کار دانشجویی در کشور برزیل

کشور برزیل ، یکی از اقتصادهای در حال ظهور در سطح جهان بوده که با در اختیار داشتن دانشگاه های معتبر در سطح جهان ، همواره مورد توجه بسیاری از دانشجویان بین المللی قرار گرفته است . شرایط کار دانشجویی ، یکی از دغدغه های دانشجویان بین المللی می باشد که در حال تحصیل در برزیل هستند چرا که دانشجویان بین المللی با داشتن کار دانشجویی در کشور برزیل می توانند کسب درآمد کنند و از طریق کار دانشجویی مخارج خود را تامین کنند . شرایط کار دانشجویی به این امر بستگی دارد که آیا اساسا دانشجویان بین المللی ضمن تحصیل حق کار کردن دارند یا نه . لذا در این مقاله قصد داریم به طور مفصل به موضوع کار دانشجویی در کشور برزیل بپردازیم .

توصیه شرکت آتیه آفرینان ایرانیان برای اقامت و تابعیت در برزیل ، مشاوره از مشاوران آتیه آفرینان ایرانیان و مطالعه مقاله ” اقامت در برزیل ” است .

تحصیل در کشور برزیل ، فرصت استثنایی برای بالا بردن سطح سواد و افزایش میزان آگاهی و اطلاعات عمومی و تخصصی در رشته تحصیلی می ­باشد بنابراین بهتر است که در زمان تحصیل تمام وقت خود را صرف مطالعه کرده تا بیشترین بهره برداری را از این دوران به دست آورد. به همین دلیل کشور برزیل، جزء کشورهایی می باشد که دانشجویان بین المللی در آن اجازه کار کردن ندارند یعنی دارندگان ویزای تحصیلی برزیل ( VITEM IV ) اجازه کار در فعالیت ­های پرداختی را ندارند و نمی ­توانند در جایی استخدام شوند. لذا فرد می ­بایست قبل از دریافت ویزای تحصیلی برزیل و سفر به این کشور، منابع مالی زمان تحصیل خود را تأمین نماید تا در آنجا به مشکلی برنخورد.

کار دانشجویی در کشور برزیل کارآموزی در کشور برزیل

دانشجویان بین المللی در برزیل، می ­توانند دوره­ هایی تحت عنوان کارآموزی برای کسب تجربه و پیشرفت در بازار کار برزیل بگذرانند و این دوره فرصت مناسبی است و در رزومه کاری شخص، اضافه می شود. لازم است بدانید که فارغ التحصیلی در بسیاری از رشته­ های دانشگاهی در برزیل نیز نیاز به تکمیل دوره کارآموزی دارد که طول آن از ۱ ماه تا بیش از ۲ سال متفاوت است. شرایط کارآموزی در کشور برزیل نیز به مشخصات شرکت و رشته تحصیلی شخص وابسته است و علی رغم اینکه دانشجویان خارجی در برزیل از دریافت حقوق ممنوع هستند با این حال واجد شرایط برای دریافت دستمزد کارآموزی خود می­ باشند که میزان آن در شهرها و مناطق مختلف ، متغیر است . افرادی که در شهرهای عمده و در رشته ­هایی مانند فناوری، ریاضیات و مهندسی درس می­ خوانند، معمولاً دستمزد بیشتری دریافت می­ کنند که به طور متوسط دستمزد کارورز در رشته اقتصاد ۱٫۲۲۰bra  و رشته مهندسی ۱٫۱۲۷bra می ­باشد. کارآموزی در کشور برزیل نیازمند دریافت ویزای کارآموزی (vitem iv) است که شبیه به تحصیل در برزیل است و شرایط دریافت آن نیز مشابه است به غیر از اینکه داوطلب باید علاوه بر فرصت تحصیل، فرصت کارآموزی نیز داشته باشد .

کار دانشجویی در برزیل

کار دانشجویی در برزیل

یکی از روش های مهاجرت به برزیل از طریق تحصیل می باشد شما می توانید در مقالات دیگر به طور مفصل درباره راه های دیگر ” مهاجرت به برزیل ” اطلاعات کسب کنید .

تعداد زیادی شرکت چند ملیتی و شرکت خارجی در برزیل وجود دارند که بیشتر آنها در شهرهای بزرگ مانند سائوپائولو، ریو دوژانیرو، سالوادور وقرار دارند و بسیاری از آنها (نه همه شرکت ها) از کارآموزی در زمینه­ های مختلف و با مدت زمان­ های گوناگون حمایت می­ کنند. معمولاً این برنامه ­ها در وب سایت­ های شرکت ­ها وجود دارند.

دوره کارآموزی معمولاً برای کسانی می باشد که در دو سال آخر کالج خود باشند و یا اخیراً فارغ التحصیل شده باشند . این دوره شانس استخدام در کشور برزیل را افزایش خواهد داد. از جمله مواردی که شانس دریافت کارآموزی در برزیل را افزایش خواهند داد عبارتند از :

  • رزومه به زبان انگلیسی و پرتغالی
  • توانایی زبان پرتغالی، انگلیسی و دیگر زبان ­های عمده در جهان
  • متخصص شدن در یک رشته در حال رشد در کشور برزیل
  • اثبات دانش و تجربه در زمینه تخصصی و حرفه ­ای خود
  • تحصیلی در یک دانشگاه معتبر جهانی

کار دانشجویی در کشور برزیل مدارک لازم جهت کارآموزی در کشور برزیل

مدارک لازم جهت کارآموزی در کشور برزیل به شرح زیر است :

  • فرد واجد شرایط برای کارورزی و نیز کارآموزی بدون دریافت دستمزد با هدف به دست آوردن دانش و آگاهی عملی باشد که منجر به رشد حرفه آنها شود.
  • اثبات توانایی مالی برای پوشش هزینه های خود در کشور برزیل
  • یک گواهی عدم سوء پیشینه که در کمتر از ۹۰ روز گذشته صادر شده باشد.
  • قرارداد کارآموزی با شرکت میزبان دانشجو و موسسه آموزشی در کشور برزیل
  • مدرک اقامت در حوزه قضایی کنسولگری برزیل در ۱۲ ماه گذشته

برای کسب اطلاعات بیشتر درباره تحصیل در برزیل می توانید مقاله ” تحصیل در برزیل ” را مطالعه فرمایید .

گروه آتیه آفرینان ایرانیان – مجری و ارائه دهنده بهترین خدمات و مشاوره های تحصیل و اقامت در اروپا

به این نوشته رای بدهید
مقالات مشابه
مهاجرت از طریق ویزای کار مهاجرت از طریق ویزای کار

مهاجرت از طریق ویزای کار و شرایط کار در کشورهای مختلف در این مطلب مورد بررسی قرار می گیرد...

مهاجرت و اقامت کاری پرتغال مهاجرت و اقامت کاری پرتغال

مهاجرت و اقامت کاری پرتغال یکی از سریع ترین راه هایی است که افراد بسیاری را برای مهاجرت جذب ...

کار دانشجویی در کشور رومانی کار دانشجویی در کشور رومانی

کار دانشجویی در کشور رومانی تحصیل در رومانی طرفداران بسیاری دارد و از جمله مزایای تحصیل در ...

نظرات کاربران
Call Now Button