کار دانشجویی در کشور فرانسه

کشور فرانسه یکی از محبوب ترین کشورهای جهان برای تحصیل می باشد و سالانه حدود 300000 دانشجوی بین المللی برای تحصیل به این کشور مهاجرت می کنند . تمام دانشجویان بین المللی اجازه کار دانشجویی در کشور فرانسه را دارند که می توانند بخشی از هزینه های تحصیل و زندگی خود را در هنگام تحصیل در دانشگاه های فرانسه تامین کنند . لذا کار دانشجویی در کشور فرانسه یک امر بسیار عادی می باشد و حتی پس از اتمام تحصیلات ، فارغ التحصیلان برای کسب تجربه کاری در فرانسه ، خواهان ماندن و اقامت دائم در کشور فرانسه هستند  . می توان گفت که کار دانشجویی در فرانسه ، راهی عالی برای داشتن یک تجربه منحصر به فرد در یادگیری می باشد .

برای کسب اطلاعات بیشتر درباره مهاجرت به فرانسه شرکت آتیه آفرینان ایرانیان توصیه می کند نگاهی به مقاله ” مهاجرت به فرانسه ” بیاندازید.

کار دانشجویی در کشور فرانسه برای دانشجویان بین المللی جذاب است اما موارد قانونی و فرهنگی وجود دارد . پیدا کردن کار دانشجویی به عنوان یک دانشجوی بین المللی همیشه ساده نیست در فرانسه ممکن است فردی که کاری را درخواست می دهد آن کار به یک فرد فرانسوی داده شود که این تبعیض نیست بلکه راهی برای نگه داشتن شهروندان خود از لیست بیکاری است .

کار دانشجویی در کشور فرانسه شرایط کار دانشجویی در کشور فرانسه

دانشجویان در حال تحصیل در فرانسه ، اجازه کار دانشجویی را خواهند داشت مشروط بر این که در طرح دانشجویان بهداشت ملی ثبت نام کرده باشند و همچنین برای این که دانشجویان بین المللی بتوانند در کشور فرانسه مشغول به کار در ضمن تحصیل باشند باید اجازه معتبر اقامت را داشته باشند . اجازه کار دانشجویی در کشور فرانسه شامل شامل تمامی دانشجویانی می شود که در سال اول دانشگاه ثبت نام کرده اند و یا افرادی که در در کالج های زبان به صورت تمام وقت هم ثبت نام کرده اند . افرادی که اجازه کار در ضمن تحصیل در فرانسه را کسب می کنند دیگر نیازی به کسب اجازه اشتغال موقت را نخواهند داشت و دانشجویان حق کار در ضمن تحصیل در سایر دانشگاه ها را خواهند داشت .

قراردادهای کار ضمن تحصیل در فرانسه برای حداکثر ۱۲ ماهه صادر میشود. افرادی که در کشور فرانسه مشغول به تحصیل هستند در کنار مشاغلی که از طرف خود دانشگاه آگهی می شود اجازه کار در ضمن تحصیل در سایر مشاغل را با توجه به میزان ساعاتی که اجازه کار کردن را دارند خواهند داشت . اجازه کار دانشجویی در کشور فرانسه در مقطع کارشناسی ۱۰ ساعت در هفته، در مقطع کارشناسی ارشد ۲۰ ساعت در هفته و در مقطع دکترا ۳۰  ساعت در هفته می باشد که با توجه به در آمد ۸ تا ۱۰ یورویی به ازای هر ساعت قسمت هایی از هزینه های زندگی و تحصیلی افراد دانشجو در فرانسه را تحت پوشش قرار می دهد.

افرادی که در کشور فرانسه مشغول به تحصیل هستند با توجه به این که اجازه مجوز کار دانشجویی در فرانسه را دارند می توانند پس از پایان دوره تحصیلی مشغول به کار به صورت نامحدود از نظر زمانی شوند و بعد طی یک پروسه 2 تا ۵ ساله به اقامت دائم و همچنین تابعیت کشور فرانسه دست پیدا کنند .

توصیه شرکت آتیه آفرینان ایرانیان برای اقامت و تابعیت در فرانسه ، مشاوره از مشاوران آتیه آفرینان ایرانیان و مطالعه مقاله ” اقامت در فرانسه ” است .

کار دانشجویی در کشور فرانسه انواع کارهای دانشجویی در کشور فرانسه

از جمله کارهایی که افراد دانشجو اجازه کار در ضمن تحصیل در فرانسه را دارند می توان به موارد زیر اشاره کرد :

  • کمک به دانشجویان معلول
  • ارائه تدریس خصوصی
  • کار در قسمت فرهنگی و ورزشی
  • کار در مرکز حرفه ایی و حمایت از بخش های تبلیغاتی
  • پشتیبانی از فناوری اطلاعات و کمک به استفاده از فن آوری های جدید
کار دانشجویی در فرانسه

کار دانشجویی در فرانسه

کار دانشجویی در کشور فرانسه مزایای کار دانشجویی در کشور فرانسه

از جمله مزایای کار دانشجویی در کشور فرانسه عبارتند از :

  1. یکی از مزایای کار دانشجویی در کشور فرانسه ، تقویت زبان فرانسوی می باشد .
  2. آشنا شدن با فرهنگ و زندگی مردم کشور فرانسه
  3. ساختن و تقویت رزومه کاری
  4. گسترش روابط و پیدا کردن دوستان جدید
  5. کمک و حمایت مالی برای دانشجویان متقاضی کار نیمه وقت دانشجویی کشور فرانسه

 

 کار دانشجویی در کشور فرانسه نکاتی در مورد کار دانشجویی در کشور فرانسه

در این قسمت قصد داریم نکاتی در مورد کار دانشجویی در کشور فرانسه را خدمت شما عزیزان معرفی کنیم .

  • هدف از حضور فرد در کشور فرانسه ، تحصیل است . پس باید بین تحصیل و کار تعادل ایجاد کرد و نباید کار کردن در کشور فرانسه به تحصیل فرد دانشجو صدمه ای وارد کند .
  • بایستی قوانین کار در کشور فرانسه رعایت کرد مثلا فرد در حال تحصیل در کشور فرانسه حق ندارد به طور تمام وقت کار کند لذا باید کارفرمای خود را در جریان گذاشت تا اسیر قوانین مهاجرتی نشد و دچار عواقب قانونی کار کردن بیش از زمان اعلام‌ شده نشد . لازم است بدانید که کار کردن زیاد در حین تحصیل باعث فرسودگی نیز می‌ شود.
  • دانشجو نباید انتظار حقوق خیلی زیاد را داشته باشد و در واقع باید کارهای دانشجویی را به طور موقتی انجام دهد و بیشتر به تحصیل بپردازد و مهارت‌ های خود را برای کار آتی خود افزایش دهد.
  • هر کشوری هنجارهایی مخصوص به خود را دارد و کشور فرانسه هم از این داستان مستثنی نیست. به عنوان مثال در انجام شغل خود نباید خودمختار عمل کرد. تنها در صورتی اجازه این کار را دارد که کارفرما اختیارات لازم را بدهد.

 

کار دانشجویی در کشور فرانسه مدارک لازم جهت داشتن کار دانشجویی در کشور فرانسه

مدارک لازم جهت داشتن کار دانشجویی در کشور فرانسه به شرح زیر است :

  • اصل و کپی گذرنامه با ویزا و اجازه اقامت
  • اصل و کپی کارت دانشجویی برای سال تحصیلی فعلی
  • اصل و کپی تأیید وابستگی موسسه علمی خود به سیستم تأمین اجتماعی فرانسه
  • اصل و کپی قرارداد کار، که باید در آن این موارد ذکر شود: ماهیت قرارداد، صلاحیت، جریمه، تاریخ شروع و پایان، محل کار و ساعات کاری
  • پاکت تمبر شده با نام و آدرس متقاضی

در مقاله ” تحصیل در فرانسه ” به طور مفصل درباره شرایط تحصیل در فرانسه اطلاعات کسب کنید .

کار دانشجویی در کشور فرانسه – کارآموزی در کشور فرانسه

یک دانشجوی کارآموز به عنوان یک شاغل یا کارمند به حساب نمی آید . دوره کارآموزی به مجوز نیاز ندارد و فرد همچنان دانشجو محسوب می شود . در این دوره یک توافقنامه بین فرد متقاضی با شرکت و موسسه علمی یا دانشگاه امضا می شود که نوع کار، آموزش و شرایط (ساعت، محل کار، کمک هزینه) را تعیین می کند. در کشور فرانسه از سال ۲۰۱۵ میلادی به ازای هر کارآموزی که دو ماه یا بیشتر طول بکشد باید حقوق پرداخت شود. البته بایستی کار مورد نظر مرتبط با رشته تحصیلی دانشجو باشد و حداقل دستمزد برای این نوع کارآموزی در سال ۲۰۱۵ میلادی برابر ۵۰۸ یورو در ماه بوده است و در سال 2020 میلادی حدود ۶۱۵ یورو در ماه است. شرکت محل کارآموزی می تواند برخی از هزینه های خاص مانند حمل و نقل، اقامت و یا وعده های غذایی را نیز پرداخت کند . اهمیت کارآموزی است که دانشجو تجربه حرفه ای کسب می کند و شروع به ساختن یک شبکه حرفه ای می کند و دور از انتظار نیست که یک کارآموزی موفق، منجر به یک پیشنهاد شغلی تمام وقت شود.

گروه آتیه آفرینان ایرانیان – مجری و ارائه دهنده بهترین خدمات و مشاوره های تحصیل و اقامت در اروپا

5/5 - (1 امتیاز)
مقالات مشابه
مهاجرت از طریق ویزای کار مهاجرت از طریق ویزای کار

مهاجرت از طریق ویزای کار و شرایط کار در کشورهای مختلف در این مطلب مورد بررسی قرار می گیرد...

مهاجرت و اقامت کاری پرتغال مهاجرت و اقامت کاری پرتغال

مهاجرت و اقامت کاری پرتغال یکی از سریع ترین راه هایی است که افراد بسیاری را برای مهاجرت جذب ...

کار دانشجویی در کشور رومانی کار دانشجویی در کشور رومانی

کار دانشجویی در کشور رومانی تحصیل در رومانی طرفداران بسیاری دارد و از جمله مزایای تحصیل در ...

نظرات کاربران
Call Now Button