باید بدون تغییر باقی بماند .

کار در فنلاند

کشور فنلاند در شمال اروپا و در حوزه اسکاندیناوی واقع شده است. قسمت شمالی فنلاند در قطب شمال قرار گرفته است که زمستان های سرد و سختی را رقم می زند. پایتخت این کشور هلسینکی نام دارد و زبان رسمی کشور فنلاندی و سوئدی است. اما زبان انگلیسی نیز در این کشور رواج بسیار زیادی دارد.

واحد پول آن یورو است. فنلاند یکی از کشورهای مناسب برای زندگی و کار در جهان شناخته شده است. همچنین دولت فنلاند با ارائه فرصت های شغلی مختلف، موجب جذب متخصصان زیادی می شود. فنلاندی ها با داشتن یک سیستم عالی تامین اجتماعی، از سطح بالایی در زندگی برخوردار هستند و کار در فنلاند دارای شرایط بسیار خوبی برای مهاجران نیز می باشد.

ویزای کار در فنلاند

ایرانیانی که قصد مهاجرت به فنلاند از طریق اخذ ویزای کاری دارند، به یک پیشنهاد کاری یا  JOB OFFER نیاز دارند. در این روش داشتن پیشنهاد کاری از یک کارفرمای فنلاندی الزامی است. افراد متقاضی باید توجه داشته باشند که رزومه کاری و تحصیلی این افراد نقش تعیین کننده ای در ورود آن ها به بازار کار این کشور خواهد داشت.

چنانچه متقاضی بتواند از سازمان یا شرکتی دعوتنامه دریافت کند، کارفرما باید با انتشار آگهی از نیروی کار داخلی فنلاند اطمینان حاصل کند.
در صورتی که از فردی پیدا نشود که این شغل را بتواند انجام دهد، از نیروی کار خارجی استفاده می شود. در این روش کار در فنلاند متقاضیان می توانند از سایت ها و موسسات کاریابی در کشور فنلاند کمک بگیرند تا مشاغل مورد نیاز این کشور را پیدا کنند.

مدارک مورد نیاز ویزای کار در فنلاند

برای اخذ ویزای کار در فنلاند، مدارک و شرایط خاصی وجود دارد که متقاضیان می توانند با ارائه مدارک خود برای اخذ ویزا درخواست دهند. این مدارک برای کاریابی متقاضی نیز باید ارائه شوند که شامل موارد زیر می شوند:

  • پاسپورت معتبر
  • گواهی عدم سوء پیشینه
  • ارائه ی مدارک هویتی مانند، شناسنامه، کارت ملی و..
  • رزومه ی کاری و تحصیلی (CV)
  • مدارک تحصیلی
  • فرم تکمیل شده درخواست ویزای کار فنلاند
  • دعوتنامه کارفرمای معتبر
  • بیمه سلامت
  • قرارداد کاری بین متقاضی و کارفرمای فنلاندی
  • ۲ قطعه عکس پاسپورتی
  • گواهی تمکن مالی
مدارک مورد نیاز ویزای کار در فنلاند
مدارک مورد نیاز ویزای کار در فنلاند برای ایرانیان

نرخ بیکاری در فنلاند

بررسی نرخ بیکاری در روند کار در فنلاند بسیار حائز اهمیت است. زیرا نرخ بیکاری مناسب و پایین می تواند رونق اقتصادی، توسعه صنایع، پویایی تجارت ها، کسب و کارهای بزرگ و کوچک را نشان دهد هرچه این نرخ پایین تر باشد رشد اقتصادی بالاتر است.
نرخ بیکاری یکی از موارد مهم برای شناخت بازار کار یک کشور به حساب می آید. طبق آمار نرخ بیکاری در فنلاند در حدود 8 درصد است که نشان می دهد شرایط کار در این کشور نسبت به دیگر کشورهای اروپایی مطلوب نیست.

نرخ بیکاری در فنلاند
نرخ بیکاری در فنلاند

مشاغل مورد نیاز فنلاند در سال 2022

دولت فنلاند هر سال، لیستی از مشاغل مورد نیاز را منتشر می کند که شامل مشاغلی است که نیاز به مهارت و تجربه و همچنین تحصیلات آکادمیک دارد. لیست مشاغل مورد نیاز هر کشوری می تواند در این زمینه اطلاعات کافی را به متقاضی کار بدهد و فرد متقاضی بتواند مهارت و تخصص خود را بررسی و ارتقاء دهد. حتما مقاله تحصیل در فنلاند را هم برای اطلاعات بیشتر مطالعه کنید.

چنانچه حیطه کاری آن ها متناسب با این مشاغل بود برای کار در فنلاند اقدام نمایند. برخی از مشاغلی که کشور فنلاند در سال 2022 با کمبود نیروی متخصص با آن مواجه است شامل موارد زیر می شود:

  • مهندسی عمران و مشاغل فنی
  • مهندسین برق و تکنسین های مکانیکی
  • امور مالی و حسابداری
  • اموزش و پرورش
  • بهداشت، پزشکی
  • روانشناسی
  • بازاریابی و تبلیغات
  • فناوری اطلاعات و مخابرات
  • خدمات عمومی و اجتماعی
  • پرستار

میزان حقوق در فنلاند

حقوق و دستمزد در کشور فنلاند در هر شهر متفاوت است اما به طور کلی به عوامل مختلفی بستگی دارد که هر کدام از آنها می تواند بر روی حقوق ماهیانه هر فرد تاثیر بسزایی داشته باشد. میزان تحصیلات، جنسیت، سابقه کاری و نیز محل کار از عواملی هستند که مستقیما روی میزان حقوق دریافتی می تواند موثر باشد.
افرادی که سابقه کاری بالاتر دارند حقوق دریافتی آنها نیز به میزان سابقه آنها افزایش می یابد. متوسط درآمد سالانه کار در فنلاند در سال 2022، در حدود 54.356 یورو تعریف شده است.

میزان حقوق در فنلاند
میزان حقوق در فنلاند برای ایرانیان

نحوه کاریابی در فنلاند

برای اخذ ویزای کار در فنلاند، دانستن راه های جستجوی کار و نحوه کاریابی از اهمیت زیادی برخوردار است. تسلط به زبان انگلیسی یا فنلاندی، یکی از مسائل مهم در اخذ پیشنهاد کاری در شغل مورد نظر است.
داشتن رزومه قوی می تواند شانس افراد را برای دریافت شغل بیشتر کند. بهترین و سریع ترین حالت برای کاریابی در فنلاند استفاده از وب سایت های کاریابی معتبر است. زیرا لیست گسترده ای از شغل ها و شرکت ها را در اختیار افراد می گذارند.

ایرانیانی که دارای شرایط لازم برای کار در فنلاند باشند شانس بیشتری برای هماهنگ شدن با لیست مشاغل مورد نیاز داشته باشند. در واقع وب سایت های کاریابی و موسسات کاریابی پل ارتباطی میان فرد متقاضی کار و کارفرمای فنلاندی است و راه رسیدن به یک پیشنهاد کاری را آسان می کند.

بررسی ویزای همراه فنلاند

ویزای همراه از مهم ترین مسائلی است که اغلب ایرانیان متاهل نگران آن هستند که می توانند همسر و فرزندانشان را همراه با خود به کشور فنلاند بیاورند یا نه؟ کشور فنلاند با اخذ ویزای کار در فنلاند به افراد این اجازه را می دهد که برای همسر و فرزندان زیر 18 سال خود، درخواست ویزای همراه دهند. تنها زمانی می تواند خانواده خود را به همراه داشته باشد که قرارداد کاری دریافت کرده باشد.
متقاضی برای درخواست ویزای همراه خود باید مدارکی را ارائه دهد که شامل تمکن مالی جهت تامین هزینه های زندگی همراهان در فنلاند و همچنین ارائه مدارکی جهت اثبات محل سکونت می شود.

وضعیت اقامت و اخذ تابعیت در فنلاند

معمولا ایرانیانی که به دنبال ویزای کار در فنلاند می آیند قصدشان اخذ اقامت دائم و پاسپورت این کشور است. افرادی که بتوانند از طریق ویزای کاری مجوز دریافت کنند در ابتدا اقامت موقت به آنها اعطا می شود.
به طور معمول، هر فرد می تواند پس از 4 سال زندگی مستمر بدون خارج شدن از این کشور و پرداخت مالیات و داشتن شغل، برای اخذ اقامت درخواست دهد. دانش و تسلط به زبان فنلاندی از الزامات اخذ تابعیت فنلاند است.

وضعیت اقامت و تابعیت در فنلاند
وضعیت اقامت و تابعیت در فنلاند

سخن پایانی

کارشناسان ما در موسسه مهاجرتی آتیه آفرینان ایرانیان بر اساس شرایط شما، روش های مناسب برای اخذ تابعیت و اقامت کار در فنلاند را ارائه خواهند داد. جهت کسب اطلاعات بیشتر در زمینه مهاجرت به فنلاند از طریق ویزای کار می توانید با مشاوران مجرب ما تماس حاصل نموده و مشاوره رایگان تلفنی دریافت نمایید.
همچنین می توانید در قسمت انتهای مقاله، در قسمت دیدگاه (ثبت پرسش) نظرات و پرسش های خود را بیان نموده و پاسخ خود را در کوتاه ترین زمان ممکن دریافت کنید.

سوالات متداول

مشاغل موردنیاز کشور فنلاند در سال 2022 چیست؟

مهندسی عمران و مشاغل فنی، مهندسین برق و تکنسین های مکانیکی، امور مالی و حسابداری، آموزش و پرورش، بهداشت، پزشکی، روانشناسی

نحوه کاریابی در فنلاند چگونه است؟

برای اخذ ویزای کار کشور فنلاند، دانستن راه های جستجوی کار و نحوه کاریابی از اهمیت زیادی برخوردار است. تسلط به زبان انگلیسی یا فنلاندی، یکی از مسائل مهم در اخذ پیشنهاد کاری در شغل مورد نظر است.

ایرانیانی که قصد مهاجرت از طریق ویزای کار دارند نیاز به چه چیزی دارند؟

ایرانیانی که قصد مهاجرت به فنلاند از طریق اخذ ویزای کاری دارند، به یک پیشنهاد کاری یا  JOB OFFER نیاز دارند. در این روش داشتن پیشنهاد کاری از یک کارفرمای فنلاندی الزامی است.

متوسط درآمد سالیانه در کشور فنلاند چقدر است؟

افرادی که سابقه کاری بالاتر دارند حقوق دریافتی آنها نیز به میزان سابقه آنها افزایش می یابد. متوسط درآمد سالانه در کشور فنلاند در سال 2021، در حدود 54.356 یورو تعریف شده است.

5/5 - (1 امتیاز)
مقالات مشابه
تحصیل در رشته پرستاری فنلاند تحصیل در رشته پرستاری فنلاند

تحصیل در رشته پرستاری فنلاند با لحاظ کردن شرایط و سیستم آموزشی فنلاند دانشجویان و متقاضیان...

مهاجرت کاری به فنلاند مهاجرت کاری به فنلاند

مهاجرت کاری به فنلاند یکی از راه های ورود به کشور فنلاند و اخذ اقامت این کشور است. همانطور ک...

مهاجرت به فنلاند مهاجرت به فنلاند

مهاجرت به فنلاند و روش های اقامت در فنلاند در این مطلب مورد بررسی قرار می گیرد. میزان تقاضا ...

نظرات کاربران
مهاجری

مرسی از مقاله خوبتون در مورد کار در فنلاند

آتیه آفرینان

سپاس از همراهیتون.

مشاهده نظرات بیشتر
Call Now Button