پناهندگی در یونان (Greece)

مهاجرت به یونان از طریق پناهندگی در یونان از راه های مهاجرت ولی به صورت غیر قانونی می باشد و در نهایت بسیاری از این پناهندگان در یونان بعد از تحمل سختی های فراوان مجبور به اقدام برای کشوری دیگر و یا حتی بازگشت به کشور خود می کنند  وبالطبع منجر به مشکلات قانونی پس از آن می شود. کشور یونان به دلیل دارا بودن مرز آبی با آسیا و آفریقا یکی از کشور هایی می باشد که بیشترین مهاجرین پناهندگی را دارد به طوری که مقامات این کشور اعلام نمودند که بالغ بر ۶۰ هزار مهاجر غیر قانونی در اردوگاه های مختلف کشور یونان به سر می برند. اردوگاهایی که دارای امکانات بسیار بد رفاهی می باشند و پناهندگان در شرایط نامطلوب معیشتی به سرمی برند به طوری که تعداد بالایی از این پناهجویان از کشورها و فرهنگ های مختلف به ناچار می بایست در یک اتاق کوچک زندگی نمایند.

برای اقامت و تابعیت در یونان روش های متفاوتی وجود دارد شرکت آتیه آفرینان به شما توصیه می کند برای کسب اطلاعات بیشتر مقاله ” اقامت در یونان” را مطالعه فرمایید .

پناهندگی در یونانوضعیت فعلی پناهندگان در یونان

آخرین اخبار درباره وضعیت فعلی پناهندگان در یونان حاکی بر این است که متاسفانه شماری از مردان جوان این پناهگاه های کشور یونان برای کسب در آمد اندک ۱۰ یورویی ناچار به تن فروشی شده اند تا از پس زندگی خویش و خانواده خود بربیایند ضمن اینکه در کشور یونان روسپیگری در فاحشه خانه ها مجاز می باشد. همین رعایت نشدن حقوق پناهندگان در این کشور سبب شده هر چند وقت یک بار شاهد اعتراض و اعتصاب پناهندگان در یونان بوده در حدی که این پناه جویان حاضر به دوختن لب های خود برای رسیدن صدای اعتراض خود به فعالان حقوق بشر شده و از برآورده نشدن نیاز های اولیه خود گلایه کنند. مقامات صالح برای دریافت درخواست پناهندگی در یونان به روش قدیمی از ارگان های زیر محسوب می شوند:

  • مراکز پلیس در سراسر کشور
  • دپارتمان امنیت در فرودگاه ها
  • دپارتمان پناهندگی در یونان

ثبت نام درخواست پناهندگی در آتن به یک مسئله  بسیار مهم برای دولت یونان تبدیل شده است. به این علت که برای یافتن کار شهر آتن شرایط بسیار  مناسب تری نسبت به دیگر شهرهای یونان  دارد. تعداد بالای ثبت نام در آتن باعث این مورد شده است که این افراد در معرض اخراج قرار بگیرند و نتوانند از حقوق پناه جویان استفاده کنند و باعث دستگیری و بازداشت و اخراج آنها از کشور شدند.

شرکت آتیه آفرینان ایرانیان به شما پیشنهاد می کند برای کسب اطلاعات بیشتر مقاله ” تحصیل در یونان” را مطالعه فرمایید .

با وجود تلاش های انجام شده به روند پناهندگی در یونان  این کشور هنوز با کمبود کارمند مواجه است. که این امر باعث این شده است که تأخیر جدی در ثبت نام و پردازش برنامه های کاربردی ادارۀ مهاجرت یونانایجاد شود. . حتی اگر در حال حاضر درخواستی برای پناهندگی در یونان داده شده باشد. حمایت از سازمان های بین المللی به حساب می آید. اما بنا به شرایط روز اروپا احتمال ادغام پناهجویان دیگر کشورهای اروپائی در یونان دور از ذهن نیست به علت فقر و نبودن فضای کافی و ضعف در خدمات پناهندگی تمام احتمالات در حال حاض بسیار قوی می باشد.

پناهندگی در یونان

پناهندگی در یونان

برای متقاضیان کارت پناهجویی به مدت ۳ ماه الی ۴ ماه صادر می شود که این کارت تا صدور تصمیم نهائی درخواست پناهندگی قابلیت تمدید دارد ، که کارت جدیدی که برای پناهجویان صادر می شود به اصطلاح کارت صورتی  است که توسط پلیس یونان  صادر می شود و این کارت برای پرونده های معلق شده صادر نخواهد شد.

در مقاله ” مهاجرت به یونان ” به طور مفصل درباره شرایط مهاجرت به یونان اطلاعات کسب کنید .

به علت حجم بالای متقاضیان برای پناهندگی در اروپا قوانین پناهندگی در حال تغییر می باشند. یونان به عنوان دروازه  ورودی مقصد بسیاری از پناهجویان به حساب می آید و جمعیت بسیار زیادی در اقامتگاه های یونان وجود دارد و این امکان به وجود آمده که بسیاری از پناهجویان سوری به علت برگشت امنیت به کشورشان درخواست پناهندگیشان قبول نشود و تعداد زیادی از آنها به خاک خودشان بازگردانده شوند.

گروه آتیه آفرینان – مجری و ارایه دهنده بهترین خدمات و مشاوره های تحصیل و اقامت در اروپا

به این نوشته رای بدهید
مقالات مشابه
پناهندگی در نروژ پناهندگی در نروژ

پناهندگی در نروژ اگر فردی در کشور خود مورد آزار و اذیت قرار بگیرد و یا اگر ترس از آزار و شکنج...

پناهندگی در بلژیک پناهندگی در بلژیک

کشور بلژیک ، یکی از پیشرفته ترین . قدرتمندترین کشورهای اروپایی است که با داشتن اقتصاد پیشرف...

پناهندگی در بلغارستان پناهندگی در بلغارستان

پناهندگی در بلغارستان یکی از روش های مهاجرت به بلغارستان ، پناهندگی در بلغارستان می باشد . ...

نظرات کاربران
Call Now Button