کشور دانمارک به دلیل رتبه شادترین محل برای زندگی ، مقصد ایده آلی برای دانشجویان بین المللی محسوب می شود و این کشور از ویژگی های منحصربه فردی برخوردار است که تجربه زندگی را برای دانشجویان خارجی خوشایند می سازد . فرد به عنوان دانشجو تقریبا در همه جا  تخفیف خواهد شد که این کار هزینه سفر و کشف زیبایی های کشور را کاهش می دهد .

بسیاری از دانشجویان سعی می کنند به دلایل مختلف از قبیل قوی تر کردن رزومه ، تامین بخشی از هزینه های زندگی و یا تحصیل ، یادگیری کار تخصصی و غیره مشغول به انجام کار دانشجویی در کشور دانمارک شوند . این مقاله تحت عنوان کار دانشجویی در کشور دانمارک با همت گروه مهاجرتی و اعزام دانشجو آتیه آفرینان ایرانیان گردآوری شده است .

در مقاله ” مهاجرت به دانمارک ” به طور مفصل درباره شرایط مهاجرت به دانمارک اطلاعات کسب کنید .

شرایط کار دانشجویی در کشور دانمارک

دانشجویان خارج از اتحادیه اروپا می توانند مجوز کار را به عنوان بخشی از مجوز اقامت خود درخواست کنند که مشمول کار تا ۲۰ ساعت در هفته در مدت تحصیل و تمام وقت در مدت تعطیلات، یعنی ماه های ژوئن، جولای و آگوست می باشد . به عبارتی در این کشور همانند سایر کشورها دانشجویان مقطع لیسانس ۱۰ ساعت اجازه کار و دانشجویان مقطع فوق ‌لیسانس، ۲۰ ساعت در هفته اجازه کار دارند. البته لازم به ذکر است که دانشجویان کشورهای اتحادیه اروپا، منطقه اقتصادی اروپا و سوئیس می ‌توانند با توجه به قانون جابه جایی آزادانه، در تمام طول سال، به صورت تمام‌ وقت کار کنند. به عنوان دانشجوی بین المللی در دانمارک، می توان درس های دانمارکی را به رایگان دریافت کرد و این امر شانس یافتن کار در دانمارک را افزایش خواهد داد .

مؤسسات آموزش عالی کشور دانمارک فرصت های شغلی فراوانی را برای دانشجویان بین المللی ارائه می کنند و تمام برنامه ها در ابعاد بین المللی به رسمیت شناخته شده و دارای بالاترین کیفیت هستند. حوزه هایی مانند مهندسی، بهداشت و درمان، فناوری اطلاعات، و ارتباطات و امور مالی ، از مشاغل پرتقاضا در کشور دانمارک هستند. فرصت های شغلی برای کارکنان خارجی در این حوزه ها کاملاً زیاد بوده و در صورت واجد شرایط بودن ، متقاضی می تواند به شغل دلخواه خود دست یابد.

در صورتی که دانشجو در انجام کار دانشجویی در کشور دانمارک دچار تخلف شود، به عنوان مثال بیش از ساعات مجاز کاری به انجام کار بپردازد، اداره مهاجرت دانمارک اجازه اقامت وی را باطل کرده و یا از تمدید آن خودداری می‌ کند و همچنین ممکن است شخص دانشجو و صاحب‌کار وی محکوم به زندان رفتن شوند .

شرایط کار دانشجویی در کشور دانمارک
شرایط کار دانشجویی در کشور دانمارک

مزایای کار دانشجویی پاره وقت در کشور دانمارک

از جمله مزایای کار دانشجویی پاره وقت در کشور دانمارک می توان به موارد زیر اشاره کرد :

  1. قوی کردن رزومه کاری فرد متقاضی جهت تحصیل در دانمارک
  2. یادگیری کار عملی مرتبط با رشته تحصیلی فرد متقاضی
  3. تامین بخشی از هزینه ‌های تحصیل و زندگی در کشور دانمارک
  4. آشنایی با شرکت‌ های فعال در کشور دانمارک برای تبدیل اقامت تحصیلی به کاری پس از تحصیل از طریق این کار در این شرکت‌ ها

برای اقامت و تابعیت در دانمارک روش های متفاوتی وجود دارد شرکت آتیه آفرینان به شما توصیه می کند برای کسب اطلاعات بیشتر مقاله ” اقامت در دانمارک ” را مطالعه فرمایید .

معایب کار دانشجویی در کشور دانمارک

می توان به معایب کار دانشجویی در کشور دانمارک نیز به صورت زیر اشاره کرد :

  1. اولویت کاری با شهروندان دانمارک ، اتحادیه اروپا، منطقه اقتصادی اروپا و سوئیس
  2. کمبود کار پاره ‌وقت برای دانشجویان کشور دانمارک
  3. شرایط خاص پیدا کردن کار دانشجویی در کشور دانمارک

راه های پیدا کردن کار دانشجویی در کشور دانمارک

برای پیدا کردن کار دانشجویی در کشور دانمارک ، فرد باید نشان دهد که مشکلی در انجام دروس دانشگاهی خود ندارد و شخص برای اثبات این قضیه، شخص دانشجو نیاز به پاس کردن تمامی نمره‌های ترم قبل خود دارد تا بتواند برای کار دانشجویی اقدام کند. راه های پیدا کردن کار دانشجویی در کشور دانمارک به شرح زیر است :

  • اقدام از طریق دفتر خدمات دانشجویی دانشگاه محل تحصیل : در این حالت، شخص دانشجو در صورت داشتن شرایط لازم برای کار دانشجویی می ‌تواند در کارهای موجود در دانشگاه محل تحصیل و یا کاری که مسئولان دفتر دانشجویی برای وی فراهم می ‌کنند مشغول به کار شود.
  • استفاده از وب‌ سایت ‌های کاریابی در کشور دانمارک : در این حالت، دانشجو شخصا می‌تواند برای کارهای موجود، اقدام کند.

شرکت آتیه آفرینان ایرانیان به شما پیشنهاد می کند برای کسب اطلاعات بیشتر مقاله ” تحصیل در دانمارک ” را مطالعه فرمایید .

بسیاری از دانشجویان جهت قوی کردن رزومه کاری خود ، کارهایی که حالت کارآموزی دارند و پرداختی کمتری دارند را انتخاب می‌کنند که این حالت بهترین گزینه ‌های موجود برای کار نیمه وقت برای دانشجویان در کشور دانمارک می باشد . لازم به ذکر است که در صورتی که فرد به زبان دانمارکی صحبت نکند ، پیدا کردن کار پاره وقت دانشجویی در دانمارک همیشه آسان نیست اما با این حال، کافه ها، رستوران ها و محل های کار که نیاز به مهارت های خاص زبان خارجی دارند، مکان های خوبی برای جستجو هستند .

5/5 - (1 امتیاز)
مقالات مشابه
مهاجرت از طریق ویزای کار مهاجرت از طریق ویزای کار

مهاجرت از طریق ویزای کار و شرایط کار در کشورهای مختلف در این مطلب مورد بررسی قرار می گیرد...

مهاجرت و اقامت کاری پرتغال مهاجرت و اقامت کاری پرتغال

مهاجرت و اقامت کاری پرتغال یکی از سریع ترین راه هایی است که افراد بسیاری را برای مهاجرت جذب ...

کار دانشجویی در کشور رومانی کار دانشجویی در کشور رومانی

کار دانشجویی در کشور رومانی تحصیل در رومانی طرفداران بسیاری دارد و از جمله مزایای تحصیل در ...

نظرات کاربران
Call Now Button