بسیاری از دانشجویان تحصیل در استرالیا ، برای پایین آوردن هزینه های تحصیل و زندگی به دنبال کار دانشجویی در کشور استرالیا هستند و طبق قوانین تعریف شده در امور مهاجرتی کشور استرالیا ، به دانشجویان همانند بسیاری از کشورهای دنیا ، اجازه کار دانشجویی در کشور استرالیا داده می شود تا هم درآمدی برای پوشش هزینه های زندگی و تحصیل داشته باشند و هم یک تجربه مفید برای آینده و برای بدست آوردن کار دائم پس از تحصیل و در نهایت اخذ اقامت دائم استرالیا بدست بیاورند . متقاضیان کار در کشور استرالیا می توانند همزمان با تحصیل ، کار نیمه وقت داشته باشند لذا اطلاع از شرایط کار دانشجویی در کشور استرالیا امری مهم و ضروری محسوب می شود .

برای کسب اطلاعات بیشتر درباره مهاجرت به استرالیا شرکت آتیه آفرینان ایرانیان توصیه می کند نگاهی به مقاله ” مهاجرت به استرالیا ” بیاندازید.

طبق قوانین تعریف شده، دانشجو پس از ورود به کشور استرالیا و انجام کارهای اولیه برای ثبت نام می تواند به کار مشغول شود .البته لازم به ذکر است که دانشجو تا قبل از شروع دوره تحصیلی این اجازه را ندارد که مشغول به کار شود، دانشجو می تواند در هر ۲ هفته تا حداکثر ۴۰ ساعت کار کند اما میزان دقیق آن بسته به نوع دوره آن و نوع کار آن بستگی خواهد داشت یعنی اگر دوره تحصیلی فرد به صورت حضور در کلاس باشد حداکثر می توان ۴۰ ساعت در ۲ هفته کار کرد و اگر دوره به صورت غیرحضوری و یا مجازی باشد بدون محدویت زمانی می توان مشغول به کار شد ، همچنین اگر دانشجو در حین تحصیل کاری که به عنوان کارآموزی و یا کار عملی مرتبط با دوره داشته باشد این کارآموزی جزء آن حق کار ۴۰ ساعته محاسبه نمی شود . لازم به ذکر است که یک دانشجو می تواند در یک هفته مانند مثال در هفته اول ۱۰ ساعت و در هفته دوم ۲۵ ساعت کار کرده باشد که جمعا ۳۵ ساعت کار کرده و طبق قوانین مشکلی ایجاد نمی شود .اما چنانچه میزان ساعات کاری در طول ترم تحصیلی بیشتر از 40 ساعت در دو هفته باشد منجر به لغو ویزای تحصیلی می شود بنابراین رعایت ساعات کاری امری مهم و ضروری می باشد .اکر دوره تحصیلی فرد دانشجو در دانشگاه به اتمام رسیده باشد ولی ویزای تحصیلی هنوز مهلت داشته باشد باز هم می توان تا سقف 40 ساعت در 2 هفته متوالی کار کرد .

کار داوطلبانه در کشور استرالیا

کار داوطلبانه نیز برای افرادی می باشد که قصد کسب تجربه را دارند و آن کار بدون دریافت هیچ گونه مزدی انجام خواهد شد که البته هرکاری را شامل نمی شود. شرایط کار داوطلبانه در کشور استرالیا به شرح زیر می باشد :

  • کار مورد نظر به سود جامعه باشد
  • کار مورد نظر برای یک ارگان و یا یک سازمان غیر انتفاعی باشد
  • کار واقعا به صورت داوطلبانه انجام شود یعنی حتی فرد به صورت غیر مستقیم مزدی چه نقدی و یا غیر نقدی دریافت نکند به عنوان مثال به عنوان اعضای هیئت مدیره و یا عضوی از یک سازمان و یا غیره … مزدی بابت انجام آن کار نگیرد .

توصیه شرکت آتیه آفرینان ایرانیان برای اقامت و تابعیت در استرالیا ، مشاوره از مشاوران آتیه آفرینان ایرانیان و مطالعه مقاله ” اقامت در استرالیا ” است .

اجازه کار همراه دانشجو در کشور استرالیا

زمانی ویزای تحصیلی استرالیا برای دانشجو صادر می شود در صورت متاهل بودن وی ، اجازه کار برای فرد و همسر وی با همان ویزای تحصیلی یکجا صادر می شود و نیازی به درخواست مجدد برای دریافت اجازه کار برای همسر نیست . شرایط کار برای همراه دانشجو نیز همانند خود دانشجو است یعنی اگر دانشجو اجازه ۴۰ ساعت کار در طی ۲ هفته متوالی را داشته باشد همسر وی نیز اجازه کار ۴۰ ساعت در ۲ هفته متوالی را دارد و نه بیشتر و هرگونه تخلفی در چنین شرایطی باعث لغو ویزای تحصیلی خواهد شد . اگر دانشجو اجازه کار نامحدود را داشته باشد همسرش نیز اجازه کار نامحدود را خواهد داشت . همسر فرد دانشجو نیز همانند دانشجوی اصلی زمانی می تواند شروع به کار کند که ترم تحصیلی دانشجویی اصلی به طور رسمی آغاز شده باشد .

اجازه کار همراه دانشجو در کشور استرالیا
اجازه کار همراه دانشجو در کشور استرالیا

انواع کار دانشجویی در کشور استرالیا

انواع کار دانشجویی در کشور استرالیا به شرح زیر می باشد :

  • فروشندگی در سوپرمارکت ها و فروشگاه های پوشاک
  • گردشگری و هتل داری
  • کشاورزی و میوه چینی
  • خرده فروشی و بازاریابی
  • مشاغل اداری و دفتری نیمه وقت یا پاره وقت
  • تدریس خصوصی

درآمد کار دانشجویی در کشور استرالیا

اکثر دانشجویان در حین تحصیل در کشور استرالیا حدوداً هفته ای ۳۰۰ دلار درآمد خواهند داشت و در زمان تعطیلات بیشتر از این مقدار درآمد دارند . میزان دستمزد ساعتی برای کارهای معمول دانشجویی در کشور استرالیا به شرح زیر است :

  • کار در سوپرمارکت (صندوق دار): ۱۶ تا ۲۲ دلار
  • کار در سوپرمارکت (چیدن قفسه ها): ۱۵ تا ۲۰ دلار
  • پیشخدمت رستوران: ۱۲ تا ۱۵ دلار
  • کار اداری: ۱۸ تا ۲۵ دلار
  • رانندگی تاکسی: ۱۱ تا ۱۵ دلار
  • چیدن میوه: ۱۸ تا ۲۰ دلار
  • کار در پمپ بنزین: ۱۶ تا ۲۲ دلار
  • مراقبت از سالمندان: ۲۰ تا ۳۰ دلار

اگر تمایل به داشتن اطلاعاتی در زمینه تحصیل در استرالیا دارید می توانید مقاله ” تحصیل در استرالیا ” را مطالعه نمایید.

راه های یافتن کار دانشجویی در کشور استرالیا

دانشجویان بین المللی همانند دانشجویان استرالیایی از طریق راه های زیر جهت یافتن کار دانشجویی در کشور استرالیا استفاده کنند :

  • جستجو در روزنامه ها
  • جستجو در سایت های کار آنلاین و وب سایت های معروف جستجوی کار مانند : com.au و یا Australian JobSearch
  • استفاده از تابلو اعلان کار در دانشگاه ها
  • ثبت نام در شرکت های استخدام کار
5/5 - (1 امتیاز)
مقالات مشابه
مهاجرت از طریق ویزای کار مهاجرت از طریق ویزای کار

مهاجرت از طریق ویزای کار و شرایط کار در کشورهای مختلف در این مطلب مورد بررسی قرار می گیرد...

مهاجرت و اقامت کاری پرتغال مهاجرت و اقامت کاری پرتغال

مهاجرت و اقامت کاری پرتغال یکی از سریع ترین راه هایی است که افراد بسیاری را برای مهاجرت جذب ...

کار دانشجویی در کشور رومانی کار دانشجویی در کشور رومانی

کار دانشجویی در کشور رومانی تحصیل در رومانی طرفداران بسیاری دارد و از جمله مزایای تحصیل در ...

نظرات کاربران
KASRA

ببخشید یکجا نوشتید دانشجویان دکتری 30 ساعت در هفته حق کار دارند یک جا نوشتید دو هفته ای 40 ساعت ...کدوم درسته؟

سارا جوادی

با سلام در طول ترم اجازه کار 20 ساعت در هفته دارید اما در تعطیلات محدودیتی در ساعات کاری ندارید.

مشاهده نظرات بیشتر
Call Now Button