پناهندگی در لیختن اشتاین (Liechtenstein)

طبق قانون بین الملل، پناهنده به کسی اطلاق می شود که از درگیری مسلحانه یا آزار و اذیت فرار می کند و  به کشورهای دیگر پناه می برد اما مهاجر به شخصی گفته می شود که به دنبال شرایط زندگی بهتر در کشور دیگر است در حالی که در کشور مقصد شرایط بهتری برای آن شخص موجود می باشد. ( پناهندگی در لیختن اشتاین )

در مقاله ” اقامت در لیختن اشتاین ” به طور مفصل درباره شرایط اقامت و تابعیت لیختن اشتاین اطلاعات کسب کنید .

کشور لیختن اشتاین کشوری در اروپا مرکزی می باشد که از شمال و شرق توسط مرز اتریش و از جنوب و غرب توسط کشور سوئیس احاطه شده است.زبان رسمی در کشور لیختن اشتاین، آلمانی می باشد. کشور لیختن اشتاین به مهاجرانی که از مناطق جنگ زده و سرکوبگر برای پناهندگی فرار می کنند مشارکت دارد.طبق آخرین آماری که از سایت ها مستقیم کشور لیختن اشتاین برای مهاجرت از طریق پناهندگی در آن اشاره کرده در سال ۲۰۱۶ از ۵۲ درخواست پناهندگی که برای این کشور ارسال شده است بطور میانگین فقط درباره ۳۹ مورد از آنها تصمیم گیری شده است.که در سال ۲۰۱۶ از میزان ۳۹ مورد ۲۸ مورد مثبت بوده است.کشور لیختن اشتاین در سال ۲۰۱۴ مبلغی بالغ بر ۲۵ میلیون دلار برای همکاری بین المللی کمک و توسعه مهاجرین و کمک های اضطراری و بازسازی هزینه کرده است که در سال های آتی این انتظار از این کشور می شد که این مبلغ ۲۵ دلار افزایش داده شود.

پناهندگی در لیختن اشتاین – قانون دوبلین کشور لیختن اشتاین

این قانون یک موافقت نامهایی در کشورهایی نظیر کشور لیختن اشتاین، دانمارک، نروژ، سوئیس، ایسلند و کشورهای عضو اتحادیه اروپا می باشد. که مطابق با قانون دوبلین فقط یک کشور، مسئولیت رسیدگی به پرونده پناهندگی متقاضی را خواهد داشت. پس نکته ای در این میان حائز اهمیت قرار می گیرد این است که اگر فرد متقاضی در کشور دیگری درخواست پناهندگی داده باشد و آن پرونده جاری باشد، فرد متقاضی نمی تواند در کشور لیختن اشتاین و کشورهای عضو اتحادیه اروپا در خواست پناهندگی بدهد. که در چنین موردی که اگر برای فردی در کشور لیختن اشتاین و کشور های عضو اتحادیه اروپا به وجود بیاید، اداره مهاجرت آن کشور، فرد را به کشور امن دیگری یا به کشور که قبل از ورود به کشور اصلی در آن بوده است و از طریق خاک آن کشور به کشور نهائی رسانده است باز میگرداند که تشخیص این که فرد قبلا در کدام یک از کشور ها بوده است توسط سیستم انگشت نگاری انجام می شود.

برای کسب اطلاعات بیشتر درباره مهاجرت به لیختن اشتاین شرکت آتیه آفرینان توصیه می کند نگاهی به مقاله ” مهاجرت به لیختن اشتاین ” بیاندازید.

کشور لیختن اشتاین می تواند آخرین گزینه برای پناهندگی افرادی باشد که از درخواست به کشور های دیگر نا امید شده اند شما برای این که بتوانید برای پناهندگی به کشور لیختن اشتاین اقدام داشته باشید باید در ابتدا به یکی از کشورهای اتریش یا روسیه مهاجرتی از قبیل تحصیلی یا توریستی داشته باشید. متقاضی پس از این که توانست پای خود را به یکی از مرزهای اطراف کشور لیختن اشتاین برساند می تواند از طریق زمینی به این کشور رفته. در مدت زمان ۲ هفته شرایط شما مورد بررسی کشور لیختن اشتاین قرار می گیرد که جواب بررسی نهایی کمپس ها اعلام می شود و در این مدت فرد پناهنده از مزایای تامین اجتماعی برخوردار می شود. که در این مدت حقوق هر فرد مبلغی بالغ بر ۸۰ فرانک (کمی بیش از ۲۰۰ یورو در ماه ) می باشد. و در این مدت فرد پناهنده اجازه کار بصورت پاره وقت در صورت لزوم را دارد. که در صورتی که به متقاضی اجازه کار بدهند میزان حق مسکن از حقوق فرد متقاضی کسر خواهد شد.

پناهندگی در لیختن اشتاین

پناهندگی در لیختن اشتاین

 

شرکت آتیه آفرینان ایرانیان به شما پیشنهاد می کند برای کسب اطلاعات بیشتر مقاله ” تحصیل در لیختن اشتاین ” را مطالعه فرمایید .

پناهندگی در لیختن اشتاین انواع پناهندگی در لیختن اشتاین

انواع پناهندگی در لیختن اشتاین به شرح زیر است :

  • پناهندگی اجتماعی: پناهندگی اجتماعی، قوانین کشور ها با هم متفاوت می باشد که در تمامی کشور های عضو اتحادیه اروپا نظیر کشور لیختن اشتاین این مورد، مورد تایید نمی باشد .
  • پناهندگی مذهبی: پناهندگی مذهبی یک نوع تغیر دین می باشد که باید این نوع کیس به آن کشور ثابت شود که اگر به کشور خود باز گردد مورد آزار و اذیت روحی و سیاسی قرار خواهد گرفت.
  • پناهندگی سیاسی: پناهندگی سیاسی هم مانند پناهندگی مذهبی می باشد با این تفاوت که دیگر نیازی به تغیر دین نمی باشد و باید اثبات شود که به دلیل فعالیت های سیاسی اگر فرد به کشور خود بازگردد مورد آزار اذیت روحی و جسمی قرار می گیرد.

گروه آتیه آفرینان – مجری و ارایه دهنده بهترین خدمات و مشاوره های تحصیل و اقامت در اروپا

به این نوشته رای بدهید
مقالات مشابه
پناهندگی در نروژ پناهندگی در نروژ

پناهندگی در نروژ اگر فردی در کشور خود مورد آزار و اذیت قرار بگیرد و یا اگر ترس از آزار و شکنج...

پناهندگی در بلژیک پناهندگی در بلژیک

کشور بلژیک ، یکی از پیشرفته ترین . قدرتمندترین کشورهای اروپایی است که با داشتن اقتصاد پیشرف...

پناهندگی در بلغارستان پناهندگی در بلغارستان

پناهندگی در بلغارستان یکی از روش های مهاجرت به بلغارستان ، پناهندگی در بلغارستان می باشد . ...

نظرات کاربران
Call Now Button