کشور اتریش با جمعیت 8 میلیون نفر در جایگاه نهم شادترین مردم جهان در سال 2020 میلادی قرار گرفته است و این کشور دارای نرخ بیکاری کم و رشد اقتصادی بالا می باشد . افرادی که قصد تحصیل در کشور اتریش را دارند می توانند در کنار تحصیل خود شغل پاره وقت داشته باشند تا با کمی پول بیشتر از تجربه زندگی در کشور اتریش لذت ببرند . اگر فردی قصد دارد که کار دانشجویی در کشور اتریش را داشته باشد باید در مورد مقررات قانونی قبل از شروع اشتغال اطلاعات کسب کند زیرا کار غیر قانونی در اتریش ممکن است به جریمه و مجازات زندان و همچنین اخراج از کشور منجر شود . اجازه کار دانشجویان بین المللی در مشاغل درآمدزا در کشور اتریش بستگی به ملیت آنها و نوع شغل مورد نظر آنها دارد و داشتن کار دانشجویی در کشور اتریش نباید روی پیشرفت تحصیلی دانشجو تاثیر بگذارد زیرا تحصیل در اتریش باید هدف اصلی اقامت در کشور اتریش باشد .

می توان گفت که یکی از مزایای تحصیل در کشور اتریش ، کار دانشجویی در کشور اتریش می باشد و علاوه بر این ، افرادی که مدرک فارغ التحصیلی خود را دریافت کرده اند، کارت “Rot-Weiß- Rot” توسط مقامات دولت اتریش برای یک سال صادر و مربوط به یک کارفرمای خاص می شود که در صورت پیدا کردن کار تمام وقت از طریق سازمان AMS  بعد از چند سال می توانند به اخذ اقامت دائم کشور اتریش دست پیدا کنند.

برای کسب اطلاعات بیشتر درباره اقامت و تابعیت اتریش مقاله ” اقامت در اتریش ” را مطالعه بفرمایید.

خدمات اشتغال اتریش (AMS) یک سازمان دولتی است که مختص کمک به افراد بیکار در پیدا کردن شغل می باشد. شرکت ها پیشنهادهای کاری خود را به این سازمان ارسال و فهرست کارجویان را برای مصاحبه دریافت می کنند. به منظور استفاده از خدمات AMS و ثبت رزومه و مشخصات خود در سیستم آنها، باید به طور رسمی به عنوان بیکار در اتریش ثبت نام کرد و البته اگر فرد متقاضی کار در کشور اتریش شهروند اتحادیه اروپا باشد و در حال حاضر در کشور خود به عنوان بیکار ثبت نام شده، مجاز به استفاده از خدمات AMS در یافتن کار در اتریش می باشد.

تمام دانشجویان بین المللی که اجازه اقامت معتبر برای اهداف تحصیلی دارند مجاز به کار ضمن تحصیل در اتریش می باشند و با توجه به مقررات قانون حاکم بر اشتغال اتباع خارجی در اتریش نیاز به مجوز کار دارند.به طور کلی دانشجویان مقطع کارشناسی می توانند به مدت ۱۰ ساعت در هفته و دانشجویان مقطع کارشناسی ارشد به مدت ۲۰ ساعت در هفته دارای مجوز کار دانشجویی در کشور اتریش هستند و دانشجویان مقطع دکترا نیز در هفته ۳۰ ساعت اجازه کار ضمن تحصیل در کشور اتریش را خواهند داشت .شایان به ذکر است که این مجوز کار تنها به تعداد محدود و با در نظر گرفتن بازار کار اتریش اعطا می شود و اگر نتوان اتباع بیکار اتریشی را برای شغل مورد نظر استخدام کرد، آنگاه اتباع خارجی را برای آن در نظر می گیرند.

راه های یافتن فرصت های شغلی و کار دانشجویی

راه های یافتن فرصت های شغلی و کار دانشجویی

تا زمانی که دانشجویان بین المللی از کشور های اتحادیه اروپا ، EEA یا سوئیس در مقررات مالی و بیمه ای تخلف نکنند هیچگونه محدودیتی طبق شرایط کار همزمان با تحصیل در اتریش ندارند. دانشجویان خارج از اتحادیه اروپا و  EEA که به دنبال شرایط کار دانشجویی در اتریش هستند نیاز به اجازه کار دارند ولی تعداد مجوز کار محدود است  که این اجازه باید توسط کارفرما به دست آید تا دانشجو بتواند شروع به کار کند . این مجوز فقط برای کار نیمه وقت ( با حداقل درآمد نیروی کار در اتریش ) یا حداکثر 3 ماه به صورت تمام وقت در تعطیلات داده می شود.

یکی از روش های مهاجرت به اتریش از طریق تحصیل می باشد شما می توانید در مقالات دیگر به طور مفصل درباره راه های دیگر ” مهاجرت به اتریش ” اطلاعات کسب کنید.

کار دانشجویی در کشور اتریش شرایط کار دانشجویی در کشور اتریش

دانشجویانی که دارای مجوز اقامت اتریش برای اهداف تحصیلی و مجوز کار هستند، مجاز به کار محدود می باشند به عنوان مثال دانشجویان کارشناسی ارشد و دکترا معمولا می توانند اجازه کار را برای 20 الی 30 ساعت در هفته دریافت کنند که این اجازه باید توسط کارفرما به دست آید تا دانشجو شروع به کار کند و این مجوز فقط برای مشاغل نیمه وقت یا حداکثر 3 ماه در تعطیلات اعطا می شود. شغل آزاد (خود اشتغالی) که فرد به طور کامل استخدام نشده و مجبور است مالیات بر درآمد و بیمه درمانی خود را پرداخت کند، احتیاج به اجازه کار ندارد.در صورتی که برنامه تحصیلی فرد دانشجو احتیاج به مدرک کارآموزی حرفه ای داشته باشد احتیاج به مجوز کار نیز ندارد. لازم به ذکر است که کارفرما باید حداقل 2 هفته قبل از شروع استخدام، از خدمات استخدامی و مقامات ذیصلاح برای پرداخت مالیات مطلع باشد.

کار دانشجویی در کشور اتریش – راه های یافتن فرصت های شغلی و کار دانشجویی در کشور اتریش

راه های بسیاری برای یافتن فرصت های شغلی و کار دانشجویی در کشور اتریش وجود دارد از جمله : روزنامه ها، اینترنت، سازمان ها، دوستان و بستگان و شرکت های کاریابی در کشور اتریش که استفاده همزمان و خوب از این راه های موجود به فرد کمک می کنند تا به سرعت کار پیدا کرد. اگر فردی خواهان کار دانشجویی در اتریش باشد اکیداً توصیه می شود که از تمام رسانه های در دسترس برای آغاز کاریابی خود استفاده کند زیرا با جستجو در آگهی های روزنامه ها و سایت های اینترنتی سریعاً به دید کلی خوبی از وضعیت فعلی بازار کار می رسد.

شرکت آتیه آفرینان ایرانیان به شما پیشنهاد می کند برای کسب اطلاعات بیشتر مقاله ” تحصیل در اتریش ” را مطالعه فرمایید .

اگر چه کار دانشجویی در کشور اتریش به فرد دانشجو کمک می کند برخی از هزینه های زندگی خود را در این کشور پرداخت کند، اما همیشه شرایط کار حین تحصیل در اتریش نمی تواند تمام هزینه ها را پوشش دهد لذا قبل از سفر و شروع برنامه تحصیلی خود، باید پول کافی داشت و به همین دلیل برای ویزای دانشجویی، باید اطلاعات مالی خود را به سفارت کشور مورد نظر جهت تحصیل باید تمام منابع مالی موجود ارائه داد.

گروه آتیه آفرینان ایرانیان – مجری و ارائه دهنده بهترین خدمات و مشاوره های تحصیل و اقامت در اروپا

به این نوشته رای بدهید
مقالات مشابه
مهاجرت از طریق ویزای کار مهاجرت از طریق ویزای کار

مهاجرت از طریق ویزای کار و شرایط کار در کشورهای مختلف در این مطلب مورد بررسی قرار می گیرد...

مهاجرت و اقامت کاری پرتغال مهاجرت و اقامت کاری پرتغال

مهاجرت و اقامت کاری پرتغال یکی از سریع ترین راه هایی است که افراد بسیاری را برای مهاجرت جذب ...

کار دانشجویی در کشور رومانی کار دانشجویی در کشور رومانی

کار دانشجویی در کشور رومانی تحصیل در رومانی طرفداران بسیاری دارد و از جمله مزایای تحصیل در ...

نظرات کاربران
Call Now Button