دانشجویانی که برای ادامه تحصیل به کشور سوئیس مهاجرت می کنند ،پس از اخذ اجازه اقامت در این کشور و اثبات منابع مالی لازم برای ادامه تحصیل در سوئیس، دانشجو می تواند در طول دوران تحصیل خود، به انجام کار دانشجویی در کشور سوئیس بپردازد.
در واقع می توان گفت اجازه اقامت دانشجویی در کشور سوئیس می تواند منجر به اجازه کار ضمن تحصیل در کشور سوئیس شود.

به همین دلیل دانشجوی متقاضی کار بیانیه تایید اشتغال خود را باید فراهم کند. برای دانشجویان بین المللی ، مدت زمان و نوع کار به نوع ویزای شخص و شرایط اقامت فرد بستگی خواهد داشت اما در مجموع و به طور معمول دانشجو می تواند حداقل 15 ساعت در هفته کار کند.
به طور مثال فرد در  ژنو می تواند بیشتر از 30 ساعت کار کند ولی بهتر است که دانشجو بیش از حد معمول کار نکند زیرا مطالعات نیاز به زمان مناسب دارند و در حقیقت کار دانشجویی نباید به وظایف تحصیلی دانشجو آسیب رساند .

کار دانشجویی در کشور سوئیس

کار دانشجویی در کشور سوئیس

یافتن کار دانشجویی در کشور سوئیس در شهرهای بزرگ مانند زوریخ و ژنو آسان تر است. در هر دانشگاه بخشی وجود دارد که اطلاعات کارهای دانشجویی برای کار ضمن تحصیل در سوئیس در اختیار دانشجویان قرار می دهند.

البته دانشجویان بین المللی جهت درخواست ویزای تحصیلی سوئیس می بایست تمکن مالی کافی برای تأمین هزینه تحصیل و زندگی در سوئیس در طول حداقل یک سال را اثبات کنند.
پس از اتمام تحصیل در کشور سوئیس به دانشجویان بین المللی 6 ماه اجازه کاریابی داده می شود که البته این 6 ماه در صورت عدم استخدام تمدید نخواهد شد.

شرایط کار دانشجویی در کشور سوئیس

شرایط کار دانشجویی در کشور سوئیس بدین صورت است:

  • تمام دانشجویان خارجی مشغول به تحصیل اجازه کار دانشجویی در تمام دوره ها و رشته های تحصیلی در سوئیس را خواهند داشت.
  • دانشجویان دوره کارشناسی به طور متوسط اجازه کار 10 ساعت و مقاطع بالاتر 20 ساعت در هفته دارند و البته دانشجویان در آخر هفته و تعطیلات ژانویه و تابستان ها که دانشگاه ها تعطیل هستند اجازه کار تمام وقت معادل 40 ساعت در هفته را خواهند داشت.همچنین دانشجویان بین المللی می توانند در زمان تعطیلات بین دو ترم به صورت تمام وقت کار کنند .
  • دانشجویان بین المللی خارج از کشورهای اتحادیه اروپا ممکن است پس از شروع دوره کار خود تنها 6 ماه کار کنند. دستمزد بر طبق نوع کار و مهارت دانشجو متفاوت می باشد.
  • کشور سوئیس برای آموزش تجارت خود در سراسر جهان مشهور است.

مزایای کار دانشجویی در کشور سوئیس

یکی از مهمترین مزایای کار دانشجویی در کشور سوئیس، کسب تجربه کار است. مهارت های تیم کاری و توسعه شخصی نیز یکی دیگر از مزایای کار ضمن تحصیل در کشور سوئیس می باشد. با کار دانشجویی در کشور سوئیس نه تنها فرد در مورد کار اطلاعات خاصی دریافت خواهد کرد ، بلکه برخی از این اطلاعات برای فرد واقعا مفید خواهد بود.

همچنین دانشجویان می توانند درمورد مسئولیت پذیری و نحوه ارزش گذاری پول در این کشور اطلاعات بسیاری کسب کنند و می توان گفت درآمد حاصل از این شغل پاره وقت می تواند منبعی برای کم هزینه زندگی و دیگر نیازهای فرد در سوئیس باشد.
در آمد یک دانشجو در کشور سوئیس بین ۲۰ تا ۲۶ فرانک در نظر گرفته شده است و بدین معناست که شخص دانشجو می تواند حقوق ماهانه ای بالغ بر 2200 تا 2800 فرانک دریافت نماید و به راحتی می تواند هزینه های زندگی خود را پوشش دهد .

راه های یافتن کار دانشجویی در کشور سوئیس

در این قسمت قصد داریم به راه های یافتن کار دانشجویی در کشور سوئیس اشاره کنیم :

  • مطالعه روزنامه ها
  • وب سایت های استخدام عمومی
  • انجمن های دانشجویی در دانشگاه
راه های یافتن کار دانشجویی در کشور سوئیس
5/5 - (1 امتیاز)
مقالات مشابه
آب و هوای کشور سوئیس آب و هوای کشور سوئیس

کشور سوئیس دارای آب و هوای معتدل است و برخی از افراد به اشتباه تصور می کنند که آب و هوای کشو...

کار در سوئیس کار در سوئیس

کار در سوئیس و شرایط اخذ ویزای کار سوئیس در این مطلب مورد بررسی قرار می گیرد. اگر به دنبال مه...

بازار کار مهندسی برق در سوئیس بازار کار مهندسی برق در سوئیس

بازار کار مهندسی برق در کشور سوئیس شرایط خوبی دارد زیرا نرخ بیکاری این کشور صنعتی ، 0.09% است ...

نظرات کاربران
Call Now Button