پناهندگی در هند (India)

کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل متحد در هند ( پناهندگی در هند) به طور مرتب ثبت نام را انجام می دهد و از شمار روزافزون افراد در دهلی، از طریق خدمات حمایتی از جمله پشتیبانی قانونی، اجتماعی و آموزشی در مناطقی که در آن اقامت دارند، محافظت می نماید. کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل متحد در پاسخ به مردم با نیازهای خاص با همکاری با شبکه های محلی و سازمان های غیر دولتی تمرکز می کند. ابتکارات توسعه اجتماعی برای کمک به پناهندگان بیشتر به خود فرد وابسته است.

کشور هند پناهندگی و کمک مستقیم به حدود 200،000 پناهنده از کشورهای همسایه می دهد. همانطور که این کشور از یک چارچوب قانونی ملی برای پناهندگی برخوردار نیست، کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ثبت اسناد و تعیین وضعیت پناهندگی (RSD) را، مخصوصا برای ورودی ها از افغانستان و میانمار، انجام می دهند، اما افرادی از کشورهای متنوع مانند سومالی و عراق نیز از اداره پشتیبانی می کنند. حدود 31،000 پناهنده و پناهجویان از ریشه های متنوع محافظت شده و از سوی اداره در هند پشتیبانی می شوند. در حالی که کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل متحد برای کمک به پناهندگان در تبعید تلاش می کند، همچنان تلاش می کند راه حل های پایدار برای آنها پیدا کند. تسهیل راه حل های طولانی مدت برای پناهندگان بخشی از ماموریت جهانی کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل است. راه حل ها عبارتند از بازگشت داوطلبانه پناهندگان که مایل به بازگشت به کشور خود در ایمنی و شرافت و یا در صورت امکان، ادغام محلی از پناهندگان که مایل به اقامت در هند هستند و واجد شرایط برای شهروندی هند در قوانین ملی است. علاوه بر این، کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل مواردی را برای چندین پناهنده ارائه می دهد که نیازهای ویژه ای را برای اسکان مجدد به یک کشور سوم در اختیار دارند.

توصیه شرکت آتیه آفرینان ایرانیان برای اقامت و تابعیت در هند ، مشاوره از مشاوران آتیه آفرینان و مطالعه مقاله ” اقامت در هند” است .

پناهندگی در هند وضعیت پناهندگی در هند

کشور هند به کنوانسیون ۱۹۵۱ مربوط به وضعیت پناهندگان یا پروتکل ۱۹۶۷ نپرداخته است و همچنین دارای یک چارچوب قانونی و سیستم تعیین پناهندگی ملی نیست. در نتیجه، کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل ادعا می کند که مسئول بررسی وضعیت پناهندگی در هند است.

کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل متحد یک روش تعیین وضعیت پناهندگی (RSD) را که از ثبت نام به عنوان پناهجویان آغاز می شود، اجرا می کند. پس از ثبت نام، کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل متحد مصاحبه با هر فرد پناهجوی همراه با مترجم واجد شرایط را انجام خواهد داد. این فرآیند یک تصمیم منطقی در مورد اینکه آیا وضعیت پناهندگی اعطا شده یا نه، را فراهم می کند و در صورتی که ادعایی رد شود، فرد فرصت تجدیدنظر در تصمیم گیری را فراهم می آورد. در پایان دسامبر ۲۰۱۴، ۵،۰۷۴ پناهجو و ۲۵،۶۶۵ پناهنده به طور انحصاری در سازمان ملل متحد در امور پناهندگان هند ثبت شده اند. دفتر کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل متحد در هند با دولت هند، سازمان های غیردولتی و اعضای جامعه مدنی همکاری می کند تا اطمینان حاصل شود که پناهجویان و پناهندگان در هند به طور داوطلبانه به کشورهای مبدا یا محل اقامت قبلی دسترسی به حفاظت بین المللی را دارند یا خیر. کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل همراه با شرکای خود و جامعه مدنی، طیف وسیعی از خدمات را برای پشتیبانی پناهندگان و پناهجویان در زمینه بهداشت، آموزش، مشاوره حقوقی، مهارت های حرفه ای و معیشت فراهم می کند.

در مقاله ” تحصیل در هند” به طور مفصل درباره شرایط تحصیل در هند اطلاعات کسب کنید .

پناهندگی در هند

پناهندگی در هند

برخی طرح ها در پناهندگی در هند عبارتند از: ایجاد صندلی در قانون پناهندگی در دانشکده حقوق ملی دانشگاه هند (BNLSIU) در بنگلور و حمایت از گروه تحقیقاتی کالینکت ماهینبرن (MCRG) برای دوره زمستانی سالانه مهاجرت اجباری. کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل متحد همراه با کمیته بین المللی صلیب سرخ (ICRC) به معرفی یک دوره دیپلم فارغ التحصیل از حقوق بشر، حقوق بین الملل بشردوستانه و قانون پناهندگی در انجمن بین المللی حقوق بین الملل (داعش) کمک کرد. تلاش برای گسترش چنین فعالیت هایی در بسیاری از موسسات آموزشی در سراسر هند در حال انجام است. کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل متحد با همکاری کمیسیون ملی حقوق بشر (NHRC) برای ترویج درک مسائل مربوط به پناهندگان فعالیت می کند.

برای کسب اطلاعات بیشتر درباره مهاجرت به هند شرکت آتیه آفرینان توصیه می کند نگاهی به مقاله ” مهاجرت به هند ” بیاندازید.

دیگر برنامه های مهم شامل جلسات تمرینی منظم با ارتش از طریق مرکز حفظ صلح سازمان ملل در موسسه خدمات ایالات متحده در دهلی نو، مقامات پلیس و سایر سازمان های امنیتی سراسر هند است. کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل متحد آگاهی در مورد مسائل پناهندگی را با مدارس و بیمارستان های محلی در دهلی نو افزایش می دهد که پناهندگان و پناهجویان دسترسی به آنها را تشویق می کنند تا یک رویکرد جامعتری در این گروه اتخاذ کنند.

گروه آتیه آفرینان – مجری و ارایه دهنده بهترین خدمات و مشاوره های تحصیل و اقامت در اروپا

به این نوشته رای بدهید
مقالات مشابه
پناهندگی در نروژ پناهندگی در نروژ

پناهندگی در نروژ اگر فردی در کشور خود مورد آزار و اذیت قرار بگیرد و یا اگر ترس از آزار و شکنج...

پناهندگی در بلژیک پناهندگی در بلژیک

کشور بلژیک ، یکی از پیشرفته ترین . قدرتمندترین کشورهای اروپایی است که با داشتن اقتصاد پیشرف...

پناهندگی در بلغارستان پناهندگی در بلغارستان

پناهندگی در بلغارستان یکی از روش های مهاجرت به بلغارستان ، پناهندگی در بلغارستان می باشد . ...

نظرات کاربران
مهران

سلام در مورد اخذ پناهنگی در اروپا و هند چند تا سوال داشتمچقدر احتمال پذیرش درخواست پناهنگی وجود داره ؟چ مواردی احتمال پذیرش درخواست را بالا میبرد؟ممنون میشم جواب بدین

Rahmatrihan

سلام ریحان استم من باشنده یې افغانستان استم و شغلم خبرنګاری یې رادیویی است، اګر کشور هند پناه ببرم و دفتر ملل متحد راجستر شوم، ایا امکان دارد تا من را به کشور سوم ببرند. و چې شرایطی خواهد داشت؟ تشکر

سارا جوادی

با سلام گروه آتیه آفرینان در زمینه پناهندگی فعالیتی ندارد و تمامی پروسه های انجام شده توسط این موسسه کاملا قانونی است.

مهران

سلام در مورد اخذ پناهنگی در اروپا و هند چند تا سوال داشتمچقدر احتمال پذیرش درخواست پناهنگی وجود داره ؟چ مواردی احتمال پذیرش درخواست را بالا میبرد؟

سارا جوادی

با سلام گروه آتیه آفرینان در زمینه پناهندگی فعالیتی ندارد و تمامی پروسه های انجام شده توسط این موسسه کاملا قانونی است.

جوادچنال

سلام  من ایرانی هستم  و  میخواهم به هندوستان درخواست پناهندگی بدم لطفا بنده را  راهنمای کنید ممنون میشم 

سارا جوادی

با سلام موسسه آتیه آفرینان در زمینه پروسه های قانونی فعالیت میکند و هیچ فعالیتی در زمینه پناهندگی ندارد.

مشاهده نظرات بیشتر
Call Now Button