کار دانشجویی در کشور اسپانیا

یکی از راه های مهاجرت به کشور اسپانیا ، کار در کشور اسپانیا می باشد که پس از اخذ اقامت از طریق کار می توان نسبت به اخذ تابعیت یا شهروندی اقدام کرد . دانشجویانی که قصد تحصیل در کشور اسپانیا را دارند با توجه به شرایط تحصیلیشان به آنها مجوز کار دانشجویی در کشور اسپانیا داده می شود . داشتن مجوز کار حین تحصیل در کشور اسپانیا باعث آسان شدن امر تامین مخارج و هزینه های دانشجو می شود زیرا دانشجو با کار دانشجویی می تواند بسیاری از هزینه های زندگی خود را پوشش دهد . این کشور از لحاظ هزینه های زندگی نسبت به سایر کشورهای اروپایی کم هزینه تر است و همچنین داشتن کار دانشجویی در هزینه های کم تحصیل ، امتیاز بسیار خوبی محسوب می شود . داشتن کار دانشجویی در کشور اسپانیا از جمله مزایای تحصیل در کشور اسپانیا می باشد و افرادی که کشور اسپانیا را برای ادامه تحصیل انتخاب می کنند ، بایستی مجوز کار پاره وقت را دریافت کنند که این اجازه کار دانشجویی به دانشجو این امکان را می دهد که به عنوان مثال در یک شرکت که قرارداد کار نیمه وقت را با دانشجو امضا کرده است ، مشغول به کار شود . لازم به ذکر است که دانشجویان به اندازه مدت ویزای دانشجویی خود می توانند در حین تحصیل کسب درآمد کنند . بسیاری از دانشجویان بین المللی علاقه مند به کار دانشجویی در اسپانیا می باشند و البته کار به همراه تحصیل در اسپانیا رایج می باشد بنابراین بهتر است قبل از هرگونه اقدام مقداری اطلاع در این زمینه کسب کرد .

برای اقامت و تابعیت در اسپانیا روش های متفاوتی وجود دارد شرکت آتیه آفرینان به شما توصیه می کند برای کسب اطلاعات بیشتر مقاله ” اقامت در اسپانیا ” را مطالعه فرمایید .

دانشجویان پس از اخذ پذیرش و اقامت تحصیلی در کشور اسپانیا می توانند اجازه کار تمام وقت یا اجازه کار نیمه وقت را در کنار تحصیل خود داشته باشند. اگر دانشجو مدرک تحصیلی خود را اخذ کرده باشد و انتظار شغلی با درآمد خوب را داشته باشد ، در ابتدا می بایست تصمیم به اقامت در اسپانیا بگیرد. متوسط در آمد سالانه برای دانشجوی مقطع کارشناسی 13800 یورو می باشد اما برخی کارفرمایان بیش از 73500 یورو در سال به افراد با مدرک کارشناسی نیز می دهند. قانون کار کشور اسپانیا مختص این کشور می باشد و قبل از شروع به کار بایستی راجع به آن تحقیق کرد.

کار دانشجویی در کشور اسپانیا  – شرایط کار دانشجویی در کشور اسپانیا

در ابتدا دانشجویان بین المللی در یافتن کار با مشکل مواجه می شوند زیرا کارفرمایان اسپانیایی ترجیح می دهند افراد اسپانیایی را برای کار استخدام کنند چون بسیاری از افراد اسپانیایی آموزش دیده هستند و شرایط لازم برای استخدام را دارند، البته یافتن فردی که بتواند جایگاه دیگری را پر کند کار بسیار دشواری نیست. بسیاری از دانشجویان کالج کشور اسپانیا در صنایعی که نیاز به تجربه و تخصص خاصی ندارد مشغول به کار هستند و اگر فرد دانشجوی تحصیل در اسپانیا ، فردی از اتحادیه اروپا باشد به راحتی می تواند برای کار در اسپانیا اقدام نماید. لذا در ابتدا می بایست در اداره امنیت اجتماعی نام نویسی کند چرا که با ثبت نام در این مکان شانس یکسانی در خصوص کسب شغل یا کار دانشجویی در اسپانیا با یک فرد اسپانیایی دارد . اگر فردی از کشور دیگری وارد اسپانیا شود میبایست از کنسولگری اسپانیا اجازه کار را دریافت کند که این امر با اقامت ۹۰ روزه محقق می شود. لازم به ذکر است که استخدام در اغلب شرکت های اسپانیایی مستلزم صحبت کردن و درک این زبان می باشد.

اکثر شغل های موجود برای دانشجویان اسپانیا ، شغل های فصلی هستند یعنی تنها در ماه هایی خاص از سال می توان مشغول به کار شد لذا ساعات کاری شغل های پاره وقت در اسپانیا بین 10 تا 30 ساعت در هفته بسته به مقطع تحصیلی دانشجو می باشد. قابل توجه است که اکثر اوقات یافتن شغل پاره وقت به صورت کار دانشجویی در اسپانیا دشوار است.

شرايط کار دانشجويي در اسپانيا برای دانشجویان از اتحادیه اروپا ساده است که آنها باید در اداره تامین اجتماعی ثبت نام کنند و همچنین باید یک DNI Extanjero داشته باشند که با ارائه گذرنامه خود می توانند از هر دو مورد بهره مند شوند. با انجام این کار شانس یافتن شغل برای این دانشجویان با دانشجویان بومی اسپانیایی یکسان خواهد بود. لازم به ذکر است که دانشجویان اتحادیه اروپا، منطقه آزاد اقتصادی اروپا و سوئیس نیازی به ویزا برای زندگی در اسپانیا ندارند، اما باید در ادارت محلی مربوطه ثبت نام کنند و گواهی اقامت داشته باشند.

سایر دانشجویان بین المللی نیز باید برای مهاجرت به اسپانیا به قصد تحصیل در اسپانیا ، شرکت در دوره های تبادل دانشجویان، انجام تحقیقات یا آموزش، یا شرکت در دوره های کارآموزی یا داوطلبانه برای مدت بیش از 3 ماه، ویزای دانشجویی اسپانیا را بگیرند و به دنبال کار ضمن تحصيل در اسپانيا باشند .

کار دانشجویی در کشور اسپانیا راه های یافتن کار دانشجویی در کشور اسپانیا

دانشجویان می ‌بایست برای یافتن کار دانشجویی در اسپانیا به دفتر خدمات استخدامی دانشگاه خود مراجعه کنند و فهرست مشاغل را چک نمایند. روزنامه‌ ها و پورتال‌ های شغلی یکی دیگر از راه ‌های یافتن کار دانشجویی در کشور اسپانیا هستند و به ‌طور کلی ساعات کار در اسپانیا به ‌صورت تمام ‌وقت ۴۰ ساعت در هفته است که دانشجویان می ‌توانند برای انجام کار نیمه ‌وقت اقدام کنند و بین 8 تا ۱۰ یورو به ازای هر ساعت می ‌توانند دریافت کنند .

در مقاله ” تحصیل در اسپانیا ” به طور مفصل درباره شرایط تحصیل در اسپانیا اطلاعات کسب کنید .

کار دانشجویی در کشور اسپانیا – چند نکته در مورد کار دانشجویی در کشور اسپانیا

در این بخش قصد داریم چند نکته در مورد کار دانشجویی در کشور اسپانیا را ذکر کنیم :

  • بسیاری از تاجران شهرهای کشور اسپانیا از خواب نیم روز که ما بین ساعات 2 تا 5 می باشد لذت می برند ، ساعاتی در روز که کسب و کار را تعطیل می کنند و از آرامش در حین کار لذت می برند .
  • ظاهر افراد در اسپانیا بسیار مهم است به طوری در اسپانیا معیار ظاهر برابر با سطح مهارت افراد می باشد. لذا برای مصاحبه کار دانشجویی در اسپانیا نحوه لباس پوشیدن فرد ، کارفرمایان را تحت تاثیر قرار می دهد.
  • به طور متوسط دستمزد های کشور اسپانیا کم تر از سایر نقاط جهان می باشد و سومین کشور از نظر دستمزد کم در اروپا محسوب می شود. البته هزینه زندگی در کشور اسپانیا کم است و برای کارگران تمام وقت 30 روز تعطیلات در سال به اضافه محیط کاری مناسب در نظر گرفته می شود.
  • پیدا کردن کار حقوقی در کشور اسپانیا و سایر کشور های اروپایی و آمریکایی بسیار مشکل می باشد، کار حسابداری و کار رشته IT جزو مشاغلی می باشد که نسبت به دیگر مشاغل دارای فراوانی بیشتری است .به عبارتی شرایط کار مهندسی و کار فنی در اسپانیا نسبت به دیگر رشته ها مناسب تر می باشد.
کار دانشجویی در کشور اسپانیا

کار دانشجویی در کشور اسپانیا

 

کار دانشجویی در کشور اسپانیا – کار فرمایان برتر در کشور اسپانیا

در این قسمت قصد داریم کار فرمایان برتر در کشور اسپانیا را معرفی کنیم :

  • تلفونیکاد اسپانا : مشهور ترین کار فرما در سراسر کشور اسپانیا است که بیش از 95000 شخص را در شرکت مخابراتی خود استخدام کرده است.
  • گراپو سانتاندر : این فرد گروه بانکی بسیار بزرگی در سراسر کشور و در سطح بین المللی دارد و به عنوان برترین بانکدار و مشهورترین کار فرما در نظر گرفته شده است.
  • ال کرت اینگلس : بزرگ ترین فروشگاه های زنجیره ای در کشور اسپانیا می باشد که در سال 1940 توسط رامون ارسس تاسیس شد و وی یکی از برترین کارفرمایان برای دانشجویان کالج محسوب می شود . این فروشگاه ها در شهرهای مادرید، گالیسیا و دیگر شهر ها واقع شده اند .
  • کیمبرلی کلارک : یکی از حامیان محصولات خانگی برند هاگیز، کتکس و کوتنل می باشد و مشاغلی مانند بازاریابی، حسابرسی و بسیاری از مشاغل دیگر در این مجموعه وجود دارند.

کار دانشجویی در کشور اسپانیا – مدت ‌زمان اجازه کار دانشجویی در اسپانیا در مقاطع مختلف تحصیلی

میزان ساعات کار دانشجویی در اسپانیا برای هر دانشجو با توجه به مقاطع تحصیلی مختلف متفاوت است. به عبارتی مدت ‌زمان کار در مقطع لیسانس ۱۰ ساعت در هفته و اجازه کار در مقطع فوق‌ لیسانس ۲۰ ساعت در هفته و اجازه کار در مقطع دکتری 30 ساعت در هفته می باشد.

 کار دانشجویی در کشور اسپانیا – زبان مورد نیاز برای کار دانشجویی در کشور  اسپانیا

یادگیری زبان اسپانیایی نه ‌تنها در یافتن کار دانشجویی در کشور اسپانیا بسیار کمک ‌کننده است، بلکه در زندگی هر فرد نقش به سزایی را ایفا می ‌کند. اما با این حال امکان کار کردن به زبان انگلیسی در اسپانیا وجود دارد، بسیاری از مشاغل هستند که نیازمند تسلط بر زبان اسپانیایی هستند، دلیل این امر این است که برخی از شغل ‌ها ارتباط نزدیکی با جامعه و مردم دارند و طبیعتاً برای برقراری ارتباط با آن‌ ها باید دانش کافی بر زبان اسپانیایی داشت . زبان اسپانیایی دومین زبان پرطرفدار و پرگویش جهان می باشد و بیش از ۹۰ میلیون نفر در سراسر جهان به زبان اسپانیایی صحبت می‌کنند. اگر دانشجو پس از اتمام تحصیل قصد اخذ اقامت از اسپانیا را هم نداشته باشد، زبان اسپانیایی می‌تواند برای وی در سراسر دنیا موقعیت های شغلی بسیاری را رقم بزند.

 کار دانشجویی در کشور اسپانیا – کارآموزی در کشور اسپانیا

برخی از رشته ‌های تحصیلی، نیاز به گذراندن واحد های کارآموزی هستند و دانشجو می‌ تواند از این فرصت برای یافتن کار دانشجویی در اسپانیا نیز استفاده کند و پس از کارآموزی، به انجام شغل موردنظر مشغول شود. پس می ‌توان گفت که یافتن کار دانشجویی در کشور اسپانیا خیلی کار پیچیده ‌ای نیست و اگر دانشجو بتواند مهارت‌های خود را در زمینه رشته تحصیلی خود ارتقا دهد، می ‌تواند شغلی مناسب پیدا کند .

یکی از روش های مهاجرت به اسپانیا از طریق تحصیل می باشد شما می توانید در مقالات دیگر به طور مفصل درباره راه های دیگر ” مهاجرت به اسپانیا ” اطلاعات کسب کنید .

کار دانشجویی در کشور اسپانیا – مدارک لازم جهت درخواست کار دانشجویی در کشور اسپانیا

لازم به ذکر است که اگر اقامت تحصیلی اسپانیا بیش از  سه ماه باشد باید طی ۳۰ روز پس از ورود به اسپانیا برای اجازه اقامت دانشجویی درخواست داد. بدین منظور باید در دفتر امور خارجیان در محل اقامت خود یا اداره پلیس درخواست داد. مدارک لازم جهت درخواست کار دانشجویی در کشور اسپانیا به شرح زیر می باشد :

  • گذرنامه یا کارت شناسایی ملی معتبر برای حداقل 6 ماه و ارائه نامه کاری در صورت داشتن کار ضمن تحصيل در اسپانيا
  • فرم درخواست تکمیل شده کار ضمن تحصيل در اسپانيا
  • فتوکپی از مهر موجود در پاسپورت مبنی بر ورود به اسپانیا
  • مدارک پذیرش از طرف موسسه آموزشی محل تحصیل با تایید رشته و دوره تحصیلی
  • سه عکس جدید در اندازه عکس گذرنامه
  • نامه اقامت یا ثبت نام سرشماری و یا کار ضمن تحصيل در اسپانيا که صرفاً تاییدیه ای مبنی بر این است که فرد از ساکنان یک محله خاص در اسپانیا می باشد و می تواند این نامه را از اداره پلیس و با ارائه گذرنامه، اجاره نامه یا قبوض آب و برق خود دریافت کند.

کارت صادر شده برای یک سال معتبر است و دانشجو می تواند آن را هر سال به مدت پنج سال تا زمانی که تحصیلات ادامه داشته باشد، تجدید کند.

گروه آتیه آفرینان ایرانیان – مجری و ارائه دهنده بهترین خدمات و مشاوره های تحصیل و اقامت در اروپا

5/5 - (1 امتیاز)
مقالات مشابه
مهاجرت از طریق ویزای کار مهاجرت از طریق ویزای کار

مهاجرت از طریق ویزای کار و شرایط کار در کشورهای مختلف در این مطلب مورد بررسی قرار می گیرد...

مهاجرت و اقامت کاری پرتغال مهاجرت و اقامت کاری پرتغال

مهاجرت و اقامت کاری پرتغال یکی از سریع ترین راه هایی است که افراد بسیاری را برای مهاجرت جذب ...

کار دانشجویی در کشور رومانی کار دانشجویی در کشور رومانی

کار دانشجویی در کشور رومانی تحصیل در رومانی طرفداران بسیاری دارد و از جمله مزایای تحصیل در ...

نظرات کاربران
Hosaini

عاالی بود خیلی ممنون

آتیه آفرینان

با سلام. ممنون از نگاهتون

مشاهده نظرات بیشتر
Call Now Button