پناهندگی در نروژ

اگر فردی در کشور خود مورد آزار و اذیت قرار بگیرد و یا اگر ترس از آزار و شکنجه یا رفتار غیر انسانی در کشور خود داشته باشد می تواند برای پناهندگی در نروژ اقدام کند . برای درخواست پناهندگی در کشور نروژ فرد باید در خاک این کشور باشد . پناهندگی در نروژ ، یکی از روش های مهاجرت به نروژ می باشد و با توجه به شرایط سخت پذیرش از یک طرف و نبود هیچ تضمینی برای اخذ پذیرش پناهندگان از طرف دیگر ، روش مهاجرتی به نظر نمی رسد . کشور نروژ به دلیل داشتن منابع عظیم نفتی و همچنین صنعتی بودن یکی از قطب های اقتصادی دنیا و بالا بودن سطح رفاه اجتماعی مورد توجه بسیاری از متقاضیان پناهندگی در نروژ قرار گرفته است و بیشترین کشورهایی که  اتباع آنان تقاضای پناهندگی در نروژ را تسلیم پلیس کرده اند از کشورهای سومالی ، افغانستان ، اریتره و غیره هستند . اصولا کشور نروژ ، کشوری مهاجرپذیر نیست و همواره دولت نروژ از ورود افراد غیر متخصص به کشور جلوگیری می کند و بنابراین به بسیاری از درخواست های پناهندگی می دهند و تنها پناهجویانی را می پذیرند که ثابت شود در کشور خود امنیت مالی و جانی لازم را ندارند . به هر حال پناهنده شدن به نروژ به هیچ عنوان توصیه نمی شود و پیشنهاد می شود راه های دیگر را برای مهاجرت به نروژ انتخاب کرد .

پناهندگی در نروژ مزایای پناهندگی در نروژ

روند پناهندگی در نروژ طولانی مدت است و مدت زیادی پناهجویان در این کشور بلاتکلیف بوده و اجازه انجام کار در این کشور را نیز نخواهند داشت ولی از جمله مزایای پناهندگی در نروژ می توان به موارد زیر اشاره کرد :

  • تردد در میان کشورهای اتحادیه اروپا
  • زندگی در کشوری مدرن و توسعه یافته
  • اخذ اقامت برای اعضای خانواده پناهجو از جمله همسر و فرزندان
  • امکان تحصیل رایگان در نروژ
پناهندگی در نروژ

پناهندگی در نروژ

پناهندگی در نروژ وضعیت پناهندگان پس از ورود به نروژ

دولت کشور نروژ به پناهجویانی که با درخواست پناهندگی آنها موافقت شده است، در ابتدا اقامتی 3 ساله داده خواهد شد. پس از پایان اعتبار اقامت 3 ساله در صورتی که فرد نسبت به تاریخ، فرهنگ و زبان نروژ اطلاعات و مهارت لازم را کسب کرده باشد، اقامت دائم نروژ اختصاص داده خواهد. این افراد پس از اخذ اقامت دائم نروژ تنها می ­توانند به مدت 2 سال در خارج از کشور نروژ زندگی کنند و پس از 7 سال زندگی دائم در نروژ می­ توانند جهت شهروندی این کشور اقدام نمایند. پس آن فرد از تمامی مزایا و حقوق شهروندی کشور نروژ برخوردار خواهد بود. لازم به ذکر است که درصد موفقیت پناهندگی در نروژ فوق العاده پایین است. در اینصورت، امکان آواره شدن پشت مرزها و حتی خطرات جانی هم در انتظار پناهجویان می باشد.

پناهندگی در نروژ مراحل درخواست پناهندگی در نروژ

در ابتدا باید درخواست پناهندگی از داخل کشور متبوع شخص نباید انجام شود و برای تسلیم درخواست پناهندگی باید شخص به یکی از شعبات اداره مهاجرت نروژ یا اداره کل اتباع بیگانه نروژ UDI در یکی از شهرهای کشور نروژ مراجعه کند . پلیس عکس شخص و اثر انگشت وی و کلیه مدارک هویتی که به همراه دارد و همچنین دلیل درخواست پناهندگی فرد را جویا شده و همه مدارک را ثبت می کند و همچنین طریقه رسیدن فرد به نروژ را جویا می شود. در صورتی که فرد درخواست پناهندگی خود را ارائه کند ، طریقه رسیدن فرد به نروژ بسیار مهم است زیرا بر اساس قانون دوبلین فرد اگر از کشورهای عضو پیمان شینگن وارد نروژ شده باشد و درخواست پناهندگی را ارائه داده باشد وی به اولین کشوری که وارد آن شده است عودت داده می شود . فرد بعد از این تحقیقات به کمپ پناهجویان منتقل شده و وی مورد بررسی معاینات پزشکی قرار می گیرد ولی اقامت در کمپ رایگان است اما باید توجه داشت که اقامت در کمپ پناهجویان بسیار مشکل می باشد و این کمپها از حداقل امکانات برخوردار هستند . زمان پاسخگویی به پرونده پناهندگی در نروژ معمولا تا 1 سال طول می کشد و اگر شخص دلایل قانع کننده برای درخواست پناهندگی را نتواند ارائه کند معمولا با درخواست پناهندگی موافقت نشده و فرد را به کشور اصلی باز می گردانند.

پناهندگی در نروژ   دلایل رد شدن درخواست پناهندگی در  نروژ 

دلایل رد شدن درخواست پناهندگی در نروژ عبارتند از :

  • فرد در کشور دیگری درخواست پناهندگی کرده باشد.
  • اگر شرایط در کشور فرد تغییر کند و دیگر مورد آزار و اذیت نباشد.
  • فرد قوانین نروژ را زیر پا گذاشته و یا در کشور دیگری مجرم شناخته شده باشد
  • فرد متقاضی پناهندگی در نروژ تهدید جدی برای نظم عمومی و ایمنی نروژ باشد

 

گروه آتیه آفرینان ایرانیان مجری و ارائه دهنده بهترین خدمات و مشاوره های تحصیل و اقامت در اروپا

به این نوشته رای بدهید
مقالات مشابه
پناهندگی در بلژیک پناهندگی در بلژیک

کشور بلژیک ، یکی از پیشرفته ترین . قدرتمندترین کشورهای اروپایی است که با داشتن اقتصاد پیشرف...

پناهندگی در بلغارستان پناهندگی در بلغارستان

پناهندگی در بلغارستان یکی از روش های مهاجرت به بلغارستان ، پناهندگی در بلغارستان می باشد . ...

پناهندگی در صربستان پناهندگی در صربستان

پناهندگی در صربستان کشور صربستان ، کشوری در قاره اروپا می باشد و جز اتحادیه اروپا و شینگن ن...

نظرات کاربران
Call Now Button