کار دانشجویی در کشور اسلواکی

کشور اسلواکی یکی از کشورهای مرفه اروپایی می باشد که متقاضیان زیادی جهت مهاجرت این کشور را انتخاب می کنند و همچنین از جمله کشورهایی می باشد که با داشتن ویزای تحصیلی می توان به مدت محدودی در هفته کار پاره وقت انجام داد به طوری که دانشجویان مقطع کارشناسی 10 ساعت در هفته ، مقطع کارشناسی ارشد 20 ساعت در هفته و در مقطع دکترا 30 ساعت در هفته اجازه کار دارند . همچنین دانشجویان پس از اتمام تحصیل در کشور اسلواکی می توانند به صورت تمام وقت مشغول به کار شوند اما یکی از شرایط مهم برای یافتن کار دانشجویی در کشور اسلواکی تسلط به زبان اسلواک است که چندان هم آسان نمی باشد .این مقاله در مورد کار دانشجویی در کشور اسلواکی می باشد .

در مقاله ای تحت عنوان ” تحصیل در اسلواکی ” به طور مفصل درباره شرایط تحصیل در اسلواکی توضیح دادیم .

دانشجویان بین المللی می توانند  ۲۴۰ روز نیم وقت در طول سال بدون نیاز به مجوز آژانسهای استخدام و مقامات قضایی مشغول به کار شوند اما در خصوص کار بیشتر از این مدت نیاز به اجازه رسمی از آژانس های رسمی می باشد و ضمنا این دانشجویان نمی توانند خود اشتغالی و یا کار آزاد داشته باشند . لازم به ذکر است که برای یافتن همین مقدار ساعت کاری نیز در شهرهایی که نرخ بیکاری بالا است ؛ شانس بسیار کمی وجود دارد. تا زمانی که کار دانشجویی در کشور اسلواکی به تحصیلات فرد و زمان مورد نیاز وی برای تحصیل صدمه ای وارد نکند فرد می تواند برای مدت نامحدود در زمان خود به این کار مشغول شود و در صورت کار به عنوان دستیار علمی نیز باید اداره کار را در جریان قراردهد.

دانش آموزانی که در دوره های زبان و یا کالج مقدماتی شرکت می کنند ؛ برای دریافت کار شرایط بسیار سخت تری را دارند و تنها می توانند با اجازه وزارت کار و توسط آژانس کاریابی استخدام شده و فقط در وقتهای آزاد مشغول به کار شوند . کار برای دانشجو به صورت منظم در نظر گرفته نمی شود و یک دانشجو نمی تواند مانند یک کارمند مشغول به کار شود و تنها مجاز به کار در طول ترم به اندازه ۱۰ تا ۲۰ ساعت در هفته می باشد.

کار دانشجویی در کشور اسلواکی

کار دانشجویی در کشور اسلواکی

اگر دانشجو قصد انجام فعالیت های آموزشی و علمی مستمر به عنوان یک کارمند آموزشی یا دانشگاهی در یک دانشگاه را داشته باشد و یا به عنوان یک کارمند علمی، کارکنان پژوهش و یا به عنوان یک کارمند توسعه در فعالیت های پژوهشی کار کند می تواند صرفا با یک تایید مبنی بر اینکه نیاز است دانشجو این موقعیت شغل را دریافت کند؛ مجوز کار به وی اعطا می شود و این تایید نیازی به ارزیابی وضعیت بازار کار و افراد بیکار موجود قبل از متقاضی را ندارد. برای کارهای دانشجویی پاره وقت باید مجوز کار صادر شود  اما با توجه به اینکه آموزش دانش آموزان در اسلواکی امری بسیار مهم است لذا این کشور تلاش بسیاری کرده که در راستای تسهیل شرایط زندگی دانش آموزان و دانشجویان شرایط مالی متعددی را برای آنها در نظر بگیرد و با حمایتهای مالی متعدد از دانش آموزان نیاز آنها را به داشتن شغل برطرف کند تا دانش آموزان فقط در مسیر رشد حرکت کنند .

توصیه شرکت آتیه آفرینان ایرانیان برای اقامت و تابعیت در اسلواکی ، مشاوره از مشاوران آتیه آفرینان ایرانیان و مطالعه مقاله ” اقامت در اسلواکی ” است .

اما یکی راه های کمک های مالی به دانش آموزان ، کار پاره وقت است که این کمک به صورت اشتغال دانش آموزان به کار می باشد که آنها می توانند به صورت پاره وقت و یا برای چند ساعت کار کنند و نه تنها برای حمایت مالی از دانش آموزان می باشد بلکه آنها را در معرض یک تجربه از جهان عملی قرار می دهد. در واقع، بسیاری از کالج ها و دانشگاه های اسلواکی کارآموزی به دانش آموزان را به عنوان بخشی از برنامه های خود قرار می دهند و دانشجویان می توانند به راحتی از طریق کار آموزی کسب در آمد نموده و به مطالعات خود نیز در آرامش ادامه بدهند . ساعات کار کمتر از ۳۰ تا ۳۵ ساعت در هفته است و در نتیجه دانش آموزان زمان کافی برای تمرکز بر روی مطالعات خود دارند. هر منطقه دارای انواع مختلف فرصت ها و مشاغل موجود برای دانش آموزان می باشد و دانش آموزان می توانند کار مناسب با خود را پیدا کنند و لازم است بررسی کنند  که با توجه به نیاز و زمان کم آنها قابل اجرا باشد.

 کار دانشجویی در کشور اسلواکی –  راه های یافتن کار دانشجویی در کشور اسلواکی

در زیر قصد داریم راه های یافتن کار دانشجویی در کشور اسلواکی خدمت شما عزیزان معرفی کنیم :

  • دانش آموزان می توانند برای فرصت های شغلی پاره وقت در محل کالج خود جستجو کنند
  • گزینه هایی از کار برای دانشجویان در کشور اسلواکی عبارتند از : کار کردن در کافه تریا، کتابخانه،کار در قسمتی از بخش های اداری . همچنین آنها می توانند برای شغل در اطراف کالج و یا محل اقامت خود مراجعه کنند تا در زمان مراجعه به محل کار و بازگشت برای تحصیل صرفه جویی کنند .
  • دانش آموزان می توانند در خارج از ساختمان کالج خود مشغول به کار هایی مانند کار در یک پارک تفریحی، فروشگاه مواد غذایی، بازار، نمایشگاه ها، رستوران ها، پمپ های سوخت و یا حتی انجام کارهایی از یک خانه و غیره بپردازند

برای کسب اطلاعات بیشتر درباره مهاجرت به اسلواکی شرکت آتیه آفرینان ایرانیان توصیه می کند نگاهی به مقاله ” مهاجرت به اسلواکی  ” بیاندازید.

گروه آتیه آفرینان ایرانیان – مجری و ارائه دهنده بهترین خدمات و مشاوره های تحصیل و اقامت در اروپا

به این نوشته رای بدهید
مقالات مشابه
مهاجرت از طریق ویزای کار مهاجرت از طریق ویزای کار

مهاجرت از طریق ویزای کار و شرایط کار در کشورهای مختلف در این مطلب مورد بررسی قرار می گیرد...

مهاجرت و اقامت کاری پرتغال مهاجرت و اقامت کاری پرتغال

مهاجرت و اقامت کاری پرتغال یکی از سریع ترین راه هایی است که افراد بسیاری را برای مهاجرت جذب ...

کار دانشجویی در کشور رومانی کار دانشجویی در کشور رومانی

کار دانشجویی در کشور رومانی تحصیل در رومانی طرفداران بسیاری دارد و از جمله مزایای تحصیل در ...

نظرات کاربران
Call Now Button