همانطور که می دانید یکی از راه های مهاجرت به سوئد، تحصیل در سوئد می باشد و در حال حاضر سالانه هزاران دانشجو جهت ادامه تحصیل به کشور سوئد مهاجرت می کنند.

تحصیل در کشور سوئد دارای مزایای بسیاری می باشد که برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید مقاله با عنوان مزایای تحصیل در سوئد را مطالعه فرمایید و شرایط تحصیل در سوئد به گونه ای می باشد که بیشترین متقاضی ادامه تحصیل در اروپا را دارا می باشد. حال در این مقاله قصد داریم بررسی کنیم که چرا تحصیل در سوئد انتخاب مناسبی برای ادامه تحصیل می باشد.

چرا تحصیل در سوئد

16 مزایای تحصیل در کشور سوئد

  1. کشور سوئد کشوری اروپایی با استانداردهای بالای سطح امنیت اجتماعی و اقتصادی می باشد.
  2. دانشگاه های سوئد دارای رده هایی بالایی در رتبه بندی دانشگاه های معتبر جهان هستند و می توانند سکویی مطمئن جهت ترقی دانشجویان به مقاطع بالاتر و افزایش مزایای تحصیلی‌ باشند.
  3. اکثر دانشگاه‌های سوئد مورد تأیید وزارت علوم تحقیقات و فناوری می‌باشد که این امر می تواند به دانشجویان در خصوص موقعیت‌های شغلی‌ آتی در ایران و ادامه تحصیل کمک شایان توجهی‌ بنماید. برای کسب اطلاع بیشتر از دانشگاه های مورد تایید وزارت علوم در سوئد و دانشگاه های مورد تایید وزارت بهداشت در سوئد مقاله های مرتبط را مطالعه فرمایید.
  4. کشور سوئد یکی از بزرگترین کشورهای جهان در ثبت اختراعات می باشد و سالانه هزاران اختراع جهانی در سوئد ثبت می شود.
  5. تحصیل به زبان انگلیسی در سوئد
  6. اخذ بورسیه کامل تحصیل همچنین اقامت دائم سوئد در صورت تحصیل در مقطع دکتری در سوئد
  7. امکان کار تمام وقت همزمان با تحصیل در سوئد
  8. هزینه تحصیل در سوئد نسبت به سایر دانشگاه‌های اروپای قابل قبول بوده و هزینه زندگی‌ در این کشور به مراتب پایین تر از کشور‌های مشابه می‌باشد.
  9. دانشجویان با زندگی‌ و تحصیل در کشور سوئد از کلیه مزایای شهروندی برخوردار می باشند.
  10. کشور سوئد از لحاظ سیاسی بسیار با ثبات بوده و سیاست این کشور اجتناب از هر گونه حاشیه، جنگ و درگیریست، کما اینکه با رجوع تاریخی‌ می‌توان دریافت که بی‌ طرفی‌ سوئد در جنگ‌های جهانی‌ چگونه ثبات سیاسی این کشور را تأیید می‌کند.
  11. کشور سوئد از لحاظ اقتصادی نیز در بحران اخیر اقتصادی جهانی‌ کمترین ضریب بیکاری را داشته و به دلیل وجود سیستم دریافت مالیات دقیق و بالا مشکلی‌ از لحاظ اقتصادی ندارد.
  12. امکان تحصیل رایگان در صورت پیدا کردن کار و تغییر ویزای تحصیلی به ویزای کاری
  13. کلیه دانشجویانی که تحصیل بالای ۱ سال را در سوئد سپری کنند، دارای کد ملی‌ ۱۰ رقمی‌ سوئدی می شوند که با این کد از کلیه خدمات درمانی به صورت رایگان با شرایط برابر با شهروندان سوئدی برخوردار خواهند داشت.
  14. تحصیل در کشور سوئد امکان بردن همراه را به صورت همزمان فراهم می آورد. همراه شامل همسر و فرزندان زیر 18 سال می شود.
  15. دانشجویانی که از خارج از اتحادیه اروپا برای تحصیل کشور سوئد را انتخاب میکنند دارای اجازه کار قانونی‌ به میزان ۲۰ ساعت در هفته میباشند.
    همچنین دانشجویان در صورت پیدا کردن کار دائمی پس از فارغ‌ التحصیل و یا در حین تحصیل می توانند با ارائه درخواست به اداره مهاجرت سوئد ویزای تحصیلی‌ را به ویزای کاری تبدیل کنند.
    در این حالت دانشجویان پس از ۴ سال کار کردن و با شرط حفظ موقعیت شغلی‌ می توانند جهت دریافت اقامت دائم سوئد اقدام کنند.
  16. دانشجویان در صورت موافقت اداره مهاجرت با ویزای ایشان اقامت موقت سوئد را دریافت می کنند که این اقامت بدون محدودیت در ورود و خروج است و از نظر سایر کشورهای عضو پیمان شینگن به عنوان مقیم سوئد محسوب می شوند و با در دست داشتن این اقامت موقت دانشجویان می توانند به راحتی‌ و با کمترین هزینه به سایر کشور‌های عضو شینگن سفر کنند.
16 مزایای تحصیل در کشور سوئد
5/5 - (1 امتیاز)
مقالات مشابه
تحصیل در سوئد تحصیل در سوئد

تحصیل در سوئد به دلیل در دسترس بودن امکانات رفاهی پیشرفته، رویای بسیاری از دانشجویان است. د...

کار در سوئد کار در سوئد

کار در سوئد برای ایرانیان همواره مورد توجه بوده است و متقاضیان زیادی نیز از طریق کار قصد مه...

مهاجرت به سوئد مهاجرت به سوئد

مهاجرت به سوئد دقیقا چه مزایا و معایبی دارد؟ برای مهاجرت به کشور سوئد چه شرایطی باید داشته ...

نظرات کاربران
Call Now Button