کار در دانمارک همواره مورد توجه بوده است و متقاضیان زیادی نیز از طریق کار قصد مهاجرت به این کشور را دارند. در این مقاله می خواهیم شرایط کار در دانمارک را بررسی کنیم و به مدارک اخذ ویزای کار دانمارک اشاره کنیم.
از آنجا که اقامت دانمارک به سبب استانداردهای بالای زندگی در این کشور، ایرانیان بسیاری را مجذوب خود کرده است.

به همین جهت بر آن شدیم پیرامون مسائل مهم راجع به ویزای کار دانمارک مطالبی را مورد مطالعه و بررسی قرار دهیم تا راهنمای شما مخاطبان همیشگی ما باشد.
در این مقاله به طور کامل در مورد نحوه اخذ ویزای کاری دانمارک توضیح داده ایم. در صورت هرگونه سوال با کارشناسان ما تماس بگیرید تا از مشاوره رایگان بهره مند شوید.

بررسی شرایط کار در دانمارک

درخواست مشاوره مهاجرت

همراهان عزیز، لطفا برای ارزیابی اولیه و گرفتن مشاوره مهاجرتی، فرم درخواست زیر را تکمیل کرده و منتظر تماس ما در سریع ترین زمان ممکن باشید.

  • این فیلد برای اعتبار سنجی است و باید بدون تغییر باقی بماند .

کار در دانمارک

ایرانیانی که قصد کار در دانمارک دارند، نیاز به یک پیشنهاد کاری (JOB OFFER) از یک کارفرمای دانمارکی یا شرکت تجاری دارند. دانمارک ویزاهای کاری خاصی با شرایط متفاوت ارائه می دهد زیرا در مشاغل مختلفی نیاز به نیروی کار ماهر دارد. به نیروی کار نیاز دارد، به همین جهت.

داشتن یک رزومه قوی که شامل مدارک تحصیلی، سابقه کار حرفه ای و سطح دانش زبان می شود، می تواند روند دریافت پیشنهاد کاری را سریع تر کند و هر چه شخص توانایی های بیشتری داشته باشد شانس بیشتری برای گرفتن کار دارد.
چنانچه متقاضی بتواند از سازمان یا شرکتی دعوتنامه دریافت کند، کارفرما باید با انتشار آگهی به مدت 3 ماه از نیروی کار داخلی دانمارکی و حتی اتحادیه اروپا، اطمینان حاصل کند. در صورت عدم نیروی ماهر دانمارکی، کارفرما می تواند پیشنهاد کاری را به فرد ایرانی بدهد.

کار در دانمارک

پادکست راهنمای دریافت ویزای کار دانمارک

ما در این پادکست کامل ترین و جدیدترین توضیحات را به صورت خلاصه برای آگاه سازی شما آماده کرده ایم امیدواریم برای شما مفید باشد.

مدارک مورد نیاز ویزای کار در دانمارک

برای اخذ مجوز کار و کار در دانمارک مدارکی موردنیاز این کشور است که بهتر است مدارک به ترتیب درخواست سفارت باشد و نقص در پرونده می تواند منجر به رد شدن پرونده شود. مدارک مورد نیاز ویزای کار دانمارک به شرح زیر است:

  • پاسپورت معتبر
  • دعوت نامه کاری از طرف کارفرما در دانمارک
  • مدارک شناسایی متقاضی
  • آخرین مدرک تحصیلی
  • رزومه کاری مرتبط با شغل مورد نظر و ارائه مدارکی که بتواند آن را ثابت کند (مانند سابقه بیمه)
  • گواهی عدم سو پیشینه
  • مدارک مهارت های زبان مورد نیاز کشور دانمارک
  • پرداخت هزینه های صدور ویزای کار
  • 2 قطعه عکس جدید پاسپورتی
  • پرینت حساب بانکی مورد تایید سفارت

تمام مدارک علاوه بر نسخه اصلی باید یک نسخه به صورت ترجمه رسمی نیز برای سفارت ارسال می شود.

نرخ بیکاری در دانمارک

بررسی نرخ بیکاری در روند مهاجرت به دانمارک بسیار حائز اهمیت است. زیرا نرخ بیکاری مناسب و پایین می تواند رونق اقتصادی، توسعه صنایع، پویایی تجارت ها، کسب و کارهای بزرگ و کوچک را نشان دهد هرچه این نرخ پایین تر باشد رشد اقتصادی بالاتر است.

نرخ بیکاری و کار در دانمارک در حدود 4.5 درصد بوده است که نشان می دهد فرصت ها شغلی بسیاری در دانمارک می توان یافت. اقتصاد و بازارهای کاری کشور دانمارک دارای شرایط مطلوب و با ثباتی است.
نرخ بیکاری یکی از موارد مهم برای شناخت بازار کار یک کشور به حساب می آید. آمار نشان می دهد کشور دانمارک با کمبود نیروی کار متخصص در برخی از رشته ها نیز مواجه است. نرخ مالیات بر در آمد افراد در دانمارک 55.8 درصد تخمین زده شده است.

نرخ بیکاری در دانمارک

مشاغل مورد نیاز کشور دانمارک

دولت دانمارک در ابتدای هر سال لیستی از مشاغل مورد نیاز را منتشر می کند که شامل مشاغلی است که نیاز به مهارت و تجربه و همچنین تحصیلات آکادمیک است. با توجه به این که این مشاغل دچار کمبود نیرو است، از این رو فرآیند صدور ویزا یا مجوز کاری در این زمینه ها با مشکلات و سخت گیری کمتری رو به رو است.
لیست مشاغل مورد نیاز هر کشوری می تواند در این زمینه اطلاعات کافی را به متقاضی کار بدهد و فرد متقاضی بتواند مهارت و تخصص خود را بررسی و ارتقا دهد. برخی از مشاغلی که کشور دانمارک در سال 2024 با کمبود نیرو با آن مواجه است شامل موارد زیر می شود:

  • مشاغل مورد نیاز در زمینه مهندسی (مکانیک، ساختمان، نقشه بردار زمین، محیط زیست، انرژی، برق و فناوری اطلاعات)
  • مشاغل مورد نیاز در زمینه بهداشت و درمان (مشاور پزشکی، داروساز، روانشناس، پزشک، دندانپزشک، رادیوگرافی، پرستار، تکنسین آزمایشگاه پزشکی و…)
  • مشاغل مورد نیاز در زمینه IT و فناوری (معمار فناوری اطلاعات، برنامه نویس و توسعه دهنده سیستم، مدیر و مشاور فناوری اطلاعات)
  • معلم و مدرس در زمینه های آموزشی

میزان حقوق در دانمارک

حقوق و دستمزد در کشور دانمارک در هر شهر متفاوت است اما به طور کلی به عوامل مختلفی بستگی دارد که هر کدام از آنها می تواند بر روی حقوق ماهیانه هر فرد تاثیر بسزایی داشته باشد. میزان تحصیلات، جنسیت، سابقه کاری و نیز محل کار از عواملی هستند که مستقیما روی میزان حقوق دریافتی می تواند موثر باشد.

افرادی که سابقه کاری بالاتر دارند حقوق دریافتی آنها نیز به میزان سابقه آنها افزایش می یابد. متوسط درآمد در کشور دانمارک در سال 2024، در حدود 44.366DKK (کرون دانمارک) است. به طور معمول 30 درصد از درآمد صرف اجاره مسکن می شود.

نحوه کاریابی در دانمارک

برای اخذ ویزای کار کشور دانمارک ، دانستن راه های جستجوی کار و نحوه کاریابی از اهمیت زیادی برخوردار است. زیرا متقاصیان ابتدا به یک پیشنهاد شغلی (Job Offer) از یک کارفرمای معتبر در این کشور نیاز دارند. بهترین و سریع ترین حالت برای کاریابی در دانمارک برای ایرانیان استفاده از وب سایت های کاریابی معتبر است.

زیرا لیست گسترده ای از شغل ها و شرکت ها را در اختیار افراد می گذارند. ایرانیانی که دارای شرایط لازم برای کار در دانمارک باشند شانس بیشتری برای هماهنگ شدن با لیست مشاغل مورد نیاز داشته باشند. در واقع وب سایت های کاریابی و موسسات کاریابی پل ارتباطی میان فرد متقاضی کار و کارفرمای دانمارکی است و راه رسیدن به یک پیشنهاد کاری را آسان می کند.

بررسی ویزای همراه دانمارک

ویزای همراه از مهم ترین مسائلی است که اغلب ایرانیان متاهل نگران آن هستند که می توانند همسر و فرزندانشان را همراه با خود به کشور دانمارک بیاورند یا نه؟ کشور دانمارک با اخذ ویزای کار به افراد این اجازه را می دهد که برای همسر و فرزندان زیر 18 سال خود، درخواست ویزای همراه دهند.

از مزایای دیگری که ویزای همراه دارد این است که اگر قرارداد شخص اصلی بالای 6 ماه و بلند مدت باشد، همسر او نیز اجازه کار تمام وقت را دارد. فرزندان نیز بعد از اخذ ویزای همراه از تحصیل رایگان این کشور برخوردار می شوند.
اما متقاضی برای درخواست ویزای همراه خود باید مدارکی را ارائه دهد که شامل تمکن مالی جهت تامین هزینه های زندگی همراهان در دانمارک و سند ازدواج می شود.

وضعیت اقامت و اخذ تابعیت در دانمارک

معمولا ایرانیانی که به دنبال ویزای کار در دانمارک می آیند قصدشان اخذ اقامت دائم و پاسپورت این کشور است. افرادی که بتوانند از طریق ویزای کاری مجوز دریافت کنند در ابتدا اقامت موقت به آنها اعطا می شود.

در صورتی که موفق شوند قرارداد کاری خود را تمدید کنند، مجوز کارشان نیز تمدید می شود و پس از گذشت 5 سال کار و زندگی در این کشور و همچنین پرداخت مالیات و بیمه به این کشور، می توانند برای اقامت دائم و پس از گذشت 3-4 سال از اقامت دائم، برای پاسپورت کشور دانمارک درخواست دهند.

سخن پایانی

کار در دانمارک و شرایط اخذ آن، در این مقاله مورد بررسی قرار گفت. کارشناسان ما در موسسه مهاجرتی آتیه آفرینان ایرانیان بر اساس شرایط شما، روش های مناسب برای اخذ تابعیت و اقامت کاری در کشور دانمارک را ارائه خواهند داد.

جهت کسب اطلاعات بیشتر در زمینه مهاجرت به کشور دانمارک از طریق ویزای کار می توانید با مشاوران مجرب ما تماس حاصل نموده و مشاوره رایگان تلفنی دریافت نمایید. همچنین می توانید در قسمت انتهای مقاله، در قسمت دیدگاه (ثبت پرسش) نظرات و پرسش های خود را بیان نموده و پاسخ خود را در کوتاه ترین زمان ممکن دریافت کنید.

شرایط اقامت دائم در دانمارک چیست؟

در صورتی که موفق شوند قرارداد کاری خود را تمدید کنند، مجوز کارشان نیز تمدید می شود و پس از گذشت 5 سال کار و زندگی در این کشور و همچنین پرداخت مالیات و بیمه به این کشور، می توانند برای اقامت دائم و پس از گذشت 3-4 سال از اقامت دائم، برای پاسپورت کشور دانمارک درخواست دهند.

میزان حقوق در دانمارک چقدر است؟

افرادی که سابقه کاری بالاتر دارند حقوق دریافتی آنها نیز به میزان سابقه آنها افزایش می یابد. متوسط درآمد در کشور دانمارک در سال 2021، در حدود 44.366DKK (کرون دانمارک) است.

برای کار در دانمارک به پیشنهاد کاری نیاز است؟

بله، داشتن پیشنهاد كاری و ارائه آن در كنار دیگر مدارك از الزامات اخذ ویزای کار در دانمارک می باشد.

چه چیزهایی در میزان حقوق کشور دانمارک تاثیر دارد؟

میزان تحصیلات، جنسیت، سابقه کاری و نیز محل کار از عواملی هستند که مستقیما روی میزان حقوق دریافتی می تواند موثر باشد.

5/5 - (2 امتیاز)
مقالات مشابه
شرایط کار پرستاران و پزشکان در دانمارک شرایط کار پرستاران و پزشکان در دانمارک

شرایط کار پرستاران و پزشکان در دانمارک و نحوه اخذ مجوز کار در دانمارک برای پرستاران و پزشکا...

آب و هوای کشور دانمارک آب و هوای کشور دانمارک

کشور دانمارک یکی از کشورهای اروپایی می باشد که در شمال اروپا قرار گرفته است. بسیاری از دانش...

تحصیل پزشکی در کشور دانمارک تحصیل پزشکی در کشور دانمارک

تحصیل پزشکی در کشور دانمارک حدود 6 سال طول می کشد و دورس به 2 زبان دانمارکی و انگلیسی ارائه م...

نظرات کاربران
ناشناس

توضیحات شما عالی بود

آتیه آفرینان

ممنون از نگاهتون.

محدثه

بسیار عالی ممنون از مقاله خوبتون

آتیه آفرینان

سپاسگذارم

مشاهده نظرات بیشتر
Call Now Button