کشور روسیه به دلایل مختلفی مانند کم هزینه بودن تحصیل ، زندگی و غیره مورد توجه بسیاری از دانشجویان بین المللی در سراسر جهان قرار گرفته است . افرادی که قصد تحصیل در روسیه را دارند معمولا به دنبال کار دانشجویی در روسیه هستند و قوانین مهاجرتی کشور روسیه به دانشجویان بین المللی اجازه می دهد تا ضمن تحصیل خود به کار مشغول شوند . دانشجویانی که به دنبال کار دانشجویی هستند می بایست قبل از اقدام اجازه کار دانشجویی در کشور روسیه را دریافت کنند . با توجه به این که کار دانشجویی در روسیه آسان یافت می شود لذا اکثر دانشجویان به فکر کار دانشجویی در کشور روسیه هستند . شرایط کار دانشجویی در کشور روسیه متفاوت می باشد و با توجه به شرایط دانشجو می تواند به صورت پاره وقت یا تمام وقت باشد .

توصیه شرکت آتیه آفرینان ایرانیان برای اقامت و تابعیت در روسیه ، مشاوره از مشاوران آتیه آفرینان ایرانیان و مطالعه مقاله ” اقامت در روسیه ” است .

لازم به ذکر است که در کشور روسیه ارگان های رسمی نمی توانند دانشجویان را به طور رسمی به کار گیرند زیرا این ارگانها نیاز به نیروهای تمام وقت دارند و معمولاً کارمندان خود را از میان افرادی با زمان پاره وقت انتخاب نمی کنند ولی دانشجویان می توانند راه دیگری برای کار انتخاب کنند و آن کار در بازار آزاد و یک سری کارهای دانشجویی می باشد . مسلما پیدا کردن کار در هر کشوری بستگی به سطح دانش شخص به زبان کشورها، تجربه کاری و ویژگی اخلاقی و شخصی فرد دارد.کشور روسیه بازار بسیار گسترده ای از نظر پوشاک ، لوازم منزل و الکترونیک دارد و می توان از طریق کار و با استفاده از کمی خلاقیت درآمد مناسبی را کسب کرد و همیشه اصلی مهم در کسب درآمد وجود دارد .

کار دانشجویی در کشور روسیه مزایای کار دانشجویی در کشور روسیه 

از جمله مزایای کار دانشجویی در کشور روسیه می توان به موارد زیر اشاره کرد :

  • دانشجو می تواند برای مخارج تحصیلی خود در آمد کسب کند.
  • دانشجو می تواند با کار دانشجویی تجربه و مهارت کسب کند .
  • کار دانشجویی در کشور روسیه باعث قوی شدن رزومه کاری دانشجو می شود.
  • علاوه بر مزایای فوق ، کار دانشجویی باعث هدفمند شدن و استقلال دانشجو نیز می شود.

کار دانشجویی در کشور روسیه اجازه کار دانشجویی در کشور روسیه

در گذشته دانشجویان بین المللی مجبور بودند به دلیل مشکلات اخذ مجوز کار در روسیه به طور غیرقانونی مشغول به کار شوند، اما اکنون شانس آنها در این امر برابر با شهروندان روسی می باشد . پس از آنکه دانشجویی در دانشگاه ثبت نام می کند، ویزای تحصیلی وی به عنوان مجوز قانونی کار عمل می کند.

کار ضمن تحصیل در کشور روسیه  هم می تواند در دانشگاه باشد و هم بیرون از دانشگاه باشد که دانشجویان خارجی دنبال کار دانشجویی برای کار کردن در دانشگاه محل تحصیل خود مستلزم دریافت اجازه کار از اداره مهاجرت کشور روسیه نمی باشند. دانشجویان بین المللی که می خواهند خارج از دانشگاه مشغول به کار شوند نیاز به دریافت اجازه کار هستند. در ادامه قصد داریم اجازه کار دانشجویی در کشور روسیه در سه مقطع تحصیلی کارشناسی ، کارشناسی ارشد و دکترا بررسی کنیم :

  • اجازه کار دانشجویی در مقطع کارشناسی در کشور روسیه : دانشجویان در حال تحصیل در مقطع کارشناسی اجازه ۱۰ ساعت کار در هفته می باشد که تقریبا حقوق در یافتی آن حدودا ۸تا ۱۰ دلار در ساعت است که تقریبا هزینه های زندگی در یک سال را در پوشش می دهد.
  • اجازه کار دانشجویی در مقطع کارشناسی ارشد در کشور روسیه : دانشجویان مقطع کارشناسی ارشد در کشور روسیه اجازه کار ۲۰ ساعت در هفته دارند و میانگین حقوق دریافتی دانشجویان در مقطع کارشناسی ارشد حدودا بین ۸ تا۱۰ دلار در هر ساعت می باشد که تقریبا هزینه های زندگی، خورد وخوراک، رفت وآمد در یک سال را پوشش می دهد.
  • اجازه کار دانشجویی در مقطع دکترا در کشور روسیه : دانشجویان مقطع دکترا در روسیه اجازه ۳۰ ساعت کار در هفته دارند و کشور روسیه برای این افراد حقوقی به میزان تقریبا ۲ هزار دلار در ماه می پردازد.

دانشجویان بین المللی در کشور روسیه برای کار در دانشگاه ها و سازمان های وابسته به آن خارج از ساعات کلاس وحتی تعطیلات احتیاج به دریافت مجوز ندارند و البته این مجوز به دانشجویان در دوره های تمام وقت در دانشگاه های دولتی داده شده است که این مجوز به مدت یک سال صادر شده است و برای قرار داد مجدد باید تمدید شود. واگر دانشجو کار خود را ترک کند این مجوز لغو می شود.

برای کسب اطلاعات بیشتر درباره مهاجرت به روسیه شرکت آتیه آفرینان ایرانیان توصیه می کند نگاهی به مقاله ” مهاجرت به روسیه ” بیاندازید.

کار دانشجویی در کشور روسیه – میزان درآمد و ساعت کار دانشجویی در کشور روسیه

میزان متوسط حقوق برای دانشجویان بین المللی در کشور روسیه می تواند از 750 دلار تا 1200 دلار متغیر باشد. در ضمن کشور روسیه برخلاف بقیه کشورها که فقط دانشجو می تواند 20 ساعت در هفته کار کند ، دانشجویان خارجی هیچ محدودیتی از این بابت نداشته و می توانند هر میزانی که بخواهند کار کنند. لازم به ذکر است که کار بدون اخذ مجوز کار در روسیه با جریمه 2000 تا 5000 روبلی و در شهرهای مسکو، سنت پترزبورگ و لنینگراد جریمه 5000 تا 7000 روبلی به همراه اخراج از کشور روسیه را در بر خواهد داشت.

کار دانشجویی در روسیه
کار دانشجویی در روسیه

کار دانشجویی در کشور روسیه شرایط اخذ مجوز کار در کشور روسیه

شرایط اخذ مجوز کار در کشور روسیه به شرح زیر است :

  • باید دانشجوی تمام وقت یک مقطع تحصیلی در روسیه باشد.
  • باید در دانشگاه های دولتی روسیه دانشجو باشد.
  • سن دانشجو باید بالاتر از 18 سال باشد.

لازم به ذکر است با شرکت در دوره های کوتاه مدت (دوره های زیر یک سال) به دانشجو اجازه کار دانشجویی داده نمی شود.

کار دانشجویی در کشور روسیه – مدارک لازم جهت اخذ مجوز کار در کشور روسیه

مدارک لازم جهت اخذ مجوز کار در کشور روسیه عبارتند از :

  • پاسپورت با حداقل 6 ماه اعتبار
  • گواهی اشتغال به تحصیل در روسیه
  • قرارداد کار در کشور روسیه
  • فرم درخواست قابل تهیه از اداره مهاجرت شهر محل تحصیل در روسیه
  • کارت اقامت در کشور روسیه
  • رسید پرداخت در وجه اداره مهاجرت شهر محل تحصیل در کشور روسیه
  • گواهی عدم اعتیاد و عدم ابتلا به ایدز HIV

کار دانشجویی در کشور روسیه مشاغل پرطرفدار در کشور روسیه

در ادامه قصد داریم مشاغل پرطرفدار در کشور روسیه را معرفی نماییم :

  • رشته هایی که فرد شاغل نیاز به داشتن مهارت بالایی از زبان انگلیسی دارد مانند تدریس زبان انگلیسی، رشته های مربوط به صنعت توریسم و هتلداری
  • رشته های مربوط به فن آوری اطلاعات (IT) مانند برنامه نویس وب، برنامه نویس موبایل و برنامه نویس سیستم های تجاری
  • رشته های مهندسی مانند مهندسی تولید و ساخت، الکترونیک و مخابرات
  • رشته های مربوط به مهندسی نفت و گاز
  • مهندسی عمران و معماری جهت ساخت و مرمت آپارتمان و بناهای دیگر
  • رشته های مربوط به بانکداری
  • در صورت داشتن دانش زبان روسی مناسب فرد می تواند در فروشگاه های معتبر مانند فروشگاه های فروش لوازم ورزشی، هایپرمارکت های بزرگ و فروشگاه های فروش پوشاک مشغول به کار شود .

در مقاله ” تحصیل در روسیه ” به طور مفصل درباره شرایط تحصیل در روسیه اطلاعات کسب کنید .

کار دانشجویی در کشور روسیه راه های پیدا کردن کار دانشجویی در کشور روسیه

مسلما دانشجوی متقاضی کار در کشور روسیه راه های پیدا کردن کار دانشجویی در کشور روسیه را نمی داند به همین جهت دانشجو باید بداند یکی از معتبرترین و راحت ترین راه های کاریابی در روسیه از طریق سایت های کاریابی می باشد. همچنین داشتن دوست و یا هر فرد روسی می تواند در یافتن کار مورد نظر به فرد متقاضی کمک بزرگی کند و رمز موفقیت در یافتن کار در کشور روسیه حتی آموزش زبان انگلیسی داشتن مهارت زبانی مناسب زبان روسی می باشد.

گروه آتیه آفرینان ایرانیان – مجری و ارائه دهنده بهترین خدمات و مشاوره های تحصیل و اقامت در اروپا

5/5 - (1 امتیاز)
مقالات مشابه
مهاجرت از طریق ویزای کار مهاجرت از طریق ویزای کار

مهاجرت از طریق ویزای کار و شرایط کار در کشورهای مختلف در این مطلب مورد بررسی قرار می گیرد...

مهاجرت و اقامت کاری پرتغال مهاجرت و اقامت کاری پرتغال

مهاجرت و اقامت کاری پرتغال یکی از سریع ترین راه هایی است که افراد بسیاری را برای مهاجرت جذب ...

کار دانشجویی در کشور رومانی کار دانشجویی در کشور رومانی

کار دانشجویی در کشور رومانی تحصیل در رومانی طرفداران بسیاری دارد و از جمله مزایای تحصیل در ...

نظرات کاربران
متین

سلام خسته نباشید. یجای مقاله گفته شده که دانشجویان کارشناسی 10 ساعت اجازه کار دارن و در ادامه تر گفته شده برای دانشجویان خارجی محدودیتی نداره اگه میشه این رو بازگو کنید ممنون میشم و اینکه میشه تو مسکو با کار پاره وقت از پس شهریه دانشگاه و خرج زندگی برامد ؟ ( با فرض حداکثر مقدار که در مقاله گفته شده 1200$ رشته Linguistics ) داشتن مدرک زبان روسی میتونه باعث بشه که دوره پادفکت شرکت نکنیم ؟ چه مزایایی میتونه داشته باشه ؟ مزایای داشتن مدرک زبان انگلیسی چطور ؟ ( و دوتا باهم ) ممنون میشم اگه پاسخ بدین

آتیه آفرینان

با سلام دانشجو محدودیتی در انتخاب شغل ندارد اما محدودیت زمانی دارد و صرفا اجازه کار 10 ساعت در هفته (مقطع لیسانس) را دارد. بسته به رشته ای که مد نظرتونه شرایط و هزینه های مهاجرت متفاوت هست به طبع تحصیل به زبان روسی هزینه ی پایین تری نسبت به انگلیسی دارد، اگر بعد تحصیل قصد کار و زندگی در روسیه را داشته باشید تحصیل به زبان روسی مناسب تره در غیر این صورت تحصیل به زبان انگلیسی. برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره 02172207 تماس بگیرید.

شیما

سلام کمترین شهریه و پادفک مربوط به کودوم دانشگاهای مورد تایید ایران در روسیه هست؟و اینکه دانشجویان رشته های پزشکی اجازه چند ساعت کار درهفته رو دارن؟

آتیه آفرینان

با سلام، شهریه ی اکثر دانشگاه ها در یک رنج می باشد برای مثال دانشگاه کازان جزء دانشگاه های نرخ پایین می باشد. با توجه به سختی رشته های پزشکی پیشنهاد می کنم بر درآمد حاصل از کار دانشجویی حساب نکنید.

الاشهابی

سلام.ببخشید اخرش در ماه برای یک دانشجو چقدر می تونه با کارش درامد داشته باشه.چون توی مقالتون دوجا باهم ضد و نقیضه.به نظرتون اگه بخوام پزشکی بخونم چند ساعت در هفته می تونم کار کنم و درامدم حدودا چقدر میشه؟

آتیه آفرینان

با سلام رشته ی پزشکی نیاز به تمرکز بالایی دارد اگر قصدتان تحصیل در این رشته می باشد، پیشنهاد می کنم روی درآمدحاصل از کار دانشجویی حساب نکنید و از ابتدا مقصد تحصیلتان را طوری انتخاب کنید که توانایی پرداخت هزینه ها را داشته باشید.

علی

سلام یه سوال دارم در مقطع کارشناسی میشه با کار دانشجویی خانه اجاره کرد و هزینه اجاره خانه را هر ماه داد؟

آتیه آفرینان

سلام غیر ممکن نیست اما چون قرارداد کاری ندارید و زمان مشغول به کار شدن شما همچنین میزان حقوق دریافتیتان مشخص نیست بهتر هست از ابتدا این هزینه را داشته باشید .

سعیداردلانی

سلام خسته نباشید من کارشناس پرستاریم و چند ماه دیگه سربازیم تموم میشه و گواهی پایان طرح و همچنین مدرکم رو آزاد میکنن میخوام برای رشته پزشکی در روسیه اپلای کنم . خواستم بدونم ایا میتونم کنار تحصیل کار پرستاریم انجام بدم و ایا بازار کار وجود داره یا نه چون اگر کار نکنم از پس هزینه ها برنمیام .ممنون

آتیه آفرینان

سلام وقت بخیر شما اجازه ی کار همزمان با تحصیل در زمینه ی پرستاری و هم در زمینه های دیگر دارید بسته به خودتان دارد در رابطه با رشته ی پرستاری مدرک شما باید معادل سازی شود اما کار همزمان با تحصیل رشته های پزشکی پیشنهاد نمی شود چراکه دروس که باید بگذرانید سنگین هستند. برای کار کشور آلمان گزینه ی مناسب تری می باشد.

Ali joon

عالی بود بسیار مفید کامل و امیدوار کننده . من میخام سربازی برم و بعدش به سرعت اپلای کنم . امیوارم شرایط سیاسی حداقل همینطور که هست بمونه و بدتر نشه! به امید موفقیت همه اولشم خودم :)

آتیه آفرینان

سلام ممنون از نگاهتون. در خدمت هستیم انشاالله بعد از سربازی کارهای اپلایتان را انچام دهیم، موفق باشید.

مشاهده نظرات بیشتر
Call Now Button