کار جنرال در کانادا در واقع به کارهایی گفته می‌شود که برای انجام آن‌ها نیازی به تخصص خاصی نیست و هر فردی می‌تواند در این مشاغل استخدام شود. شاخه‌های کار جنرال در کانادا طیف گسترده‌ای از موقعیت‌ها شغلی را در بر می‌گیرند.

اگر شما می‌خواهید به یک کارگر عمومی تبدیل شوید و در کارهای جنرال کانادا مشغول شوید، ممکن است با خواندن این مقاله از موسسه مهاجرتی آتیه آفرینان ایرانیان و شناخت این مشاغل، بتوانید مسیر شغلی مناسبی را برای خود در کشور کانادا، پیدا کنید.

حتما بخوانید: مهاجرت به کانادا

کار جنرال در کانادا

بررسی شرایط کار جنرال در کانادا

درخواست مشاوره مهاجرت

همراهان عزیز، لطفا برای ارزیابی اولیه و گرفتن مشاوره مهاجرتی، فرم درخواست زیر را تکمیل کرده و منتظر تماس ما در سریع ترین زمان ممکن باشید.

  • این فیلد برای اعتبار سنجی است و باید بدون تغییر باقی بماند .

کار جنرال یا عمومی به چه کاری گفته می‌شود؟

کار در کانادا به صورت جنرال به کارهایی گفته می‌شود که فرد برای استخدام در آن‌ها نیازی به تخصص ندارد. این کارها معمولاً شامل نظافت، جابجایی، محوطه سازی، ساخت و ساز و… می‌شوند. البته یک کارگر عمومی در کانادا به طور میانگین، حقوقی حدود 30 هزار دلار در سال دریافت می‌کند و به طور کلی کارهای جنرال، درآمد چندان بالایی ندارند.

توجه داشته باشید که بسته به محل کار کارگران عمومی، مسئولیت‌هایشان نیز متفاوت است. به عنوان مثال، اگر یک کارگر عمومی در یک انبار کار می‌کند، ممکن است مجبور به جابجایی و تخلیه جعبه‌های موجود در انبار باشد یا یک کارگر عمومی که در یک کارگاه ساختمانی کار می‌کند، ممکن است مجبور باشد از ابزارهای ساخت و ساز استفاده کند و اقدام به ساخت کند.

وظایف شغلی

  • حمل و نقل مواد خام، محصولات نهایی و تجهیزات در سراسر کارخانه به صورت دستی یا با استفاده از ماشین‌آلات برقی و صنعتی
  • بررسی مواد خام و محصولات
  • دسته‌بندی، بسته‌بندی، جعبه کردن و آماده‌سازی مواد و محصولات
  • کمک به اپراتورهای ماشین‌آلات، کارگران خط تولید و سایر کارگران
  • نظافت محوطه و تجهیزات کارگاهی
  • سایر فعالیت های کارگری و ابتدایی

عنوان شغل

  • کارگر صحافی
  • کارگر عدل‌بندی جعبه
  • کارگر نشان‌گذاری جعبه
  • کارگر سمباده‌زنی صندلی
  • کارگر کارخانه البسه
  • کارگر محصولات الکتریکی
  • کارگر برش‌زنی و پردازش فیلم
  • کارگر بسته‌بندی مبلمان
  • کارگر تازنی البسه
  • کارگر مرتب‌کننده لنز و عدسی
  • کارگر ماشین بسته‌بندی
  • کارگر بسته‌بندی بذر گیاهان
  • کارگر کارخانه تولید کفش
  • کارگر مرتب‌کننده مواد بازیافتی
  • کارگر کمکی دوخت پارچه رومبلی

پادکست کار در کانادا

با روش های متفاوتی می توانید برای کار در کانادا اقدام نمایید. قبل از شروع مطالعه این صفحه حتما پادکست زیر را گوش کنید.

دستمزدهای رایج در کانادا

دستمزد ساعتی بر اساس جامعه / منطقه

منطقهحداقل
(دلار/ساعت)
متوسط
(دلار/ساعت)
حداکثر
(دلار/ساعت)
کانادا15.0018.0023.50
بریتیش کلمبیا16.7518.5026.00
آلبرتا15.5019.0025.00
ساسکاچوان14.0018.8425.91
مانیتوبا15.3016.5622.00
انتاریو16.5518.0023.10
کبک15.2517.8723.37
نیوبرانزویک14.7516.5020.00
نوا اسکوشیا15.0016.4522.55
جزیره پرنس ادوارد15.0016.5019.50
نیوفاندلند و لابرادور15.0016.8524.00

چگونه می‌توان یک شغل کارگری عمومی پیدا کرد؟

از آنجایی که مشاغل عمومی تنوع بالایی دارند و در زمینه‌های مختلف هستند، مراحل دستیابی به یکی از این موقعیت‌های شغلی نیز ممکن است متفاوت باشد. به طور کلی برای تبدیل شدن به یک کارگر عمومی باید شرایط زیر را داشته باشید:

  • در دبیرستان شرکت کنید.
  • دیپلم دبیرستان خود را دریافت کنید.
  • مهارت‌هایتان را بهبود ببخشید.
  • تجربه کاری به دست بیاورید.
  • گواهینامه کارگری بگیرید.
  • یک رزومه برای خود ایجاد کنید و برای کارهای جنرال درخواست بدهید.

1. شرکت کردن در دوره دبیرستان

دبیرستان یک مکان ایده آل برای کسب دانش و بهبود مهارت‌های شما در زمینه کار جنرال در کانادا است. بسته به رشته مورد علاقه خود، می‌توانید در کلاس‌هایی همچون جوشکاری، فیزیک، نقشه کشی، مکانیک و… شرکت کنید. این کلاس‌ها می‌تواند شما را برای استخدام در مشاغل جنرال کانادا آماده کنند.

شرکت کردن در دوره دبیرستان

2. دیپلم دبیرستان خود را دریافت کنید

درست است که استخدام در موقعیت‌های شغلی کارگر عمومی، معمولاً نیازی به حداقل شرایط تحصیلی ندارد، اما برخی از کارفرمایان، نامزدهای دارای دیپلم دبیرستان یا GED را برای استخدام، ترجیح می‌دهند.
بنابراین بهتر است که دیپلم دبیرستان خود را در یک رشته، دریافت کنید تا شانس خود را برای گرفتن شغل در یک زمینه کاری جنرال، افزایش دهید.

3. مهارت‌ های خود را بهبود بخشید

قبل از اینکه برای یک شغل عمومی درخواست بدهید، خوب است که زمانی را برای تقویت مهارت‌های خود در این زمینه صرف کنید. برای تقویت مهارت‌های خود، می‌توانید در دوره‌های حضوری یا آنلاین شرکت کنید.
داشتن مهارت‌های بیشتر، ممکن است به شما کمک کند تا راحت‌تر به شغل مورد نظرتان برسید. در اینجا چند مهارت رایج برای کارگران عمومی را شرح داده‌ایم:

مهارت‌ های خود را بهبود بخشید
  • قدرت فیزیکی

بسیاری از مشاغل عمومی به استقامت فیزیکی، تعادل و قدرت برای جابجایی ابزار، تجهیزات و ماشین آلات سنگین نیاز دارند. داشتن استقامت به شما کمک می‌کند تا برای مدت زمان طولانی‌تری بتوانید در حرفه مورد نظر مشغول بمانید.

  • مهارت‌ های ارتباطی

کارگران عمومی در همه محیط‌های کاری از مهارت‌های ارتباطی خود برای انتقال اطلاعات به اعضای تیم، استفاده می‌کنند. داشتن مهارت ارتباطی یک امتیاز برای کارگران محسوب می‌شود و این اطمینان را به کارفرمایان می‌دهد که همه از دستورالعمل‌ها و قوانین مربوط به کار جنرال در کانادا را رعایت می‌کنند و حس همکاری بهتری دارند.

  • مهارت‌ های فنی

از آنجایی که هر شغلی به ابزارها و ماشین‌های متفاوتی نیاز دارد، مهارت‌های فنی که شما به عنوان کارگر عمومی نیاز دارید هم به موقعیتی که در آن هستید، بستگی دارد. برای مثال، برخی از کارگران عمومی برای کار با ماشین‌های کامپیوتری به مهارت‌های فنی نیاز دارند.

  • مهارت‌ های کار گروهی

کارگران عمومی از توانایی کار تیمی خود برای همکاری مؤثر با همکاران خود و سایر اعضای تیم خود استفاده می‌کنند. این به ویژه زمانی مفید است که آنها روی پروژه مشابهی مانند ساخت یک ساختمان جدید کار جنرال در کانادا می‌کنند.

مهارت‌ های کار گروهی

4. تجربه کاری به دست بیاورید

هرچه تجربه بیشتری به دست بیاورید، پیشرفتتان در کاری که به آن علاقه دارید، بیشتر خواهد شد. می‌توانید به عنوان داوطلب برای سازمانی کار جنرال در کانادا انجام دهید و تجربیات خود را افزایش دهید.

از طرق آموزش حین کار یا کارآموزی هم می‌توانید در طی چند هفته تا چند ماه، تجربیات خوبی را بدست بیاورید. شما همچنین می‌توانید با یاد گرفتن یک حرفه یا مهارت خاص، تجربه لازم را کسب کنید.

5. گواهینامه کارگری بگیرید

یکی از راه‌های کسب تجربه، اخذ گواهینامه کارگری است. درست است که داشتن مدرک برای کارهای عمومی نیاز نیست، اما گواهینامه می‌تواند به رزومه شما کمک کند تا با نشان دادن مهارت‌ها و صلاحیت‌های خود به مدیران استخدامی، متمایز به نظر برسید.
یک گواهینامه همچنین می‌تواند به شما در کسب دانش و پیشرفت در موقعیت شغلی فعلی کمک کند. برخی از گواهینامه‌های کارگری عبارتند از: گواهی مدیر ساخت و ساز، گواهی انجمن ملی ایمنی و …

6. یک رزومه برای خود ایجاد کنید و برای کارهای جنرال درخواست بدهید

هنگامی که شغلی را پیدا کردید که به آن علاقه داشتید، باید در قدم اول یک رزومه برای خود ایجاد کنید تا تحصیلات، مهارت‌ها و هر مقدار تجربه‌ای را که دارید نشان بدهد. اگر تجربه حرفه‌ای ندارید، می‌توانید تجربیات داوطلبانه مرتبط با شغل مورد نظر را در رزومه بنویسید. حتماً سعی کنید که از کلمات تأثیر گذار در نوشتن رزومه و توضیحات مربوط به خود، استفاده کنید.

هنگامی که شغلی پیدا کرده و رزومه‌ای متناسب با آن ایجاد کردید، می‌توانید درخواست خود را برای کارفرمایان ارسال کنید. اگر یک مدیر استخدام شما را به عنوان یک نامزد علاقه مند به کار ببیند، ممکن است برای مصاحبه تماس بگیرد و از شما برای کار، دعوت کند.

رزومه کاری کانادا

برخی از انواع مشاغل عمومی (کار جنرال در کانادا)

حوزه کار جنرال در کانادا گسترده است و همانطور که قبلاً هم اشاره کردیم، مشاغل بسیاری را در بر می‌گیرد. به همین خاطر، خوب است که با انواع آن‌ها آشنا شوید تا بدانید که باید در چه زمینه‌هایی مشغول شوید. ما در ایجا به برخی از انواع کار جنرال در کانادا اشاره می‌کنیم.

1. نگهبان

میانگین حقوق: 25 هزار دلار در سال

وظایف اصلی: نگهبان که به عنوان سرایدار نیز شناخته می‌شود، مسئولیت نگهبانی از ساختمان‌ها را همراه با فعالیت‌های دیگری از جمله جارو کردن، پاک کردن، جمع آوری زباله و تمیزکاری، بر عهده دارد.
همچنین نگهبان باید از بسته بودن درها و پنجره‌ها و ایمن بودن ساختمان‌هایی که به او سپرده شده، اطمینان حاصل کند. توجه داشته باشید که نگهبانان از انواع تجهیزات و لوازم نظافتی و حفاظتی برای انجام وظایف خود برخوردار می‌شوند.

برخی از انواع مشاغل عمومی

2. کارگر بسته بندی

میانگین حقوق: حدود 26 هزار دلار در سال

وظایف اصلی: یک کارگر بسته بندی، باید علاوه بر بسته بندی اقلامی که به او واگذار می‌شود، برای جابجایی بسته‌ها و برچسب گذاری روی آن‌ها نیز، کمک کند. فردی که این شغل را برعهده می‌گیرد، باید در انجام بسته بندی‌ها به جزئیات توجه کند و کار خود را با دقت و مهارت‌های لازم، انجام دهد. برخی از مسئولیت‌های دیگر آن‌ها عبارتند از: چیدن کالاها، پیروی از دستورالعمل‌ها و تمیز کردن ظروف حمل و نقل.

کارگر بسته بندی در کانادا

3. کارگر مزرعه

میانگین حقوق: حدود 27 هزار دلار در سال

وظایف اصلی: کارگران مزرعه با انجام وظایف مختلف، از حیوانات و محصولات مراقبت می‌کنند. برخی از مسئولیت‌های آن‌ها شامل کود دهی، شخم زدن، بازرسی و چیدن محصولات است. از طرفی کارگران مزرعه باید مهارت رانندگی با ماشین آلات کشاورزی، کود دادن، ایجاد فضای سبز و انتقال محصولات با تراکتور یا چرخ دستی را داشته باشند.

کارگر مزرعه در کانادا

4. باغبان

میانگین حقوق: حدود 27 هزار دلار در سال

وظایف اصلی: باغداری، پرورش و نظارت بر سلامت باغ. مسئولیت‌های دیگر باغبانان، شامل هرس درختان، چمن زنی، آبیاری گیاهان، کندنعلف های هرز باغ‌ها و چمن‌ها، جمع آوری زباله‌ها و پسماندهای باغی و باز کردن مسیرهای پیاده روی در باغ.
همچنین باغبانان باید تلاش کنند تا با حفظ فضای سبز، زیبایی باغ را حفظ کنند.

باغبان در کانادا

5. کارگر تولید

میانگین حقوق: حدود 27 هزار دلار در سال

وظایف اصلی: کارگران تولیدی تجهیزات کارخانه یا انبار را اداره می‌کنند. آن‌ها همچنین اقلام را برای توزیع آماده می‌کنند و از نگهداری همه تجهیزات اطمینان حاصل می‌کنند.
همچنین کارگران تولید اقدام به بررسی قطعات محصول و تجهیزات موجود می‌کنند تا مطمئن شوند که کار جنرال در کانادا به درستی پیش می‌رود.

کارگر تولید در کانادا

6. اپراتور لیفتراک

میانگین حقوق: حدود 30 هزار دلار در سال

وظایف اصلی: اپراتورهای لیفتراک از کامیون‌های صنعتی استفاده می‌کنند و عمدتاً اقلامی را بارگیری و تخلیه می‌کنند. این اقلام سپس به مکان‌های مختلف از جمله اسکله‌های بارگیری و انبارها منتقل می‌شوند. اپراتورهای لیفتراک باید کالاها را روی هم چیده و شمارش کنند.

اپراتور لیفتراک در کانادا

7. مسئول استخر

میانگین حقوق: حدود 32 هزار دلار در سال

وظایف اصلی: تکنسین‌های استخر با تمیز کردن آب، فیلترها و بازرسی استخرها از نظر آسیب، نظافت و ایمنی استخرهای عمومی را حفظ می‌کنند. آن‌ها همچنین مشکلات مربوط به کیفیت آب را گزارش می‌دهند و موجودی مورد نیاز استخرها را تهیه می‌کنند.

مسئول استخر در کانادا

8. کارگر انبار

میانگین حقوق: حدود 32 هزار دلار در سال

وظایف اصلی: کارگران انبار در کانادا، چندین کار جنرال در کانادا را در یک انبار انجام می‌دهند. مثلاً آن‌ها از مهارت‌های کنترل موجودی برای دریافت و پردازش محصولات دریافتی، ورود اطلاعات، ارسال سفارشات و سازماندهی سهم‌های مختلف، استفاده می‌کنند.

کارگر انبار در کانادا

9. کارگر ساختمانی

میانگین حقوق: حدود 33 هزار دلار در سال

وظایف اصلی: کارگران ساختمانی سازه‌های مختلفی را در سایت‌های ساختمانی می‌سازند. آن‌ها همچنین تجهیزات و ماشین‌آلاتی مانند اره‌ها و آسیاب‌های بتن را استفاده می‌کنند. از طرفی، کارهایی همچون استخراج زباله‌ها از سایت‌ها، تخلیه مواد، جمع‌آوری داربست‌ها و کمک به سایر کارگران مانند پیمانکاران و نقاشان را نیز بر عهده دارند.

کارگر ساختمانی در کانادا

10. مسئول آبیاری

میانگین حقوق: حدود 36 هزار دلار در سال

وظایف اصلی: تکنسین‌های آبیاری یک سیستم آبیاری و تجهیزات مربوطه مانند پمپ‌ها و شیرها را نصب و نگهداری می‌کنند. وظایف آن‌ها باید در راستای این هدف باشد که فضاهای بیرونی مانند پارک‌ها یا باغ‌ها به خوبی آبیاری شوند.

مسئول آبیاری در کانادا

11. جوشکار

میانگین حقوق: حدود 38 هزار دلار در سال

وظایف اصلی: یک جوشکار مواد مختلف را توسط ماشین‌های مخصوصی با هم ذوب می‌کند. همچنین جوشکار باید طرح‌بندی، آزمایش سطوح جوشکاری، جمع‌آوری سازه‌های فلزی و … را نیز انجام دهد و از مهارت‌های ریاضی خود برای تفسیر نقشه‌ها و طرح‌های مختلف استفاده کند.

جوشکار در کانادا

12. درختکار

میانگین حقوق: حدود 44 هزار دلار در سال

وظایف اصلی: درختکاران از گونه‌های مختلف درخت و نحوه مراقبت صحیح آن‌ها آگاهی دارند. درختان و درختچه‌ها را کوتاه و هرس کرده و برای حفظ سلامتی آن‌ها تلاش می‌کنند. درختکاران همچنین طرح‌هایی را برای چیدمان پارک ایجاد می‌کنند و از مهاربندی کابل و تکنیک‌های مختلف تعمیر آگاهی دارند.

درختکار در کانادا

13. درخت نورد

میانگین حقوق: حدود 44 هزار دلار در سال

وظایف اصلی: درخت نوردان از تجهیزات مختلفی مانند قلاب یا نردبان برای بالا رفتن از درخت استفاده می‌کنند. هنگامی که آن‌ها به استخدام در این شغل در می‌آیند، باید برای انجام کار جنرال در کانادا، از تکنیک‌های کوهنوردی، پاک کردن شاخه‌ها و قطع شاخه‌های اضافی و مرده مطلع باشند.

درخت نورد در کانادا

14. سرکارگر خدمه

میانگین حقوق: حدود 45 هزار دلار در سال

وظایف اصلی: برای انجام کار جنرال در کانادا سرکارگرهای خدمه، فعالیت‌های کارگران مختلف را که مسئول یافتن خطوط آب و کنتورها و … هستند را بررسی می‌کنند. اگر خطوط انتقال، کنتورها و تجهیزات دیگر به تعمیر یا نصب نیاز داشته باشند، هدایت و هماهنگ این کارها بر عهده سرکارگر خدمه است.

آن‌ها همچنین باید به کارکنان خود آموزش بدهند، برایشان تعیین تکلیف کنند و برنامه ریزی خوب و مطمئنی را در اختیارشان بگذارند. از طرفی باید به کارگران ابلاغ کنند که دستورالعمل‌های پروژه را رعایت نمایند.

سرکارگر خدمه در کانادا

15. نجار

میانگین حقوق: حدود 46 هزار دلار در سال

وظایف اصلی: نجاران باید ساخت و نصب مصالح و سازه‌های مختلف ساختمانی را انجام بدهند. شغل آن‌ها ایجاب می‌کند که به ساخت پل‌ها، بزرگراه‌ها یا حتی کابینت‌های آشپزخانه بپردازند.

یک نجار باید مهارت دستی خود را نشان بدهد و از توانایی‌های فیزیکی خود برای بلند کردن و برش مواد مختلف، استفاده کند.

نجار در کانادا

16. لوله کش

میانگین حقوق: حدود 52 هزار دلار در سال

وظایف اصلی: لوله کش ها سیستم‌های لوله کشی مورد استفاده برای مصارف فاضلاب، زهکشی یا آب آشامیدنی را نصب می‌کنند. آن‌ها همچنین اطمینان حاصل می‌کنند که این سیستم‌ها در کار جنرال در کانادا به خوبی عمل کنند.

از طرفی نقشه‌ها را تفسیر می‌کنند و از مشخصات ساختمان پیروی می‌کنند. برخی از وظایف دیگر آن‌ها عبارتند از نصب ماشین ظرفشویی، سیستم لوله کشی ساختمان و آبگرمکن.

لوله کش در کانادا

17. برقکار صنعتی

میانگین حقوق به عنوان کار جنرال در کانادا: حدود 53 هزار دلار در سال

وظایف اصلی: برقکاران صنعتی تجهیزات برق صنعتی و کنترل‌های مربوطه را نصب و نگهداری می‌کنند. آن‌ها پروتکل‌های ایمنی و کدهای الکتریکی را رعایت می‌کنند و بازرسی را انجام می‌دهند.

برق کاران صنعتی نیاز به ترکیبی از مهارت‌های حل مسئله و تحلیل و تفکر برای انجام مسئولیت‌های شغلی خود دارند.

برقکار صنعتی در کانادا

18. سرکارگر مغازه

میانگین حقوق: حدود 61 هزار دلار در سال

وظایف اصلی: سرکارگر مغازه یک موقعیت نظارتی دارد که شامل برنامه ریزی، سازماندهی و کنترل عملیات مغازه است. آن‌ها همچنین لوازم مورد نیاز را سفارش می‌دهند، بر فعالیت‌های کاری کارگران زیر دستشان نظارت می‌کنند و کارمندان جدید را استخدام می‌نمایند.

هنگامی که کارمندان جدید استخدام می‌شوند، سرکارگران فروشگاه، باید اطمینان حاصل کنند که آن‌ها به درستی آموزش دیده‌اند و از پس کارها بر می‌آیند.

سرکارگر مغازه در کانادا

زندگی در کانادا آتیه آفرینان ایرانیان

اگر قصد مهاجرت به کانادا را دارید و می‌خواهید ویزای کاری این کشور را دریافت نمایید. پیشنهاد می‌کنیم که برای مهاجرتی امن و آسان، به موسسه مهاجرتی آتیه آفرینان ایرانیان مراجعه کنید.

این موسسه با برخورداری از تیم کارشناسان مهاجرتی و وکلای حرفه‌ای شما را به خوبی هدایت می‌کنند و باعث می‌شوند تا در مشاغل ایده آل کانادا، مشغول به کار جنرال در کانادا شوید.

سوالات متداول

میانگین حقوق کارگر ساختمانی در آلمان چقدر است؟

حدود 33 هزار دلار در سال

گواهینامه کارگری چیست؟

برخی از گواهینامه‌های کارگری عبارتند از: گواهی مدیر ساخت و ساز، گواهی انجمن ملی ایمنی و …

3/5 - (3 امتیاز)
مقالات مشابه
مهاجرت به کانادا مهاجرت به کانادا

اگر به فکر مهاجرت به کانادا هستید اما از روشهای متنوع مهاجرت به کانادا آگاهی ندارید، این مق...

ویزای همراه کشور کانادا ویزای همراه کشور کانادا

سیاست های مهاجرتی سخاوتمندانه کشور کانادا این امکان را برای متقاضیان فراهم آورده است تا هم...

سایت های کاریابی در کانادا سایت های کاریابی در کانادا

سایت‌ های کاریابی در کانادا یکی از متداول‌ترین راه‌هایی که جویندگان کار در کانادا استفاد...

نظرات کاربران
Call Now Button