کار دانشجویی در کشور یونان

از جمله مواردی که دانشجو در حال تحصیل در کشور یونان به آن توجه خاصی خواهد داشت ، کار دانشجویی در کشور یونان می باشد . داشتن کار دانشجویی در کشور یونان از نظر ماهیت ویزای خود بدین شکل است که فرد دانشجو در زمان دوران تحصیل خود این امکان را دارد تا در صورت یافتن کار ، مشغول به کار موقت دانشجویی در کشور یونان باشند . همان طور که می دانید کشور یونان دچار مشکل اقتصادی در طی این سال ها شده است اما با این وجود فرصت های شغلی بسیاری برای افراد جویای کار در این کشور وجود دارد و می توان گفت برای فارغ التحصیلان رشته آی تی فرصت های بسیار مناسبی برای و تحصیل وجود دارد اما باید این را در نظر گرفت که در این کشور بیشتر شرکت ها تمایل به این دارند که در مقطع کارشناسی ارشد نیرو مورد نظر را جذب کنند .

در مقاله ” اقامت در یونان ” به طور مفصل درباره شرایط اقامت در یونان اطلاعات کسب کنید .

کار دانشجویی در کشور یونان شرایط کار دانشجویی در کشور یونان

کشور یونان نیز مانند سایر کشورهای عضو اتحادیه اروپا به افراد دانشجو در ضمن تحصیل اجازه پاره وقت کار را صادر کرده است که در دوره های مختلف با هم فرق می کند .اجازه کار دانشجویی در کشور یونان عموما بدین ترتیب است که در 6 ماه اولیه ورود و اقدام به تحصیل ، اجازه کار در دانشگاه به دانشجو عموما ارائه خواهد شد و در صورتی که فرد بتواند رشد تحصیلی خود را در زمان تحصیل نشان دهد اداره مهاجرت به دانشجو براساس معیارها بین 10 تا 30 ساعت در هفته کار موقت در هفته به فرد ارائه می کند .

  • دوره لیسانس : اجازه ۱۰ ساعت کار پاره وقت
  • دوره فوق لیسانس: اجازه ۲۰ ساعت کار پاره وقت
  • دوره دکترا : اجازه ۳۰ ساعت کار پاره وقت

در واقع میانگین ساعت کار برای افراد دانشجو ۲۰ ساعت در هفته و برای افراد غیر دانشجو ۴۰ ساعت در هفته در نظر گرفته شده است . در کشور یونان حداقل ۲۰ روز تعطیلی رسمی وجود دارد که البته اگر افراد ۶ روز در هفته کار کنند این تعطیلی به ۲۴ روز می رسد . بهتر است افرادی که قصد انجام کار دانشجویی در کشور یونان را دارند همه موارد را در نظر بگیرند و بعد به این امر فکر کنند زیرا ممکن است شغل آنها کار در رستوران یا به عنوان صندوقدار فروشگاه یا کار در هتل و دیگر موارد که هیچ ارتباطی به رشته آنها ندارد ، باشد .

شرکت آتیه آفرینان ایرانیان به شما پیشنهاد می کند برای کسب اطلاعات بیشتر مقاله ” تحصیل در یونان ” را مطالعه فرمایید .

کار دانشجویی در یونان

کار دانشجویی در یونان

شهروندان اتحادیه اروپا و  EEA می توانند بدون هیچ گونه محدودیتی در یونان ساکن شوند و در یونان کار کنند که نیاز به گذرنامه یا کارت شناسایی دارند . اما برای شهروندان غیر اتحادیه اروپا و  EEA  می توانند پیچیده باشد و این نوع دانشجویان برای داشتن کار دانشجویی در کشور یونان باید مجوز کاری اخذ کنند .

کار دانشجویی در کشور یونان بازار کار برای دانشجویان در حال تحصیل در کشور یونان

با توجه به وضعیت اقتصادی اخیر از کشور یونان که دچار بحران شده است افراد برای اینکه در رشته تحصیلی خود کار مورد نظر را پیدا کنند تا حدودی دچار مشکل می شوند اما می توانند در شغل های پاره وقت و غیر مرتبط  ، کار دانشجویی پیدا کنند و به کار در آن زمینه بپردازند. با وجود این مشکلات اقتصادی شاخص های اخیر نشان می دهد کشور یونان در زمینه سرمایه گذاری رشد بسیاری داشته است و این به دلیل افزایش اعتماد سرمایه گذاران برای سرمایه گذاری در این کشور است و همانطور که می دانید اگر سرمایه گذاری رو به رشد شود کار نیز بیشتر می شود و افراد جوان و دانشجو به کار ضمن تحصیل می تواند بپردازند .

یکی از روش های مهاجرت به یونان از طریق تحصیل می باشد شما می توانید در مقالات دیگر به طور مفصل درباره راه های دیگر ” مهاجرت به یونان ” اطلاعات کسب کنید .

بهتر است بدانید بیشتر این افرادی که می توانند در این کشور کار پیدا کنند افراد فارغ التحصیل کشورهایی مانند کشور انگلیس هستند . از جمله صنایعی که افراد دانشجو می توانند در آن به کار بپردازند صنایعی مانند گردشگری ، مواد غذایی ، تولید توتون و تنباکو استخراج معدن ،محصولات فلزی ، نفت می باشد که به صورت پاره وقت است .

کار دانشجویی در کشور یونان راه های یافتن کار دانشجویی در کشور یونان

از جمله راه های یافتن کار دانشجویی در کشور یونان می توان به موارد زیر اشاره کرد :

  • آژانس استخدام kariera در کشور یونان
  • آژانس استخدام EURES در کشور یونان
  • از طریق اینترنت و فضای مجازی

گروه آتیه آفرینان ایرانیان – مجری و ارائه دهنده بهترین خدمات و مشاوره های تحصیل و اقامت در اروپا

به این نوشته رای بدهید
مقالات مشابه
مهاجرت از طریق ویزای کار مهاجرت از طریق ویزای کار

مهاجرت از طریق ویزای کار و شرایط کار در کشورهای مختلف در این مطلب مورد بررسی قرار می گیرد...

مهاجرت و اقامت کاری پرتغال مهاجرت و اقامت کاری پرتغال

مهاجرت و اقامت کاری پرتغال یکی از سریع ترین راه هایی است که افراد بسیاری را برای مهاجرت جذب ...

کار دانشجویی در کشور رومانی کار دانشجویی در کشور رومانی

کار دانشجویی در کشور رومانی تحصیل در رومانی طرفداران بسیاری دارد و از جمله مزایای تحصیل در ...

نظرات کاربران
Call Now Button