کشور قبرس از دو بخش جمهوری قبرس و قبرس شمالی (جمهوری ترک) تشکیل شده است. کشور قبرس به شدت درگیر بحران های اقتصادی می باشد و بیشترین نرخ بیکاری را در اتحادیه اروپا دارد. پناهندگی در قبرس یکی از راههای مهاجرت به قبرس است که اخیرا بسیار مورد توجه پناهجویان قرار گرفته است. دولت قبرس از سال ۲۰۰۲ سیستم پناهندگی را اجرا نمود. کشور قبرس جز کشورهای حوزه شینگن می باشد اماپناهندگی در قبرس به پناهجویان توصیه نمی شود به این دلیل که حقوق پناه جویان در قبرس نادیده گرفته شده است. پناه جویان در قبرس به دلیل ترس از اخراج مجبور به انجام کارهای غیر قانونی و طاقت فرسا می شوند. توجه فرمایید که دولت قبرس پناهنده نمی پذیرد. با توجه به اینکهپناهندگی در قبرس به معضلی برای متقاضیان مهاجرت تبدیل شده و قاچاقچیان انسان با سوء استفاده از میل به مهاجرت، اقدام به کلاهبرداری از متقاضیان پناهندگی می نمایند.

شرکت آتیه آفرینان ایرانیان به شما پیشنهاد می کند برای کسب اطلاعات بیشتر مقاله ” تحصیل در قبرس” را مطالعه فرمایید .

قبرس اخیرا بسیار مورد توجه پناهجویان قرارگرفته است ولی قبرس هرگز استاندارهای لازم به لحاظ قانونی وتسهیلات برای پناه جویان ارایه نمی دهد. باتوجه به قوانین در قبرس درخواست پناهندگی باید خارج از کشور یا در مرزهای ورودی ارایه شود، متقاضیان پناهندگی می توانند درخواست پناهندگی در قبرس را به سرویس پناهندگی اداره مهاجرت و اتباع خارجی یا ادارات پلیس تسلیم نمایند. درخواست متقاضی می بایست دارای آدرس معتبری باشد. تسلیم درخواست و مصاحبه در قبرس حدودا 6 تا 12 ماه طول می کشد.

پناهندگی در قبرس – زندگی پناه جویان در قبرس

زندگی پناه جویان در قبرس به این صورت است که قبرس برای شناسایی هویت پناه جویان آن ها را زندانی می کند. حداکثر مدت بازداشت 18 ماه است، اما در قبرس بیشتر از 22 ماه می باشد. پس از تایید شدن درخواست پناهندگی در قبرس ، پناه جویان در قبرس حق سکونت در اقامتگاه های قبرس دارند. اصولا دو اقامتگاه در قبرس وجود دارد که ظرفیت 300 نفر دارند. پناهندگان باید از دولت قبرس ماهانه 320 یورو دریافت کنند اما دولت قبرس بیشتر مواقع پرداخت نمی کند. پناهجویان پس از 6 ماه در قبرس حق کار دارند. برای پیدا کردن کار باید در موسسه های کاریابی ثبت نام کنند. شغل هایی که می توانند داشته باشند بازیافت زباله، نظافت و کشاورزی می باشد. حداکثر حقوقی که در ماه دریافت میکنند 500 یورو است. مدت زمان اخذ اقامت از طریق پناهندگی در قبرس ، 5 سال است و متقاضیان بعد از دریافت اقامت، شهروندان درجه دوم می باشند. پناهندگان با دریافت کارت پزشکی A هزینه درمانشان تقریبا رایگان است.

پناهندگی در قبرس | زندگی پناه جویان در قبرس | معایب پناهندگی در قبرس
پناهندگی در قبرس | زندگی پناه جویان در قبرس | معایب پناهندگی در قبرس

پناهندگی در قبرس – معایب پناهندگی در قبرس

معایب پناهندگی در قبرس به شرح زیر است :

  • ساعت کاری در قبرس برای پناهندگان بسیار طولانی و طاقت فرسا می باشد.
  • اقامتگاه های قبرس استاندارد های بهداشتی رعایت نشده دارند و دارای ظرفیت های پایین هستند.
  • قضات قبرسی بر اساس قوانین اتحادیه اروپا با پناهندگان بر خورد نمی کنند و هیچ آموزشی در این زمینه ندارند.
  • از لحاظ قانونی هیچ تسهیلاتی برای پناهجویان ارایه نمی دهند. بنابر این پناهندگی در قبرس علاوه بر معایب عام پناهندگی، محدودیت های دیگری نیز دارد.
  • پس از اعلام پناهندگی در قبرس، دولت قبرس پناهندگان را مجبور به انجام کار های غیر قانونی می کند.
  • از بدو ورود پناهندگان در قبرس آنها را به زندان می اندازند و مدت زندانی بودنشان بسیار طولانی می باشد.
  • باید توجه داشت که در بیشتر مواقع با درخواست پناهندگی شخص متقاضی موافقت نمی کنند.
  • در فرایند پناهندگی، هیچ کمک مالی از دولت قبرس به فرد پناهجو تعلق نمی گیرد.
  • پروسه پناهندگی در قبرس بسیار طولانی و نا معلوم است.
  • درخواست پناهندگی و اعتراض به رد درخواست باید به زبان یونانی باشد.

برای کسب اطلاعات بیشتر درباره مهاجرت به قبرس شرکت آتیه آفرینان توصیه می کند نگاهی به مقاله ” مهاجرت به قبرس ” بیاندازید.

مهاجرت از طریق پناهندگی در قبرس به هیچ عنوان قابل توصیه نمی باشد. مهاجرت به قبرس از راه سرمایه گذاری و خرید ملک بسیار بهتر از مهاجرت از طریق پناهندگی در قبرس است. مهاجرت قانونی به اروپا و سایرکشورهای پیشرفته در سراسر دنیا از طریق سرمایه گذاری خارجی، تحصیل و کاری قابل توصیه است.

به گفته رییس سازمان عفو بین الملل، هیچ بهانه ای برای جدا کردن یک زن که هیچ جرم و جنایتی مرتکب نشده از فرزند یا فرزندان خود وجود ندارد.  بر اساس قوانین کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل متحد، بازداشت باید به عنوان آخرین گزینه و وسیله برای کنترل مهاجرین صورت بگیرد درحالیکه طبق گزارشات رسیده و آنچه که در بالا پیشتر بیان شده به نظر میرسد که عمل بازداشت پناهجو به عنوان یک عمل استاندارد و روتین در کشور جمهوری قبرس از سوی مقامات این کشور در حال اجرا و پیاده سازی می باشد. مقامات قبرس، به ظاهر مشتاق در خصوص امر مهاجرت هستند ولیکن در عمل دارای یک موضع سختی در امر مهاجرت می باشند، نگرش بی رحمانه و خودسرانه، به قفل کردن مهاجران را نشان داده اند. سازمان عفو بین الملل تحت عنوان آخرین شرایط بازداشت مهاجران و پناه جویان در قبرس در سال ۲۰۱۱ مورد بررسی قرار داده، تنها توسعه مثبت صورت گرفته در زندان مرکزی نیکوزیا بوده است.

توصیه شرکت آتیه آفرینان ایرانیان برای اقامت و تابعیت در قبرس ، مشاوره از مشاوران آتیه آفرینان و مطالعه مقاله ” اقامت در قبرس” است .

گروه آتیه آفرینان – مجری و ارایه دهنده بهترین خدمات و مشاوره های تحصیل و اقامت در اروپا

5/5 - (1 امتیاز)
مقالات مشابه
پناهندگی در نروژ پناهندگی در نروژ

پناهندگی در نروژ اگر فردی در کشور خود مورد آزار و اذیت قرار بگیرد و یا اگر ترس از آزار و شکنج...

پناهندگی در بلژیک پناهندگی در بلژیک

کشور بلژیک ، یکی از پیشرفته ترین . قدرتمندترین کشورهای اروپایی است که با داشتن اقتصاد پیشرف...

پناهندگی در بلغارستان پناهندگی در بلغارستان

پناهندگی در بلغارستان یکی از روش های مهاجرت به بلغارستان ، پناهندگی در بلغارستان می باشد . ...

نظرات کاربران
Call Now Button