کار دانشجویی در کشور فنلاند مانند سایر کشورهای اروپایی برای هر دانشجویی می باشد زیرا می توان از پس بخشی از هزینه های دانشگاه ، خوابگاه و هزینه خورد و خوراک برآید . البته در برخی از موارد این امر منجر به اخذ اقامت دائم در کشور فنلاند می شود . داشتن کارهای موقت دانشجویی در مدت زمان تحصیل می تواند بهترین سابقه برای تجربه کاری و تمدید اقامت کاری پس از پایان تحصیل در کشور فنلاند باشد . برخی از دانشجویان برای کار موقت دانشجویی در نیمه وقت روز ، در آخر وقت های اداری و آخر هر هفته اقدام می کنند که اوج این تقاضا در ماه ژوئن و یا تا اواخر ماه اوت ، یک کار تمام وقت تابستانی انجام می دهند . پیدا کردن کار دانشجویی در کشور فنلاند کار ساده ای نمی باشد و کمی سخت است که پیدا کردن کارفرما و شرایط شغلی بسته به توانایی افراد و سلیقه دانشجویان متفاوت می باشد.

برای اقامت و تابعیت در فنلاند روش های متفاوتی وجود دارد شرکت آتیه آفرینان به شما توصیه می کند برای کسب اطلاعات بیشتر مقاله ” اقامت در فنلاند ” را مطالعه فرمایید .

کار دانشجویی در کشور فنلاند این امکان را فراهم می کند که برای اخذ اقامت بیشتر خود یکی از شرایط اصلی این امر را دارا بود. بسیاری از دانشجویان بین المللی کشور فنلاند به صورت پاره وقت در برخی از مراحل تحصیلی مشغول به کار هستند . لازم به ذکر است که ساعات کار در تمامی دوره های تحصیلی  می تواند تا 25 ساعت در هفته باشد.

کار دانشجویی در کشور فنلاند شرایط کار دانشجویی در کشور فنلاند

یکی از شرایط کار دانشجویی در کشور فنلاند ، آشنایی و مسلط بودن به زبان فنلاندی و سوئدی در بخش هایی از کشور فنلاند می باشد . اگر فردی بخواهد در کنار تحصیل ، کار دانشجویی را دارا باشد ساعت کار به صورت محدود می باشد که این ساعات بیش از ۲۵ ساعت در هفته نمی باشد و در صورت داشتن پایان نامه ، دانشجو در کشور فنلاند می تواند با حضور در یک شرکت و یا آموزش های عملی در زمینه پایان نامه خود به صورت تمام وقت و با دستمزد کامل مشغول به کار شود . لازم به ذکر است که دانشجوی در حال کار ضمن تحصیل باید از نظر بیمه اطمینان حاصل کند که بیمه مناسب و با چه امکاناتی را در مدت زمان تحصیل خود در کشور فنلاند دارا باشد .

کار دانشجویی در کشور فنلاند اجازه کار دانشجویی در کشور فنلاند

برای افرادی که تابعیت اتحادیه اروپا و شنگن را دارا می باشند برای کار دانشجویی در کشور فنلاند نیازی به هیچ مجوزی نخواهند داشت و فرد برای کار هیچ محدودیتی نخواهد داشت و محدود به ساعات کاری خاصی در هفته نخواهد بود . ولی برای دانشجویانی که مقیم غیر از اتحادیه می باشند در صورتی که بتوانند برای کار در فنلاند در دوران تحصیل اجازه دریافت کنند ، می توانند در بازه زمانی مشخص در طول هفته کار موقت دانشجویی انجام دهند . به طور کلی دانشجویان می توانند در هفته  نهایتا  ۲۵ ساعت کار موقت دانشجویی داشته باشند ولی دانشجویان در دوران تعطیلات تابستانی ، کریسمس و روز های خاص به صورت تمام وقت کار کنند.

یکی از روش های مهاجرت به فنلاند از طریق تحصیل می باشد شما می توانید در مقالات دیگر به طور مفصل درباره راه های دیگر ” مهاجرت به فنلاند ” اطلاعات کسب کنید .

کار دانشجویی در فنلاند

کار دانشجویی در فنلاند

کار دانشجویی در کشور فنلاند محتویات یک قرارداد کار دانشجویی در کشور فنلاند

قرار داد استخدام کار ضمن تحصیل در کشور فنلاند در دو نسخه به صورت یکسان یکی برای کارفرما و دیگری برای دانشجو تهیه و تنظیم می شود و بایستی موارد زیر در محتویات یک قرارداد کار دانشجویی در کشور فنلاند مشاهده شود :

  • قرار داد استخدام به امضای هر دو طرف رسیده باشد (کارفرما و کارمند)
  • درج تاریخ شروع به کار دانشجو در کشور فنلاند
  • قرار داد کاری برای مدت نامعلوم : یعنی دانشجو تا زمانی که استعفا ندهد و یا کارفرما دانشجو را اخراج نکرده باشد اگر کارفرما دانشجو را رد کرد حتما باید دلیل موجه ای داشته باشد دلایلی که در قانون کار کشور فنلاند ارائه شده باشد
  • قرار داد کاری برای مدت معلوم نیز وجود دارد بدین معنا که قرار داد کار مدت معینی دارد و زمان شروع وپایان کار در قرار داد ذکر شده است .

کار دانشجویی در کشور فنلاند دستمزد کار دانشجویی در کشور فنلاند

در کشور فنلاند حداقل دستمزدی تعریف نشده است و دستمزدها در قرار داد با توجه به مهارت حرفه ای ، تجربه و موقعیت جغرافیایی محل کار و از نظر سختی کار تعیین می شود .

کار دانشجویی در کشور فنلاند راه های یافتن کار دانشجویی در کشور فنلاند 

در ادامه ابتدا برخی از  سایت های کاریابی موجود در کشور فنلاند را معرفی نماییم .

  • MONSTER.FI.COM (خدمات استخدامی بین المللی)
  • SEURE.COM (استخدام در سازمان متعلق به شهر هلسینکی ، اسپو)
  • STPOINT.COM (پرسنل موقت ، استخدام ، خدمات آموزشی)
  • GOBSTEP.COM (خدمات جستجوی کار از همه دانشگاه های کشور فنلاند)
  • دانشگاه هلسینکی فنلاند (UNIVERSITY OF HELSINKI) : این دانشگاه به راهنمایی دانشجویان بین المللی در امر اشتغال می پردازند .
  • VMPGROUP : جذب و استخدام برای افرادی که در سراسر اروپا به دنبال کار می باشند .

موسسه کاریابی TE در کشور فنلاند :  این موسسه در سراسر کشور فنلاند دارای ۱۲۰ شعبه است که به جستجوی کار در کشور فنلاند برای افراد می پردازد و هم از طریق تلفن با پیش شماره ۰۲۹۵ با موسسه ی  TE ارتباط برقرار کرده یا بعضی اوقات هم این موسسه برای فرد متقاضی ملاقات حضوری را در نظر می گیرد. در صورت شرایط زیر افراد نیاز به ملاقات حضوری در دفاتر   TE  ندارند :

  • زمانی که فرد متقاضی تصمیم به استفاده از SELF service این مجموعه دارد .
  • زمانی که فرد متقاضی در حال شروع به جستجوی کار می باشد.

همچنین فرد از طریق پست با موسسه TE ارتباط برقرار کند .

برخی از آژانس های استخدام در کشور فنلاند عبارتند از :

  • EURES
  • Valtti
  • Solut
  • Polarpro
  • Enrole
  • Afrik
  • Staffcom

اگر تمایل به داشتن اطلاعاتی در زمینه تحصیل در فنلاند دارید می توانید مقاله ” تحصیل در فنلاند ” را مطالعه نمایید.

کار دانشجویی در کشور فنلاند مهمترین عوامل برای یافتن کار دانشجویی در کشور فنلاند

از جمله مهمترین عوامل برای یافتن کار دانشجویی در کشور فنلاند می توان به موارد زیر اشاره کرد :

  • استفاده از اطلاعات و تجربیات سایر دانش آموزان و تبادل آنها
  • بهره مند شدن از تمام شبکه های اجتماعی و اینترنتی
  • آشنا شدن با آداب و رسوم در کاریابی فنلاند به صورت کامل ( به طور مثال نحوه نگارش رزومه و نحوه ارتباط بالقوه با یک کارفرمای فنلاندی )
  • داشتن صبوری و استقامت در کاریابی نیمه وقت در فنلاند

گروه آتیه آفرینان ایرانیان – مجری و ارائه دهنده بهترین خدمات و مشاوره های تحصیل و اقامت در اروپا

به این نوشته رای بدهید
مقالات مشابه
مهاجرت از طریق ویزای کار مهاجرت از طریق ویزای کار

مهاجرت از طریق ویزای کار و شرایط کار در کشورهای مختلف در این مطلب مورد بررسی قرار می گیرد...

مهاجرت و اقامت کاری پرتغال مهاجرت و اقامت کاری پرتغال

مهاجرت و اقامت کاری پرتغال یکی از سریع ترین راه هایی است که افراد بسیاری را برای مهاجرت جذب ...

کار دانشجویی در کشور رومانی کار دانشجویی در کشور رومانی

کار دانشجویی در کشور رومانی تحصیل در رومانی طرفداران بسیاری دارد و از جمله مزایای تحصیل در ...

نظرات کاربران
Call Now Button