پناهندگی در صربستان

کشور صربستان ، کشوری در قاره اروپا می باشد و جز اتحادیه اروپا و شینگن نیست . یکی از راه های مهاجرت به صربستان ، پناهندگی در صربستان می باشد و اما لازم است بدانید که این کشور مزایای خاصی برای پناهندگان ندارد و کمترین کار را برای پناهندگان انجام خواهد داد . البته لازم به یادآوری است که تلاش هایی برای به دست آوردن مزایای بیشتر برای پناهندگان در حال انجام است مانند حقوق و مسکن و … اما باید گفت که اجرایی شدن این موارد زیر بسیار زمان بر خواهد بوده و زمان قطعی شدن آنها نیز مشخص نیست . پناهندگی در کشور صربستان براساس قوانین این کشور انجام خواهد شد. اصولا پناهندگی در صربستان به معنای اخذ تابعیت یک کشور توسط اتباع سایر کشورها است . در مورد کشور صربستان نیز این شرایط وجود دارد و افرادی که قصد دریافت پناهندگی در صربستان را دارند می توانند برای اخذ پناهندگی اقدام کنند .

پناهندگی در صربستان

پناهندگی در صربستان

پناهندگی در صربستان مراحل درخواست پناهندگی در صربستان

البته گاهی ممکن است ادارات پلیس بر اساس برخی ادله، فرد را برای دریافت پناهندگی واجد شرایط ندانند که در این موارد فرد می توان با مراجعه به سازمان مرکز حمایت پناهندگی ( APC) مشکل خود را مطرح کرد تا برای اخذ اقامت و پناهندگی در صربستان برای فرد راه های متعدد را بررسی کرد .این سازمان پس از ثبت درخواست توسط فرد برای پناهندگی در صربستان تمامی موارد را با توجه به اعلام فرد ، بررسی کرده و از وی دعوت به عمل می آورد. در این مرحله می توان مشکلات و درخواست های خود را مطرح کرد . البته لازم به ذکر است که فرد در کشور صربستان به صورت قانونی 2 راه برای پناهندگی دارد :

  1. درخواست پناهندگی کشور صربستان
  2. ثبت نام توی لیست مجارستان و ورود به اتحادیه اروپا و حوزه شینگن

همچنین فرم و نامه ای از طرف پلیس صربستان به فرد تحویل خواهد شد که می بایستی ظرف مدت ۷۲ ساعت تکمیل شود . در این ادارات بر طبق اصول و قانون های کاری و مشخص ادارات پلیس صربستان، از فرد اثر انگشت های دقیقی گرفته خواهد شد تا شناسایی وی به صورت جدی تری انجام شود. این کار یکی از مهم ترین موارد برای شناسایی و ثبت اطلاعات شخصی فرد در سامانه و سایت های سراسری پلیس صربستان می باشد . پس از گرفتن اثر انگشت از فرد و تحویل فرم و نامۀ مربوطه ، فرد متقاضی ۷۲ ساعت فرصت دارد طبق راهنمایی های پلیس، برای اخذ پناهندگی در صربستان عمل کند. به این صورت فرد توانسته است تقاضای پناهندگی در صربستان را از یکی از ادارات پلیس کشور صربستان مطرح و ثبت رسمی کرد. در غیر این صورت، مهلت فرد پایان یافته و نام و مشخصات وی در ادارات پلیس سراسر کشور مشخص خواهد شد و به نوعی اثر انگشت فرد در لیست پلیس بالا خواهد آمد.

 

گروه آتیه آفرینان ایرانیان مجری و ارائه دهنده بهترین خدمات و مشاوره های تحصیل و اقامت در اروپا

به این نوشته رای بدهید
مقالات مشابه
پناهندگی در نروژ پناهندگی در نروژ

پناهندگی در نروژ اگر فردی در کشور خود مورد آزار و اذیت قرار بگیرد و یا اگر ترس از آزار و شکنج...

پناهندگی در بلژیک پناهندگی در بلژیک

کشور بلژیک ، یکی از پیشرفته ترین . قدرتمندترین کشورهای اروپایی است که با داشتن اقتصاد پیشرف...

پناهندگی در بلغارستان پناهندگی در بلغارستان

پناهندگی در بلغارستان یکی از روش های مهاجرت به بلغارستان ، پناهندگی در بلغارستان می باشد . ...

نظرات کاربران
Call Now Button