کار در اسلواکی و شرایط اخذ ویزای کار اسلواکی در این مطلب مورد بررسی قرار می گیرد. اگر قصد مهاجرت به اسلواکی از طریق کار را دارید، احتمالا با سوالاتی از این قبیل روبرو می شوید.

کار در اسلواکی و اخذ ویزای کار اسلواکی در این مطلب مورد بررسی قرار گرفته است. همچنین مدارک لازم برای اخذ ویزای کار و روند کار در اسلواکی توضیح داده شده. برای مهاجرت به اسلواکی از طریق کار نیاز به پیشنهاد شغلی از طرف کارفرما می باشد. به همین دلیل پروسه اخذ ویزای کار اسلواکی پروسه پیچیده ای است.

کار در اسلواکی

بررسی شرایط کار در اسلواکی

درخواست مشاوره مهاجرت

همراهان عزیز، لطفا برای ارزیابی اولیه و گرفتن مشاوره مهاجرتی، فرم درخواست زیر را تکمیل کرده و منتظر تماس ما در سریع ترین زمان ممکن باشید.

  • این فیلد برای اعتبار سنجی است و باید بدون تغییر باقی بماند .

کار در اسلواکی

اسلواکی کشوری محصور در خشکی در اروپای مرکزی است. پایتخت اسلواکی شهر براتیسلاوا می باشد. اسلواکی کشور جوانی بوده و از تقسیم شدن چکسلاواکی به کشور چک و اسلواکی به وجود آمده است. این کشور با اتریش، جمهوری چک، مجارستان، لهستان و اوکراین مرز مشترک دارد. اسلواکی در حال حاضر عضو اتحادیه اروپا و عضو منطقه یورو است.
یکی از کشورهایی با رشد سریع در منطقه محسوب می شود و فرصت های شغلی زیادی برای شهروندان اسلواکی و مهاجران در این کشور وجود دارد.

اسلواکی کشوری پیشرفته با اقتصاد قوی است. در رابطه با آزادی های مدنی، آزادی مطبوعات و آزادی اینترنت در شرایط مطلوبی قرار دارد. آب و هوای اسلواکی برای مهاجرت به اسلواکی کاملا مناسب است.
تابستان های این کشور خنک و زمستان های سرد و مرطوب دارد. جمعیت اسلواکی بیش از 5 میلیون نفر است. حدود 80% از جمعیت کشور را شهروندان اسلواکی، 8.5% مجارستانی، 2% رومانی و در صد بسیار کمی شهروندان اوکراینی، آلمانی، لهستانی و روسی تشکیل می دهند. زبان رسمی این کشور اسلواکی است. در صد بسیار کمی به مجارستانی، رومی و روتنی صحبت می کنند.

شرایط کار در اسلواکی

کار در اسلواکی برای ایرانیان نیاز به ویزا و پیشنهاد شغلی از طرف کارفرما دارد. درخواست باید از طریق سفارت اسلواکی در ایران انجام شود. در صورتی که شغل مورد نظر در لیست مشاغل با کمبود نیرو باشد، اجازه اقامت موقت برای شخص متقاضی صادر می شود. افراد خارجی که برای مدت زمان کوتاهی می خواهند، در اسلواکی کار کنند، نیازی به اجازه کار ندارند.
به عنوان مثال شرکت کنندگان در رویدادهای علمی یا هنری که فعالیت کاری آن ها در اسلواکی بیشتر از 30 روز نمی شود، می توانند بدون اجازه کار فعالیت کنند. همچنین نیروهای کاری که بر اساس قرارداد تجاری برای تهیه کالا و خدمات یا تعمیرات صنعتی برنامه نویسی خاصی یا آموزش های تخصصی ارائه می دهند و کار آن ها بیش از 90 روز طول نمی کشد، می توانند بدون اجازه اقامت در اسلواکی کار کنند.

شرط اصلی کار در اسلواکی برای ایرانیان این است، که کارفرما اثبات کند، شهروند اسلواکی یا شهروند کشورهای اتحادیه اروپا که برای این شغل واجد شرایط باشد، وجود ندارد. در صورت وجود نیرو داخل کشور اسلواکی، درخواست شخص متقاضی رد می شود. کارفرما باید حداقل 20 روز قبل از درخواست شخص متقاضی آگهی را در اداره کار، امور اجتماعی و خانواده گزارش دهد. اداره کار در این مدت ارزیابی می کند، که آیا شغل مورد نظر توسط افراد جویای کار در منطقه پر می شود یا نه.
شخص متقاضی پس از تاییدیه از طرف کارفرما و دریافت ویزا باید برای اجازه کاردر اسلواکی اقدام کند. اجازه کار قابل تمدید بوده و تا زمانی که شخص برای همان کارفرما و در همان موقعیت شغلی کار کند، اجازه کار تمدید می شود. در صورتی که شخص متقاضی بخواهد شغل خود را تغییر دهد، باید برای دریافت اجازه کار جدید درخواست دهد.

مدارک موردنیاز کار در اسلواکی

کار در اسلواکی و اخذ ویزای کار اسلواکی نیاز به جمع آوری مدارک مورد نیاز دارد. در صورتی که مدارک شما کامل نباشد، درخواست اجازه کار تایید نمی شود. مدارک کار در اسلواکی به شرح زیر است:

  • پاسپورت معتبر
  • دو قطعه عکس
  • قرارداد کار یا نامه از طرف کارفرما
  • مدارک تحصیلی
  • فرم درخواست
  • اثبات تجربه کاری و صلاحیت
  • بیمه سلامت
  • گواهی سوابق کیفری به همراه ترجمه آن
  • اثبات محل اقامت در اسلواکی؛ در صورتی که ملکی را اجاره کرده اید، باید اجاره نامه از طرف صاحب ملک داشته باشید و در صورتی که صاحب ملک هستید، اسناد مربوطه که همگی در محضر ثبت شده اند، باید ارائه گردد.
  • اثبات تمکن مالی که برای هر ماه 400 یورو ثبت شده است. در صورتی که مدت اقامت بیش از یک سال باشد، باید تمکن مالی برای 12 ماه (5000 یورو) اثبات شود. پوشش مالی را می توان با تایید کارفرما در مورد حقوق توافق شده یا تایید حساب بانکی اثبات کرد.
  • موافقت شهرداری مبنی بر این که محل اقامت از استانداردهای بهداشتی برخوردار است. هزینه اداری این مورد حدود 170 یورو می باشد.
  • پرداخت هزینه اداری صدور اجازه اقامت که 4.50 یورو است.

کلیه اسنادی که خارج از اسلواکی صادر می شوند، باید احراز هویت شده و به طور رسمی به زبان اسلواکی ترجمه شوند.

مدارک موردنیاز کار در اسلواکی
مدارک موردنیاز کار در اسلواکی

متوسط حقوق مشاغل مختلف در اسلواکی

یکی از دقیق ترین آماری که در رابطه با متوسط حقوق در اسلواکی ثبت شده، توسط اداره آمار اسلواکی تهیه شده است. طبق این آمار در سال 2020 حقوق رسمی ماهانه 1000یورو ثبت شده است. بیشترین میزان حقوق در براتیسلاوا و بالاتر از 1600یورو می باشد .کمترین میزان حقوق مربوط به منطقه پرشوف با حقوق 889 یورو است.

یک دهه گذشته حداقل حقوق در اسلواکی افزایش داشته است. این روند احتمالا برای سال های آینده نیز افزایش خواهد یافت و استانداردهای زندگی در شرایط بهتری قرار می گیرد. در جدول زیر می توانید متوسط حقوق مشاغل مختلف را در پایتخت اسلواکی شهر براتیسلاوا مشاهده کنید.

شغل مورد نظرمتوسط حقوق ماهانه در براتیسلاوا
پرستار900 یورو
پزشک عمومی2100 یورو
دندانپزشک2100 یورو
داروساز1200 یورو
مهندس عمران1700 یورو
معمار1700 یورو
مهندس مکانیک1900 یورو
تحلیل گر فناوری اطلاعات1900 یورو
حسابدار1500 یورو
مکیل1900 یورو
نماینده فروش1000 یورو
مدیر مالی2200 یورو
طراح1300 یورو
روزنامه نگار1100 یورو
عکاس1100 یورو
مترجم1100 یورو

قوانین کار در اسلواکی

در اسلواکی هزینه بیمه اجتماعی (9.4%) و هزینه بیمه سلامت (4%) از حقوق افراد کسر می شود. پس از آن 19 در صد مالیات بر درآمد از حقوق کارمندان کم می شود. در صورتی که ماهانه بیش از 3165.16 یورو درآمد داشته باشید، مالیات بر درآمد 25 در صد محاسبه می شود. مابقی مبلغ باقی مانده حقوق خالص شما محسوب می شود. البته شرکت ها موظف هستند، 35 در صد بیشتر از حقوق ناخالص به عنوان مزایای بهداشتی و اجتماعی به کارمندان پرداخت کنند.

علاوه بر بیمه درمانی و اجتماعی کارفرما موظف است، هزینه ناهار کارمندان را در نظر بگیرد. کلیه افرادی که بیش از 4 ساعت در روز کار می کنند، می توانند بین کوپن غذا و پول آن یکی را انتخاب کنند. در صورتی که کارفرما شما را اخراج کند، موقعیت شغلی تا دو ماه نمی تواند توسط شخص دیگری اشغال شود.

اخذ ویزای همراه برای خانواده

با دریافت ویزای کار و اجازه کار در اسلواکی شما می توانید برای اعضای خانواده شامل همسر، فرزندان زیر 18 سال، فرزندان وابسته بالای 18 سال و والدین وابسته اجازه اقامت دریافت کنید. اداره پلیس خارجه به اعضای خانواده تا پایان مدت اعتبار اقامت شما، حداکثر برای 5 سال اقامت می دهد.
اعضای خانواده می توانند برای تحصیل در اسلواکی نیز اقدام کنند. تنها باید ظرف مدت 12 ماه از زمان اخذ اجازه اقامت برای اجازه کار درخواست دهند. اگر شما و اعضای خانواده حداقل به مدت 5 سال متوالی در اسلواکی به طور قانونی اقامت داشته باشید، می توانید برای اخذ اقامت دائم اسلواکی اقدام کنید.

اخذ ویزای همراه برای خانواده
اخذ ویزای همراه کار در اسلواکی برای ایرانیان

سخن پایانی

اگر قصد کار در اسلواکی را دارید، بهتر است با وکیل مهاجرت به اسلواکی مشورت کنید. برای کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با کار در اسلواکی برای ایرانیان می توانید با کارشناسان ما در موسسه مهاجرتی آتیه آفرینان ایرانیان تماس گرفته و از مشاوره رایگان تلفنی استفاده کنید. همچنین می توانید در بخش دیدگاه (پایین همین مطلب) سوالات خود را مطرح کرده و پاسخ آن ها را در سریع ترین زمان ممکن دریافت کنید.

کار در اسلواکی

شرایط اقدام برای اقامت دائم برای اسلواکی چیست؟

اگر شما و اعضای خانواده حداقل به مدت 5 سال متوالی در اسلواکی به طور قانونی اقامت داشته باشید، می توانید برای اخذ اقامت دائم اسلواکی اقدام کنید.

متوسط حقوق در اسلواکی چقدر است؟

طبق این آمار در سال 2020 حقوق رسمی ماهانه 1000یورو ثبت شده است. بیشترین میزان حقوق در براتیسلاوا و بالاتر از 1600یورو می باشد. کمترین میزان حقوق مربوط به منطقه پرشوف با حقوق 889 یورو است.

شرط اصلی کار در اسلواکی برای ایرانیان چیست؟

شرط اصلی کار در اسلواکی برای ایرانیان این است، که کارفرما اثبات کند، شهروند اسلواکی یا شهروند کشورهای اتحادیه اروپا که برای این شغل واجد شرایط باشد، وجود ندارد. در صورت وجود نیرو داخل کشور اسلواکی، درخواست شخص متقاضی رد می شود…

هزینه اثبات تمکن مالی در اسلواکی چقدر است؟

اثبات تمکن مالی که برای هر ماه 400 یورو ثبت شده است. در صورتی که مدت اقامت بیش از یک سال باشد، باید تمکن مالی برای 12 ماه (5000 یورو) اثبات شود. پوشش مالی را می توان با تایید کارفرما در مورد حقوق توافق شده یا تایید حساب بانکی اثبات کرد.

5/5 - (2 امتیاز)
مقالات مشابه
مهاجرت به اسلواکی مهاجرت به اسلواکی

مهاجرت به اسلواکی و روش های مختلف اقامت در اسلواکی در این مطلب مورد بررسی قرار می گیرد. مهاج...

تحصیل در اسلواکی تحصیل در اسلواکی

تحصیل در اسلواکی طرفداران زیادی دارد، اگر به دنبال کشوری هستید تا با هزینه های پایین وارد ک...

بازار کار مهندسی برق در اسلواکی بازار کار مهندسی برق در اسلواکی

بازار کار مهندسی برق در کشور اسلواکی از پررونق ترین بازارهای کار بین کشورهای اروپایی است و ...

نظرات کاربران
Call Now Button