طبق کنوانسیون های سازمان ملل متحد در سال 1951، پناهنده به کسی گفته می شود که شخص در کشور خود به دلایلی مانند نژاد، مذهب، ملیت، تعلق به یک گروه اجتماعی خاص و عقاید سیاسی مورد آزار و اذیت جدی قرار گرفته و ترس موجه ای در شخص وجود دارد که نمی تواند از کشور و تابعیت خود دفاع نماید و مجبور به ترک کشور خود می شود و یا اینکه فرد فاقد تابعیت بوده و به کشور دومی پناه می برد تا بتواند از حمایت های آن کشور بهره مند شود . پذیرش پناهندگی در کشور ژاپن به اقامت دائم در آن کشور منتهی می شود اما پروسه پذیرش پرونده های پناهندگی بسیار زمان بر است و کشور ژاپن از این قاعده مستثنی نیست و امکان دارد تا سالها به طول انجامد و در طول این مدت پناهندگان بلاتکلیف هستند و دوره سختی را سپری می کنند . مهمترین مرحله اخذ پناهندگی، داشتن یک پرونده مناسب با کیس های قوی است که نشان می دهد شخص جانش در خطر است و باید ثابت نماید به محض ورود خود به کشور مبدا زندانی و شکنجه می شود . ( پناهندگی در ژاپن )

توصیه شرکت آتیه آفرینان ایرانیان برای اقامت و تابعیت در ژاپن ، مشاوره از مشاوران آتیه آفرینان و مطالعه مقاله ” اقامت در ژاپن” است .

پناهندگی در ژاپن – سیستم پناهندگی در ژاپن

سیستم پناهندگی در ژاپن به این شکل است که ژاپن دولتی متعهد به کنواسیون ۱۹۵۱ و پروتکل الحاقی ۱۹۶۷ در باب وضعیت پناهندگان است براین اساس مقامات ژاپنی صالح برای تعیین وضعیت پناهندگان در ژاپن است .هر کسی  که در نظر دارد به عنوان پناهنده در ژاپن زندگی کند نیاز به درخواست اعمال پناهندگی از اداره مهاجرت وزارت دادگستری ژاپن (Ministry Of Justice  )دارد .یک تبعه خارجی صرف نظر از ملیت و وضعیت قانونی خود می تواند تقاضای پناهندگی خود را به دولت خود مختار ژاپن ارائه دهد  .فردی که به صورت غیر قانونی وارد ژاپن شده است یا کسی که اقامت در ژاپن را دارد اما بیشتر از اقامت خود در ژاپن  باقی مانده میتواند درصورت ترس موجه ای از بازداشت در کشور خود درخواست پناهندگی بدهد .قاعدتا پناهندگی به صورت خودکار اعمال نمی شود باید کیس برجسته ای داشته و درخواست بدهید.دولت ژاپن باید ادعای متقاضی را بررسی کرده تا مشخص شود پناهنده به رسمیت شناخته می شود یا خیر.اگر پناهنده به رسمیت شناخته نشود شخص ممکن است بازداشت و به کشور مبداء خود بازگردد. قانون کنترل مهاجرت به ژاپن و تشخیص پناهندگان هیچ مهلتی را برای درخواست پناهندگان تنظیم نکرده است .

پناهندگی در ژاپن | سیستم پناهندگی در ژاپن | کمک به پناهندگان در ژاپن | حقوق پناهندگان در ژاپن
پناهندگی در ژاپن | سیستم پناهندگی در ژاپن | کمک به پناهندگان در ژاپن | حقوق پناهندگان در ژاپن

شما می توانید برای مهاجرت به ژاپن مقاله ای تحت عنوان ” مهاجرت به ژاپن” را مطالعه فرمایید .

پناهندگی در ژاپن – کمک به پناهندگان در ژاپن

کمک به پناهندگان در ژاپن به این شکل است که در اصل UNHCR  هیچ کمکی برای پناه جویان موجود در ژاپن ارائه نمی دهد چرا که مسئولیت ارائه خدمات با ژاپن است . دولت ژاپن توسط ستاد پناهندگان (RHQ )حمایت های مالی را برای پناهجویان نیازمند  فراهم می کند.با توجه به بروشور اطلاعاتی RHQ  اعلام می دارد:

متقاضیانی که به عنوان پناهنده در ژاپن به رسمیت شناخته شده و درخواست آنها ثبت و واجد شرایط برای دریافت کمک هستند،دولت ژاپن باید حمایت مالی از این افراد داشته باشد.پناهندگان در ژاپن مانند افرادی که یک درجه بالاتر از فقر هستند زندگی می کنند .متقاضیاتی که به عنوان پناهنده در ژاپن شناخته نشده اند از حمایت مالی ژاپن محروم می شوند اگر این افراد دارایی یا درآمدی داشته باشند یا قادر به کار کردن در ژاپن داشته باشند یا در صورتی که در ژاپن بستگانی داشته باشند و یا اگر آنها کمک های عمومی و غیره دریافت کنند.در واقع اگر مشخص گردد اجرای اقدامات حفاظتی برای آنها نا مناسب است .

در مقاله ای تحت عنوان ” تحصیل در ژاپن” به طور مفصل درباره شرایط تحصیل در ژاپن توضیح دادیم .

پناهندگی در ژاپن – حقوق پناهندگان در ژاپن

پناهندگان به رسمیت شناخته شده توسط مقامات ژاپنی به طور معمول اقامت طولانی مدت را از ۱ تا ۳ سال دریافت میکنند که البته قابل تمدید و تجدید نطر است .حقوق پناهندگان در ژاپن شامل این است که پناهنده شناخته شده می توانند از بیمه بهداشت بهرمند شوند و در شرایط خاصی از شهرداری محلی ژاپن (Municipal office ) می توانند کمک های رفاهی دریافت کنند.پناهندگان نیز ممکن است برای برنامه های ادغام تحت حمایت دولت ژاپن که شامل آموزش زبان ژاپنی ،کلاسهای راهنمای  زندگی در ژاپن ،کمک برای جستجو کار و کمک های محدود مالی مشارکت داده شوند. برنامه های ادغام ۶ ماه طول می کشد . پناهندگان می توانند  این خدمات را در مرکز توسعه یکپارچه سازی در تاکادانوبابا  دریافت کنند.

گروه آتیه آفرینان – مجری و ارایه دهنده بهترین خدمات و مشاوره های تحصیل و اقامت در اروپا

5/5 - (1 امتیاز)
مقالات مشابه
پناهندگی در نروژ پناهندگی در نروژ

پناهندگی در نروژ اگر فردی در کشور خود مورد آزار و اذیت قرار بگیرد و یا اگر ترس از آزار و شکنج...

پناهندگی در بلژیک پناهندگی در بلژیک

کشور بلژیک ، یکی از پیشرفته ترین . قدرتمندترین کشورهای اروپایی است که با داشتن اقتصاد پیشرف...

پناهندگی در بلغارستان پناهندگی در بلغارستان

پناهندگی در بلغارستان یکی از روش های مهاجرت به بلغارستان ، پناهندگی در بلغارستان می باشد . ...

نظرات کاربران
نازنین

من میخواستم درخواست پناهندگی ژاپن رو بدم چطور این کار رو بکنم با سن کم...؟من حتما و میخوام تو همین سن برم لطفا کمک کنید اصلا شرایطش رو ندارم بمونم دیگه

سارا جوادی

با سلام دوست عزیز، کشور ژاپن اصلا پناهنده قبول نمیکند. همچنین گروه آتیه آفرینان به هیچ وجه این راه را پیشنهاد نمیکند. با توجه به اینکه سن پایینی دارید چرا برای تحصیل اقدام نمیکنید؟

نازنین

من میخواستم درخواست پناهندگی ژاپن رو بدم چطور این کار رو بکنم با سن کم...؟

سارا جوادی

با سلام دوست عزیز، کشور ژاپن اصلا پناهنده قبول نمیکند. همچنین گروه آتیه آفرینان به هیچ وجه این راه را پیشنهاد نمیکند. با توجه به اینکه سن پایینی دارید چرا برای تحصیل اقدام نمیکنید؟

مشاهده نظرات بیشتر
Call Now Button