کار دانشجویی در کشور ژاپن

بسیاری از دانشجویان سراسر جهان ، بهترین دانشگاه های کشور ژاپن را برای ادامه تحصیل انتخاب می کنند . تحصیل پزشکی و دندان پزشکی در کشور ژاپن نسبت به سایر رشته ها بیشتر مورد توجه قرار گرفته است و مابقی رشته ها در دانشگاه های بسیار معتبر و قدیمی نیز تدریس می شوند . یکی از مسائل مهم جهت تحصیل در کشور ژاپن ، هزینه تحصیل در کشور ژاپن می باشد . برخی از دانشجویان سعی دارند با کار دانشجویی در کشور ژاپن به صورت پاره وقت بخشی از این هزینه ها را تامین کنند . البته هر کشوری قوانین مخصوص به خود را در زمینه شرایط کار دانشجویی دارد . گروه آتیه آفرینان ایرانیان در این مقاله تلاش کرده تا مطالب لازم در رابطه با کار دانشجویی در کشور ژاپن و شرایط آن را برای مشتاقان به تحصیل و کار در این کشور جمع آوری کند و امیدواریم مطالب این مقاله برای شما خوانندگان عزیز مفید باشد .

برای اقامت و تابعیت در ژاپن روش های متفاوتی وجود دارد شرکت آتیه آفرینان به شما توصیه می کند برای کسب اطلاعات بیشتر مقاله ” اقامت در ژاپن ” را مطالعه فرمایید .

هدف اصلی کار دانشجویی در ژاپن تامین هزینه های تحصیل در ژاپن می باشد و  قوانین کار دانشجویی از مواردی است که مستقیما توسط دولت کشور مورد نظر مشخص می شود و دانشجویان باید مطابق با قوانین آن کشور نسبت به کار اقدام کنند . طبق قوانین کشور ژاپن دانشجویان بین المللی اجازه کار همزمان با تحصیل در این کشور را ندارند و این کشور به افرادی که با ویزای تحصیلی در این کشور سکونت دارند اجازه کار نمی دهد .

کار دانشجویی  در کشور ژاپن دلایل داشتن کار پاره وقت دانشجویی در کشور ژاپن

برای بسیاری از دانشجویان ، کار دانشجویی از اهمیت ویژه ای برخوردار است و بسیاری تلاش می کنند تا همراه با تحصیل در ژاپن ساعاتی را در هفته به کار مشغول شوند . کار دانشجویی در کشور ژاپن به صورت پاره وقت برای دانشجویان متفاوت بوده و هرکس هدف خود را از داشتن شغل همزمان با تحصیل به گونه ای تعبیر می کند . به عنوان مثال برخی از دانشجویان می خواهند تا با کار در ژاپن هرچه بهتر و زودتر خود را با فرهنگ و مردم این کشور آشنا ساخته و زمینه ساز اقامت خود در این کشور شوند یا برخی نیز داشتن درآمد هر چقدر کم می دانند که بتوانند به کمک آن بخشی از هزینه های خود را تامین کنند . پس از کسب اجازه کار دانشجویی در کشور ژاپن و رفتن به سرکار ، زبان ژاپنی فرد نیز تقویت می شود که این خود انگیزه مهمی به شمار می رود .

کار دانشجویی در کشور ژاپن شرایط دریافت مجوز کار دانشجویی در کشور ژاپن

برای داشتن کار دانشجویی در کشور ژاپن مجوز کار لازم است که ابتدا باید مشخص شود که کار پاره وقت هیچ گونه تداخلی با درس و دانشگاه نداشته و به روند تحصیلی دانشجو آسیب وارد نمی کند زیرا کشور ژاپن ، فرد را با هدف آموزش و تحصیل در دانشگاه پذیرش کرده از این رو هر موردی که باعت ایجاد مشکل در امر آموزش شما شود را ممنوع می کند . علاوه بر این ، باید نشان داد که به درآمد حاصل از کار برای تامین هزینه های تحصیلی و یا زندگی در این کشور نیاز دارد و به منظور پس انداز و یا ارسال به خارج قصد کار ندارد . کار دانشجویی فرد نباید به هیچ وجه شامل کارهای تمام وقت که به نیروی ثابت و دائمی نیاز دارند باشد .

شما می توانید برای مهاجرت به روسیه مقاله ای تحت عنوان ” مهاجرت به روسیه ” را مطالعه فرمایید .

چنانچه فرد موفق به دریافت مجوز کار در ژاپن شد ، ساعات کاری تا سقف ۲۸ ساعت در هفته می باشد و هر زمانی که دوره تحصیل به اتمام برسد مجوز کار نیز باطل خواهد شد . ساعت کاری مشخص شده می تواند بین دو کار و یا بیشتر تقسیم شود ، به عنوان مثال فرد می تواند دو روز در هفته را به کار تدریس و دو روز دیگر را در مغازه مشغول باشد . از جمله کارهای دانشجویی موجود در کشور ژاپن به صورت پاره وقت برای دانشجویان می توان کار در رستوران ها ، فروشگاه ها ، پذیرش هتل ، منشی ، ترجمه ، تدریس خصوصی ، مترجمی و غیره نام برد . اگر فردی قصد داشته باشد که ساعات کاری خود را به بیش از ۲۸ ساعت در هفته افزایش دهد باید مجوز دریافت کند و اگر پروژه های پژوهشی و آموزشی داشته باشد امکان دریافت مجوز کار بدون محدودیت وجود خواهد داشت .

کار دانشجویی در ژاپن

کار دانشجویی در ژاپن

کار دانشجویی در کشور ژاپن نحوه درخواست مجوز کار دانشجویی در کشور ژاپن

نحوه درخواست مجوز کار دانشجویی در کشور ژاپن به دو صورت انجام می شود :

  • فرد باید قبل از ورود به این کشور فرم تقاضا را تکمیل کرده و به محض ورود آن را به افسر مهاجرت تحویل دهد .
  • فرد می تواند در صورتی که در ژاپن اقامت دارد اما اجازه کار پاره وقت دانشجویی در ژاپن دریافت نکرده، به اداره مهاجرت مراجعه و فرم لازم را تکمیل کند و اداره مهاجرت درخواست را بررسی کرده و مجوز لازم را صادر می کند .

در میان این دو روش ، روش اول پیشنهاد می شود زیرا این امکان را می دهد که با وقفه کمتری بتوان در ژاپن به کار مشغول شد .

کار دانشجویی در کشور ژاپن  – تمایل دانشجویان بین المللی به کار دانشجویی در کشور ژاپن 

جدول زیر تمایل دانشجویان بین المللی به کار دانشجویی در کشور ژاپن را نشان می دهد :

دسته بندینسبت
خوردنی و آشامیدنی۴۸٫۸٪
فروش و بازاریابی۲۵٫۳٪
مربی زبان۷٫۵٪
مسئول پذیرش هتل / هیات خدمات۵٫۷٪
تدریس / دستیار تحقیق۵٫۵٪
تصفیه۴٫۵٪
کار لوازم التحریر۴٫۳٪
ترجمه / تفسیر۴٫۲٪
کارخانه / اپراتور مجمع۳٫۷٪
معلم خصوصی۳٫۲٪

اگر تمایل به داشتن اطلاعاتی در زمینه تحصیل در ژاپن دارید می توانید مقاله ” تحصیل در ژاپن ” را مطالعه نمایید.

کار دانشجویی در کشور ژاپن روش های پیدا کردن کار دانشجویی در کشور ژاپن

در این قسمت قصد داریم روش های پیدا کردن کار دانشجویی در کشور ژاپن را خدمت شما عرض کنیم که عبارتند از :

  • دفتر امور دانشجویی در دانشگاه ها ی و مدارس کشور ژاپن
  • مجلات اشتغال و آگهی روزنامه ها در کشور ژاپن
  • دفاتر استخدام عمومی کشور ژاپن
  • مشورت با دوستان، همکلاسی ها، آشنایان و غیره
  • تابلوهای اعلانات در مدارس ژاپن
  • وب سایت های اطلاعات شغلی کشور ژاپن

گروه آتیه آفرینان ایرانیان – مجری و ارائه دهنده بهترین خدمات و مشاوره های تحصیل و اقامت در اروپا

به این نوشته رای بدهید
مقالات مشابه
مهاجرت از طریق ویزای کار مهاجرت از طریق ویزای کار

مهاجرت از طریق ویزای کار و شرایط کار در کشورهای مختلف در این مطلب مورد بررسی قرار می گیرد...

مهاجرت و اقامت کاری پرتغال مهاجرت و اقامت کاری پرتغال

مهاجرت و اقامت کاری پرتغال یکی از سریع ترین راه هایی است که افراد بسیاری را برای مهاجرت جذب ...

کار دانشجویی در کشور رومانی کار دانشجویی در کشور رومانی

کار دانشجویی در کشور رومانی تحصیل در رومانی طرفداران بسیاری دارد و از جمله مزایای تحصیل در ...

نظرات کاربران
امیر

سلام اگر من ویزای تفریحی یا هر ویزای دیگرو به ژاپن داشتم و به ژاپن پرواز کنم ، فرم درخواست خودم مبنی به کار دانشجویی پر کنم میتونم به عنوان پناهنده پذیرفته شم ؟

سارا جوادی

با سلام کشور ژاپن پناهنده قبول نمیکند.

مشاهده نظرات بیشتر
Call Now Button