کشور نروژ با ارائه امکانات تحصیلی و زندگی مهاجران را از کشورهای مختلف دنیا به خود جذب می کند . تحصیل در نروژ ، یکی از بهترین گزینه های ممکن در اروپا می باشد و به گونه ای است که دانشجویان علاوه بر تحصیل در دانشگاه ها و بهره مندی از بهترین امکانات ، خدمات دیگری را نیز دریافت خواهند کرد و یکی از امکاناتی که به دانشجویان بین المللی داده می شود ، اجازه کار دانشجویی در کشور نروژ به صورت پاره وقت می باشد که قرار است در این مقاله به طور کامل مورد بررسی قرار گیرد .

برای اقامت و تابعیت در نروژ روش های متفاوتی وجود دارد شرکت آتیه آفرینان به شما توصیه می کند برای کسب اطلاعات بیشتر مقاله ” اقامت در نروژ ” را مطالعه فرمایید .

کار دانشجویی در کشور نروژ اهداف اجازه کار دانشجویی در کشور نروژ

اکثر دانشجویانی که برای تحصیل به نروژ وارد می شوند به دلیل شرایط مطلوبی که در اختیار آنها قرار می گیرد تصمیم می گیرند که در این کشور بمانند . یکی از شیوه هایی که فرد به وسیله آن می تواند برای همیشه در این کشور ماندگار شود داشتن اجازه کار است . مجوز کاری که به صورت قانونی به فرد داده شود زمینه ساز گرفتن اقامت و شهروندی نروژ خواهد بود و امکانات زیادی را به همراه خواهد داشت . دانشجویان از داشتن کار دانشجویی در کشور نروژ به صورت پاره وقت می توانند انگیزه های دیگری نیز داشته باشند .

برخی از دانشجویان قصد دارند تا با کار در کنار تحصیل درآمد مختصری داشته باشند که بخشی از هزینه های تحصیل در نروژ را تامین کند . درآمد دانشجویی در نروژ میزان مشخصی می باشد که می تواند هزینه خوراک و یا خوابگاه فرد را تامین کند . اما لازم است که هزینه زندگی در این کشور بسیار بیشتر از درآمد فرد است و وی باید قادر به تامین کلی هزینه جدا از کار دانشجویی باشد تا بتواند ویزای تحصیلی نروژ را دریافت کند . سفارت نروژ در هنگام صدور ویزا از فرد ضمانت مالی دریافت می کند که تضمین کننده داشتن مبلغ لازم به جهت معیشت دانشجو در این کشور می باشد .

یکی دیگر از اهداف اجازه کار دانشجویی در کشور نروژ کسب تجربه همراه با تحصیل می باشد . دانشجویانی که مصمم هستند و می خواهند در رشته تحصیلی و یا حرفه خود مهارت کسب کنند ، تلاش می کنند تا با یافتن کاری مرتبط با رشته تحصیلی شان تجربه کاری آنها را افزایش دهند که در آینده با فرصت های شغلی بهتری روبه رو باشند  . اگر فرد ویزای تحصیل در یکی از دانشگاه ها و یا مراکز آموزشی کشور نروژ را داشته باشد اجازه کار پاره وقت دانشجویی در کشور نروژ را نیز دارد .

ویزای دانشجویی خود به معنای مجوز کار بوده و فرد با توجه به شرایط خود اجازه کار را نیز دارد . در روزهای تعطیل و یا تابستان که فرد در دانشگاه کلاس ندارد می تواند به صورت تمام وقت به کار مشغول باشد . لازم به ذکر است که دانشجویان اتحادیه اروپا نیازی به دریافت مجوز کار ندارند و تنها باید نسبت به ثبت نام در اداره پلیس اقدام نمایند . اعضای خانواده ) همسر) این دانشجویان نیز به عنوان همراه اجازه کار تمام وقت در کشور نروژ را خواهند داشت.

شما می توانید برای مهاجرت به نروژ مقاله ای تحت عنوان ” مهاجرت به نروژ ” را مطالعه فرمایید .

کار دانشجویی در کشور نروژ – قوانین اجازه کار پاره وقت دانشجویی در کشور نروژ

دانشجویان بین المللی اجازه کار به مدت تقریبا ۲۰ ساعت در هفته را خواهند داشت و باید کار خود را در ساعاتی که در دانشگاه کلاس ندارند انتخاب کرده و نشان دهند که کار پاره وقت هیچ گونه تداخلی با دانشگاه آنها نخواهد داشت . در قرارداد کاری که با دانشجویان بسته می شود عموما نوع کار و میزان دستمزد ذکر نمی شود و به همین دلیل می توانند در هر شغلی که بخواهند به کار مشغول شده و یا در صورت راضی نبودن کارفرمای خود را تغییر دهند . برخی از کارفرمایان ممکن است در هنگام استخدام از فرد توصیه نامه درخواست کنند.

دانشجویان برای پیدا کردن اجازه کار پاره وقت دانشجویی در نروژ می توانند از سایت های معتبر فعال در این کشور ، اداره کار و رفاه ، شرکت در سمینارهای کاریابی و یا دانشگاه محل تحصیل خود به دنبال کار باشند تا بتوانند کاری مناسب با علاقه و حرفه آنها بیابند . کاریابی در کشور نروژ از مواردی می باشد که نیاز به پشتکار و انگیزه فراوان دارد و دانشجویانی که واقعا تمایل به داشتن کار پاره وقت دارند باید تمام راه های ممکن را امتحان کرده و دلسرد نشوند .

کار دانشجویی در کشور نروژ شرایط کار دانشجویی در کشور نروژ

دانشجویان منطقه شنگن و اتحادیه اروپا زمانی که اجازه اقامت برای تحصیل در کشور نروژ را دریافت می کنند می توانند بدون دریافت گواهی اجازه کار به مدت 90 روز و تقریبا  20 ساعت در هر هفته مشغول به کار شوند. دانشجویان می توانند در طول تعطیلات تابستانی به صورت تمام وقت مشغول به کار شوند و دانشجویانی که شهروند منطقه اقتصادی شنگن و اتحادیه اروپا هستند نیازی به دریافت تاییدیه از موسسه ای که در آن مشغول به کار هستند برای نشان دادن اینکه کار بر تحصیل آن ها تاثیری نمی گذارد ندارند.

کار دانشجویی در کشور نروژ

کار دانشجویی در کشور نروژ

اگر خانواده دانشجو نیز ویزا همراه کشور نروژ دریافت کرده باشند می توانند به عنوان همراه مشغول به کار شوند. دانشجویان خارجی و بین المللی اجازه کار به مدت حدودا 20 ساعت در هفته را دارند. این دانشجویان باید از موسسه ای که مشغول به کار هستند تاییدیه مبنی بر اینکه کار بر تحصیل آنها اثر نمی گذارد دریافت کنند. همچنین دانشجو باید از کارفرما نامه ای دریافت کند که نشان دهد از کارفرما پیشنهاد کاری دریافت کرده است. در طول مدت تعطیلات تابستانی دانشجویان می توانند به صورت تمام وقت مشغول به کار شوند. متقاضیان باید گواهی اجازه کار خود را به پلیس محلی محل زندگی آنها تحویل دهند. متقاضیان توجه داشته باشند که اجازه کار موقت باید قبل از اتمام اعتبار تمدید شود و تمدید آن هم با گواهی از موسسه میسر است.

افرادی که مدت تحصیل آنها بیشتر از 6 ماه بوده و قصد اقامت بیشتر از این مدت را دارند باید شماره شناسایی منحصر به فرد دریافت کنند. شماره شناسایی فردی توسط اداره مالیات ارائه می شود. متقاضیان برای دریافت باید به صورت حضوری به اداره مالیات محلی آنها مراجعه کنند و شماره شناسایی را دریافت نمایند. بعد از دریافت شماره شناسایی باید حساب بانکی برای خود افتتاح کنند و سپس باید به دنبال شغل مورد علاقه خود باشد. متقاضیان می توانند رزومه خود را به کارفرمایان که به دنبال نیرو هستند ارسال کنند و معمولا درخواست استخدام در روزنامه ها، سایت های کاریابی و موسسات کاریابی منتشر می شود.

کار دانشجویی در کشور نروژ مشاغل پاره وقت در کشور نروژ

متقاضیانی که قصد کار در مشاغل پاره وقت در کشور نروژ را دارند باید بدانند که بیشتر این مشاغل از مشاغل غیر حرفه ای می باشند. یکی از شرایط کار دانشجویی در کشور نروژ این است که متقاضی باید به زبان نروژی تسلط داشته باشد. مشاغل پاره وقت در کشور نروژ عبارتند از :

  • کار در رستوران ها، کافی شاپ ها
  • کار در هتل ها
  • کار در توزیع تبلیغات
  • کار در مغازه هایی که به فروش سوغات نروژ مشغول هستند
  • کار در شرکت های بین المللی با زبان انگلیسی
  • کار در آژانس های نظافتی
  • کار در عرصه تولید و صنعت
  • کار در انبار ها

برای کسب اطلاعات بیشتر درباره تحصیل در نروژ می توانید مقاله ” تحصیل در نروژ ” را مطالعه فرمایید .

کار دانشجویی در کشور نروژ میزان دستمزد در شرایط کار دانشجویی در کشور نروژ

افرادی که قصد کار در کشور نروژ را دارند همان طور که باید از شرایط کار دانشجویی در نروژ آگاهی داشته باشند باید از میزان حقوق و دستمزد در این کشور نیز مطلع باشند. هزینه ها در کشور نروژ نسبت به سایر کشور های اتحادیه اروپا و حتی کشور های خارج از آن بالاتر است. در قوانین کار این کشور میزان حقوق مشخصی برای کارگران در نظر گرفته نشده ولی می توان گفت میزان حقوق دریافتی کارگران نیز در سطح بالایی ارائه می شود. به عنوان مثال می توان گفت کارگران رستوران مک دونالد در سن 18 سالگی ساعتی 19 دلار دستمزد دریافت می کنند و پس از گذشت 4 ماه از فعالیت افراد به دستمزد آنها اضافه شده و می تواندد ملبغ بیشتری دریافت می نمایند.

گروه آتیه آفرینان ایرانیان – مجری و ارائه دهنده بهترین خدمات و مشاوره های تحصیلی در اروپا

به این نوشته رای بدهید
مقالات مشابه
مهاجرت از طریق ویزای کار مهاجرت از طریق ویزای کار

مهاجرت از طریق ویزای کار و شرایط کار در کشورهای مختلف در این مطلب مورد بررسی قرار می گیرد...

مهاجرت و اقامت کاری پرتغال مهاجرت و اقامت کاری پرتغال

مهاجرت و اقامت کاری پرتغال یکی از سریع ترین راه هایی است که افراد بسیاری را برای مهاجرت جذب ...

کار دانشجویی در کشور رومانی کار دانشجویی در کشور رومانی

کار دانشجویی در کشور رومانی تحصیل در رومانی طرفداران بسیاری دارد و از جمله مزایای تحصیل در ...

نظرات کاربران
Call Now Button