کشور کره جنوبی ، کشوری در بخش جنوبی شبه جزیره کره در شرق آسیا باشد که پایتخت آن شهر سئول است . پناهندگی در کره جنوبی ، یکی از راه های مهاجرت به کره جنوبی می باشد که در سال های اخیر متقاضیان زیادی را به سمت خود جذب کرده است . اخیرا در 4 ماه ژانویه سال 2016 میلادی طرح مجدد اسکان متقاضیان مهاجرت به کره جنوبی از طریق پناهندگی تصویب شده است که از این تاریخ تاکنون شاهد رسیدگی های مجدد دولت به متقضیان پناهندگی در کره جنوبی هستیم . در حال حاضر بسیاری از افرادی که به قصد پناهندگی در کشور کره جنوبی وارد این کشور شده اند ، در شهری در مرز و میان تایلند و میانمار نگه داری کرده و با توجه به امکانات کم مهاجران مهاجرت به کره جنوبی از طریق پناهندگی بسیاری از افراد در حال حاضر از وضعیت خوبی برخوردار نیستند و بسیاری از متقاضیان پس از ورود به این کشور از راه غیر قانونی پناهندگی ابراز پشیمانی می کنند .

برای مهاجرت از طریق پناهندگی به کره جنوبی لازم است که فرد در خاک کره جنوبی وارد شده باشد و این که از طریق قانونی یا از طریق غیر قانونی ورود داشته است فرقی ندارد . پس از ارائه در خواست مهاجرت به کره جنوبی و تکمیل فرمهای مربوط به مهاجرت از طریق پناهندگی به کره جنوبی به فرد ویزایی به مدت ۶ ماه ، به نامG1  داده می شود که این ویزا قابل تمدید خواهد بود .  پس از اقدام برای مهاجرت به کره جنوبی از طریق پناهندگی افراد متقاضی مجبور هستند دوره های زبان کره جنوبی را بگذرانند تا به زبان این کشور مسلط بشوند. فرزندان این متقاضیان از سال جدید تحصیلی که وارد مدارس می شوند این امکان برای آنها وجود دارد که در مدارس کره جنوبی تحصیل کنند و به یادگیری زبان کره جنوبی بپردازند. لازم به ذکر است که داشتن حق کار یکی از مسائل مهم و حائز اهمیت است ، پس از موافقت با مهاجرت به کره جنوبی از طریق پناهندگی و تکمیل فرایند ، فرد خارجی بعد از ۶ ماه اجازه کار در کشور کره جنوبی را خواهد داشت .

پناهندگی در کره جنوبی
پناهندگی در کره جنوبی

در صورتی درخواست مهاجرت به کره جنوبی از طریق پناهندگی رد می شود که :

  • هویت شخص قابل تشخیص نباشد.
  • ورود فرد به کره جنوبی دلیل امنیتی نداشته باشد.
  • اظهارات دروغ و ارائه مدارک جعلی که اگر افسر متوجه عدم صداقت فرد شود باعث رد درخواست پناهندگی می شود.
  •  ورود فرد از کشوری بی خطر و امن باشد یعنی فرد در کشور خود شرایط امن و خوبی داشته باشد که در این صورت امکان رد شدن درخواست پناهندگی زیاد می باشد .
  • در صورت لغو شدن پناهندگی مجدد فرد بدون تغییری در درخواست قبلی درخواست پناهندگی بدهد.

مدارک مورد نیاز جهت پناهندگی در کره جنوبی

مدارک مورد نیاز جهت پناهندگی در کره جنوبی به شرح زیر می باشد:

  • گذرنامه یا مدرک شناسایی معتبر فرد متقاضی پناهندگی در کره جنوبی
  • عکس شناسایی ۳×۴ جهت پناهندگی در کره جنوبی
  • تکمیل فرم های مربوط و مصاحبه جهت پناهندگی در کره جنوبی
  • درخواست وتقاضای پناهندگی در کره جنوبی
5/5 - (1 امتیاز)
مقالات مشابه
پناهندگی در نروژ پناهندگی در نروژ

پناهندگی در نروژ اگر فردی در کشور خود مورد آزار و اذیت قرار بگیرد و یا اگر ترس از آزار و شکنج...

پناهندگی در بلژیک پناهندگی در بلژیک

کشور بلژیک ، یکی از پیشرفته ترین . قدرتمندترین کشورهای اروپایی است که با داشتن اقتصاد پیشرف...

پناهندگی در بلغارستان پناهندگی در بلغارستان

پناهندگی در بلغارستان یکی از روش های مهاجرت به بلغارستان ، پناهندگی در بلغارستان می باشد . ...

نظرات کاربران
Call Now Button