پناهندگی در مجارستان (Hungary)

کشور مجارستان، کشور اروپای مرکزی با ۱۰ میلیون پناهنده، به تازگی به یکی از نقاط ورودی اصلی به اتحادیه اروپا برای پناه جویان تبدیل شده و بدون شک یک چالش جدی است . هیچ بحران مهاجرتی در مجارستان وجود ندارد . کشور مجارستان با ۱٫۵ درصد مهاجر از کل جمعیت کشور، یکی از پایین ترین نرخ ها را در جهان دارد.  در ماه های اخیر بیش از ۸۰ درصد پناهجویانی که به کشور مجارستان وارد شده اند از شرایط و بحران جهانی فرار کرده اند .

سیستم پناهندگی مجارستان در سال ۲۰۱۴، تنها به ۹% از متقاضیان پناهندگی اعطا کرد. زمانی که بیش از ۴۰% از آن ها از کشورهایی مانند سوریه و افغانستان آمده بودند. این پایین ترین نرخ در کل اتحادیه اروپاست. که به طور متوسط ۴۵% از درخواست ها تصویب شد. کشور مجارستان یکی از معدود کشورهای عضو اتحادیه اروپا است که اولین بار به بازداشت پناه جویان به شمار زیاد اقدام کرد. حتی کسانی که در مراکز پذیرش  به سر می برند، فاقد خدمات پشتیبانی عمومی هستند، و شرایط بهداشتی اغلب غیر قابل قبول است. تعداد مهاجران که به دنبال پناهندگی در مجارستان هستند به صورت تصاعدی افزایش یافته است. این تعداد از حدود ۴۰۰۰ نفر در سال ۲۰۱۲ به بیش از ۱۷۰،۰۰۰ تا ماه سپتامبر سال۲۰۱۳ افزایش یافته است. اکثر قریب به اتفاق پناه جویان به سمت غرب فرار می کنند.

برای کسب اطلاعات بیشتر درباره مهاجرت به مجارستان شرکت آتیه آفرینان توصیه می کند نگاهی به مقاله ” مهاجرت به مجارستان ” بیاندازید.

پناهندگی در مجارستان – رد درخواست پناهندگی در مجارستان

رد درخواست پناهندگی در مجارستان به شرح زیر است :

  • دلایل خود را برای پناهندگی به وضوح بی ربط گفته باشید
  • شما به « کشور امن ثالث » قبل از آمدن به مجارستان سفر کرده باشید  و به شما یک فرصت برای حفاظت کافی داده شده باشد
  • یک « کشور امن ثالث » درخواست استرداد خود را (به عنوان مثال اگر شما یک جرم را مرتکب شده وجود دارد)، داده باشد
  • روند پناهندگی قبلی شما در مجارستان رد شده باشد .

اگر اولین بار روند پناهندگی در مجارستان را طی می کنید ، شما از تمام هزینه رویه دادگاه، از جمله هزینه تفسیر معاف هستید.

شایان ذکر است برای کسب اطلاعات بیشتر درباره اقامت و تابعیت مجارستان مقاله ” اقامت در مجارستان ” را مطالعه بفرمایید .

پناهندگی  در مجارستان – روند پناهندگی در مجارستان

روند پناهندگی در مجارستان در ۶۰ روز انجام خواهد شد. در این زمان مصاحبه شخصی خود را بگنجانید. چند گام می تواند این مدت را طولانی تر کند .اگر روند پناهندگی در مجارستان حدودا 60 روز به طول خواهد انجامید(حذف شود). در روند پناهندگی تصمیمات زیر ممکن است گرفته شود:

  • اعطا « اقامت موقت » که در این صورت پناهجو میتواند به صورت موقت در مجارستان بماند
  • اعطا حمایت تکمیلی
  • اعطا پناهندگی
  • برنامه به طور کامل رد کرد

پناهندگی  در مجارستان – قانون دوبلین

اگر مجارستان تصمیم به بازگرداندنِ شما به یکی دیگر از کشورهای عضو اتحادیه اروپا بگیرد، این روند پناهجویی‌تان ممکن است بیشتر به طول بیانجامد. اگر بتوانید بعد از تَرکِ بلغارستان یا یونان و قبل از رسیدن به مجارستان اثبات کنید که بیش از 3 ماه در صربستان و/یا در مقدونیه بوده‌اید، بر طبق قانون دوبلین نباید به بلغارستان باز پَس فرستاده شوید. کمیته هلسینکی مجارستان به شما توصیه می‌کند که هر سند یا مدرکی که در صربستان و/یا مقدونیه گرفته‌اید را نگه دارید.

پناهندگی در مجارستان

پناهندگی در مجارستان

همچنین اگر تمایل به داشتن اطلاعاتی در زمینه تحصیل در کشور مجارستان دارید می توانید مقاله ” تحصیل در مجارستان” را مطالعه نمایید.

4 تصمیم در پناهندگی در مجارستان برای شما گرفته خواهد شد :

  1. اقامت پناهندگی در مجارستان : اگر پناهندگی در مجارستان به شما داده شود، از منطقه‌ی ترانزیت منتقل خواهید شد به یک مرکز پذیرش باز ، جایی که می‌توانید به مدت یک ماه در آنجا بمانید و مدارک‌تان را نیز از همانجا دریافت خواهید کرد. مقامات وضعیت شما را هر سه سال یک‌بار بررسی می‌کنند. این روند زمانی به پایان می‌رسد که مقامات از این کار صرف نظر کنند و یا اینکه شما یک شهروند مجارستانی شوید.
  1. حمایت تکمیلی : اگر در مجارستان به شما حمایت تکمیلی داده شود، از منطقه‌ی ترانزیت منتقل خواهید شد به یک مرکز پذیرش باز ، جایی که می‌توانید به مدت یک ماه در آنجا بمانید و مدارک‌تان را نیز از همانجا دریافت خواهید کرد. مقامات وضعیت شما را هر سه سال یک‌بار بررسی می‌کنند.
  1. حمایت بشردوستانه : اگر شما حمایت بشردوستانه و یا موقت دریافت کنید: شما نمی‌توانید کار کنید ، شما نمی‌توانید خانواده‌تان را به مجارستان بیاورید و این حمایت بعد از یک سال به پایان می‌ رسد.
  1. تصمیم منفی (عدم پذیرش) : اگر شما را رَد کنند، 8 روز فرصت دارید تا درخواست تجدیدنظر برای این تصمیم بدهید.

گروه آتیه آفرینان – مجری و ارایه دهنده بهترین خدمات و مشاوره های تحصیل و اقامت در اروپا

به این نوشته رای بدهید
مقالات مشابه
پناهندگی در نروژ پناهندگی در نروژ

پناهندگی در نروژ اگر فردی در کشور خود مورد آزار و اذیت قرار بگیرد و یا اگر ترس از آزار و شکنج...

پناهندگی در بلژیک پناهندگی در بلژیک

کشور بلژیک ، یکی از پیشرفته ترین . قدرتمندترین کشورهای اروپایی است که با داشتن اقتصاد پیشرف...

پناهندگی در بلغارستان پناهندگی در بلغارستان

پناهندگی در بلغارستان یکی از روش های مهاجرت به بلغارستان ، پناهندگی در بلغارستان می باشد . ...

نظرات کاربران
Call Now Button